VW Golf IV ~320hp

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

VW Golf IV ~320hp

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 14.6.2006 11:06

Elikkä projekti kohteena on volkkarin 4. gti. Tämä kaikki sai alkunsa keväisenä iltana kun ahdin sanoi sopimuksen irti. Kiikutin Auton kaverin pajalle ja diagnoosi oli lyhyt. Vinkuminen tuli ahtimesta mutta ihme oli suunnaton kun ahdin pysyi silti tahdissa ja ahtoi. (kuva ahtimesta myöhemmin) Eilen 14. toukokuuta 2006 sitten irrotin ahtimen ja apulaitteet. Coolerista tuli noin litran verran öljyä ja ahdin oli puskenut sen huohottimiin yms. turbiinin puolella oli klappia pysty suunnassa noin. 14mm. ja sivusuunnassa 5mm. ja siivet oli kääntyneenä luonnottomaan asentoon. Ihme kylläkin että ahdin silti "toimi" elikkä piti paineen ja ahtoi 1.1. No ainakin sitkeä sissi tuo ahdin. VAG Konserila on oppimista vielä osien valmistuksessa kun ilman otto on täysin riittämätön 200 hp. laihalle ei seos ainakaan pääse :) .

------------------------------------------
Osat ovat kutakuinkin nyt valittuna.

Uusi ahdin on ??
Välijäähdytin on käsityö ks. autoa varten tehty.
Hestec.
Putkitukset Fin Ranaco.
Ilman otto Fin Ranaco.
(Materiaalina tullee olemaan alumiini. kevyt kestävä parempi lämmön johto kyky Kone teho on suoraan verrallonninen imu ilman lämpötilaan.)
Pakoputki on 3" alusta loppuun autossa jo valmiina ollut.
Blow off
Ahtopaineen säädin 2 asentoa (Normal/Bye Bye)
------------------------------------------

Keksinnöstä pitäisi nyt irrota kutakuinkin se 320hp.
ahtimesta on tällä hetkellä kysely menossa mutta toden näköisesti sekin menee tilaus työksi.

Kytkin kyllä huolestuttaa. ei ninkään pelkkä asetelma vaan vauhtipöyrä on joku värinävaimennettu hässäkkä joka toden näköisesti ei tule kovin pitkään elämään virityksessä. Nyt pitäisi vaan keksiä joku edullinen vaihtoehto.

Projektiin on tällähetkellä uppoamassa yli 5000 euroa. no se ei kovin paljon viritys maailmassa ole, mutta se on aina mihin sitä vertaa.
Moottori on jo aiemmin tehty kestämään viritystä mutta sen on aina suur piirteistä.
Viimeksi muokannut Apocalypse, 30.6.2006 15:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 14.6.2006 14:27

G60 vauhtipyörä pitäisi tuonne mennä ja vaikka TDI:n kytkin. Niillä rupeaa pärjäämään. Kuvia en suosittele että laitat jakoon minnekkään nettiin, pidä vaan omana tietonasi ihan vaan itsesi takia (Lue: että akekin lukee täällä näitä juttuja)

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 14.6.2006 14:49

Onko siihen joku syy miksi olet siirtyny Motronicista Hesteciin?

Nämä projektit kyllä kiinnostaa, et kerro vaan kokemuksista sitä mukaa kun valmistuu...

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 14.6.2006 20:13

Mukavahan niitä kuviakin on katsella, mutta piä huoli että ei näy rekisterilaput kuvissa. Eikös kannattaisi hieman kysellä että josko joltain toiselta gti-virittäjältä löytyisi sopiva ahdin noille tehoille.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 15.6.2006 9:30

http://media.putfile.com/SRgtiFIRE

näin tässä varmaan käy... veikkaisin miéhen tuntien :)

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 15.6.2006 10:09

^ ;(

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 15.6.2006 10:12

Mikäs tuossa nyt kärähti? Koko auto mutta mistä lähti? Tulipellin lämmöneriste hiukan riittämätön ja turbo lämmitteli johtoja sun muuta?

EscMk3
-
Viestit: 2140
Liittynyt: 30.1.2006 17:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja EscMk3 » 15.6.2006 10:14

^ ihme tyyppejä, noilla oli vaahtosammutin eivätkä tehneet mitään, kun liekit olivat aivan pieniä. sitten vasta kojelaudalle sumuttelivat kun koko auto oli jo tulessa...

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 15.6.2006 10:15

kädettömyydestä tuo kärähti. Hitusen hiekkaa/multaa ensisavujen tullessa konehuoneeseen niin olisi selvinny muutaman letkun vaihdolla.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 15.6.2006 10:15

No siihen nyt on todella paha mennä sanomaan että miks juuri hestec.
No yksi perustelu on tietysti että hestec piisaa 9000hp asti. Yksittäis suutin ohjaus yms. Antilag kaikki yhdessä valmiina. Joo no ne kuvat on kyl vähän kyseen alainen juttu. Mutta kai siihen joku ratkasu löytyy.

Joo elikkä kytkin on aivan v*tusta. Saa kaivaa pihan perälle monton ja pudottaa sinne. Kiitos edelisten ja nykyisen omistajan, etsinnässä olis nyt sitten viel ahtimen lisäksi uusi kytkin vauhtipyörä yms. En oikeen tiiä et miten vetarit tulee suhtautumaan uusiin tehoihin. Tiukalla aikataululla edetään valmistumis päivä on enää 32. päivän päässä.

Bensa pumppu ja paineen säädin menee uuteen puuhun. Todellakin riittämättömiä noi alkuperäiset viritelmät.

Laskeskelin tässä piruuttani et mitä maksaisi kevyt konehuoneen siistiminen. No tonnilla saa vesiletkut ja osan öljyletkuista vaihdettua uusiin :) elikkä sekin on niin pohjaton kaivo kun vaan voi olla. Maksaa nyt 10mm alumiini T-haara liittimestä 54€ jonnekkin se raja on pakko vetää.

Autosta on tällä hetkellä myyytävänä ahtimen ehjä pakopesä ja Lastuttu boxi.

Toivottavasti ei tuu autosta tollasta kynttilää koskaan.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.6.2006 12:17

Apocalypse kirjoitti:-VAG Konserila on oppimista vielä osien valmistuksessa

-kytkin on aivan v*tusta.

-Todellakin riittämättömiä noi alkuperäiset viritelmät.


Joo, on se vaan paska moottori kun ei pelkällä ahtimen päivityksellä saa sitä +300hv ulos.
Pistä vaan kunnon kuviakin, että saa AKE:n miehet ihailla kahvitunnilla!

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.6.2006 18:08

Heh... Samoihin lausuntoihin kiinnitin itekin huomiota. :) Kai oli nyt rakentajalle selvää, että tässä on aihiona perheauto, ei urheiluauto eikä varsinkaan mikään semi-kilpuri? :)
VAG-konsernissa varmaan kyllä hallitaan tuo osien valmistus ja ilmanotto vähän isommillekin tehoille, kuten esimerkiksi eräässä Bugatissa.

Muuten ei ole pahaa sanottavaa projektista, tsemppiä vaan ja toivottavasti saat vastinetta panostukselle. :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 15.6.2006 18:41

(Materiaalina tullee olemaan alumiini. kevyt kestävä parempi lämmön johto kyky Kone teho on suoraan verrallonninen imu ilman lämpötilaan.)
Miten se koneen lämmittämä alumiiniputki niitä tehoja nostaa? Luulisi, että eristävämmästä aineesta tehty putki pysyisi viileämpänä.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 15.6.2006 19:46

Se varmaan riippuu paljolti ahtoilman ja konehuoneen lämmöistä. Jokatapauksessa lienee materiaalin suhteen aika yhdentekevää, ainakin jos ajetaan vähänkään pidempiä aikoja/matkoja. Onhan se alukas kuitenkin kevyttä.

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 15.6.2006 20:17

Unohtamatta alumiinin bling-kerrointa :)

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 16.6.2006 8:44

No ei kukaan hiilikuidusta ole vielä putkia tehnyt jos blingiä ja keveyttä haetaan?

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 16.6.2006 11:31

Donitsi: Hiilarin saatavuus on vaan vähän heikkoa suomessa :) Eikä se ole Bling Bling kun ei siitä kiiltoa saa.

Toivottavasti muistat myös ne suuttimet, pa-pumpun etc vaihtaa oikean kokoisiksi koska muuten tulee noutaja.


OT: Joku voisi oikolukea noi aloittajan postaukset... huonompaa suomea kuin meikäläisen.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 16.6.2006 13:50

Niin. Aihiona ei ole mikään urheilu auto, mutta kuten alussa kommentoin niin ilman otto on alussa hyvä 2" ja kuristuu 1.1" niin kai sen jokaisen järki sanoo että jos tehdään kunnollinen ahdin järjestelmä niin silloin putken paksuus on alusta loppuun vakio. En todellakaan jaksa kiinnittää huomiota siihen onko äidinkielen lahjat tallella, jos et jotain ymmärrä niin voi voi. Eti ittelles tulkki. Foorumi nerot kunniaan varsinkin ne kaikki jokka miettii että saako lastuamalla autosta 100 heppaa irti. Itse moottori on huippu jos nyt vaan olisivat sen tehneet alusta loppuun hyvin. Alumiini on kevyt, ei tarvitse rakennella mitään erillis tukia ympäri putkia. Rosteri vaatii tuentaa. Ja jos sen teho hyödyn perusteli sellanen henkilö joka noitten kanssa on toiminut kauan aikaa ja tekee työkseen niin luulempa vaan etää mun taikka teidän on vaikea sitä vääräksi vakuuttaa.

Suuttimet on vaihdettu jo ja ahdin tulee linjalta uusi.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.6.2006 16:16

noin paljon muutoksia ja vain ~320hv hakemassa???
melkein voisin hattua tarjota :P

P e T e
-
Viestit: 116
Liittynyt: 20.8.2003 15:57

ViestiKirjoittaja P e T e » 16.6.2006 19:22



Onko siihen joku syy miksi olet siirtyny Motronicista Hesteciin?

Eiköhän sillä pääse ainakin ilmamäärämittarista eroon.
Uusi ahdin on ??
Garretin diskopottu,vai mikälie? Voisi olla ihan mukava katuautossa.Eikä taida vaatia noilla tehoilla vielä mitään tilaustyönä tehtyä.
Miksi ahtopaineensäädin?Hestecistä löytyy kyllä optiona.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 16.6.2006 19:45

noin paljon muutoksia ja vain ~320hv hakemassa?
melkein voisin hattua tarjota :P


siis wtf täälä foorumilla nyt haaveillaan ? onko jätkät unohtanu et toi motti on 1.8 litranen volkkarin tekemä hökötys jossa on vakiona nykyaikaisen dieselin verran voimaa ?! ihme touhua kun porukka ihmettelee jos joutuu vaihtamaan palikkaa "jo" tuohon tehomäärään nähden.. entä jos joku virittää koneita siihenmalliin että niillä vielä pääsee töihinkin, eikä aina tarvi sielä pajanlattialla maata ja vaihtaa turboa yms..

tiedän ton puljun jossa toi golfi on viritteillä (joutuvat tulemaan eteläsuomesta asti virittämään turbovehkeitään tonne kun ei sieltä löydy yhtä hyvää/osaavaa paikkaa), joten enemmän tässä alkaa jo ihmetyttää se että täälä foorumeilla on näin paljon porukkaa joka ei loppupeleissä tiedäkkään enää asioista kovin paljoa vaikka puhuukin (vittuiluun kyllä keskitytään)

anteeksi vuodatus mutta alkaa oikein v*tuttaa jo lukee tätä foorumia!

axel
-
Viestit: 341
Liittynyt: 2.8.2003 1:01

ViestiKirjoittaja axel » 16.6.2006 21:30

Pakataan ne herneet taas sinne laatikkoon...

Ja hyvä ,että joku sentääs lähtee toteuttamaan tollasia päälle 300hp projekteja eli thumbs up Apocalypselle! Ihan turhia kommentteja kyllä tollaset "vaan 1000hp jne", yleensä siinä puhuu tietämättömyys/kokemattomuus. Apocalypse:lla on realistiset tehotavotteet ja reseptit kestävyyspuolellekin eli jatka samaan malliin ja muista pitää meitä oikeasti kiinnostuneita ajantasalla.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 17.6.2006 0:11

Asiastahan en mitään tiedä kun ei ole noin uuteen autoon varaa vielä pitkään aikaan, mutta isot pojat on joskus muistaakseni puhellut, että ei ole välttämättä ihan mutkaton operaatio tuo motronicin heivaaminen 20vT:n kyljestä. Muutenkaan en oikein ymmärrä miksi noilla tehotavoitteilla pitäisi vielä siirtyä toiseen moottorinohjaukseen?

No kukin tavallaan ja pistä kokemuksia sitten kun laitteet on kunnossa niin tietävät sitten muutkin mitä mahdollisia ongelmia kyseinen projekti aiheuttaa.

Ja mitä noihin herneisiin tulee niin tuntuu tässäkin projektissa olevan aika paljon tehoa siihen nähden ettei kone vielä edes ole kasassa...mutta toivottavasti tavoitteet täyttyy.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 17.6.2006 11:13

No mulla meni noin 30 minuuttia irrottaa vakio boxi, että en nyt tiedä kuin kova homma niillä on ollu. Kuten jo osa ihmisistä HUOMASI niin pitää olla realistinen kun virittää tommosta vehjettä. Saada se kestämään. Hestec hoitaa itse kaiken mahdollisen säätämisen. Miettikääpä kaikki kotonanne että onko se liian kova homma vaihtaa hestec, kuin lastuta boxi, niin sinne poltetaan aina uus rom. Pieni hienosäätö on todella vittumaista tehdä kun aina kaikki ottaa käteen ja uusi rommi boxin sisälle.

Ahtopaineen säädin on 2 asetoinen toisella annetaan 0.8 ahtoja ja toisella sen verta et on paukkuja se 320-350. Ihan vaan sen takia että auto on todellakin käyttö auto eikä vaan yksin pikku paloja varten tehty. kyllähän tuolta saa sen 500 hp irti ilman koneen aukasua mutta pitää muistaa se, että mikään ei tuu ikuisuutta kestämään.

Ja lisäksi turhille kummin potkijoille ja niille perse aukisille joilla ei ole rahaa rakentaa autoa kerralla kunnolla vaan tulivat ihmettelemään että miks joku tekee näin tai laittaa jotain pellin alle. Haluan sitten tulla katsomaan noitten ks. henkilöiden kone huoneeseen et läytyykö sieltä muutakin kun ekkerin 1.3 l kaasari kone.

Eilen aloteltiin tekemään coolerin putkistoa. Siitä tulee uskomattoman nätti :)
Vielä kun se ahdin tulisi tehtaalta niin saisi tehtyä putket loppuun asti.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.6.2006 11:58

Eikö kerralla kannattas tehdä alkuperäiseen moottorinohjaukselle sopiva muistikartta ni ei tarvi uutta tehdä?

Tarviiko erikseen ahtopaineen säädön jos kaasujalalla säätelee/säästelee moottoria?

Trex
-
Viestit: 509
Liittynyt: 3.8.2003 20:49

ViestiKirjoittaja Trex » 17.6.2006 12:10

kuvia...?

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 17.6.2006 12:16

Eiks tollanen Garretin GT28RS tai R ois paras vaihtoehto turboks? Ja vetarit kestää varmasti nuo tehot, sitä ei tartte pelätä. Onnea projektille ja ainakin jonkinlaisia kuvia ois mukava nähdä.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 17.6.2006 12:29

Itte en aina aja tolla autolla niin se on tuiki tarpeellinen. Ja kerros kuinka se siihen ahtimen elämään vaikuttaa että kuin sitä kaasu poljinta käyttää kun tulee vastusta niin ahdinalkaa puskemaan enemmän. eli et sä millään kaasulla niitä ahtopaineita säädä.

Valmis turbo on aina valmis se on sellanen kun saa eikä semmonen mikä tarvii tai tahtoo. Ja kyllä siihen olis voinu saada jonkun valmiin turbon mut semmosta nyt sinne ei laiteta ja .

Et tainnu tajuta vieläkään mikä sen lastun ongelma on joten en ala selittämään tässä sitä vaan käy kysymässä joltakin henkilöltä joka niitä lastuja tekee. Mielestäni sen jo aiemmin perustelin vai oliko kenties ymmärryksessä tai "mun äidin kielessä" jotain vikaa.

Siitä on tarkotus tehä semmonen joka vielä vuoden päästäkin on liikkeellä, ei mitään väliaikasta amis poika viritelmää. Ja vieläkin kertaan että sitä autoa on rakentamassa sellaiset henkilöt jotka teke sitä työkseen ja kuten volksvääkeni tossa aiemmin kertoi teille niin porukkaa ympäri suomen tuo noita vekottimia tänne viriteltäväksi koska monesta muusta paikasta semmosia osaajia ei löydy.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 17.6.2006 12:36

Itte en aina aja tolla autolla niin se on tuiki tarpeellinen.
Sitten ymmärrän mäkin tarpeellisuuden.

Kaasupoljinta nostamalla aattelin moottoria säästettävän, mutta kun kaikki ei sitä sitten teekään :)

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 17.6.2006 12:46

okke :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 17.6.2006 13:07

Joo kyllä sen boksin sieltä varmasti äkkiä repii, mutta muistelin vain että tuo tuottaisi jotain ongelmia mittariston jne toiminnassa. No kertokoon paremmin ne jotka tietää.

Tuosta ahtopaineen säädöstä sen verran, että hesteciltä on juuri tullut uusi järjestelmä tuohon säätämiseen. Sellainen pieni lisäboksi, vähän johtoa ja magneettivenat hukkaportille. Eli jos hesteciä olet hommaamassa niin itse ainakin voin suositella tuota uutta systeemiä siihen lisäksi. Siihen saa ohjelmoitua 3 eri ahtopainetta ja tehtyä niistä omat käyrät. Vaihto käy vaivattomasti vaikka lennosta. Eihän tuo apexi tai greddy ole, mutta mielestäni harvinaisen toimiva laite eikä maksakaan älyttömästi.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 18.6.2006 5:02

kiintoisa projekti, mutta eikös näihi ois aina kiva jättää jännitystä ja sit sanoo tehot ku o lappu kädessä.. =)

Keijo
-
Viestit: 53
Liittynyt: 25.12.2003 16:20

ViestiKirjoittaja Keijo » 18.6.2006 22:41

Joo ja toinen mikä nyt vaan otti silmään (Samoutkin ihmetteli) että miksikäs ei enää tuo motronic riittänyt? Minua kiinnostaisi tämä.


Siis eikös tossa ole se idea että jos setuppiin tehdään muutoksia ns. ensimmäisen lastutuksen jälkeen niin hestecillä ei tarvitse olla aina polttamassa uutta lastua, vaan sitä voi säätää vaikka joka ilta jos aikaa riittää?

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 19.6.2006 10:31

Keijjo osui asian ytimeen. motronickiin pitää se rommi vieläkin polttaa...
Hestec on paljon vaivattomampi, piuha kiinni ja näpy näpy.

Mitäs se topic kertoo? 320 hp. Jos nyt osaisin varmasti lukasta oikeen.
Suuttimet on edelleenkin vaihdettu joten olkaa ystävällisiä ja lukekaa alusta loppuun ettei kenenkään tarvitse toistaa loputtomasti itseään.

Asiaan, projecti etenee suunnitelmien mukaan, osat on löytäny jo paikkansa ja nyt virittelemään loput kohilleen. Hestec on viel jossain matkan päällä mut tällä viikolla luulisi senkin tulevan. Eipä tossa hestecissä oo tommosia ongelmia ollu mitä mainitsit esim. mittariston kanssa. ajotietokone ei missään viritetyssä värkissä enää toimi että siitä ei nyt kannata numeroa tehdä. Pojat on useampaan autoon saanu hestecin toimimaan täydellisesti ilmastointilaitteet jne.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.6.2006 12:10

Ajotietokone kyllä toimii viritetyissäkin, kulutusnäyttö heittää suuttimien koon muutoksen takia.

Mites nakutusanturit? Meneekö vaihtoon vai ymmärtääkö hestecci alkuperäisiä?
Pitääkö koneen nakuttaa että hestecci saa referenssin?

Turha varmaan kysyä ajoneston toiminnasta?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 19.6.2006 16:24

...ajotietokone ei missään viritetyssä värkissä enää toimi että siitä ei nyt kannata numeroa tehdä. Pojat on useampaan autoon saanu hestecin toimimaan täydellisesti ilmastointilaitteet jne.


Mitenkäs tuon uuden ohjausjärjestelmän vaihto vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan?? Tää on mulle uutta...

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 19.6.2006 17:23

Ajotietokone kyllä toimii viritetyissäkin, kulutusnäyttö heittää suuttimien koon muutoksen takia.


Ja jos viritysohjelma tehdään oikein viimeisen päälle oikein, ei tuollaistakaan ongelmaa ole. Mielenkiintoinen projekti ei siinä mitään, mutta voihan siinä vielä monenlaista vääntöä tulla

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 19.6.2006 21:21

Mitenkäs tuon uuden ohjausjärjestelmän vaihto vaikuttaa ilmastoinnin toimintaan?? Tää on mulle uutta...


Kylläpä se ilmastoinnin ohjaus on yhteydessä moottorin ohjaukseen. Säätelee tyhjäkäyntiä ja silleen...

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 20.6.2006 6:45

^Okoo...

Leinonen
-
Viestit: 60
Liittynyt: 24.7.2003 16:12

ViestiKirjoittaja Leinonen » 24.6.2006 17:10

tiedän ton puljun jossa toi golfi on viritteillä (joutuvat tulemaan eteläsuomesta asti virittämään turbovehkeitään tonne kun ei sieltä löydy yhtä hyvää/osaavaa paikkaa)


Ai niinkö se on? Tiedän että eräällä Etelä-Suomalaisella pajalla on saatu 1.8T moottorista tuollaisia lukemia muistaakseni kolme vuotta sitten, puhumattakaan siitä kuinka paljon isompia lukemia siellä on sen jälkeen saatu. Se on sitten toinen homma löytävätkö ihmiset niitä "yhtä hyvää/osaavaa paikkaa"

Mun mielestä toi Hestec vaan kuullostaa erikoiselta ratkaisulta enkä edes ole ainoa täällä ketä on sitä mieltä. Mutta jokainen tehköön/teettäköön miten haluaa.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 28.6.2006 16:40

690 hp. on otettu 1.8t:stä et en tiiä onko se vähän. 800 hp. asti on menty muilla moottorin tilavuuksilla. En tiedä mikä se sun pajas siel etelässä on mutta kuulemma ei sieltä oo löytynyt vielä tarpeeksi pätevää. Voi olla että ei sieltä olla edes kysytty. En halua mollata mutta luulisin että jos läheltä olis löytyny niin olis varmaan siel sit tehty.

atte
-
Viestit: 104
Liittynyt: 23.7.2003 11:32

ViestiKirjoittaja atte » 28.6.2006 17:53

Taitaa olla aika asiantunteva paja. Pitäisiköhän itsekin viedä sinne jos siellä on tehty yksi maailman tehokkaimmista 1.8t moottoreista:)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 28.6.2006 21:30

Haistaako joku metsänpeikon? Tai kuuluuko kenties kilinää?

zakuska
-
Viestit: 129
Liittynyt: 24.9.2005 13:47

ViestiKirjoittaja zakuska » 28.6.2006 22:17

Täällä haisee ja pahasti, voi olla tietysti että itse haisen.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 28.6.2006 22:26

haissut jo jonkun aikaa, mut kumpa olis edes yksi kuva jolla todistettais et jotain olis oikeesti olemassa ja tapahtumassa tässä taikapajassa.

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 28.6.2006 22:42

Joo sais kyl pikkuhiljaa alkaa jotain kuvia tuleen tai tää menee vähä niinku turhien projektien listalle.

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 28.6.2006 22:57

En mää tiennykään että Pukin pajalla Napapiirillä kolffeja viritellään. Taikaheposia taitaa nuo 690 olla...

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 29.6.2006 7:41

yleistä lohdutusta et sen verran meikäläinen voi taata et kyllä sielä jotain tapahtumas on... :P

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 29.6.2006 9:43

Mua ei vittujakaan kiinnosta että mitä te uskotte tai ette. Ite tiedän et mitä siel tehään ja tapahtuu. Ensin sanottiin että älä laita kuvia sitten niitä vongataan urakalla. Taika hevosia? En tiiä et mikä se on tai mistä semmonen termi on tullut, Eikä nyt niin kiinnostakkaan. Jos teillä perse aukisilla kumin potkijoilla ei oo muuta hommaa kun tulla ja kommentoida joka treattiin niin on ehkä parempi että suljette saman tien tän topicin, koska en aio enää kauaa katella noita isi leasing äijjien kommentteja. jos tahdotte nyt kuvan tyhjästä konehuoneesta niin voi sen ottaa kyllä siinä ei oo paljon kattomista. luulin että olisitte halunnu kuvia kun projekti etenee nyt se seisoo kun odoteltiin osia maailmalta. Tiistaina taisi viimeiset tipahtaa postilaatikkoon. Kiitos ja hei!

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 29.6.2006 9:55

Apocalypse: Mitäs jos nyt hengittäisit syvään ja rauhottuisit, tuo sun asenne ei auta ketään. Kovin tuntuu olevan hermot pinnassa kun heti ensimmäisten aitojen ihmettelyjen jälkeen aloit kiukuttelemaan eikä kukaan muu ole sinun mielestä oikeassa, itsesi ja tämän huippusalaisen viripajan lisäksi. Eikä sinulla ole mitään syytä alkaa haukkumaan muita foorumin käyttäjiä kun et selvästikään niitä tunne.

Niin ja tässä maassa on enemmän kuin yksi asiansa osaava viripaja, usko tai älä.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 29.6.2006 12:53

Mutta kun lukee koko hela topicin läpi, niin pukkaa silmään jo toi motronicistä vääntäminen. Jos kaveri haluaa laittaa laittaa Hestecin niin vittujako sitä porukalla inttämään että "Ois motronicillakin pärjänny"

Olkoonpa asiansa osaavia pajoja yks tai kaks, niin ei pitäs olla teiltä pois vaikka tätä peliä viritettäis vaikka Vieremällä.

Huoh, pipot kiristää vaikka vasta oli juhannus.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 29.6.2006 12:57

heh hauska topicci pitkästä aikaa.. siis en minä sitä etteikö virittäminen mitenkään hauskaa olisi mutta tuollainen väittely on aina =)
jatketaan samaan malliin niin tulostan tämän =)

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 29.6.2006 13:08

Tätähän tämä aina on. Kauheeta vääntämistä ja oletuksia. Nyt jokainen miettiköön itsessään että onko asiasta aihetta avautua. Suomalaiseen peruskulttuuriin kuuluu uhoaminen ja se ettei usko ennen kuin näkee. Mulle itelleen on aivan sama mitä tästäkin projektista tulee, hattua ja peukkua nostan jos mainittu tehotavoite saavutetaan, vehkeet kestää ja käyttäen muita mahdollisia jo tutuksi tulleita laitteistoja. Asioista pitää ja saa tälläkin foorumilla keskustella mutta turha inttäminen, vastakkainasettelu jne vääntäminen voidaan jättää suosiolla suoli69 keskustelupalstalle. Omaa kritiikkiä kirjoituksiin siitä mitä aikoo kertoa, miten kertoo (kieliopilliset tekijät jne) ja miksi kertoo, ennen kuin painaa sitä submit näppäintä, niin topicin aloittajat kuin siihen vastaajatkin.

Ja sitten kun sen aika on, niin faktaa pöytään ;D

On ojennettu, jatkakaa

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 29.6.2006 13:41

Posted: 15.6.2006 10:15 "valmistumis päivä on enää 32"

Aikaa on 18 päivää, mielenkiinnolla tuloksia ja speksejä odottaen. Ihan oikeasti.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 29.6.2006 14:02

Ensin sanottiin että älä laita kuvia sitten niitä vongataan urakalla


Kukas noita kuvia on kieltänyt laittamasta? jopa tuolla projektiosaston säännöissä sanotaan et "Hyvin dokumentoidussa projektikertomuksessa on riittävästi kuvia, kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa."

Näissä turbottelu keskusteluissa on aina pakannut ahdot nousemaan helpommin muualla kuin konehuoneessa ja niin näyttää tapahtuvat nytkin.

puerco
-
Viestit: 1641
Liittynyt: 7.10.2003 17:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja puerco » 29.6.2006 20:38

minä taisin ainakin hieman varoitella kuvista josta auton tunnistaa välittömästi kyseisen kirjoittelijan autoksi, ihan vaan varoitukseksi koska ollut joskus tuostakin kokemusta.
mutta tsemia projektille ja tosiaan tuolta etelän suunnasta löytyy ainakin meidän perheeseen sopivia auton virittelijoita ainakin 2 pajaa :)

Ville R
-
Viestit: 1225
Liittynyt: 23.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Ville R » 29.6.2006 21:47

Joo, minäkin lähestyin samalla asialla privaviestin muodossa. Jos on pokkaa, niin laita vaan kuvia.

L-Janne
-
Viestit: 1784
Liittynyt: 8.8.2003 11:15

ViestiKirjoittaja L-Janne » 29.6.2006 23:33

Minä nyt ainakin haluan nähdä miten tämä projekti etenee! Sopisiko ettei aina alettaisi projektiosiossa virsuttaa jos joku tekee toisin kuin itse tekisi?
Hurjilta nuo visiot kuulostaa, mutta niin sen pitää ollakin. On tämä nyt inan tai kaksi kiinnostavampaa kuin peruslastutettu 1.8T.


Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 30.6.2006 15:33

Mikäs turbo, onko abt:een pakosarja

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 30.6.2006 16:09

onkos muuten kaikki osat jo tullu? ja koska on kaavailtu nyt sitä todellista valmistumis(lue;autonpoltto)päivää? :)

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 30.6.2006 17:25

Mikäs ahdin tuossa kuvassa on? Entäs kytkin?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 30.6.2006 18:13

siis wtf täälä foorumilla nyt haaveillaan ? onko jätkät unohtanu et toi motti on 1.8 litranen volkkarin tekemä hökötys jossa on vakiona nykyaikaisen dieselin verran voimaa ?! ihme touhua kun porukka ihmettelee jos joutuu vaihtamaan palikkaa "jo" tuohon tehomäärään nähden.. entä jos joku virittää koneita siihenmalliin että niillä vielä pääsee töihinkin, eikä aina tarvi sielä pajanlattialla maata ja vaihtaa turboa yms..

tiedän ton puljun jossa toi golfi on viritteillä (joutuvat tulemaan eteläsuomesta asti virittämään turbovehkeitään tonne kun ei sieltä löydy yhtä hyvää/osaavaa paikkaa), joten enemmän tässä alkaa jo ihmetyttää se että täälä foorumeilla on näin paljon porukkaa joka ei loppupeleissä tiedäkkään enää asioista kovin paljoa vaikka puhuukin (vittuiluun kyllä keskitytään)

anteeksi vuodatus mutta alkaa oikein v*tuttaa jo lukee tätä foorumia!


XD
jopas jopas.. ehkä sitten suomessa ei ole ketään kuka saisi pienellä osan vaihtelulla konetta avaamatta yli 300hv.. shame on you ennen ku tuut purkaa sydäntäs. :P

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 30.6.2006 18:57

Nonniin, nyt taas alkaa jaksaa seurata tätä topiccia kun tuli jo kuviakin, onnea projektille ja sen onnistumiselle.

Korrre
-
Viestit: 70
Liittynyt: 25.7.2003 13:25

ViestiKirjoittaja Korrre » 1.7.2006 4:20

mitä tätä topikkia jonkun verran seuraillu, nii ei voi kun toivottaa onnistumista projektille!

ja niille jotka sanoo että "vaan" 320hv tehoa otettais, nii eiköhän se ihan tarpeeks oo tehoa kun kumminkin tehot yli tuplaantuu alkuperäseen nähden ja kun litratehokin lähenee 180hv, nii ei nyt ihan mistään pikkuvirityksestä enää ole kyse!

ei mitään kokemusta tälläsistä virityksistä mutta ihan näin pelkällä ajattelulla ihan kunnioitettavissa lukemissa ollaan tuon 320hv:n kanssa :)

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 1.7.2006 5:21

Vauhtipyörä on corradon ja kytkin vr6 kisakytkin en nyt muista suoraan enää et minkä merkkinen oli kyseessä. Asetelma on koneistettavana. Vauhtipyörää kevennetään joku 2,5-3 kiloa.

Ahdin on Garret GT hybridi. ks. ahtimella ei ole olemassa olevaa tyyppiä koska se on mitoilla rakennettu.
Pakosarjassa ei ole tyyppiä taikka tarkempia tietoja olemassa. Se on joku valusarja joka on koneistettu.

Kaikki osat on melkeen jo kasassa joitain pikkunippeleitä lukuun ottamatta.

Kiitos niille aidosti kiinnostuneille ja niille jotka on ymmärtäneet realistiset puolet ja tavoitteet projektista. Toivotaan että tuo tulee läjään tämän kuun aikana. Ja ennenkaikkea kiitos tuesta.

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 1.7.2006 8:11

Joo emmä pahalla täällä kirjottele.. kyllä tuo 300 maagine raja on kunnioitettava saavutus kaikille ketkä sen ylittää. Peukut pystys täälläki että kolvi on tulilla piakkoin.


Onse ny vittu jos ensin vähän kiristellään ni sitten ei saisi antaa tsemppiä.. vetäkää vaikka vittu päähänne ja poistakaa tää kommentti..
Viimeksi muokannut hb81, 3.7.2006 22:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 1.7.2006 15:32

ihan jees settii, mutta kylhän noista vehkeistä sitä tehoa irti saa, mutta kestäminenhän se on se kysymys sitte aina =)

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 3.7.2006 12:08

Ajantasalla.
Vauhtipyörä ja Kytkin tuli tänään koneistuksesta ja illalla laitan sen kiinni. Hestec pitäis asennella loppuun vielä on paljon työtä jäljellä ennenkun se istuu paikoilleen.

Ahdin - Garret GT2860RS, Muokattu kuulalaakeriahdin
Moottorin ohjausjärjestelmä - Hestec
Vauhtipyörä - Corrado G60 Vauhtipyörä
Kytkin - ACT HD Kytkinsarja

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 3.7.2006 17:04

Kuis sitä asetelmaa on koneistettu?

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 3.7.2006 18:37

^Luultavasti tarkoittaa vauhtipyörää...?

ps. Paljonkohan tuota G60:n vauhtipyörää voi keventää, ja mistä kohtaa?

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 4.7.2006 0:37

Niin sieltä "takaa" Moottorin puolella on hirvee määrä ylimäärästä. Kytkin on Chimmattu paikoilleen ja sorvauksessa sit tasapainotellaan se vauhtipyörä kytin hässäkkä. Kyl siel on joku pari kiloo keventämisen varaa tai niin me tossa mittailtiin. Sori vaan jos jotain rupes vituttaan kovasti meikäläisen kommentit mutta itellä meni ainakin luumu suuttimeen kun rupes tuleen vaan kauheeta vämmäystä et miks teet noin tai miks et tee näin. jos joku nyt sit tahtoo tehä väkisin jonkin asian toisin niin en tuu vetään hihasta ja kieltään et älä tee noin kun tee näin. Mulla on ollu muutamia kokemuksia nytten aikasemman projektin aikana joka oli vähän niin et ei sitä tehoo tullu kun sinne 204heppaan ja se meni sellasil pikku perus virityksil. Semmonen ihminen joka tietää oikeesti et mitä on tehdä ohjelma noille tehoille ja tolle alkuperäselle moottorin ohjaukselle niin voi tulla sen mullekkin kertoon :P ite me ei oikeen keksitty et millä sen sais vaivattomasti sinne joka kerta poltettua. Joten Hestec. Turbosta tuli heti kärkeen kritiikkiä ja jotenkin rupes vaan tuntuun et tietääköhän täällä aina porukka niin paljoo kun antaa ymmärtää. Ikävää aina väliin kuunnella et mitä porukka kitisee joka väliin. Voishan sitä kai upottaa tonne sen 10 000 euroo niin sais sielt koneesta tehoo 500 irti mut sit pitäs jo alkaa miettiin vähän enempi ton voimansiirron päälle kun vaan pelkkä kytkin. nyt jo saattaa tulla ongelma laatikon kassa, mutta onneksi toi on yleinen malli niin niitä on joka nurkalla 4. lojumassa :). no se tästä tämän öisestä avautumis tuokiosta mut katotaan et mitä saadaan aikaan nyt tulevina päivinä. pikkasen kuumottais jo räjäyttää käyntiin toi laite.

PS. Voin suositella tota paikkaa kaikille lämpimästi sinne tulee nyt loppu kesästä neliveto penkki ja kaikki maholliset vermeet. elikkä pikku ja isot hommat onnistuu saman katon alla.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 4.7.2006 0:43

Noniin, alkaa hiljakseen toi sunkin kirjottelun sävy olemaan sillä tasolla että ylipäätään viittii lukee eikä tarvi kasvattaa sarvea päähän pappabetalarykskolmosen yms vittuilun osalta.

Mielenkiintoinen rojekti, onnea matkaan. Laita sen verran rahaa kiinni ku perse kestää/tarpeellista on. Ei se sen enempää tarvii =)
Mielenkiinnolla lopputulosta odotellessa...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.7.2006 18:32

Apocalypse kirjoitti:PS. Voin suositella tota paikkaa kaikille lämpimästi sinne tulee nyt loppu kesästä neliveto penkki ja kaikki maholliset vermeet. elikkä pikku ja isot hommat onnistuu saman katon alla.


Ja se pajan nimi oli?

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 5.7.2006 0:26

Ekassa postissa Fin Ranaco mainittu, liekö se sitten?

J_K_H
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.3.2005 17:17

ViestiKirjoittaja J_K_H » 6.7.2006 17:00

Ainakin kirjoittaja on Härmästä. Tosiaan, Fin Ranaco on laatu paikka.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 12.7.2006 9:48

Näyttäs nyt Viivästyvän tää projekti mut yleensähän ne niin meinaa tehdä.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 13.7.2006 22:13

Eräällä on disko-peruna päivitys kestänyt jo reilu puoli vuotta. Välillä tulee mutkia matkaan :D

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 16.8.2006 16:48

Tää on semmosta tuskaa kun voi vaan olla. Venähti sitten oikeen urakalla kun jaappanialaaset ei osaa laittaa kamaa postiin. Jos tänään viel sais jotain änttiin ja koneet käymään. Mut alkaa kelit meneen niin paskoiksi et kiire loppui jo viikoja sitten.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 17.8.2006 17:20

Se on aina eritäin harmillista kun läheykset ei tule ajallaan tai ei ollenkaan :/ Mutta viivästyksestä huolimatta pidän peukkuja korkealla ja hienoa että jollakin riittä pokkaa virittää autoa ja vielä järkevästi.

Kyllä sitä näin vähän syssymmälläkin voi vielä ajaa autolla. :) jos osat tulevat ennen lumia.

Ja tohon teho homman viel et jotku jatkuvast yli 350hp tehot 1.8 koneessa on ihan turha edes ajatella toimivan jokapäiväsessä käytössä luotettavasti. Mutta topicin pitäjä onkin sen ymmärtänyt laittamalla ahtopaineen säädön.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.8.2006 19:12

miks 350hp moottori ei kestäis jokapäiväisessä ajossa, jos setuppi on tehty laadukkaista osista, säädöt on kohallaan ja auton käyttäjä huoltaa autoaan säännöllisesti? Ja ennenkaikkea seuraa, että moottori pysyy säädöissä...
Kummasti noi 150-180hp/litra vaparimoottoritkin kestää kesästä toiseen, vaikka rankemmalla kädellä niitä piiskaankin.

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 17.8.2006 19:25

Kaikki ei vaan osaa virittää niin sitten ne luulee että siihen ei pysty kukaan....

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 17.8.2006 20:59

Ja tohon teho homman viel et jotku jatkuvast yli 350hp tehot 1.8 koneessa on ihan turha edes ajatella toimivan jokapäiväsessä käytössä luotettavasti.


En kyllä näe tolle tehomäärälle mitään estettä etteikö sitä voisi käyttää ihan normaalistikin siis jokapäiväisessä ajossa. Ei toi kuitenkaan mikään ohjus vielä tollasilla voimilla ole. Kytkin varmaan saattaa olla vähän epämukava kauppakassiksi (kun oli puhetta kisakytkimestä), mutta luulen, että tolla ois vakionakin kauppaan ehtinyt.

Ja se mitä tohon kestävyyteen tulee niin kai siinä kaasupolkimessa on muitakin asentoja kuin läpät auki? Ainakin audista löytyy tollanen ominaisuus ja volkakarissakin pitäis olla. Ihan varmasti tulee hauska peli ja rikkihän kaikki saa jos haluaa.

Kuulemma on tosiaan muillakin ollut ongelmia noiden osatoimitusten kanssa tänäkesänä.

Hestecistä ois kiva kuulla kokemuksia kun saat pelit nippuun...

triheadwolf
-
Viestit: 268
Liittynyt: 2.1.2005 18:05

ViestiKirjoittaja triheadwolf » 17.8.2006 23:08

Teho on melkein ilmaista, kestävyys maksaa, mutta ei ole mahdotonta. Kyllä kiukkuisimmillakin litratehoilla saadaan kilometrejä alle ihan hyvinkin, kunhan komponenttien mitoitoitus on oikea materiaalit mukaan lukien.

Ja turbokone on aina hellempi moottorin kestolle vapariin nähden, kun litratehoista puhutaan.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.8.2006 0:32

Okei vedän sanani takaisin. Aliarvioin pahasti. Mutta kyllä se niin on, että jos ei laita oikeita osia/säätöjä tai käyttää moottoria väärin niin minkä tahansa koneen saa rikki. Kun nyt tarkemmin alkoi miettimään niin saihan sitä sillon joskus formulatkin hetkeks kestää vaikka kone oli 1.5 ja liki 900hp. :/ Sorry.

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 18.8.2006 1:09

mä vaan jo kuvittelen sitä iltaa kun vaggilainen ottaa ja lävähtää tohon kylälle pillanpäreiksi, savu vaa nousee ja osia lentelee.. :) täälä on aivan liian optimistinen asenne kun nää vehkeet pysy ees vakionakaa kunnolla nipus :D

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.8.2006 1:12

ja tuuboformulathan tuottivat parhaimmillaan n. 1500hv 1.5l koneesta tarkennuksena vaan.

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 18.8.2006 15:46

Se formulan teho oli vain heitto, koska en muistanut kuin sen ,että jotai 1000hp + tai - se oli. :)

Mitä vikoja porukoilla sitten on ollut VAG turbokoneissa? Etenkin tuossa 1.8t 20v koneessa? Laittakaa vaikka privaa, koska kysymys ei kuulu tähän aiheeseen. Vai onko tuosta aiheesta jo valmis keskustelu toisella osastolla?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 18.8.2006 21:44

"Tekniikka" puolella on 1.8T jutustelutopicci!

Zonwe
-
Viestit: 95
Liittynyt: 14.5.2006 14:19

ViestiKirjoittaja Zonwe » 19.8.2006 17:14

Kiitos tiedosta. Kävinkin sen jo lukaisemassa.

juhkis
-
Viestit: 24
Liittynyt: 25.4.2005 13:25

ViestiKirjoittaja juhkis » 30.8.2006 13:00

Mikä pakosarja tossa on?

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 30.9.2006 21:24

Mikäs tämän projektin tilanne?

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 2.10.2006 7:53

pitääpä sanoa topikin alottajalle et käy päivittelemässä...
kumminkin vastausta kysymykseen; lauantaina kävin projektia katsomassa ja samalla vietiin uudet helmat pelialueelle.. taas puhuttiin valmistumispäivästä että pitäisi tälläviikolla auton käydä ja pelata... tiedä sitten että kauanko vielä venyy :)

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 2.10.2006 10:47

Projektin luonnekkin on ilmeisesti muutunut kun alussa oli kovin virittämisestä juttua mutta nyt se on kääntynyt muovikäkättimien liimaamiseksi ;D

volksvääken
-
Viestit: 1136
Liittynyt: 12.5.2004 23:20

ViestiKirjoittaja volksvääken » 2.10.2006 11:33

eipä se ny paljoa oo muuttunu... tai no mitä sivusta seurannu niin nyt poppiksia on ainakin kaverin kämpille kerääntyny suhteettomat määrät (ei ne voi kaikki golffiin ees sopia), helmat nyt jostain syystä ilmesty kans ja sisälle hieman mittaristoa/muuta lasikuitu härpäkkää oli ilmestyny.. :)

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 2.10.2006 11:39

Eli viritetään ~320 hp ja asennetaan niin paljon poppeja, että auton kulku vastaa vakiota ;)

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 16.10.2006 10:36

SE KÄY!!!!!!!

Saatiin vihdoinkin se bensa pumppu. ei sitä tässä ollakkaan ooteltu kun viimeset 2kk :D

Pääsee töistä niin on pakko mennä kattoon.

Isokoski
-
Viestit: 75
Liittynyt: 9.9.2005 16:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Isokoski » 16.10.2006 12:04

onko tästä autosta kuvia niinku ulkokuoresta???

artos
-
Viestit: 331
Liittynyt: 7.2.2006 15:01

ViestiKirjoittaja artos » 17.10.2006 17:55

Koska saadaan dynolappu ihmeteltäväks? Mua kiinnostaa, päästiinkö tavotteeseen.

Apocalypse
-
Viestit: 72
Liittynyt: 13.7.2005 1:55

ViestiKirjoittaja Apocalypse » 19.10.2006 12:55

Ei siitä ulkokuoresta kuvia tuu ikään näkemään. Tai no en oo panostanu siihen kuoree juurikaan, kattoo sitä sitten kun saa ton katiskan toimimaan kunnolla. Penkkipaperia saatte viel ootella, Menee ennen sitä vielä suuttimet vaihtoon noi ei piisaa oikeen mihkään. Käy laihalla melkeentyhjäkäynnilläkin :D

Katotaan jos maltan teidän antaa ihailla auton kivaa ulkokuortakin. Se jää nähtäväksi.

Ihmettelen kyllä vieläkin että kuinka porukka on asennellu noita ohjaus järjestelmiä. Meillä ei ole minkään laisia ongelmia tullut sen osalta ei ajon eston ei mittariston eikä edes ajotietokoneen osalta. Kulutus mittari tosin ei varmaan pelaa kunnolla mutta väliäkö sillä.

Pikkasen jo menottaa sen auton suhteen.

Niinkun eräs vastaaja jo sanoikin paremminkin oon rokkikoneita laitellut lisää tohon kärryyn ja ei ne hepat minnekkään sieltä häviä. Niistäkin voi tulla pari kuvaa sitten tuonnempana.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 67 vierailijaa