Golf 2 1.8T 20V
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2 1.8T 20V
Laitetaanpa nyt tänne vähän jotain juttua kun noita raatoja on piha täynnä ja jotain uutta niihinkin välillä tulee tehtyä. Kun kunnon tallipaikkakin on taas tiedossa...
Auto 1: Golf 2 1.8T 20V
Auto ollut vaiheessa kohta kymmenen vuotta ja loppua vaan ei näy. Viime talven tallipaikattomuuden takia uutta täksi kaudeksi ei ole kuin vanteet. Senverran hyvin tuli tilaa pyöränkoteloihin että tiputtaahhan tuosta pitäis vielä. Konehuonettakin tarvis vielä siistiä kun se on jäänyt pahasti prototyyppiasteelle. Lisäksi etupenkit ja Kamein keskikyynärnoja pitäis verhoilla muuhun sisustaa sointuvaksi.
Ex-Passat:: Passat B4 Variant 2.0 syncro
Talviruoska/käyttöautokäyttöön hommattu Saksantuliainen. Ei vaadi kovasti rakentelua kun varusteet on kohdillaan ja sisusta varsin retro, kiitos Highland-varustepaketin. Vaikka varustepaketin nimen mukaisesti auto on melkoisen korkea, on turhat raot tarkoitus poistaa KW var1 setillä joka on "tilauksessa". Vanteina tulee pyörimään tod.näk. alla olevat 15" vanteet. Myöskin pieniä maalausoperaatioita olisi suunnitelmissa. Tämä auto on siirytynyt uudelle omistajalle!
Jetta on siirtynyt pajalle ;)
Auto 1: Golf 2 1.8T 20V
Auto ollut vaiheessa kohta kymmenen vuotta ja loppua vaan ei näy. Viime talven tallipaikattomuuden takia uutta täksi kaudeksi ei ole kuin vanteet. Senverran hyvin tuli tilaa pyöränkoteloihin että tiputtaahhan tuosta pitäis vielä. Konehuonettakin tarvis vielä siistiä kun se on jäänyt pahasti prototyyppiasteelle. Lisäksi etupenkit ja Kamein keskikyynärnoja pitäis verhoilla muuhun sisustaa sointuvaksi.
Ex-Passat:: Passat B4 Variant 2.0 syncro
Talviruoska/käyttöautokäyttöön hommattu Saksantuliainen. Ei vaadi kovasti rakentelua kun varusteet on kohdillaan ja sisusta varsin retro, kiitos Highland-varustepaketin. Vaikka varustepaketin nimen mukaisesti auto on melkoisen korkea, on turhat raot tarkoitus poistaa KW var1 setillä joka on "tilauksessa". Vanteina tulee pyörimään tod.näk. alla olevat 15" vanteet. Myöskin pieniä maalausoperaatioita olisi suunnitelmissa. Tämä auto on siirytynyt uudelle omistajalle!
Jetta on siirtynyt pajalle ;)
Viimeksi muokannut Juice, 14.11.2009 13:45. Yhteensä muokattu 15 kertaa.
Tuo ABS-anturijuttu oli nahkapöksyn kusetuksia, oli kääntänyt polttimon paneelin sisälle. Vasta kun tuuttas yöllä Ruotsin läpi pimeässä niin huomasin että merkkivalo loimottaa himmeästi. Kotona vikamuistin luku paljasti molemmat etuanturit viallisiksi... OEM-jalopuunuppi saa lähteä, tilalle on harkittu hillittyä ICT:n nuppia.
Golffi se vaan on vuodesta toiseen hieno peli, nykysellään etenkin teknisesti.
Hieno pasuuna. Mulla oli entisessä tdi:ssäni samanlainen sisus, tykkäsin kovasti. Tietysti lika näkyy helpommin kuin tummissa, mutta puunaamallahan siitä selviää. Istuimen remonttisuoja oli kova juttu talonrakennuksen aikaan :D
Hieno pasuuna. Mulla oli entisessä tdi:ssäni samanlainen sisus, tykkäsin kovasti. Tietysti lika näkyy helpommin kuin tummissa, mutta puunaamallahan siitä selviää. Istuimen remonttisuoja oli kova juttu talonrakennuksen aikaan :D
rolle selitellikin tosta pasuunan sisustasta ja se on aika pirun siisti!
Viimeksi muokannut arc, 15.6.2006 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nonee, pientä päivitystä (nimenomaan pientä) :P
Jetta vaihtoi maisemaa ja onneksi päätyi tosiostaja/harrastajalle eikä kenellekkään teinille :P Passeratista tuli jätettyä veroilmoitus tulliin ja sitten alkoi se hirvittävä "tuunaus": Takapää ja etupää. Tosiharrastajat bongaavat pienoiset modit kuvista... Vastaukset postikorttiin, oikein vastanneiden kesken arvomme Zastavan kardaanin ja muutaman kilon paskaa päälle. Asennusta odottelee coilöver-setti ja ratti. Yeisön pyynnöistä huolimatta kabiinissa jatkuu siis "mikä v*tun sademetsä?" -teema.
Jetta vaihtoi maisemaa ja onneksi päätyi tosiostaja/harrastajalle eikä kenellekkään teinille :P Passeratista tuli jätettyä veroilmoitus tulliin ja sitten alkoi se hirvittävä "tuunaus": Takapää ja etupää. Tosiharrastajat bongaavat pienoiset modit kuvista... Vastaukset postikorttiin, oikein vastanneiden kesken arvomme Zastavan kardaanin ja muutaman kilon paskaa päälle. Asennusta odottelee coilöver-setti ja ratti. Yeisön pyynnöistä huolimatta kabiinissa jatkuu siis "mikä v*tun sademetsä?" -teema.
Nonee. Valtiolle suoritetun pienehkön maksun jälkeen autoon sai ruuvata kilvet. Auton järjettömälle maavaralle piti jotain keksiä, mutta onneksi tähän korimalliin ei ollut tarjolla Megadownforcecombazzzzz-spoilerihelvettiä (vitsivitsi) eli homma piti hoitaa "luonnollisella" tavalla. Viikonloppuna pientä painiskelua tallilla ja Highland:sta tuli Lowland kätevällä KW:n Var1-setillä, jonka toimitti NR-Autovaruste. Samassa rytinässä uusittiin etuiskareiden tukikumit ja laakerit. Korkeus lienee nyt aivan sopiva kohtaamaan talven haasteet, joskin takapäätä pitäisi vähän nostaa että auto saadaan vaateriin.
Tulipa nakattua se rattikin paikalleen:
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... ikalla.JPG
Asennus oli ihan simppeli, liukurenkaaseen vaan pidemmät pultit ja paikalleen. Ja bagin valokaan ei syttynyt :)
http://www.kolumbus.fi/juicesgarage/pic ... ikalla.JPG
Asennus oli ihan simppeli, liukurenkaaseen vaan pidemmät pultit ja paikalleen. Ja bagin valokaan ei syttynyt :)
Viimeksi muokannut Juice, 29.10.2006 22:24. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
OT:
Eiköhän toi albanzo oikeesti tarkoittanut, että onpas nätti sisusta.
/OT:
On kyllä, siisti auto. Onks tässä autossa hanskalokeroa? Kännykkä telineessä kaiutin? Mites jos ottais tosta mittaristosta ainakin sen vihreen kalvon veks.. ei ois ihan noin vihree toi mittaristo?
^äläs ny, toi on oikeesti hieno sisusta =)
Eiköhän toi albanzo oikeesti tarkoittanut, että onpas nätti sisusta.
/OT:
On kyllä, siisti auto. Onks tässä autossa hanskalokeroa? Kännykkä telineessä kaiutin? Mites jos ottais tosta mittaristosta ainakin sen vihreen kalvon veks.. ei ois ihan noin vihree toi mittaristo?
Hyvännäköstä.
Nyt ei sit vissiin tarvi tuota jalopuunubbiakaan päivittää... :)
15" pellit olisi ihan asialliset, käyny muillakin mielessä. Tai sitten jotkut myynninedistämismallin orig vanteet.
Nyt ei sit vissiin tarvi tuota jalopuunubbiakaan päivittää... :)
Upouudet 15" pellitkin on käyny mielessä :O
15" pellit olisi ihan asialliset, käyny muillakin mielessä. Tai sitten jotkut myynninedistämismallin orig vanteet.
Viimeksi muokannut J.N, 5.12.2006 16:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Superturismot ovat 7" leveät ja nuo Bridgestone Potenza RE040:t ovat kokoa 205/40R17. Vanteen kapeuden ja pyöreäolkaisen renkaan ansiosta nuo näyttävät takaapäin ehkä 155-nakilta...
Viimeksi muokannut Juice, 4.3.2007 18:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Moniventtiilikakkis
Pientä pohdiskelua tallilla ja operaatio "johtojen jemmaus" on aloitettu. Konehuoneessa on myös havaittu lisälaite joka aiheuttaa pientä päänvaivaa.
Ruumisauto
En, ei ole vielä tullut muutoskatsastettua alustaa...
Noniin, joku epäili loppujenkin Golffin osien päätyvän kaikki Passtardiin kun ruuvasin tilapäisesti Superturismot alle. MDComprex toimitti Keskinin KT5:t ja Syronit, strategiset mitat 7,5x17 et37 ja 215/40/17.
Kuvaa kun katsoo niin itselle tulee yksi asia ensiksi mieleen: TONTTIIN! (ja taakse spacerit, about 10-20mm)
Onneksi tolpissa on säätövaraa vaikka jotkut parkuvat että KW:llä ei saa riittävän alas =)
Tämänhän piti olla talviruoska, mutta se kuuluisa mopo lähti vanttuista. Ebaystä löytynyt lisäksi jotain kivaa ja turhaa :P
Kuvaa kun katsoo niin itselle tulee yksi asia ensiksi mieleen: TONTTIIN! (ja taakse spacerit, about 10-20mm)
Onneksi tolpissa on säätövaraa vaikka jotkut parkuvat että KW:llä ei saa riittävän alas =)
Tämänhän piti olla talviruoska, mutta se kuuluisa mopo lähti vanttuista. Ebaystä löytynyt lisäksi jotain kivaa ja turhaa :P
Joko kakkikseen tulee ens talvena 2.0TFSI? Jotain repäiseväähän täytyy tapahtua kun kyseessä on kuitenkin yksi Suomen kakkiskuskien kiltan ansioituneimpia ja pitkäaikaisempia jäseniä.
Viimeksi muokannut Petri R., 30.6.2007 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin justiinsa. Dopi (kiitos taas, kovasti!) toimitti Wiechersin valmistaman pyykinkuivaustelineen. Köyhän miehen clubsport alkaa saamaan ilmettä kabiiniin. Myös penkin jalustoja on sorvattu paikoilleen kuten kuvasta ilmenee.
Näyttää kyllä hienoon suuntaan menevän :) kiinnostais kans tommoset kaaret, oliko ihan bolt-on tsydeemi?
Ps. Taitaa jurvassa mennä mun ohi entistä vauhdikkaammin, kun on turhaa painoa poistettu... Viime syksynä yritin pysyä perässä kun ohitit, mut eihän alipaineinen vajaaventtiilinen 16v mihinkään kulje.
Ps. Taitaa jurvassa mennä mun ohi entistä vauhdikkaammin, kun on turhaa painoa poistettu... Viime syksynä yritin pysyä perässä kun ohitit, mut eihän alipaineinen vajaaventtiilinen 16v mihinkään kulje.
Ei noita Wiecherssejä asentaessa välttämättä hitsata tarvitse. Mukana tuli 3mm laatat jotka voisi hitsata kiinnityspisteiden kohdille. Istuvuus ei ollut aivan 100% mutta kyllä se pelti nöyrtyi riittävästi ;) Painonsäästöstä nyt en niin tiedä kun mä teen kompromisseja, en mitään todella brutaaleja ratkaisuja ;)
Tuli tehtyä Passtardin etupäähän lisää tilaa ja ruuvasin toiselta puolelta gewindestä 10mm alemmas notta saatiin keula vaateriin (mittavirhe tullut asennusvaiheessa tjsp). Kaarimankelilla homma oli helppo tehdä, kiitos KoJarille laitteen lainaamisesta!
Ettei elämä ole liian yksinkertaista niin täytyy varmaan tehdä/teettää 5x100 jako pyörännapoihin...
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 40 vierailijaa