Projekti nimeltä Wartburg "Pitkästä aikaa"

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

Projekti nimeltä Wartburg "Pitkästä aikaa"

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 15.10.2005 22:31

Ei ole VAG-auto, mutta jos jotakuta kiinnostaa tällainen harvinaisuus, niin saapi katella projektin etenemistä (jos se ikinä etenee.. ;).

Tästä se lähtee. Kyseinen projektiaihio seissyt noin viisi vuotta tuolla metässä, kun isäukko sen tuonne hylkäsi. Ja sen se on näköinenkin. Auto on varusteltu kolmesylinterisellä kaksitahtimoottorilla, joten ääntä lähtee kuin pienestä pitäjästä. ;)

Autosta olisi tarkotus saada täysin kunnostettu, ajettava menopeli. Kaikki paikat käydään läpi, jotain pientä lisätään. Väri tulee kokonaan muuttumaan viininpunaiseksi.

Kuva

Vähän lähempiä kuvia autosta:

http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre005.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre006.jpg

Traktorilla hinaamalla saatiin auto liikkeelle.

http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre011.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre015.jpg

Lopulta päästiin viimeinkin irrottelemaan osia. Päänvaivaa tuotti hieman ruostuneet mutterit ja muut viiden vuoden aikana jumineet osat, mutta sisusta saatiin kuitenkin kunnialla tyhjäksi.

http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre047.jpg

Tässä linkki koko albumiin, jos loput kuvat kiinnostaa.

http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/


Projektissa yhteistyössä toimii Luna1987, joka hoitaa vaikeimmat hitsaus- ja purkutyöt. Itselleni siis jää helppojen ruuvien pyörittely ja osien kiilloittelu. Auton kunnostaminen on suurimmalta osalta viikonloppuhommaa, koska itse opiskelen muualla ja kovasti tahdon olla mukana auton uudelleen henkiin herättämisessä :) Mutta jospa se ensi kesänä saataisiin maanteille päitä kääntämään.
Viimeksi muokannut Sanna K., 30.7.2006 14:14. Yhteensä muokattu 21 kertaa.

sik
-
Viestit: 610
Liittynyt: 22.4.2004 0:57

ViestiKirjoittaja sik » 15.10.2005 22:37

Siellähän on jo hyvä alku; kerää kaikki mallit. Varmaan mahtava tuoksu tuolla sisällä viiden vuoden jälkeen ;)

Hyvin on samannäköinen moottori kuin aikoinaan isäukon -60 DKW:ssä, jossa oli muuten samanlaiset neljä rengasta keulamaskissa, kuten kovin monella tämän foorumin lukijalla on autossaan.
Viimeksi muokannut sik, 15.10.2005 22:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 15.10.2005 22:38

Kieltämättä vähän tunkkaiselta tuoksahtaa. Ja homettakin löyty :)

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 15.10.2005 22:49

Mikset tuota farmaria ottanu? Olis ainaki harvinainen.

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 15.10.2005 22:57

Isäukko sano että farmarissa huonompi tekniikka, muuten olis kyllä ollu parempikuntonen. Mut toi mikä otettiin on ollu viimesimpänä ajussa sillon aikoinaan.

Mutta epäilen ettei tuo farmarikaan tuolta mihkään karkaa, että jos vielä joskus innostuu Warreja laittamaan niin sieltä vaan käypi hakemassa :)

Tonii
-
Viestit: 104
Liittynyt: 6.7.2004 0:23

ViestiKirjoittaja Tonii » 15.10.2005 23:45

Muistan joskus nähneeni tuollasen farmarin liikenteessä, oli aika hölmistynyt ilme kun kuuli sen moottorinäänen :)

Aku_81
-
Viestit: 388
Liittynyt: 13.9.2004 22:29

ViestiKirjoittaja Aku_81 » 16.10.2005 0:57

Hmm, tuollaiseen warreenkin joku metalliväri pintaan, tyylikkäät eikä liian isot vanteet alle eikä karvaa muualla kuin kuskissa niin voihan siitä saada ihan asiallisen pelin, vaikkei mikään muotoilun huipputuote olekkaan

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 16.10.2005 7:48

Punanen taitaa olla isäukkos lempiväri? :)

Zemial
-
Viestit: 1561
Liittynyt: 23.7.2003 19:53

ViestiKirjoittaja Zemial » 16.10.2005 11:12

otat sen farmarin sieltä vaa seuraavana aihioks ja vw:n 1.8T moottori asennukseen tuon myyntipalstalta löytyvän audin 6-pykäläisen lootan ja 4-veto-osien kanssa.

peemies
-
Viestit: 47
Liittynyt: 13.3.2004 21:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja peemies » 16.10.2005 11:34

Meillä on tollanen farmariwarre, ollu nyt varmaan joku 17-vuotta kuivassa odottelemassa, josko vielä joskus kilvet sais. Pitänee ootella vielä jonku aikaa ja hommata museokilvet. =)

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 16.10.2005 11:35

Meillä on kyllä pihassa melko laaja skaala punaisen eri sävyjä..;)

Tulee tosiaan viininpunanen väri pintaan, löytyy niin paljo ylijäämäväriä tuolta, että riittää tähän autoon (joskus piti Sierran puskuria maalata, ostin sit vähä liikaakin sitä väriä ;). Aateltiin että jos sit joskus jonkinmoiset vanteet tähän laittais, ei mitään älyttömiä tosiaankaan, mut katellaan sit ku aika on. Sisustaan aateltiin keinonahkaa, saman väristä kuin värikin tulee olemaan ja sit valkeeta ja vähän mustaa. Saas nähä miten budjetti riittää ja miten sit loppujen lopuksi käy.

Farmaristahan tulis liian tehokas meille jos tollaset osat pistettäs. ;D

SamuliS
-
Viestit: 208
Liittynyt: 25.10.2004 17:04

ViestiKirjoittaja SamuliS » 16.10.2005 11:52

Jeah. Tässä nostelen hattua kunnioituksesta kulttuuritekoa kohtaan! Jääkö toi kulkukorkeus tonne maasto auto korkeudelle? Moottorista saa "kuulema" kamalasti papattavaa tehoa, kun ottaa kaikki 2T (PV:n) viriviri taiat käyttöön.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 16.10.2005 16:35

Jos tuon saat liikenteeseen, sinua voidaan melkein syyttää ympäristörikoksesta 8)

Parhaimmillaan (pahimmillaan) oli itsellä parikin warrea tallissa odottelemassa. Toisen ostin ihan säilytettäväksi ja ajoin suoraan talliin. Seuraavana kesänä talli paloi ja warre kanssa. Surutyö kesti jonkin aikaa.
Toinen, ruskea, on vissiin vieläkin tallella.

Warresta saa tosiaan ihan huimat tehot irti, 2T -konetta kun voi kierrättää lähes rajattomasti. Tuollaisella on kiva näyttää närhen värkit teinirasseille.

Zam
-
Viestit: 28
Liittynyt: 25.9.2005 18:25

ViestiKirjoittaja Zam » 16.10.2005 18:12

Riiiiin-tin-tin-tin-tin-tin-tin.. :D

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 16.10.2005 19:49

joo nuohan tosiaan saa kiertämään aivan älyttömästi niin kuin lukkari jo mainitsikin....vetoalue sit lähtee siitä 8000 kierroksesta ylöööspäin reilusti...muistan nähneeni ja kuulleeni joskus jonkun jokkis warren ja kyllähän ne parku kivasti tuolla omalla koneella.=)

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 16.10.2005 22:10

Nii i, kyllähän siitä ääntä lähtee.. ;)

Tänään taas hieman jatkettiin auton purkamista, kyytiä sai maski ja etupuskuri, pakoputki ja bensatankki. Myös koneesta irtosi osia.

Tässä kuvia hyväkuntoisista osista ;)

http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000299.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000294.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000289.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000288.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 000291.jpg

matti.l
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 16.10.2005 23:59

Sopivasti kromi osia, auto tonttiin, tyylikkäät vanteet ja "pikku" ehostusta. Niin kaippa tuostakin ihan siistin pelin vielä saa :)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 17.10.2005 8:18

Pari vuosikymmentä sitten muistan paikallisen pienkonekorjaamon kaverin moottorisahojen korjauksen lomassa virittäneen warrea ammattilaisen ottein. On muuten aika infernaalinen ääni, kun kolmipyttyinen kone kiertää pitkälle toiselle kymmenelle tuhannelle.
Noissahan oikeastaan ainoa rajoittava tekijä kierrosluvun määrälle on taivas.

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 17.10.2005 10:48

Jep, tosta keskimmäisestä autosta noista kolmesta otetaan noi puskurit irti, ja aateltiin kromipeilit ostaa jne..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.10.2005 15:59

Auton ulkonäköön tullaa todennäköisesti vaan lisäämään kromia esim. peilit, puskurit, maski ja sit jotkut 15 tuumaiset retro-alut, jotka kiillotetaan. Konehuoneeseen vois kanssa lisätä vähän kiiltoa ;)

Auton yleiskunto on aikas hyvä, muutama paikattava reikä on löytynyt. Runkopalkit ja tukivarret ovat pahiten ruostuneet, mutta ne saa puhallettua vielä :) Ihme ja kumma, konekkaan ei ole juminut viiden vuoden aikana, mutta se tullaan silti käyttämään auki.

Tuohon ei taidä suoriltaan löytyä sopivia kiekkoja alle..? aikas suuri on toi jarrurummun kaula. Joten sorvuu hommiksi varmaankin menee.

Jos jollakin tarjota SUORIA, alta 100€ maksavia, Retro-aluja, niin voi laittaa mulle tai Sannalle privaa. Pulttijaolla ei niin väliä, eikä haittaa jos huonossa maalissa.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 18.10.2005 17:04

Nuorempana kun vielä kotonakotona asuin, naapurin ukolla oli noita useita vuosien aikana... oikeastaan niillä oli aina ollut warre niin kauan kuin minä muistan (kunnes lopulta osti foordin kun ei enää warreja saanut). Ja sääliksi kävi vähän naapurin kaimapoikaa (pari vuotta mua nuorempi), kun sitä kiusattiin niitten autosta. Välillä niillä oli sinapinruskea warre, ja voi että niiden sinappikaasujuttujen määrää. Tuli niiden warren kyydissä itsekin ala-asteella kouluun/koulusta kuljettua kun saman tien varrella asuttiin... ja aina vähän hävetti mennä sinne kyytiin. Nykyään tuollaisessa on niin paljon retrohenkeä, että olisin varmaan kateellinen naapurille jos sillä olis vielä tuollainen ajokuntoinen peli :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.10.2005 18:15

Tänään sain jotain taas aikaan. Kone lähti irti :) Aika painava oli nostaa yksin, mutta hikisesti se sieltä lähti.

Tuossa olisi tuleva keula...

http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... 7Keula.jpg

ta takapuskin

http://photobucket.com/albums/b172/nasu ... uskuri.jpg

Jos joku tietää paikan, joka tekee uudelleen kromausia, niin olis kiva tietää.
Meinaan noi puskurit ja lamppujen ympärykset olis hyvä kromauttaa uudelleen, ovat päässeet ruostumaan. Paljonkohan tuo kromautus tulisi maksamaan?? Ja missä päin sellasia firmoja on?

Kuvat heikkolaatuisia, otettu kännykällä.

Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.10.2005 18:45

Onks Sanna ja Luna kavereita ku menee pieni pää sekasin ku molemmat puhuu samasta rojektista :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 24.10.2005 19:57

Kyllä olemma :) Tää rojekti on yhteinen, Sanna on mukana viikonloppuisin, kun asuu viikot koulun takia muualla.

FSO
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 24.10.2005 20:56

ViestiKirjoittaja FSO » 24.10.2005 21:48

Hienolta projektilta vaikuttaa! Jos kohtaatte jotain vaikeuksia Warren kanssa, niin Itärautafoorumilta voi kysyä apua.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 25.10.2005 9:33

Juu.. Hyvä siitä vielä tulee :) Ollaan hengessä mukana:)

AziZ
-
Viestit: 511
Liittynyt: 7.8.2003 18:51

ViestiKirjoittaja AziZ » 26.10.2005 12:58

Komee projekti, toivotaan että into kestää loppuun asti :)

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 26.10.2005 16:08

Eiköhän se kestä :) Meilllä on kunnon visiot siitä mimmonen me siitä autosta työstetään ja tottahan toki me ne toteutetaan ;)
Ja pitäähän nyt tollanen harvinaisuus ajuun saada :)

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 26.10.2005 17:00

Khyyl.. tottakai :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 31.10.2005 19:33

Juu, projekti on edennyt taas vähän.. Eilen otettiin kansi koneesta irti ja sitä sitten aletaan kiillottamaan sormet rakoilla :D Sekä tänään saatiin kori rungosta irti, miespelillä nostettiin se pois paikoiltaan. Ei ollut kamera mukana, joten huomenna kuvia siitä. Huomenna täytyy irroittaa vaihdelaatikko rungosta ja antaa rungolle painepesuria...

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 31.10.2005 21:04

Ei ole VAG-auto, mutta jos jotakuta kiinnostaa tällainen harvinaisuus, niin saapi katella projektin etenemistä (jos se ikinä etenee.. ;)


onpas..tai ainakin melkein..viimiset warret 90luvun alussa olivat VW:n 1.3litran koneella

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 31.10.2005 21:13

Tuo on totta.. ;) Wartburg 1.3 oli volkswagenin koneella, niitä ei ole vaa suomeen virallisesti tuotu. Muutama yksilö voi löytyä.

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 31.10.2005 22:01

netissä oli joskus juttua kaverista joka saksasta toi tälläisen vw warren ;) oisko ollu 91malli.. tullissa pähkäilivät aikansa ja taisivat verrata sitä VW poloon ;)

Hezekiel
-
Viestit: 397
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Hezekiel » 1.11.2005 7:46

Meillä oli kanssa joskus Warre, ja siitä tietysti tuunattiin myös konetta. Kannesta kannattaa katsoa että sen "kannen yläpuolisen vesipumpun akselin" laakerointi on kunnossa.

Kantta voi madaltaa huoletta noin 4mm ilman että puristukset nousevat liikaa, paljealueet pitää vain jyrsiä uudelleen. Pelkästään tuolla tulee reilusti 5hv tehoa ja kulutus tippuu yli litralla. Sitten tietysti kanavien avarrus normaalien oppien mukaan, myös mäntien "ikkunoita" voi avartaa. Lohkoa voi plaanata sen verran että paljealueesta tulee sopivan tiukka mikäli mäntä ei muuten tule dekkiin.

Meillä oli vakiopakosarjan jatkeena suorasta pellistä väännetty paisari etupalkin takana poikittain (mitat laskettu jollain tuuningsoftalla siten, että pulssi tulee aina seuraavan pytyn hyväksi jolloin paisarista ei tule niin pitkä) ja siitä sitten 2" taakse asti.

Asia joka helposti jää huomiotta, on kampiakselilla olevat kampikammioiden tiivisteet. Jos stefa falskaa vierekkäisten pyttyjen väliltä, tehoa ei tule. Muutenkin kampikammion puristussuhdetta kannattaa pyrkiä nostamaan.

Näillä resepteillä, vakioisella imujärjestelmällä saatiin noin 80hv ilman että ajettavuus kärsi hiukkaakaan. Veto oli kaikilla kierrosalueilla normaalia parempi ja kulutus oli alhaisempi.

Sytytysjärjestelmä kolmine kärkineen ei ole kovin luotettava, joten siirtymistä transistoroituun järjestelmään kannattaa harkita. Tästä ei tietenkään olisi enää pitkä matka Megasquirtiin, imukanavat voisikin oikeastaan siirtää kampikammion kylkeen ja varustaa läppäventtiileillä, taiteilla joka pytylle oma pakoputken paisari ym. ym :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.11.2005 21:16

Lähinnä kuntoon pitäis aluksi tuo saada :) Eihän sitä tiedä mitä muuta innostuu vielä tekemään ;)

Joo mutta nyt kuvia rungosta ja korista erillään.

Kuva

Runko http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko003.jpg
Tontissa :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nko004.jpg
Runko pestynä pesurilla http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sty007.jpg

Koko galleria
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 1.11.2005 21:27

tässä projektissa on asennetta!! =) kaverin vanhemmilla oli aikoinaan 2tahti warre farmari..ja sedankin jossain vaiheessa :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 1.11.2005 22:08

Camperit on vähän pielessä :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 1.11.2005 22:18

Kiitos :) kyllä tässä meille tekemistä riittää. Ja kyllä ne camberit asettuu kun painoa tulee päälle tai madaltaa ;) Runko on sen verran huonossa hapessa että se pitää hiekkapuhaltaa.

Sannalla alkaa viikonloppuna kannen kiillotus urakka :) Paineilma vingulla aluksi ja sit hiontaa..

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 1.11.2005 22:21

ohhoh.. on siinä vielä laittamista :D hyvä tulee

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 2.11.2005 18:27

Warren tipparunko oli aikoinaan hyvin edistyksellinen :)

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 2.11.2005 19:03

Luna: Just meinasin sanoa, että kori näyttää hyvältä aihiolta :)

Tosta on helvetin hyvä jatkaa. Seuraavaks alustan hiekkapuhallus (tottakai tarkempi purku) ja siitä sitten eteenpäin. Tuostahan tulee oikeasti mielenkiintoinen projekti.

Kliinilook + kromia on vissiin suunnitelmissa?

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 2.11.2005 20:43

Kromia juu, tosta yhestä Warresta otetaan noi kromipuskurit eteen ja taakse ja sit varmaankin kromiset peilit hankitaan jaja... Kaikennäköstä ois suunnitelmissa. :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 2.11.2005 20:44

Kyllä kliinillä ja kromisella linjalla olemme :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 3.11.2005 19:14

Tänään purin jarrulinjoja ja kaikkea muuta sälää.. Aika hidasta tuo purkaminen kun kaikki pultit ovat ruostuneet jumiin.. :(

Kuva

Hifi puoleen on panostettu aikoinaan :) http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua004.jpg
Talli alkaa olla sekaisin. http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kua003.jpg

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 3.11.2005 19:49

No näyttäshä tuolla vielä tilaa löytyvän :) itellä on nii pieni talli :(

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 6.11.2005 20:27

Tänä viikonloppuna taas pikkusen saatiin jotain tehtyä. Pari osaa saatiin kiillotettua, ja runko purettua.

Runko purettuna, ja hiekkapuhallusta vaille valmis
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1007.jpg
Kansi vingulla ajettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1005.jpg
Bling bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1002.jpg
Kiillottelua, älkää säikähtäkö karvasia käsiä ;D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... re1010.jpg

Kamerasta loppu patterit, joten myöhemmin lisää kuvia.

Kommentoida saa, ja pitääkin ;)

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 6.11.2005 21:28

asenne meininkiä :D

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 6.11.2005 22:05

Käytiin napsasemassa muutama kuva lisää..

Vesipumppu Bling Bling ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... e2d529.jpg
Kiillotettuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 640832.jpg
Tallin yleiskuva
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... 73e638.jpg
Alusta, kaikki iskarit hengettömiä :D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rre008.jpg

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 6.11.2005 23:49

nooniih.. Hyvältä näyttää ;P on se osissa :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 7.11.2005 8:59


Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 8.11.2005 21:54

Elikkäs tuli eilen aloitettua nyhjäämään tuon korin kanssa ja kävin purkamassa noita kromiosia irti tosta varaosa Warresta.
Tänään rälläköin enimpiä ruosteita pois, ihmeen vähän on ruostunut toi kori vaikka ollut metsässä 5 vuotta.
Huomenna olis tarkoitus alkaa hitsaamaan uutta peltiä..

Kuva

Kromiosia
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... omia02.jpg
Keulaa tuli kokeiltua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... eula02.jpg
Vähän jo rälläköity
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti003.jpg
Pikku reikiä :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... nti002.jpg
Ruosteista peltiä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... paloja.jpg


Kommenttia kehiin reilusti!!! :)

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 8.11.2005 23:48

Hyvä siitä tulee, kuhan jaksatte loppuun asti :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 8.11.2005 23:51

Tätä rojektia en ymmärrä, mutta ehkä sitten kun on valmista?

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 8.11.2005 23:56

Eihä sitä ihminen aina kaikkia ymmärrä

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.11.2005 0:22

^ =)

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 9.11.2005 7:29

^^ Mun mielestä on hyvä, että tääläkin näkee vaihtelua projektejen suhteen, ettei aina niitä ainaisia kakkakoppia tontiteta ja laiteta isoja puskereita. Alkaa vähän mielestäni olla noita kolmosiakin laitettu liikaa..

Mutta tää olikin offtopiccia ja kommentit itse projektista tässä:

Tätä on kyllä mielenkiintoista seurata (siis ihan oikeasti!). Mites osien saatavuus tälläiseen Warreen? Löytyykö enään "tiskiltä" mitään vai joutuuko soveltaa muista merkeistä? Konehuoneessa joudutte varmaan melkoisesti uusimaan kaikkea pientä, mitkä yleisiin malleihin (kts. kakkis) löytyvät motonetin hyllyltä ja tähän ei sitten mistään?

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 9.11.2005 9:31

Hyvä madallus tuossa keulan testaus kuvassa...sehr gut. :) Antakaa olla suunnilleen tuolla korkeudella sit kun se on valmis.

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 9.11.2005 14:21

Netistä löyty seuraavanlainen sivusto, josta löytyy tosi paljon osia tohon autoon (tuninkia ja ihan normi-osia ;)

http://www.ldm-tuning.de/

Joitain varaosia saahaan noista kahesta muusta autosta, varsinkin farmarista, kun siitä ne osat käy päikseen tän meijän rojektin kanssa :) Mutta tosihan se on, että niissä autoissa on kans aikamoisessa kunnossa ne osat. Mut ehkä jotain.

Autoo tuskin madalletaan lainkaan tai sitten hyvin vähän (piti hieman korjata, kun mun projektikumppani olis kuitenkin tästä kommentoinu mulle jälkeenpäin ;).
Vähän tyylikkäämät vanteet ollaan kuitenkin ostamassa. Semmoset 13 tuumaset, sit ku kiillottaa hyväks niin on varmaan ihan hienon näkönen.

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 10.11.2005 0:32

Siinä joku ossi kehittänyt mainion bisneksen, tuuninki osaa Warreen...Trabanttia ei olisi tarvinnut hitsata ;-)

Hienoltahan tuo näyttää!

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 10.11.2005 17:34

vois ostella projektiksi P70 Zwickau:n. jotka tietää ne tietää :D

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 10.11.2005 22:06

Eilen ja tänään olen hitsaillut tuota koria.. Huomenna lähtee runko ja jotain muuta hilpettä hiekkapuhallettavaksi tutulle, aluksi oli tarkoitus itse hiekkapuhaltaa se, mutta hänellä on hiekkapuhallusurakka käynnissä, niin puhaltelee tuon siinä samassa.

Tässäpä vähän kuvia aikaan saannoksista.

Takalikasuoja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta001.jpg
Sama altapäin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta003.jpg
Etupää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta004.jpg
Runko lähdössä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta005.jpg

Väsäsin myös pöydän kasaan... täytyisi vielä maalata :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sta006.jpg

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 10.11.2005 23:33

nonii.. Tätä projektia on kiva seurailla :)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 10.11.2005 23:36

Ja tähän asti ollu mukava tehä :) Vaikka nuo ruosteen kanssa tappelemis hommat on aika "sieltä".

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 11.11.2005 7:23

Pätevän näköistä hitsausjälkeä, ei paljon uutta häpeä, millä hitsaatte?

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 11.11.2005 10:35

Hm... peltihommat on kivoja kun saa tehdä rauhassa ettei tarvitse oikoa... Tosin välillä meinaa tulla priimaa vaikka tekeekin "vasemmalla" kädellä... ;-)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.11.2005 11:13

Migillä hitsaan. Tuo pelti on ruostumatonta peltiä, joten sitä on vähän vaikeampi hitsata tavallisella langalla.. Ja joistakin paikkaa ruoste syönyt tuon pellin mihin hitsaa, niin meinaa palaa reikiä, mutta ihan kiitettävästi nuo onnistu. Pitäis myös uusi kaasupullo hakea, kun on melkein loppu ja välillä tunnustaa että sitä ei tuu ollenkaan...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 11.11.2005 11:44

Mites on et syökö ruostumaton mustaaa

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.11.2005 12:12

Eipä oikeastaan. Huomattavasti pitempään täytyy hitsatessa polttaa tuohon ruostumattomaan peltiin.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 11.11.2005 20:55

Hitsaamaan kyllä pystyy, mutta saattaa olla että iskee ns. raerajakorroosio.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 11.11.2005 22:16

Toivottavasti ei iske tuo "raerajakorroosio", en kyllä tajua mitä tarkoitat. Mutta Maalaan pellit sekä sisältä, että ulkoa. Sekä laitan koteloihin teollisuudessa käytettävää ainetta mikä muuttaa ruosteen kovaksi mönjäksi. Kokeilin sitä tohon mun golffiin ja hyvin on pitänyt ruosteen kurissa.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 12.11.2005 16:11

Nojuu, itsekään en mikään materiaaliekspertti ole, mutta raerajakorroosioon on suotuisat olosuhteet silloin, kun ruostumatonta hitsataan mustaan, jolloin saumakohdassa ruostumattoman teräksen kromipitoisuus saattaa laskea niin alas, että kromin ruosteelta suojaava vaikutus häviää.
Toinen uhka on galvaaninen korroosio, jossa jalompi metalli syövyttää epäjalompaa, niinkuin miksu tuossa aikaisemmin varmaan tarkoitti sanoa.

Kolmanneksi ruostumatonta terästä voi olla vaikea maalata, siinä ei tuppaa monet maalit pysymään...

Mutta toivottavasti onnistuu, en tiedä miten suuressa määrin em. ilmiöt tulevat vaikuttamaan.

mikko_a
-
Viestit: 169
Liittynyt: 28.12.2004 6:25

ViestiKirjoittaja mikko_a » 13.11.2005 20:57

Joo eipä paljon auta maalaukset, tai ruosteensuojaaineet, kun reaktio alkaa materiaalin sisältä. Ei siis pinnalta ruostumalla kuten norm. musta rauta tms.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 13.11.2005 21:20

Noh, tässähän meillä on sitte hyvä testikin menossa :)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 13.11.2005 23:37

Tarkoitin juurikin tota Mr.Crossfire sanoi

jabajee
-
Viestit: 692
Liittynyt: 26.7.2004 18:36

ViestiKirjoittaja jabajee » 14.11.2005 3:09

Asiallista jälkeä ja niin pois päin.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että mikä idea/järki on korjata ruostumattomalla pellillä tommosta mustasta tehtyä koppaa?
Siis ottaen huomioon nuo kaikki edellä mainitut "kemialliset ongelmat", tekemisen vaikeutuminen jne.

Vai onko tässä ideana tehdä ns. ikuista?
Korjataan ruosteita pikkuhiljaa aikojen saatossa niin kauan kunnes koko koppa on täynnä pelkkää ruostumatonta.

En ummarra :/

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 14.11.2005 7:15

Eipä tässä oikeastaan mitään ideaa oo, mutta sattui nyt olemaan tuota ruostumatonta peltiä. Ja ihan tietämättömyyttä sitä nyt tohon heppailin. Pitänee tehdä loput mustasta pellistä jos kyseinen reaktion on vaara. Kiitoksia kommenteista, nyt ollaan vähän viisaampia :)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 14.11.2005 17:51

Sinkittyä joskus hätäpäissään hitsaillu autoihin paikaksi ja ainakin kun sen saa tarttumaan niin sinkkipaskaa on sulanut myös saumaan jne, on kestäny yllättävänki hyvin :D Perkeleenmoista vaan hitsata..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 15.11.2005 22:34

No niin. Runko ja muuta hilpettä tuli tuossa pari päivää sitten hiekkapuhalluksesta. Ja niitä ollaan nyt pohjamaalailtu. Eilen pohjamaalasin jouset, tukivarret ja etuhelman. Tänään rungon sekä työpöydän.

Kuva

Huomenna lisää kuvia.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 15.11.2005 22:37

noniih.. hyvältä näyttää

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 16.11.2005 0:17

Paukkopullolla vai ihan ruiskulla? Paukulla tulee vaan niin ohut kalvo. Pensselikin parempi. Sillä ite vetäsin.

carman
-
Viestit: 162
Liittynyt: 19.4.2005 8:25

ViestiKirjoittaja carman » 16.11.2005 8:18

Vedä hammeritellä pensselillä mustaksi, tulee siisti ja kiiltävä pinta ja pitäis kestää! Toki voihan sen ruiskullakin levittää ;)

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.11.2005 16:10

Ruiskulla maalaan, saa hyvän pinnan ja ei ole niin isotöinen kun pensselillä :) Pintaan ajattelin ihan mustaa Miranolia, jospa se pysyis. Pohjamaali on ihan perus Rostex ruosteenestomaali.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 16.11.2005 16:49

Osta "työkonemaalia" on halvempaa ja kuivuukin joskus. Miranolilla maalatessa menee pinnan kovettumiseen viileässä ikuisuus. Työkonemaalilla saattaa olla jopa ruosteenesto-ominaisuuksia.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 16.11.2005 16:59

Talli on lämmin, niin ei pitäisi olla ongelmia :)

Trompi
-
Viestit: 753
Liittynyt: 13.12.2004 14:21
Viesti:

ViestiKirjoittaja Trompi » 16.11.2005 18:11

Teknoksen Inerta50 epoksi maalia kannattaa käyttää pintaan ja Inerta Primeriä alle. Maksaa 30eur 3litraa ja maali kestää vaikka jäänmurtajan pohjassa. Kuivuu tosi nopeesti.
Suosittelen.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.11.2005 18:52

eikö se niin ole että Miranol kuivuu 9 vuotta ja loput halkeilee

vaik ite kyl maalasin akselit sillä

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 16.11.2005 19:32

Kyllähän mulla Miranol on kuivunut kivikovaksi noin päivässä tai maksimissaan kahdessa. Ongelmana vaan on se, ettei Miranol tahdo kovuutensa takia kestää teräviä kolhuja.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.11.2005 22:47

Kesätöissä maalattiin välillä vähän ruosteisiakin osia NOR-maalin Jotun pajapohjamaalilla. Ei oo tullu ruosteet ainakaan helpolla läpi kun siin on jotain ruosteenestoaineitakin ja kuivuu tosi nopeesti.

VRookie
-
Viestit: 362
Liittynyt: 6.1.2004 3:15

ViestiKirjoittaja VRookie » 17.11.2005 9:38

Akzo Nobelin keinohartsimaalia. :) lyhyesti virsi kaunis. se on sitä ns. työkone ja teollisuusmaalia missä jonkinsorttista ruosteenesto-ominaisuutta mutta keinokura pohjamaali vielä alle niin pitäis kestää. suosittelen.

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 17.11.2005 9:51

Mä maalasin bemua inerta 5:sella ja sen päälle epoksiprimeria estämään kosteutta. Ei oo vielä ainakaan tullu läpi. 3 litran inertasetti kustantaa 67 euroa täälläpäin. Suosittelen.
On siinä ruiskutavarassa tosiaan melkoinen ero sprayhyn. Ei enää spraytä jos ei ole ihan pakko..

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 17.11.2005 16:27

Tikkurilan miehenä pitää vielä suositella Tikkurila Coatingsin Temaduria joka kyllä kestää tuossa käytössä kosteutta ja iskuja varsin hyvin.

Miranol on tietysti alkydimaalina helppo maalata,mutta kuten mainittiin ovat sen kuivumis ja iskunkesto ominaisuudet selvästi epoksimaaleja heikommat.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 17.11.2005 18:46

Joo, kattelin nuita maalivarastojani ja ei mulla ollutkaan, kun vihreenä tota Miranolia, joten maalikauppaan tulee lähtö.. Kiitoksia maalivinkeistä, täytynee kysellä vielä liikkeestäkin tohon tarkoitukseen sopivaa maalia.

Nyt lisää kuveja :)

Kuva

Saumaa riittää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua003.jpg
Vielä olisi hitsattavaa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lua004.jpg

Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 21.11.2005 23:01

Projekti ollu jäissä viikonlopun, mutta nyt edistystä. Pohja on nyt hitsattu valmiiksi ja jalkotila on pohjamaalattu.

Kuva

Etupää hitsattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa002.jpg
Jalkotila hiottuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa004.jpg
Jalkotila pohjamaalattuna
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jaa007.jpg

Joksa
-
Viestit: 389
Liittynyt: 15.8.2003 14:57

ViestiKirjoittaja Joksa » 22.11.2005 15:07

inerta 5:sella ja sen päälle epoksiprimeria


epoksipohjamaaliahan tuo inertakin on

Jusux
-
Viestit: 910
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja Jusux » 22.11.2005 20:33

Ehdottomasti Tikkurilan tuotteita, eikä mitään b-luokan kopioita.
Eroja maaleissa on paljon ja hinta määräytyy raaka-aineista; hinta=laatu

Jims1
-
Viestit: 31
Liittynyt: 30.6.2005 22:23

ViestiKirjoittaja Jims1 » 22.11.2005 22:03

Ehdottomasti Tikkurilan tuotteita, eikä mitään b-luokan kopioita.
Eroja maaleissa on paljon ja hinta määräytyy raaka-aineista; hinta=laatu



Tottahan oman firman tuotteita täytyy kehua :)

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 22.11.2005 22:03

^^ Ja milläköhän perusteella Teknos tekee B-luokan tuotteita? Ei ne Tikkurilankaan kamat sen ihmeempiä ole.

Edit: Kommentti siis Jusuxille.

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 22.11.2005 23:15

Tänään jotain pientä aikaansaannosta..

Massaa kaavittu pois
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee007.jpg

Sitten värkkäsin tollasen ulostulon tuohon mun golfiin..
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee003.jpg
ja kokeilua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee005.jpg

Sekä maalasin Sannan pikkuveljen kilpakelkan kuomun viimeviikolla ja nyt teippailtiin sitä. Kuomu on aika pölyinen.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... jee009.jpg

Mikko83
-
Viestit: 505
Liittynyt: 16.9.2004 9:25

ViestiKirjoittaja Mikko83 » 1.12.2005 18:48

mitäs Warrelle kuuluupi? =)

Sanna K.
-
Viestit: 18
Liittynyt: 15.10.2005 21:11

ViestiKirjoittaja Sanna K. » 1.12.2005 20:43

Hiljaista on täällä ollut nyt, mutta on me jotain saatu aikaseks.. Ite en pahemmin osaa sanoa, kun täällä Kajaanissa taas oon, et mitä autolle on tapahtunut tällä viikolla, mut viime vkonloppuna hiottiin ja pohjamaalattiin helmat sekä minä hioin ja kiillotin kantta. Sekin alkaa näyttää ihan ok:lta, vaikka pahimpia kulmia on vaikee saaha sileeks..

Ehkäpä me saatais lisää kuvia tän vkonlopun jälkeen tänne. Tallissa seisoo nyt isän traktori, joka viepi melkosesti tilaa, et ei kauheena pysty esim. autoo siirtelemään jne...

Kumppani saapi kertoo tarkemmin mitä on tehny autolle tän viikon aikana ;)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 42 vierailijaa