Golf GT
Valvoja: ffp jäsenet
Golf GT
Projekti alkoi viime kesänä ja jatkuu edelleen. Auto on tarkoitus saada madollisimman hyvään kuntoon ja perus siistiksi.
Eli nyt on kone purettu melkein kokonaan osiksi ja siihen tulee uudet tiivisteet ja jakohihna. Vaihdelaatikko ja "ohjaushässäkkä" saavat myös uudet tiivisteet. Vetonivelten suojakumit kävin hakemassa tänään.. Tämä on siis nykytilanne.
Viimekesänä koriin ja sisutaan on tullut parannusta..
Ensimmäisenä mentiin meisseli kädessä monttuun ja alkoi pohjan koputtelu :D Kaikki paikat mihin saatiin reikä, paikattiin, maalattiin, massattiin ja kotelosuojattiin. Pahimmat ruostekohdat olivat takalikasuojissa aika omituisessa paikassa..
Pohjassa oli kaksi pientä reikää..
Albumi uudistettu http://s123.photobucket.com/albums/o308 ... en/GolfGT/
Eli nyt on kone purettu melkein kokonaan osiksi ja siihen tulee uudet tiivisteet ja jakohihna. Vaihdelaatikko ja "ohjaushässäkkä" saavat myös uudet tiivisteet. Vetonivelten suojakumit kävin hakemassa tänään.. Tämä on siis nykytilanne.
Viimekesänä koriin ja sisutaan on tullut parannusta..
Ensimmäisenä mentiin meisseli kädessä monttuun ja alkoi pohjan koputtelu :D Kaikki paikat mihin saatiin reikä, paikattiin, maalattiin, massattiin ja kotelosuojattiin. Pahimmat ruostekohdat olivat takalikasuojissa aika omituisessa paikassa..
Pohjassa oli kaksi pientä reikää..
Albumi uudistettu http://s123.photobucket.com/albums/o308 ... en/GolfGT/
Viimeksi muokannut Kannikka, 28.12.2007 16:30. Yhteensä muokattu 87 kertaa.
Vanteet tuli hankittua jo ennen autoa ja ne määräsivät tyylisuuntaa...
Se tiettiin jo vanteita ostaessa, että kaarimuutoksia joudutaan tekemään, jos halutaan autoa madaltaa..
Penkit repsotti ryhdittömästi ja siihen haluttiin muutos! Tuolta tekstit osastolta löytyi oiva apu pulmaani ja penkeistä tuli taas ryhdikkäät. Talven aikaan tuli vahvistettua kuskinpenkkiä muutamalla hitsi "täpillä", kun penkillä oli tapana vääntyä.
Auto näytti ihan älyttömältä traktorilta, joten aloin etsiä madallusjousisarjaa. Sopiva setti löytyi tuolta myyntipalstalta ja se ostettiin. Halusin, että auton perä ei laahaa, joten 60/40 madaltava oli juuri sopiva tarkoitukseeni. Jousisarja paikoilleen ja testaamaan.
Kokeilin myös vanteita alle...
...ja eihä ne enää sopineet pyörimään, joten laitoin G60 kaaret ja helmat tilaukseen.
Täytyi alkaa miettimään, kuinka kaaria muokkaan ja apua tuli kysyttyä asiaan perehtyneiltä. Ei auttanut kuin rälläkkä käteen ja menoksi.. Tuntui aika pahalle leikellä täysin ruosteettomia kaaria, mutta pakko, jos halusin nuo vanteet autoon laittaa.
Pikkupuskimet eivät sopineet oikein minun silmään, joten ostin isotpuskurit käytettynä...
Etupuskuri oli kaverin kolariautossa ja sain sen ilmaiseksi, siinä oli aika paljon muovihitsattavaa..
Kun kaaret saapuivat, erittäin pitkän toimitusajan jälkeen laittelin ne paikoilleen ja alkoi tulla jo talvikelit...
Nyt talven mittaan on tullut laitettua kirkkaat etulamput, sinkkumaski ja kirkkaat etuvilkut.
