Golf VR6 proggis

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

Golf VR6 proggis

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 15:37

Lähtökohtana on Golf VR6 -92. Tarkoitus olis saada muutama hevonen lisää pellin alle ja parantaa alustaa ja jarruja. Tarkoitus on dynottaa auto, kunhan saadaan kasaan. Auto pysyy ulkonäöltä melko vakiona kustannussyistä, joten siitä on turha vi...lla =) Tähän mennessä projektiin on hommattu:
-nokat (Cat Cams)
-peltipakosarja (Raceland)
-K&N intake Kit57i
-putkisto ilman kattia (OMP N-ryhmä)
-jarrut eteen (Zimmermann + Ferodo racing)
-jarrut taakse (Brembo + Ferodo racing)
-teräspunosjarruletkut koko autoon 6 kpl
-Dot 5,1 AP Racing jarrunesteet
-alustaan kaikki polyuretaanipuslat
-poikittaistuet eteen alas ja taakse ylös

Muutoksia tehty/tehdään:
-imusarja "tyhjennetty" ylimääräisistä hiluista ja purseista paremmin virtaavaksi
-poistettu sakemannien vähäpäästöisyys lisähärpäkkeet
-kansi portattu virtauspenkissä ja muutettu isommat imuventtiilit
-taka-akseli jäykistetty

Vakio osia uusitaan:
-nokkaketju + kiristin, ohjain ja laahain
-takapyörän laakerit (Bilstein)
-termostaatti
-kaikki yläpään tiivisteet + kannenpultit
-hydrauliset nostajat
-tulpat ja tulpanjohdot
-vesipumppu
-puola ja pääteaste


Jos joku muukin on virittänyt vapari VR6:sta, niin dynolappuja olis kiva nähdä.
Nyt myös kuviakin!! Kiitos avusta, hyvin toimii ja on ilmanen!
Kuva
autosivukuva2
Viimeksi muokannut Wergu, 14.12.2006 19:08. Yhteensä muokattu 16 kertaa.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 21.9.2005 16:08

pistät kuvat tonne www.photobucket.com ja sitten vaan linkität

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 21.9.2005 16:52

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, et paljonko noihin kaikkiin viritysosiin on menny rahaa ja paljonko niihin vielä tulee menemään...? Ja mikä on tehotavoite?

S@mpp@
-
Viestit: 101
Liittynyt: 14.10.2004 18:42

ViestiKirjoittaja S@mpp@ » 21.9.2005 17:26

Ja sitten vähän off topiccia, mutta onko tuo photobucket täysin ilmainen?

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 21.9.2005 17:33

noi peruspalvelut on ilmaset, saa laittaa korkeintaan 250kb kokoisia kuvia
ym.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 17:37

Ihan mielenkiinnosta kysyisin, et paljonko noihin kaikkiin viritysosiin on menny rahaa ja paljonko niihin vielä tulee menemään...? Ja mikä on tehotavoite?

Rahaa on mennyt riittävästi, pelkkiin viritysosiin n. 1500e-2000e (moottorin) Jarruihin ei "paljon" mennyt: nesteet, levyt+palat ja letkut yht. n.600e
Ja tehoa olis kivaa saada vähä enemmän, kuin täällä foorumilla olevaan 3l Corraadoon =) Eli + 200hp
Viimeksi muokannut Wergu, 21.9.2005 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 17:40

Lisää kuvia, imusarjasta ja pakosarjasta. Imusarja lasikuulapuhalletaan ensin, jonka jälkeen hitsataan lappu päälle.
vakioimusarja
avattu imusarja
vakio ja peltisarja
peltisarja
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Mikko_H
-
Viestit: 856
Liittynyt: 23.7.2003 12:16

ViestiKirjoittaja Mikko_H » 21.9.2005 19:27

Paljon joudut tekemään vr6 koneeseen vielä että saat +200hp.
Penkissä varmaan kannattais käydä säädättämässä.

Miten olis vauhtipyörän vaihto kevyempään ja samalla kytkinlevyn vaihtaminen parempaan ?

Onnee yritykselle... Olis nyt jo kiva nähä dynolappuu.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 21.9.2005 19:28

tämähän on mielenkiintoinen viritysrojekti.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 21.9.2005 19:46

Viritysprojekteissahan tulis käydä aina ennen ja jälkeen muutosten tekemisen dynolla ja vieläpä samassa penkissä, jotta voi kunnolla vertailla miten muutokset on vaikuttanu tehoihin/vääntöihin.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 20:00

Viritysprojekteissahan tulis käydä aina ennen ja jälkeen muutosten tekemisen dynolla ja vieläpä samassa penkissä, jotta voi kunnolla vertailla miten muutokset on vaikuttanu tehoihin/vääntöihin.


Tämä on kyllä aivan tosi ja harmittaa, kun ei tullut käytyä dynossa ennen purkua. Mutta enemmän loppujen lopuksi kiinnostaa ne projektin jälkeiset tehot. Ja ei siihen 200hp nyt mitään hokkus pokkuksia tarvi tehdä, onhan iskutilavuutta kumminkin 2,8l. Mut se nähdään sitten myöhemmin. Ja vauhtipyörän vaihtaminen ei kumminkaan auta tehon kasvuun kovin paljoa mutta kierrosherkkyyteen kylläkin. Mutta en muuta sitä, koska tyhjäkäynti huononee. Ja vakio kytkin saa toistaseksi kelvata.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 20:08

Jarruista vähän kuvia. Iskarit toimii hyvin vaikka on ottanut hipsua ja auto on kyllä muutenki paskanen... Satulat puhalletaan/maalataan, sisään ajon jälkeen (jarrujen).

vanha ja uudet jarru osat
uudet jarruosat paikallaan
takalevyt Brembo
takalevyt Brembo2
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 21.9.2005 20:15

hyvältä näyttää. paitsi tuo iskari :P

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 21:06

Sitten olis kuvia kannesta(ennen koneistusta) ja koneesta.
Ps. montako kuvaa tonne photobukettiin mahtuu??
lohko ilman kantta
Kansi
kansi
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 21.9.2005 21:24

25 mb eli 100 kuvaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 21.9.2005 21:50

Laitetaan nyt viä nokka-akseleista kuvia ja kannen hiluista
Catcams nokat
Catcams nokat2
Yläpään tiivisteet, nostajat ja kannen pultit
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.9.2005 11:55

Tommosta puskinta alettiin tekeen kaverin kanssa jo vuosi sitten, mutta on viä vaihees tilojen puuttumisen takia. Ehkä tänä syksynä saadaan se valmiiksi, ku on vähä paremmat tilat, ei tarvi ulkona alkaa kuiduttaan. Etu ja takavalot pitäs viä vaihtaa tämän viritysprojektin yhteydessä, tietäs vaan mitkä laittas..?? Niin ja ihan rohkeesti voitte antaa palutetta/vinkkiä projektista. Tässä on kuva puskimesta

Etupuskin
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:54. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 22.9.2005 12:17

Omasta mielestä puskurin jättäisin tekemättä. Vaikuttaa ainakin noissa projekti-kuvissa vähän turhan massiiviselta.

Tosiaan, tämähän oli vain mun mielipide. :D

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 22.9.2005 12:25

Mielenkiintoinen moottorirojekti. Tuloksia odotellaan.

Mutta hyi widdu tuota puskuria! Heitä roskiin ja keskity olennaiseen. Mun mielestä hienoon ulkonäköön riittää hillitty valopäivitys ja rengasta/vannetta/alustasarjaa.

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 22.9.2005 12:36

Auto pysyy ulkonäöltä melko vakiona kustannussyistä, joten siitä on turha vi...lla =)

Pakko vittuilla kun tuo puskuri ei vastaa ainakaan mun käsitystä "melko vakiosta".

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 22.9.2005 12:40

Ei kyllä tuo puskin oikein iske, näyttää ihan joltain tuulitunnelilta ;)
Muuten kyllä mielenkiintoinen projekti.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.9.2005 12:43

Palaute on aina paikallaan ja ei toi puskin nyt ihan lähi aikoina ole tulossa paikalleen... jos koskaan. Ja vakio puskin on tällä hetkellä paikallaan.
Ei muuten kellään olis ylimäärästä alalippaa?? Voisin ostaa, jos löytyy edullisesti? Oma otti viime talvena pienen osuman.
Kannesta soitettiin tänään, että saan sen 1,5 vkon päästä. Et sit pääsee pikku hiljaa kasaan konetta ja ottaan savut. Ainoa asia mikä jännittää on noi päästöt. Mutta eiköhän niistä selvitä?? ;)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 22.9.2005 13:56

Eipä ole ainoa projekti tällä foorumilla, jossa on luvattu pitää projekti suht alkuperäisenä ja sitten on homma karannut käsistä. Tuo puskuri on jotain...

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 22.9.2005 14:04

puskin pois. orkkislook, tonttiin ja BBS:n RS:t :)

ja sitä tehoa kiitos. jos ei muuten niin joku remmiahdin (lue ruuviahdin esim autorotor) ja viuh!

My_bug
-
Viestit: 681
Liittynyt: 1.3.2005 18:34

ViestiKirjoittaja My_bug » 22.9.2005 14:36

Tuo puskuri-projekti tuo mieleen erään kakkakoppa-projektin tältä samaiselta foorumilta, joka sai ihan kansainvälistäkin vittuilua osakseen. :D
Mut ihan mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä sieltä kuoriutuu.

edit2: Ei mitään BBS:iä.

Kultti-vannetta alle: Schmidt TH-line 2

16" tai 17"

Ja tuossa kuva vanteista G3:n alle. Aika härskit :)
Viimeksi muokannut My_bug, 22.9.2005 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 22.9.2005 16:40

puskin pois. orkkislook, tonttiin ja BBS:n RS:t :)


nää on nähty jo!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 22.9.2005 17:51

No jos vähänkin olis enemmän rahaa ni ostasin heti noi Azevit, jotka on täällä myynnissä. Tai jos myyjä tekee mega tarjouksen... Antakee antenni, että hourahdin hetkeksi... pysyn nyt tekniikan parissa. Ja toivottavasti voisimme jättää tämän aiheen (puskimet) taaksemme ja pysyä asia linjalla!!

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.9.2005 17:58

puskin pois. orkkislook, tonttiin ja BBS:n RS:t :)

nää on nähty jo!


Onks pakko tehdä jotain rumaa vaan sen takia, ettei sellasta oo vielä nähty?

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 22.9.2005 18:19

^ei. mutta kun tässä maailmassa on silmiä monia. toiset tykkää vaikka susta ja toiset musta. se on asia minkä kanssa on opittava elämään. linja tuntuu vaan olevan niin kova. kaikkea ei tarvitse tuomita ja mielipiteitä saa antaa.

Peke
-
Viestit: 1750
Liittynyt: 27.7.2003 13:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peke » 22.9.2005 18:40

Tuo puskuri-projekti tuo mieleen erään kakkakoppa-projektin tältä samaiselta foorumilta, joka sai ihan kansainvälistäkin vittuilua osakseen. :D
Mut ihan mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä sieltä kuoriutuu.

edit2: Ei mitään BBS:iä.

Kultti-vannetta alle: Schmidt TH-line 2

16" tai 17"

Ja tuossa kuva vanteista G3:n alle. Aika härskit :)


Hyi saat..a! Ei ainakaan tollasia.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 22.9.2005 23:09

Mulle kelpais noi molemmat, BBS RS tai Schmidt. Coolit vanteet kummatkin.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.9.2005 2:04

^Tuo Joonaksen postaus on oikeesti mun... Oli kone auki ja Joonas oli loggautuneena sisään ja näköjään sen tunnareilla kirjottelin....

MaDe
-
Viestit: 102
Liittynyt: 30.1.2004 10:36

ViestiKirjoittaja MaDe » 23.9.2005 10:06

Ihan kiinostavalta projektilta näyttää... nyt vaan odottaa papereita tehoista? Ois kiva saada tietää paljon tuollaiset muutokset vaikuttaa. Joka tapauksessa lisäystä on varmasti tullut. Kun itsekkin tuota tehoa kaipais lisää omaan vr:ään! :)

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 23.9.2005 10:42

Juuh, missäs vaihees ollaan koneen kans tällä hetkellä menossa. Entisenä verkun omistajana kiinnostaa....

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 23.9.2005 11:27

Koneeseen ei ole tapahtunut mitään noitten kuvien jälkeen. Kannen saan vasta viikon päästä viikonloppuna, että sillon alkaa koneen kasaus. Ja dynolapun saan hyvällä tuurilla 2-3 viikon päästä. Huomenna laitetaan takajarruja/laakereita ja puslia. Niistä kuvia myöhemmin.

Kun itsekkin tuota tehoa kaipais lisää omaan vr:ään! :)


No "helpolla/halvalla" lisää tehoa saat, kun vaihdat putkiston ja otat katin pois. Teet katille vaan laipat, että voit laittaa sen takasin katsastukseen. Ainakin itse huomasin selvän eron, kun ostin ton OMP:n putkiston.
Ja alkuperänen psarja on mallia mikki hiiri ja niin metsikköön mitoitettu että sitä ei todeksi usko ennen kun sen näkee, niin kun kuvista huomaa. Mutta peltisarja on uutena jo vähä arvokkaampi, jos ei löydä käytettynä.
Viimeksi muokannut Wergu, 26.9.2005 11:58. Yhteensä muokattu 7 kertaa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 23.9.2005 11:59

jos tuosta puskurista saa sanoa..

tekisit vähän hillitymmän? ei nuin matalaa ja joitain pienempiä aukkoja..ehkä enemmä sellane pyöreelinjasempi? esim. jotain tällaista muodoiltaan..tuon puskimen aukoista on sitten keskustelun varaa..ei omaan silmään kyllä sovi..

mutta hyvä projekti meneillään! :) dynolappua odotetaan innolla.. kuinka suuret teho-odotukset on tuosta myllystä nuilla värmeillä?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 23.9.2005 12:11

No odotukset on tietysti kovat! Mutta totuus on yleensä jotain muuta mutta sanotaan nyt jotain eli jos näillä 220hp (koneesta) irtois. Olisin enemmän, kuin tyytyväinen. Mutta kaikki riippuu oikeastaan noista nokista, kun noi hydraulinostimet rajoittaa aika paljon nokan valintaa ja toinen mikä vaikuttaa on, että auto tulee jokapäiväiseen liikenteeseen. Vakio suutimet pitäs riittää n.300hp, jos en ihan väärin muista...? Mutta bensan paineita tarvii varmaan nostaa?

niels
-
Viestit: 602
Liittynyt: 24.7.2003 12:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja niels » 23.9.2005 23:43

suuttimet pitäisi hyvin riittää ainakin 250hp. Sen jälkeen niiden elinkaari alkaa kärsiä huomattavasti. Bensan paine voi , mutt aei ole pakkop nostaa.

Kokemuksesta voin sanoa ettei vr6 nyt ihan mailman paras viritys projekti ole. En tiedä enkä halua laskea montako tuhatta on upponut mun moottoriin, mutta ja saa sama tehonlisäys esim audin ahdettuun 2.2l 5 pyttiseen 20v moottorin jonkunlaisen 100€ no name chipping kanssa, niin laittaahan se miettimään...


toki vr6 ääni ei korvaa mitään...:-)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 24.9.2005 22:08

Tämmöstä saatiin tänään aikaan. Onko muuten kenelläkään tietoa takalaakereiden kiritysmomentista? Onko kukaan vaihtanut nokkaketjua? Pitääkö vaihdelaatikko avata lohkosta??
Auto ja omistaja
Takajarrusatulat ja taka-akseli kiinnikkeet
Taka-akseli
Mäntien puhdistusta
Puhalletut taka hilut
Etualapoikkituki

Vasemman puoleinen on uusi ja oikeapuoleinen vanha nokka, aika paljon profiilissa eroa ja tietysti nostossakin.
Uusi ja vanha nokka
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 14:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 24.9.2005 22:13

uu mama.. tahtoo kans.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 24.9.2005 23:03

Eikös siinä ole säädettävät kartiorullalaakerit takana?

Siinä tapauksessa ne kiristetään ensin sen verran että laakeri alkaa jarruttamaan hieman renkaan pyörimistä. Vähän aikaa pyöritellään rengasta ilmassa käsin ja sitten löysätään laakeria sen verran että se mutterin alla oleva prikka liikkuu ruuvarin kärjellä liikuttamalla (ilman kampeamista).

Itse säädän nuo kakkakopan laakerit niin, että renkaassa tuntuu pienen pieni välys. Mieluummin hieman väljää kuin liikaa kireyttä. 335tkm ovat tähän mennessä kestäneet :)

Ja säätely/kiristely rengas paikallaan niin saa paremmin tuntumaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 26.9.2005 18:56

Juu on siinä kartiorullalaakerit takana ja noin me niitä oltiin laittamassa. Kiitoksia vaan neuvosta. Ajattelin vaan, että olisiko joku tienny virallisen kiristysmomentin. Mutta hyvä niistä noinkin tulee.
Meinaa muuten olla noin nokkapyörät vähän kireässä.. ei ole koskaan ennen näin käynyt..
nokka ja lenkki

Eikä muuten kellään sattuis oleen ylimäärästä moottorin tukikumia (joka on lähellä apumiehen jalkatilaa), tän näköstä..
tukikumi
tukikumi2
Meni toi pultti poikki ja maksaa turhan paljon uutena VW:ltä 120e ja varosaliikkeestä 110e ja motonetista ei löytynyt, kai? Tai sitten vaan täytynee yrittää korjata.[url][/url]
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 26.9.2005 21:20

Kokeileppa ottaa vasta kierre tapilla toi pultinpätkä sieltä tyynystä uskon et lähtee

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 28.9.2005 14:22

Tänään sain takapäänpuslat vihdosta viimein, tuli aluksi väärät puslat, piti sopia MK3 mutta ei sopineetkaan, kun MK2:seen.
Ostettiin samalla takapäähän kaikki uudet pultit ja mutteri, ruostumattomia tietenki.
Imusarjan kanteen tuleva osa oli täynnä jotain ihmeen tiivisteliimaa, joten puhalsin senki.
Nyt odotellaan vaan viikonloppua et pääse kasaileen taas autoa. Ja toivottavasti räjähtäs käyntiin, on sitä ainakin odotettu!! ;) Tässä taas vähä kuvia...
Imusarjan alku pätkä
Imusarjan alku pätkä2
takapusla ja holkki
takapoikkituki
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 28.9.2005 20:39

hyvältä näyttää ja kuulostaa ja odotan innolla kyllä sitä dyno lappuu sitte, että minkälaista tehoo noilla kamoilla saa.. :)

niels
-
Viestit: 602
Liittynyt: 24.7.2003 12:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja niels » 28.9.2005 20:48

se alimmainen imusarja kannattaa portata ( laajentaa). Se on varsinainen pullonkaula imusysteemissa.

t. Niko

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 28.9.2005 20:55

se alimmainen imusarja kannattaa portata ( laajentaa). Se on varsinainen pullonkaula imusysteemissa.


Millais itse sen teit, olisko sulla antaa, jotain hyviä vinkkejä/kuvia?

niels
-
Viestit: 602
Liittynyt: 24.7.2003 12:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja niels » 28.9.2005 21:07

Ei ole varsinaisia kuvia portauksesta. muita kyllä

http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... rointakes/

qbo
-
Viestit: 208
Liittynyt: 3.8.2003 14:47

ViestiKirjoittaja qbo » 28.9.2005 22:06

Epäilen hyvinvahvasti että on lähdössä katkennut pultti minnekkään, uus reikä vaan siihen ja kierteet :)

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 28.9.2005 23:38

Tein tässä taannoin konerempan tommoseen vr6:een. Siinä kannen kanavia ja imusarjan kanavia samalla siloteltiin. Kannen työstäjä sanoi kohdistavansa imu sarjanpätkät toisiinsa ja kanteen. On kuulemma pykälää niissä imusarjan kappaleiden liitoksissa. Kannestakin otettiin samalla pieni siivu pois.

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 29.9.2005 21:50

Mv: Kai tiesit, että VRrän kannen plaanaus aiheuttaa nokkien ajoituksen menemisen pieleen.
Eikä se myöskään lisää puristuksia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.9.2005 22:28

^Miksi ei lisää??

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 30.9.2005 7:25

Se kansihan on sellanen tasanen, et ei voi puristukset lisääntyä jos ottaa siivun pois...

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 30.9.2005 9:07

Noista kuvista selviää aika hyvin eli palotilat on männissä ja kansi on ihan "suora" Eli plaanaus ei lisää puristuksia. Lisää puristuksia saadaan pienentämällä männissä olevaa palotilaa, eli ostettava korkeammat männät.

kansi
palotila
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 30.9.2005 12:55

Katos joo siin onkin tollanen kansi, oli kokoajan vaan mielessä oman 1.6 jetan kansi jossa siis palotilaa kannessa

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 1.10.2005 23:41

No nyt on taka-akseli paikallaan. Laitettiin tänään molemmat takalaakerit, levyt/palat, jarruletkut ja sitte viä puslat. Aika hyvältä näyttää, vaikka itte sanonkin.... Paitsi, kun piti alkaa jakopäänketjua vaihtaan, niin ei ollutkaan mikään yksinkertanen temppu... :( Pitää varmaan kokonaan tiputtaa vaihdelaatikko lattialle... Huomenna vihdosta viimein saan sen kannen, siitä huomena kuvia.

Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla
Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla2
Akseli paikallaan
Satula ja jarrulevy
Jarrukilpi
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:31. Yhteensä muokattu 5 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 1.10.2005 23:48

Powerflexit? Loistava valinta. Muutenki hyvännäköstä kun laitetaan laatuosaa ja ehostetaan kunnolla vanhaa osaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 2.10.2005 0:03

Juu, taka on powerflexit. Eteen tulee superflexit (keltaset). Parempi tehdä kerralla kunnolla, ni ei tarvi tehdä kahteen kertaan ;)

iikka.k
-
Viestit: 1395
Liittynyt: 23.7.2003 16:02

ViestiKirjoittaja iikka.k » 2.10.2005 11:54

Miehellä niin paljon rahaa, että on hiuksetkin nahkaa?

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 2.10.2005 12:03

miljonäärillä miljonäärin touhut :)

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 2.10.2005 20:52

Tonza: kone kuin kone niin ajoitus menee hieman pieleen kannen oikaisusta jos ei ole säädettävää nokkapyörää.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 2.10.2005 21:02

Tänään saatiin vaihdelaatikko irti ja pestyä se.. sitte irrotettiin viä noi alatukivarret. Alatukivarret viedään huomena puhallukseen ja maalaukseen.
Ja jos olisin miljonääri, niin en todellakaan volkkarilla ajelis ;) Ihan opiskelioita ollaan molemmat ja nahkasempi osapuoli ei ole auton omistaja. Ja ihan kesätienestit oon autoon laitettu, että loppu vuosi syödää tonnikalaa =)
Tässä olis taas uusia kuvia..
En sitte saanukkaan kantta tänään, vasta huomena... siihen vaihdetaan viä pronssiohjurit.. eli kannesta huomena kuvia

Kytkin
Omistaja pesulla
Vaihdelaatikko
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

mv
-
Viestit: 167
Liittynyt: 25.7.2003 13:35

ViestiKirjoittaja mv » 2.10.2005 21:18

Kytkin on näppärä keskittää vw:n rengasavaimella. On just passelin kokoista putkea.

Kuva yhdestä kannesta:
http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... vr6004.jpg

-Tonza-
-
Viestit: 448
Liittynyt: 23.7.2003 8:15

ViestiKirjoittaja -Tonza- » 3.10.2005 22:00

Tonza: kone kuin kone niin ajoitus menee hieman pieleen kannen oikaisusta jos ei ole säädettävää nokkapyörää.

Kerrohan muillekin mistä oot löytäny VR6seen säädettävät nokkapyörät.
Ois nimittäin hakusessa, kun edellinen omistaja oli plaanannu ton kannen, ja ajoitus heittää aavistuksen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.10.2005 8:54

Eli eilen sain kannen ihan hyvännäkönen. Kannesta ei pitäs olla enään tehot kiinni. Kansi virtaa 304hv 12,05 nostolla. Mutta tietysti vähemmän mun nokalla ku ei ihan ole noin paljon nostoa ja eikä ihan näillä virityksillä päästä 100% hyödyntään kantta. Mutta anyway, pikkusen pitää korjata viä eli imuvenat oliki 1mm suuremmat ku alkuperäset. Seeteissä ei ollut enempää varaa kasvattaa. Kansi pitää vielä viedä pestäväksi.
Muutama kuva kannesta ja venttiileistä....
Kansi5
Kansi6
Imupuoli
Kansi4
Imu- ja pakovenat
Imu- ja pakovenat2
Imu- ja pakovenat3
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.10.2005 8:57

Kerrohan muillekin mistä oot löytäny VR6seen säädettävät nokkapyörät.


Prostreetiltä muistaakseni ainakin saa niitä ja varmaan myös Uspartsilta. Hinta oli muistaakseni kohdalla n.500e. Kantsii kysellä tuolta Uspartsilta, asiallinen paikka.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 4.10.2005 9:44

Muutama kuva kannesta viä... Ja sit olis semmonen kysymys, et eikö kellään ole myydä mulle laturinhihnankiristintä??!!?? Auttakee!! Ei saa savuja ilman sitä kiristintä!!

Imukanava
Imukanava2
Kansi7
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

niels
-
Viestit: 602
Liittynyt: 24.7.2003 12:13
Viesti:

ViestiKirjoittaja niels » 4.10.2005 12:35

minulla taitaa olla sellainen kiristin vielä jossakin. Täytyy katsoa...

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 5.10.2005 9:00

No niin nyt rupee oleen kaikki osat pikku hiljaa puhallettuna ja maalattuna. Tänään saan viä alatukivarret maalauksesta. Et näillä näkymin, jos kaikki menee hyvin ja saan sen kiristimen niin Wergun pitäs räjähtää käyntiin viikonloppuna!!? Taas pari kuvaa...

Venakoppa
Venakoppa2
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 5.10.2005 17:58

No niin nyt on kaikki osat puhallettu ja maalattu. Sain sen kiristimenkin vihdosta viimein hommattua(Benecars). Huomena mennään vähä kasailleen, jos vaikka sais laatikon paikalleen. Ja viikonloppuna sitte loput.

alatukivarret ja moottorintuki
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Alpina E34
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.3.2005 9:16

ViestiKirjoittaja Alpina E34 » 5.10.2005 19:22

Kerrankin projekti, jossa keskitytään olennaiseen! Kun tuppaa olemaan sitä linjaa puskurit, lipat, vanteet, tuninghärpäkkeet jne... Ei niissäkään tietenkään mitään, tuntuu vaan välillä että porukka ei oo hirveen kiinnostunu tuosta tekniikkapuolesta... Harvoin ainakaan Suomessa kulkupuoli vastaa ulkonäköä, kun puhutaan "rakennetuista" autoista.

Gullikki
-
Viestit: 131
Liittynyt: 28.12.2004 0:26

ViestiKirjoittaja Gullikki » 5.10.2005 21:06

Johtuisikohan se vain siitä, että tälläisen amatöörin kuten minä(ja varmaan muutkin, jotka ovat kiinnostuneita autoista ja ovat aloittanut harrastuksen tietämättöminä mitään autoista), on helpompi lähteä liikkeelle muuttamalla auton ulkonäköä kuin tekniikkaa? :P Tekniikkaan investoidaan sitten vasta, kun on tarpeeksi tietoa asiasta ja innostusta :)

Lahtis
-
Viestit: 1190
Liittynyt: 29.6.2004 18:16
Viesti:

ViestiKirjoittaja Lahtis » 5.10.2005 21:39

^yep. tietoa kerääntyy koko ajan ja maailma avartuu mahdollisuuksien edessä. en kyllä sitä kiellä et tekniikka on aa ja oo

Alpina E34
-
Viestit: 35
Liittynyt: 9.3.2005 9:16

ViestiKirjoittaja Alpina E34 » 6.10.2005 0:04

Näinhän se on että tekemällä oppii. itse olen aina arvostanut omin käsin tekemistä, varsinkin kun jälki on parhaimmillaan parempaa kuin "tehtaan" hihnalta... Täytyy vaan saada inspis perehtyä johonkin juttuun syvällisemmin.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 7.10.2005 8:29

Eilen saatiin taas jotain aikaseksi, eli kampiakselinstefa vaihdettua, yläketju/laahain paikalleen ja sitte viä saatiin vaihdelaatikkokin paikalleen. Imusarjaakin vähä modattiin. Niin ja vaaihdettiin me noi alatukivarsien puslatkin. Kuvia...

Kytkin2
Vauhtipyorä
Alatukivarsi
Nahkatukka
Modattuimusarja
Isantä itte
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 12.10.2005 8:30

No niin nyt on kansi kasassa ja alatukivarret/vetarit paikallaan. Eli ei tarvi enään, kun heittää kansi paikalleen ja kiinnittää imu- ja pakosarja. Tosin imusarjaa ei viä saatu hitsauksesta, vaihteeksi pieniä viivytyksiä. Mutta viikonloppuna oon vasta menossa laittaan autoa seuraavaksi, et eiköhän se siksi ole hitsattu?! Voisin yrittää ottaa tolla kameralla vähän videon pätkää, jos se sattuu lähteen käyntiin?? Ainoo vaan, että en osaa linkittää sitä tänne, eli neuvoja kuunellaan =)

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 12.10.2005 10:12

samalla tavalla kun kuvat pitäs toimia. lataat vaa sen pätkän johonkin mestaan mikä sallii videopätkät. sit linkki tänne. testaamalla selviää =)

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 12.10.2005 10:38

Mihin muuten saa upattua videoita samaan tyyliin kuin photobuckettiin?

jarge
-
Viestit: 703
Liittynyt: 23.7.2003 9:18

ViestiKirjoittaja jarge » 12.10.2005 10:50


Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 15.10.2005 22:00

Ei ihan viä tänään saatu autoa käyntiin, mutta huomena se jo käy, jos kaikki menee hyvin..?? Nesteet sisään ja suodattimet vaihtoon niin vois koittaa käymään. Tässä taas pari kuvaa..
Hitsattuimusarja
Kone
Kone2
Kone3
Kuollut asentaja
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 15.10.2005 22:06

Hyvännäkönen karhu. Mut eikai kuvan 10/40 kura ole menossa tuohon moottoriin?!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 15.10.2005 22:42

Ei o pelkoo, tuo kurapurnukka on vaan rekvisiittaa. Tässä on sitä kilpakuraa jota sinne lirutellaan....

http://i18.photobucket.com/albums/b114/Wergu/Kuraa.jpg

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 15.10.2005 22:42

Ei voi muuta sanoo kun asiallinen projekti. Itellä on kans tulossa VR:ään pientä viritystä (rosteripakosarja, kisakatti ja muokattu imusarja)

veni
-
Viestit: 20
Liittynyt: 23.7.2003 17:33

ViestiKirjoittaja veni » 16.10.2005 19:59

Mites muuten mittasitteko tuosta kannesta virtauksia ennen porttaamista, että oliko millainen vaikutus? Ja oliko millainen työ saada nuo imukanavat virtaamaan saman verran, kuitenkin nuo vr:n kanavat on niin erimalliset keskenään? Joko on savut otettu?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.10.2005 9:53

Pieniä kipuja oli eilen, saatiin kaikki kuntoon ja väänettiin avaimesta, kone pyöri tosi hyvin mutta ei yhtää puristuksia... Perkele!! Imuventtiilit jäi auki ja paineet pääsi pihalle, syy tähän oli millin pitemmät venttiilit (Fordin venat). Piti olla nostajissa sen verran peli varaa mut ei tietysti mun tuurilla ollut. No ei muuta, kun purkaan. Nostajista hiottiin n. milli pois. Ja ei muuta, kun uudestaan kasaan (harjotus tekee mestarin). Nyt kun väänsi avaimesta..... niin lähtihän se KÄYNTIIN =) Tosin eile tarvi viettää tallissa 12h..
Pari kuvaa aiheesta..
Purkua
Purkua2
Menee muuten toi nokan nokka aika läheltä kantta, ei ole tuhia peli varoja jätetty..
Läheltä menee
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.10.2005 10:12

Mites muuten mittasitteko tuosta kannesta virtauksia ennen porttaamista, että oliko millainen vaikutus? Ja oliko millainen työ saada nuo imukanavat virtaamaan saman verran, kuitenkin nuo vr:n kanavat on niin erimalliset keskenään?


Ei mitattu ennen porttausta virtauksia. Ei se kovin vaikee ollut työstää kanavia saman laisiksi,virtauspenkissähän ne saa virtaamaan saman verran Toisessä kädessä virtauspenkki ja toisessa vinku nii kyllä se siitä ;)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.10.2005 10:21

Täs olis videonpätkä ekasta käynnistyksestä (nostimien työstön jälkeen). Pääosissa nahkatukka. Ei ole mikään kauheen hyvä johtuen tosta HP kamerasta (Haista Paska)

http://rapidshare.de/files/6384618/HPIM0165.MPG.html

MacGyver
-
Viestit: 120
Liittynyt: 12.1.2005 20:12

ViestiKirjoittaja MacGyver » 17.10.2005 10:28

Todella mielenkiintoinen projekti on kyllä.

Olikos toi putkisto joku omavalmiste vai ostettu?
Jos on omavalmiste niin onko sulla putken asteita ja kulmia paperilla, minkä mukaan vois putken vääntää?

Ite en ainakaan oo mistään löytänyt.
Vois vaan tilata uuden putken kaverilta ennen ku ottaa vanhan pois.
Ei oo kovin helppoa mitata niitä kun ei ole nosturia, eikä pääse kunnolla auton alle.

Toivottavasti saisit videon myös jakoon, et vois kuunella ihan pähkinöillä niitä ääniä...

edit: siinähän se video jo onkin

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 17.10.2005 10:41

Ihan kun ois alkanu hirvee tuuli ku lähti auto käyntiin...:)

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 17.10.2005 12:57

Moniko asteiset nokat vaihdoit? Paljonko maksoi ja mistä ostit? Ei toimi toi videolinkki

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 17.10.2005 13:38

Toimii se, pitää vaan eka klikata sitä free nappulaa ja odottaa n.20 sekunttia, että tulee imurointi linkki.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.10.2005 16:44

Olikos toi putkisto joku omavalmiste vai ostettu?

Se on ostettu. En ole ottanut siittä mitään mittoja. Mutta osta multa toi orgis pakosarja. Saat siittä mallin ja ehkä laipatkin. Putkien mittoja voi kysyä Marteliukselta tai sitten ihan laskeskemalla.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 17.10.2005 16:47

Moniko asteiset nokat vaihdoit? Paljonko maksoi ja mistä ostit?


266 oli asteita ja 500e makso ja Uspartsista tilasin.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 17.10.2005 21:29

Onkos tietoo mitkä on vr:n alkuperäset nokat? Mites käy päästöille kun vaihdat noi nokat? Mitäs hyötyy on kun pako ja imu on eri asteiset? Onko yleensä että molemmat on samoja? Vähän kyllä asia haarautui!!

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.10.2005 8:57

Onkos tietoo mitkä on vr:n alkuperäset nokat? Mites käy päästöille kun vaihdat noi nokat? Mitäs hyötyy on kun pako ja imu on eri asteiset? Onko yleensä että molemmat on samoja?


Nostoo vakio nokissa on muistaakseni 10,1mm, jotain semmosta niistä mittasin. Asteita en muista, joskus nettistä taisin lukea niistä, "aika" vähän se tais olla? No päästöt ei ainakaan pienene, pikemminkin kasvaa mutta kyllä päästöihin aina lääkkeet löytää. Mulla on molemmissa nokissa samat asteet ja niistä en osaa sanoa sen enempää muuttako kyllähän se jotain vaikuttaa, jos on eri asteet. Joku viisaampi voisi tähän vastata.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 18.10.2005 9:26

266 on sen verran mieto nokka-keppi, että ei pitäisi pienintäkään ongelmaa tulla konttorin mittauksissa jos vain kaikki on kunnossa. Monessa autossa on vakiona jo tuollainen nokka. Jyrkin vakionokka mikä on tullut vastaan 'normaaleissa' koneissa on Opelin 1.3S:n 280asteinen.

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.10.2005 15:58

266 on sen verran mieto nokka-keppi, että ei pitäisi pienintäkään ongelmaa tulla konttorin mittauksissa jos vain kaikki on kunnossa


En ole väittänytkään, että jotain päästö ongelmia olisi/tulisi. Mutta mielestäni on turha verrata eri moottorin nokkia toisiinsa. Koska kokonaisasteet ei ole suoraan verrannollinen päästöihin tai tehoihin. Nokissa on monta muutakin asiaa esim. nokan ajoitusasteet, kuinka nopeasti venttiili aukeaa ja profiili nokassa ei välttämättä ole symmetrinen, toisella puolella voi olla loiva kulma ja toisella puolella jyrkkä. Ja nosto vaikkuttaa myös aika paljon, jos vakiona esim. 10mm ja uudessa nokassa 12mm. Tähän vielä lisätään muutama aste lisää nokkaan, niin jo on kumma, jos ei soppaa mene enemmän, kuin vakio nokalla. Yleensä, jos asteet tai nosto kasvaa niin pienillä kierroksilla palaminen huonontuu mutta voi jopa suurilla kierroksilla olla parempi, kuin vakiona.

jopo
-
Viestit: 153
Liittynyt: 6.8.2003 21:50

ViestiKirjoittaja jopo » 18.10.2005 16:04

Mites venttiilinjousien laita? Laitoitko uudet jäykemmät vai pelaako vakioilla?

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 18.10.2005 16:09

^Pelaa ihan hyvin vakioilla, ei tarvitse välttämättä vaihtaa. Ei ainakaan nokan valmistaja sitä vaatinut.

daivari
-
Viestit: 372
Liittynyt: 19.8.2003 21:29

ViestiKirjoittaja daivari » 18.10.2005 16:37

Noista nokista vaan sen verran, että toisten moottoreitten nokkien vertailu on täysin turhaa. Tehoihin ja käytetyn bensan määrään, kun vaikuttaa niin moni muukin asia.

Ja mitä päästöihin tulee, niin moottorin koko vaikuttaa myös. Eli tossa on puolet enemmän pyttyjä ja siten myös puolet enemmän päästöjä, jo noin lähtökohtaisesti, verrattuna 4 pyttyseen.

edit: meni vähän epäselväks, ni lyhentelin


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa