Golf VR6 proggis

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 31.3.2006 13:29

Koodi: Valitse kaikki

[url=osoite tähän]linkkiteksti tähän[/url]

onkos ilmastointi kuinka kauan ollut tyhjänä? eiköhän tuo kuivain sillon mene vaihtokuntoon

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 31.3.2006 17:02

Eipä ne kovin herkästi mene vaihtokuntoon ja jos meneekin niin uus maksaa ilmeisesti n100e? Aika pieni hinta siitä että autossa on toimiva ilmastointi.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 31.3.2006 22:01

Empä usko, että kuvain on rikki mutta se näkee sitten sunnuntaina. Kerrankin on hyötyä sukulaissuhteista, eli täyttö ei maksa mitään =)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 31.3.2006 22:58

Voi olla vaikee saada 9tonnia räpelletystä autosta, kun originaaleja saa aika paljon halvemmalla. Noin niinku tavan ostajan kannalta ajateltuna. Sellaselle kun ei tehdyt työt yleensä merkkaa mitään, korkeintaan arvoa alentavasti (niinkuin myös autoliikkeille). Ite en oo ostamassa kumpaakaan, mutta tuningia ja vakiota myyneenä voin kertoa :)

Kokonaisuutena tuo vaikutta ihan asia-peliltä. Laittele loppuun ja käytä penkissä/säädöissä, niin saat auton toimimaan kunnolla ja me muut nähdään että mitä hyötyä tollasesta modauksesta oikeesti on :)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 1.4.2006 1:01

^kuten on sanottu niin hyvä ja halpa ei kulje käsi kädessä...

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 1.4.2006 11:57

VR6:sissa on niin paljon tarjontaa nykyään että on täysin ostajan markkinat. Kaverikin myi juuri 200tkm ajetun 92 Ville Riston neljään tonniin.

T.Hell
-
Viestit: 579
Liittynyt: 11.3.2005 9:02

ViestiKirjoittaja T.Hell » 1.4.2006 16:51

Mä taas voisin hyvinkin ton ostaa, koska tietää mitä on tehty eikä itse tarttis tekniikkaan puuttua, paitsi ehkä lastun osalta... Tommosen kuutoskoneisen äänet ja luonne vaan miellyttää. Paljon...
Toisaalta taas tykkään tosta omasta corrostakin ja kukas sen nyt ostaisikaan... ;)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.4.2006 15:31

Tommosta saatiin viikonloppuna tehtyä, tuli ihan ok:t vaikka itte sanonkin ;)

pilarit irit
pilarit paikallaan
Viimeksi muokannut Wergu, 3.4.2006 19:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 3.4.2006 18:06

hienot on pilarit =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.4.2006 20:04

No niin tänää sain maskin paikalleen ja ilmastoinnin täytettyä ja ihan hyvin tulee kylmää ilmaa eli eipä siinä mitää vikaa ollut, muuta kuin oli vähän aineet vähissä. En ihan ilmaseksi saanutkaan täyttöä vaan 50€ piti siittäkin köyhtyä! Sitä se sukulaisuus teettää ;)
Pari kuvatusta

maski paikallaan
sisä kuva

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 4.4.2006 21:43

takaluukunki modasit ni oisit nyt samalla laittanu iha peltiset "luomet" konepeltii kii =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.4.2006 22:26

No joo, olishan ne hiennomat mut noi luomet oli jo kiinni autossa, kun sen ostin.
En jaksa nyt enään alkaa väsään tota nokkapeltiä, ehkä sitten syksymmällä, jos auto ei ole mennyt kaupaksi.

J_K_H
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.3.2005 17:17

ViestiKirjoittaja J_K_H » 5.4.2006 16:37

Anteeksi tyhmyyteni. Tuntuu jotenkin kummalliselta, kun otetaan 2.8 litrainen kutonen, asennetaan viriosaa ja portataan, tai stroukataan, suurella rahalla. Niin saatava teho on noin 200hp? Eli tehonnousua 20-30 hv? Ymmärrän toki että vääntöä on paljon ja laajalla alueella, mutta kumminkin. Varmaan hieno kone ajaa tuollainen VR6, mutta viripotentiaalia vaparina tuntuu olevan aika niukasti, onko tälle jotain syitä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.4.2006 17:21

ei kato saada tarpeeksi ilmaa imettyä sylinteriin ja tästä johtuen ei voi syöttää enempää polttoainetta.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 5.4.2006 19:17

Onhan ne tehot tiukas tässä konemallissa. Läppärunkoja kipeesti tarttis niin sitte rupeis irtoon, jos vaparina pitää, turbot on tietysti erikseen!!
Toi imusarja systeemi on vähän lapsellinen. Mut VR6 ääniä ei voita mikään, on kyllä aika miehekkäät vaikka itte sanonkin!! Ja onhan tässä VR6:sessa vääntöä tietysti laajalti mut tehot jäävät aika mataliksi iskutilavuuteen nähden!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 19.9.2006 12:35

No niin suomessa taas!

Päivitellään vähä tätäkin, eli kesällä ei ole muuta tapahtunut, kun öljyt/suodatin vaihettu, uudet renkaat hankittua ja virrajanjaka/pyöriä vaihdettu (velipojan toimesta).
Niin ja sain takalipan paikkalle, oli viä sattumoisin alunperinkin minun autosta.

Ja heti yksi kyssäri, että kuinkas vaikea on vaihtaa etupyöränlaakeri? Tai kuinka kauan siihen suurin pirtein menee aikaa?
Olin viemmäss autoa kulmiensäätöön niin huomasivat, että on laakeri vähän heikossa kunnossa.

EDIT: Ens kuun lopussa on aika Karalalle

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 2.11.2006 16:37

No niin kulmat on säädetty ja laakeri vaihdettu.
Karalalle aika 13.10. Sitte nähdään onko koti viritys onnistunut... eli jos vakio tehoista jäljellä vielä -20% niin viritys on onnistunut.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 2.11.2006 17:54

tarkoitat varmaan 13.11? Laitahan sitten tietoa näytille.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 2.11.2006 20:04

Juu siis 13.11 on niin toi lumen tulo sekotanut pää =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 13.11.2006 22:36

Kuva

Hiukan tuli auto likaseksi, tosin tulihan Raumalta matkaa tonne n.300km ja keli oli taas mitä oli.

Tehojakin vähän enempi kun vakiossa eli ihan Ok tulos. Kun ajattelee, että autossa on vielä vakio alakerta. Tosin nyt voi sanoa, että ei ole mikään kaikista helpoin auto virittää. Turbolla olis varmasti saanut enempi ja helpommin tehoja. Mutta suomen lainsäädäntö on mitä on.

Ja turbolla saa kaikki lisää tehoa ;)

Säädettävillä nokkapyörillä olis tullu varmasti vielä lisää tehoja, koska käyrästössä on toi heikompi teho+vääntö ajettu samoilla vireillä mutta eri nokka-ajotuksilla. Eli pienestä on kiini =)

Ja loppu yhteenvetona voisi vielä mainita, että se mitä näkee esim. nettiautossa myynnissä olevat VR6:set putki + lastu 200hv niin on kyllä täytää p..kaa puhetta.

Ps. jos kiinnostaa dynolappu niin laittakaan pm:ään mailiosote

J_K_H
-
Viestit: 47
Liittynyt: 12.3.2005 17:17

ViestiKirjoittaja J_K_H » 13.11.2006 22:55

Onkos tässä kannelle tehty mitään tai imusarjalle? Jokin paikka näissä ahdistaa reippaasti. Pakkohan sieltä on löytyä jokin ahdistava paikka. Pidä vaparina, siinä on haastetta:) Onko näistä VR6:sta saatu maailmalla rahalla millaisia tehoja?
Nuo nokkapyörät auttoivat ainakin omassa Japanin ihmeessä huomattavasti, alakierrokset kyllä kärsii ajoitettaessa huipputehoille. Varsinkin kun on nokat vaihdettu niin säädettävät nokkapyörät ovat hyvät.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 13.11.2006 23:33

^Jos lueskelet alusta asti niin aika tarkaan selviää mitä autolle on tehty =)

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.11.2006 1:18

eli tämä(kään) ei menny ylihintaisena ja tuunattuna kaupaks.
Tonneja ja tunteja upotettu, tuloksena vain vähän enempi tehoa ku vakiona... ? Wanhan sanonnan mukaan: eihän se sitte joo hukkaan ole mennyt, jos yli 40% vakiotehoista jäljellä ;)
Mutta selittelyt sikseen, minkälaisia lukemia karalan penkki kertoi?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 7:10

Karalalla oli tulostin rikki eli dynolappu on pdf-tiedostona ja en ole oikein guru näissä netti jutuissa eli en osaa liittää sitä tänne... Jos joku voisi neuvoo? Tai voin lähettää sen jollekkin mailina joka osaa linkittää sen tänne?

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 14.11.2006 8:19

Tommonen : http://www.4shared.com/file/5886874/c6a78596/lnf.html
HUOM! Vain yksi kerrallaan pääsee pällistelemään :)

e: ollos hyvä.
Viimeksi muokannut kilpijoki, 14.11.2006 9:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 8:27

^kiitoksia avusta!! =)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 14.11.2006 9:53

Oli ihan kiva nähdä dynolappu veera projektista. Enemmän kuin vakiona kuitenkin, vaikkei suuren suuri ero ollutkaan.

Alpina E34
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.3.2005 9:16

ViestiKirjoittaja Alpina E34 » 14.11.2006 15:02

JariN: voihan sitä ostaa myös 4000-6000€ Veeärrän ja hakata siihen monta tonnia kiinni että tekniikka on vastaavassa kunnossa, ja varsinkin mallin ominaisvika eli jakopää on kunnossa. Itseä v...ttaa moinen asenne että ylihintainen jne. Täytyy käydä koeajamassa pari kappaletta samanlaisia autoja, niin huomaa kyllä eron.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 15:42

Tossa ois jonkulainen video.


Kuva

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.11.2006 15:51

Ihan ok dynolappu, mutta itse olen tyytyväinen siihen että laitoin oman VR6:n ajoissa vaihtoon.. Sillä rahalla mitä pelkän koneen rakenteluun olin suunnitellut olis saanut näköjään sen +25hv/+35nm joka on kyllä todella kurja lisä hintaansa nähden. Sit kun olis lisännyt viel korin kunnostus osuuden.. hohhoijaa. Siinä olis mennyt useita tuhansia euroja aivan hukkaan :/ kun tuo oma kottero hukkas mult jo "vakionakin" useita tuhansia euroja 1v8kk:ssa aivan turhaan. Eipä tossa koneessa ole muuta hienoa kuin äänet ja vääntöalue.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 14.11.2006 17:09

Alpina: ennenkuin menetät yöunesi, niin kannattaa muistaa että tavara vaihtaa omistajaa kun hinta on kohillaan.
Ja tokihan jokainen saa vittuuntua justiin siitä mistä haluaa. Ei se oo multa pois, eikä myöskään stressaa yhtään jos joku ei halua tosiasioita hyväksyä.

Jottei menisi pelkästään paskan jauhamiseksi, niin takaisin aiheeseen:
Ei sattunut silmääni mainintaa että mitä sille ruutalle tehtiin keskisuomessa vai tehtiinkö mitään?
Niin tai näin, oletettavasti on kuitenkin todettu ettei nakuta ja kone toimii kaikilla kierrosalueilla niinkuin pitääkin

Vaikkei kohde olekkaan helppo viritettävä, niin hyvähän se on että joku silti tekee ja ponnistaa työvaiheet ja tulokset ilmoille muiden ihmeteltäväksi.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 18:03

Kyllä se uudet säädöt ajo boksiin eli ohjelmoitti sen uudestaan. Ja nyt on myös tyhjäkäynti korjattu. Mittarin mukaan 900rpm (todellista 750rpm), ennen se tyhjäkäynti oli 500rpm mittarin mukaan. Rajotin siirrettiin 7000rpm.
Auton käyttäytyminen muuttu huomattavasti Karalan käynnin jälkeen, vetää hyvin läpi kierrosalueen!
Eli käynti Karalalla kannatti =)

Kiitokset vielä Mikalle!!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 18:11

Niin tohon virityksen hintaa voisi sen verran lisätä, että tämähän on vaan harrastukseni. Ja mikä sellanen harrastus olisi joka ei kaikkia rahoja veisi =) Ja ittelle olen autoa tehnyt eli ainaki tiedän autoni läpikoitasin.

Jos vertaa saavutettuja tehoja tohon Nilssin Corraadoon joka on tiettävästi suomen tehokkain VR6 N/A niin ihan tyytyväinen olen saamaani teho lisäykseen. Jos vähän jossitellaan niin tossa Corradossa on jo vakiona 140kW ja 2,9l kone. Ja se oli vielä porattu 3 litraseksi ja puristuksia nostettua 10~11 ja tietysti aikalailla samat virityksety muuten eli jos noihin vertaa niin ihan hyvin tuli tehoa lisää....vai olenko väärässä?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 14.11.2006 19:15

Hyvät lukemathan sieltä tuli! Mitä oon vwvortexilta seuraillu samanlaisia projekteja, niin tossa 200 korvilla ne teholukemat pyörii vaparivirityksillä.

Millasia kulutuksia oot mittaillu uudella ohjelmalla?

Alpina E34
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.3.2005 9:16

ViestiKirjoittaja Alpina E34 » 14.11.2006 20:47

No ehkä oli liian vahva ilmaisu, mutta ennemmin kannattanee ostaa valmiiksi kunnossa oleva laite kuin hieman edukkaampi, johon saa kuitenkin tehdä sitten remppaa rahan edestä =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 14.11.2006 22:02

^^ No mentäessä Karalalle keskikulutusmittari näytti 9,8 ja takas tultaessa 9,2l. Takasin päin tultiin vielä vähä raskaammalla kaasujalalla.
Eli tuntuu olevan postiivinen vaikutus uusilla säädöillä myös polttoaineen kulutukseen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 16.11.2006 9:57

Onkos tässä kannelle tehty mitään tai imusarjalle? Jokin paikka näissä ahdistaa reippaasti. Pakkohan sieltä on löytyä jokin ahdistava paikka.


Tuli tosta vielä mieleeni että Noormarkussa olisi sellanen paikka mistä löytyisi heti "ahdistavat paikat". Siellä on luultavasti suomen kehittynein dyno. Näkee heti millasen pakosarja auto tarvi yms. niillä on resonassi mittarit. Tosin sinne saa aika huonosti aikoja, kun tekee vain kilpa vehkeitä

Täytyy pistää harkintaa jos vaikka kävis siellä tässä lähi aikoina ....kattomas mitä pitää tehdä että sais 12kW lisää tehoa ;)

e: www.specialmotors.fi/index_fin.htm

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 20.11.2006 11:05

Elikkä auton jatko jalostus jatkuu ;)
9% teho lisäys olisi hakusessa eli nyt on niiden kuuluuisien hokkus pokkuksien aika =)

Autoon tulossa säädettävät nokkapyörät, RVS:ät koneeseen, Nology tulpanjohdot sekä Brisk iridium tulpat.

Toivottavasti Karalalle sopisi vielä mennä. Kuulin vähän huhua ettei sitä kiinnosta paljoa rukkailla omia ohjelmiaan. Mutta olis hyvä käyttää samaa dynoa, koska niissäkin saattaa tulla eroja.

Ajattelin ensin laittaa nokkapyörät ja RVS:ät ja vetästä niillä maksimi tehot ja siiten vaihtaa paikan päällä uudet tulpat ja johdot. Sitten vielä uusi vetäsy.
Niin näkisi vähän onko noista johdoista /tulpista oikeasti mitään hyötyä.

Joku varmasti ajattelee että ompa pimeä kaveri kun laittaa vielä noin paljon rahaa autoonsa ja hyöty ei varmasti montaa kW ole.

Mutta ajattelin että varmasti jotain voisi kiinnostaa noi tulppien / johtojen erot.
Koska ei ainakaan noi johdot ole halvimmasta päästä eli kyllä niistä jotain hyötyä saisi olla. Tosin paras olisi että koittaisi kaikkia erikseen mutta ainakin tossa RVS juttussa tarviii ajaa aika paljon ennen kuin sen täysihyöty on saavutettu eli sen takia ajattelin tehdä sen näin.
No tulppien ja johtojen hyötyä voisi kokeilla erikseen mutta täytyy ensin varmistaa Mikalta että kiinnostaako sitä pätkääkään tälläisin puolitehosien rullitus.

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 20.11.2006 12:32

Kiva tätä projektia on ainakin ollut seurata. Mitäs väliä sillä on, jos jonkun mielestä VR:n virittäminen on liian kallista ja turhaa? Toi tulppa ja johtohomma on kyllä tosiaan hokkuspokkus hommaa, luulisin että RVS:stä on enemmän etua?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 20.11.2006 21:29

Kiitos vaan. Hyvä niin!
Sen verra aikataulusta että rullilla käynti menee tammikuun puolelle. Johtuen ihan Belgian pojista, kun niillä on aika pitkät toimitusajat (nokkapyörät).
Laittelen uusia kuvia kunhan saan osat haalittua kasaan ;)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.11.2006 9:21

Laitetaas vähän tulevien osien hintoja ja www osotteita jos joku muukin haluaa tilata. Kimpatilauksella vois vaikka saada 2€ alennusta ;)

Tulpat Brisk 16€*6 = 96€ www.brisk.fi

Johdot Nology 344€ www.kaasutinexpertti.fi/shop

RVS 72,7€*2 = 145,2€ www.rvs.fi

Säädettävät nokkapyörät 470€ www.usparts.fi

Hyvä suhdeluku olisi 100€ / 1kW =)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 21.11.2006 20:31

onko sulla koskaan noilla uusilla nokilla polttanu imusarjassa? Mulla on schrickin 248/260 nokat ja tietyllä kierrosalueella vaihdettaessa kuuluu semmonen vaimea tai muutama poksadus. Luultavasti imusarjasta. Mites noilla säädettävillä nokkapyörillä laitetaan ajoitus kohdilleen? Pitää melkein puoliautoo purkaa että pääsee nokkapyöriin käsiks.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.11.2006 21:07

Imusarja, venakoppa, virranjakaja, tulpanjohdot, pari liitintä, pari letkua, muutama klemmari ja sitten se pääty pala... jollekkin se voi tietty olla puoli autoa mutta mulle aikaa tohon menee 30-35min.

Ei ole polttanut imusarjaan. Ennen virityksiä sai pakoputken päästä 30cm ketunhännän aikaseksi. (Ilman kattia) Virityksillä en ole sitä koittanut.

Ajotukset kattotaan heittokellolla. Sillä saa katottua todellisen yläkuolokohdan. Ja sitten saa kattottua paljonko on venat auki vaihtokohdassa. Mun nokilla pitäs olla 0,65mm/2,45mm (imu/pako).

e. Hiukan tuli leijuttua liikaa, kaverin kans ollaan toi purku homma tehty n.5 kertaa et nyt se alkaa sujuun aika nopeesti.
Toinen irrottaa imusarjaa ja toinen sillä aikaa kaikki muut. Tietty venakoppa viimeiseksi. Mutta ei ole mikään kauhea homma, se oli tän jutun pointti.
Viimeksi muokannut Wergu, 22.11.2006 10:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wille
-
Viestit: 921
Liittynyt: 23.7.2003 10:52

ViestiKirjoittaja Wille » 22.11.2006 1:17

Koululla dynotettiin luokkakaverin Bmw e30 325 F-ryhmäläistä ja kokeilussa oli just noi Brisk iridium -tulpat. Tehot ei noussu yhtään verrattuna ~10h ajettuihin yks kärkisiin Boscheihin. Jos en ihan väärin muista, niin tehot saatto jopa tippua hiukan noilla Briskeillä. Tietysti bemarin suora kutonen on eri kun VR6, mutta ehkä toi kuitenkin jotain suuntaa antaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.11.2006 10:22

Olipas ihme olis luullut et just tommoseen peliin olis tullu vähän lisää.
On koneet tietysti erinmoisia mutta mutta.. No ostan joka tapauksessa ne tulpat ja johdot ja koitan niiten yhteisvaikutusta. Tuskin niillä nyt montaa hevosvoimaa voi saada.

Tällä hetkellä mulla on kuparijohdot ja NGK 6 tulpat.

brisk.fi
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.6.2006 11:10

ViestiKirjoittaja brisk.fi » 28.11.2006 19:23

Wille unohti mainita, että bmw:n alkuperäiset tulpat olivat kärjeltään noin 4-5mm pidemmälle palotilaan työntyvät kuin Briskin Iridiumit. Sillä on *jonkinasteista* merkitystä varsinkin kun tulppa tulee kys. moottoriin kannen sivusta. Jos sylinterihalkaisija on n.80mm, tuo ~4mm on ~10% sylinterin säteestä. Tällä on varmasti vaikutusta tarvittavaan ennakkoon ja liekkirintaman etenemiseen. Toinen mahdollisesti vaikuttava asia on miten männän/palotilan(imukanavan geometria ohjaa ilma/polttoaineseoksen sytytystulpan läheisyyteen - onko nyt menty optimipisteestä 4-5mm sivuun.

Sitten muutama yleinen vinkki tehonälkään:
-Redlinen öljyt jokapaikkaan. Käyttöön alinta sallittua viskositeettiä.
-Ilmansuodattimelle kylmää ilmaa
-Thermoteciä pakosarjaan

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 28.11.2006 20:11

Redline öljyt löytyy laatikosta tällä hetkellä ja olen ollut niihin erittäin tyyväinen. Suosittelen mullekkin. Ainoo vika on aika korkea hinta 19€/litra. Et jos totakin ostaa 6litraa niin ihan hyvän hintaset öljyt tulee :)
Tosin jos joku myy niitä mega tarjouksella niin voin tietty ostaa.

Ilman suodatin ei ole kyllä tällä hetkellä optimaalisessa paikkassa, pitäisi virittää siihen joku lämpöpelti. Tosin en tiedä onko siitä mitään hyötyä dynoajossa?

Toi teippi kyllä tiputtaisi lämpötilaa konehuoneesta mutta enemmin kyllä pinnottaisin sen, kun teippailisin. Mutta en aio tota tähän hätään tehdä, ehkä tulevaisuudessa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

Volkkari myyty

ViestiKirjoittaja Wergu » 15.6.2007 22:48

Volkari tuli myytyä. Tosin auto pysyy perheessä, kun velipoika sen osti.

Ja tälläsen uuden projektin kävin tänään hakeen. Kirjottelen tästä lähin Possu sivuilla ja sieltä voi tulevaisuudessa ihmettellän mun bimboilua! Oikein lämmintä ja savun katkuista kesää kaikille!!

Kuva

vr6power
-
Viestit: 53
Liittynyt: 26.9.2003 12:21

ViestiKirjoittaja vr6power » 16.4.2014 11:06

Mikä oli tässä huipputeho penkissä?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 116 vierailijaa