Golf VR6 proggis
Valvoja: ffp jäsenet
Golf VR6 proggis
Lähtökohtana on Golf VR6 -92. Tarkoitus olis saada muutama hevonen lisää pellin alle ja parantaa alustaa ja jarruja. Tarkoitus on dynottaa auto, kunhan saadaan kasaan. Auto pysyy ulkonäöltä melko vakiona kustannussyistä, joten siitä on turha vi...lla =) Tähän mennessä projektiin on hommattu:
-nokat (Cat Cams)
-peltipakosarja (Raceland)
-K&N intake Kit57i
-putkisto ilman kattia (OMP N-ryhmä)
-jarrut eteen (Zimmermann + Ferodo racing)
-jarrut taakse (Brembo + Ferodo racing)
-teräspunosjarruletkut koko autoon 6 kpl
-Dot 5,1 AP Racing jarrunesteet
-alustaan kaikki polyuretaanipuslat
-poikittaistuet eteen alas ja taakse ylös
Muutoksia tehty/tehdään:
-imusarja "tyhjennetty" ylimääräisistä hiluista ja purseista paremmin virtaavaksi
-poistettu sakemannien vähäpäästöisyys lisähärpäkkeet
-kansi portattu virtauspenkissä ja muutettu isommat imuventtiilit
-taka-akseli jäykistetty
Vakio osia uusitaan:
-nokkaketju + kiristin, ohjain ja laahain
-takapyörän laakerit (Bilstein)
-termostaatti
-kaikki yläpään tiivisteet + kannenpultit
-hydrauliset nostajat
-tulpat ja tulpanjohdot
-vesipumppu
-puola ja pääteaste
Jos joku muukin on virittänyt vapari VR6:sta, niin dynolappuja olis kiva nähdä.
Nyt myös kuviakin!! Kiitos avusta, hyvin toimii ja on ilmanen!
autosivukuva2
-nokat (Cat Cams)
-peltipakosarja (Raceland)
-K&N intake Kit57i
-putkisto ilman kattia (OMP N-ryhmä)
-jarrut eteen (Zimmermann + Ferodo racing)
-jarrut taakse (Brembo + Ferodo racing)
-teräspunosjarruletkut koko autoon 6 kpl
-Dot 5,1 AP Racing jarrunesteet
-alustaan kaikki polyuretaanipuslat
-poikittaistuet eteen alas ja taakse ylös
Muutoksia tehty/tehdään:
-imusarja "tyhjennetty" ylimääräisistä hiluista ja purseista paremmin virtaavaksi
-poistettu sakemannien vähäpäästöisyys lisähärpäkkeet
-kansi portattu virtauspenkissä ja muutettu isommat imuventtiilit
-taka-akseli jäykistetty
Vakio osia uusitaan:
-nokkaketju + kiristin, ohjain ja laahain
-takapyörän laakerit (Bilstein)
-termostaatti
-kaikki yläpään tiivisteet + kannenpultit
-hydrauliset nostajat
-tulpat ja tulpanjohdot
-vesipumppu
-puola ja pääteaste
Jos joku muukin on virittänyt vapari VR6:sta, niin dynolappuja olis kiva nähdä.
Nyt myös kuviakin!! Kiitos avusta, hyvin toimii ja on ilmanen!
autosivukuva2
Viimeksi muokannut Wergu, 14.12.2006 19:08. Yhteensä muokattu 16 kertaa.
pistät kuvat tonne www.photobucket.com ja sitten vaan linkität
Ihan mielenkiinnosta kysyisin, et paljonko noihin kaikkiin viritysosiin on menny rahaa ja paljonko niihin vielä tulee menemään...? Ja mikä on tehotavoite?
Rahaa on mennyt riittävästi, pelkkiin viritysosiin n. 1500e-2000e (moottorin) Jarruihin ei "paljon" mennyt: nesteet, levyt+palat ja letkut yht. n.600e
Ja tehoa olis kivaa saada vähä enemmän, kuin täällä foorumilla olevaan 3l Corraadoon =) Eli + 200hp
Viimeksi muokannut Wergu, 21.9.2005 20:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lisää kuvia, imusarjasta ja pakosarjasta. Imusarja lasikuulapuhalletaan ensin, jonka jälkeen hitsataan lappu päälle.
vakioimusarja
avattu imusarja
vakio ja peltisarja
peltisarja
vakioimusarja
avattu imusarja
vakio ja peltisarja
peltisarja
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Viritysprojekteissahan tulis käydä aina ennen ja jälkeen muutosten tekemisen dynolla ja vieläpä samassa penkissä, jotta voi kunnolla vertailla miten muutokset on vaikuttanu tehoihin/vääntöihin.
Tämä on kyllä aivan tosi ja harmittaa, kun ei tullut käytyä dynossa ennen purkua. Mutta enemmän loppujen lopuksi kiinnostaa ne projektin jälkeiset tehot. Ja ei siihen 200hp nyt mitään hokkus pokkuksia tarvi tehdä, onhan iskutilavuutta kumminkin 2,8l. Mut se nähdään sitten myöhemmin. Ja vauhtipyörän vaihtaminen ei kumminkaan auta tehon kasvuun kovin paljoa mutta kierrosherkkyyteen kylläkin. Mutta en muuta sitä, koska tyhjäkäynti huononee. Ja vakio kytkin saa toistaseksi kelvata.
Jarruista vähän kuvia. Iskarit toimii hyvin vaikka on ottanut hipsua ja auto on kyllä muutenki paskanen... Satulat puhalletaan/maalataan, sisään ajon jälkeen (jarrujen).
vanha ja uudet jarru osat
uudet jarruosat paikallaan
takalevyt Brembo
takalevyt Brembo2
vanha ja uudet jarru osat
uudet jarruosat paikallaan
takalevyt Brembo
takalevyt Brembo2
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:48. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Laitetaan nyt viä nokka-akseleista kuvia ja kannen hiluista
Catcams nokat
Catcams nokat2
Yläpään tiivisteet, nostajat ja kannen pultit
Catcams nokat
Catcams nokat2
Yläpään tiivisteet, nostajat ja kannen pultit
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tommosta puskinta alettiin tekeen kaverin kanssa jo vuosi sitten, mutta on viä vaihees tilojen puuttumisen takia. Ehkä tänä syksynä saadaan se valmiiksi, ku on vähä paremmat tilat, ei tarvi ulkona alkaa kuiduttaan. Etu ja takavalot pitäs viä vaihtaa tämän viritysprojektin yhteydessä, tietäs vaan mitkä laittas..?? Niin ja ihan rohkeesti voitte antaa palutetta/vinkkiä projektista. Tässä on kuva puskimesta
Etupuskin
Etupuskin
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 13:54. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Palaute on aina paikallaan ja ei toi puskin nyt ihan lähi aikoina ole tulossa paikalleen... jos koskaan. Ja vakio puskin on tällä hetkellä paikallaan.
Ei muuten kellään olis ylimäärästä alalippaa?? Voisin ostaa, jos löytyy edullisesti? Oma otti viime talvena pienen osuman.
Kannesta soitettiin tänään, että saan sen 1,5 vkon päästä. Et sit pääsee pikku hiljaa kasaan konetta ja ottaan savut. Ainoa asia mikä jännittää on noi päästöt. Mutta eiköhän niistä selvitä?? ;)
Ei muuten kellään olis ylimäärästä alalippaa?? Voisin ostaa, jos löytyy edullisesti? Oma otti viime talvena pienen osuman.
Kannesta soitettiin tänään, että saan sen 1,5 vkon päästä. Et sit pääsee pikku hiljaa kasaan konetta ja ottaan savut. Ainoa asia mikä jännittää on noi päästöt. Mutta eiköhän niistä selvitä?? ;)
Tuo puskuri-projekti tuo mieleen erään kakkakoppa-projektin tältä samaiselta foorumilta, joka sai ihan kansainvälistäkin vittuilua osakseen. :D
Mut ihan mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä sieltä kuoriutuu.
edit2: Ei mitään BBS:iä.
Kultti-vannetta alle: Schmidt TH-line 2
16" tai 17"
Ja tuossa kuva vanteista G3:n alle. Aika härskit :)
Mut ihan mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä sieltä kuoriutuu.
edit2: Ei mitään BBS:iä.
Kultti-vannetta alle: Schmidt TH-line 2
16" tai 17"
Ja tuossa kuva vanteista G3:n alle. Aika härskit :)
Viimeksi muokannut My_bug, 22.9.2005 18:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tuo puskuri-projekti tuo mieleen erään kakkakoppa-projektin tältä samaiselta foorumilta, joka sai ihan kansainvälistäkin vittuilua osakseen. :D
Mut ihan mielenkiinnolla jään odottamaan, mitä sieltä kuoriutuu.
edit2: Ei mitään BBS:iä.
Kultti-vannetta alle: Schmidt TH-line 2
16" tai 17"
Ja tuossa kuva vanteista G3:n alle. Aika härskit :)
Hyi saat..a! Ei ainakaan tollasia.
Koneeseen ei ole tapahtunut mitään noitten kuvien jälkeen. Kannen saan vasta viikon päästä viikonloppuna, että sillon alkaa koneen kasaus. Ja dynolapun saan hyvällä tuurilla 2-3 viikon päästä. Huomenna laitetaan takajarruja/laakereita ja puslia. Niistä kuvia myöhemmin.
No "helpolla/halvalla" lisää tehoa saat, kun vaihdat putkiston ja otat katin pois. Teet katille vaan laipat, että voit laittaa sen takasin katsastukseen. Ainakin itse huomasin selvän eron, kun ostin ton OMP:n putkiston.
Ja alkuperänen psarja on mallia mikki hiiri ja niin metsikköön mitoitettu että sitä ei todeksi usko ennen kun sen näkee, niin kun kuvista huomaa. Mutta peltisarja on uutena jo vähä arvokkaampi, jos ei löydä käytettynä.
Kun itsekkin tuota tehoa kaipais lisää omaan vr:ään! :)
No "helpolla/halvalla" lisää tehoa saat, kun vaihdat putkiston ja otat katin pois. Teet katille vaan laipat, että voit laittaa sen takasin katsastukseen. Ainakin itse huomasin selvän eron, kun ostin ton OMP:n putkiston.
Ja alkuperänen psarja on mallia mikki hiiri ja niin metsikköön mitoitettu että sitä ei todeksi usko ennen kun sen näkee, niin kun kuvista huomaa. Mutta peltisarja on uutena jo vähä arvokkaampi, jos ei löydä käytettynä.
Viimeksi muokannut Wergu, 26.9.2005 11:58. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
jos tuosta puskurista saa sanoa..
tekisit vähän hillitymmän? ei nuin matalaa ja joitain pienempiä aukkoja..ehkä enemmä sellane pyöreelinjasempi? esim. jotain tällaista muodoiltaan..tuon puskimen aukoista on sitten keskustelun varaa..ei omaan silmään kyllä sovi..
mutta hyvä projekti meneillään! :) dynolappua odotetaan innolla.. kuinka suuret teho-odotukset on tuosta myllystä nuilla värmeillä?
tekisit vähän hillitymmän? ei nuin matalaa ja joitain pienempiä aukkoja..ehkä enemmä sellane pyöreelinjasempi? esim. jotain tällaista muodoiltaan..tuon puskimen aukoista on sitten keskustelun varaa..ei omaan silmään kyllä sovi..
mutta hyvä projekti meneillään! :) dynolappua odotetaan innolla.. kuinka suuret teho-odotukset on tuosta myllystä nuilla värmeillä?
No odotukset on tietysti kovat! Mutta totuus on yleensä jotain muuta mutta sanotaan nyt jotain eli jos näillä 220hp (koneesta) irtois. Olisin enemmän, kuin tyytyväinen. Mutta kaikki riippuu oikeastaan noista nokista, kun noi hydraulinostimet rajoittaa aika paljon nokan valintaa ja toinen mikä vaikuttaa on, että auto tulee jokapäiväiseen liikenteeseen. Vakio suutimet pitäs riittää n.300hp, jos en ihan väärin muista...? Mutta bensan paineita tarvii varmaan nostaa?
suuttimet pitäisi hyvin riittää ainakin 250hp. Sen jälkeen niiden elinkaari alkaa kärsiä huomattavasti. Bensan paine voi , mutt aei ole pakkop nostaa.
Kokemuksesta voin sanoa ettei vr6 nyt ihan mailman paras viritys projekti ole. En tiedä enkä halua laskea montako tuhatta on upponut mun moottoriin, mutta ja saa sama tehonlisäys esim audin ahdettuun 2.2l 5 pyttiseen 20v moottorin jonkunlaisen 100€ no name chipping kanssa, niin laittaahan se miettimään...
toki vr6 ääni ei korvaa mitään...:-)
Kokemuksesta voin sanoa ettei vr6 nyt ihan mailman paras viritys projekti ole. En tiedä enkä halua laskea montako tuhatta on upponut mun moottoriin, mutta ja saa sama tehonlisäys esim audin ahdettuun 2.2l 5 pyttiseen 20v moottorin jonkunlaisen 100€ no name chipping kanssa, niin laittaahan se miettimään...
toki vr6 ääni ei korvaa mitään...:-)
Tämmöstä saatiin tänään aikaan. Onko muuten kenelläkään tietoa takalaakereiden kiritysmomentista? Onko kukaan vaihtanut nokkaketjua? Pitääkö vaihdelaatikko avata lohkosta??
Auto ja omistaja
Takajarrusatulat ja taka-akseli kiinnikkeet
Taka-akseli
Mäntien puhdistusta
Puhalletut taka hilut
Etualapoikkituki
Vasemman puoleinen on uusi ja oikeapuoleinen vanha nokka, aika paljon profiilissa eroa ja tietysti nostossakin.
Uusi ja vanha nokka
Auto ja omistaja
Takajarrusatulat ja taka-akseli kiinnikkeet
Taka-akseli
Mäntien puhdistusta
Puhalletut taka hilut
Etualapoikkituki
Vasemman puoleinen on uusi ja oikeapuoleinen vanha nokka, aika paljon profiilissa eroa ja tietysti nostossakin.
Uusi ja vanha nokka
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 14:00. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Eikös siinä ole säädettävät kartiorullalaakerit takana?
Siinä tapauksessa ne kiristetään ensin sen verran että laakeri alkaa jarruttamaan hieman renkaan pyörimistä. Vähän aikaa pyöritellään rengasta ilmassa käsin ja sitten löysätään laakeria sen verran että se mutterin alla oleva prikka liikkuu ruuvarin kärjellä liikuttamalla (ilman kampeamista).
Itse säädän nuo kakkakopan laakerit niin, että renkaassa tuntuu pienen pieni välys. Mieluummin hieman väljää kuin liikaa kireyttä. 335tkm ovat tähän mennessä kestäneet :)
Ja säätely/kiristely rengas paikallaan niin saa paremmin tuntumaa.
Siinä tapauksessa ne kiristetään ensin sen verran että laakeri alkaa jarruttamaan hieman renkaan pyörimistä. Vähän aikaa pyöritellään rengasta ilmassa käsin ja sitten löysätään laakeria sen verran että se mutterin alla oleva prikka liikkuu ruuvarin kärjellä liikuttamalla (ilman kampeamista).
Itse säädän nuo kakkakopan laakerit niin, että renkaassa tuntuu pienen pieni välys. Mieluummin hieman väljää kuin liikaa kireyttä. 335tkm ovat tähän mennessä kestäneet :)
Ja säätely/kiristely rengas paikallaan niin saa paremmin tuntumaa.
Juu on siinä kartiorullalaakerit takana ja noin me niitä oltiin laittamassa. Kiitoksia vaan neuvosta. Ajattelin vaan, että olisiko joku tienny virallisen kiristysmomentin. Mutta hyvä niistä noinkin tulee.
Meinaa muuten olla noin nokkapyörät vähän kireässä.. ei ole koskaan ennen näin käynyt..
nokka ja lenkki
Eikä muuten kellään sattuis oleen ylimäärästä moottorin tukikumia (joka on lähellä apumiehen jalkatilaa), tän näköstä..
tukikumi
tukikumi2
Meni toi pultti poikki ja maksaa turhan paljon uutena VW:ltä 120e ja varosaliikkeestä 110e ja motonetista ei löytynyt, kai? Tai sitten vaan täytynee yrittää korjata.[url][/url]
Meinaa muuten olla noin nokkapyörät vähän kireässä.. ei ole koskaan ennen näin käynyt..
nokka ja lenkki
Eikä muuten kellään sattuis oleen ylimäärästä moottorin tukikumia (joka on lähellä apumiehen jalkatilaa), tän näköstä..
tukikumi
tukikumi2
Meni toi pultti poikki ja maksaa turhan paljon uutena VW:ltä 120e ja varosaliikkeestä 110e ja motonetista ei löytynyt, kai? Tai sitten vaan täytynee yrittää korjata.[url][/url]
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään sain takapäänpuslat vihdosta viimein, tuli aluksi väärät puslat, piti sopia MK3 mutta ei sopineetkaan, kun MK2:seen.
Ostettiin samalla takapäähän kaikki uudet pultit ja mutteri, ruostumattomia tietenki.
Imusarjan kanteen tuleva osa oli täynnä jotain ihmeen tiivisteliimaa, joten puhalsin senki.
Nyt odotellaan vaan viikonloppua et pääse kasaileen taas autoa. Ja toivottavasti räjähtäs käyntiin, on sitä ainakin odotettu!! ;) Tässä taas vähä kuvia...
Imusarjan alku pätkä
Imusarjan alku pätkä2
takapusla ja holkki
takapoikkituki
Ostettiin samalla takapäähän kaikki uudet pultit ja mutteri, ruostumattomia tietenki.
Imusarjan kanteen tuleva osa oli täynnä jotain ihmeen tiivisteliimaa, joten puhalsin senki.
Nyt odotellaan vaan viikonloppua et pääse kasaileen taas autoa. Ja toivottavasti räjähtäs käyntiin, on sitä ainakin odotettu!! ;) Tässä taas vähä kuvia...
Imusarjan alku pätkä
Imusarjan alku pätkä2
takapusla ja holkki
takapoikkituki
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei ole varsinaisia kuvia portauksesta. muita kyllä
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... rointakes/
http://www.locomail.com/niko/mycorradow ... rointakes/
Noista kuvista selviää aika hyvin eli palotilat on männissä ja kansi on ihan "suora" Eli plaanaus ei lisää puristuksia. Lisää puristuksia saadaan pienentämällä männissä olevaa palotilaa, eli ostettava korkeammat männät.
kansi
palotila
kansi
palotila
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No nyt on taka-akseli paikallaan. Laitettiin tänään molemmat takalaakerit, levyt/palat, jarruletkut ja sitte viä puslat. Aika hyvältä näyttää, vaikka itte sanonkin.... Paitsi, kun piti alkaa jakopäänketjua vaihtaan, niin ei ollutkaan mikään yksinkertanen temppu... :( Pitää varmaan kokonaan tiputtaa vaihdelaatikko lattialle... Huomenna vihdosta viimein saan sen kannen, siitä huomena kuvia.
Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla
Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla2
Akseli paikallaan
Satula ja jarrulevy
Jarrukilpi
Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla
Jäykistetty taka-akseli ja uretaanipusla2
Akseli paikallaan
Satula ja jarrulevy
Jarrukilpi
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:31. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
Tänään saatiin vaihdelaatikko irti ja pestyä se.. sitte irrotettiin viä noi alatukivarret. Alatukivarret viedään huomena puhallukseen ja maalaukseen.
Ja jos olisin miljonääri, niin en todellakaan volkkarilla ajelis ;) Ihan opiskelioita ollaan molemmat ja nahkasempi osapuoli ei ole auton omistaja. Ja ihan kesätienestit oon autoon laitettu, että loppu vuosi syödää tonnikalaa =)
Tässä olis taas uusia kuvia..
En sitte saanukkaan kantta tänään, vasta huomena... siihen vaihdetaan viä pronssiohjurit.. eli kannesta huomena kuvia
Kytkin
Omistaja pesulla
Vaihdelaatikko
Ja jos olisin miljonääri, niin en todellakaan volkkarilla ajelis ;) Ihan opiskelioita ollaan molemmat ja nahkasempi osapuoli ei ole auton omistaja. Ja ihan kesätienestit oon autoon laitettu, että loppu vuosi syödää tonnikalaa =)
Tässä olis taas uusia kuvia..
En sitte saanukkaan kantta tänään, vasta huomena... siihen vaihdetaan viä pronssiohjurit.. eli kannesta huomena kuvia
Kytkin
Omistaja pesulla
Vaihdelaatikko
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kytkin on näppärä keskittää vw:n rengasavaimella. On just passelin kokoista putkea.
Kuva yhdestä kannesta:
http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... vr6004.jpg
Kuva yhdestä kannesta:
http://i12.photobucket.com/albums/a210/ ... vr6004.jpg
Eli eilen sain kannen ihan hyvännäkönen. Kannesta ei pitäs olla enään tehot kiinni. Kansi virtaa 304hv 12,05 nostolla. Mutta tietysti vähemmän mun nokalla ku ei ihan ole noin paljon nostoa ja eikä ihan näillä virityksillä päästä 100% hyödyntään kantta. Mutta anyway, pikkusen pitää korjata viä eli imuvenat oliki 1mm suuremmat ku alkuperäset. Seeteissä ei ollut enempää varaa kasvattaa. Kansi pitää vielä viedä pestäväksi.
Muutama kuva kannesta ja venttiileistä....
Kansi5
Kansi6
Imupuoli
Kansi4
Imu- ja pakovenat
Imu- ja pakovenat2
Imu- ja pakovenat3
Muutama kuva kannesta ja venttiileistä....
Kansi5
Kansi6
Imupuoli
Kansi4
Imu- ja pakovenat
Imu- ja pakovenat2
Imu- ja pakovenat3
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Muutama kuva kannesta viä... Ja sit olis semmonen kysymys, et eikö kellään ole myydä mulle laturinhihnankiristintä??!!?? Auttakee!! Ei saa savuja ilman sitä kiristintä!!
Imukanava
Imukanava2
Kansi7
Imukanava
Imukanava2
Kansi7
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin nyt rupee oleen kaikki osat pikku hiljaa puhallettuna ja maalattuna. Tänään saan viä alatukivarret maalauksesta. Et näillä näkymin, jos kaikki menee hyvin ja saan sen kiristimen niin Wergun pitäs räjähtää käyntiin viikonloppuna!!? Taas pari kuvaa...
Venakoppa
Venakoppa2
Venakoppa
Venakoppa2
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin nyt on kaikki osat puhallettu ja maalattu. Sain sen kiristimenkin vihdosta viimein hommattua(Benecars). Huomena mennään vähä kasailleen, jos vaikka sais laatikon paikalleen. Ja viikonloppuna sitte loput.
alatukivarret ja moottorintuki
alatukivarret ja moottorintuki
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 35
- Liittynyt: 9.3.2005 9:16
Kerrankin projekti, jossa keskitytään olennaiseen! Kun tuppaa olemaan sitä linjaa puskurit, lipat, vanteet, tuninghärpäkkeet jne... Ei niissäkään tietenkään mitään, tuntuu vaan välillä että porukka ei oo hirveen kiinnostunu tuosta tekniikkapuolesta... Harvoin ainakaan Suomessa kulkupuoli vastaa ulkonäköä, kun puhutaan "rakennetuista" autoista.
Johtuisikohan se vain siitä, että tälläisen amatöörin kuten minä(ja varmaan muutkin, jotka ovat kiinnostuneita autoista ja ovat aloittanut harrastuksen tietämättöminä mitään autoista), on helpompi lähteä liikkeelle muuttamalla auton ulkonäköä kuin tekniikkaa? :P Tekniikkaan investoidaan sitten vasta, kun on tarpeeksi tietoa asiasta ja innostusta :)
-
- -
- Viestit: 35
- Liittynyt: 9.3.2005 9:16
Eilen saatiin taas jotain aikaseksi, eli kampiakselinstefa vaihdettua, yläketju/laahain paikalleen ja sitte viä saatiin vaihdelaatikkokin paikalleen. Imusarjaakin vähä modattiin. Niin ja vaaihdettiin me noi alatukivarsien puslatkin. Kuvia...
Kytkin2
Vauhtipyorä
Alatukivarsi
Nahkatukka
Modattuimusarja
Isantä itte
Kytkin2
Vauhtipyorä
Alatukivarsi
Nahkatukka
Modattuimusarja
Isantä itte
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
No niin nyt on kansi kasassa ja alatukivarret/vetarit paikallaan. Eli ei tarvi enään, kun heittää kansi paikalleen ja kiinnittää imu- ja pakosarja. Tosin imusarjaa ei viä saatu hitsauksesta, vaihteeksi pieniä viivytyksiä. Mutta viikonloppuna oon vasta menossa laittaan autoa seuraavaksi, et eiköhän se siksi ole hitsattu?! Voisin yrittää ottaa tolla kameralla vähän videon pätkää, jos se sattuu lähteen käyntiin?? Ainoo vaan, että en osaa linkittää sitä tänne, eli neuvoja kuunellaan =)
Ei ihan viä tänään saatu autoa käyntiin, mutta huomena se jo käy, jos kaikki menee hyvin..?? Nesteet sisään ja suodattimet vaihtoon niin vois koittaa käymään. Tässä taas pari kuvaa..
Hitsattuimusarja
Kone
Kone2
Kone3
Kuollut asentaja
Hitsattuimusarja
Kone
Kone2
Kone3
Kuollut asentaja
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei o pelkoo, tuo kurapurnukka on vaan rekvisiittaa. Tässä on sitä kilpakuraa jota sinne lirutellaan....
http://i18.photobucket.com/albums/b114/Wergu/Kuraa.jpg
http://i18.photobucket.com/albums/b114/Wergu/Kuraa.jpg
Pieniä kipuja oli eilen, saatiin kaikki kuntoon ja väänettiin avaimesta, kone pyöri tosi hyvin mutta ei yhtää puristuksia... Perkele!! Imuventtiilit jäi auki ja paineet pääsi pihalle, syy tähän oli millin pitemmät venttiilit (Fordin venat). Piti olla nostajissa sen verran peli varaa mut ei tietysti mun tuurilla ollut. No ei muuta, kun purkaan. Nostajista hiottiin n. milli pois. Ja ei muuta, kun uudestaan kasaan (harjotus tekee mestarin). Nyt kun väänsi avaimesta..... niin lähtihän se KÄYNTIIN =) Tosin eile tarvi viettää tallissa 12h..
Pari kuvaa aiheesta..
Purkua
Purkua2
Menee muuten toi nokan nokka aika läheltä kantta, ei ole tuhia peli varoja jätetty..
Läheltä menee
Pari kuvaa aiheesta..
Purkua
Purkua2
Menee muuten toi nokan nokka aika läheltä kantta, ei ole tuhia peli varoja jätetty..
Läheltä menee
Viimeksi muokannut Wergu, 4.4.2006 20:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mites muuten mittasitteko tuosta kannesta virtauksia ennen porttaamista, että oliko millainen vaikutus? Ja oliko millainen työ saada nuo imukanavat virtaamaan saman verran, kuitenkin nuo vr:n kanavat on niin erimalliset keskenään?
Ei mitattu ennen porttausta virtauksia. Ei se kovin vaikee ollut työstää kanavia saman laisiksi,virtauspenkissähän ne saa virtaamaan saman verran Toisessä kädessä virtauspenkki ja toisessa vinku nii kyllä se siitä ;)
Täs olis videonpätkä ekasta käynnistyksestä (nostimien työstön jälkeen). Pääosissa nahkatukka. Ei ole mikään kauheen hyvä johtuen tosta HP kamerasta (Haista Paska)
http://rapidshare.de/files/6384618/HPIM0165.MPG.html
http://rapidshare.de/files/6384618/HPIM0165.MPG.html
Todella mielenkiintoinen projekti on kyllä.
Olikos toi putkisto joku omavalmiste vai ostettu?
Jos on omavalmiste niin onko sulla putken asteita ja kulmia paperilla, minkä mukaan vois putken vääntää?
Ite en ainakaan oo mistään löytänyt.
Vois vaan tilata uuden putken kaverilta ennen ku ottaa vanhan pois.
Ei oo kovin helppoa mitata niitä kun ei ole nosturia, eikä pääse kunnolla auton alle.
Toivottavasti saisit videon myös jakoon, et vois kuunella ihan pähkinöillä niitä ääniä...
edit: siinähän se video jo onkin
Olikos toi putkisto joku omavalmiste vai ostettu?
Jos on omavalmiste niin onko sulla putken asteita ja kulmia paperilla, minkä mukaan vois putken vääntää?
Ite en ainakaan oo mistään löytänyt.
Vois vaan tilata uuden putken kaverilta ennen ku ottaa vanhan pois.
Ei oo kovin helppoa mitata niitä kun ei ole nosturia, eikä pääse kunnolla auton alle.
Toivottavasti saisit videon myös jakoon, et vois kuunella ihan pähkinöillä niitä ääniä...
edit: siinähän se video jo onkin
Onkos tietoo mitkä on vr:n alkuperäset nokat? Mites käy päästöille kun vaihdat noi nokat? Mitäs hyötyy on kun pako ja imu on eri asteiset? Onko yleensä että molemmat on samoja?
Nostoo vakio nokissa on muistaakseni 10,1mm, jotain semmosta niistä mittasin. Asteita en muista, joskus nettistä taisin lukea niistä, "aika" vähän se tais olla? No päästöt ei ainakaan pienene, pikemminkin kasvaa mutta kyllä päästöihin aina lääkkeet löytää. Mulla on molemmissa nokissa samat asteet ja niistä en osaa sanoa sen enempää muuttako kyllähän se jotain vaikuttaa, jos on eri asteet. Joku viisaampi voisi tähän vastata.
266 on sen verran mieto nokka-keppi, että ei pitäisi pienintäkään ongelmaa tulla konttorin mittauksissa jos vain kaikki on kunnossa
En ole väittänytkään, että jotain päästö ongelmia olisi/tulisi. Mutta mielestäni on turha verrata eri moottorin nokkia toisiinsa. Koska kokonaisasteet ei ole suoraan verrannollinen päästöihin tai tehoihin. Nokissa on monta muutakin asiaa esim. nokan ajoitusasteet, kuinka nopeasti venttiili aukeaa ja profiili nokassa ei välttämättä ole symmetrinen, toisella puolella voi olla loiva kulma ja toisella puolella jyrkkä. Ja nosto vaikkuttaa myös aika paljon, jos vakiona esim. 10mm ja uudessa nokassa 12mm. Tähän vielä lisätään muutama aste lisää nokkaan, niin jo on kumma, jos ei soppaa mene enemmän, kuin vakio nokalla. Yleensä, jos asteet tai nosto kasvaa niin pienillä kierroksilla palaminen huonontuu mutta voi jopa suurilla kierroksilla olla parempi, kuin vakiona.
Noista nokista vaan sen verran, että toisten moottoreitten nokkien vertailu on täysin turhaa. Tehoihin ja käytetyn bensan määrään, kun vaikuttaa niin moni muukin asia.
Ja mitä päästöihin tulee, niin moottorin koko vaikuttaa myös. Eli tossa on puolet enemmän pyttyjä ja siten myös puolet enemmän päästöjä, jo noin lähtökohtaisesti, verrattuna 4 pyttyseen.
edit: meni vähän epäselväks, ni lyhentelin
Ja mitä päästöihin tulee, niin moottorin koko vaikuttaa myös. Eli tossa on puolet enemmän pyttyjä ja siten myös puolet enemmän päästöjä, jo noin lähtökohtaisesti, verrattuna 4 pyttyseen.
edit: meni vähän epäselväks, ni lyhentelin
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa