Justy 1.2 Turbo Ic

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

Justy 1.2 Turbo Ic

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.1.2006 20:48

No niiiin... eli taas olis tällänen turhanpäiväinen ajan/rahan haaskaus projekti.
Subaru Justy 1.2 4x4 -89. Eli siis 3 pyttynen pätkytin :)


Autosta kuva
Tää on nyt huono kuva autosta kun ehdin sen jo purkaa ennen kun muistin ottaa siitä kuvia, mut onpan kummiskin.
Sisusta

Punaiseenpaholaiseen olisi taas tälläset hilut sovellettava -> Rojut
-Elikkä KKK:n KO3 ahdin jolla ajettu vain 9000km!
-Boschin pikkuinen bensapumppu. (IS Sierrasta)
-Paineistettu kaasari Turbo Charadesta 32mm.
-Cooleri rs turbo ekkeristä.
-Bensanpaineen säädin.

Koneeseen pitäisi saada kestävyyttä tälläisella kasalla rojua -> Osat eli: kk-laakerit, kampuran laakerit, männänrenkaat, kytkinpaketti, ketjunlaahain... jne.
Eli kone laakeroidaan kokonaan ja hoonataan/rengastetaan... Hoonaus , Männät ja kytkinpaketti tulee uusi.

Kannen oikasin ja venttiilit tahnasin... venttiilivarren kummit vaihoin tietty samalla. tässä pari kuvaa moniventtiili tekniikasta ;) -> Kansi1 Kansi2

Vauhtipyörä keveni 11kg -> 7kg Vauhtipyörä

Hommat on nyt siinä vaiheessa että sylinterit hoonattu ja pitäisi ruveta läjäämään konetta. Osat ja kaikki olisi eli homma on vaan nyt ajasta kiinni.. Moottori

...kun kone on kasassa se laitetaan koriin kiinni ja ruvetaan pakosarjaa suunnittelemaan.
Viimeksi muokannut mks900, 3.7.2006 23:50. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 3.1.2006 20:52

Ammamiehen hoonaama! Hyvä siitä tulee silti :) tumps up sik ossom!
Viimeksi muokannut Ampenaattori, 3.1.2006 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 3.1.2006 20:53

hyvältähän se näyttää =) onnee projektille ;>

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.1.2006 21:09

Yeah! Hyvältä näyttää kuten jo aiemmin puhuttiin.
mks900: Poistin se foorumin kannatuksen takia ettet ihmettele.
Mulla ois ens viikosta lähtien roimasti lomaa, tarttetko projekti/rakennusapua ;)

Seuraavana sitten varmaan: kestävempi alakerta, isompi puhallin...? yms, vai mitä? :)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 3.1.2006 21:09

Voe, minä kävin tänään hakemassa itelle justyn, on se kova peli talvella ku on neliveto ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.1.2006 21:40

Juu kyllä se kipuaa kummiin paikkoihin... tosin tuo 68hv ei niin hirveen pitkälle riitä nelivedossa vaikka yllättävän pirteä peli vakiona onkin!


Seuraavana sitten varmaan: kestävempi alakerta, isompi puhallin...? yms, vai mitä? :)


Toi on vähän ongelmallinen muutenkin virittää kun:
- Mitään muuta parempaa konetta tohon ei saa mahtumaan.
- Kytkin tossa on melko pieni ja isompaa/parempaa ei saatavilla.
- Voimansiirto myöskin melko rimpula. Että se nyt on vaan tyydyttävä siihen noin ~100hv :)
Viimeksi muokannut mks900, 3.1.2006 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 3.1.2006 21:42

Pirskatti! Tuli tosta T-Tech:in postauksesta mieleen. Mulla jäi siitä K04:sesta kompura puoli ehjäks. Taitais käydä suoraan tohon kolmoseen? Tasapainotuksen varmaan vaatis, mutta oispahan tuottoa reilummin. Sitten Wisecoa kehiin ja isompaa kaasut... no pannaan Megaruutta samaan rahaan :D

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 3.1.2006 22:06

Ei sulla olis tosta vaihdelaatikkoa myydä ;)
Anopin ukolla olis yks justy pihassa mikä vaatis uuden boksin kun vanhassa ei toimi enään ku pakki. On vähä nihkee siirtää, varsinkin kun auto nököttää yhen puun edessä perä kohti puuta XD

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 3.1.2006 22:47

Varmaan kannattais kiertokanget tasapainottaa ja kiillottaa samalla, ku kone on muttereina..

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.1.2006 23:04

Varmaan kannattais kiertokanget tasapainottaa ja kiillottaa samalla, ku kone on muttereina..


Niin varmaan kannattais paljon muutakin... johonkin se raja vaan on aina vedettävä, kun nää rojektit paisuu muutenkin aina vähän "liikaa" ;)

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 4.1.2006 0:00

Asiallinen projekti! Tällasia on aina ilo lukea, sleepereitä mitä ihmeellisimmistä kohteista hauskuuttamaan maailmaa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 4.1.2006 21:01

Niin, mutta se tasapainotus ja kiillotus ei vaadi kuin aikaa.. Ei juurikaan €scudoja.
Ja voipi olla myös ratkaisevaa moottorin kestävyyden kannalta ;)

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 4.1.2006 21:15

Mitään muuta parempaa konetta tohon ei saa mahtumaan


Ei vai?

http://sites.rapidus.net/lheureum/justywrx/english.html

Kyllähän sinne on mahtunut WRX impun kone ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 4.1.2006 21:39

niin no... kaikkihan on mahdollista.

Niin, mutta se tasapainotus ja kiillotus ei vaadi kuin aikaa.. Ei juurikaan €scudoja.
Ja voipi olla myös ratkaisevaa moottorin kestävyyden kannalta ;)


Totta. Kyllähän ne tasapainottaa pitää mutta se kiillotus on kyllä iso homma käsipelillä.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 14.1.2006 21:23

KUVA

Nyt ois kiertokanget tasapainotettu ja männät laitettu takaisin uusilla renkailla.

Hitaasti mutta varmasti edetään...
Viimeksi muokannut mks900, 6.4.2006 18:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 6.3.2006 20:54

Kone kasattuna: kuva1 kuva2

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 6.3.2006 21:18

Kaveri tossa mainosti, että olis tommonen Justy myytävänä. Alle 90tkm ajettu, katsastettu ym.. 280€ :) Olishan toi leikkikaluna varsin kiva ja hintaansa nähden halpa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 6.3.2006 21:37

Niin, mutta se tasapainotus ja kiillotus ei vaadi kuin aikaa.. Ei juurikaan €scudoja.
Ja voipi olla myös ratkaisevaa moottorin kestävyyden kannalta ;)


Toikaan ei välttämättä pidä aina paikkaan, Velipojan 1,6 TD jettaan kiillotettu jo kahdet kiertokanget ja kummatkin sarjat heti mutkilla :):)

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 7.3.2006 1:19

Lähinnä kiillottaminen kait vaikuttaa kankien pinnan loviherkkyyteen = murtumisherkkyyteen.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 19.3.2006 9:25

Kytkinlevy valmis. Vanha keskiö liitetty uuteen laikkaan.

Kuva1
Kuva2

Känykkä kuvia ku kamera lainassa...

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.3.2006 10:04

Millasilla niiteillä löit tuon keskiön tuohon kiinni ja mistä ostit ne?

Tuossa Micraprojektissa olis myös kytkimen teko työn alla.
Ajateltiin niinkin ultimate ratkaisua, että tehdään sirkkelin terästä sinttereille runko ja niitataan se alkuperäiseen napaan kiinni.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 19.3.2006 10:52

http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm

tuolta tuli niitit levyn mukana.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 1.4.2006 20:56

Pakosarja kutakuinkin valmis Kuva1 Kuva2

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 1.4.2006 21:06

Ei tule kestämään.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 1.4.2006 21:39

mutsis ei kestä

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 2.4.2006 12:51

Näytti olevan aika isolla halkasijalla olevaa tavaraa!!!

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 2.4.2006 12:57

heh.. no tasan nii isoa kun kannesta lähtee :)

kuva saattaa hieman ehkä hämätä. Laitan paremman kuvan kunhan saan tuon valmiiks.

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 2.4.2006 21:57

Ohhoh väärä ketju...
Viimeksi muokannut Antti Narvanen, 3.4.2006 11:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 2.4.2006 21:59

heh.. no tasan nii isoa kun kannesta lähtee :)


juu näytti vaan niin isolta, aattelin vaan sitä virtaus nopeutta

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 5.4.2006 21:30

KUVA
Nyt ois pakosarja kuumennettu punahehkuun joten pitäisi kestää niin kauankun tuo korikin :D Ja paikoilleenkin sitä sovittelin ja hyvinhän se istuu... ei ota mihinkään edes kiinni. Nyt vaan lämmöneristenauhaa päälle nii avot!

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 5.4.2006 22:45

eikös subaru olekaan aina bokseri... :):)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 5.4.2006 23:18

^Kolmella pytyllä vähän kimurantti toteuttaa :)

Meinaatko kääntää kompurapesää eteenpäin, vai vedätkö alakautta mutkan coolerille?

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 6.4.2006 5:32

alakautta olis tarkoitus... tai siis cooleri tulee tonne alas poikittain.
Viimeksi muokannut mks900, 6.4.2006 14:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 6.4.2006 9:48

Lämpöeristenauhasta on sitten hieman huonoja kokemuksia... Ei tahdo kestää putkimateriaali sitä kuumuutta ja hilseilee sisäpuolelta. Yhdessä kesässä ajoin sarjan puhki, vaikka kamaa oli sen 3mm alunperin.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.4.2006 12:35

Voishan tuohon kai vääntää kotelon päälle, ja tehdä vesijäähdytteisen pakosarjan? Vaatiihan se ehkä sitten vähän isompaa jäähdytintä, tai peräti omaa, suljettua vesikiertoa & jäähdytintä pakosarjalle. Harkitsemisen arvoinen juttu kuitenkin mielestäni.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 6.4.2006 13:00

Eiköhän tuossa kunnon ilmajäähdytys riitä, tarvittaessa ohjaa ilman konepellin takareunan kautta ulos.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 6.4.2006 18:10

Heh... kummia ideoita teillä kerrassaan. Tuo taitaa olla kuitenkin pienin murhe tässä projektissa ;)

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.4.2006 18:18

[OT]

Propellihattu päässä näitä kirjoitellaan... :)

Mutta voisi tuossa vesijäähdytteisessä pakosarjassa olla ideaakin - varsinkin jos myös turbo olisi vesijäähdytetty (esim. venemoottoreissa kohtalaisen yleinen ratkaisu). Olettaisin, että imusarjaan menevän ilman lämpö olisi merkittävästi alhaisempi kuin perinteisellä, jäähdyttämättömällä turbolla. Välijäähdytin tietenkin auttaa, mutta näin voisi päästä vielä kylmempää ilmaa työntämään imusarjaan? Ja teho sen kun kasvaa :)

Kertokaas tietävämmät, minkälaisissa lukemissa ahdetun ilman lämpötila liikkuu, välijäähdyttimellä ja ilman? Voisko tuosta vesijäähystä olla käytännön hyötyä?

[/OT]

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 19.4.2006 21:03

Putkistoa vähän käpistelty: Kuva Kuva2

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.6.2006 19:44

Tänään otin itteäni niskasta kiinni ja palasin tämän projektin kimppuun. Sain kaasarin pelaamaan ja bensapumpun toimimaan oikein päin niin käyntiinhän se hörähti!
Ei vuotoja eikä muutakaan ihmeellistä... putki vaan ei ole vielä paikoillaan niin ei täällä asutusalueella hirveesti viittinyt polkea.

Kivat saundit tosiaan :D

Ens viikonloppuna hinaan auton maalle ja teen pakoputken loppuun niin pääsee testaan kunnolla ja kokeileen kytkimen toimintaa... Täytyy kuvata vähän videoo tapahtumasta ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 10.6.2006 21:12

Putkisto valmis ja Justy käy ja kukkuu! Ja ahtaakin... :)
Noin 15km ajettu ja hyvin tuntuisi pelaavan.. paitsi kytkin luistaa 3 vaihteella noin 0,4bar:sta eteenpäin. (Tosin tuo levy vaatii kuulemma noin 200-300km sisään ajon ennen kun rupeaa pitämään...)
Niin ja ahtoja nyt max. 0,5 (kellon tanko niin löysällä kun saa) ja viivettä ei oikeastaan yhtään. Ennen 2000 rupeaa jo ahtamaan.


Vääntöä ainakin tuli melko mukavasti ja äänimaailma on kyllä enemmän kuin onnistunut ;) Täytyy huomenna ottaa vähän kuvia...

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 10.6.2006 21:20

Muista ostaa sitä pensaa nii ei tarvii jännittää.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 11.6.2006 11:35

Noniin.

Meinaatko penkissä käydä punnertamassa sillä?
Ettei tarttei koko topikkia käydä alusta asti läpi, niin kyselen vielä, että oliko tämä nelivetoinen vaiko etuvetoinen käkätin?

edit: ekasta viestistähän se käy ilmi, että nelikko on :D

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 11.6.2006 16:31

No suunnitelmissa oli ajaa jonkun aikaa ilman penkkiä ja koettaa miten käkätin kestää. Jos vielä syksyllä sykkii nii vois käydä teholaput hakemassa ja muutoskatsastaa..? Talvellahan tällä ois vasta kiva päästellä.

- Mikko -
-
Viestit: 705
Liittynyt: 19.1.2004 17:23

ViestiKirjoittaja - Mikko - » 11.6.2006 17:12

Oliko nyt siis näin, että vakio puristuksilla mennään vai oliko paksumpaa pahvia kannen ja lohkon välissä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 11.6.2006 17:19

Hienoa!
Kikotin siis liikkuu, pitää todellakin tulla ajelemaan sillä tässä kesän aikana :)
Samalla voitas muistella vanhoja ja juoda viinaa :D

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 11.6.2006 17:24

Oliko nyt siis näin, että vakio puristuksilla mennään vai oliko paksumpaa pahvia kannen ja lohkon välissä?


Vakiolla juu 9:1



Hienoa!
Kikotin siis liikkuu, pitää todellakin tulla ajelemaan sillä tässä kesän aikana :)
Samalla voitas muistella vanhoja ja juoda viinaa :D


Tuuppas vaan käymään. lomatkin alkaa kesäkuunlopussa ja kestää 6vk ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 14.6.2006 21:45

http://www.roihuracing.net/kuvat/Vanteet.jpg
Ostin näinkin hienot 13" vanteet :D pientä fiksailua vaatii vaan. Uusia kuvia auton alla kun ampenaattori saa vaan mallin pintaan.

http://www.roihuracing.net/kuvat/psarja.jpg
Montakohan astetta nyt tippuu konetilan lämpötila...? Meinaan kävi ennen tosi kuumana! .. tulee tehojakin lisää kun pysyy ahtoilma viilempänä ;) (tai sitten ei)

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 15.6.2006 0:23

Kuplavolkkarin "käärmeenpesiä" (=vireistyspakosarja) tuommoiseen on kääritty.
Auttaa ainakin sen verran ettei takahelmasta pala maalit pois, miinuksena se että lahottaa ainakin heikompilaatuisia pakosarjoja tehokkaasti... Mikäli pääsee kastumaan.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 15.6.2006 20:37

Ei sen tarvi kastuakkaan, lämpö tekee tuhoaan..
Asiallinen peli tollanen justy, jos viele pysyy paikat kunnossa.. Joskus meinasin ittelle kanssa, josko talveksi..

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 15.6.2006 21:19

Tänään sain toimimaan vähän paremmin uuden b-paineen säätimen ansiosta. Kylälähtee...
Kun sais joskus jonkun kuvaamaan vähän videota.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.6.2006 9:50

Kiinnostaisi kyllä miten tuommoinen kippo liikahtaa :)

Useimmilla ihan tavan digikameroilla saa ihan riittävän hyvälaatuista videota otettua nettijakoa silmälläpitäen..

Ampenaattori
-
Viestit: 360
Liittynyt: 5.3.2004 22:51

ViestiKirjoittaja Ampenaattori » 16.6.2006 12:58

Täytyy kyllä sanoa että yllättävän hienosti toimi tuo turbo, vaikka ajokokemukseni sijoittuu ajalle ennen säätöjä. Herää tosi hyvin ja tuli rutkasti kaivattua vääntöä 1.2 litraseen monsteriin. Mokoma kippo kun ei paina mitään, niin liikahtaakin noilla tehoilla yllättävän hyvin.

Kuplavolkkarin "käärmeenpesiä" (=vireistyspakosarja) tuommoiseen on kääritty.
Auttaa ainakin sen verran ettei takahelmasta pala maalit pois, miinuksena se että lahottaa ainakin heikompilaatuisia pakosarjoja tehokkaasti... Mikäli pääsee kastumaan.


Jii Bee: Tässä tapauksessa ei ole huolta lahoamisesta. Tässä on hyvälaatuinen pakosarja.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 16.6.2006 15:00

Tässä on hyvälaatuinen pakosarja.

:) toivottavasti.


Nyt kävi eilen illalla sillain et jotain tapahtui eilen koneelle ja ainakin kansi on todennäköisesti nostettava pois. Alkoi tyhjäkäynnillä sellainen naputus ku yhessä venttiilissä ois iso välys :( (välykset tarkistin)
kyllä vähän vituttaapi. Just kun sain sen toimiaan hyvin...

Niin niistä tehoista ei oo kyllä tietoa mut veikkaampa että noin 100hp etupyöriltä kun nostaa vielä tosta 0,4 -> 0,5bar paineet. Meinaan hiekkatiellä kuveti talvirenkailla ja noilla 0,4paineilla 3 vaihteella ihan kaasulla lähti etupäästä pito ja rupes veteleen holtittomasti noin 60km/h nopeudella ;) ...vähän tosiaan huono vertaus kuva mut kuiteskin.
Viikonloppuna laivalle ja ens viikolla paneutuis enemmän asiaan.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 16.6.2006 22:24

Elä nyt heti hajoita sitä :D

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 3.7.2006 9:29

Tälläinen käikäle löytyi männän päältä. Outoa... mikähän tuo on? Joku kaasarin osa ilmeisesti?
Nooh... onneksi ei kuitenkaan tehnyt mitään tuhoa kun vaan hipoi mäntää eikä kanteen eikä mäntään jäänyt jälkeä muuhun kuin karstaan.

Nooh... kansi oikaistavaksi ja takaisin kasaan. Tulipahan kk-laakeritkin tarkastettua samalla :(

Ps. Tosta kuvasta on vaikea hahmottaa kokoa mut se on sellanen noin 1cm pitkä ja pari milliä paksu.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 3.7.2006 15:21

Katoin aluks et tulpasta kärki tipahtanu

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 26.7.2006 14:16

Kytkin luistaa kylmänä reilusti mutta hieman kun sitä lämmittää nii pitää jo ihan kohtuullisen hyvin.
Nyt uskaltanu jo vähän kenkiä ja 0,6bar ahdoilla 2 vaihteella sutii asfaltilla suoraan ajaessa ihan kaasulla 10m ja hiekallatiellä vielä 4 vaihteella :) ...siis etuvedolla.
Täytyy kuvailla tällä viikolla videon pätkää raaserista.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 26.7.2006 21:29

Joo, olis kiinnostavaa nähdä, miten se pikkuinen käkätin perkaa.

Ja jos käyt penkissä sillä, niin pistä jotain lukemaa vaikka privalla..

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 29.7.2006 8:10

(Video poistettu)

Kytkin luistaa ihan sikana ja ahdot tietty sit laskee... (olikohan liioittelua yrittää asfaltilla? :)

Onneks hiekalla sutii vielä 4:lla.

ei ole oikein hyvä tollanen levy... pitäs vissiin olla samalla se jäykempi asetelma.
Viimeksi muokannut mks900, 1.8.2006 0:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

_Samppa_
-
Viestit: 42
Liittynyt: 5.8.2005 15:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Samppa_ » 29.7.2006 12:57

Hah :)

Hampsu
-
Viestit: 258
Liittynyt: 12.2.2005 1:11

ViestiKirjoittaja Hampsu » 29.7.2006 13:12

Hyvä klippi näin ryyppy aamu/päivä/iltaan =)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 30.7.2006 21:04

Vielä ku saat kytkimen tarraamaan kunnolla, ni sitte kelpaa!! ;)

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 30.7.2006 21:18

Ensin katsoin että kylläpä se laiskasti vingauttelee kumia, mutta sitten sytytti että tuohan olikin neliveto. Kyllähän se aivan kivasti näyttää kulkevan.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 23.8.2006 16:15

Ens viikon tiistaina ois penkkiin aika...
Tiiä sit jääkö tehot salaisiksi :D

Edit. Nii ja kytkin on ruvennut pikkuhiljaa pitämään ihan ok.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 29.8.2006 22:51

80kw 0,6bar pyöriltä...

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 29.8.2006 23:22

No onhan tuo hyvä, mulla oli ex-golffiissa 112 hv koneelta ja se ol sentään 1.8 GTI. Nyt on vain 276 hv koneelta ;)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 30.8.2006 10:38

Normaalisti on 0,7bar mutta ei ruvennut penkittään sillä olleenkaan kun penkittäjä kävi koeajolla arveli moottori tehoksi 140hp... sit hukkaportti leveälleen ja paineet tippu vaan 0,55 - 0,6bar :) Miten niin pieni turbo?

Sinäänsä onnistunut viritys kun tehot tuplaantuivat :)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 30.8.2006 23:35

Speksit antavat hyvää osviittaa tuota Micraprojektia silmällä pitäen.
Kyllä tuommoinen pieni Justus liikahtaa jo varsin pirteästi tuolla voimalla.

Niin mites sen kytkimen laita? Sintteri ja vakio asetelma? Joko pitää kunnolla?

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 31.8.2006 11:34

Vakioasetelma ja samanlainen levy kun teillä ja pitää nyt tosi hyvin! Ajoin vaan sillain että se päässyt luistamaan niin rupesi pitämään pikkuhiljaa hyvin. Alussa luistatin aika paljon niin ei pitänyt pitkään aikaan yhtään.

Joo eipä tohon enempää uskalla tehoja edes haaveilla kun on sisuskalut nähnyt ;)

Niin ja vakiona tässä on 68hp

Donitsi
-
Viestit: 1052
Liittynyt: 10.5.2004 23:18

ViestiKirjoittaja Donitsi » 31.8.2006 17:42

Vaikuttaa varsin hauskalta talviautolta :)

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 6.9.2006 14:32

Nyt olis muutoskatsastettu :D


***Video poistettu***
Viimeksi muokannut mks900, 7.9.2006 15:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 6.9.2006 14:40

^ talvea odotellessa :)

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 6.9.2006 14:50

Hyvältä näyttää! :D paljonko projektin kokonaiskustannukset olivat?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 6.9.2006 15:39

Video on muotoa *.mp4 joten saattaa vaatia VLC playerin jos ei näy, mutta se on ilmainen ja pieni ohjelma.

Pyörii myös QuickTime Playerilla mallikkaasti.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 6.9.2006 20:18

Kustannukset jotain päälle tonnin sisältäen koko auton... + tehonmittaus ja muutoskatsastus.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 7.9.2006 15:44

Oho... nyt on pakko poistaa video kun kohta jo 500 kertaa ladattu.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 8.9.2006 0:16

Laita video vaikka youtuben sivuille.

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 17.10.2006 19:46

Tämä projekti on nyt myyty...
Hyvät viedään näköjään käsistä!

... mitähän seuraavaksi keksisi?

Edit. http://www.youtube.com/watch?v=jegeQwYEsks


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 74 vierailijaa