Se tiettiin jo vanteita ostaessa, että kaarimuutoksia joudutaan tekemään, jos halutaan autoa madaltaa..
Penkit repsotti ryhdittömästi ja siihen haluttiin muutos! Tuolta tekstit osastolta löytyi oiva apu pulmaani ja penkeistä tuli taas ryhdikkäät. Talven aikaan tuli vahvistettua kuskinpenkkiä muutamalla hitsi "täpillä", kun penkillä oli tapana vääntyä.
Auto näytti ihan älyttömältä traktorilta, joten aloin etsiä madallusjousisarjaa. Sopiva setti löytyi tuolta myyntipalstalta ja se ostettiin. Halusin, että auton perä ei laahaa, joten 60/40 madaltava oli juuri sopiva tarkoitukseeni. Jousisarja paikoilleen ja testaamaan.
Kokeilin myös vanteita alle...
...ja eihä ne enää sopineet pyörimään, joten laitoin G60 kaaret ja helmat tilaukseen.
Täytyi alkaa miettimään, kuinka kaaria muokkaan ja apua tuli kysyttyä asiaan perehtyneiltä. Ei auttanut kuin rälläkkä käteen ja menoksi.. Tuntui aika pahalle leikellä täysin ruosteettomia kaaria, mutta pakko, jos halusin nuo vanteet autoon laittaa.
Pikkupuskimet eivät sopineet oikein minun silmään, joten ostin isotpuskurit käytettynä...
Etupuskuri oli kaverin kolariautossa ja sain sen ilmaiseksi, siinä oli aika paljon muovihitsattavaa..
Kun kaaret saapuivat, erittäin pitkän toimitusajan jälkeen laittelin ne paikoilleen ja alkoi tulla jo talvikelit...
Nyt talven mittaan on tullut laitettua kirkkaat etulamput, sinkkumaski ja kirkkaat etuvilkut.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Ihan tässä tulee tippa silmään! Auton lähtökohta on identtinen mun ensimmäisen golfin kans! Onko tyylisuunta ton mun profiilissa näkyvän vokkelon kaltanen??
Viimeksi muokannut GTi-Perttu, 14.3.2006 8:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin tuli kysyttyä ja vanteet on juurikin nuo^. Uudet kumit on tulleet tänään liikkeeseen ja ne pitäis ehtiä hakea.
Kehät tuli hiottua ja kiilloitettua nyt talven mittaan, kun niissä näkyi vielä sorvuu jälki.
Kehät tuli hiottua ja kiilloitettua nyt talven mittaan, kun niissä näkyi vielä sorvuu jälki.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 13
- Liittynyt: 6.11.2005 20:56
Nyt on paloiteltu moottori riittävän pieniin osiin :D Eipä tullut mitään suurempia yllätyksiä. Pakosarja on kahdesta kohtaa halki, tiesin että siinä on yksi halkeama, mutta toinen oli yllätys.
Isä saa kokeilla korjata tuota pakosarjaa puikolla, on ennekin kuulemma nuita korjannut. Voihan siitä entinenkin tulla, huonolla tuurilla...
Isä saa kokeilla korjata tuota pakosarjaa puikolla, on ennekin kuulemma nuita korjannut. Voihan siitä entinenkin tulla, huonolla tuurilla...
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuskin aletaan kantta muokkailemaan, kun siitä ei minulla mitään kokemusta, joskus mopon sylintereitä viilaillut, mutta that's it. :D Venttiilit ovat ihan siistissä kunnossa, mutta kysyn vielä koneistaja "setältä", että mitä niille tekee..
Pakosarjan korjaus onnistui, mutta lopullisen onnistumisen näkee sitten, kun autolla on ajettu jonkin aikaa..
Pakosarjan korjaus onnistui, mutta lopullisen onnistumisen näkee sitten, kun autolla on ajettu jonkin aikaa..
Kappas, hieman samansuuntaista peräkonttia mitä oon ittekki suunnitellu. Minkäs kokonen tuo subbarilaatikko on ja miten tuo nouseva pohjalevy on toteutettu? Kenties alla jotku tukipalikat ja saranoitu subbarilaatikon reunan tienoille? Siinä polttoainetankin täyttöputkenhan tienoilla on pieni kohouma muuten tasaisessa pohjassa.
Kyllä toi kilikali maali pysyy ihan yhtä hyvin ja on kuumankestoa. Pohja minkä päälle maalaa täytyy vain olla puhdas, käytin siihen tinneriä. öljypohjan laitan sitten montusta, koska se nyhjääntyisi tuossa, kun konetta siirrellään. Joo, hyvä olis kyllä vaihtaa nuo pultit, mutta vanhat saa nyt kelvata.
Warreen laitettiin miranol lohkoon ja nyt tähän kuumankestomaali. Enpä usko että tuo kuumankesto tuosta mihinkään lähtee, kun on toiminut moitteettomasti aina ennenkin. Kilikali pullon ominaisuus, eli liian ohut maalipinta, pitäisi olla eliminoitu, kun 4 kerrosta tuohon sitä vedin. Jatkossa kone on tarkoitus pitää puhtaana ja siistinä, joten taitaa tuo maali välttää hyvin.
On ollut kiirettä, kun isoveljen golfia ja serkun Rollaa huollettu, mutta siinä sivussa saatu kuitenkin jotain aikaiseksi..
Kannen vein tänään koneistamolle ja siihen tulee nyt sitte täydellinen remppa. Vähän alta 200€ tulee maksamaan... Perjantaina vissiin käyn hakemassa ne uudet kesärenkaat.
Kannen vein tänään koneistamolle ja siihen tulee nyt sitte täydellinen remppa. Vähän alta 200€ tulee maksamaan... Perjantaina vissiin käyn hakemassa ne uudet kesärenkaat.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vaihdelaatikosta muutama kuva. uudet tiivisteet on paikoillaan.
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tta003.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tta004.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tta003.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tta004.jpg
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuollako laatikonkin maalasit? Entäpä miten tuo loota on käsitelty ennen maalausta?Tällaista maalia olen käyttänyt alumiiniosiin ja pirun hyvin pysyy, sekä sävy on alumiinin kanssa sama.
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... hvi013.jpg
^^ Lipeää eli natriumhydroksidia löytyy kyllä apteekkia _huomattavasti_ halvemmalla ihan rautakaupasta, viemärinaukaisuaineen nimellä. Rakeina myytävä tavara on nestemäistä parempaa siinä, että siitä voi tehdä tarvittavan vahvuisen käyttöliuoksen aina kohteen mukaan.
EDIT: Lipeä on sitten voimakkaasti syövyttävää, eli kunnon kumihanskat ja mielellään silmäsuojaimet aina ko. ainetta käsiteltäessä!
EDIT: Lipeä on sitten voimakkaasti syövyttävää, eli kunnon kumihanskat ja mielellään silmäsuojaimet aina ko. ainetta käsiteltäessä!
Mä oo tehny ihan hulluna töitä ja ois ollu helponpikin tapa, no ei mahda mitään :D
Joo, löytyi remppaohjeita :) Kohta lähtee purkamaan tuo ohjaus loppuun.
http://icelord.net/vw/doc/
Joo, löytyi remppaohjeita :) Kohta lähtee purkamaan tuo ohjaus loppuun.
http://icelord.net/vw/doc/
Tuli "vähän" shoppailtua :D Tili tuli, tili meni :( No ei, köyhdyin noin 600€
Eli uudet renkaat :) Jospa noilla pysyisi tiellä :)
Sitten muuta osaa koneeseen. Kaikki suojakumit olen ottanut alkuperäisinä, kun tarvikkeet hajoaa eka pakkasilla.
Kokoaminen jatkuu.
Eli uudet renkaat :) Jospa noilla pysyisi tiellä :)
Sitten muuta osaa koneeseen. Kaikki suojakumit olen ottanut alkuperäisinä, kun tarvikkeet hajoaa eka pakkasilla.
Kokoaminen jatkuu.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt siirryttiin korihommiin!
Auto oli tallin vieressä penkassa ja yksin en sitä saanut liikkumaan, niin isän Avensis käyttöön.
Ja kun autossa ei ole vielä ohjaus paikoillaan, niin renkaat eli omaa elämää :D Täytyi metrin välein käydä potkimassa renkaat suoraan. Sitten kun se lähti penkasta tuohon pihamaalle, niin yritin työnnellä sitä omin voimin, mutta kengät luisti ja en saanu sitä liikkumaan.
Sain kuin sainkin auton talliin ja purin siitä helmat, pakoputken, takapuskimen yms. Aloitin myös hiomaan moottoritilaa.
Todennäköisesti otan koko pohjan kirkkaalle pellille.
Auto oli tallin vieressä penkassa ja yksin en sitä saanut liikkumaan, niin isän Avensis käyttöön.
Ja kun autossa ei ole vielä ohjaus paikoillaan, niin renkaat eli omaa elämää :D Täytyi metrin välein käydä potkimassa renkaat suoraan. Sitten kun se lähti penkasta tuohon pihamaalle, niin yritin työnnellä sitä omin voimin, mutta kengät luisti ja en saanu sitä liikkumaan.
Sain kuin sainkin auton talliin ja purin siitä helmat, pakoputken, takapuskimen yms. Aloitin myös hiomaan moottoritilaa.
Todennäköisesti otan koko pohjan kirkkaalle pellille.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
siis ihan kauhee duuni ja pakko kysyy et miksi? Toi volkkasin oma keltanen massa on todella hyvää kamaa. Jos se pohja ei ole mätä ni ei ole mielestäni järkee. Mut jos siihen hommaan ryhdyt niin luulisin et saat tehtyä ton homman nopeemmin "piikkisialla" eli sellasella vähän rälläkän näkösellä kojeella joka pyörittää sellasta piikkilaikkaa toiselta nimeltään kai massanpoistaja.
Kyllä tän ikäisessä autossa on jo volkkarin omaan massaankin tullut reikiä ja sitäkautta pelti on pintaruosteessa paikkapaikoin. Hitsata on tarvinnut liikaakin. Nyt kun kerran alkaa, niin tekee kerralla hyvän, ettei tarvii kokoajan alla rämpiä ja olen aika perusteellinen näissä hommissa.
Eikä tuo niin hidasta ole. Ensin leveä taltta käteen ja sillä massa ruosteiselta kohtaa pois, niin pitkälle että tulee tervettä peltiä ja sitten harjalaikkaa. yms.
Eikä tuo niin hidasta ole. Ensin leveä taltta käteen ja sillä massa ruosteiselta kohtaa pois, niin pitkälle että tulee tervettä peltiä ja sitten harjalaikkaa. yms.
Viimeksi muokannut Kannikka, 14.5.2006 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuo pesuhomma olis yks mahdollisuus, jos haluu säästää itseään. Mutta taidan tehdä viimeisenpäälle ja otan kokonaan kirkkaalle.
Mutta asiaan, eli sisustan otin veks. Taltalla sisäpohjasta massa pois.
Mutta asiaan, eli sisustan otin veks. Taltalla sisäpohjasta massa pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitos kommenteista! Jos kerta aletaan, niin tehdään sitten kunnolla :)
Kaverin kanssa alettiin myös massaa kaapimaan taltalla. Lämpöpuhaltimella avitti, niin lähti vielä helpommin pois.
Kaverin kanssa alettiin myös massaa kaapimaan taltalla. Lämpöpuhaltimella avitti, niin lähti vielä helpommin pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 26
- Liittynyt: 6.4.2006 1:29
Jees, mutta nyt taas oman auton kimpussa.
Pohjaa hiottu eteenpäin alustavasti. Harjalaikalla homma on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin taltalla.
Huomenna sitten toinen puoli. Etulikasuojia aloin ottamaan pois, niin täytyykö porata nuo pistehitsukset oven puolelta vai onko muita keinoja?
Pohjaa hiottu eteenpäin alustavasti. Harjalaikalla homma on huomattavasti helpompaa ja nopeampaa kuin taltalla.
Huomenna sitten toinen puoli. Etulikasuojia aloin ottamaan pois, niin täytyykö porata nuo pistehitsukset oven puolelta vai onko muita keinoja?
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lähtihän se likasuoja irti, kiitos neuvosta. Oli tosiaan pultinkannat massan sisällä. Sitten vähän hioskelin sisälokaria ja kävin Laakkosella hakemassa loput suojakumit yms.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 149
- Liittynyt: 23.1.2006 17:31
Tarkastelin edellisen omistajan hitsauksia ja ne näytti surkeilta, joten ajattelin tehdä ne uusiksi. Leikkasin rälläkällä pohjaa auki ja yllätys, yllätys vanha mätä pas*a pelti oli jätetty alle!! Nämä tehdään nyt huolella.
Sitten moottoritilan nykykunto, ajattelin hitsata turhat reiät umpeen.
Ovet ovat kivenhakkaumilla listoista alaspäin. Ajattelin, että hitsaisi niistä reiät umpeen ja ottaisi kylkilistat kokonaan pois, kun niitä joutuu kerta maalaamaan.
Onko hyviä vinkkejä nuiden ovien hitsaukseen?
Sitten moottoritilan nykykunto, ajattelin hitsata turhat reiät umpeen.
Ovet ovat kivenhakkaumilla listoista alaspäin. Ajattelin, että hitsaisi niistä reiät umpeen ja ottaisi kylkilistat kokonaan pois, kun niitä joutuu kerta maalaamaan.
Onko hyviä vinkkejä nuiden ovien hitsaukseen?
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään sain melkolailla aikaiseksi:
Pohja apukuskin puolelta valmis. Sitten otin bensatankin pois ja alta paljastui kaikkea kivaa.. Etuakselisto lähti myös. Aloittelin valmistelemaan moottoritilaa työn alle. Esim. jarrut purin pois.
Pohja apukuskin puolelta valmis. Sitten otin bensatankin pois ja alta paljastui kaikkea kivaa.. Etuakselisto lähti myös. Aloittelin valmistelemaan moottoritilaa työn alle. Esim. jarrut purin pois.
Viimeksi muokannut Kannikka, 17.12.2006 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt heräsi kysymys alustamassoista, eli minkä valmistajan massaa tähän nyt sitten kannattaa laittaa, kun kaikki tulee uusiksi?
Viimekesänä käytin Dublicaten massaa ja se näyttäisi menevän turhan kovaksi. Ja viikko sitten käytin Hagmansin massaa ja siinä oli ainakin älyttömän pitkä kuivumisaika noin 48h 25 asteen lämpötilassa. Mutta en tiedä sitten kuinka kovaksi tuo Hagmans menee.
Niin ja ruiskukäyttöisistä on kyse. Eli mitä suosittelette?
Viimekesänä käytin Dublicaten massaa ja se näyttäisi menevän turhan kovaksi. Ja viikko sitten käytin Hagmansin massaa ja siinä oli ainakin älyttömän pitkä kuivumisaika noin 48h 25 asteen lämpötilassa. Mutta en tiedä sitten kuinka kovaksi tuo Hagmans menee.
Niin ja ruiskukäyttöisistä on kyse. Eli mitä suosittelette?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
minkä valmistajan massaa tähän nyt sitten kannattaa laittaa
Dinitrolin ja Tectylin aineita on tullut käytettyä... Joskus myös Finikoria kun tunnetumpia merkkejä ovat... luultavasti myös ihan laadukkaita.
Kotelonsuoja-aine alle, annetaan kuivahtaa olikohan 10-20 min jonka jälkeen alustamassa päälle.
Massan alla oleva suoja aine estää ruostumista ja toimii massan "tartunta-aineena".
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa