GTI MK1 -83 Kesä update -18

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

GTI MK1 -83 Kesä update -18

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 3.11.2005 11:59

Kuva

Eli tuollaisesta pitäisi lähteä liikkeellä ja katsoa mitä tulevan pitää.




tässä kuva kärryssä joissain päin Ruotsia

Tarkemmat tiedot tulevat hieman myöhemmin --> nyt tulliin ja konttorille näyttämään kotteroa (nauravat todennäköisesti kummastakin pihalle )

tästä ite albumille
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 25.5.2018 21:01. Yhteensä muokattu 71 kertaa.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 3.11.2005 12:29

Jaa poijjanpässit kävi etuajassa hakemassa.

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 3.11.2005 12:36

hahahaah.. no aivan varmasti nauravat!!
kuka näitä jaksaa rakentaa?

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 3.11.2005 13:36

Jahas mistäpäin tuo löytyi?

Itse tuossa kesällä hain Ruotsista Kalixista -79 Gti:n, mutta paljastui senverran lahoksi että myin eteenpäin..

Mitäs on suunnitelmissa autolle tehdä?

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 3.11.2005 13:49

Laita lisää kuvia! Piru että himottais saada tuommoinen..

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.11.2005 13:59

Eipä tuo paljoa näyttäisi tarvitsevan. Snowflake -vanteetkin, nam!

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 3.11.2005 14:03

Snowflake -vanteetkin


Onkos noi jotkut vw:n omat vanteet?

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 3.11.2005 16:53

Kauan sitä mies ehti mk1 gti:stä puhuakin. Sen verran ajoa ennen projektin aloittamista, että sunnuntaina miittiin näyttään hankintaa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 3.11.2005 17:54

Piti jättää se konttorilla käynti tällä erää väliin kun vilkaisi valoja keulalla =155 reffoilla valot, joten aika turhaa edes noin kokeilla hakea vikalistaa =)
Kumma vaan nuo lisävalomaskin sisemmät valot kun oli arvostettu kumpikin 37.5 reffalla, joten joutuu kiskaiseen nekin pois heti kättelyssä.

On tuossa sitten sitä laittoa paljon enemmän kuin kuvista äkkiseltään katsottuna arvaiskaan.

Pientä listaa itsemielessäni tein ja ainakin seuraavaa tiedossa.

kummatkin helmat = päältä alkaa olemaan vaihtokunnossa ja kuskin puolella korisauma taittunut linttaan huonon tunkkauksen takia.

Yllättäen ovenrivat,takavalot (tilalle punamustat clearit)eteen mustat ristikolla ja vilkut mustat clear,maski hieman vielä auki, mutta punareunainen tod.näk.

Vanteet omat snowflaket matalimmilla kumeilla mitä järkevästi alkaa löytymään, tai sitten toinen on compomotivet = tässä tapauksessa samat kuin ronalin turbot? kokoa 16x8" (tämä vielä auki kun pitää päästä järjettömän alas maata kohti jos ei tilanne pahasti muutu.

kytkin kaipaa ehostusta ja varmaan silloin on sama se kone puottaa kaikkineen pois ja maalata konetilakin kun luukopeltiä tuskin aletaan muovaamaan tuosta, kun on jokunen ylimääränen reikä ja alhaalla havaittavissa muodottomuutta (eteen gti-lippa)

kaikki muoviosat tulevat säilyttämään mustan värinsä ja niihin ei mitään muutoksia ole tulossa (katolta pois tuo vinkkasuoja luukun edestä)

Väri on vielä hieman auki , koska tuo alkuperäinen väri on kuitenkin sellainen maitokahvimainen verrattuna mikä on itsellä esim.corollassa, mutta aika näyttää ja uusipinta on aina uusi oli se sitten sävyltään kumpi vain.

Talli on vielä siistimättä , joten sisälle ei vielä mahduta mutta josko sitä tässä kohtapuolin pääsis alottamaan ja katseleen mitä tarvitsee tehdä.

Kuulostaako yhtään toimivalta nuo ideoinnit?

tuossa kuva ronalin turboista jos joku ei hoksannut noita toisia vaihtoehtoja
http://www.pagenstecher.de/topic127763, ... esign.html

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 3.11.2005 18:08

Tietämättömille haulla "Snowflake"
Tuollaiset vanteet hain itselleni aikaisemmin syksyllä etäältä, kun kaveri ei suostunut lähettämään. Maalasin syvennykset antrasiitin metallivärillä ja kiillotin puolat. Kaipaisi itselläkin matalampaa rengasta, mutta talvikiekolle on otettava sitä mitä saa.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 4.11.2005 13:15

Tosta on hyvä lähteä rakentamaan. Ei ainakaan niin laho kuin meidän caddy viimekesän alussa... Hyviä rakenteluhetkiä

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 4.11.2005 15:18

Uuh :) Prkl pitää alkaa penkomaan jostakin joku umpiromu kakkakoppa, kun kaikkilla on kohta viimosen päälle hienoja 1 korisia :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 4.11.2005 19:19

Hieno on auto, ihan livenä nähtynä ja täytyy sanoa että parempi aihio kuin omani noudettaessa ruotsista viime keväällä.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 4.11.2005 19:33

Nyt on päivä perkeleellistä tallin siivousta takana ja kohta ehkä saadaan jo tilanteesta niskalenkki ja päästään puskemaan auto sisuksiin.Piti käydä ostamassa korviketorilta sinkkuvalomask,i nii ehkä leimakin heltiää jonkun verran paremmin, se nyt sitten selviää ensiviikolla.

Sitten jos joku osaisi kertoa hyvät ohjeet mitä tulevaisuudessa tehdä sille vaihdelaatikolle kun on ylläripylläri melkosen jäykkää polkea kytkintä, eli ilmeisesti se ite vipu lootan kyljestä takertelee kohtuudella.

Huhu kertoo , että takavalot,etuvalot ja vilkut saapuvat mahdollisesti lähiviikkoina. toki niitä vielä tarttis, mutta ompahan valmiina sitten.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.11.2005 9:56

Pakko kysyä: mitä tarkoittaa "sinkkuvalomaski"? Maski ei ole katsastusvaruste.

Jäykkähän 1.8 GTI -koneen kytkin on luonnostaankin. Riippuu tosin paljon kytkinlevyn jousista. Aikanaan vaihdoin omaani levyn, kun kytkinkoteloon oli päässyt vuotamaan öljyä sellaisen pienen muovipropun petettyä ja kytkin alkoi luistaa kierroksilla.

Kytkin oli rempan jälkeen ihan sairaan jäykkä, kunnes se laukesi kokonaan parin vuoden ajon jälkeen: levy oli kuin uusi, mutta paininlautanen, jota vasten ktkimen työakseli painaa, korkkasi.
Tilalle laitettiin uusi levy, eli LUK. Sen jälkeen kytkin keveni kummasti.

Saattoi olla, että aiemmassa levyssä oli alunperinkin vikaa, minkä takia kytkin oli niin raskas.

Siinä vivussa ei muistaakseni ole mitään sellaista, mikä takertelisi, sen sijaan yksi kytkinvaijeri petti samaisesta kinneristä siten, että sen kuori painui kasaan keskeltä lyhentyen muutaman sentin. Kannattaa tarkistaa, että vaijeri liikkuu vapaasti.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 5.11.2005 13:17

Niin siis ihan tavallinen valomaski kun tuohon kuuluu alunperin se lisävalollinen maski ja näissä oli omat valot 20+20 ref ja ne lisäpitkät 37,5+37,5 (tähän päälle sitten oli vielä ne boschin 225x2kpl)

Pitää napata sisuksesta pari kuvaa kun tuossa jatkaa touhuja tänään,vaikkakaan siinä sisuksessa mitään erikoista olekaan.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 5.11.2005 13:20

Masalla näyttäs olevan hieno golffi. Aika hyvä väriki, valmiiksi pohjamaalissa :)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 5.11.2005 19:35

Nuita pohjamaalattuja ykkösiä on kohta enemmänkin Oulussa kun Jannekin muuttaa takas :)

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 5.11.2005 20:35

Jep jep, pakkohan täältä nyrpeitten ihmisten maasta on pois päästä. Sittepä pääsee ykköseen asentelee uutta konetta paikalleen ku ollaan koko perheen kans oulussa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 5.11.2005 21:16

jeps eli tässä muutama kuva auton sisustan puolelta ja tuo maskihommeli myöskin.

Kummatkin maskit
Kuskin penkki
Ohjaamo
Mittaristo

Tuossa pientä testiä kun kävi ajelemassa ja kokeilemsassa tuntumaa näyttäs, että joku on hukannut tuosta vehkeestä rajoittimen kokonaan ja vähän reilumpaa putkeakin on auton alle eksynyt tulipellin kohilta asti =)
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:36. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 5.11.2005 23:13

sehän näyttää hyvältä. MYY!!

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 7.11.2005 20:33

No nii eli konttorilla on käyty vikalista hakemassa ja hommaa voidaan aloitella näissä puitteissa.

Purettu kuva takaa
Ja sivusta
Ja edestä
a-pilarin ala-osaa
Kuskin helmaa sisältä päin

Eli helmaahan siihen pitää vaihtaa kun ulkopuoli oli kunnolla rupinen, mutta aika yllätys kuitenkin tuo sisäpelti ei ollut tuon kummempi ja lokasuojankaan takaa ei mitään ylläreitä löytynyt.

Näytti siltiä kuin kukaan ei tosiaan ois lattiamattoja käyttänyt koskaan pois kun löyty kaikkia pikkuhilpettä aika reilusti ja noi alkuperäset liimanauhatkin oli kunnolla kiinni matossa.

Jospa sitä tuosta vielä jotain tulee ja pääsee kesäksi liikenteeseenkin.
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 7.11.2005 21:17

toihan on helppoa ku lapsenteko :) oli mulla pikkasen enempi tuota korroosio vauriota vai onhan tuota ikääki melkeen 10 vuotta enempi.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 7.11.2005 23:40

tiukat jakkarat!

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 10.11.2005 9:40

No onneksi löytyi nyt ihan viralliseltakin taholta ymmärtäjä, että kuinka arvokkaasta pelistä tässä oikein on kyse, kun muistivat rokottaa päälle 480€:n veroilla. (Sainpas sentään edes konttorilta mieleiset kilvet vaikka vikalistaa tulikin =) )

No viikonloppuna pitäisi toivon mukaan päästä kovemmalla kädellä jatkamaan peltihommia kunhan kaikki tarvittavat osat on tulleet.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 10.11.2005 11:53

Nojuu ja huhhuh!! aika kovat verothan ne sulle tarjos, olisit neuvotellu pikkasen ettei ne taas olis ottanu arpomalla. Tarjoshan ne mullekki samaa veromäärää mitä sulle tuli, muta onneksi oli nais virkailia kehissä niin pääsi juttelee mukavia ja vei veron uudestaan laskettavaksi, yllättäen tippu sitte 100 euroon..

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 10.11.2005 13:20

Viikonlopun Hesarissa on juttu, jonka mukaan tulli aikoo soveltaa ns. keräilyautoihin eli yli 25v vanhoihin uutta verotusohjetta:

"Uuden verotusohjeen tavoitteena on varmistaa, että yli 25 vuotta vanhoista ajoneuvoista autoveroa peritään iän mukaan määräytyvästä käyttöarvosta eikä keräilyarvosta"

http://autovero.fi/

Topikin GTI on liian uusi, mutta pätee esim. 70-lukuisiin.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 10.11.2005 15:48

Piti kai se koittaa asiasta sanoa , mutta näyttää että kovasti vaan on noilla vanhemmilla volkkareilla hinta vaan jyrkässä nousussa kun piti tuota 1400€ markkinahintaa suorastaan huippu edullisena. Aikansa pläräili lappujaan ja tuli siihen tulokseen käytännössä, että perkele ku sait halvalla kun näyttää näitä olevan kalliimmallakin myynnissä

http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=503802

Tuotakin se käytti vertailuna ja tuumas, että halpa on ihan vakavalla naamalla.. oikeesti suosittelisin joko näyttelijän uraa tai FBI/CIA:lle uraa luomaan,niin vakavalla naamalla ei voi tuommosta sanoa etteikö itse uskoisi sanomaansa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 10.11.2005 16:42

Aika saatanan moinen puusilmmmä ollu tullissa jos ei osaa erottaa mk1 ja mk2 golffia, autoverotus puolella se on varmaan tehnyt töitä pidempäänkin ja luulis siinä hommassa tajuavan erimallisten autojen erot. No vittu potkut tuollaselle eräkyrväle jos ei osaa työtään paremmin, ja onhan niitä mk1 golffeja pilvin pimein myynnissä. Omalla kohdalla tullissa silloin suunnittelivat markkina arvoksi 1600€ mulla meinas mennä paskat housuun ku kuuntelin tulli virkailiaa..

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.11.2005 18:14

Kylläpä on autoverotuspuolella pahasti pallo hukassa, jos mk1 markkina-arvona pitävät 1400, tai 1600€!

Omasta täysin läpikäydystä mk1 gti:stä sai hikisesti tonnin kun puolivuotta sitä ensiksi kauppasin.. ilmeisestikin markkina-arvona pitävät jotain nettiauton ääritapauksia, ja vähän epäilen että ne sellaiset menisi hetkessä kaupaksi.
Saako nykyään kakkakopastakaan tuota 1400€ vaikka olisi kuinka gti, kysyn vaan.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 10.11.2005 19:08

No juu juu, mutta on otettava huomioon että tullivirkailia oli turkulainen sehän tekee jo varmasti yhen 300€

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 10.11.2005 21:35

Onpahan vaan merkillistä, että ykköskoriset on suomessa noinkin edullisia.. Tarkoitan siis läpikäytyjä.
Euroopassa ns. "timmit" yksilöt maksaa moninkertaisesti suomen hinnat..

Linkkinä ettei mene sivut sekaisin / Iiro

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 10.11.2005 21:38

^Pätee lähes kaikkiin vanhoihin autoihin. Katsokaapa mitä saksassa maksaa mk1 sciroccot, vanhat passatit, audit, kuplat jne. Siis autot jotka on yli 20 vuotta tai 30 vuotta vanhoja. Siellä autot laitetaan 10 vuotiaina jo paaliin, Suomessa ajetaan vielä 20 vuotta vanhoilla autoilla täyttä päätä. Harvinaisuus nostaa hintaa...Suomessa ei vielä esim. ykkösgolffia nähdä harvinaisuutena.

edit: Oijoi kun käy silmiin tuo linkki :(

edit2:
[url=***]linkkiteksti[/url] Ja tähtien tilalle tulee osoite.
Viimeksi muokannut Petri R., 10.11.2005 22:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 10.11.2005 22:02

Kai ne jotenkin lyhyemmäksikin saa..

Toi on vielä suht edullinen mk1 golffi saksassa. alkuperäisiksi laitetut maksaa hieman enemmän.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 10.11.2005 22:39

Onpahan vaan merkillistä, että ykköskoriset on suomessa noinkin edullisia.. Tarkoitan siis läpikäytyjä.


Omaani kaupatessa tuntui suurin ongelma olevan ei-alkuperäisyydessä, mutta tuskin nuo 16V-tekniikkaiset vastaavat sen enempää alkuperäisiä ovat vaikka hinta on viisinkertainen.. Tosin ehkä nuo Euroopassa rakennetut ovat hiukan hienompikuntoisia mitä esim omani oli :)

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 12.11.2005 0:13

No niin , eli ilta tallissa takana kahteen pekkaan Säpän kanssa ja tässä oltaisiin nyt menossa.
Kuskin helma työn alla

Pikkusen piti käydä hakemassa vauhtia lattian puolelta ,että sai tuon sisähelman kuntoon kun joku sankari tunkkaillut miten sattuun ja ajan myötä päässyt vähän antautumaan.

tässä näkyy mitä takaposkelle kuuluupi tällä hetkellä, eli siihen tehtiin pikkunen pokkaus joten tuon helman saa limitettyä kätevästi nyt tuohon ja eikun tinailemaan kasaan.
Takaposken pokkaus

Kaarihan se takaa katosi roskiin ja tuohon tulee varmaankin sen verran ainakin muutosta, etta se pokkaus rullataan ns.hävöksiin, mutta tuleeko muuta sitä pitää vielä harkita kun kerran kaari on nyt auki.
Takakaari aljeltuna pois

Helmapelti on nyt soviteltuna ja maalattuna spies heckerin punaisella ruiskupohjamaalilla (kylläkin pensselöitynä kuin myös korin sisähelmakin)
Punaista pintaan =)

Aika surkean näköinenhän tuo vielä tällä hetkellä on, kun noita pintapeltejä ei edessä tällä hetkellä oikein ole, mutta jospa sitä kohta jotain tapahtuu silläkin saralla.
Yleiskuvaa edestä

Lokasuojat jätin toistaiseksi suosiolla liikkeeseen kun oikasti, en ihan heti muista nähneeni niin surkeassa kuosissa olevia uusia osia.
Toinen oli sentään vielä musta, mutta siellä täällä ruostetta ja eritoten vekeissä mihin ei oikein pääse muulla kuin hiekkapuhaltamalla johon en kyllä uusien osien kanssa ala.

No toinen oli ihan sen näköinen kuin olisi tehty heti vuonna -74 ja nakattu laana-ojaan makaamaan muutamaksi vuodeksi heti alkuun, tämä tekele oli tyyliä sota-ajan harmaa(mallia ruosteinen ja kuppasen näkönen) joten sekin sai suosiolla jäädä kyydiltä pois.

Huomenna uus päivä ja jospa sitä ois tuo helmapaketti kasassa ja jotain tapahtunut takakaarellekkin.

Edit. oli muuten semmoset määrät massaa tuolla lokasuojien takana, että en eläissään oo tuommosta rasvausta nähny.Piti ihan tuosta toisesta suojasta käydä mittailemassa missä ne pultit voisi olla kun ihan mitään toivoa ollut arvailla missä ne voisi luurailla, kun massan paksuus oli sen verran raju, että kaikki oli ihan tasaista määmää vaan ja mistään kannoista ollut hajuakaan
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.11.2005 1:09

^Sama juttu oli Jetassa kun repi etuloksuja irti ni oli Germaanian poika laskenu aikasta reilusti sitä keltasta massaa ni ei meinannu löytyy niitä pultteja mistään.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 12.11.2005 9:10

tekase masa kaarista selaset että saat auton kunnolla tonttiin, että kellähän se on enskesänä oulun matalin ykkönen.. hyvältähän tuo muuten näyttää, ohan se hyvä harrastella ku ei oo työt esteenä.. :)
Viimeksi muokannut Pikku Janne, 12.11.2005 16:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 12.11.2005 11:50

T*toriltako yritit niitä etulokasuojia ostaa? Kaariin vaan lisää peltiä niin mahtuu tarpeeksi leveät vanteet pyörimään.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 12.11.2005 15:19

OT: Voisiko asianomainen ystävällisesti korjata linkiksi tuon hemmetin pitkän
URL:n tuolla keskellä, että ei joka kerta tarvitse kelata tekstejä
sivusuunnassa!

Tulee noista takakaarista nuoruus mieleen, kun aikanaan keltaisesta -79
GLD:stä rakentelin takakaaret ja takapyörän vieressä kulkevat kotelot
kuntoon. Jälkimmäinen on paskamaisin peltityö, mihin olen ikinä joutunut.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 12.11.2005 21:21

No nyt olisi melkolailla uutta peltiä jo kiinni kuskin puolella, mutta pääsipä loppumaan kaasu kesken,eikä tilannetta näköjään kummentanut hirveästi Samilta haettu pullo kun loppui hetkessä sekin jämä.

Jote vähän jäi nyt vaiheeseen tuo homma = kaari on hitsaamatta sisäkaareen lähes kokonaan ja helmasta pohjan puoleltä pätkä vielä irvistää, mutta muuten kohta alkaa olemaan koritinaa vailla tuo kylki.
Kuskin kaari suht hitsailtuna

Ja tuohon uuteen kaareenhan myöskin ajettiin pokkaus(samallalailla kuin takaposkeenkin) joten tuo uusi kaarihan siis limittyy tuon takaposken kanssa n.1cm verran päälekkäin.

Ei tällä kertaa alettu mitään levityksiä tuon suhteen tekemään vaikka naama itsellä tykkäsi muuta kun tuota sovitteli hieman toisella tapaa alkuunsa =)
pitää kuitenkin selvitä konttorille uudemman kerran ja aikaa ei kuitenkaan ihan niin ruhtinaallisesti ole, että kehtaa mitään tuollaisia nyt alkaa väkertämään, joten oli tyytyminen nyt ihan noihin kaarien mankelointiin.

Samille taas iso käsi tästäkin päivästä !
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 15.11.2005 18:19

Nyt missä mennään on, että kuskin puoli nyt pitäisi olla kokonaisuudessaan hitsailtu ja vänkärin puoli on auki+osittain putsailtuna.Etuosasta tuo helma ei ole kovin pahassa siivossa ,mutta takaa pääsi pikkuinen ylläri käymään sen suhteen mitä oli sen ajatellut olevan päälisen puolen kunnosta päätellen,joten se tulee teettämään hieman enemmän hommaa.
Vänkärin puoli auki

Ja tänään tuli valot+vilkut , eli eteen fk:n tummaoptiikka vilkut ja mitkä lie tummaoptiikka ajovalot ristillä.Taakse puna/harmaat rystallit.

valoja1
Valoja2

Loppuviikosta pitäisi saada ne lokasuojat, niin voisi tuota keulaa joskus päästä sovittelemaan kans.
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:46. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 16.11.2005 9:07

Hyvältä vaikuttaa. Mistä tilasit valot?
Meinasin itsekin noita ristikkovaloja, muta taidan kääntyä nyt kirkkaisiin, ettei jokaisessa ykkösessä ole samanlaisia :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.11.2005 10:33

Autovaruste.net ainakin myy noita jonkun satasen hintaan. Itselläni oli kädissä tuollaiset, mutta vaihdoin kirkkaisiin, jotka ovat mielestäni paremman näköiset.

Kirkkaita vilkkujakin kokeilin, mutta tummat sopivat tummaan puskuriin paremmin.

Nuo ovat kai parkkivalolla?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 16.11.2005 14:41

http://www.volkswarenhaus.de/
Romut löytää vaikkapa tuolta, ja vilkut on tosiaan parkeilla ja tiedä sitten mistä tulivat kun kaveri nuo tilasi ja hänen kautta asioin.

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 18.11.2005 12:49

Hyvällä maulla Matti valinnut palikkaa. Noita takavaloja tuskin on montaa paria Suomessa.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 18.11.2005 15:31

Vähän kade takavaloista, mutta ei voi olla kahta ykkös Gti:tä samanlaisilla valoilla ja vielä saman värisenä samalla kylällä.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 18.11.2005 18:56

Hieman olisi taas edistystä hommassa tapahtunut, eli tällä kertaa olisi vänkärin puolella helmaa paikallaan (samat kikkailut kuin toisellaki puolella niin eipä nyt jokaista kuvaa kehtaa ees laittaa)
Helma paikallaan vänkärin puolella

Ja nyt viimein tuli oikeat lokasuojat jotka nyt sisäpuolelta ruostevärillä vetästy (+hiekkapelti myös vaikka kuvassa ei sitä näy)
Lokasuojat 2 kertaa penslailtu ruosteenestovärillä

Huomenissa varmaankin alkaa olemaan takakaari tältäkin puolelta jollakin mallilla.

Vaan onhan perkele äkäsen hajusta tuo ruosteenestomaali.. menee pirtti pikkusen sekasi ,eikä tartte ees kauaa olla tekemisissä sen kans, siksi pitänytkin vähän jaotella noita maalailuja useammalle päivälle aina tilanteen mukaan.
Viimeksi muokannut Loputon Viha, 20.11.2005 21:49. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 18.11.2005 20:34

kerralla kaikki maalailee vaan niin saapi kunnon kärypöhnät...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 20.11.2005 21:28

Nyt olisi sitten tuo toinenkin kaari melkolailla hitsailtu ja pääseepi kohta ihmettelemään kuin se koritina paikkansa sieltä löytää.
Vänkärin kaarta

Etulokarit on nyt tällä kertaa valkoiset sisältä ,eli tähän mennessä siitä löytyy 2 kerrosta ruosteenestomaalia ja 2 kerrosta miranolia, ja vielä siihen olisi tarkoitus se kiveniskumassa ruikkasta ja siihen vielä kertaalleen tuo miranoli.
Lokasuojat valkoisena

Vaan siinäpä kuvaa kaikille niille jotka suunnittelee tekevänsä ns. wannabee-gti:n niin näkee vähän mittaa minkälaiset niiden teippien pitäisi olla, eli ilmeisesti tuo ylin on ajateltu olevan 44mm ja väli siinä on kaiketi 16mm ja alin teippi sen 10mm tai 9mm, jokainen tulkitkoon tuon miten parhaakseen näkee. kuva teipeistä[/url]

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 22.11.2005 20:44

Jaahas.. mihinkäs sitä jäätin viimeksi.

Eli kaikkea pientä on taas ilmestynyt autoon ja nyt on etulokarit sitten viime näkemän saanut sisäpuolelleen kiveniskumassan ja vielä yhden kiekan miranolia (niin ja se kaarihan on tosiaan mankeloitu yläosastaan reilummalla kädellä ja siihen sopivasti näytetty sikamassaa , jotta ei paska pääse sinne kertymään)

Takakaaret on sisäpuolta ruostevärillä kahdesti kierretty ja siihen kertaallaan miranolia pyhkästy(seuraavaksi sitä sikaa taas siihenki ja vielä hieman maalia päälle joskus)

Helmat ja kaaret on nyt tinalla kierretty Niin kuin kuvasta näkyypi
ja niistä ylimääräset melkolailla onkin jo pois

Hiekkapeltikin
On paikkansa autosta löytänyy (toivottavasti vielä ihan oikeassa paikassakin) ainaki sitä maskin ja mitan kanssa teuskattiin niin ei se ihan päin persettä kaiketi taida olla?

Turvavyön kiinnityspiste oli vähän kuin hävöksissä niin siihen piti joku sellainen keksiä tilalle kun se oma mureni kirjaimellisesti käsiin.Koko paska tuli vetämällä vaan pois ja siitä vastakappaleesta ei pikku rappailun jälkeen jäänyt ihan mitään jäljelle , joten nyt sieltä löytyy pellin takaa pätkä lattarautaa ja soppeli mutteri =)
Vaan eikö tuo nyt sioille ja mustalaiselle tuommosenaan kelpaa jo? =)

Konepellin alta näyttäs puuttuvan hieman oleellista tavaraan, vaan kaippa nekin joskus sinne takasin löytää.

Eli tässä on nyt tämän hetkinen tilanne, kun homma on laitettu alulle 15 päivää sitten.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.11.2005 7:50

Kovin pieleen sitä hiekkapeltiä tuskin saa. Enemmän lienee ongelmaa kaikkien pistehitsipaikkojen löytäminen, hiekkapeltihän on tehtaalla kiinnietty vähän niinkuin sisältäpäin.
Sopivuuden näkee lopullisesti sitten kun lokasuojat on kiinni. Jos lokasuojan alaosan peltimutterin saa kiinni, homma bueno.

nokileka
-
Viestit: 55
Liittynyt: 14.3.2004 16:58

ViestiKirjoittaja nokileka » 24.11.2005 21:20

jaahas onhan tuo ruoste iskenyt hampaansa tähänkin golffiin, mutta sehän alkaa näyttää jo hyvältä peltitöiden suhteen, tosin kuin omassa projektissa.
kyll se siitä

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 25.11.2005 21:46

Jeeps elikkä aikasa taas kynsitty ja nyt päästiin ruikkaamaan vähän Ruosteenestoväriäkin
Pintaan.

Tämmönen siitä sitten tuli kun paperit nykäistiin pois.

Nyt olisi ovetkin taas nostettu hollille ja vähän lokaria malliksi muka siihen. jos sais käytettyä nyt siellä jälkitarkastuksessa katiskaa ja saisi ne kilvetkin tähän vehkeeseen.siinäpä kuva

Etupenkkikin on nostettu paikolleen niin ei tartte sentään kaljakorin päältä ajella konttorille =)

Keulassa on kaikki tosiaan vähän kuin heppaamalla vaan paikollaan (maskikin vaan yhdellä ruuvilla juhlavasti kiinni, kun heti tietenki tinksuja hukassa vaikka vaan pikkusen purkanu autoa =) )

Piti tuon ruostevärin kanssa sitten sotkea ihan kunnolla kun ei suostunut taaskaan se juutalainen massaruisku toimimaan kunnolla ,niin raakasti vaan ruikittiin ohennettuna massaruiskulla nuo takakaaret sisäpuolelta.

helmakoteloa pääsi sentään ruutaamaan helman etupäästä, mutta jos se parempi ruisku olisi ensi kerralla matkassa niin saisi tuonkin loppuun ja joskus ne koteloaineetkin sinne sitte.Tässäpä kuva

EDIT: niin tosiaan unohtu , että konepellin alla on taas kilkkeen paikallaan ja auto ajokunnossa kaikin puolin vaikkakin nyt on ehkä viisaampaa vaan rapata pohjasta pari paljaalla pellilla olevaa kohtaa loppuun ennen kuin alkaa kovin käyttään ulkosalla autoa, mutta toivotaan jos ne pakkaset tulisi tuossa alkuviikosta niin saisi kuivaa tietä pyhkästä tuon muutaman kilometrin mitä konttorille on.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 28.11.2005 15:13

Ja tähän väliin pieni tiedote niille jotka ei asiaa tunne( myös itse en tiennyt), Eli 5.10.2005 on tullut uusi asetus voimaan joka vaatii huomattavasti täydellisemmät paperit autoa rekisteröitäessä kuin aikaisemmin.

Tullissa kyllä osaavat katsoa ihan oikein ensimmäisen rekisteröintipäivämäärän koneelta ja se heille kumma kyllä kelpaa, mutta näin ei ole katsastusasemalla.Joten rekisteriotteen tulee olla täydellistäkin täydellisempi (jota tuo ruotsin vanhan mallin ote ei edes ole) jotta auton saa kilpiin, nyt itsellä on auto korjattu ja näytetty, puuttuu vaan muka se rekisteriote vaikka se on näytetty= ei kelpaa kun eivät voi katsoa korinumerolla/edel.rek numerolla muka sitä ensimmäistä päivää kun auto ollut kilvissä.

Nyt on vääkverketille laitettu sähköpostia asiasta, vaan tässä mua ihmetyttää miten perkeleessä joku sähköposti muka on pätevämpi todiste kuin se että vain katsoisivat sen itse suoraan koneeltaan (tai yleensäkään miten se koko sähköposti on pitävä todiste heille mistään, kun vastaavasti kopioitu rekisteriotekkaan ei kelpaa)

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 28.11.2005 15:35

Älä aliarvioi Suomalaista Byrokratiaa. Se voiman tunnossaan ja itsetuntoaan kohottaakseen hankaloittaa ja mielellään estää kaiken minkä voi...

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 28.11.2005 23:50

No voihan nyt vittu!! Kaikkia ne saatana osaa vaatia. Tosin mullahan oli melkeen sama homma kun katsastin omaani niin ruotsalaisen katsastuskonttorin reimaama kopio rekisteriote ei meinannut kelvata täälä porissa, alkoivat inttää että pitäis ruotsista saada nyt se alkuperäinen, onneksi katsastus setä oli mukava ja sanoi että onhan se kelvattava ja kävivät pienen neuvottelun asiasta, onneksi sain kilvet sitten.. :)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 29.11.2005 3:41

Perkele taantuu vaan tämä "EU":n perukka, vaikka pitäsi yhdenmukaistua säännökset. Luuleeko ne, että joku on nähnut vaivaa pölliä 22v volkkari, vieläpä eri maasta. Joku järki pitäisi olla olla näissäkin hommissa.

Sam_S4
-
Viestit: 346
Liittynyt: 23.7.2003 8:52
Viesti:

ViestiKirjoittaja Sam_S4 » 29.11.2005 11:02

No jo on... On se hyvä että täällä Suomessa kaikki asiat tehdään aina niin "helpoksi"... :(

laene
-
Viestit: 357
Liittynyt: 24.7.2003 7:32

ViestiKirjoittaja laene » 29.11.2005 17:29

Hauskaa hommaa eikö totta :) Kummallista että ne vaatii täydellisempää rekisteriotetta kuin autoon on antaa. Eihän kukaan täysjärkinen anna sitä luovariosaa sieltä mukaan, kun sillä saa auton siellä poistettua rekisteristä ja lopetettua käyttöveron ja vakuutusmaksujen juoksun. Kummalista byrokratiaa :( Tai sitten olen käsittänyt jonku asian todella väärin

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 29.11.2005 17:50

Niin ja jos luovariosa ja tekninen osa on irroitettu toisistaan ei kelpaa sekään silloin enää, eli jälleen kerran se "SÄHKÖPOSTI" on pätevämpi asiakirja joka ei mulla mee kertakaikkiaan kaaliin, siis edelleenkin se ajaa yli tullin tietojärjestelmistäkin, tuota mää en tässä voi käsittää.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 30.11.2005 16:40

Nyt kun asiaa on pikkusen tuupattu etiä ,niin sainkin kouraan lapun jolla tuo katsastus on voimassa maaliskuulle asti (eipä muuten ehotellut tuota viimmeksi, vaan vähän haiskahtaa siltä, että olisivat vaan päästäneet vanhaksi leiman ja ottaneet uudestaan sen 152€ rekisteröintikatsastuksen maksun)

Joten nyt on reilu 3kk aikaa tulla se vastaus akelta ennen kuin tulee uudestaan asian takia hätä.

JOTEN nyt kun tätä systeemiä on muuteltu on tilanne tämä:

VANHA malli---> auto ostetaan ruotsista ja myyjälle jää kilvet+luovari ja minä vielä mielellään lähetän tullin lapusta kopion myyjälle ,jotta tämä saa auton pois nimistään ja vakuutuksista, ettei ne jää hänelle roikkumaan.

UUSI malli---> ostaja tarvitsee kaikki rekisteriotteen osat itselleen (JA HUOM. ne osat eivät saa olla siis erillaan toisistaan ,koska ne menettävät silloin merkityksensä) ja täällä auto tullataan ja rekisteröidään normaalisti ja konttorilta lähettävät nämä laput Helsinkiin, auto sitten poistetaan Ruotsin rekisteristä Suomesta käsin! ja näin ollen nykyään ei pitäisi enää jäädä tälle myyjälle niitä vakuutuksi/muita kommervenkkejä roikkumaan harteilleen.

Ja sitten pientä tietoa rakentelijoille..

Auto ei enää nykyään poistu kilvistä automaattisesti missään vaiheessa vaan se pitää hoitaa ihan itse!
=tarkoittaa sitä, että aikaisemmin jos jätti 2 vuotta auton katsastamatta poistui auto kilvistään automaattisesti ja joutui sen silloin rekisteröimään uudestaan, vaan ei enää.. mitään takarajaa ei pitäisi enää olla

tuli tuota samalla muutakin kyseltyä ja näyttää huolestuttavasti siltä kuin saattaa joutua korinumeron siirtämään muualle.... =)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 30.11.2005 19:29

Jaa sitä meinataan laittaa niin iso turpo että joutuu poistaa lämmityslaiteen kaukalon...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 1.12.2005 16:54

Homma ratkesi melko nopeasti kun ymmärsi vähän käydä asiaa kiilaamassa ja akelta tuli lupa rekisteröidä auto ja nyt on homma selvä.

Kuulemma todella pahasti ruuhkautunut tuon homman takia akella touhut, konttorillakin oli kansiollinen lappuja joissa oli kyselyjä saksankin suuntaan (näillä siis ikää pitkälti toista kuukautta ja milloin lie ihmiset lappunsa saavat)
joten muistakaa tämä homma kun oletta niitä katiskojanne raahamassa maahan, että ei tule yllätyksiä jos on vähänkään epäselvyyksiä lapuissa voi joutua odottamaan hyvinkin pitkään ennen kuin ne kilvet on kourassa.

Pasi, auton pitäisi sanoa smoooob, smoooob tällä kertaa , EI 2.0 aivan vakio turbointercoolerafterchargercossu

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 2.12.2005 17:54

Ilmeisesti vaakatuplat ois nyt in! laita samalla neliventtiilikansi niin ei tarvi silpoa tulipeltiä.

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 3.12.2005 2:53

Konkrätsit selkävoistosta bürokratiassa.. Tuplat höriseen ? peltisarjoilla + muut perinteet...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 3.12.2005 3:26

Joo eli jos jollain on kaupata tuplia (lorttoja tai webereitä) niin olisin kiinostunut kohtuu rahaan niistä,Myös säädettävä nokkapyörä ja joku 276 asteinen nokkakin kelpaa (tai jos on ehdotella parempaa).

Tässä miettinyt miten lähteä etenemään tämän kanssa seuraavana ja taidan ensin pyöräyttää rullaavaksi koriksi ja sitten näyttämässä konttorilla , että ne korinumerot on nyt uudessa paikassa ja siitä lähteä etenemään aikanaan.

Ihan silmittömän mielialapainin olen käynyt taas kerran läpi mitä tuon värin kanssa oikein tekee?. Pitäisi vaan päästä nopeaa hommassa alkuun, niin voisi sitten jatkaa sillä linjalla millä on ehtiny alottaa, nii ei tarvitsisi sen jälkeen enää spekuloida sitäkään.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 3.12.2005 6:32

pitä masa se valkonen väri siinä golffissa

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 7.12.2005 20:30

Ja niinhän siinä kävi että Hups!! katosi konepellin alta pikkusen romuja edestä =)
läsleineenhän se sieltä lähti kun aikansa paini Suomi-Ruotsi maaottelua,Siinä toinen kuvakulma motista.

Keulassa ei enää kovin kauheasti ole ylimäärästä paikallaan.

tosiaan piti noi tolpat ja renkaat heittää vielä takasin paikalleen, kun olisi tarkoitus kerran käydä konttorilla näyttämässä autoa, ja sitten joskus muutoskatsastuksessa kunhan toi joskus valmistuu ja on liikenteessäkin.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 19.12.2005 19:56

Taas hetki nysvätty kaikkea turhaa ja konetilasta lähti kulkemaan kaikki ylimääräset tinksit (pissapojan teline,paisuntasäiliön teline, kaikki ylimääräset lipareet ja akkuteline).

EDIT: niin joo vaan olihan perkele käsittämätön ksyleeni/tinneri/asetoni-savotta , että sai tuon ikipaskan edes pikkuisen pois noista pinnoista, pää sekasi entisestäänkin kun tuon kanssa tanhunnu

Kuvatus

pikkusen massaa lähti aisasta pois kun aikansa hinkkasi sitä, pitää vielä kierrellä loppuun tuokin kunhan ehtii ja toinen puoli sitten myös

Korinumerot löysi iskarin tolpasta uuden paikkansa ja pitää nyt käydä tuota konttorilla seuraavaksi näyttämässä niin pääsee tuon kourun poistoon.
Melkonen taiteilu meinasi noissakin olla kun useampaan kertaan testailin minkälaista jälkeä noilla tampeilla saa aikaan, ja jos vähänkään pelti antaa periksi, on jälki todella perseestä.

No aikani hommaa mietin ja puotin tolpan pois ja sattumalta tallista löytyi heti reilumman puoleinen räikkäväännin (reilun 60cm) jossa oli sopivan näköinen pääty tähän tarkoitukseen, no ei kun räikkä pystyyn etulavetille ja laskea auton paino sen varaan ja johan rupesi löytymään vastakappaletta asialle asti aina kunkin merkin kohdalle =)

Numerot näytti tulevan kohtuu lyönneillä ja jälki hyvä, mutta kirjaimista ei ihan samaa voinut sanoakaan. W-kirjain aiheutti melkosesti pään vaivaa kun oli lähtiissäkin melko pyöreän oloinen se tamppi ja sai ihan kunnolla pieksää sitä , että sai aikaan kohtuullisen jäljen, ja tietenkin näitä oli heti 3 kpl tuossa rimpsussa.

Joutuu vissiin konttorilla rakenteleen sitten samanlaisen systeemin kun lyövät ne tarkistusmerkit, koska en oikein usko että saa niitäkään kovin siististi tuohon ilman kunnon vastakappaletta

Tuossapa vähän mallia minkälaista jälkeä niillä tampeilla sitten sattu tällä kertaa saamaan aikaan, uskoisin että eiköhän nuo ole ihan riittävät?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 19.12.2005 20:11

Omassa cabriossani tuollaiset hieroglyfit oli myös stanssattu tolpan nokkaan. Ihmettelin kyllä, millainen fakiiri nuo on sinne taikonut, kun joka syynissä piti iitrailla hämyisiä figuureita suurennuslasin kanssa.

Sinulla on ainakin selkeät tunnukset.

kerosiini
-
Viestit: 45
Liittynyt: 16.5.2004 21:34

ViestiKirjoittaja kerosiini » 19.12.2005 21:14

Eikös alkupään golperoissa ollut tehtaalta lähtien kuskinpuoleisessa tolpassa? Ainakin minulla oli -74:ssa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 19.12.2005 21:30

Mitens meinaat ratkaista lämppärin ilmanoton kun rälläköit kourun pois?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 20.12.2005 6:19

Lappu siihen reikään on tarkoitus laittaa ja pitää alkaa sitä ilmanottoa itkemään kunhan homma etenee lähemmäs sitä, mutta jokunen idea ollut tässä mielessä, en vaan tiedä vielä kuin toteutus kelpoisia ovat kun tarkemmin asiaa ole tutkinut.

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 20.12.2005 8:58

kerosiini: kyllä mulla ainakin on vm.74 olevassa golffissa on vänkärinpuolen tolpassa korinummerot

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 20.12.2005 9:39

Itselläni oli numero lämppärin edessä tulipellissä ja toinen iskaritolpan päässä.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 20.12.2005 18:59

Konttorilla kävin autoa näyttämässä ja leimat löivät mukisematta tuohon.Muistivat jopa kehua kun on kerrankin selvät lommaukset =)
21€ maksoi tuollainen lysti konttorilla, joten ei tähän budjettiin kovin isoa koloa onneksi tehnyt.

Oli kyllä tarkoitus irroitella tänään jo tuo kouru, mutta kun ukko innostu traileria veivaan pää punasena, lähti siitä kipistä mekanismit irti ja sai ihan tarpeeksi tapella hangessa sen kanssa= loppu veto vitutukseen =)

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 21.12.2005 15:50

Poishan se lähti kun aikansa paini.
Melko surkea homma noita bitumimattoja rapata siististi pois sitä ajatellen, että pystyy vielä joskus ilman kummempia kittailuja maalaamaan ne paikat.

Tähän väliin vielä linkki kansioon missä kaikki tähän mennessä otetut kuvat ovat muistin virkistamiseksi =)

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.12.2005 16:34

Kyllä kesäautollakin huono on ajaa, jos lämppärin ja pissapojan poistaa...

Mutta hienonhan tuosta kyllä saa...harmittaa aikanaan kun ei tullu tuota konehuonetta nystävvyä ite ihan viimesen päälle iskuun.

Nik0
-
Viestit: 280
Liittynyt: 18.9.2003 18:31

ViestiKirjoittaja Nik0 » 22.12.2005 8:14

Toivottavasti et tosiaan kokonaan poista lämppäriä, vaan kehität jonkun hienon tavan saada raitista ilmaan lämppärille. Koska ilman tota listaa konehuoneesta saa kyllä pelkistetymmän ja siistimmän.

Mutta ite olen kerran ollut mukana kun saatiin katsastuksesta hylkäys pelkästään huurteenpoiston puutteellisuudesta. Ja kilpa-autossakin sain sen puutteellisuudesta huomautuksen kesällä ei onneksi tullut korttimerkintää sentään (pari senttiä vettä lattialla kävi syyksi).

Lämmitettävä tuulilasi kelpaa ainakin radalla huurteenpoistoksi, mutta miten on tilanne kadulla?

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 22.12.2005 14:06

Aika hieno konehuone taitaa tulla, tuleeko vanhakone paikalleen???

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 22.12.2005 14:31

^Ei tule jos luoja suo.

tuota pissapoikaa ideoin muutamalla tapaa, ehkä se mikä toteutuu, on tuonne vänkärin jalkotilaan tuo pienempi säiliö (ent. takapissis) joka jää muutaman sentin sieltä näkymään äkkiseltään , mutta pitää maalata se mustaksi niin ei paista silmään.

Siihen rakentelee pikkuisen jatkoa, että saa sen korkin juuri ja juuri näkymään tuosta sisähaaroituksen reiästä normaaliin 90 asteen kulmaan joka on sitten melko helppokin jo täyttää kun tuota kourua ei enää ole siinä.

Toisakseen se säiliö kyllä mahtuisi tuonne lokasuojan sisäänkin ihan ok, mutta täyttöä varten joutuisi hieman tekemään enemmän touhua eikä lopputulos taida olla juuri sen kummempi.toki se jenkkimallin säiliökin olisi olemassa, mutta taitaa jäädä laittamatta.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 22.12.2005 17:41

Minkäslaiset tarkistusmerkit sinne konttorilla laitettiin?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 22.12.2005 19:41

Olisi tuossa kyllä kuvakin , mutta sen verran salaliittoihin uskon että en laita sitä vaan tyydyn kuvailemaan =) eli semmonen lommi missä on alhaalla pyykeistä tuttu käsinpesun merkki ja numeroina päällä ihan kuin lukisi 360, mutta todellisuudessa siinä onkin hieman kulmikas c-kirjain väärin päin ja tuo numero 6 on myöskin hieman erilainen kuin tavallinen kuutonen, joten ihan helppo ei noita ole kotikonstein matkia jos viekkaudet ja vääryydet mielessä touhuaa.

Mutta mielestäni merkit ovat noihin itse lyömiin nähden todella olemattoman oloiset ja melko tarkkana saa kyllä olla jos meinaa maaliakin saada noihin paikkoihin.

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 22.12.2005 23:03

Kuva
Kuva

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 22.12.2005 23:19

Tuo näyttää aika saatanan huonolta ratkaisulta. kaikki kosteus ja paska on suodattimessa..

Jonni
-
Viestit: 227
Liittynyt: 14.4.2004 11:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jonni » 22.12.2005 23:29

Helppo myös putsata?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.12.2005 0:30

mun mielestä toi olis parempi jos toi suodatin olisi suoraan tossa boxin kylessä

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 23.12.2005 0:31

heheheh jumalauta kun on komea!. toki tuo ei edes vielä hakkaa sitä punaista golffia missä oli joku 3-5 litran mehukatti puhkottu suojaksi ja siitä musta putki samaan suuntaan.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.12.2005 8:29

boxi on kyllä komea

Kim.kouvo silloin se vetäis samallalailla pakokaasut ja öljynkäryt auton sisään.

Vetäis ton putken siihen konepellin ritilään kiinni, niin sais raitista ilmaa

Kukas tekasee tollaisia boxeja sarjatyönä muutaman?

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 23.12.2005 9:26

eihän tuo boxi ole kun näppää vaan, tigillä ja tietenkin kirkkaasta :)

ahu
-
Viestit: 559
Liittynyt: 24.7.2003 8:53

ViestiKirjoittaja ahu » 23.12.2005 12:40

Toi merkitön maski on ilmeisesti itse tehty? Itse kanssa suunnitellut Cororn kojelautaa Cadyyn, oliko vaikea asentaa ts. miten mahtuu leveyssuunnassa?

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 23.12.2005 17:33

^niin tarkoitatko tätä???

Kyllä tuo mun käsittääkseni pitäisi olla tehdastekoinen lisävalomaski, jossa on vain ne 2kpl kiinnitysreikiä vw-merkille (ei saa selvää kyllä tuosta kuvasta niitä) mutta joku joka tietää varmaksi asian voi kertoa paremmin.

Tuli nykästyä johtosarjakin pirtin puolelle ja jarrutehostajakin lähti samassa rytäkässä pois.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 23.12.2005 18:25

Tehdastekoinen on, juu. Kuten tässä.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 6.1.2006 12:47

Et kai vaan meinaa laittaa poikkitukea eteen,peittyy vaan noi korinumerot katsatusmiehiltä? :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.1.2006 15:33

No saahan sen poikkituen muutamassa minuutissa pois. Mä ite aikoinaan hakkasin noi numerot kans tohon repsikan puolen iskaritolppaan, mut siihen 20cm alempana olevaan tasaiseen osaan... Mutta ei tullu kyllä noin hienoja numeroita!
Tollanen ilmanotto tuulettimelle on muuten sit ihan pakollinen, jos poistaa ton lipareen missä runkonumero on. Tulee meinaan kaikki katkut suoraan hyttiin... Tekeen vaan sinne lokarin sisään vähän levyä eteen, ettei lennä paskat suoraan siihen putsariin...
vedä ne johtosarjat lokasuojan puolelta konehuoneeseen. Laitat vaan ne johonkin muoviputkeen ja eristät sikakitillä. Ei tuun yhtään johtoa konehuoneesee ;) Sit kun laitat jonkun ohjelmoitavan ruiskun, niin jää taas ylimääräisiä johtoja pois... Asettelee anturit vielä niin, että ne on n. 30-40cm päässä toisistaan, niin johan on siisti nippu...

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 6.1.2006 18:29

Tarkoitus olisi halkaista johtosarjaan sen verran , että on oikea- ja vasen puoli erikseen ja ne vedellä noita aisoja pitkin, eli sopivat reiät ajovalojen viereen mistä niille johdot ja muutkin niiltä tietämiltä mistä ne lähimpää rupeaa tulemaan siististi.

Se poikkituki oli päässyt unohtumaan tuossa vaiheessa kun numeroita pieksin, mutta tarkoitus olisi pysyä jollakin tapaa alkuperäisessä suunnitelmassa ja jäykistellä muualta hieman näkyvämmin.

Jonkin verran on edistystä tapahtunut tuohon viimeseen nähden (laiskuuttani en kuviakaan ole tullut ottaneeksi, ja näistäkin aikaa toista viikkoa) = hammastanko on tällä hetkellä ruuvipenkissä kiinni ja näytti olevan ihan alkuperäinen raidetangonpääkin siinä kiinni =) + tolpat on taas heitetty nurkkaan häpeämään ja vakaaja+tukivarret on paiskattu mäkeen, joten ei sitä hirveästi ole enää romua kiinni keulassa.

Navat tuli jarruineen ja laakereineen purettua ,mutta pitäisi joskus keksiä missä ne puhalluttas hiekalla (ei kiinosta noilla omilla p*askoilla alkaa millekään)
Uretaanipuslia myös pitäisi alkaa katselemaan ja hommata uudet tukivarret jos niiden hinta ei ole enempää kuin olen itselle antanut ymmärtää.

On vaan niin helkkaristi väsyttänyt/kipeänäkin vähän tässä ollut,niin ihan rehellisesti seissyt koko rojekti tallissa mitään tapahtumatta toista viikoa.

Loputon Viha
-
Viestit: 698
Liittynyt: 23.7.2003 13:32

ViestiKirjoittaja Loputon Viha » 17.2.2006 0:46

Jeeeps.. pitää kai se tätäkin varmaan päivitellä hieman (oi voi voi voi =) )

Elikkä tuossa noita aisoja on tullut rapattua nyrkit verillä ja vielä olisi vänkärin puolella jäljellä jokunen läsi enemmän kuin kuskin puolella.

Ilmeisesti jotain tuotekehitystä aikanaan ollut tehtaalla ja samalla keksitty jollekin hyvä suojatyöpaikka noita Mikki Hiiren korvia vahvistamaan tehtaan linjalle =) jännä vaan kun kummallakin puolella on keskellä tuo hitsaus ja sen oikealla puolella, eli se vänkärin puolella on pelikuva tuosta (ei varmaan ole tarkoitus noin edes olla ,vaan epäilen juurikin tuota suojatyöpaikka-teoriaa)

Pohjiakin on päästy jonkin verran aloittelemaan sitten viime näkemän ja alkaisi olla tältä kyleltä melkein hiontaväriä vaille valmista.

Katolle joutui hieman kans kitin kanssa tuhraamaan kun näytti löytyvän useampikin näitä pikkusia käpylommoja sieltä täältä.

Konetilassa ei enää älyttömiä ole noita rojuja kiinni, joten kohta pääsis tilkitseen noita johtosarjan/etc läpivientien reikiä tukkoon. Lämppärikin kellahti pois tuossa jokunen päivä sitten ja pitää varmaan alkaa senkin reikää tukkimaan jahka hitsiin kaasua sattuu löytymään.

Takaluukku pääsi ehkä hieman enemmän yllättämään kuin mitä oli arvellut. Tuosta sitä ei nyt saa oikein todellista kuvaa, mutta on ilmeisesti aikanaan saanut kohtuulliset sytöt alkuun kun tökätty persauksiin ja korjailtu huonosti.

Mutta tässä nyt mennään ja tarkoitus olisi yrittää mahdollisuuksien mukaan hieman aktiivisemmin touhuta ja saada kori kuosiin ,koitan laitella taas kuvia parhaani mukaan kun edistystä tapahtuu ja jos aihe ihmisiä vielä kiinostaa.

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 17.2.2006 10:45

Toki näin hyvä projektikertomus kiinnostaa, keep on working!

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 17.2.2006 12:46

On sitä työtä sullakin, meinaa jo välillä itseltä usko loppua. :)
varsinkin kun ei ole mahdollisuutta hiekkapuhaltaa, eli käsin vaan kaikki puhtaaksi :F
mitä kittiä käytit pikkulommojen oikaisuun? täytyy ensi viikolla aloittaa se homma


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 36 vierailijaa