Golf II

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

Golf II

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.2.2006 21:17

Eli muiden vastaavanlaisten projektien innoittamana runoilen tähän hieman omasta projektistani. Tämä ei ole mikään tuore projekti,aloitettiin joulukuussa -04,oli kiivaimmillaan kevät-syksy -05, seissyt nyt talven pihalla. Tulee jatkumaan ilmojen lämpiämisen myötä.

Lähtökohtana on 80-luvun Golfin kori ja -91 vuoden moottori +plus muut tarvittavat kilkkeet. Tekniikka vaihdettu -97.

Kori oli aika heikossa kunnossa, lommoja,painaumia joka puolella jotka päässeet ruostumaan. Vaikka auto oli maalattu tekniikan vaihdon yhteydessä oli kaikki kasattu paikoileen ilmeisesti kiireellä märkään maaliin. Vararenkaan mallin pystyi lukemaan maalista ja kaikkien tiivisteiden mukana lähti myöskin maali. Kaikista ovien ja luukkujen väleistä hilseili maali pois. Pohjan värimaailma oli aika kirjava,vihreä oli korin orkkisväri. Nämäkin tulivat kaupan päälle ja olivat sieltä pienimmästä päästä. Vararengaskotelossa oli n.10x10cm reikä.

Alkuperäinen tarkoitus oli vain vaihtaa säädettävä alusta, paikata pohja,vaihtaa ehjät G60-levikkeet paikoilleen ja ehjät puskurit. Entiset olivat poikki ja helmat roikkui miten sattuu.Puskurikin oli ottanut yhteen jonkin elukan kanssa.
Takamuovikaaret irroitettuani aloin tajuamaan kuinka iso projekti tästä onkaan tulossa. Kaaret vedetty rälläkällä v*ttuun,ei minkäänlaisia suoja-aineita päällä. Ei siinä ihan pelkkä muovikaarien vaihto olis riittänyt. Oli siinä naapurit ihmeissään kun iso mies melkein itkee. =) Pakoputkellekin oli tehty tilaa rälläkällä ja kemiallinen reaktio vienyt loput kulmasta.

Päässä alkoi muhimaan idea kaarista joissa vanteet sopivat pyörimaan varmasti ja että kori kulkee tarpeeksi matalalla. Vanteiden virkaa toimttavat ainakin toistaiseksi vielä Borbet BS, 9x16 ja ET 15. Kumit on Toyon 215/40 Proxes T1S.

Ensimmäiseksi autoon vaihdettiin tietenkin alusta että sillä pystyi edes jotenkin liikkumaan, vanha alkoi olla jo kypsä vaihdettavaksi. Alustaksi tuli KCS:lta PowerTech, malliltaan Street Star.
Samalla vanhat tummat takavalot myytiin eteenpäin ja tilattiin Piritekiltä uudet kirkkaat valot. Tuossa kuvassa uus alusta jo paikoillaan. Madallusta ei juuri nimeksikään.

Pajalle pääsyä odotellessa koneesen uusittiin kaikennäköistä hilpettä, tulppaa,johdot,koneen kannatinkumit ja pieniä sähkövikoja korjattiin ym. pientä. Ahdinkin oli tarkoitus huollattaa mutta se siirtyi tälle kesälle.

Samalla haalittiin kasaan muuta sälää mitä tarvittaisiin kun auto on maalissa, G60-listat,uudet merkit. Samalla mielessä pyöri uskaltaisinko poiketa massasta ja lähteä pikkupuskin linjalle. Noh, iso puskuri laitettiin tilaukseen kun entinen oli rikki. Takaluukkukin päätettiin tasoittaa samalla. Mutta mieli muuttuu ja siitä sitten myöhemmin...

Auto saatiin vihdoin kaarien laittoon. Koska vakiokaaret eivät tulleet enää kysymykseen, laitettiin tilaukseen 4 kappaletta mk1 golfin takakaaria. Alunperin tarkoitus oli vain laittaa uudet kaaret ja maalata joskus tulevaisuudessa kunhan on rahaa. Noh seppä sitten kysäisi jossain vaiheesa että maalataanko auto. Laittoi sellaisen paketin pöytään että olin ihan WTF? Mietin n.10sekuntia ja pakko oli vastata myöntävästi. Sen verran edullinen tarjous oli.

Eli ideana oli saada kaaret jossa noi vanteet saadaan pyörii huoletta reilulla madalluksella. Siihen lähdettiin siis nostamalla kaaria ylemmäs ja levittämällä jonkin verran. Etukaari, takakaari
Levitys tehtiin taivuttelemalla varaosakaaren sitä "kylkipeltiä" kaarelle kaveriksi. Vaikea selittää mutta yrittäkää huomata se kuvista. Etukaaria jouduttiin jatkamaan että rengas sopii kääntyy kunnolla. Tuossa näkyy jotenkin kuinka paljon vanhaa kaarta takana leikattiin pois.kuva
Tälläiset niistä lopulta tuli. Samalla kun kori oli hylsynä niin pohja siis paikattiin. Lopullinen massaus siirtyi ensi kesään. Väriksi siis tuli VW:n kartasta Lemongelb ja maalit on Debeer:n.
Samaan syssyyn kun kerran oltiin maalaukseen menossa myös sivuvilkut poistettiin lokareista kliinimmän ilmeen saamiseksi.

Eli väliaikatietoja:
Auto näyttää siis tältä ,2, 3 , 4 , 5

Muita ehkä mainitsemisen arvoisia juttuja ovat Rallyen(?) välijäähdytin, Supersprintin putkisto joka ilmeisesti heivataan mäkeen ja laitetaan orggisputki ja jonkinmoinen lastu autosta myös löytyy.

Ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan?
-Pikkupuskurit
-Takaluukku jonka rekisterikoloa muokataan rekisterille paremmin sopivaksi
-Edellä mainitut tekemättä jääneet hommat
-tuota toista keltaista projektia seuratessa kypsynyt ajatus samantyyppisistä vanteista. 15" ja leveyttä riittävästi.(vaihdetaanko?) Saa nähdä miten passaa noihin kaariin.
-katto vaihdetaan luukulliseen.(sen myötä kaksivärimaalaus??)
-välijäähdytin (ehkä=money money)

Sisustaa ei tulla muokkaamaan juuri mitenkään(siihenkin on syynsä), tällä hetkellä siellä on kuskinpenkki. Eli tuo G60 "sporttisisusta" tulee olemaan siellä jatkossakin. Takapenkki mahdollisesti vaihdetaan vielä.

Projekti jatkuu siis kesällä tai aikaisemmin jos se jonnekin halliin saadaan.

Positiivinen ja negatiivinen palaute otetaan vastaan.

TO BE CONTINUED....

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 5.2.2006 22:39

No et ole ainakaan töitä säästelly tuon kanssa. Hienoltahan tuo näyttää ja pikkupuskureilla lookki paranee varmaan aika paljon! Hyvin nuo borbetitkin sopii tuohon että vanteet ei välttämättä olis mun vaihtolistalla. Jatka samaan malliin...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 5.2.2006 22:45

Hyvältä näyttää kun on kunnon leveät peltikaaret eikä mitään muovilipareita.
Velipoikas kertoikin jotain armeijassa tästä projektista. Anna vain olla nuitten borbetit ja isot puskurit. Merkit vois jättää pois ja etuvalot+vilkut vaihtoon.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 5.2.2006 22:45

vaikuttaa kyllä pirun hyvältä projektilta ja tuntuis että on ainakin paneuduttu asiaan..myös suunnitelmat pienistä puskureista vaikuttaa lupaavalta ja massasta erottuvalta..me like..

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.2.2006 23:44


Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 6.2.2006 15:59

Todella siisti on kyllä. Ite kumminki jättäisin noi isot puskimet vielä..
Maski kaipaa mattamustaa maalia ;)

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.2.2006 16:21

Se on sellanen juttu että kohtahan isot puskimet on taas muodissa kun kaikilla alkaa noita pieniä olemaan ;D
Anna vaan olla isot tuossa.

Petu P
-
Viestit: 45
Liittynyt: 19.1.2005 20:28

ViestiKirjoittaja Petu P » 6.2.2006 19:42

Ei nyt sentään..Pieni on kaunista....=)

Uppe
-
Viestit: 218
Liittynyt: 18.11.2003 21:33

ViestiKirjoittaja Uppe » 6.2.2006 22:07

On kyllä asiallinen. Vanteita en menis enää vaihtelemaan,nuo on just hyvät!

jikes
-
Viestit: 70
Liittynyt: 7.9.2005 21:27

ViestiKirjoittaja jikes » 7.2.2006 0:51

tämähän on nettiautossa myynissä

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 15.12.2006 22:14

JOs tämä jollakin sattuu kiinnostamaan niin jos kuvat katoaa niin osan olen yrittänyt laittaa tänne. Jokainen voi sitte kuvitella mikä kuva kuuluu minnekin. =D

Projektille ei ole tapahtunut mitään johtuen lähinnä kämpän ostosta ja remppauksesta sekä tuon Audin laitosta. Lisäksi syksyllä pihaan ilmaantui jostain toinen G60 golffi. Mutta kunhan autot saadaan sisätiloihin niin voidaan odottaa jotain... mahdollisesti Golfrado...

Retroman
-
Viestit: 188
Liittynyt: 26.4.2006 16:55
Viesti:

ViestiKirjoittaja Retroman » 29.12.2006 18:10

Ehdottomasti pikku puskurit ku on noi levitetyt kaaretki, eli on vähän ruman näkönen jos ei ole muovikaaria ja on isot puskurit..

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 18:10

Viimeinkin jotain edistystä!
Koppimopot sain viimeinkin talliin. Tarkoituksena suorittaa moottorin ja sähköjen vaihto.

Tämä myös pitäisi installoida keltuaiseen.

Kertokaa mulle mikäs tämän tarkoitus on?

Muita ratkaisuja mitä olen päättänyton että ei tule kattoluukkua joten Corradon sähköluukku ylinmääräisenä.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 1.5.2007 18:16

Onko pelkkä luukku vai myös tuleeko mukana pala kattoa, joka auttaisi asennuksessa? Ja tätä projektia täytyy myös kehua, hieno kakkis tulossa :)

reynolds
-
Viestit: 922
Liittynyt: 23.7.2003 16:35

ViestiKirjoittaja reynolds » 1.5.2007 18:27

Toi poksi on sähkölasien ohjainlaite, ainakin Etkan mukaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 18:46

Onko pelkkä luukku


Luukku,moottori,"kiskot",luukun sisäverhoilu. Kuvia saa huomenna jos kiinnostaa.

sähkölasien ohjainlaite


Jahas, sellasia ei kyllä ole. Kai se on silti haluttu kytkeä. =D Voihan siitä joskus jotain kehitellä.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 1.5.2007 18:54

Sähkölasien ohjainlaite? Mulle tuli mieleen absin ohjainboxi.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.5.2007 18:54

ABSien boksi löytyy toisaalta.

Sakke
-
Viestit: 833
Liittynyt: 28.8.2003 10:08

ViestiKirjoittaja Sakke » 1.5.2007 18:59

Se oli vissiin Passatis ku on absiboxi takapenkin alla.

esanssi88
-
Viestit: 404
Liittynyt: 22.4.2006 18:01
Viesti:

ViestiKirjoittaja esanssi88 » 1.5.2007 19:11

Pistä vaan kuvia niin pääsen ihmetteleen asennusta :) Onko se kuinka paha homma laittaa, kun multa nyt löytyis jo manuaaliluukku jota oon kattellu ja se ei vaikuta oikeastaan hirveän pahalta laittaa. Eikö toi ole juuri se luukku joka nousee ja menee myös katon sisään eli 2-toiminen? Ja eikös sulla muuten nyt jää toinen kone ylimääräseks jos kato senkin "hävittäisit" mulle kesemmällä...

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 1.5.2007 20:05

Omassa -88 GTI:ssä ABS:ien ohjausboksi löytyy auton peräpellistä takakontista ja se on metallinen laatikko, jossa ATE:n logo. Ei lähellekään kuvan boxin näköinen

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.5.2007 22:45

Muutamia kyselyitä:

-Onko mittarivaijeri sama Corradon ja Golfin mittaristoissa/laatikoissa? Onnistuin katkaisee tänään toisen.

-Kuinka kytkimen ilmaus tapahtuu? Ohajustehostinhan ilmaa itsensä kun kääntelee rattia?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 27.5.2007 22:21

Pientä edistymistä havaittavissa.

Sähköt vaihdettu kokonaisuudessaan,yllättävän helppo homma. Se että toimiiko ne,nähdään myöhemmin. =D Tuon verran piuhaa lähti irti.

Corradon kojetaulua sorvasin myös paikoilleen, kiinnikkeissä pientä muokkausta vaatii. Ei mitään tyylikkäitä mutta tuleepahan tukevasti kiinni. =D
Vanha kiinnike nro.1 , uusi kiinnike nro 1.
vanha kiinnike nro 2. , uusi kiinnike nro 2.
vanha kiinnike nro 3. , uusi kiinnike nro 3.

Myöskin kojetaulun sisus vaatii muokkausta, niistä en älynnyt ottaa kuvia. Myöskin sitä pitää hieman "lyhentää" ja muotoilla ikkunaan sopivaksi.

Sinnehän se istahtaa.
Puhallinlaitteisto on yhdistelmä Corradon ja Golfin osia.

Kattoverhoilun myös joutessani vaihdoin kun se piti irroittaa hälyn asennusta varten. Ilmeisesti jollain spraymaalilla maalattu. Välttää toistaiseksi.

Jatkuu seuraavalla kerralla...

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 27.5.2007 22:56

kojelauta näyttää kyllä kivalta.. kattoverhoilu ei niinkään. salamavalo tosin korostaa ton paukkumaalailun epätasaisuutta, voi olla luonnossa parempi. toivottavasti ainakin :P kyllähän noita tummia gti-kattoja löytyy sieltä sun täältä..ei muutakun semmonen hankintaan. :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.5.2007 10:46

juu,on se luonnossa parempi. pitää vaihtaa kun sattuu "oikea" kohdalle. eikä siellä kukaan selällään matkusta että vilkuilisivat. =D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 5.6.2007 19:15

Toinen tavoitteista täyttyi että auto on käynnissä ennen bug runia mutta toinen tavoite että auto olisi bug runissa ei täyty =/

Eilen käynnistyi ilman minkäänmuotoisia ongelmia. Valot alkoi toimia kun poistin muutaman kymmenen metriä ylinmäärästä johtoa lampujen takaa. Kytkimenkin peräti sain ilmattua. Enää jarruista ilmat pois,muutama neliö peltiä ja baanalle. =D

Kertosikos joku missä päin Corradossa sijaitsee äänimerkki? ja minkänäköinen liitin siinä on? kuva olis kiva. Tietäis alkaa etsii oikeata piuhaa.

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 5.6.2007 21:04

siinähän se maskin takana on? Vai täh :/

THa
-
Viestit: 12
Liittynyt: 26.12.2006 22:18

ViestiKirjoittaja THa » 30.6.2007 20:20

Mitenkäs nuo kattoverhoilun kiinnikkeet lähtee irti, vai saako niitä edes ehjänä pois?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.6.2007 20:22

Itse sain ehjänä irti,muistaakseni pienillä pihdeillä vetäisin,vuorotellen molemmilta puolin nitkuttelin. Ensimmäisen uhrasin kun tutustuin miten irtoaa,kaksi muuta sain ehjänä.

Sen verran päivitystä että auto katsastettu vihdoinkin.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.7.2007 23:42

No niih, pikkuisen tosiaan edistyttiin ilman että tuli tarkemmin dokumentoitua.
Tuossa kuitenkin hieman välitodistusta.
Kylykeä
Takaa
Takkaa
Taulua
Keuulaa

Ja ennenkuin kukaan pääsee mitää sanoo niin korkeus tulee säilyy tuossa niin kauan kun tässä asun. =D Putkiston loppu vaihtuu(nykyinen väliaikainen kun muutakaa äkkiä löytäny) sekä takavalot. Noi on niinku varmoja. Sitten seuraavaksi olis tarkoitus päivittää keulan ilmettä hieman kulmikkaimmilla ja erivärisillä valoilla jos budjetti (mikä v*tun budjetti?) antaa myöten. Myöskin sisältä on kesken kuten kuvasta voi havaita. Ja pikkupuskimet odottaa varastossa sekä 3 kpl takaluukkuja joista ehkä saadaan yksi mieleinen väännettyä... Nykyinen takapuskurikin pitäis vaihtaa että sais sopivan holen tuolle kilvelle... =/

Risui ja ruusui otetaan pienellä varauksella vastaan.

Ai niin,ja vanteetkin taitaa vaihtaa väriä...

aZu
-
Viestit: 159
Liittynyt: 29.5.2006 13:48

ViestiKirjoittaja aZu » 11.7.2007 0:19

Hyvältä näyttää! Pikkupuskurit ei välttämättä sovi tuohon kokonaisuuteen. Voi olla että olen täysin väärässä ja lopputulos näyttää mahtavalta mutta sen aika näyttää.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 11.7.2007 15:04

En kyllä muuta vaihtais kun takaluukun, -valot ja tosiaan ton putkiston...:)

nipa``
-
Viestit: 149
Liittynyt: 30.7.2007 22:57

ViestiKirjoittaja nipa`` » 31.7.2007 23:10

eli sulla on tossa mk1 golffin takakaaret joka kulmassa? ja se pelti mikä tulee kylkee vasten taivutettu suoraks?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2007 12:58

juu,taivutettu sille että se leventää tuota kaarta.

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 1.8.2007 13:30

Olin alkuun sitä mieltä, että pidä ehdottomasti isot puskurit! Mutta eihän nuo passaa ilman helmoja ja kaaria tohon oikeen mitenkään.. Suosittelen ainaki kokeilemaan pikkupuskimilla ja mielellään vielä saksanmallin pesurittomilla!

Muuten näyttää tosi hyvältä!

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 1.8.2007 14:01

Isot puskurit kiertoon ja pikku puskurit tilalle, ja samalla nuo takavaimentimet pois ja jotain cleenimpää tilalle...

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2007 15:19

Kyseiset suunnitelmat kuuluu suunnitelmiin mutta vieläkö sais motivaatiota jostain alkaa tekemää. Pikkupuskurit vaatis luukun muokkauksen. Saako pesurittomia valmiina? Pikkupuskimien "oheiskrääsä" löytyy jo.

OT:
Kävin tuossa Kuusamo-Nykäskylä reissun heittää niin kulutus oli 7,8ltr/100km. Auton mittari näytti 7,2. Löytääkö joku sen topicin missä joskus oli höpinää G:n kulutuksista. Ite en löydä. Vai muistanko väärin.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 1.8.2007 15:51

Juu semmosen luukun teet, missä on kavennettu upotus tai viistetty valojen suuntaan ;).

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.8.2007 16:10

Juu kavennettu upotus tulee jos on tullaksee ku lyhkäsempi tuo kilipikin. Laittas vielä toispuoleisesti sen ettei keskelle. Mahtas olla ruma =D

Eikö se sulla hannu sellainen viistetty ollutkin? Onko sulla kuvaa heittää siitä?

qstiz
-
Viestit: 95
Liittynyt: 26.10.2006 14:19

ViestiKirjoittaja qstiz » 1.8.2007 18:06

Voisihan sen kilven ujuttaa takalasille ja pari lediä valaisemaan...Eikä tulisi joka nurkalla samanlaista toteutusta vastaan.

mikaky
-
Viestit: 155
Liittynyt: 26.7.2003 14:42

ViestiKirjoittaja mikaky » 1.8.2007 18:43

Voisihan sen kilven ujuttaa takalasille ja pari lediä valaisemaan...Eikä tulisi joka nurkalla samanlaista toteutusta vastaan.


Juu, erittäin nätti asennus... NOT!

Ja ikäväkyllä, nuita näkee erittäin monessa tuuninki autossa joissa perä siloitettu, ja rekisterikilvelle ei yksinkertaisesti ole jaksettu tehdä puskuriin paikkaa.

Jos aloitetaan, niin tehdään se sitten loppuun kunnolla.

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.8.2007 23:57

Saako pesurittomia valmiina?

Kyllä. Tarvikepuskureissa ei ole pesureita tai reikiä niille.
Viimeksi muokannut jii_bee, 8.8.2007 23:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Timberman
-
Viestit: 156
Liittynyt: 2.1.2004 17:24

ViestiKirjoittaja Timberman » 8.8.2007 12:37

Onko tuossa Corradon rattiakseli ja viikset ? Vai voiko Corradon kojelaudan kanssa käyttää vielä Golfin rattiakselia ja viiksiä ?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.8.2007 13:07

Rattiakseli on Golfista ja viikset Corradosta. Menee ihan plug&play. Ainut vaan että kojelaudan yläreuna tulee todella lähelle rattia. uskoisin toimivan Golfin viikset ihan samallalailla,taisipa olla samanlaiset liittimetkin.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 9.8.2007 0:10

Mitäs varten oot autoa myymässä?

Melko kova pyynti näyttää olevan...:)

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 9.8.2007 0:14

^Vanha alta sopurahaan pois ja saksasta virheetön alkuperäinen tilalle.

Ps. Järkyttävä LE kuume! :)

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 9.8.2007 0:31

Melko kova pyynti näyttää olevan...:)


Pysyy noi pilottitakkiset ja maiharikenkäiset amisviiksiä vielä kasvattelevat pensselit erossa... =D Luonnollisesti jos tosiostaja löytyy niin kyllä siitä vielä viilattavaa löytyy hinnassa(kin)... Talvella ei ole ajoa tuolla ja ens keväänä on varmaan jo uudet suunnitelmat taas. Kolmoskuppaista miettinyt...

Eihän siinä Hannu muuta ku armotonta ettimistä. Niin lakkaa sekin kuume. Jonkun verranhan ne tietenki maksaa. =D

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 9.8.2007 17:32

^Itellä ainakin tehokas kuumeen laskija tuo hintataso vähäkään erikoisemmilla laitteilla :)

Vai että kolmoskuppaa.. älähän nyt :D

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 30.8.2007 17:14

Muutokset lähteneet etenemään pienin askelin. =D
Myös peräpäähän saatu kaivattua muutosta, tänks Golffimake.
Takaluukkuunkin suunnitelmat jo vetämässä, mutta siitä tuonnempana. Putken kans alkaa hermosto mennä,mieleistä ja sopivan hintaista ennen kaikkea vaikea löytää. =)

Onko puskurin värin palauttamiseen muuta "helppoa" keinoa kuin kuumailmapuhallin?

Näillä mennään.

P.lehto
-
Viestit: 86
Liittynyt: 23.10.2006 0:03

ViestiKirjoittaja P.lehto » 30.8.2007 17:18

Kokeile korrekin bumpper carea tms. Sillä vetelin omat puskurit ja tuli täysin mustat. Toimii myös muihin muoviosiin kuten kaariin ja kylkilistoihin ja myös tiivisteisiin. Kokeile ihmeessä!

d0gi
-
Viestit: 117
Liittynyt: 3.11.2006 21:47

ViestiKirjoittaja d0gi » 30.8.2007 19:17

bumber carella vaan huono ominaisuus tahmata tuo sellaiseksi että siihen tarttuu kaikki pöly. Varmimman tuloksen saanee kun ostaa mustaa muovipuskurimaalia (saa esim. motonetistä), tekee pohjat hyvin (lue: puhdistaa vanhat silikonijäämät) ja maalaa. Mulla oli tuossa 309:ssä tommonen operaatio ja hienosti on pysyny. Tietysti väri ei kaikkia miellytä kun uutena ei puskurin muovi ole välttämättä musta. Tokihan tuo proggis vaatii oman aikansa, mutta miksei tekisi kerralla kunnolla niin ei tartte useemmin tehdä näitä helppoja korjauksia? :)

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 30.8.2007 19:23

AG:n bumber care toimii aivan loistavasti, suosittelen.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

ET

ViestiKirjoittaja gryger » 1.9.2007 12:27

Tulit sitten järkiis ja päätit pitää vessan;)
Mikä Et sulla on noissa borblaadeissa? Eikös ne ollu 9x16?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 1.9.2007 13:39

Kaikissa on ET15,taakse kyllä kaipais pienempää ET:tä/leveempää vannetta että sais edes hieman "munaa" noihin.

Juu,9x16 ja 215/40 kumeksilla.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 2.9.2007 12:15

Hieno peli on kyllä. Onko tullu leimalla sanomista rengaskoosta?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.9.2007 12:52

Oon leimannut 195/50/15 kumeilla varmuuden vuoksi vaikka noita 16" ei edes tarvis muutoskatsastaa tuohon.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.2.2008 11:42

No päivitellääs tätäkin. Tallipuutteen vuoksi mitään isompaa ei olla tehty, lähinnä ulkokuoreen palikkaa hommattu. Koska satuin rakastumaan tähän Golfiin jo hyvän aikaa sitten laitettiin hakuun BBS:n vanteet kokoa 8-9½x15. Koska "budjetti" on rajallinen,kakki ehdokkaat meni hieman yli hinnoittelultaan. =D No,lukiessani projekteja hakuun laitettiin erilaiset "koottavat" vanteet, tosin hieman pysyvämmällä liimalla kiinnitetyt. =D Pitäs alle kokeilla kunhan saa kumit mutta huonolla matematiikkapäällä laskettuna pitäs sopia alle. VAnteet on tarkoitus maalata mustiksi.tuossa se toinen golfi eli noiden sekasikiötä yritetää tehdä.

Myös takaluukku-osastolla on tapahtumassa muutosta. Pääsee vihdoin tuosta isosta puskurista eroon. luukku on maalauksessa peräti saksassa asti, saas nähdä koska tulee takas. tuohon pitäs vielä sitten liimailla feikiksi se musta muoviosa missä lukko normaalisti on. Luukku hommattiin tätä kautta että kiitos myyjälle.

Seuraava muutos on keula,valot toivottavvasti vaihtuu ja puskuria hiemän sipistellään.

Tjaa,jatketaanpa taas seuraavalla kerralla. Ja tänä vuonna aikomus päästä Runiin tällä,viime vuonna valmistuminen myöhästyi viikolla.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 8.2.2008 11:48

Mikäs et-luku noille pelleille tulee? Kooksi tulkitsin kuvan osoitteesta 9x15".

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.2.2008 11:49

9x15 ET13 ja 8x15 ET??

Edit:Sinnehän se pujahti vaikka kumina oli massiivinen rattorinrengas 225/50/15.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 8.6.2009 13:03

Alkaa mun osalta olla taputeltu tämä rojekti joten voi lukita.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa