Golf2 -89 ja Polo G40
Valvoja: ffp jäsenet
Golf2 -89 ja Polo G40
Tästä lähdettiin pari vuotta sitten.
Tältä auto näytti vuosi sitten.
sisusta tehtiin myös uusiksi
Tämän hetkinen tilanne
Syynä tähän hieman perusteellisempaan projektiin on korin muutamat pienet ruostekohdat sekä moottorin öljynkulutus ja sitä kautta kiertokangen laakerien kuluminen.
Auto siis maalataan ja kone joko kunnostetaan tai tilalle vaihdetaan kokonaan uusi voimanlähde.
Lisää kuvia luvassa kun tilanne kehittyy ja kun muistan ottaa kuvia.
Tältä auto näytti vuosi sitten.
sisusta tehtiin myös uusiksi
Tämän hetkinen tilanne
Syynä tähän hieman perusteellisempaan projektiin on korin muutamat pienet ruostekohdat sekä moottorin öljynkulutus ja sitä kautta kiertokangen laakerien kuluminen.
Auto siis maalataan ja kone joko kunnostetaan tai tilalle vaihdetaan kokonaan uusi voimanlähde.
Lisää kuvia luvassa kun tilanne kehittyy ja kun muistan ottaa kuvia.
Viimeksi muokannut ookoo, 28.8.2006 16:08. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 39
- Liittynyt: 31.5.2006 4:59
Tässäpä niitä kuvia lisää.
Apukuskin ovea piti vähän siloitella. On ajettu joskus kylkeen ja tehty huonosti, oli pakkeli alkanut halkeilemaan ja oli ruostetta alla, joten tein uusiksi koko oven.
Merkin paikka takaa siloiteltiin myös umpeen, kuin myös muut ylimääräiset kolot
Takaluukun kansi on myös työn alla, kilven koloa on kavennettu sekä ylimääräiset reiät poistettu.
Tuulilasin reuna olisi seuraavana laitettava kuntoon, ja sen jälkeen auto onkin vain pohjamaalia vailla.
Apukuskin ovea piti vähän siloitella. On ajettu joskus kylkeen ja tehty huonosti, oli pakkeli alkanut halkeilemaan ja oli ruostetta alla, joten tein uusiksi koko oven.
Merkin paikka takaa siloiteltiin myös umpeen, kuin myös muut ylimääräiset kolot
Takaluukun kansi on myös työn alla, kilven koloa on kavennettu sekä ylimääräiset reiät poistettu.
Tuulilasin reuna olisi seuraavana laitettava kuntoon, ja sen jälkeen auto onkin vain pohjamaalia vailla.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
No niin ettei nyt aivan paskanjauhamiseksi mene niin laitetaan vähän toissa talvena tehdystä kaari/listaprojektista kuvia.
Ideana oli se että piti saada g60 kaariin isot listat.
Ensin vähän lasikuitua muotiksi päälle, sitten kuitua myös sisälle ja lopuksi vielä vähän lasikuitupakkelia päälle.
Listoja jatkettiin myös takaa näin ja taas vähän kuitupakkelia päälle
Lopuksi vain vähän viimeistelyä ja maali päälle.
Ideana oli se että piti saada g60 kaariin isot listat.
Ensin vähän lasikuitua muotiksi päälle, sitten kuitua myös sisälle ja lopuksi vielä vähän lasikuitupakkelia päälle.
Listoja jatkettiin myös takaa näin ja taas vähän kuitupakkelia päälle
Lopuksi vain vähän viimeistelyä ja maali päälle.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Tällaista puskuriprojektia aloittelin. Oli tarkoitus laittaa käyttöautoon, mutta loppui kiinnostus kyseiseen kulkupeliin.
Ajattelin kuitenkin että joskohan sitä ehkä sittenkin pikkupuskurit tuohon punaiseen laittais, niin voishan tuon puskurin loppuunkin tehdä.
Puskurin kilvenkolon täytin muovilla ja sitten paljon lasikuitupakkelia päälle.
Siitä en sitten tiedä tuleeko ikinä pysymään muovissa mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
Jos se lasikuitupakkeli ei pysy niin kiinnostais tietää mikä siinä pysyis?
Kaveri meinas että hiilikuitupakkelia, itse en ole ikinä kuullutkaan saati sitten nähnyt missään.
Olisko kenelläkään kokemusta kyseisestä tökötistä??
Ajattelin kuitenkin että joskohan sitä ehkä sittenkin pikkupuskurit tuohon punaiseen laittais, niin voishan tuon puskurin loppuunkin tehdä.
Puskurin kilvenkolon täytin muovilla ja sitten paljon lasikuitupakkelia päälle.
Siitä en sitten tiedä tuleeko ikinä pysymään muovissa mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
Jos se lasikuitupakkeli ei pysy niin kiinnostais tietää mikä siinä pysyis?
Kaveri meinas että hiilikuitupakkelia, itse en ole ikinä kuullutkaan saati sitten nähnyt missään.
Olisko kenelläkään kokemusta kyseisestä tökötistä??
Puskurin kilvenkolon täytin muovilla ja sitten paljon lasikuitupakkelia päälle.
Siitä en sitten tiedä tuleeko ikinä pysymään muovissa mutta kokeillaan nyt kuitenkin.
meinasikko käsin hioa noi lasikuitu pakkelit ??
Kaveri meinas että hiilikuitupakkelia, itse en ole ikinä kuullutkaan saati sitten nähnyt missään.
ei muovissa tahdo mikään pakkeli hyvin pysyä,,,jos sitä on paksusti
Tässä kuvia uudesta käyttöpelistä. Ovat myyjän ottamia kun en itte oo ehtiny ottaa kuvia.
Tämä nyt ei sen suurempi projekti ole, mitä nyt kulutusosia vaihdetaan ja pientä ulkonäön siistimistä.
Tänään vaihdoin jarrupalat- ja levyt, vanhat levyt oli kierot.
Vanteet vaihtuivat myös golffin vanhoihin 15":siin[/url]
Tämä nyt ei sen suurempi projekti ole, mitä nyt kulutusosia vaihdetaan ja pientä ulkonäön siistimistä.
Tänään vaihdoin jarrupalat- ja levyt, vanhat levyt oli kierot.
Vanteet vaihtuivat myös golffin vanhoihin 15":siin[/url]
Joo pitäis pestä, kaveri lupas tuoda mulle hyvää liuotinpesuainetta kun pitäis päältäkin pestä sillä. On jossain puun alla seissyt niin on pihkassa koko vekotin.
Ahtopainemittarin pika-asennin eilen (teipillä kojikseen:)), kun halusin tietää onko ahdot kunnossa.
No 0,4 näytti max, ja kun kierrokset nousi niin ahdot laski. Vaihdoin remmin niin ainakin pysyi ahdot 0,4:ssä loppuun asti mutta ei noussut yhtään.
Oletteko muuten mihin laittanut mittarin g-vehkeisiin, ajattin vain että onko mittarin letku väärässä paikassa? Laitoin siihen pieneen letkuun joka menee jarrutehostimelta imusarjaan.
Paha vain mennä sanomaan onko muuten kulkupuoli kunnossa kun ei ole ikinä tullut vastaavalla autolla ajettua.
Ahtopainemittarin pika-asennin eilen (teipillä kojikseen:)), kun halusin tietää onko ahdot kunnossa.
No 0,4 näytti max, ja kun kierrokset nousi niin ahdot laski. Vaihdoin remmin niin ainakin pysyi ahdot 0,4:ssä loppuun asti mutta ei noussut yhtään.
Oletteko muuten mihin laittanut mittarin g-vehkeisiin, ajattin vain että onko mittarin letku väärässä paikassa? Laitoin siihen pieneen letkuun joka menee jarrutehostimelta imusarjaan.
Paha vain mennä sanomaan onko muuten kulkupuoli kunnossa kun ei ole ikinä tullut vastaavalla autolla ajettua.
Pahus kun myöhästyin bongaamaan tuon auton kun se oli vielä myynnissä, kiinnostais ostaa taas tuollainen projektiksi...(?) Pitääkö kilometrit todella paikkaansa, onko suomi-suolat päässet tuhoamaan koria, mihin päin auto päätyi Turusta?
Ahdot pitäisi nousta johonkin 0,6...0,7 bar, mutta parhaiten saa mitattua vaikka johonkin pitkään ylämäkeen tai jarrulla vauhtia tappaen. Asennuspaikka T-haaralle on oikea jos se on jarrutehostimelta imusarjaan menevässä kangaspäällysteisessä mustassa letkussa, vaan EI siinä boksille menevässä valkoisessa putkessa. Kyllä siinä pitäisi potkua riittää silleen että 0...100km/h taittuu johonkin 8...9s, riippuen renkaista lyö tyhjää muutenkin kuin liikkeelle lähdössä ;)
Ahdot pitäisi nousta johonkin 0,6...0,7 bar, mutta parhaiten saa mitattua vaikka johonkin pitkään ylämäkeen tai jarrulla vauhtia tappaen. Asennuspaikka T-haaralle on oikea jos se on jarrutehostimelta imusarjaan menevässä kangaspäällysteisessä mustassa letkussa, vaan EI siinä boksille menevässä valkoisessa putkessa. Kyllä siinä pitäisi potkua riittää silleen että 0...100km/h taittuu johonkin 8...9s, riippuen renkaista lyö tyhjää muutenkin kuin liikkeelle lähdössä ;)
Kilometreistä ei ole tietoa pitääkö paikkansa, ollut suomessa 6vuotta ja ed omistaja ajanut 30tkm.
Korissa ei ole pahemmin ruostetta, on tosin maalattu pari vuotta sitten.
Auto majailee Jurvassa, pitää varmaan päivittä profiilia...
Mittari on juuri siinä kangaspäällysteisessä letkussa.
Kyllähän se ihan hyvin lyö tyhjää, pitää tuota 0-100 vielä kokeilla.
Korissa ei ole pahemmin ruostetta, on tosin maalattu pari vuotta sitten.
Auto majailee Jurvassa, pitää varmaan päivittä profiilia...
Mittari on juuri siinä kangaspäällysteisessä letkussa.
Kyllähän se ihan hyvin lyö tyhjää, pitää tuota 0-100 vielä kokeilla.
No nyt rupes ahdot nousemaan 0,6:een.
Laitoin eilen toisenkin remmin paikolílleen kun sunnuntaina en saanut kuin yhden.
Kuva1
Kuva2
Remmit ovat 9,5mm leveät, kun vakiona ne ovat 8mm leveät. Ei vain tähän hätään löytynyt niin kapeita ja kyllähän nuo paremmin tuntuu pitävän.
Tässä vielä pari kuvaa nykyisestä yleiskunnosta.
Kuva1
Kuva2
Laitoin eilen toisenkin remmin paikolílleen kun sunnuntaina en saanut kuin yhden.
Kuva1
Kuva2
Remmit ovat 9,5mm leveät, kun vakiona ne ovat 8mm leveät. Ei vain tähän hätään löytynyt niin kapeita ja kyllähän nuo paremmin tuntuu pitävän.
Tässä vielä pari kuvaa nykyisestä yleiskunnosta.
Kuva1
Kuva2
Joo madallin justiin etupään, ei jaksanu enää tänään takapään kans ruveta säätämään. Oli vähän vittumaisempi homma tuo jousien vaihto kuin kakkosgolffiin.
Piti ottaa vetarit, raidetangonpää, alapallonivel ja jarrusatula irti ennenkuin sai vanhan jousen pois ja uuden tilalle.
Niin ja pyörät ottaa tällä hetkellä koko ajan kaariin kiinni, pitäis hommata 175/50 kummit noille vanteille, 13":set tulee vasta ehkä ens kesäksi.
Piti ottaa vetarit, raidetangonpää, alapallonivel ja jarrusatula irti ennenkuin sai vanhan jousen pois ja uuden tilalle.
Niin ja pyörät ottaa tällä hetkellä koko ajan kaariin kiinni, pitäis hommata 175/50 kummit noille vanteille, 13":set tulee vasta ehkä ens kesäksi.
No niin päivetetäänpäs tännekin vähän tuota golf-projektia.
Otin siis tuosta vanhasta käyttö gti:stä tekniikan golfiin, käyttis kun oli läpimätä koriltaan.
kone jo hieman purettuna.
ja kansi
etuakseli otettiin myös kokonaisuudessaan gti:stä.
kone tällä hetkellä Kone pestiin, maalattiin ja laakeroitiin.
Kansi koneistamosta tulon jälkeen.
Kansi oikaistiin (0,15mm), venttiilit hiottiin ja samalla vaihdettiin myös pako-ohjurit ja kaikki ohjurin kumit.
Toinen kuva kannesta
Vielä kuva konehuoneesta tällä hetkellä.
Polo talviasussaan.
Poloon on hankittu kesäksi Borbetin T:t koossa 7x14 et25 ja 8x14 et15.
Kumit on vielä hankkimatta, hyviä kokoehdotuksia otetaan vastaan.
Otin siis tuosta vanhasta käyttö gti:stä tekniikan golfiin, käyttis kun oli läpimätä koriltaan.
kone jo hieman purettuna.
ja kansi
etuakseli otettiin myös kokonaisuudessaan gti:stä.
kone tällä hetkellä Kone pestiin, maalattiin ja laakeroitiin.
Kansi koneistamosta tulon jälkeen.
Kansi oikaistiin (0,15mm), venttiilit hiottiin ja samalla vaihdettiin myös pako-ohjurit ja kaikki ohjurin kumit.
Toinen kuva kannesta
Vielä kuva konehuoneesta tällä hetkellä.
Polo talviasussaan.
Poloon on hankittu kesäksi Borbetin T:t koossa 7x14 et25 ja 8x14 et15.
Kumit on vielä hankkimatta, hyviä kokoehdotuksia otetaan vastaan.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 28 vierailijaa