Golf GT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

Golf GT

ViestiKirjoittaja Kannikka » 13.3.2006 21:45

Projekti alkoi viime kesänä ja jatkuu edelleen. Auto on tarkoitus saada madollisimman hyvään kuntoon ja perus siistiksi.

Kuva

Eli nyt on kone purettu melkein kokonaan osiksi ja siihen tulee uudet tiivisteet ja jakohihna. Vaihdelaatikko ja "ohjaushässäkkä" saavat myös uudet tiivisteet. Vetonivelten suojakumit kävin hakemassa tänään.. Tämä on siis nykytilanne.

Viimekesänä koriin ja sisutaan on tullut parannusta..

Ensimmäisenä mentiin meisseli kädessä monttuun ja alkoi pohjan koputtelu :D Kaikki paikat mihin saatiin reikä, paikattiin, maalattiin, massattiin ja kotelosuojattiin. Pahimmat ruostekohdat olivat takalikasuojissa aika omituisessa paikassa..

Pohjassa oli kaksi pientä reikää..

Albumi uudistettu http://s123.photobucket.com/albums/o308 ... en/GolfGT/
Viimeksi muokannut Kannikka, 28.12.2007 16:30. Yhteensä muokattu 87 kertaa.

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 13.3.2006 22:23

mulla oli jetassa just samoissa paikoissa nuissa likasuojissa:) lisäksi inssi teki tankin puolen likasuojan ihan ylös reijän, rengasrauta toppas vasta hattuhyllyn rautoihin, oli mukava paikata se( tai siis kaveri paikkas) ku bensatankki on sillä puolen.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 13.3.2006 22:25

Vanteet tuli hankittua jo ennen autoa ja ne määräsivät tyylisuuntaa...

Se tiettiin jo vanteita ostaessa, että kaarimuutoksia joudutaan tekemään, jos halutaan autoa madaltaa..

Penkit repsotti ryhdittömästi ja siihen haluttiin muutos! Tuolta tekstit osastolta löytyi oiva apu pulmaani ja penkeistä tuli taas ryhdikkäät. Talven aikaan tuli vahvistettua kuskinpenkkiä muutamalla hitsi "täpillä", kun penkillä oli tapana vääntyä.

Auto näytti ihan älyttömältä traktorilta, joten aloin etsiä madallusjousisarjaa. Sopiva setti löytyi tuolta myyntipalstalta ja se ostettiin. Halusin, että auton perä ei laahaa, joten 60/40 madaltava oli juuri sopiva tarkoitukseeni. Jousisarja paikoilleen ja testaamaan.

Kokeilin myös vanteita alle...

...ja eihä ne enää sopineet pyörimään, joten laitoin G60 kaaret ja helmat tilaukseen.

Täytyi alkaa miettimään, kuinka kaaria muokkaan ja apua tuli kysyttyä asiaan perehtyneiltä. Ei auttanut kuin rälläkkä käteen ja menoksi.. Tuntui aika pahalle leikellä täysin ruosteettomia kaaria, mutta pakko, jos halusin nuo vanteet autoon laittaa.

Pikkupuskimet eivät sopineet oikein minun silmään, joten ostin isotpuskurit käytettynä...
Etupuskuri oli kaverin kolariautossa ja sain sen ilmaiseksi, siinä oli aika paljon muovihitsattavaa..

Kun kaaret saapuivat, erittäin pitkän toimitusajan jälkeen laittelin ne paikoilleen ja alkoi tulla jo talvikelit...

Nyt talven mittaan on tullut laitettua kirkkaat etulamput, sinkkumaski ja kirkkaat etuvilkut.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 13.3.2006 22:30

Projekti jatkuu kokoajan ja lisää kuvia tulee kun saan kameran isoveljeltä takas. Konehuoneesta on tarkoitus saada siisti ja toimiva paketti.

Pohjan pintaruostehommat jatkuu, kun kelit vähän lämpeää, että ei palellu tuonne monttuun :D


Saa kommentoida vapaasti! :)

JanneS
-
Viestit: 61
Liittynyt: 18.5.2005 12:35

ViestiKirjoittaja JanneS » 13.3.2006 22:38

Hyvältä hommat näyttää ja pisteet sulle hyvästä ja SELKEÄSTÄ kerronnasta :) jatka samaan malliin!

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 14.3.2006 0:03

Ihan tässä tulee tippa silmään! Auton lähtökohta on identtinen mun ensimmäisen golfin kans! Onko tyylisuunta ton mun profiilissa näkyvän vokkelon kaltanen??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 14.3.2006 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 14.3.2006 0:03

hienolta näyttää

Injektio
-
Viestit: 48
Liittynyt: 18.11.2003 17:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Injektio » 14.3.2006 1:28

^^ ja nykyinen look melkee identtinen mun kakkiksen kans :D ainut et mul on angel eyesit ja pienempi kone ja paskempi yleiskunto.. :) eipä mitää hyvält näyttää *propsit*

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 14.3.2006 11:38

Näyttää hyvältä!! Minkäkokoset nuo vanteet on? Ja eikös nuo oo Borbet:in, mutta mikä malli?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 14.3.2006 11:59

^villi veikkaus: Borbet T, 9x16, ET15.Itse tilasin aikoinaan samanlaiset mutta tehdas toimittikin BS:t. Ei tosin harmita.
Luna:Taisit joskus kysästä kaarien paloittelusta. =)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 14.3.2006 15:33

Niin tuli kysyttyä ja vanteet on juurikin nuo^. Uudet kumit on tulleet tänään liikkeeseen ja ne pitäis ehtiä hakea.

Kehät tuli hiottua ja kiilloitettua nyt talven mittaan, kun niissä näkyi vielä sorvuu jälki.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

DrunkenDog
-
Viestit: 13
Liittynyt: 6.11.2005 20:56

ViestiKirjoittaja DrunkenDog » 15.3.2006 15:26

Hyvä siitä tullee! jatka samaan malliin. itelläkin alkaa olla jo projekti valmis, enää lasit paikoilleen ja katsastamaan :)..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.3.2006 15:49

Joko kerrot värin? :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.3.2006 21:16

Nyt on paloiteltu moottori riittävän pieniin osiin :D Eipä tullut mitään suurempia yllätyksiä. Pakosarja on kahdesta kohtaa halki, tiesin että siinä on yksi halkeama, mutta toinen oli yllätys.

Isä saa kokeilla korjata tuota pakosarjaa puikolla, on ennekin kuulemma nuita korjannut. Voihan siitä entinenkin tulla, huonolla tuurilla...
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.3.2006 23:02

itellä oli ihan samasta kohtaa halki tuo sarja. eikös sitä kantta kannattan samalla vähän kutitella ja perus rempata.

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 16.3.2006 8:49

Heh, mulla on jemmassa kaks nuita volkkarin kasiventtiilisiä koneita ja kummankin pakosarjat on samasta kohtaa halki :D Nätti kakkis...

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.3.2006 16:24

Mahtaa olla kiva vaihdella takavalojen polttimoita? :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.3.2006 16:28

Tuskin aletaan kantta muokkailemaan, kun siitä ei minulla mitään kokemusta, joskus mopon sylintereitä viilaillut, mutta that's it. :D Venttiilit ovat ihan siistissä kunnossa, mutta kysyn vielä koneistaja "setältä", että mitä niille tekee..

Pakosarjan korjaus onnistui, mutta lopullisen onnistumisen näkee sitten, kun autolla on ajettu jonkin aikaa..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.3.2006 16:31

^^ Se levy on 2 ruuvilla kiinni ja sopii kääntymään elementin päälle asti (pitkät johdot), niin ei ole ongelmaa polttimoiden vaihdon kanssa. :) Kaikki on otettu huomioon ;)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 16.3.2006 16:42

No siinä tapauksessa... :)

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 16.3.2006 20:46

Hieno ja erittäin selkeä projekti. hattua nostan, tälle ja warre rojektille!

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.3.2006 18:37

Kone edistynyt vähän. Hiottu harjalaikalla ja joitain alumiiniosia olen jo maalannut.. Ohuemman vetonivelen suojakumit sain jo vaihdettua.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.3.2006 21:19

ohoh onpas sulla lohko hyvässä kunnossa, itellä oli niin paksussa ruosteessa et sai ensiksi ylimääräisiä hakata taltalla ja vasaralla pois. eikös se ulompi lähde ihan vaan lyömällä pois. sisempihän oli sokalla kiinni muistaakseni.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.3.2006 23:41

Onko siinä vetonivelen ulommassa päässä mitään lukitetta, että kuinka sen saa takaisin läjään?

Maalasin lohkon, vesipumpun, ohjaustehostimen ja muuta pientä. Kokosin jo jotain paikoilleen lohkoon. Huomenna kuvia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.3.2006 23:55

siel nivelen "alla" on sokka piilossa. muutakun pistää sen vetarin jotain pöytää vasten ja sit napauttaa siihen nivelen sisäreunaan ni pitäs tipahtaa pois.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 22.3.2006 17:11

Kappas, hieman samansuuntaista peräkonttia mitä oon ittekki suunnitellu. Minkäs kokonen tuo subbarilaatikko on ja miten tuo nouseva pohjalevy on toteutettu? Kenties alla jotku tukipalikat ja saranoitu subbarilaatikon reunan tienoille? Siinä polttoainetankin täyttöputkenhan tienoilla on pieni kohouma muuten tasaisessa pohjassa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 22.3.2006 22:19

Pohja on normaalilla korkeudella ja sarana on kotelon reunan tasalla. Kotelon mittoja en muista, mutta se on 80litraa ja viritetty muistaakseni 30Hz. Polttoainetankin täyttöputken kohtaa täytyi loveta, niin että sen sai istumaan tasalle.

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 22.3.2006 23:14

Jaahas, ajattelinki että on aikalailla isompi kotelo mitä itte mittailin. Mitenkäs tuo loveaminen käytännössä, tuleeko tuo kotelo sulla niin taakse että sait otettua pelkästä kotelon nurkasta palan pois? Elikkä ei siis tarvinnut sattua tuohon pohjalevyyn?

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 23.3.2006 6:51

Koteloa ei tarvitse loveta, vaan pohjalevyä. Pohjalevy on koko kontin kokoinen ja kotelo on laitettu pohjalevyn päälle. Alkuperäisestä kontinpohjahuovasta saa hyvän muotin kun tekee tuon pohjalevyn.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 23.3.2006 16:36

Kansi rempataan ensiviikolla, oikaisu, venttiilien fiksaus ja tiivisteitä.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 23.3.2006 19:35

Maalaa ny hyvä mies lohko jollain muulla ku kilikalimaaleilla 8()
Kun kerran muuten teet hyvää jälkeä.. ja öljypohja kans putsiin.. samalla tavalla ku WaRRen kannsa ;)

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 23.3.2006 21:40

mitäs vikaa aerosolimaalissa on? kestää ihan siinä missä joku pensselisontakin tossa ellei paremmin. varsinkin jos on ihan lohkomaalia tai muuta kuumankestoa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.3.2006 22:17

nii ja uusilla pulteilla saa kanssa ihmeitä aikaan ulkonäölle. Ja tietenkin haponkestäviä kuusiokolopultteja ni pysyy hyvän näkösenä.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.3.2006 11:09

Kyllä toi kilikali maali pysyy ihan yhtä hyvin ja on kuumankestoa. Pohja minkä päälle maalaa täytyy vain olla puhdas, käytin siihen tinneriä. öljypohjan laitan sitten montusta, koska se nyhjääntyisi tuossa, kun konetta siirrellään. Joo, hyvä olis kyllä vaihtaa nuo pultit, mutta vanhat saa nyt kelvata.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 24.3.2006 15:37

kyllä minä ennemmin laittaisin miranoli, futuraa tms siihen lohkoon

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.3.2006 17:11

Warreen laitettiin miranol lohkoon ja nyt tähän kuumankestomaali. Enpä usko että tuo kuumankesto tuosta mihinkään lähtee, kun on toiminut moitteettomasti aina ennenkin. Kilikali pullon ominaisuus, eli liian ohut maalipinta, pitäisi olla eliminoitu, kun 4 kerrosta tuohon sitä vedin. Jatkossa kone on tarkoitus pitää puhtaana ja siistinä, joten taitaa tuo maali välttää hyvin.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 28.3.2006 21:54

On ollut kiirettä, kun isoveljen golfia ja serkun Rollaa huollettu, mutta siinä sivussa saatu kuitenkin jotain aikaiseksi..

Kannen vein tänään koneistamolle ja siihen tulee nyt sitte täydellinen remppa. Vähän alta 200€ tulee maksamaan... Perjantaina vissiin käyn hakemassa ne uudet kesärenkaat.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.3.2006 22:12

Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 29.3.2006 22:16

Tällaista maalia olen käyttänyt alumiiniosiin ja pirun hyvin pysyy, sekä sävy on alumiinin kanssa sama.
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... hvi013.jpg
Tuollako laatikonkin maalasit? Entäpä miten tuo loota on käsitelty ennen maalausta?

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.3.2006 22:29

Liuotinpesu ja harjaus.
Sen jälkeen porakoneeseen harjalaikka ja pinta karheaksi.
Tinnerirätillä puhdistus.
Hetken aikaa odotella, että tinneri haihtuu.
Ja sitten maali päälle.

Että semmosta, kyllähän tuohon yksi ilta menikin..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 29.3.2006 22:30

Niin ja samaa maalia käytin.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 30.3.2006 10:43

Alumiinista saa kaiken lian pois lipeällä. Lipeä syövyttää alumiinia, joten pinnasta tulee valmiiksi "rosoinen". Vähän aikaa vaikutettuaan lipeä huuhdellaan hyvin pois ja pinta on valmis maalattavaksi.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.3.2006 11:56

Sorry OT. ^mistäs tota lipeää saisi?

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 30.3.2006 12:50

^apteekista, jos ei ole hyllyssä niin ne tilaa. Sieltä saa sitruunahappoja yms. hyödyllistä...

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 30.3.2006 13:23

^^ Lipeää eli natriumhydroksidia löytyy kyllä apteekkia _huomattavasti_ halvemmalla ihan rautakaupasta, viemärinaukaisuaineen nimellä. Rakeina myytävä tavara on nestemäistä parempaa siinä, että siitä voi tehdä tarvittavan vahvuisen käyttöliuoksen aina kohteen mukaan.

EDIT: Lipeä on sitten voimakkaasti syövyttävää, eli kunnon kumihanskat ja mielellään silmäsuojaimet aina ko. ainetta käsiteltäessä!

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 30.3.2006 15:38

Mä oo tehny ihan hulluna töitä ja ois ollu helponpikin tapa, no ei mahda mitään :D


Joo, löytyi remppaohjeita :) Kohta lähtee purkamaan tuo ohjaus loppuun.
http://icelord.net/vw/doc/

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 30.3.2006 22:51

Nyt on ohjaus purettuna. Tiivisteet on kaikki menny aivan kovaksi, eli uutta tilalle.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 31.3.2006 18:45

Tuli "vähän" shoppailtua :D Tili tuli, tili meni :( No ei, köyhdyin noin 600€

Eli uudet renkaat :) Jospa noilla pysyisi tiellä :)
Sitten muuta osaa koneeseen. Kaikki suojakumit olen ottanut alkuperäisinä, kun tarvikkeet hajoaa eka pakkasilla.

Kokoaminen jatkuu.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 31.3.2006 19:33

hyvin etenee!

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 31.3.2006 21:05

Laatikko on nyt valmis.

Koneeseen laitoin kannen jo paikoilleen.

Kiristys:
Uudet pultit ja tiiviste.

Vaihe1: 40 Nm
Vaihe2: 60 Nm
Vaihe3: 90 astetta
Vaihe4: 90 astetta
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 31.3.2006 23:28

Tulee kyllä siistin näköisiä noista alumiiniosista.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 1.4.2006 12:00

Siistiä kyllä tulee, mutta epäilyttää mahtaako sellaisena kauaa pysyä kun nuilla kilikali pulloilla suihkii.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.4.2006 12:05

Joskus aikoinaan mopon lohkot maalasin samalla maalilla ja kone luonnollisesti kivisuihkussa kokoajan, niin siinä ainakin kesti hyvin. Eikä tuohon koneeseen tule sellaista kivisuihku rasitusta. Tulen myös pesemään moottorin tästä eteenpäin muutaman kerran vuodessa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.4.2006 21:27

Päivän aikaansaannos..
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.4.2006 21:33

Todella siistiltä näyttää, laturin hihnaa voisi ehkä hieman kiristää :) Mistäs tuota maalia olet ostanut? Jos vaikka itsekin kokeilisi yhtä lootaa maalata.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.4.2006 21:55

Itseasiassa en tiedä missä tuota maalia myydään, kun meillä on kotona ollut muutama kannu tuota ja ne on isä joskus sinne tuonut. Epäilisin, että jostakin teollisuustukusta kai nuo on :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.4.2006 22:02

hyvältä näyttää, itekin pitäisi 5v laatikko maalata ja vaihtaa sit joskus, maalista sen verran et veikkaisin esim. VHT:n ajavan saman asian

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 2.4.2006 12:15

Näyttää varmaan vielä paremmalta ku mitä on näyttäny uutena :) Muutenki minusta mielenkiintoinen rojekti kun on kunnolliset kuvat kertomusta. Mukava seurata tämmöstä.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 3.4.2006 20:59

Nyt siirryttiin korihommiin!

Auto oli tallin vieressä penkassa ja yksin en sitä saanut liikkumaan, niin isän Avensis käyttöön.

Ja kun autossa ei ole vielä ohjaus paikoillaan, niin renkaat eli omaa elämää :D Täytyi metrin välein käydä potkimassa renkaat suoraan. Sitten kun se lähti penkasta tuohon pihamaalle, niin yritin työnnellä sitä omin voimin, mutta kengät luisti ja en saanu sitä liikkumaan.

Sain kuin sainkin auton talliin ja purin siitä helmat, pakoputken, takapuskimen yms. Aloitin myös hiomaan moottoritilaa.

Todennäköisesti otan koko pohjan kirkkaalle pellille.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.4.2006 21:43

siis ihan kauhee duuni ja pakko kysyy et miksi? Toi volkkasin oma keltanen massa on todella hyvää kamaa. Jos se pohja ei ole mätä ni ei ole mielestäni järkee. Mut jos siihen hommaan ryhdyt niin luulisin et saat tehtyä ton homman nopeemmin "piikkisialla" eli sellasella vähän rälläkän näkösellä kojeella joka pyörittää sellasta piikkilaikkaa toiselta nimeltään kai massanpoistaja.

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 3.4.2006 21:47

Kun kerran aletaan, niin sitten tehdään... :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 3.4.2006 21:55

Kyllä tän ikäisessä autossa on jo volkkarin omaan massaankin tullut reikiä ja sitäkautta pelti on pintaruosteessa paikkapaikoin. Hitsata on tarvinnut liikaakin. Nyt kun kerran alkaa, niin tekee kerralla hyvän, ettei tarvii kokoajan alla rämpiä ja olen aika perusteellinen näissä hommissa.

Eikä tuo niin hidasta ole. Ensin leveä taltta käteen ja sillä massa ruosteiselta kohtaa pois, niin pitkälle että tulee tervettä peltiä ja sitten harjalaikkaa. yms.
Viimeksi muokannut Kannikka, 14.5.2006 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 4.4.2006 2:36

on kyllä hienoa ja perusteellista hommaa.. propsit sulle ! =)

kizmou
-
Viestit: 439
Liittynyt: 24.7.2003 21:29

ViestiKirjoittaja kizmou » 4.4.2006 20:06

samat sanat ^^^^^...

mut eiks toi pohja ois helpompi puhaltaa puhtaaks?

FireFly
-
Viestit: 33
Liittynyt: 22.3.2005 19:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja FireFly » 4.4.2006 21:35

Oman projektin käytin kunnon alustapesussa. Kovalla paineella kun puhaltaa, ni se massa lähtee veks jos on ruostetta alla. Sit vaan taltalla massaa pois kunnes tuli tervettä peltiä, hiontaa, mahdollista hitsailua ja sit vaa väriä päälle.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 4.4.2006 21:43

Tuo pesuhomma olis yks mahdollisuus, jos haluu säästää itseään. Mutta taidan tehdä viimeisenpäälle ja otan kokonaan kirkkaalle.

Mutta asiaan, eli sisustan otin veks. Taltalla sisäpohjasta massa pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 4.4.2006 22:00

Luna tekee kyllä asiallista työtä niin tässä kui warressakin.. mukava seurata näitä sun projektejas.. :) propsit täältäkin..

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 4.4.2006 22:21

tutun näköstä toi vastataltattu pohja :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 5.4.2006 21:46

Kiitos kommenteista! Jos kerta aletaan, niin tehdään sitten kunnolla :)


Kaverin kanssa alettiin myös massaa kaapimaan taltalla. Lämpöpuhaltimella avitti, niin lähti vielä helpommin pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 5.4.2006 22:07

viel vähä jäljellä pohjassaki =)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.4.2006 22:44

Kannatta muistaa monttuun laitettavista sähkö laitteista IP luokitukset,että jos sattuu talli palaa niin et jää nuolemaan näppejä kun vakutus yhtiö jättää korvaamatta... muistaakseni jos laittaa sinne pistorasioita niin pitää olla SELV tai PELV ´standardin mukaisia... :):)

miko j
-
Viestit: 978
Liittynyt: 20.10.2003 20:28

ViestiKirjoittaja miko j » 6.4.2006 0:41

katoin ensin kun otsikossa luki että "monttu bileet" niin luulin että projekti on haudattu..=)
hyvä siitä tulee,ja ainahan tuollainen vaiva kannattaa autoon nähdä jos ei heti sitä meinaa myydä pois!

Napsupoulos
-
Viestit: 26
Liittynyt: 6.4.2006 1:29

ViestiKirjoittaja Napsupoulos » 6.4.2006 1:42

Onneks ei oo "haudattu" projekti ku tulee noin järjestelmällistä jälkeä! Näkee vähän mitä ittekki vois alkaa omaan golperoon värkkäileen :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 6.4.2006 10:34

Juu olen sähköasentaja ammatiltani, niin aika tuttua puuhaan. Kostean tilan valaisimia ja rasioita tietty. Hyvä, että on hyötyä tästä kirjoittelusta :)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.4.2006 16:00

Juu olen sähköasentaja ammatiltani,
´

Juu oletko jo valmistunut vuosi luvusta päätellen,itse en vielä valmistunut mut vuosi viel töitä niin sitten valmistun

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 6.4.2006 16:52

Nyt kun koulut loppuu 2.6.2006, niin valmistun. Tällähetkellä olen töissä kokoajan.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.4.2006 16:56

juu kävin ite koulua melkein 2 vuotta ja sitten oppisopimuksella

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.4.2006 21:39

Jees, mutta nyt taas oman auton kimpussa.

Pohjaa hiottu eteenpäin alustavasti. Harjalaikalla homma on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin taltalla.

Huomenna sitten toinen puoli. Etulikasuojia aloin ottamaan pois, niin täytyykö porata nuo pistehitsukset oven puolelta vai onko muita keinoja?
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

KariS
-
Viestit: 740
Liittynyt: 16.12.2004 21:27

ViestiKirjoittaja KariS » 11.4.2006 21:50

Kauan meni aikaa kun hioit ton pohjan? Tarvis ite tehä sama ku kelit antaa myöden.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.4.2006 22:07

No nyt olen joku 4 tuntia käyttäny aikaa tuohon. Kädet meinaa vaan välillä puutua, niin täytyy huilata :S

AnttiR
-
Viestit: 37
Liittynyt: 11.3.2006 19:33

ViestiKirjoittaja AnttiR » 11.4.2006 22:22

Minkalaisella maalilla meinasit maalata tuon pohjan? Olisi samanlainen projekti edessä mullakin.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 11.4.2006 22:23

Huomenna sitten toinen puoli. Etulikasuojia aloin ottamaan pois, niin täytyykö porata nuo pistehitsukset oven puolelta vai


Ei tarvi siellä sisällä kaksi ruuvii ja sit helmassa yksi, voi olla vähän massaa päällä ni ei näy

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 12.4.2006 22:15

Lähtihän se likasuoja irti, kiitos neuvosta. Oli tosiaan pultinkannat massan sisällä. Sitten vähän hioskelin sisälokaria ja kävin Laakkosella hakemassa loput suojakumit yms.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 12.4.2006 22:17

Niin ja rostexilla ajattelin pohjamaalata ja pintaan varmaan automaalia.

pussywagen
-
Viestit: 149
Liittynyt: 23.1.2006 17:31

ViestiKirjoittaja pussywagen » 12.4.2006 23:04

vedä joku epoksipohjanen maali sinne, saat samaa rahaa ruosteeneston ja kestävän pinnan. väreikii löytyy aika kattavasti.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.4.2006 0:09

Tarkastelin edellisen omistajan hitsauksia ja ne näytti surkeilta, joten ajattelin tehdä ne uusiksi. Leikkasin rälläkällä pohjaa auki ja yllätys, yllätys vanha mätä pas*a pelti oli jätetty alle!! Nämä tehdään nyt huolella.

Sitten moottoritilan nykykunto, ajattelin hitsata turhat reiät umpeen.

Ovet ovat kivenhakkaumilla listoista alaspäin. Ajattelin, että hitsaisi niistä reiät umpeen ja ottaisi kylkilistat kokonaan pois, kun niitä joutuu kerta maalaamaan.

Onko hyviä vinkkejä nuiden ovien hitsaukseen?
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.4.2006 0:15

mulla ne tehtiin silleen et niiden reikien taakse hepattiin peltilätkät kiinni ja sitten vaan tinaa päälle.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 15.4.2006 1:26

Älä hitsaa reikiä kiinni vaan vaihda tilalle kapeat GTI/G60-listat. Paremman näkönen mun mielestä ja bonuksena tulee pieni suoja muiden autojen ovia vastaan.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.4.2006 20:20

Olishan ne gti/g60 listat fiksummat, mutta en raski ostaa.

Sitten tuli korjailtua vähän pohjaa.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 15.4.2006 21:03

Alhaaltako hitsailet migillä? Noh, saahan sillä "saumaa" mutta noh pöh.. itse ainakin uskallan tunnustaa että hyvää saumaa en alapuolelta hitsaamalla saa vaikka mig muuten pysyy kädessä..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.4.2006 21:48

Juu, alhaalta hitsaan migillä ja vaikeampaa on kuin normaalisti päältäpäin. Mutta kyllä tuo onnistui tarpeeksi hyvin.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:11. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.4.2006 20:53

Tänään sain melkolailla aikaiseksi:

Pohja apukuskin puolelta valmis. Sitten otin bensatankin pois ja alta paljastui kaikkea kivaa.. Etuakselisto lähti myös. Aloittelin valmistelemaan moottoritilaa työn alle. Esim. jarrut purin pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.4.2006 20:34

Päivä hiottu, hitsattu, hiottu, hitsattu ja konehuone saaatu pohjamaaliin.

Huomenna pintamaali ja sitten taas pohjan kimppuun.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 17.4.2006 21:04

hyvältä näyttää

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.4.2006 22:18

Nyt heräsi kysymys alustamassoista, eli minkä valmistajan massaa tähän nyt sitten kannattaa laittaa, kun kaikki tulee uusiksi?

Viimekesänä käytin Dublicaten massaa ja se näyttäisi menevän turhan kovaksi. Ja viikko sitten käytin Hagmansin massaa ja siinä oli ainakin älyttömän pitkä kuivumisaika noin 48h 25 asteen lämpötilassa. Mutta en tiedä sitten kuinka kovaksi tuo Hagmans menee.

Niin ja ruiskukäyttöisistä on kyse. Eli mitä suosittelette?

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 17.4.2006 22:54

Kateeks käy ;)

btw, noista kirkkaista vilkuista tulikin mieleen että eihän sivuvilkkuja vaadita lakipykälissä?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 17.4.2006 23:00

Suuntavalaisimet ovat autossa pakolliset, ja niitä on oltava kaksi etusuuntavalaisinta, kaksi takasuuntavalaisinta. ja 1.1.1985 jälkeen käyttöönotetussa autossa myös kaksi sivusuuntavalaisinta

täältä

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.4.2006 23:05

Nappasin maalauksen yhteydessä -89 Golffista sivuvilkut veks, ei ole ainakaan vielä katsastus setä hoksannu mainita mitään. Tämä ei tietenkään tarkota sitä etteikö siellä pitäisi olla semmoset.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 17.4.2006 23:42

siistiä jälkiä!

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 18.4.2006 11:32

minkä valmistajan massaa tähän nyt sitten kannattaa laittaa


Dinitrolin ja Tectylin aineita on tullut käytettyä... Joskus myös Finikoria kun tunnetumpia merkkejä ovat... luultavasti myös ihan laadukkaita.

Kotelonsuoja-aine alle, annetaan kuivahtaa olikohan 10-20 min jonka jälkeen alustamassa päälle.
Massan alla oleva suoja aine estää ruostumista ja toimii massan "tartunta-aineena".


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa