Golf2 -89 ja Polo G40

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

Golf2 -89 ja Polo G40

ViestiKirjoittaja ookoo » 27.7.2006 19:35

Tästä lähdettiin pari vuotta sitten.

Tältä auto näytti vuosi sitten.
sisusta tehtiin myös uusiksi

Tämän hetkinen tilanne

Syynä tähän hieman perusteellisempaan projektiin on korin muutamat pienet ruostekohdat sekä moottorin öljynkulutus ja sitä kautta kiertokangen laakerien kuluminen.

Auto siis maalataan ja kone joko kunnostetaan tai tilalle vaihdetaan kokonaan uusi voimanlähde.

Lisää kuvia luvassa kun tilanne kehittyy ja kun muistan ottaa kuvia.
Viimeksi muokannut ookoo, 28.8.2006 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Golftunisti
-
Viestit: 39
Liittynyt: 31.5.2006 4:59

ViestiKirjoittaja Golftunisti » 27.7.2006 21:18

Varsin kunnioitettava projekti :) Kumpa voisi joskus purkaa oman golffini samanlaiseksi ja laittaa uusiks kaiken..

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 28.7.2006 11:44

Tässäpä niitä kuvia lisää.
Apukuskin ovea piti vähän siloitella. On ajettu joskus kylkeen ja tehty huonosti, oli pakkeli alkanut halkeilemaan ja oli ruostetta alla, joten tein uusiksi koko oven.
Merkin paikka takaa siloiteltiin myös umpeen, kuin myös muut ylimääräiset kolot

Takaluukun kansi on myös työn alla, kilven koloa on kavennettu sekä ylimääräiset reiät poistettu.

Tuulilasin reuna olisi seuraavana laitettava kuntoon, ja sen jälkeen auto onkin vain pohjamaalia vailla.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 28.7.2006 12:01

Ooh tuossa ensimmäisessä kuvassa on makian näköinen. Totta tähän tulee nyt pikkupuskurit? :)

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 28.7.2006 12:24

Ei tuu pikkupuskureita, koska käyttis on tämännäköinen. Ei sitä kahta samanlaista autoa viitsi pihassa pitää.

Skeeny
-
Viestit: 1258
Liittynyt: 26.7.2003 17:01

ViestiKirjoittaja Skeeny » 28.7.2006 13:20

Käyttis kyllä paljon paremman näköinen kun toi "eikäyttis":)

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 28.7.2006 14:59

tuosta käyttiksestä näkee nyt hyvin minkänäköinen se on, tai tulee olemaan ;)

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 28.7.2006 19:56

No joo olishan se ihan hieno pikkupuskureillakin mutta laitetaan nyt kuitenkin ne isot. Eipähän tule nykyään joka päivä sellaisia vastaan :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.7.2006 20:59

Miten peitit tuon merkinreiän perästä??

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 1.8.2006 0:56

^hitsaamalla ja pakkelilla.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.8.2006 10:40

Miten peitit tuon merkinreiän perästä??


mitä eikö se sitten pysy jos pakkalilla täytetty :):)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.8.2006 20:26

Ei oikeen! :) Kumma ettei maalari tienny moista asiaa!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 1.8.2006 21:03

Ei oikeen! :) Kumma ettei maalari tienny moista asiaa!

metalli kitillä ei halkee

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.8.2006 0:40

Se on kuulemma semmosella laitettu!

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 2.8.2006 7:44

No niin ettei nyt aivan paskanjauhamiseksi mene niin laitetaan vähän toissa talvena tehdystä kaari/listaprojektista kuvia.

Ideana oli se että piti saada g60 kaariin isot listat.
Ensin vähän lasikuitua muotiksi päälle, sitten kuitua myös sisälle ja lopuksi vielä vähän lasikuitupakkelia päälle.
Listoja jatkettiin myös takaa näin ja taas vähän kuitupakkelia päälle
Lopuksi vain vähän viimeistelyä ja maali päälle.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 2.8.2006 12:35

Paahan lisää kuvia ku operaatio on valmis! Mulla ois sama homma edessä, enkä oikeen vielä tiedä miten sen teen! Keinoja on muutama!

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 2.8.2006 16:33

onhan ne valmiina mutta kuvia en justiin löytänyt koneelta. Pitääpä ottaa kun meen tallille.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 16.8.2006 12:07

Ja tässä nyt kuvia valmiista listoista ja kaarista

etu
taka

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 16.8.2006 12:35

hienot vanteet :P

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 17.8.2006 8:44

Tällaista puskuriprojektia aloittelin. Oli tarkoitus laittaa käyttöautoon, mutta loppui kiinnostus kyseiseen kulkupeliin.

Ajattelin kuitenkin että joskohan sitä ehkä sittenkin pikkupuskurit tuohon punaiseen laittais, niin voishan tuon puskurin loppuunkin tehdä.

Puskurin kilvenkolon täytin muovilla ja sitten paljon lasikuitupakkelia päälle.
Siitä en sitten tiedä tuleeko ikinä pysymään muovissa mutta kokeillaan nyt kuitenkin.

Jos se lasikuitupakkeli ei pysy niin kiinnostais tietää mikä siinä pysyis?
Kaveri meinas että hiilikuitupakkelia, itse en ole ikinä kuullutkaan saati sitten nähnyt missään.
Olisko kenelläkään kokemusta kyseisestä tökötistä??

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.8.2006 12:50

Puskurin kilvenkolon täytin muovilla ja sitten paljon lasikuitupakkelia päälle.
Siitä en sitten tiedä tuleeko ikinä pysymään muovissa mutta kokeillaan nyt kuitenkin.


meinasikko käsin hioa noi lasikuitu pakkelit ??

Kaveri meinas että hiilikuitupakkelia, itse en ole ikinä kuullutkaan saati sitten nähnyt missään.


ei muovissa tahdo mikään pakkeli hyvin pysyä,,,jos sitä on paksusti

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 17.8.2006 14:32

meinasikko käsin hioa noi lasikuitu pakkelit ??


Koneella ajattelin hioa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.8.2006 15:14

niin aattelinkin :):) varmaan helpoin lentävällä ja lamelli laikalla

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 26.8.2006 19:20

Tässä kuvia uudesta käyttöpelistä. Ovat myyjän ottamia kun en itte oo ehtiny ottaa kuvia.

Tämä nyt ei sen suurempi projekti ole, mitä nyt kulutusosia vaihdetaan ja pientä ulkonäön siistimistä.

Tänään vaihdoin jarrupalat- ja levyt, vanhat levyt oli kierot.
Vanteet vaihtuivat myös golffin vanhoihin 15":siin[/url]

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 27.8.2006 12:50

Kai konehuoneen peset ja puunaat..? En tarkoita, että kaikki kiiltää ja loistaa, mutta ett on siisti konehuone..

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 27.8.2006 22:08

Joo pitäis pestä, kaveri lupas tuoda mulle hyvää liuotinpesuainetta kun pitäis päältäkin pestä sillä. On jossain puun alla seissyt niin on pihkassa koko vekotin.

Ahtopainemittarin pika-asennin eilen (teipillä kojikseen:)), kun halusin tietää onko ahdot kunnossa.
No 0,4 näytti max, ja kun kierrokset nousi niin ahdot laski. Vaihdoin remmin niin ainakin pysyi ahdot 0,4:ssä loppuun asti mutta ei noussut yhtään.

Oletteko muuten mihin laittanut mittarin g-vehkeisiin, ajattin vain että onko mittarin letku väärässä paikassa? Laitoin siihen pieneen letkuun joka menee jarrutehostimelta imusarjaan.

Paha vain mennä sanomaan onko muuten kulkupuoli kunnossa kun ei ole ikinä tullut vastaavalla autolla ajettua.

PikkuG
-
Viestit: 166
Liittynyt: 28.7.2003 7:03

ViestiKirjoittaja PikkuG » 28.8.2006 10:18

Pahus kun myöhästyin bongaamaan tuon auton kun se oli vielä myynnissä, kiinnostais ostaa taas tuollainen projektiksi...(?) Pitääkö kilometrit todella paikkaansa, onko suomi-suolat päässet tuhoamaan koria, mihin päin auto päätyi Turusta?

Ahdot pitäisi nousta johonkin 0,6...0,7 bar, mutta parhaiten saa mitattua vaikka johonkin pitkään ylämäkeen tai jarrulla vauhtia tappaen. Asennuspaikka T-haaralle on oikea jos se on jarrutehostimelta imusarjaan menevässä kangaspäällysteisessä mustassa letkussa, vaan EI siinä boksille menevässä valkoisessa putkessa. Kyllä siinä pitäisi potkua riittää silleen että 0...100km/h taittuu johonkin 8...9s, riippuen renkaista lyö tyhjää muutenkin kuin liikkeelle lähdössä ;)

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 28.8.2006 13:24

Kilometreistä ei ole tietoa pitääkö paikkansa, ollut suomessa 6vuotta ja ed omistaja ajanut 30tkm.

Korissa ei ole pahemmin ruostetta, on tosin maalattu pari vuotta sitten.
Auto majailee Jurvassa, pitää varmaan päivittä profiilia...

Mittari on juuri siinä kangaspäällysteisessä letkussa.

Kyllähän se ihan hyvin lyö tyhjää, pitää tuota 0-100 vielä kokeilla.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 29.8.2006 6:48

No nyt rupes ahdot nousemaan 0,6:een.
Laitoin eilen toisenkin remmin paikolílleen kun sunnuntaina en saanut kuin yhden.
Kuva1
Kuva2
Remmit ovat 9,5mm leveät, kun vakiona ne ovat 8mm leveät. Ei vain tähän hätään löytynyt niin kapeita ja kyllähän nuo paremmin tuntuu pitävän.

Tässä vielä pari kuvaa nykyisestä yleiskunnosta.
Kuva1
Kuva2

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 29.8.2006 19:35

Alemmas, alemmas ;) Tuo vekotin on jotain niin nätti kun se on aivan tontissa ja jotkut 13" kiekot alla.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 29.8.2006 22:26

Joo madallin justiin etupään, ei jaksanu enää tänään takapään kans ruveta säätämään. Oli vähän vittumaisempi homma tuo jousien vaihto kuin kakkosgolffiin.
Piti ottaa vetarit, raidetangonpää, alapallonivel ja jarrusatula irti ennenkuin sai vanhan jousen pois ja uuden tilalle.

Niin ja pyörät ottaa tällä hetkellä koko ajan kaariin kiinni, pitäis hommata 175/50 kummit noille vanteille, 13":set tulee vasta ehkä ens kesäksi.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 31.8.2006 17:31

No niiin sain eilen takapään madallettua, mikä oli onneksi huomattavasti helpompi operaatio kuin etupään.

ennen
jälkeen

Ja vielä yleiskuva

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 31.8.2006 17:38

rumat vanteet/liian korkeet renkaat/paskanen auto = epäonnistunut kuva

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 31.8.2006 17:44

Ihan hyvälle tuo minusta näyttää! Vanteet on ihan fiksut, mutta ei haittais, jos auto olis vähän matalempi. Hyvä peli kaiken kaikkiaan!

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 31.8.2006 18:09

^^no joojoo on se paska kuva.

^saishan se olla paljonkin matalempi, mutta kun nuo renkaat ei nytkään mahdu pyörimään kunnolla.
Ens kesäksi tulee joko noille vanteille 165/50 renkaat tai mahdollisesti 13" leveät vanteet. Niin ja tietysti sitten madalletaan lisää.

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 15.12.2006 7:07

No niin päivetetäänpäs tännekin vähän tuota golf-projektia.

Otin siis tuosta vanhasta käyttö gti:stä tekniikan golfiin, käyttis kun oli läpimätä koriltaan.

kone jo hieman purettuna.

ja kansi

etuakseli otettiin myös kokonaisuudessaan gti:stä.

kone tällä hetkellä Kone pestiin, maalattiin ja laakeroitiin.

Kansi koneistamosta tulon jälkeen.
Kansi oikaistiin (0,15mm), venttiilit hiottiin ja samalla vaihdettiin myös pako-ohjurit ja kaikki ohjurin kumit.

Toinen kuva kannesta

Vielä kuva konehuoneesta tällä hetkellä.


Polo talviasussaan.
Poloon on hankittu kesäksi Borbetin T:t koossa 7x14 et25 ja 8x14 et15.
Kumit on vielä hankkimatta, hyviä kokoehdotuksia otetaan vastaan.

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 15.12.2006 16:18

Hyvältähän tuo näyttää. 195/45 ainakin tuossa omassa ihan hyvä koko

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 15.12.2006 20:10

^Sitä vähän taakse kaavailinkin, eteen ehkä kapeampaa...


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa