Golf Mk3 Projekti (MYYTY. )
Valvoja: ffp jäsenet
Valot suunnattu, Suuntauksen tehnyt liike kehui valokuviota.
Laakkoselta kävin hakemassa taas säkillisen varaosia, jospa tuon saisi vielä katsastuksesta läpi =)
Minkälainen työ on vaihtaa virtalukonpohja?
Kun tuossa on jo 330 000 mittarissa, ja virtalukonpohja on alkuperäinen niin kannattaa varmaan vaihtaa jo?
Laakkoselta kävin hakemassa taas säkillisen varaosia, jospa tuon saisi vielä katsastuksesta läpi =)
Minkälainen työ on vaihtaa virtalukonpohja?
Kun tuossa on jo 330 000 mittarissa, ja virtalukonpohja on alkuperäinen niin kannattaa varmaan vaihtaa jo?
Xenonit ja relejohtosarjat tulivat:
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 071472.jpg
Pitää nakata paikalleen kunhan ehtii. Jospa nyt näkee =)
Kiitokset taas piritekille.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 071472.jpg
Pitää nakata paikalleen kunhan ehtii. Jospa nyt näkee =)
Kiitokset taas piritekille.
Viimeksi muokannut EscMk3, 29.7.2008 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minne sait tungettua kaikki 4 ballastia?
Sain itselle kanssa laitettua xenon-sarjan pitkiin. Nyt on ainut huonopuoli, että emäntä haluaa tohon TD kanssa xenonit lyhkäsiin ja pitkiin :D
Sain itselle kanssa laitettua xenon-sarjan pitkiin. Nyt on ainut huonopuoli, että emäntä haluaa tohon TD kanssa xenonit lyhkäsiin ja pitkiin :D
Viimeksi muokannut Slantsix, 29.1.2008 1:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eihän sulla sitten puutu tuosta autosta enää kuin nämä:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=93292
Niiden huulivanteiden lisäksi :)
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=93292
Niiden huulivanteiden lisäksi :)
Nettivaraosassa oli myynnissä sopivaan hintaan Momo Race ratti, niin ostin pois.
Vähän isompi kehäinen kun entinen, niin ei peitä mittaristoa ja mukavamman tuntoinen kun on nahkapintainen ratti entisen muovisen sijaan.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... G_0345.jpg
Ja uusi Projekti Corolla haettu kotiin, ja osia hommailtu jo melkoiset kasat =)
Golffin entinen ratti menee tähän.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/rool.jpg
Vähän isompi kehäinen kun entinen, niin ei peitä mittaristoa ja mukavamman tuntoinen kun on nahkapintainen ratti entisen muovisen sijaan.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... G_0345.jpg
Ja uusi Projekti Corolla haettu kotiin, ja osia hommailtu jo melkoiset kasat =)
Golffin entinen ratti menee tähän.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/rool.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 29.7.2008 13:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuohon corillaanko sitä ehjää kaasaria haet? Onhan tuo sillä surullisen kuuluisalla kaasarilla, meillä samanlainen mutta toimii jotenkin vielä.
Konpensaattori sieltä menee ajan myötä ja uuden saa vain marmoritiskiltä 110e hintaan.
Löytyy kaasarin kyljestä alumiiniklönttinä johon menee 2 vesiletkua.
Tämän näköinen purettuna:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... attori.jpg
Toi pitkä messinkitanko sisältää vahaa joka jäähdytysnesteen mukaan laajenee ja muuttaa messinkipötkylän pituutta joka taas säätää kaasarin vipuja.
Tohon koneeseen saa muutos-sarjaa kaasarille jossa käsiryyppy, jonkun aiemman corollan kuulemma sopii ja uuttakin dellortortoa saa mutta eikai sinne vaikea olis jonkun muun auton kaasaria sovittaa?
Konpensaattori sieltä menee ajan myötä ja uuden saa vain marmoritiskiltä 110e hintaan.
Löytyy kaasarin kyljestä alumiiniklönttinä johon menee 2 vesiletkua.
Tämän näköinen purettuna:
http://s7.photobucket.com/albums/y275/a ... attori.jpg
Toi pitkä messinkitanko sisältää vahaa joka jäähdytysnesteen mukaan laajenee ja muuttaa messinkipötkylän pituutta joka taas säätää kaasarin vipuja.
Tohon koneeseen saa muutos-sarjaa kaasarille jossa käsiryyppy, jonkun aiemman corollan kuulemma sopii ja uuttakin dellortortoa saa mutta eikai sinne vaikea olis jonkun muun auton kaasaria sovittaa?
Joo jotakin häikkää vielä on mutta menee prässiin keväällä. Leimaa on 8/2008 asti eikä suurempia vikoja muuta kun toi kaasari ja takajarrusylinterit pitäis vaihtaa.
Velipoika kattelee jotain sporttisempaa, celicaa vissiin.
Osta corilla pois, 1 omistaja ennen meitä, merkkiliikkeen huoltokirja. Viininpunainen sedan.
Velipoika kattelee jotain sporttisempaa, celicaa vissiin.
Osta corilla pois, 1 omistaja ennen meitä, merkkiliikkeen huoltokirja. Viininpunainen sedan.
Noniin. Lopultakin asiallisen näköiset kesävanteet löytyivät sopivaan hintaan. Ei tullut semmoiset mitä aikaisemmin suunnittelin, kun nämä näyttivät todella hyvältä omaan silmään. Sopivasti huultakin löytyy, niin meni suunnitelmat vähän uusiksi ja ostin pois. Täältä foorumilta löysin myynti ilmoituksen, kiitokset opa:lle vanteista ;)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... G_0237.jpg
Noihin kietaistaan päälle entisiltä vanteilta tuliterät Hankook K104 205/45r16 kumit. Entiset vanteet on myynnissä halvalla, jos jotain kiinnostaa ;)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... G_0237.jpg
Noihin kietaistaan päälle entisiltä vanteilta tuliterät Hankook K104 205/45r16 kumit. Entiset vanteet on myynnissä halvalla, jos jotain kiinnostaa ;)
Viimeksi muokannut EscMk3, 29.7.2008 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
massa vihreessä kakkiksessa oli tuommoset aikonaan alla 17";na joskus sillon kun nuo tuli markkinoille -99 tai -00 tienoilla, Meni ainaki vähänenkin ajettavuus siinä samalla.
Nuo on 16", ja entiset vanteet painoivat tonnin mutta oli silti ihan hyvä ajella niin tuskin ajettavuus huonompaan suuntaan menee ;)
Avasin tämän threadin niin katsoin että onko täällä minun auto :) EscMk3 meidän golffit on kyllä varmaan veljeksiä tai jotain :) Mites tuosta sähköpeilistä saa sen johdon irti ilman ovipahvin aukasemista?
tässä siis kuva EscMk3:n golffin "veljestä"
edit: niin ja takana on samanlainen "spoikka" ja samanlaiset FK takavalot :)
tässä siis kuva EscMk3:n golffin "veljestä"
edit: niin ja takana on samanlainen "spoikka" ja samanlaiset FK takavalot :)
Melko samanlaisia näyttää olevan.
Sinulla taitaa olla se isoveli, kun on 4 ovea ;)
Projektista sen verran, että golffi sai katsastuksessa päätöksen hylätty, vikana kuskinpuolen helma on laho. Tilasin tarvikkeena korjauspalan, ja se pitäisi hitsailla paikalleen kunhan olisi sen verran intoa tätä kohtaan... Sitten olisi vuosi taas ajoaikaa. Katsastusmies oli kyllä asiallinen, sievästi ajoi jarrudynoonkin kun raapi aika rumasti kiinni.
Sulaisi joskus nuo lumet pois, niin saisi kesärenkaita sovitella alle...
Pari päivää vanha kuva, lunta on vielä vähäsen ;)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... aisema.jpg
Kuvassa VAG faneille ihailtavaa, ihana Corolla ;)
Sinulla taitaa olla se isoveli, kun on 4 ovea ;)
Projektista sen verran, että golffi sai katsastuksessa päätöksen hylätty, vikana kuskinpuolen helma on laho. Tilasin tarvikkeena korjauspalan, ja se pitäisi hitsailla paikalleen kunhan olisi sen verran intoa tätä kohtaan... Sitten olisi vuosi taas ajoaikaa. Katsastusmies oli kyllä asiallinen, sievästi ajoi jarrudynoonkin kun raapi aika rumasti kiinni.
Sulaisi joskus nuo lumet pois, niin saisi kesärenkaita sovitella alle...
Pari päivää vanha kuva, lunta on vielä vähäsen ;)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... aisema.jpg
Kuvassa VAG faneille ihailtavaa, ihana Corolla ;)
Viimeksi muokannut EscMk3, 27.5.2008 14:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golffi leimattu, ja kesärenkaatkin ovat olleet jo pitkään alla.
Puhelimesta löytyi yksi julkaisukelpoinen kuvakin, koko autosta tulee kuvia kunhan saan sen vahattua =)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 008434.jpg
Puhelimesta löytyi yksi julkaisukelpoinen kuvakin, koko autosta tulee kuvia kunhan saan sen vahattua =)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 008434.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 29.7.2008 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt olisi kuva koko autosta kesävanteilla.
Ajellaan tämä kesä noilla, ensikesäksi ehkä Keskin Kt1 alle.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 990a5c.jpg
Ajellaan tämä kesä noilla, ensikesäksi ehkä Keskin Kt1 alle.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 990a5c.jpg
Viimeksi muokannut EscMk3, 29.7.2008 13:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Napsin muutaman uuden kuvan , niin laitanpa ne tännekkin...
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... e4b273.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... e90aeb.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 0de230.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... ec1c5a.jpg
Alusta on maasturikorkeudessa, kun "varma ostaja" halusi tuon korkeampana ja ilman hifejä. Minä nostin alustan ja purin hifit pois, eipä ole senjälkeen kuulunut mitään.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... e4b273.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... e90aeb.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 0de230.jpg
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... ec1c5a.jpg
Alusta on maasturikorkeudessa, kun "varma ostaja" halusi tuon korkeampana ja ilman hifejä. Minä nostin alustan ja purin hifit pois, eipä ole senjälkeen kuulunut mitään.
Viimeksi muokannut EscMk3, 13.9.2008 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Otin tämän pois nettiautosta, kun kiinnostus oli luokkaa: "ota vaihdossa pakettimatka mongoliaan, täytetty majava, ruosteinen nissan micra ja käytetyt sukat". Kiitos ei.
Tämä saa jäädä harrastepeliksi, laitan kesävanteet myyntiin ja laitan jotain BBS/Keskin linjalta tilalle :) Ja tietysti noiden lisäksi kunnon tontitus.
Joten projekti jatkuu vanteiden etsimisellä.
Tämä saa jäädä harrastepeliksi, laitan kesävanteet myyntiin ja laitan jotain BBS/Keskin linjalta tilalle :) Ja tietysti noiden lisäksi kunnon tontitus.
Joten projekti jatkuu vanteiden etsimisellä.
Toivottavasti uusit myös etupenkit ;)
Hyväkuntoselta kolopalloltahan tuo näyttää näin kuvista ainakin, tonttiin vaa! :D
Sekä etu- että takapenkit pitää kyllä uusia, nuo päälliset eivät ole mitään kuuminta hottia =D Ja alla on punapisteiset rumat vakiopenkit. VR6 tms sporttipenkit passaisi nätisti. Kyllä se tonttiin tulee, kun ei enää tarvitse pystyä hoitamaan päivittäisiä asioita tällä. Pitää alkaa puhdistelemaan tolppien kierteet etupäästäkin.
^ GTi Edition recarot sopisi nätisti.
Jotain tämänsuuntaistia penkkejä olenkin myyntiosastolta etsinyt, mutta ei ole sopivia osunut vielä kohdalle...
Kaukaa viisaana säästin aikanaan tuunatun kolmosen vakio-osat. Kun kukaan ei autoa myytäessä suostunut laadukkaista osista maksamaan yhtään ekstraa, riisuin kaiken irti lähtevän pois ja korvasin orkkiksilla. Turhat kyselytkin loppuivat ja auto meni kaupaksi. Yli jääneet osat möin hyvään hintaan erikseen.
Monen näköisten tapahtumien ja kymmenien varmojen ostajien jälkeen auto on edelleen minulla. Joten olkoot, kun ei mennyt kaupaksi edes naurettavalla 1300€ hinnalla =)
Sferat myin pois. Auto saa kokea muutenkin anti-tuunausta, kun minulla on tarvetta talviautolle jolla pääsen mökille missä ei aurata teitä päivättäin. Boralla ei ole sinne mitään asiaa.
Myyn tuon linttasatsin pois, ja ostan tähän JOUSET.
Mutta sen verran anti-tuunausta kerkesin jo harrastamaan että pyöräytin alle perus 15" vanteet melkein uudenveroisilla nokian kesärenkailla.
Amis-dexi etunojakuva. Perä taivaassa hifien poiston jälkeen.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 90517e.jpg
Aivan uskomaton ero ajettavuudessa entiseen verrattuna !! Ei tuo huono ollut ennenkään, mutta nyt voi sorateitäkin ajaa eikä hampaista irtoa paikat =) Myös asfaltilla nuo Nokialaiset ovat todella mukavat noihin hankookkeihin verrattuina.
Tilasin tähän myös kunnolliset lisävalot. Hella Rallye 3003 + merkkikohtaiset asennusraudat niin puskuriin ei pidä porata reikiä. Uskoisin että noilla näkee releytettyjen IV-lookkien kanssa.
(Klikkaamalla isommaksi)
Talveksi pyöräytän Kitkanastarenkaat noille samoille vanteille. Eli tämä tulee palvelemaan jatkossa talvi-autona Boran rinnalla.
Seuraavaksi pitäisi löytää korkeampi alusta. Minkälainen tuo GT Golffin alusta on, madallusta saisi olla 0-20mm... Tai onko muita todella vähän madaltavia alustaratkaisuja? Tokihan tuohon voisi laittaa vaikka vakiojouset, mutta uskoisin että esimerkiksi GT golffin alustalla tuo voisi olla ihan hyvä ajettava.
VR6 Lipan taidan vaihtaa matalampaan ventolippaan, saako noita jostain uutena ja mitä ne maksaa !?
Käytettävyys menee nyt tuunauksen edelle.
Sferat myin pois. Auto saa kokea muutenkin anti-tuunausta, kun minulla on tarvetta talviautolle jolla pääsen mökille missä ei aurata teitä päivättäin. Boralla ei ole sinne mitään asiaa.
Myyn tuon linttasatsin pois, ja ostan tähän JOUSET.
Mutta sen verran anti-tuunausta kerkesin jo harrastamaan että pyöräytin alle perus 15" vanteet melkein uudenveroisilla nokian kesärenkailla.
Amis-dexi etunojakuva. Perä taivaassa hifien poiston jälkeen.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 90517e.jpg
Aivan uskomaton ero ajettavuudessa entiseen verrattuna !! Ei tuo huono ollut ennenkään, mutta nyt voi sorateitäkin ajaa eikä hampaista irtoa paikat =) Myös asfaltilla nuo Nokialaiset ovat todella mukavat noihin hankookkeihin verrattuina.
Tilasin tähän myös kunnolliset lisävalot. Hella Rallye 3003 + merkkikohtaiset asennusraudat niin puskuriin ei pidä porata reikiä. Uskoisin että noilla näkee releytettyjen IV-lookkien kanssa.
(Klikkaamalla isommaksi)
Talveksi pyöräytän Kitkanastarenkaat noille samoille vanteille. Eli tämä tulee palvelemaan jatkossa talvi-autona Boran rinnalla.
Seuraavaksi pitäisi löytää korkeampi alusta. Minkälainen tuo GT Golffin alusta on, madallusta saisi olla 0-20mm... Tai onko muita todella vähän madaltavia alustaratkaisuja? Tokihan tuohon voisi laittaa vaikka vakiojouset, mutta uskoisin että esimerkiksi GT golffin alustalla tuo voisi olla ihan hyvä ajettava.
VR6 Lipan taidan vaihtaa matalampaan ventolippaan, saako noita jostain uutena ja mitä ne maksaa !?
Käytettävyys menee nyt tuunauksen edelle.
Viimeksi muokannut EscMk3, 20.9.2008 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tässä pari päivää vastaavalla kolmosella ajaneena, missä vakiojouset Sachsin kaasuilla ja rengastus 195/50-15", niin aivan varmasti ei löydy tuohon autoon sellaista madallettua alustasarjaa millä se olisi nykyistä parempi ajaa! Suorastaan ajonautinto Bilsteinin kivirekialustalla varustetun ykköskoppaisen jälkeen :)
Meikäläisellä aina ollu madalletut pirssit ja vakioalustaisille naureskellut, mutta niin se näkyy vain on että jos ajomukavuudesta puhutaan niin vitut noille tuningalustoille. Kakkoskoppaisissa ollu miltei kaikkien yleisimpien valmistajien alustoja ja suurin ero tainu olla jousien värissä, samanlaisia kivirekiä kaikki. Täällä pohjoisessa ei ainakaan ole kuin murto-osa (enää) pääteistä sellaisia, missä ei vituta ajaa madalletulla autolla.
Koitappa huviksesi ehjää vakioalustaa jos mahdollista, tai GTI:n.
Meikäläisellä aina ollu madalletut pirssit ja vakioalustaisille naureskellut, mutta niin se näkyy vain on että jos ajomukavuudesta puhutaan niin vitut noille tuningalustoille. Kakkoskoppaisissa ollu miltei kaikkien yleisimpien valmistajien alustoja ja suurin ero tainu olla jousien värissä, samanlaisia kivirekiä kaikki. Täällä pohjoisessa ei ainakaan ole kuin murto-osa (enää) pääteistä sellaisia, missä ei vituta ajaa madalletulla autolla.
Koitappa huviksesi ehjää vakioalustaa jos mahdollista, tai GTI:n.
Myin Corollat pois, kun tämä ei mennyt kaupaksi. Niiden myymisessä ei ollut minkäänlaista ongelmaa, tämä ei mennyt kaupaksi millään. Noh, ihan tyytyväinen olen näinkin.
Joten jatketaanpa tämän talvivarustelua.
Sopiva orggis sporttialusta löytyi Benecarsilta 100e pakettihintaan. Sen pitäisi tulla lähipäivinä...
Tällä ajaminen on yhtä tuskaa noin paljon madallettuna, lippoja menee kuin leipää ja koko ajan saa varoa. Ei hyvä. Joten tuo orggis sporttialusta tuo vähän helpotusta tähän ongelmaan. Ei ehkä ole niin tyylikäs, mutta pääasia että tällä voi ylipäätään ajaa.
Pelkän ajomelun kuuntelu alkoi tympimään, joten tähän piti löytää joku halpa soitin. Löysin sitten sopivan soittimen edulliseen 40€ hintaan. Soittimeksi tuli JVC:n KD-G722.
Tinasin soittimeen ISO-liittimen takaisin paikalleen, kun se oli katkaistu pois. Tinalla ja kutistesukalla tuon sai vielä nätisti liitettyä.
Sitten nakkasin soittimen paikalleen, ja mahtui jopa kunnolla pohjaan asti ilman väkivaltaa.
Kännykamera kuva joka otettu pimeässä :( Vetäsin photarista jonku filtterin läpi että tuosta saa edes selvää, sillä tuo on oudon näkönen.
Lisävalot, Hellan johtosarja sekä Merkkikohtaiset asennusraudatkin tulivat tänään. (ovat muuten melko yksinkertaiset, voin ottaa paremmat kuvat jos joku haluaa tehdä omaansa vastaavat)
Maski otetaan irti, ja noille raudoille on valmis paikka siellä maskin takana. Sitten vaan raudat ja maski takaisin paikalleen. Ei pidä porata yhtään reikää, joten kesäksi nuo on helppo ottaa pois.
Seuraavaksi pitää laitella valot paikalleen.
Joten jatketaanpa tämän talvivarustelua.
Sopiva orggis sporttialusta löytyi Benecarsilta 100e pakettihintaan. Sen pitäisi tulla lähipäivinä...
Tällä ajaminen on yhtä tuskaa noin paljon madallettuna, lippoja menee kuin leipää ja koko ajan saa varoa. Ei hyvä. Joten tuo orggis sporttialusta tuo vähän helpotusta tähän ongelmaan. Ei ehkä ole niin tyylikäs, mutta pääasia että tällä voi ylipäätään ajaa.
Pelkän ajomelun kuuntelu alkoi tympimään, joten tähän piti löytää joku halpa soitin. Löysin sitten sopivan soittimen edulliseen 40€ hintaan. Soittimeksi tuli JVC:n KD-G722.
Tinasin soittimeen ISO-liittimen takaisin paikalleen, kun se oli katkaistu pois. Tinalla ja kutistesukalla tuon sai vielä nätisti liitettyä.
Sitten nakkasin soittimen paikalleen, ja mahtui jopa kunnolla pohjaan asti ilman väkivaltaa.
Kännykamera kuva joka otettu pimeässä :( Vetäsin photarista jonku filtterin läpi että tuosta saa edes selvää, sillä tuo on oudon näkönen.
Lisävalot, Hellan johtosarja sekä Merkkikohtaiset asennusraudatkin tulivat tänään. (ovat muuten melko yksinkertaiset, voin ottaa paremmat kuvat jos joku haluaa tehdä omaansa vastaavat)
Maski otetaan irti, ja noille raudoille on valmis paikka siellä maskin takana. Sitten vaan raudat ja maski takaisin paikalleen. Ei pidä porata yhtään reikää, joten kesäksi nuo on helppo ottaa pois.
Seuraavaksi pitää laitella valot paikalleen.
Lisävalojen kiinnikkeet sopivat heittämällä paikalleen =)
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... ee5499.jpg
Pitää ostaa vielä polttimot noihin valoihin, ja vähän asennustarvikkeita niin sitten ne saa keulalle.
Laittelin jakosuotimet paikalleen noihin etukajareihin, ja nakkasin tuon varastossa lojuneen hattuhyllyn paikalleen.
Video ensimmäisestä testisoitosta, sisustan osat vielä levällään mutta nyt tuo setti toimii niinkuin pitää.
Amispoppia.
Kännykkäkameralaatua jne mutta parempaa ei nyt ole saatavilla.
Soitin maksoi 40€, DLS:n 6.5" etukajarit 30€ ja takakajarit/hattuhylly tuli tuon auton mukana aikoinaan. Kyllä tuo 70€:n setiksi nyt välttää. Joskus kun vaihtaa nuo takakajarit vielä fiksumpiin niin ajaa asiansa, kun ei tässä mitään hifistelyä enää haeta.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... ee5499.jpg
Pitää ostaa vielä polttimot noihin valoihin, ja vähän asennustarvikkeita niin sitten ne saa keulalle.
Laittelin jakosuotimet paikalleen noihin etukajareihin, ja nakkasin tuon varastossa lojuneen hattuhyllyn paikalleen.
Video ensimmäisestä testisoitosta, sisustan osat vielä levällään mutta nyt tuo setti toimii niinkuin pitää.
Amispoppia.
Kännykkäkameralaatua jne mutta parempaa ei nyt ole saatavilla.
Soitin maksoi 40€, DLS:n 6.5" etukajarit 30€ ja takakajarit/hattuhylly tuli tuon auton mukana aikoinaan. Kyllä tuo 70€:n setiksi nyt välttää. Joskus kun vaihtaa nuo takakajarit vielä fiksumpiin niin ajaa asiansa, kun ei tässä mitään hifistelyä enää haeta.
Viimeksi muokannut EscMk3, 20.9.2008 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on lisävalot paikallaan.
Releelle löytyi hyvä paikka tuosta:
Sitten vain johtojen piilottelu ja niputus, ja valot keulalle:
Tukiraudat pitää vielä laittaa, ja suunnata nuo valot kunnolla kunhan on pimeää. Sitten homma on valmis. Nyt näkee.
Releelle löytyi hyvä paikka tuosta:
Sitten vain johtojen piilottelu ja niputus, ja valot keulalle:
Tukiraudat pitää vielä laittaa, ja suunnata nuo valot kunnolla kunhan on pimeää. Sitten homma on valmis. Nyt näkee.
Viimeksi muokannut EscMk3, 12.10.2008 19:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todella siisti golf! Just sopivan kokoset vanteet (ei liian isot, eikä luojan kiitos liian pienet muotivanteet), jämäkän näkönen muutenkin kun se kuuden sentin maavaran mukasporttisuus näyttää monesti lähinnä väsyneeltä.
Ja tärkein: voi ajaa niinku normaali ihmiset! Kesällä menin hidastetöyssyssä ohi jostain sika tuunatusta pösöstä (kuulema oikein tuuning lehdessä esitelty.) kun ei tuntunut mitenkään pääsevän yli edes tyhjäkäynnillä. Pojalta palo sitten käämit ja alkoi valot vilkkumaan, mutta rauhottui ilmeisesti nopeasti kun vauhtia löytyi heti kun minä pysähdyin juttelemaan.
Joo, se siitä. Millaset on kokemukset noista 3003:sta? Onko sulla millaset polttimot noissa?
Ja tärkein: voi ajaa niinku normaali ihmiset! Kesällä menin hidastetöyssyssä ohi jostain sika tuunatusta pösöstä (kuulema oikein tuuning lehdessä esitelty.) kun ei tuntunut mitenkään pääsevän yli edes tyhjäkäynnillä. Pojalta palo sitten käämit ja alkoi valot vilkkumaan, mutta rauhottui ilmeisesti nopeasti kun vauhtia löytyi heti kun minä pysähdyin juttelemaan.
Joo, se siitä. Millaset on kokemukset noista 3003:sta? Onko sulla millaset polttimot noissa?
Juu, nyt tämä on sentään käytännöllinen eikä hidastetöyssyissäkään pohja raavi kiinni. Nuo 3003:set on loistavat valot ! Valokeila on leveä, mutta näyttää myös pitkälle. Muutenkin ovat laadukkaan oloiset. Ehdottomasti parhaat lisävalot mitä olen omistanut, suosittelen ! Polttimoina on jotku philipsit, mutta ajattelin kokeilla osramin +90% Night Brakereita :)
Laittelin tähän uudet etukajarit. Kaikki sai alkunsa siitä, kun toinen Alpinen takakajareista sanoi työsopimuksen irti. Noh, nakkasin edestä nuo DLS:n 6.5" koaksiaalit taakse ja eteen tuli DLS MS6A 6.5" 2-tie Erillissarja. Noita näkyy kertyneen useampia kappaleita tuonne varastoon, niin laitoin yhden satsin tähän. Vielä yksi MS6A Odottelee asennusta Boraan jne...
Noh, asennuksessapa ei ollut mitään ihmeellistä kun ovi oli valmiiksi vaimennettu kunnolla, ja kaikki johdotkin olivat valmiina. Joten ruuvasin vain elementit paikalleen.
Kyllä, niinkuin tarkkasilmäiset jo huomasivat niin peilikolmiomuovi ei ole näköjään vielä tässä kuvassa paikallaan.
Diskantit tuli ovipahviin kiinni liimatassuilla, joten ne saa tarvittaessa irtikin eikä ovipahviin jää reikää. Diskantteja on käännelty kuskia kohti, ja ihan nätisti tuntuu toimivan noinkin. Enskesänä voisi tehdä noille diskanteille paikat Peilikolmioihin.
Ja hyvinhän se soi. Nyt taas hetken pärjäilee.
Noh, asennuksessapa ei ollut mitään ihmeellistä kun ovi oli valmiiksi vaimennettu kunnolla, ja kaikki johdotkin olivat valmiina. Joten ruuvasin vain elementit paikalleen.
Kyllä, niinkuin tarkkasilmäiset jo huomasivat niin peilikolmiomuovi ei ole näköjään vielä tässä kuvassa paikallaan.
Diskantit tuli ovipahviin kiinni liimatassuilla, joten ne saa tarvittaessa irtikin eikä ovipahviin jää reikää. Diskantteja on käännelty kuskia kohti, ja ihan nätisti tuntuu toimivan noinkin. Enskesänä voisi tehdä noille diskanteille paikat Peilikolmioihin.
Ja hyvinhän se soi. Nyt taas hetken pärjäilee.
Merkkikohtaisia istuinsuojia tekee myös Gami-Tuote Kortesjärvellä ja hintaa sarjalle oli jokunen vuosi sitten 200e.
Hyvin noin perus 5-puolavanteet sopii tuohon eikä korkeuskaan häiritse.
Volsuja on hankala myydä runsaan tarjonnan takia, lähistöllä on myynnissä -96 musta 55kw vento 170tkm ajettu ja erittäin siisti alkuperäinen, 3500e.
-97 240tkm rullatusta kolmosfarkusta jouppi lupas 2000e eli 3000e takkiin kahdessa vuodessa.
Hyvin noin perus 5-puolavanteet sopii tuohon eikä korkeuskaan häiritse.
Volsuja on hankala myydä runsaan tarjonnan takia, lähistöllä on myynnissä -96 musta 55kw vento 170tkm ajettu ja erittäin siisti alkuperäinen, 3500e.
-97 240tkm rullatusta kolmosfarkusta jouppi lupas 2000e eli 3000e takkiin kahdessa vuodessa.
Jep, eipä tämä mennyt kaupaksi millään mutta samapa tuo. Ei sitten myydä :)
Kävin hakemassa Haaparannasta Bridgestone Noranza 2 185/55r15 Kitkanastat. Tulevat noille alla oleville aluvanteille. 251€ jäi hintaa tuolle rengas-setille, ei mikään järjetön hinta. Hinta on siis veroton, ja jos y-tunnusta ei ole käytettävissä niin silloin maksaa vähän enemmän ;)
Kävin hakemassa Haaparannasta Bridgestone Noranza 2 185/55r15 Kitkanastat. Tulevat noille alla oleville aluvanteille. 251€ jäi hintaa tuolle rengas-setille, ei mikään järjetön hinta. Hinta on siis veroton, ja jos y-tunnusta ei ole käytettävissä niin silloin maksaa vähän enemmän ;)
Pelkän ajomelun kuuntelu alkoi tympimään, joten tähän piti löytää joku halpa soitin. Löysin sitten sopivan soittimen edulliseen 40€ hintaan. Soittimeksi tuli JVC:n KD-G722.
Mistä tuohon hintaan tuollaisen soittimen saa? Mulla on muutamassa paikassa ostoilmoituksia ollut mutta ei yhtään tarjousta eikä tahdo saada edes 100e hintaan ja silloinkin ovat kuin junan alla käyneet ja manuaalit ym puuttuu.
Mistä tuohon hintaan tuollaisen soittimen saa? Mulla on muutamassa paikassa ostoilmoituksia ollut mutta ei yhtään tarjousta eikä tahdo saada edes 100e hintaan ja silloinkin ovat kuin junan alla käyneet ja manuaalit ym puuttuu.
Tuolta ihmisystävällisemmän autofoorumin myyntipuolelta löytyi, käytettynä toki mutta toimii. Ihan hyvä perus-soitin, tosin Alpine on parempi mutta kyllä tuo asiansa ajaa.
Eli www.autofoorumi.fi Siellä on sitten hymiöitä ja huumoria, jos niitä kammoksuu niin kannattaa pysyä täällä.
Eli www.autofoorumi.fi Siellä on sitten hymiöitä ja huumoria, jos niitä kammoksuu niin kannattaa pysyä täällä.
Eli www.autofoorumi.fi Siellä on sitten hymiöitä ja huumoria, jos niitä kammoksuu niin kannattaa pysyä täällä.
Osaapas perkele olla melkoinen sekasotku tuo foorumi.
Ei oo jakkaroita Golffiin löytyny?
E:No itsellä tulee penkit kärkipäässä jos meinaa autolla ajaa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 15.10.2008 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Golfin peruspenkit eivät ole aivan surkeimmasta päästä muotoilultaan, mutta aika lähellä kyllä. Sen sijaan alkuperäinen verhoilumateriaali on ihan rektaalista: talvella kylmän nihkeä ja kesällä hiostava.
Itse löytsin romikselta GT passatin sporttipenkit, joista oli päälliset ja fyllit aika lohduttomassa kunnossa. Fiksasin fyllit, korjasin lämppärit ja vein penkit verhoilijalle: keskelle plyysiä ja sivuille keinonahkaa. Olin lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Kuosi on ihan kasaria, mutta materiaali on erittäin miellyttävää
Itse löytsin romikselta GT passatin sporttipenkit, joista oli päälliset ja fyllit aika lohduttomassa kunnossa. Fiksasin fyllit, korjasin lämppärit ja vein penkit verhoilijalle: keskelle plyysiä ja sivuille keinonahkaa. Olin lopputulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Kuosi on ihan kasaria, mutta materiaali on erittäin miellyttävää
Tuolla kuvia mainittujen penkkien originaalikunnosta. Kauneus on katsojan silmässä, mutta itse en pidä alkuperäistä sporttipenkin kuosia kovinkaan kauniina
Laittelinpa tähän kaasujouset konepeltiin. Borassa on vakiona, niin pitihän ne tähänkin saada.
Osat toimitti tuttuun tapaan Slamit.net, hintaa taisi olla ~30€. Setti sopii heittämällä paikalleen, aikaa asennuksessa menee ehkä 5 minuuttia :)
Yläpään kiinnitys tulee näin:
Nyt on mukavampi aukoa konepeltiä. Ovat melko voimakkaat nuo jouset, ja nostavat konepellin nätisti ylös. Konepelti nousee myös hiukan ylemmäs mitä alkuperäisen "tikun" varassa ollessaan.
Pieni, mutta käytännöllinen varuste.
Osat toimitti tuttuun tapaan Slamit.net, hintaa taisi olla ~30€. Setti sopii heittämällä paikalleen, aikaa asennuksessa menee ehkä 5 minuuttia :)
Yläpään kiinnitys tulee näin:
Nyt on mukavampi aukoa konepeltiä. Ovat melko voimakkaat nuo jouset, ja nostavat konepellin nätisti ylös. Konepelti nousee myös hiukan ylemmäs mitä alkuperäisen "tikun" varassa ollessaan.
Pieni, mutta käytännöllinen varuste.
Auttaako tämä kuva yhtään?
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 368af9.jpg
Nuo tulevat maskin ja puskurin välistä esille.
Tuo pultti siis menee läpi puskurista (reikä on valmiina kun irrotat maskin niin se näkyy) ja alapuolelle tulee mutteri. Sitten vaan maski takaisin, ja kesäksi saa pois jälkiä jättämättä.
http://i82.photobucket.com/albums/j274/ ... 368af9.jpg
Nuo tulevat maskin ja puskurin välistä esille.
Tuo pultti siis menee läpi puskurista (reikä on valmiina kun irrotat maskin niin se näkyy) ja alapuolelle tulee mutteri. Sitten vaan maski takaisin, ja kesäksi saa pois jälkiä jättämättä.
Laittelinpa tähän valkoiset ledit rekisterikilven valoiksi :) Auto on todella likainen, mutta laitanpa kuvat silti esille.
Ennen:
Jälkeen:
Jälkimmäisessä kuvassa kamera teki ledien väristä sinertävän, mutta kyllä ne valkoiset ovat.
Tämmöistä pikkufixailua, mutta minusta nuo ovat ihan mukavan näköiset.
Ennen:
Jälkeen:
Jälkimmäisessä kuvassa kamera teki ledien väristä sinertävän, mutta kyllä ne valkoiset ovat.
Tämmöistä pikkufixailua, mutta minusta nuo ovat ihan mukavan näköiset.
Tämänkin päivitys näkyy unohtuneen.
Formel K:n takatolpat työnsivät mehut pihalle.
Laitoin tilalle Golf GT/VR6:sen takatolpat. (Unohdin ottaa kuvan.)
Tästä tuli PALJON parempi ajaa ! Edessä on siis vielä Formelit. Etupään pieni kovuus ei haittaa kun perä edes joustaa. Aika tasapainoinen alusta, tykkään.
Tuo auto oli aivan pilalla 16" vanteilla ja Coilover-alustalla varustettuna. Nyt kun alla on pehmeämpi alusta ja 15" vanteet niin paluuta entiseen ei ole. Ei vetele urissa ja töyssyisellä tiellä ei tipu paikat hampaista :)
Ei heru sikoossomia eikä rispektiä, mutta on tämä sentään mukava ajaa :)
Jos kova tarvike-linttasatsi alkaa v*tuttaa, niin Benecarsilta saa noita alkuperäsiä sporttitolppia kohtuuhintaan.
Auto näyttää nyt tältä. Edessä Formel K:t, takana Orggis sporttitolpat:
Joojoo, auto on luminen jne, kuva on napattu vahingossa puhelinta räplätessä autogrillillä jonottaessa - mutta kyllä tuosta se alustan korkeus näkyy.
Joskus tulee niitä parempia kuvia.
Tuli taas tehtyä heräteostoksiakin, Vaihdoin uudemman JVC:n soittimen:
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/3-2.jpg
Vanha ei sitten ole myynnissä, sille on käyttöä.
Ostin vielä tämmöisen minikokoisen 2 gigan muistitikun Teknisiltä. Maksoi 12.90€. Eipä haittaa yhtään että usbi on etupanelissa...
Löysin myös Carpowerin vahvistimen käytettynä todella edullisesti, niin ostin senkin MS6A:n kaveriksi :)
Nytpä tuo riittääkin hifien osalta. Ei kyllä ollut tarkoitus edes panostaa näin paljoa :)
- Jvc cd/mp3/usb-soitin
- Dls MS6A Etupää
- Carpowerin 2x160W rms vahvari.
Saa tätä kommentoidakin.
Formel K:n takatolpat työnsivät mehut pihalle.
Laitoin tilalle Golf GT/VR6:sen takatolpat. (Unohdin ottaa kuvan.)
Tästä tuli PALJON parempi ajaa ! Edessä on siis vielä Formelit. Etupään pieni kovuus ei haittaa kun perä edes joustaa. Aika tasapainoinen alusta, tykkään.
Tuo auto oli aivan pilalla 16" vanteilla ja Coilover-alustalla varustettuna. Nyt kun alla on pehmeämpi alusta ja 15" vanteet niin paluuta entiseen ei ole. Ei vetele urissa ja töyssyisellä tiellä ei tipu paikat hampaista :)
Ei heru sikoossomia eikä rispektiä, mutta on tämä sentään mukava ajaa :)
Jos kova tarvike-linttasatsi alkaa v*tuttaa, niin Benecarsilta saa noita alkuperäsiä sporttitolppia kohtuuhintaan.
Auto näyttää nyt tältä. Edessä Formel K:t, takana Orggis sporttitolpat:
Joojoo, auto on luminen jne, kuva on napattu vahingossa puhelinta räplätessä autogrillillä jonottaessa - mutta kyllä tuosta se alustan korkeus näkyy.
Joskus tulee niitä parempia kuvia.
Tuli taas tehtyä heräteostoksiakin, Vaihdoin uudemman JVC:n soittimen:
http://i82.photobucket.com/albums/j274/escmk3/3-2.jpg
Vanha ei sitten ole myynnissä, sille on käyttöä.
Ostin vielä tämmöisen minikokoisen 2 gigan muistitikun Teknisiltä. Maksoi 12.90€. Eipä haittaa yhtään että usbi on etupanelissa...
Löysin myös Carpowerin vahvistimen käytettynä todella edullisesti, niin ostin senkin MS6A:n kaveriksi :)
Nytpä tuo riittääkin hifien osalta. Ei kyllä ollut tarkoitus edes panostaa näin paljoa :)
- Jvc cd/mp3/usb-soitin
- Dls MS6A Etupää
- Carpowerin 2x160W rms vahvari.
Saa tätä kommentoidakin.
Viimeksi muokannut EscMk3, 16.3.2009 10:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itseasiassa neloskoppasen peilit ovat edelleen avaamattomana tuolla varastossa :( Minulla on manuaalisäätöiset peilit, enkä koskaan löytänyt sähköpeilien johtosarjaa niin peilit jäi asentamatta.
Ne saa kuulemma sopimaan pienellä vaivalla, voin napsia niistä kuvia lähipäivinä. Ne lähtevät sopuhintaan ;)
Ne saa kuulemma sopimaan pienellä vaivalla, voin napsia niistä kuvia lähipäivinä. Ne lähtevät sopuhintaan ;)
Peilit näkyvät hukkuneen johonkin, pitänee joskus etsiä tarkemmin :)
Mutta topikkiin liittyen, tuli hetken mielijohteesta ja muka hyvän tarjouksen takia vaihdettua taas soitinta =D
Soittimeksi tuli Pioneerin DEH-50UB. No oli tuohon vaihtoon oikeakin syy, JVC:ssä oli usb-paikka etupaneelissa ja vaikka oli kuinka lyhyt usb-tikku niin etupenkki painoi kipattuna tikkua aika ikävästi.
Vaihtoehtoina oli joko Alpine tai Pioneer joissa usb-paikka on soittimen takana, ja tällä kertaa ostin Pioneerin halvemman hinnan takia. Tuo maksoi uutena 99€.
Ihan OK soitin äänenlaadun osalta, käyttöliittymää olisi tosin saanut miettiä vielä hetken. Ehdottomasti vittumaisin soitin käyttää mitä olen ikinä omistanut, joutui jopa turvautumaan ohjekirjaan että pääsin mutkiteltua ääniasetuksiin, olivat melko hyvin piilotettu :)
Noh, säätelyjen jälkeen tuo on kuitenkin ihan ok, ja usb-tikkua tuo lukee todella ripeästi. Pienen taistelun jälkeen soitin mahtui koloonsa perille asti, ja usb-tikku on nyt hanskalokerossa suojassa.
Golffi pitäisi katsastaakkin, saa nähdä mitä vikoja tällä kertaa ilmenee. Ja kesävanteitakin pitäisi alkaa taas suunnitella, saa taas ehdottaa eri vaihtoehtoja :) Vaatimuksena on alle 400€ hinta, renkaita ei ole pakko tulla mukaan mutta se olisi iso plussa. Eikä porssevanteita, ne on rumia :)
Mutta topikkiin liittyen, tuli hetken mielijohteesta ja muka hyvän tarjouksen takia vaihdettua taas soitinta =D
Soittimeksi tuli Pioneerin DEH-50UB. No oli tuohon vaihtoon oikeakin syy, JVC:ssä oli usb-paikka etupaneelissa ja vaikka oli kuinka lyhyt usb-tikku niin etupenkki painoi kipattuna tikkua aika ikävästi.
Vaihtoehtoina oli joko Alpine tai Pioneer joissa usb-paikka on soittimen takana, ja tällä kertaa ostin Pioneerin halvemman hinnan takia. Tuo maksoi uutena 99€.
Ihan OK soitin äänenlaadun osalta, käyttöliittymää olisi tosin saanut miettiä vielä hetken. Ehdottomasti vittumaisin soitin käyttää mitä olen ikinä omistanut, joutui jopa turvautumaan ohjekirjaan että pääsin mutkiteltua ääniasetuksiin, olivat melko hyvin piilotettu :)
Noh, säätelyjen jälkeen tuo on kuitenkin ihan ok, ja usb-tikkua tuo lukee todella ripeästi. Pienen taistelun jälkeen soitin mahtui koloonsa perille asti, ja usb-tikku on nyt hanskalokerossa suojassa.
Golffi pitäisi katsastaakkin, saa nähdä mitä vikoja tällä kertaa ilmenee. Ja kesävanteitakin pitäisi alkaa taas suunnitella, saa taas ehdottaa eri vaihtoehtoja :) Vaatimuksena on alle 400€ hinta, renkaita ei ole pakko tulla mukaan mutta se olisi iso plussa. Eikä porssevanteita, ne on rumia :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa