Golf VR6 proggis

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.10.2005 17:35

Nojoo, ainakin Suomen katsastusasemilla mitataan päästöjen prosenttiosuutta joten ihan sama onko siellä joku singeri vai laivanmoottori.

Mutta jos nyt aloitetaan aiheesta pilkunnussiminen, niin sylinterimäärä vaikuttaa positiivisesti päästöjen pienenemiseen (mikäli moottorin kokonaislitratilavuus pysyy samana). Tämä sen takia että pienen palotilan palamista on helpompi hallita. Saattaapi olla että 10vuoden päästä on kaikki uudet about 2litraiset koneet 5-6sylinterisiä, juurikin päästöjen pienentämisen takia.

Totesin vain että kyllä joku VR6:ssa on suuresti pielessä jos ei 266asteisilla nokilla pääse katsastuksesta läpi. Sen suuremmin nokkien ajoutuksia tietämättäkään.

Mielenkiinnolla odotan mitä tuosta voimaa tulee, koska parissa vastaavassa projektissa niitä ei ole ilmeisesti tullut lähellekkään haluttuja määriä.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 18.10.2005 20:41

Missäs vaiheessa kannattaa rueta suunnittelemaan säädettäviä nokkapyöriä? Mites suuri hyöty niistä on?

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.10.2005 23:31

MikaJ: Siis mulla ei oo mitään kiven kovaa faktatietoa tosta suomen katsastusjärjestelmästä. On vaan aina ollu semmonen käsitys, että ne päästömäärät mitataan ihan määrä/aikayksikkö, koska isoissa moottoreissa on nykysin mitä ihmeellisempiä virityksiä päästöjen pienentämiseks. Olin ilmeisesti väärässä.

Noista sylintereistä puhuessa viittasin moottorin kokoon.

Erittäin mielenkiintoinen projekti kaikkien näitten 1.8T projektien joukossa! Varsinkin ku tästä vr6 jutusta on kuitenkin ollu paljon puhetta täällä.

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 19.10.2005 0:38

Imo jos laittaa virinokan, on syytä laittaa säädettävä nokkapyöräkin. Erityisesti vielä jos tekee muutakin sille koneelle, saa kaikki tehot irti siitä nokasta.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 19.10.2005 9:00

Kyllä säädettävistä nokkapyöristä on hyötyä vaikka ei olis tehny mitään koneelle. Eikö ne GTi-lehdessä vaihtanu siihen vakio Ford Focuseen säädettävät nokkapyörät ja tais siihen tulla muuta hevonen lisää, kun ne kävi ammattilaisella sitä säädättämässä. Mut tähän VR6 se on tehty mun mielestä aika hankalaiksi, meinaan toi säätäminen. Saa aukoa puoli konetta, että pääsee niihin pyöriin käsiksi. Ja hintakin oli aika kova n.500e (pelkät pyörät), sitten vielä säätötyö tämän lisäksi. Mutta kyllähän niistä hyötyä olisi..... ehkä ensi vuona hankita listalle??

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 19.10.2005 9:19

Tälläisissa koneissa itse olen käyttänyt epäkeskeisiä kiiloja, siis koneissa missä on erittäin epätodennäköistä että koskaan tullaan dynamometrissa säätämään ajoituksia hankalan systeemin takia. Yleensä vakiohiluilla ajoitusta ei saa täysin kohdalleen, ainakaan jos ohc koneessa on kannesta (tai lohkosta) otettu korkeudesta pois.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 20.10.2005 11:55

On vaan aina ollu semmonen käsitys, että ne päästömäärät mitataan ihan määrä/aikayksikkö, koska isoissa moottoreissa on nykysin mitä ihmeellisempiä virityksiä päästöjen pienentämiseks. Olin ilmeisesti väärässä.


Pakokaasun pitoisuudet ilmoitetaan tilavuuden prosentteina ja miljoonasosina (ppm). Eli moottorin koko ei vaikuta päästöarvoihin tuolla tavalla, mitä itse arvelit. Se on ihan sama onko siellä mitattavana honda monkey vai 5.7 chevy. Jos pakokaasua on 1 litra ja siitä prosentti on hiilimonoksidia, niin silloin häkää on senttilitra per litra. Ja jos taas häkää on 1% seoksesta, niin silloin pakokaasua on 100 litrassa litra.
Ja toinen esimerkki on, että jos se mittaus tapahtuu määrä/aikayksikkö niin kuinka perustelet sitten sen, että päästöarvot eivät pomppaa taivaisiin kierroksilla? Onhan pakokaasun tuotto esim. 4500 kierroksella viisinkertainen verrattuna 900 kierrokseen. Eikä se aika siitä mihinkään muutu. Kyllä päästömittari mittaa vaan, että kuinka puhtaasti moottori polttaa polttoaineen, ei päästön kokonaismäärää.

OT: Papikasta saatiin itse asiassa mitattua palamattomien (HC) arvoksi yli 3000ppm, kun sallittu määrä ei-vähäpäästöisessa autossa on 600ppm. ;) Tosin tuo 2-tahtisuus vaikuttaa siihen aikalailla..

Eli se siitä. :)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 20.10.2005 15:34

Mak383: Kuten jo aiemmin maintsin, kertomani oli ihan vaan mutua ja MikaJ jo oikaisti tämän.

Ja mitä noihin moottorin kierroksiin tulee, niin vaikuttaahan ne. Ihan sama miten niitä päästöjä mitataan, niin se on varma, että kun antaa vähän happea, niin ei ne ainakaan laske siitä mitä on tyhjäkäynnillä. Katsastuksessahan päästöt mitataan tyhjäkäynnillä johon on vielä määritelty joku raja kierrosnopeudeksi.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 20.10.2005 16:38

Vähäpäästöisestä mitataan sitten myöskin korkoitetulla kierrosnopeudella.

Markku M.
-
Viestit: 4120
Liittynyt: 31.7.2005 21:02

ViestiKirjoittaja Markku M. » 21.10.2005 2:46

Josta tulikin mieleeni, että kun se on määrätty mitattavaksi yli 2000rpm kierroksilla, niin miksi kaikki mittaa sen aina tyyliin 2100-2500rpm lukemilla? :D Monesta autosta ollaan saatu "puhtaammat" paperit (lue: sellaiset, että ollaan saatu ko. laite leimattua) noin 4000rpm alueella ;) Eikä katsastusmiehellä ole mitään sanomista, koska sehän on mitattu yli 2000rpm kierroksilla ja mitään ylärajaa kierroksille ei ole määrätty.. :D

nimim. sääntöjen kiertoako mukamas? ;)

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 26.10.2005 0:14

Hyvä siitä tulee :) kuvia vaan lisää :P

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 26.10.2005 0:42

Mites tää projekti edistyy? Joko on golffi ajossa?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 26.10.2005 14:10

Pikku hiljaa edistyy, ollaan tota ulkokuorta vähän ehostettu. Pikku ruostevaurio oli takakontinluukussa, takalasin vasemmassa alakulmassa. Taitaa olla aika yleinen vika Golffeissa?! Samalla tuli tehtyä pikkukavennus luukkuun ;) Ajelut on jääny vähiin, yhden lenkin käyny heittään. Ilman takaluukkua on vähä ikävä ajella. Ja pitäs massata viä pohja niin ei viitti kastella sitä. Kun se on nyt hyvin kuivunut tallissa. Tyhjäkäynti pitäs viä säätä vähän isommalle (mites se muuten onnistuu?) ja täytys varmaan putsata toi tyhjäkäyntimoottorikin. Kuvia kontista...

Takaluukku1
Takaluukku2
Takaluukku3
Takaluukku4
Takaluukku5
Takaluukku6 Huomaa pyöristykset kulmissa =)
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

nafta-
-
Viestit: 64
Liittynyt: 9.8.2005 20:40

ViestiKirjoittaja nafta- » 26.10.2005 14:26

Hyvältä näyttää.. Mutta mites kilven valo?

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 26.10.2005 14:44

Onhan niitä sellaisia "rekisterikilvenruuvivaloja", joissa on siis kilven valot sisäänrakennettuna niissä kilven kiinnitysruuveissa

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 26.10.2005 15:15

Nätti luukku! ;)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 26.10.2005 16:31

Kiitos vaan banzo!! =) Juu siihen tulee ne ruuvivalot(8,60e kpl) ja luukun avaaminen tapahtuu ohjaamosta. Jos sais ton kontin/auton valmiiksi viikonloppuna. Täytyy viä noi helmat tarkastaa ja massata nekin sammalla. Nokkapeltiäkin pitää varmaan vähä uudistaa, kun siinä on pieniä kiven iskemiä. Jos sais sen dynotettua ensi kuussa! Vähä venyy ton dynolapun saanti.... Mutta hiljaa paras tulee!! =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.11.2005 8:43

No niin nyt on auto ajossa, ensimmäiset 70km takana. Kaikki toimii hyvin, paitsi sisäpuhallin sano sopimuksen irti, en tiä mikä siihenkin tuli, ei tapahdu mitään, kun namiskaa vääntää (sulake on ehjä) ja tyhjäkäynti on turhan pienellä (osaisko kukaan kertoa miten tota säädetään?)
Ajelen sisäänajoa n. 600km, sen jälkeen katsastukseen. Katsastuksen jälkeen heitän katin pois ja meen dynottaan autoa, jos kaikki hyvin menee niin tässä kuussa käyn rullilla. Kuvia laittelen kunhan saan taas kameraa lainaan.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 3.11.2005 12:21

Katoppas siitä puhaltimen moottorin nopeuden säätönupista(takapuolelta tietenkin) että se säätönupin kontakti ottaa kiinni siihen vastapeluriinsa ja ettei ole pskaa välissä. Tai sitten on puhallinmotoori rikki...

Kai se ite säätää tyhjäkäyntinsä itelleen sopivaksi. Ainakin noi muut vw:n käyttämät saman ikäluokan vehkeet tekee sen omatoimisesti. Että samalla sit kun käyt teettämässä sen autokohtaisen ohjelman niin hoidat tyhmäkäynnin kuntoon :)

mustajoen_majesteetti
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 7.11.2005 21:28

ViestiKirjoittaja mustajoen_majesteetti » 7.11.2005 21:37

Noni Pete, alkaa rojekti oleen hyväs mallis. Ei muuta ku kovaa ajoo vaan.

-Lasse-

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 8.11.2005 8:32

Yritetään nyt aluksi ajaa ihan rauhallisesti, kun on toi sisäänajokin menossa. Ehkä sen jälkeen voidaan painaa hetkellisesti umpiosuorana! =)

Ilipo
-
Viestit: 111
Liittynyt: 12.10.2004 12:07

ViestiKirjoittaja Ilipo » 18.11.2005 19:53

Tää on kyllä todella mielenkiintoinen projekti.... Joko on dynolaput kourassa???

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.11.2005 20:03

Oliskin... Bensapumppu hajos just sopivaan aikaan ja opiskelian rahat on mitä on! (ostakaa/vaihtakaa multa ylimääräset osat, et saan pumpun)
Kyllä siirtyy taas dynottaminen, kun tuli viä veromätkyjäkin! Mutta täytyy varmaan virittää vähä lisää autoa, osat olis jo ostettuna. Pitäs vähän vaan modata niitä.. ;)

Myynnissä olisi:
http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 29.11.2005 23:57

Mites asiat edistyy? Kovalla kiinostuksella odottaa :-)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 30.11.2005 8:34

Huonosti! :( Eli samassa tilanteessa ollaan, pumppu puuttuu..
Benecarssista vois löytää edullisesti pumpun!? Täytyy kysellä sieltä ja toivoo, että voitas lauantaina lotossa!!
En ole huomannut mainita, että pohja ja helmatkin tuli massattua. Yhden paikan joutui tekemään pohjaan, oli semmosen kumitutin ympäriltä alkanut ruostuun! Mutta nyt auto on täysin ruosteeton ja eikä ihan heti pitäs alkaa ruostuun =) Eli jotain positiivistäkin!!!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 30.11.2005 12:49

Sen verran vois autosta vielä kertoa, että alavääntöä on vähän vähemmän, kuin vakio koneessa. Mutta 3500rpm rupee repimään ja 4000rpm:n kohdalla vasta repiikin, "maan repeää" =) Tosin ton 4000rpm olen vaan kaksi kertaa ottanut enkä tota kierros lukua ole ylittänyt. Ajettua sain 110km ennen, kuin bensapumppu hajosi. Kumpa nyt sais ton pumpun....

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 30.11.2005 16:37

Paljonko sulla on menny rahaa tuohon koneeseen? Harmi kun bensapumppu hajos! :/

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 30.11.2005 17:13

Miks et ole kiertänyt yli 4000? Paljon noi vr6:set muuten kiertää vakiona?

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 30.11.2005 18:48

^taitaa olla jonkinmoinen sisäänajo menossa, sen takia ei oo kierrätetty. rajotin vakiona on siellä 6500 kieppeillä.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 30.11.2005 18:50

Miks et ole kiertänyt yli 4000?

Oliskohan syynä se että omistaja tahtoo tuota konetta hieman ajella niin kutsutusti "sisään" tuon kone remontin jälkeen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 30.11.2005 20:56

Sisäänajon takia en ole revitellyt! Sitte vasta, kun on 600km ajettu täyteen ja öljyt/suodattimen vaihdettua. Ja melkein sittenkin vielä odotan lastutusta, että saadaan säädöt kohdallee! Ja se rajotin on vetopäällä n. 6700rpm, eli menee sinne punaselle!
Ja koneeseen on aika hyvin rahaa uponnut n. 2500-3000e (nokat, tiivisteet, pakosarja, kansi, KN kitti yms.) Plus tietysti mitä alustaan on mennyt. Eli yhden taxfree wergun verran helposti!! =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 9.12.2005 20:09

JIPPII!!! Sain bensapumpun ostettua! Nyt vaan odotetaan, että saan sen. Voisin ottaa uuden videon pätkän, vähän paremmalla kameralla!! Eli, jos kaikki menee hyvin niin ensi viikolla on video pätkää jaossa!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.12.2005 21:14

SE KÄY TAAS!!!
Tulin just "lenkiltä", ei vaan oikein hyvin nää pihalle, kun toi puhallin ei toimi. Mutta huomena vois paneutua siihen, eikös siinä puhaltimessa ollut joku sulake ittessään?? Voisin samalla yritää ottaa videon pätkää vähä paremalla kameralla ja vaikka napsia muutaman kuvankin...

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.12.2005 21:26

Onnittelut :)

Mitä meinasit muuten tehä tolle moottorin ohjaukselle. Säädättää jossain, vai joku aftermarket lastu?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.12.2005 21:49

Säädättää Karalalla, noi aftermarketit on melkeiin sama asia, kuin laittas 98 tankkii.. Tammikuussa olis tarkoitus käydä säädättään, jos vaikka tällä kertaa onnistuisi...

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 18.12.2005 22:03

Joo ja aja reilusti "sisään" toi kone. Suosittelisin 1000km ajelemaan varovaisemmin...

_Samppa_
-
Viestit: 42
Liittynyt: 5.8.2005 15:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja _Samppa_ » 18.12.2005 23:24

karalalle yli kk jonot!!! kannattaa varata aika ajoissa!!

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 19.12.2005 11:03

Itsellänihän on karalalle varattu aika huomiseks :) Jännityksellä odottelen mitä siitä seuraa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 19.12.2005 13:28

^Pistäs mulle dynolappu vaikka privana, niin ei tule mitään sanomista kellään!! =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 19.12.2005 13:35

Joo ja aja reilusti "sisään" toi kone. Suosittelisin 1000km ajelemaan varovaisemmin...


Ei ole tehty koko kone remonttia, joten tuskimpa on syytä ajella noi paljoa, tietysti jos olisin porauttanut ja hankkinut uudet männät niin sitten tämä olis vähimmäis määrä..(1000km)
Ja konetta olen käyttänyt n.10h vaikka kilometrejä on vasta 150km. Joten eiköhän tämä kone ihan asiallisesti tule sisäänajettua!! ;)
BTW... ei sinne Karalalle mitään kummempia jonoja ole =)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.12.2005 11:16

Nyt ois pari pätkää, ei ole mitään superihmeellisiä. Pintakaasulla (sisäänajossa, ajettu 420km) eli ei lusikka pohjassa. Ei ollu oikein pitoja noilla slickseillä. Äänet kuulee parhaiten kuulokkeilla tai hyvillä kaiuttimilla. Digivideokamerassa on parempaa matskua, mutta ei oo saatu koneelle vielä.

http://rapidshare.de/files/9620904/MOV00706.MPG.html
http://rapidshare.de/files/9621044/MOV00708.MPG.html

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 22.12.2005 22:56

hienot on saundit.. oikein ikävä tuli kutosen murinaa..

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 25.12.2005 23:46

hyvin murisee kyllä =) hyvä projekti ollu..

mks900
-
Viestit: 441
Liittynyt: 27.7.2003 2:53

ViestiKirjoittaja mks900 » 26.12.2005 21:48

menny lataus rajotukset päälle tolla servulla :(

Tonii
-
Viestit: 104
Liittynyt: 6.7.2004 0:23

ViestiKirjoittaja Tonii » 27.12.2005 1:17

menny lataus rajotukset päälle tolla servulla :(

Ei ole mennyt, paina sivun alhaalta löytyvää free-nappia ja odottele muutama kymmenen sekunttia jonka jälkeen sinun pitää kirjoittaa kuvassa näkyvä koodi ja painaa ok jolloin lataus alkaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 3.1.2006 11:25

No niin eilen tuli katsastettua auto ja ilman merkintöjä. Päästötkin menin selvästi alle =) Aino mistä katsastusnainen huomautti oli rekisterikilvenvalot, sano et ei taida olla ihan lailliset.. ku nykyään kaikkissa pitää olla E-hyväksyntä merkintä ja noissa mun made in taiwaneissa ei niitä ollut. Mut ei puuttunut niihin sen enempää, eli kerrankin todella asiallinen katsastus konttori.

dEnA
-
Viestit: 193
Liittynyt: 3.1.2006 13:59

ViestiKirjoittaja dEnA » 3.1.2006 14:17

Off topicia:
Mutta tuossa tän ketjun alussa kun oli viestiä mihin voi laittaa kuvia.
Niin www.motorfreaks.org/gallery Saa laittaa Niin paljon kuvia kuin haluaa
Max 1Mb/ kuva ja 100Mb/ käyttäjä.
Sorry mainostus?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 6.1.2006 21:10

No niin nyt on öljyt vaihdettu ja tuli sisäänajoakin ajettua 1200km varmuuden vuoksi. Ostin hotwires tulpan johdotkin, kun ei noi motonetin johdot oikein wörkkinyt. Puhaltimenkin sain korjattua. Eli nyt enään odotellaan dynopäivää. Joka on aika pian =)

itkonen
-
Viestit: 847
Liittynyt: 28.7.2003 12:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja itkonen » 12.1.2006 21:28

Joko dynolla on käyty. Oman kiesin virittämisen tuska on pahasti päällä, haluttaa nähdä mitä tuollaisella satsauksella on saatu VR:stä ulos?!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.1.2006 9:04

Ei ole vielä käyty, niin sanottuja finassi ongelmia... Päiväkin oli varattu mutta piti perua se :(
Mut ajeltu autolla on päivittäin ja hyvin on pelannu. Ja koneen käynti parani huomattavasti, kun vaihdoin noi tulpan johdot. Alle 1400rpm kone ei oiken näillä säädöillä hyvin toimi, vähä nypyttää. Voi olla että ei toimi säätöjen jälkeenkään mutta mutta tossa 4000rpm rupee toimii ja sitte tuleekin kiire vaihtaa isommalle... =)

GirlGolfer
-
Viestit: 177
Liittynyt: 7.8.2003 19:09

ViestiKirjoittaja GirlGolfer » 18.1.2006 15:17

Onko tuossa nyt järkee paljon ajella ennen säätöä ?? Vaikka kuinka hienosti ylä kierrosilla vetäisikin. :/

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.1.2006 19:47

No en kai sitä tarkottanut, että kokoajan umpio suorana ajaisin. Ja tuskimpa tavallisessa ajossa säädöt niin paljon olisi pielessä, että kone hajoisi. Kaikki on kumminkin tehty huolella ja asiallisesti niin sisäänajot, kun öljyn vaihdotkin.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.1.2006 22:07

Ei se nyt niin vaarallista oo ajella, vaikka ei oo säädöissä. Kuhan ei mitään rata-ajoa vedättele, ettei pääse pitkään käymään laihalla. Jenkeissähän ne ajelee kaikki ilman säätöjä, ku ne ei viitti tulla Karalalle säätämään. :)

Eicca_
-
Viestit: 504
Liittynyt: 15.11.2004 9:25
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eicca_ » 6.2.2006 2:51

jokos rupee dyno päivä lähestyä pikkuhiljaa?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 6.2.2006 8:06

Ei ole ihan vielä lähellä.. on näitä rahoitus ongelmia.. Mutta toivotaan, että tässä keväämmällä pääsis käymään rullilla!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 25.2.2006 20:16

kuinka paljo sulla maksoi tuo kannen työstö?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 27.2.2006 11:55

Vastattu privaan!!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 13.3.2006 18:25

No niin nyt alkaa autokin oleen pikku hiljaa valmis. Sähkölasikin tuli korjattua ja takaluukkukin aukee kajuutasta.. lastutus enään puuttuisi mutta kattellaan sitä sitten myöhemmin...syksyllä! Niin ja maski on viä maalauksessa. Pari kuvaa

Kuva

Takakulma
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.3.2006 20:56

Hyvä ettet pilaa tota millään teini räpellyksillä,ihan jees peli..

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 14.3.2006 21:18

Alkuperäinen GTi/VR6 takalasinlippa vielä tohon, niin näyttäis vielä fiksummalle. :) Mutta hyvä näinkin!

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 14.3.2006 21:42

^itsellänihän on ja tota perää ehkä laskea tonttiin, on aika korkeen näkönen. yks ottaa päähän näis golffeis ku toi perä kerää paskaa niin helposti, Enkä ala laittamaan mitään tuuli ohjaimia:D

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 14.3.2006 21:56

jännä toi takaluukku kyllä.Takaahan tuota vois laskea mutta hieno noinkin

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 14.3.2006 23:10

onko mulla silmis vikaa vai missä ihmeen töppäreen päällä toi auto makaa kun näyttäis toi apukuskin puoli olevan reilusti lähempänä maata kuin kuskin??? Joo ja ehdottomasti autoa alemmaks...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 15.3.2006 13:24

No hyi mikä Fiat-takaluukku. Vakio oli paljon hienompi IMO.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 15.3.2006 17:10

^^kyllä sä ihan oikein näät eli hanttimiehen puoli on lähempänä maata ja johtuu maasta tai oikeastaa katolta tulleesta lumesta. Eli ei auton alustassa mitään vikaa ole, paitsi tietysti perä vähän turhan korkealla.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 15.3.2006 21:32

tuonne taakse ku lisäät sen vr6 kattolipan niin olis paremman näkönen:) Mikä madallus satsi sulla on tuossa?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 16.3.2006 10:03

Bilstein/Eibach ja millejä en muista... perä vähän turhan korkeella mut keula on hyvällä korkeudella!
Lisäisin lipan heti, jos jostain semmosen saisin kohtuullisesti. Ja vaihtaisin kanssa ton alalipan, mutta aika vähän on ollut tarjolla. Pistetääs nyt viä pari uutta kuvaa...

Sisäkuva
Peltisarja
Vanne
Kuva
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:59. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 16.3.2006 11:24

Väittäisin että tosta vaparista on enemmän haittaa kuin hyötyä, kun se makaa tuossa lohkon kyljessä eikä minkään näköistä lämpöeristettä välissä. Itse olen kanssa miettinyt kartiomallista, mutta ehkäpä päädyn kuitenkin ihan siihen omaan suodatin koppaan tulevaan vaparisuodatimeen juuri tämän lämöongelman vuoksi!

Alpina E34
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.3.2005 9:16

ViestiKirjoittaja Alpina E34 » 16.3.2006 12:17

Huomasitko että tuossa ei kierrä jäähdytysvesi kaasuläppää lämmittämässä? Kaupunkiajossa tuo tosiaan saattaa imeä lämmintä, mutta maantiellä se saakin jo viileätä ilmaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 16.3.2006 14:39

mulla o samanlailla tällähetkellä tuo vapari, mutta eipä paljoa haittaa kun ei ole ajossa tällähetkellä, mutta suunnitteilla on sellanen puolympyrä suoja rosterista ja letku keulasta iha toho vaparin vieree =)

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 16.3.2006 17:42

Pakko sanoa tähän väliin, että kun näin pohjoisessa ollaan, niin toi "viileätä ilmaa" on talvella "kylmää ilmaa", joka saattaa aiheuttaa liudan muita ongelmia. Vielä kun sattuu sopiva usva ja 20 pakkasta.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 16.3.2006 21:07

Nää meidän koneet on ihan eri näkösiä, Onko nää muuttunu jotenki -93 vuoden jälkeen? Mikä tehtävä tolla putkella on mikä menee pakosarjasta syyläriin?

[img][img]http://i48.photobucket.com/albums/f223/kmannilaa/P9040001.jpg[/img][/img]

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.3.2006 8:29

On ne muuttunut sen verran et sulla on suorasytkä ja mulla ei! Jos en nyt ihan väärin muista.
Ja tota putkea mulla ei ole koskaan ollut eli sekin taitaa tulla vasta ´93.
Mut muuta eroja ei sitte taidakkaan olla tai on noissa kuvissa sen verran eroa et multa puuttuu noi kaks muoviosaa (toista ei ole ja toista en ole vielä saanut paikalleen) ja sitte sulla on viä tota silikoniakin vedetty noihin putkiin.
Siinäpä tais olla kaikki erot.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.3.2006 15:24

Siis toi yks putki on pakosarjaan menevän jäähdytysilman putki. Ottaa keulalta viileää ilmaa ja kuljettaa sen pakosarjaan. Todella turha kapistus. Itselläni samanlainen omassani.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 17.3.2006 21:21

Otin selvää tosta putkesta niin esim kesällä maantienopeuksilla katti käy aika kuumana niin jos tota ei olisi niin se vois olla liian kuuma. Joo ei mun kone oo enää noin puhtaan näkönen:) Joo sulla näyttää olevan tuo öljyn täyttöaukon kohta vähä erilainen..

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 18.3.2006 20:58

^ Wergulla on poistettu tuo muoviläpyskä tuosta imusarjan päältä, sillä se öljyn täyttö on erilainen. Jos tämmöstä tarkotit
http://i34.photobucket.com/albums/d118/AMI80/Moottori4.jpg

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.3.2006 1:02

vähä ot,mutta uskaltaako konetta pestä vesiletkulla? eli ajattelin laittaa jonku liuottimen koneeseen ja pestä pois.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.3.2006 2:21

liuottimet vaan ja sit painepesurilla

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 19.3.2006 11:51

Sähkölaitteet on syytä suojata ensin vaikka muovipusseilla, esimerkkeinä virranjakaja ja laturi.

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 19.3.2006 12:16

No laturi mun pitäis saada pestyä ku se on ihan öljyssä. Akun kenkä olis varmaan hyvä ottaa pois. Minkälaista liuotinta tohon tarkotukseen olis hyvä käyttää?

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 19.3.2006 13:27

Ihan normaalilla liukkarilla ollaan pesty. Harvemmin mitään oon ees suojannu. vr kannattaa tulppien reijät suojata ainakin.

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 19.3.2006 13:55

Wÿrthin tehopesu on ollu ihan toimivaa moottorin pesuun.. ite en liukkaria ole vielä raaskinut konetilaan roiskia ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 19.3.2006 14:07

Virranjakaja, laturi ja akku peittoon muovilla. Mietoa happoa ensin ja painepesurilla pois(lähtee hapettumat, ei pakollinen) sitten liuotin perään ja painepesurilla sekin pois. Suosittelen näin ja pystyn sanomaan, että näin se tehdään "oikeesti". Laturin pesu menee rättipeliks jos se öljyssä on, en suosittele kastelemaan ainakaan painepesurilla. btw qbo se on würth :P

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 19.3.2006 14:07

muistanko nyt väärin vai käyttääkö jotkut coca-colaa tuossa moottorin pesussa..?!

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 19.3.2006 14:27

Ei olla kaverin kans koskaan suojailtu mitään. Sen verran varovaisuutta noudatettu ettei aja kovalla paineella kohtisuoraan sähkövermeitä. Näkeepähän ainakin, että onko sytkäosat kunnossa jos ja kun auto starttaa pesun jälkeen.

jusep
-
Viestit: 71
Liittynyt: 11.8.2004 10:10

ViestiKirjoittaja jusep » 23.3.2006 21:01

Jäikös se penkissä käyttö nyt sitten kokonaan kun näky tuo sinun auto olevan myynnissä nettiauton puolella??

tuxo
-
Viestit: 131
Liittynyt: 8.2.2006 15:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja tuxo » 23.3.2006 21:04

muistanko nyt väärin vai käyttääkö jotkut coca-colaa tuossa moottorin pesussa..?!


Kyllä kai ihan oikein muistat, adam ja jamie sitä käytteli joskus aikoinaan.
myth busted.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 24.3.2006 8:31

^^juu on se nettiauton puolella myynnissä ja minun osalta se taisi jäädä lastuttamatta? Toivottavasti löytyy uusi omistaja joka lastuttaa sen ja pitää siittä hyvää huolta.
Ja miksi myyn autoani, lähden ulkomaan työkomennukselle toukokuussa ja ajttelin, että joku saisi hyvän auton, josta on jo kaikki vr6 perusviat korjattu ja vähän kutiteltu. Ja jos ei mene kaupaksi niin pistän sen talliin pukeille.

tuxo: auttoko toi coca-cola?

imaS
-
Viestit: 348
Liittynyt: 31.10.2005 19:25

ViestiKirjoittaja imaS » 24.3.2006 12:42

myth busted = ei toimi

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 24.3.2006 14:22

Olisit nyt vaan lastuttanu, koska jää seuraavalta omistajalta kuitenki tekemättä. Varmaan ois helpompi myydäkkin kun voi paperilta näyttää seokset ja tehot.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 24.3.2006 16:17

Seuraavalle mahdolliselle omistajalle on ainakin lastutuspaikka selvillä ja hinta valmiiksi tingattuna =)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 24.3.2006 20:08

Saako udella että mitä oot maksanu tosta autosta+vero?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 24.3.2006 23:13

11900e oon maksanut autosta vuonna 2003, kun ostin sen Lahdesta autoliikkeestä.
Eli tuolta sen ostin www.ksautomyynti.fi

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 30.3.2006 23:55

No sulla on ainaki hyvät todisteet mitä autolle on tehty ku on täälä kuvia. Toivottavasti jokainen vaan ymmärtää arvostaa että miksi tällä on hintaa enemmän kun normaalisti.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 31.3.2006 8:01

Onhan täällä ihan hyvät dokumentit autosta. :)
Ja ei kaikki varmasti ymmärrä hintaa, oikeestaan vaan ne jotka tietävät autoista jotain ja vielä sen mitä korjaukset maksavat, varsinkin jos ei ole itsellä taitoja tai paikkaa/aikaa tehdä.
Ja kyllähän näitä VR6:sia suomessa piisaa ihan 5000e lähtien, mutta niin kuin kaikki tietävät, halpa ja hyvä ei mahdu samaan lauseeseen.
Eikä mun mikään pakko autoa ole myydä, jos ei varteenotettavaa ostajaa löydy niin pistetään auto kesäksi pukeille ja jatketaan tästä sitten syksymmällä, vai mitä =)

Arska
-
Viestit: 752
Liittynyt: 15.1.2006 0:14

ViestiKirjoittaja Arska » 31.3.2006 11:26

^Oon samaa mieltä,älä myi alihinnalla. Toi sun projekti on jo maksanu sen verran että kyllä toi ton noin 9000€ arvoinen on ja vielä kun on ilmastointikin:) Mulla oli itellä joskus nettiautos veera myynnissä niin vitutti ku porukka luulee sitä saman arvoiseksi kun normaalilla 1.8 koneella oli jotain 3000-4000€! Naurettavinta oli kun kävin vw:n liikkeessä kysymässä vaihtoa bmw 318i vuosimallia 2000 ja ajettu jotain 60tkm,pyynti siitä oli 17900€ ja väliä mun olis pitäny maksaa 15000€:) Ei tullu kauppoja...

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 31.3.2006 12:38

Nonii nyt sain vihdosta viimein a-pilarit kotiin, pitää vaan vielä nahkottaa ne, jos vaikka huomenna yrittäis saada aikaiseksi. Huomenna haetaan maski Benecarsista ja Ilmastointi yritetään täyttää sunnuntaina eli pikku fiksauksia viä No pikku juttuja!

OT: onko kellään muuten tietoa mitä ilmastoinnin täyttö oikeesti maksaa esim. VW liikkeessä?

Pari kuvatusta pilareista

Pilari
Pilari2
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 21:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 31.3.2006 12:41

Pelkkä täyttö. 60€ about. Jossain muualla kuin merkkiliikkessä. Huolto n 120€ + lauhdutin jos tarttee?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 31.3.2006 12:48

ammattikoululla tuollaisestakin huollosta selviäisi muutamalla kympillä

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 31.3.2006 13:20

Arska: Joo eipä ne paljo autoliikkeissä hyvitä!! Kysäsin tässä joku aika huvikseni 944:sesta vaparista (hp8t€) vaihtoa tohon mun volkkiin. Sano että 2-3000e väliä pitäs mun viä maksaa.. vähä alko hymyilyttään =)
Tossa kyseinen ajoneuvo

Possu

Vielä kun joku opetas et kuinka noita linkkejä vois muokata, ettei tulis noi pirun pitkiä??
Viimeksi muokannut Wergu, 31.3.2006 13:36. Yhteensä muokattu 5 kertaa.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 106 vierailijaa