Projekti nimeltä Wartburg "Pitkästä aikaa"
Valvoja: ffp jäsenet
Warrelle kuuluu ihan hyvää :D
Auto on hiottu ja pohjamaalattu sisältä ja kontista. Runkoonkin olisi jo maalit, kunhan pääsisi maalaamaan. Tosiaan traktori on "vähän" tiellä tallissa. Etunavat ovat kaverilla ja se tehnyt niihin 4x100 pulttijaon, takarummut vien sille vielä, kun saan ne hiekkapuhalluksesta. Tänään kävin hiomassa vetareista ja muista etupään osista ruostetta pois, sekä huomenna tulee kaikkiin renkaisiin uudet laakerit ja stefat.
Auto on hiottu ja pohjamaalattu sisältä ja kontista. Runkoonkin olisi jo maalit, kunhan pääsisi maalaamaan. Tosiaan traktori on "vähän" tiellä tallissa. Etunavat ovat kaverilla ja se tehnyt niihin 4x100 pulttijaon, takarummut vien sille vielä, kun saan ne hiekkapuhalluksesta. Tänään kävin hiomassa vetareista ja muista etupään osista ruostetta pois, sekä huomenna tulee kaikkiin renkaisiin uudet laakerit ja stefat.
SS kirjoitti: ^^ Ja milläköhän perusteella Teknos tekee B-luokan tuotteita? Ei ne Tikkurilankaan kamat sen ihmeempiä ole.
En minä mitään Teknoksesta ole puhunut, itse sinä sen johtopäätöksen vedit =)
Olen vaan todennut itse että Tikkurilan tuotteet on parhaita kulutus-kestävyydeltään, maalattavuus ja ominaisuudet muuten samaa luokkaa.
Omaan projektiini ostin Tikkurilan maalit, osta sinä Teknosen maalit omaasi :)
Niin tein, ei ollut varaa Tikkurilan mömmöihin :)En minä mitään Teknoksesta ole puhunut, itse sinä sen johtopäätöksen vedit =)
Olen vaan todennut itse että Tikkurilan tuotteet on parhaita kulutus-kestävyydeltään, maalattavuus ja ominaisuudet muuten samaa luokkaa. Omaan projektiini ostin Tikkurilan maalit, osta sinä Teknosen maalit omaasi :)
Yleensä ottaen, ei noissa isojen valmistajien maaleissa niin isoja eroja ole.
Hezekiel
.
joku muu, mikä?
Post Posted: 1.11.2005 7:46
Meillä oli kanssa joskus Warre, ja siitä tietysti tuunattiin myös konetta. Kannesta kannattaa katsoa että sen "kannen yläpuolisen vesipumpun akselin" laakerointi on kunnossa.
Kantta voi madaltaa huoletta noin 4mm ilman että puristukset nousevat liikaa, paljealueet pitää vain jyrsiä uudelleen. Pelkästään tuolla tulee reilusti 5hv tehoa ja kulutus tippuu yli litralla. Sitten tietysti kanavien avarrus normaalien oppien mukaan, myös mäntien "ikkunoita" voi avartaa. Lohkoa voi plaanata sen verran että paljealueesta tulee sopivan tiukka mikäli mäntä ei muuten tule dekkiin.
Meillä oli vakiopakosarjan jatkeena suorasta pellistä väännetty paisari etupalkin takana poikittain (mitat laskettu jollain tuuningsoftalla siten, että pulssi tulee aina seuraavan pytyn hyväksi jolloin paisarista ei tule niin pitkä) ja siitä sitten 2" taakse asti.
Asia joka helposti jää huomiotta, on kampiakselilla olevat kampikammioiden tiivisteet. Jos stefa falskaa vierekkäisten pyttyjen väliltä, tehoa ei tule. Muutenkin kampikammion puristussuhdetta kannattaa pyrkiä nostamaan.
Näillä resepteillä, vakioisella imujärjestelmällä saatiin noin 80hv ilman että ajettavuus kärsi hiukkaakaan. Veto oli kaikilla kierrosalueilla normaalia parempi ja kulutus oli alhaisempi.
Sytytysjärjestelmä kolmine kärkineen ei ole kovin luotettava, joten siirtymistä transistoroituun järjestelmään kannattaa harkita. Tästä ei tietenkään olisi enää pitkä matka Megasquirtiin, imukanavat voisikin oikeastaan siirtää kampikammion kylkeen ja varustaa läppäventtiileillä, taiteilla joka pytylle oma pakoputken paisari ym. ym :)
Tuossa nuista tehoista, itselläni ei ole mitään kokemusta warren virityksestä..
Sain tänään etunavat sorvauksesta. Hyvin onnistui tuo 4x100 pulttijako noihin, ainut että poranterä oli menny rikki viimeistä reikää tehdessä ja hajoittanut sen niin että kunnollista kierrettä ei olisi siihen saanut. Tästä johtuen toisessa navassa kahdeksalle pultille reiät.
Pulttien kanssa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... vyt002.jpg
Piti herkistellä :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... vyt004.jpg
Pulttien kanssa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... vyt002.jpg
Piti herkistellä :)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... vyt004.jpg
No nyt ois lisää kuvia roippeista. Traktori remppa edelleen tallissa, estää maalailu hommat. Mutta jotain pientä on saatu aikaan.
Pohjamaalia kaipaavat
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... ttavaa.jpg
Etujouset paikoillaan
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... illaan.jpg
Uutta osaa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... likkaa.jpg
Iskarit uusi/vanha
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... -vanha.jpg
Vetarit
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... niveli.jpg
Ohjaus
http://i19.photobucket.com/albums/b172/nasu9/Ohjaus.jpg
Jarrulätkät uusi/vanha
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... -vanha.jpg
Kokeilua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... yjaltk.jpg
Talli SEKAISIN
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... litynn.jpg
Kaikkeen sitä joutuu sotkeutumaan :D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/nasu9/GSi.jpg
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Pohjamaalia kaipaavat
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... ttavaa.jpg
Etujouset paikoillaan
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... illaan.jpg
Uutta osaa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... likkaa.jpg
Iskarit uusi/vanha
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... -vanha.jpg
Vetarit
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... niveli.jpg
Ohjaus
http://i19.photobucket.com/albums/b172/nasu9/Ohjaus.jpg
Jarrulätkät uusi/vanha
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... -vanha.jpg
Kokeilua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... yjaltk.jpg
Talli SEKAISIN
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... litynn.jpg
Kaikkeen sitä joutuu sotkeutumaan :D
http://i19.photobucket.com/albums/b172/nasu9/GSi.jpg
Koko albumi
http://photobucket.com/albums/b172/nasu9/
Jarruja alettu purkamaan ja tiivisteet menee vaihtoon. Mäntien suojakumit on aivan entiset, sekä männät olivat ruostuneet kiinni. Lähtivät kuitenkin irti liuottimella ja vasaralla :) Takajarrujen männät vielä liuotuksessa.
Osissa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... uja006.jpg
Suojakumeja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... uja007.jpg
Osissa
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... uja006.jpg
Suojakumeja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... uja007.jpg
Meillä oli tuollainen kun olin pikkupoika:
http://www.maxon.net/pages/gallery/pix/wartburg.jpg
Edit: No eihän se tietenkään ollut Coupemalli meillä, vaan tämmöinen sedan:
http://www.die-volkspolizei.de/images/wartburg.jpg
Värit kuin tuossa kupeessa, sinivalkoinen :)
http://www.maxon.net/pages/gallery/pix/wartburg.jpg
Edit: No eihän se tietenkään ollut Coupemalli meillä, vaan tämmöinen sedan:
http://www.die-volkspolizei.de/images/wartburg.jpg
Värit kuin tuossa kupeessa, sinivalkoinen :)
Viimeksi muokannut dealer, 19.12.2005 6:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
On kyllä pirun nätti, noi voi olla harvassa..
Tällaiset vanteet olis tulossa Warreen, BBS:n keskiöllä tosin. Jääneet ylimääräisiksi kakkiksestani.
http://www.2002parts.com/BBSra15x6et35painttop.jpg
Tällaiset vanteet olis tulossa Warreen, BBS:n keskiöllä tosin. Jääneet ylimääräisiksi kakkiksestani.
http://www.2002parts.com/BBSra15x6et35painttop.jpg
Kotipaikkakunnallani on yksi tuollainen sinivalkoinen Wanha Wartburg, valokuvasinkin sitä viime kesänä ja jututin omistajaa.
Auto oli ollut hänellä kesäautona useamman vuoden, kuulemma ihme kyllä suht viaton peli niillä kilometreillä eikä ollut tarvinnut ostaessa paljoa maksaa.
Vaan en sotke tätä mainiota topikkia enempää :)
Auto oli ollut hänellä kesäautona useamman vuoden, kuulemma ihme kyllä suht viaton peli niillä kilometreillä eikä ollut tarvinnut ostaessa paljoa maksaa.
Vaan en sotke tätä mainiota topikkia enempää :)
Satulat saatu rempattua. Puhdistettu, hiottu puhtaaksi, männät hiottu myös ja läjätty jarruvaseliinilla. Mäntien suojakumit puuttuu vielä. Sitten sain tehtyä ton toisen jarrulätkänkin valmiiksi.
Satulat
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut001.jpg
Lätkät
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut004.jpg
Satulat levyillä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut006.jpg
Satulat
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut001.jpg
Lätkät
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut004.jpg
Satulat levyillä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... rut006.jpg
Tuossa Warren jarruasiassa on vinha perä:
Joskus 1970-luvun puolivälissä eurooppalaiset turvallisuusviranomaiset alkoivat ottamaan semmoista kantaa, että rumpujarrut edessä eivät oikein enää kelpaa uusissa autoissa (sellaiset siis oli Warressa siihen aikaan).
No, tehdas katsoi, mitä voidaan tehdä: Heillä oli rallin johonkin ryhmään luokitellut nelimäntäiset levyjarrut tehtaan "Works rally car:issa". -> Selvä homma: Lisätään "hieman" ko. tehtaan valmistuskapasiteettia ja lätkäistään kilpa-auton jarrut kaikkiin autoihin siitä lähtien.
Näin tehtiin, mutta jarrutehostinta ei saatu speksattua joten hillitsimet olivat loppuun asti sangen kovapolkuiset... Paperilla kuitenkin aika reteä ominaisuus siihen aikaan.
Joskus 1970-luvun puolivälissä eurooppalaiset turvallisuusviranomaiset alkoivat ottamaan semmoista kantaa, että rumpujarrut edessä eivät oikein enää kelpaa uusissa autoissa (sellaiset siis oli Warressa siihen aikaan).
No, tehdas katsoi, mitä voidaan tehdä: Heillä oli rallin johonkin ryhmään luokitellut nelimäntäiset levyjarrut tehtaan "Works rally car:issa". -> Selvä homma: Lisätään "hieman" ko. tehtaan valmistuskapasiteettia ja lätkäistään kilpa-auton jarrut kaikkiin autoihin siitä lähtien.
Näin tehtiin, mutta jarrutehostinta ei saatu speksattua joten hillitsimet olivat loppuun asti sangen kovapolkuiset... Paperilla kuitenkin aika reteä ominaisuus siihen aikaan.
miranooli ei ihan paras vaihtoehto, jää monesti hitusen pehmeeks ja lähtee liisuina irtu pohjamaalista riippuen. 2K polyuretaanimaali o ihan ässää alustan osiin, eikä maksa yhtään sen enempää ku miranoolikaan ku kaupasta hakee. Esim teknodur tai teknoplast. Saa vielä eri kiiltavyysasteina. Alle ku huitasee teknozinkin ni avot.
Nyt ollaan sitte kasattu jotain. Esim. takajarrut, iskarit, etutukivarret. Noita jarruputkia kattelin ja ne just ja just menee vielä... Kohta pääsee tuon koneen kimppuun :P
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tus020.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tus020.jpg
Projetki etenee taas!
Jarruputket saatu laiteltua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu001.jpg
Pääsylinteri
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu002.jpg
Jarrupaineensäädin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu004.jpg
Satuloihin vielä väriä??
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu005.jpg
Tuo väri mikä noissa lätkissä on olis vissiin korin tuleva väri.
Tänään otin laatikon ja koneen työn alle. Laatikkoon uudet stefat ja öljyt ja sitten kone atomeiksi.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu007.jpg
Jarruputket saatu laiteltua
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu001.jpg
Pääsylinteri
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu002.jpg
Jarrupaineensäädin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu004.jpg
Satuloihin vielä väriä??
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu005.jpg
Tuo väri mikä noissa lätkissä on olis vissiin korin tuleva väri.
Tänään otin laatikon ja koneen työn alle. Laatikkoon uudet stefat ja öljyt ja sitten kone atomeiksi.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... kuu007.jpg
Nyt kone leväytetty auki ja katellaan mitä kaikkee uusiks. Takarumpuja en ole vielä saanut amiskalta, niin ei ole saanut runkoa läjättyä eteenpäin..
Lohkot erillään
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... one003.jpg
Männät
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... one006.jpg
Lohkot erillään
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... one003.jpg
Männät
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... one006.jpg
Saatiin lohkot pohjamaalattua.:) Jarruputket ja satulat saivat kanssa väriä niskaan.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lia007.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lia006.jpg
Hitaasti, mutta varmasti etenee ;)
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lia007.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... lia006.jpg
Hitaasti, mutta varmasti etenee ;)
Pitkästä aikaa tullut taas jotain tehtyä..
Kone alkaa olla kuosissaan
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta001.jpg
Uusi kannentiiviste
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta005.jpg
Rummut laitettu paikoilleen ja pohjamaalattu
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta004.jpg
Kyllä se siitä...
Kone alkaa olla kuosissaan
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta001.jpg
Uusi kannentiiviste
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta005.jpg
Rummut laitettu paikoilleen ja pohjamaalattu
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... tta004.jpg
Kyllä se siitä...
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Mulla oli aikoinaan 89 warre, mutta siinä kävi niin että kaupunki vein sen pois ja paalasi. No mä sain siitä kyllä sitten kaupungilta ihan hyvän korvauksen, mutta kyllä se silti harmittaa kun se oli hiton hyvässä kunnossa oleva yhdellä eläkeläisellä uudesta asti ollut.
Jotain osia multa siis löytyis, mutta sulla näyttää olevan varaosat omasta takaa. Eli ainakin moottori, maski, virranjakajazydeemi ja umpiot. Niin ja sitten löytyy viritysohjeet joilla irtoaa 80-90 heppaa. Ja sitten on lisäksi vielä kierroslukumittari joka on modattu toimimaan warren moottorin kanssa. Osat olis tampereella mun tallissa, että jos kiinnostaa niin laita viestiä...
Jotain osia multa siis löytyis, mutta sulla näyttää olevan varaosat omasta takaa. Eli ainakin moottori, maski, virranjakajazydeemi ja umpiot. Niin ja sitten löytyy viritysohjeet joilla irtoaa 80-90 heppaa. Ja sitten on lisäksi vielä kierroslukumittari joka on modattu toimimaan warren moottorin kanssa. Osat olis tampereella mun tallissa, että jos kiinnostaa niin laita viestiä...
Nyt on kone paikoillaan. Kansi täytyis vaan kiilloittaa loppuun... Renkaanpultit pitäis saada, niin sais tuon rungon renkaille. Että semmosta.
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... aan003.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... aan004.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... aan003.jpg
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... aan004.jpg
Tällä viikolla olemme olleet ahkeria :) Sain maalattua pohjan auton sisältä ja projektikumppani hioi tämän päivää auton likasuojia, pohjaa, sekä hitsasi muutaman paikan :D
Kuvia:
Sisältä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa008.jpg
Pohja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa004.jpg
Likasuoja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa001.jpg
Viimeisiä paikkoja koriin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa007.jpg
Jokohan tässä oltaisiin voiton puolella? :):)
Kuvia:
Sisältä
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa008.jpg
Pohja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa004.jpg
Likasuoja
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa001.jpg
Viimeisiä paikkoja koriin
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... taa007.jpg
Jokohan tässä oltaisiin voiton puolella? :):)
OT: Tuli lähdettyä sitten tekemään tiiviste/siistimis remonttia golffiin. Nyt on sitten 2 projektia päällekkäin :D Kone lähtee pois ja ruosteenpoistotyöt jatkuu siitä mihin ne jäi viime kesänä. Jotain tuninkia tähän on jo tullut laitettua ;)
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tee004.jpg
Jos löytyy kiinnostusta, nii tästäkin voisi laittaa projektikertomusta tänne osastolle??
http://i45.photobucket.com/albums/f71/L ... tee004.jpg
Jos löytyy kiinnostusta, nii tästäkin voisi laittaa projektikertomusta tänne osastolle??
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Nyt aiheeseen:
Pohja ja sisäloksut saaneet pohjamaalin pintaan. Peräkontti on hiottu nyt ympäriinsä ja se täytyisi maalata ruiskulla. Varsinaiset lokasuojat ovat nyt käsittelyn alla, niissä on melkolailla laittamista..
Kuvia:
Pohjamaalattu
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut001.jpg
Eikö tämä lopu koskaan? :(
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut003.jpg
Lisää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut005.jpg
Projektin yleiskuva
Pohja ja sisäloksut saaneet pohjamaalin pintaan. Peräkontti on hiottu nyt ympäriinsä ja se täytyisi maalata ruiskulla. Varsinaiset lokasuojat ovat nyt käsittelyn alla, niissä on melkolailla laittamista..
Kuvia:
Pohjamaalattu
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut001.jpg
Eikö tämä lopu koskaan? :(
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut003.jpg
Lisää
http://i19.photobucket.com/albums/b172/ ... sut005.jpg
Projektin yleiskuva
Pitkästä aikaa vois alkaa tätäkin peliä jatkamaan :)
Täytyis likasuojat hiekkapuhaltaa ja hitsailla reiät umpeen ja vetää maali päälle.
Ainut ongelma on, että ei ole omia puhallusvehkeitä, joten täytyy metsästää jostain sellaiset lainaan :S Talvella en tätä taida pahemmin ehtiä laittamaan, kun muutan opiskelu yms. syistä.. Joten jos saisi pohjamaaliin nuo pellit ja sitten laittais auton latoon seisomaan..
Täytyis likasuojat hiekkapuhaltaa ja hitsailla reiät umpeen ja vetää maali päälle.
Ainut ongelma on, että ei ole omia puhallusvehkeitä, joten täytyy metsästää jostain sellaiset lainaan :S Talvella en tätä taida pahemmin ehtiä laittamaan, kun muutan opiskelu yms. syistä.. Joten jos saisi pohjamaaliin nuo pellit ja sitten laittais auton latoon seisomaan..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa