Seat Toledo (oli: Golf III 2.9 VR6 syncro -> Seat Ibiza )
Valvoja: ffp jäsenet
Seat Toledo (oli: Golf III 2.9 VR6 syncro -> Seat Ibiza )
Jokohan sitä kehtais laittaa oman projektin esille...
Ostin otsikon mukaisen auton viime Joulukuussa jolloin se näytti tältä:
kuva1
kuva2
Seuraavaksi laitoin eteen Hellan IV-look valot ja taakse FK:n puna-kirkkaat.
Samoihin aikoihin alle laitettiin alkuperäiset 15" BBS:t ja 195/55/15 Hakkapelitta 4.
kuva3
kuva4
Talvella askartelin nelos golffin sähköpeilit paikalleen sekä otin viimeisen äänenvaimentajan pois ja laitoin uuden ulostulon. Lopputalven sitten vaan ajelin ja nautin nelivedosta:
kuva5
Maaliskuun lopussa takajarrut uusittiin ja samalla taakse ruuvattiin KW Variante 1.
Ennen
Jälkeen
Jarruja ostaessa mukaan tarttui myös tummat sivuvilkut ja Boschin Aero pyyhkijät.
Huhtikuussa tuli hankittua AT 7x17 ET38 vanteet ja Nexen N3000 205/40/17 kumit ja samalla etutolpatkin laitettiin alle:
Vanteet ja KW
Vanteet alla
Tänään sain asennettua paikalleen uuden VR6 lipan vanhan peruslipan tilalle ja nyt auto näyttää tältä:
Isompi kuva
Isompi kuva
Sisustasta ei löydy kuvia, mutta kerrottakoon että sisältä löytyy mm. Recarot, ilmastointi, ajotietokone, bagit, jne. Sisustaan ei ole tehty, eikä luultavasti ole tulossakaan muutoksia. Ainut muutos tähän mennessä on keskikonsolissa olleen kasettitelineen tilalle asennettu Autogaugen smoke öljynpaine mittari.
Tästä jatketaan...
Ostin otsikon mukaisen auton viime Joulukuussa jolloin se näytti tältä:
kuva1
kuva2
Seuraavaksi laitoin eteen Hellan IV-look valot ja taakse FK:n puna-kirkkaat.
Samoihin aikoihin alle laitettiin alkuperäiset 15" BBS:t ja 195/55/15 Hakkapelitta 4.
kuva3
kuva4
Talvella askartelin nelos golffin sähköpeilit paikalleen sekä otin viimeisen äänenvaimentajan pois ja laitoin uuden ulostulon. Lopputalven sitten vaan ajelin ja nautin nelivedosta:
kuva5
Maaliskuun lopussa takajarrut uusittiin ja samalla taakse ruuvattiin KW Variante 1.
Ennen
Jälkeen
Jarruja ostaessa mukaan tarttui myös tummat sivuvilkut ja Boschin Aero pyyhkijät.
Huhtikuussa tuli hankittua AT 7x17 ET38 vanteet ja Nexen N3000 205/40/17 kumit ja samalla etutolpatkin laitettiin alle:
Vanteet ja KW
Vanteet alla
Tänään sain asennettua paikalleen uuden VR6 lipan vanhan peruslipan tilalle ja nyt auto näyttää tältä:
Isompi kuva
Isompi kuva
Sisustasta ei löydy kuvia, mutta kerrottakoon että sisältä löytyy mm. Recarot, ilmastointi, ajotietokone, bagit, jne. Sisustaan ei ole tehty, eikä luultavasti ole tulossakaan muutoksia. Ainut muutos tähän mennessä on keskikonsolissa olleen kasettitelineen tilalle asennettu Autogaugen smoke öljynpaine mittari.
Tästä jatketaan...
Viimeksi muokannut Wille, 26.3.2007 2:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hiano onko tulossa konepuolelle piristystä ?
Eipä tohon mitään järkevää voi oikeen laittaa, jos ei sitten laita remmiahdinta. :D
Muista muutoksista mainittakoon että tallissa on työn alla vakiopuskurit, joista siloittelen urat umpeen ja sheivaan etuvilkut pois kokonaan. Tehdään ne valmiiks ja katsotaan miltä näyttää. Jos ei sovi silmään, niin sitten laitan takas nuo nykyset puskimet ja lokarinkaaret. Takaluukussa on pari kukkaa, joten se ainakin maalataan ja samalla pyyhkijän reikä sekä merkki lähtee pois. Myös takaluukun avauskahvasta otan lukon pois, eli tähän tapaan:
Myös koko auton ylimaalaus ja merkitön maski on pyörinyt mielessä.
OT: daivari: ja varmaankin ajat autolla? se(kin) on kaukana järjenkäytöstä yleensä :) ei näitä projekteihin meneviä rahoja järjellä mitata vaan halulla olla rohkeasti erilainen. OT-loppu
Tuollainen setti kalliiksi tule: autorotorin ruuvi: 2000e, välijäähdytin keulalle+putket 600e, lastu 500e, katit 820e/kpl, custom putkisto xxxe, suutimet xxxe.... + päästömittaus 1800e/kerta :) halpaa... elämä on
Kyllähän tuossa padassa voimaakin on ihan tarpeeksi päivittäiseen ajoon. sisään ja uloshengitys vaan kuntoon niin voisi ollakkin jo 200hv paremmalla puolella (tiedän, olen optimistinen)
Tuollainen setti kalliiksi tule: autorotorin ruuvi: 2000e, välijäähdytin keulalle+putket 600e, lastu 500e, katit 820e/kpl, custom putkisto xxxe, suutimet xxxe.... + päästömittaus 1800e/kerta :) halpaa... elämä on
Kyllähän tuossa padassa voimaakin on ihan tarpeeksi päivittäiseen ajoon. sisään ja uloshengitys vaan kuntoon niin voisi ollakkin jo 200hv paremmalla puolella (tiedän, olen optimistinen)
Hyvältä näyttää =)
Itselläni samanlainen kulkupeli. Tuotu 2004 syksyllä suomeen.
Linkissä kuvia kesältä 2005. Ei vielä mitään laitettu.
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1420
Laitoin tossa vähän aikaa sitten siihen in-pron angel-eyes xenon-look valot vilkuilla.
Saan noi vilkut puskurista rumentamasta pois =)
Linkissä kuvia kesältä 2005. Ei vielä mitään laitettu.
http://www.ultimatevw.com/autot/?cmd=auto&id=1420
Laitoin tossa vähän aikaa sitten siihen in-pron angel-eyes xenon-look valot vilkuilla.
Saan noi vilkut puskurista rumentamasta pois =)
http://www.a-alt-avgassystem.fi/ Tuolla ei ois ihan niin kalliita ne kisakatit
Peileistä tullut privaan kyselyä, niin laitetaan tänne vähän selostusta Golf IV peilien sovituksesta.
Peilin sisällä olevasta metallirungosta pitää rälläköidä kaikki "ylimääräinen" pois, eli noin puolet koko metalliosasta. Ovea vasten tulevasta maalaamattomasta muovista pitää etureunasta sisäpuolelta hioa/viilata ylimääräinen huullos pois. Tämän jälkeen kuumailmapuhaltimella lämmittämällä taivutella muovi istumaan oven muotoihin. Sen jälkeen muovin ja metallin väliin pujotetaan pultti, josta saadaan peiliin toinen kiinnityspiste. Toinen kiinnitys peilissä on valmiina oleva reikä jossa on kierteet. Seuraavaksi auton oveen tehdään yksi uusi reikä ja yhtä vanhaa reikää suurennetaan hieman. Sähköliittimet pitää luonnollisesti myös vaihtaa ja peilin vaahtomuovitiiviste muotoilla sopimaan, jonka jälkeen peili on valmis kiinnitettäväksi autoon.
Eli nelosen peilit ei ihan pienellä muokkauksella kolmoseen sovi. Yritän muistaa/jaksaa/ehtiä huomenna irrottaa toisen peilin ja laittaa kuvia tänne, niin saa ehkä paremmin käsityksen kun pelkän tekstin perusteella.
Peilin sisällä olevasta metallirungosta pitää rälläköidä kaikki "ylimääräinen" pois, eli noin puolet koko metalliosasta. Ovea vasten tulevasta maalaamattomasta muovista pitää etureunasta sisäpuolelta hioa/viilata ylimääräinen huullos pois. Tämän jälkeen kuumailmapuhaltimella lämmittämällä taivutella muovi istumaan oven muotoihin. Sen jälkeen muovin ja metallin väliin pujotetaan pultti, josta saadaan peiliin toinen kiinnityspiste. Toinen kiinnitys peilissä on valmiina oleva reikä jossa on kierteet. Seuraavaksi auton oveen tehdään yksi uusi reikä ja yhtä vanhaa reikää suurennetaan hieman. Sähköliittimet pitää luonnollisesti myös vaihtaa ja peilin vaahtomuovitiiviste muotoilla sopimaan, jonka jälkeen peili on valmis kiinnitettäväksi autoon.
Eli nelosen peilit ei ihan pienellä muokkauksella kolmoseen sovi. Yritän muistaa/jaksaa/ehtiä huomenna irrottaa toisen peilin ja laittaa kuvia tänne, niin saa ehkä paremmin käsityksen kun pelkän tekstin perusteella.
Hieno on, ja hyvä ajaa. Tuommoinen samanvärinen orggiskuntonen (BBS-vanteet ym) 5-ovinen oli täälläkin pihassa vielä vajaa pari vuotta sitten ja oli sittemmin myynnissä pitemmänkin aikaa mutta ihmetytti että kiinnostus oli tosiaankin vähäistä.
Kunhan ei vaan tuunaile liikaa että pääsee talvestakin kunnolla nauttimaan ;)
Kunhan ei vaan tuunaile liikaa että pääsee talvestakin kunnolla nauttimaan ;)
uto
asiallinen ja varmaan mukava ajaa
Kyllä on kiva ajaa. :) Nyt vaan on ajot lisääntynyt siinä määrin että tarvitsen melkeen diiselin, siispä golffi myyntiin:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58807
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=58807
Golffi vaihtoi omistajaa viikko sitten, joten projekti minun osaltani ohi. Alla olevasta linkistä löytyy muutama työkaverini digi järkkärillä ottama kuva.
http://villen.kuvat.fi/kuvat/Golf+2.9+VR6+SYNCRO+-95/
Osaltaan auton vaihtoon oli syynä vakava autokuume, osaltaa se, että auto tuntui jotenkin "valmiilta", mutta tärkeimpänä syynä oli elokuussa alkava opiskelu, joten tilalle oli löydettävä jotain taloudellisempaa, uudempaa ja vähemmän ajettua. Tilalle tuli sitten tälläinen:
10 vuotta Gollfia uudempi, 140tkm vähemmän ajettu, puolet pienemmällä koneella, ja tehoakin on 115 heppaa vähemmän. Ilmastointi sentään löytyy. :P
Kuvissa sellaisena kun ostin, lukuunottamatta kuvasta puuttuvia kapseleita. 16" kumit tilasin tänään, vanteet kun löytyi entuudestaan. Palaan asiaan kun saa vanteet alle.
Onko tuo seatti peräsin VV-autosta?
Onko toi niitä niitten Avis:kselta hommaamia -05 mallin n.30t ajettuja "sisäänvetotuotteita", Kuten eräs myyjä asian Muotoili.Katselin itse ainakin niitä
ja olisi justiinsa tuon värinen 1.4 TDI himottanut,mutta oli liian kallis opiskelijan budjetille.Olivat kuulemma hommanneet niitä 30 kpl.
Onko toi niitä niitten Avis:kselta hommaamia -05 mallin n.30t ajettuja "sisäänvetotuotteita", Kuten eräs myyjä asian Muotoili.Katselin itse ainakin niitä
ja olisi justiinsa tuon värinen 1.4 TDI himottanut,mutta oli liian kallis opiskelijan budjetille.Olivat kuulemma hommanneet niitä 30 kpl.
Hienoja Ibizoja, varsinkin tuo ARC:in laittama on todella nätti. ;)
Ei Golffista luopuminen helppoa ollut, mutta joskus siitä olis pitänyt kuitenkin luopua. Ja hyvään kotiin meni, sellaselle ~30v miehelle (lue = ei teinille).
Ibizaan tuli laitettua alle TSW Eurace 7X16, kun sellaiset oli Audin ajoilta jäänyt nurkkiin pyörimään. Niiden päälle laitettiin 195/45/16 Pirelli P Zero Nerot, joihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Alkuperäisiin 185/60/14 Firestone fuel savereihin verrattuna Pirellit ovat huomattavasti hiljaisemmat, vaikka ovatkin leveämmät ja matalammat. Vakio alustalla näyttää melko korkealta, mutta asia korjaantunee lähiaikoina.
Kuvia löytyy täältä: http://www.villen.kuvat.fi/kuvat/Ibiza+1.4+-05/
Niin ja ei ole VV-autolta ostettu, vaan Herttoniemen Biliasta.
Ei Golffista luopuminen helppoa ollut, mutta joskus siitä olis pitänyt kuitenkin luopua. Ja hyvään kotiin meni, sellaselle ~30v miehelle (lue = ei teinille).
Ibizaan tuli laitettua alle TSW Eurace 7X16, kun sellaiset oli Audin ajoilta jäänyt nurkkiin pyörimään. Niiden päälle laitettiin 195/45/16 Pirelli P Zero Nerot, joihin olen enemmän kuin tyytyväinen. Alkuperäisiin 185/60/14 Firestone fuel savereihin verrattuna Pirellit ovat huomattavasti hiljaisemmat, vaikka ovatkin leveämmät ja matalammat. Vakio alustalla näyttää melko korkealta, mutta asia korjaantunee lähiaikoina.
Kuvia löytyy täältä: http://www.villen.kuvat.fi/kuvat/Ibiza+1.4+-05/
Niin ja ei ole VV-autolta ostettu, vaan Herttoniemen Biliasta.
Kivan näköinen seat, varmaan suht. hillitty kokonaisuus tulossa jos golfin tapaan rakennat. Photarilla tein vähän teinimmän ehdotuksen, älä ota sitä vakavasti...
teippi-tuning http://i6.tinypic.com/16lh85e.jpg
teippi-tuning http://i6.tinypic.com/16lh85e.jpg
nyt sain =)
No nyt sain (eilen) Golf 2.9 VR6 Syncro ja kyl on mukava ajaa =)
Päivitystä...
http://www.villen.kuvat.fi/kuvat/Ibiza% ... 2023.7.06/
Lisäsin linkin taakse pari kuvaa auton nyky lookista. Eli nyt on vähän madallusta, ikkunoihin tuli laitettua 35% Lumarin kalvot ja takakonttiin rakensin subikotelon varapyörän sisään. Takakontin pohja nousi noin 6cm ylöspäin. Etuoviin asensin Pioneerin TS-E176C erillissarjan ja soittimeksi Pioneerin 5500MP.
Nyt harkinnan alla pitäisikö listat, kahvat ja peilit maalata korin väriin?
Lisäsin linkin taakse pari kuvaa auton nyky lookista. Eli nyt on vähän madallusta, ikkunoihin tuli laitettua 35% Lumarin kalvot ja takakonttiin rakensin subikotelon varapyörän sisään. Takakontin pohja nousi noin 6cm ylöspäin. Etuoviin asensin Pioneerin TS-E176C erillissarjan ja soittimeksi Pioneerin 5500MP.
Nyt harkinnan alla pitäisikö listat, kahvat ja peilit maalata korin väriin?
myyty...
Ibiza vaihtoi tänään omistajaa ja meikäläinen kulkee ainakin toistaiseksi linja-autolla.
Tässä vielä loppuun vähän kuvia: http://www.villen.kuvat.fi/kuvat/Ibiza+ ... 6+THE+END/
Ai niin, ja lähtiessään Ibiza jätti tälläisen kasan pihaan: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... 601#409601
Golf III 2.9 VR6 syncro -> Ibiza -> Bmw -> Seat To
No niin, jatkan tähän vanhaan topicciin, niin ei tarvitse aloittaa uutta. Seatin myymisen jälkeen ostin talviautoksi Bmw 316 Compactin, vuosimallia 1997. kuva
Pari viikkoa sitten vaihdoin sitten Bemarin Seat Toledoon, joka näytti tältä: kuva
Seatti on 1.8 20V Sport, varusteista löytyy mm. sport penkit, sport alusta, nahkaratti, jne. Kun auto oli ollut pihasssa alle 24 tuntia, sai se alleen uudet vanteet, 17x8 Audi RS4 replicat ja 225/45/17 kumit. Aika paljon muuttui: kuva
Seuraavaksi hankitalistalle päätyi Leonin TS etupuskuri, joka löytyi sopivasti valmiiksi hopeana. Sävy ei ole ihan sama, mutta maalataan sitte myöhemmin uudestan.
Puskurin vaihto kokonaisuudessaan, jos tästä vaikka olis jollekin joskus hyötyä:
1. Irroita mustat listat, lähtee varovasti vetämällä: kuva1
2. Irrota listojen takaa löytyvät Torx 30 ruuvit. 1 kpl per puoli. kuva2
3. Avaa viisi torx 20 ruuvia lokasuojasta: kuva3
4. Irroita maskin päältä muovinen suojalevy (kiinni klipseillä) sekä 6 kappalettta muovisia kiinnikkeitä maskin päältä: kuva4
5. Jonka jälkeen puskurin alta 3 kpl 10mm pultteja: kuva5
6. Valonpesimien suojalätkät saa irti vetämällä niitä varovasti ulospäin ja tasapäisellä meisselillä avustamalla: kuva6
7. Sumuvalojen vierestä peitelevyt auki ja sen takaa löytyy molemmilta puolilta 1 kpl Torx 30 ja 13mm pultit: kuva7
8. Tämän jälkeen puskurin saa tiputettua irti: kuva8
9. Vielä sumuvalojen liitin, ulkolämpötilaanturi ja mahdollinen lohkolämmittimen pistoke irti: kuva9 kuva10 kuva11
10. Puskuri on nyt irti: kuva11
11. Irrota sumuvalojen ympärillä olevat ritilät vetämällä ja ruuvaa sumarit irti. Asenna ne uuteen puskuriin. Ovat kiinni 2 kpl Torx 20 ruuveilla: kuva12
Leon Top Sport puskuri sopii muuten ihan suoraan paikalleen, ainoastaan töötin rautaa piti hieman taivuttaa jotta se ei ottanut puskuriin kiinni. Puskurin kiinnitys tapahtuu samoista paikoista ja samoilla ruuveilla kuin vanhan irrotuskin. Puskurissa ei ole listoja, vaan ruuvit löytyy pienten maalattujen muovisten suojalätkien takaa.
Tälläinen siitä sitten tuli:
Takapuskurista pitää maalauttaa alaosa ja kaikki listat korin väriin. Tietääkö kukaan muuten TS Leonin helmojen pituutta, voisi niitäkin harkita jos ovat sopivat?
Edit: Näköjään kuvat edellisistä autoista on hävinny, mutta kiinnostuneet voi katselle niitä tuolta:
http://smg.photobucket.com/albums/v331/spinner-ville/
Pari viikkoa sitten vaihdoin sitten Bemarin Seat Toledoon, joka näytti tältä: kuva
Seatti on 1.8 20V Sport, varusteista löytyy mm. sport penkit, sport alusta, nahkaratti, jne. Kun auto oli ollut pihasssa alle 24 tuntia, sai se alleen uudet vanteet, 17x8 Audi RS4 replicat ja 225/45/17 kumit. Aika paljon muuttui: kuva
Seuraavaksi hankitalistalle päätyi Leonin TS etupuskuri, joka löytyi sopivasti valmiiksi hopeana. Sävy ei ole ihan sama, mutta maalataan sitte myöhemmin uudestan.
Puskurin vaihto kokonaisuudessaan, jos tästä vaikka olis jollekin joskus hyötyä:
1. Irroita mustat listat, lähtee varovasti vetämällä: kuva1
2. Irrota listojen takaa löytyvät Torx 30 ruuvit. 1 kpl per puoli. kuva2
3. Avaa viisi torx 20 ruuvia lokasuojasta: kuva3
4. Irroita maskin päältä muovinen suojalevy (kiinni klipseillä) sekä 6 kappalettta muovisia kiinnikkeitä maskin päältä: kuva4
5. Jonka jälkeen puskurin alta 3 kpl 10mm pultteja: kuva5
6. Valonpesimien suojalätkät saa irti vetämällä niitä varovasti ulospäin ja tasapäisellä meisselillä avustamalla: kuva6
7. Sumuvalojen vierestä peitelevyt auki ja sen takaa löytyy molemmilta puolilta 1 kpl Torx 30 ja 13mm pultit: kuva7
8. Tämän jälkeen puskurin saa tiputettua irti: kuva8
9. Vielä sumuvalojen liitin, ulkolämpötilaanturi ja mahdollinen lohkolämmittimen pistoke irti: kuva9 kuva10 kuva11
10. Puskuri on nyt irti: kuva11
11. Irrota sumuvalojen ympärillä olevat ritilät vetämällä ja ruuvaa sumarit irti. Asenna ne uuteen puskuriin. Ovat kiinni 2 kpl Torx 20 ruuveilla: kuva12
Leon Top Sport puskuri sopii muuten ihan suoraan paikalleen, ainoastaan töötin rautaa piti hieman taivuttaa jotta se ei ottanut puskuriin kiinni. Puskurin kiinnitys tapahtuu samoista paikoista ja samoilla ruuveilla kuin vanhan irrotuskin. Puskurissa ei ole listoja, vaan ruuvit löytyy pienten maalattujen muovisten suojalätkien takaa.
Tälläinen siitä sitten tuli:
Takapuskurista pitää maalauttaa alaosa ja kaikki listat korin väriin. Tietääkö kukaan muuten TS Leonin helmojen pituutta, voisi niitäkin harkita jos ovat sopivat?
Edit: Näköjään kuvat edellisistä autoista on hävinny, mutta kiinnostuneet voi katselle niitä tuolta:
http://smg.photobucket.com/albums/v331/spinner-ville/
Mulla on ET35 ja vanne on 8" levee. Voipi tosin olla että mun vanteet vaihtuu huomenna, mutta siitä lisää ehkä huomenna.
Sullahan oli 7x17 ja ET54 eikö? Laita spacerit sinne väliin, sellaset kunnoon keskittävät ja omilla pulteilla kiinnitettävät. Vaikutusta ei huomaa, muuta kun ulkonäössä. ;) Mulla oli Ibizassa 20mm paksut spacerit takana, ilman niitä näytti hullulta.
Sullahan oli 7x17 ja ET54 eikö? Laita spacerit sinne väliin, sellaset kunnoon keskittävät ja omilla pulteilla kiinnitettävät. Vaikutusta ei huomaa, muuta kun ulkonäössä. ;) Mulla oli Ibizassa 20mm paksut spacerit takana, ilman niitä näytti hullulta.
Vanteet vaihtu tänään. Uudet vanteet on Mille Miglia EV-R. Koko 19", leveys 8,5", ET 35. Kumit on Falkenin FK452 ja koko 235/35R19. Hyvin mahtuu pyörimään, alustana alkuperäinen sport alusta. Hiukan raapii sisälokariin kun kääntää aivan linkkuun.
Kuva suoraan sivulta
Viimeksi muokannut Wille, 7.4.2007 16:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 276 vierailijaa