-- Sahan Sähläykset --
Valvoja: ffp jäsenet
-- Sahan Sähläykset --
Muokkasin vähän tätä cabrio topiccia ja laitan siihen perään tarinaa ny ainakin tosta pasuunasta ja muista sähellyksistä ni ei tartte uutta juttua tehä eikä huku tuo cabriokaa bittiunholaan.
VW Golf Cabriolet
Tehtiin tälläiseksi ja on edelleenkin ajussa suhtkot samassa kuosissa.
VW Passat -91
Rakenteilla...
VW Golf Cabriolet
Tehtiin tälläiseksi ja on edelleenkin ajussa suhtkot samassa kuosissa.
VW Passat -91
Rakenteilla...
Viimeksi muokannut Saha, 30.5.2007 16:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jahas, kahdeksan vuotta cabrioletilla ajaneena päästiin mieleiaiheeseen.
Katto näyttäisi olevan uusissa, ainakin sivuvaijeri on poikki ja vissiin c-pilarissakin on jotain sanomista. Miten on tarkoitus korjata?
Kori näyttää asialliselta, hyvä väri. Liekö cabriomaski ja kirkkaat ajovalot mielessä -itselle maistuisi.
Meikä muuten vihaa piiska-antenneja, elleivät ne ole mallia automaatti.
Ei- eurokilvet olisi paremmat.
Suosittelen roiskeläppiä niiden epäesteettisyydestä huolimatta. Säästyy monelta pesulta.
Jännä juttu, ei ole sivuvilkkuja...
Katto näyttäisi olevan uusissa, ainakin sivuvaijeri on poikki ja vissiin c-pilarissakin on jotain sanomista. Miten on tarkoitus korjata?
Kori näyttää asialliselta, hyvä väri. Liekö cabriomaski ja kirkkaat ajovalot mielessä -itselle maistuisi.
Meikä muuten vihaa piiska-antenneja, elleivät ne ole mallia automaatti.
Ei- eurokilvet olisi paremmat.
Suosittelen roiskeläppiä niiden epäesteettisyydestä huolimatta. Säästyy monelta pesulta.
Jännä juttu, ei ole sivuvilkkuja...
katto on vähän huonolla hapella.. menee talvella kokonaan vaihtoon. pitäs koittaa vaikka liimata jotain lappua tonne c-pilariin ni ei vesi satas konttiin. kyllä tuo muuten vielä tiivis katto/tiivisteet on että eiköhän tuolla tämän kesän pärjää.
kori on todellakin asiallinen.. ei ruostetta eikä pahempia lonttoja.
pohjakin on kuin uusi.
finnittömät kilvet tilataan.
noita sivuvilkkuja ihmettelin itsekki, ku eiköhän nuo 86ssa (saksassa) ole ollut ja loksut on luultavasti siitä, ku on menty niistäki prosentit merkkaamaan. no mut eipä nuo pakolliset oo ku paperit on 74 :)
ei tuu cabriomaski... :p eikä taida tulla kirkkaita valojakaan..
kori on todellakin asiallinen.. ei ruostetta eikä pahempia lonttoja.
pohjakin on kuin uusi.
finnittömät kilvet tilataan.
noita sivuvilkkuja ihmettelin itsekki, ku eiköhän nuo 86ssa (saksassa) ole ollut ja loksut on luultavasti siitä, ku on menty niistäki prosentit merkkaamaan. no mut eipä nuo pakolliset oo ku paperit on 74 :)
ei tuu cabriomaski... :p eikä taida tulla kirkkaita valojakaan..
maskin listoista on ensin oiottu mahd rutut/syväy kiven iskut lyömällä tampilla tausta puolelta. sitten hiottu n.120 paperilla "muoto" säilyttäen ja sitten 240 ja lopuksi vielä 600 ja sitte kiillotettu lumpulla.. työlästä, mutta sitä parempi tulee mitä enemmän kärsivällisyyttä. kiillotus tahnoihin on paljon vaihto ehtoja. itse käytän huopalumpun kanssa sellasta mitä saapi isossa "pötkössä".. en muista merkkiä. ilman konetta yleensä autosolia tms.
maskin muovi osalle en tehny vielä muuta kuin pesin.
muovi osia olen ehostellut erillaisilla vahoilla, mut ne tahtoo vaan aina haalistua.
kumi osista tulee yleensä hyvät ku vaan kunnon liuottimilla pesee.. niissä ku ei ole nii syöpymis vaaraa kuin muovissa. kumi tahtoo myös kuivua, joten niihin on kaikenlaisia vahoja saatavana.
puskurit oli melko työläät. piti oikoa ja kiillottaa. näitä ei siis kuitenkaan heikkapaperilla! ne ku on kromia. maskissa on alumiinia.
etupuskuriin tein kumi listan takapuskurin listasta.
ihan hyvin ne ehostu. ei paljo uutta häpeä.
kuva1
kuva2
kuva3
otan sit valosammalla ja kuivemmalla kelillä paremmat kuvat.
kromi korkki ei se sinne paikalleen iha helpolla menny.. näissä tankinaukoissakin on näköjään eroja. korkki piti purkaa ja tiivisteen laipasta piti sorvata pois. nyt pelaa.
kuva
korkinsorvaus
maskin muovi osalle en tehny vielä muuta kuin pesin.
muovi osia olen ehostellut erillaisilla vahoilla, mut ne tahtoo vaan aina haalistua.
kumi osista tulee yleensä hyvät ku vaan kunnon liuottimilla pesee.. niissä ku ei ole nii syöpymis vaaraa kuin muovissa. kumi tahtoo myös kuivua, joten niihin on kaikenlaisia vahoja saatavana.
puskurit oli melko työläät. piti oikoa ja kiillottaa. näitä ei siis kuitenkaan heikkapaperilla! ne ku on kromia. maskissa on alumiinia.
etupuskuriin tein kumi listan takapuskurin listasta.
ihan hyvin ne ehostu. ei paljo uutta häpeä.
kuva1
kuva2
kuva3
otan sit valosammalla ja kuivemmalla kelillä paremmat kuvat.
kromi korkki ei se sinne paikalleen iha helpolla menny.. näissä tankinaukoissakin on näköjään eroja. korkki piti purkaa ja tiivisteen laipasta piti sorvata pois. nyt pelaa.
kuva
korkinsorvaus
muovi elpyy kivasti kuumailmapuhaltimella.
ei sit vaan mutkalle sulata..
Harmi että jää nuo vanhat puskurin kiinnikkeet näkyviin tuolta lokasuojan reunoista.
pitää napsia nuo muovikannakkeet ainaki pois ja koittaa keksiä reikiin jotain.. talvella sitte hitsais umpeen.
rek kilven paikasta vois sanoo kommenttia.. itseä ei tahdo oikee miellyttää. ei se vaan oikee passaa mihinkää.. suomalainen kilpiki ku on nii tyhmän näkönen
Empä arvannut, että noin retroa tulisi. Menin sitten ehdottelemaan kaikenlaisia cabriomaskeja. Tuo on kyllä hyvä. Spoileriksi varmaan tulee orkkis, matala malli?
Vinyylikattoa on muuten tosi hankala paikata. Käy kyselemässä verhoilijalta, millainen liima pitäisi -ja kestäisi vielä avaamisenkin. Kaksi kertaa uusin cabrion sufletin omistusaikanani.
Vinyylikattoa on muuten tosi hankala paikata. Käy kyselemässä verhoilijalta, millainen liima pitäisi -ja kestäisi vielä avaamisenkin. Kaksi kertaa uusin cabrion sufletin omistusaikanani.
lisää kuvatuksia:
kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6
kuva 7
omasta mielestäni vanteista tuli paremmat ku ootin.. kumit on siis nyt 195/45-15. vanne on KPZ:tan 7x15 et 38. takana on nyt 10mm spaceri. lisää ois levitystä tulossa. toisia vanteitakin aattelin kokeilla tos loppu kuusta.
takavalot pitäs saapua ensiviikolla.
madallusta on vaikea tehdä lisää, ku pitäs runko muutosta tehdä, ku vetari on 5mm päässä rungosta :)
perää vois hieman puottaa.
edit: ja takapöntölle vois tehä jotain..
Viimeksi muokannut Saha, 10.8.2005 14:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alusta on "omavalmiste" :)
iskareihin sorvattu lisää kierrettä ja sitte lyhennetty ja tehty avaimen paikka.
7cm muistaakseni lyhensin.
sit vaan jouset sopivan mittases ja kasaan.
hyvin pelaa ja jouset ei ole väljät "kuppeihinsa".
tuv-hyväksyntää ei ole.
ainut ongelma on ku ottaa vetari runkoon.. täytys tehdä vähän tilaa runko palkkiin.
kyllä ois talven aikana tarkoitus coilooverit ehtiä. Ni sais katsastus korkeuteen. Nyt maavaraa 6,5cm.
iskareihin sorvattu lisää kierrettä ja sitte lyhennetty ja tehty avaimen paikka.
7cm muistaakseni lyhensin.
sit vaan jouset sopivan mittases ja kasaan.
hyvin pelaa ja jouset ei ole väljät "kuppeihinsa".
tuv-hyväksyntää ei ole.
ainut ongelma on ku ottaa vetari runkoon.. täytys tehdä vähän tilaa runko palkkiin.
kyllä ois talven aikana tarkoitus coilooverit ehtiä. Ni sais katsastus korkeuteen. Nyt maavaraa 6,5cm.
näitä korkkeja on alkuperäisenä vanhemmissa ykkösissä.. hieman hankalia löytää. romikselta on tämä korkki löytynyt (kiitos impille).
taitaa näitä löytyä uusiakin.. ei taida vaan löytyä vw:n valmistamana ainakaan kovin helposti.
muovikaaret ois jo lähteny vaan joku on menny prhna avartaa kaaria niin että on pikkasen lähteny jopa sitä näkyvää kanttia. ens talvena vois muokata kaaret samalla ku huitasis uuden maalin.
laitappa rolle vaikka privana tiukka hinta tolle satsille..
taitaa näitä löytyä uusiakin.. ei taida vaan löytyä vw:n valmistamana ainakaan kovin helposti.
muovikaaret ois jo lähteny vaan joku on menny prhna avartaa kaaria niin että on pikkasen lähteny jopa sitä näkyvää kanttia. ens talvena vois muokata kaaret samalla ku huitasis uuden maalin.
laitappa rolle vaikka privana tiukka hinta tolle satsille..
etuvalot vaihtu.. kuva
vanteet sain sovitettua paikalleen ja iisalmen miitissä niillä tuli jo käytyä.. nallen ottama kuva sieltä
perää vois puottaa jonkin verran. keulastakin ehkä hivenen ku mahtuu kuitenki vielä tikkuaski etutukivarren kannakkeen alle :)
vanteet sain sovitettua paikalleen ja iisalmen miitissä niillä tuli jo käytyä.. nallen ottama kuva sieltä
perää vois puottaa jonkin verran. keulastakin ehkä hivenen ku mahtuu kuitenki vielä tikkuaski etutukivarren kannakkeen alle :)
jää hieman häiritsevä rako tonne kaaren ja renkaan väliin.
pikkasen sitä rakoa on vara pienentää, mut jossain vaiheessa se maa tulee vastaan :) 14" ois ehkä passelimpi setti, jos meinaa kaaret saada täydemmäksi ja vielä pystyä ajamaankin jossain. mut katsotaan mitä tämän auton kohdalla tehdään..
tämä nykynen setti on siis 7+8x13" ja 175/50dunlopit.
Ajattelimpa herätellä tätäkin topikkia hieman.
Eli talven aikana ei juuri muutoksia ole tullut.
Talvisäilöstä sain jonkain aikaa sitten haettua ja kerkesin melkein 10km ajaa kunnes hävis 3 ja 4 pytyiltä puristukset. Aika jännä.. viime kesän pelas sen kummemmin remppaamatta koko kesän.
noh.. kansi pois ja huomaten että sieltä oli kansi pahvi hävinnyt pyttyjen väliltä ja syönyt kanteen "kolon". no eihä siinä muutaku nakkasin jyrsimeen ja aattelin kokeilla paljonko joutuu oottamaan pois.
kuva
1,8mm raapasin pois ja pinta ois taas pitävä. Paljonko lie vaikuttaa puristuksiin? :) en ole itse kerenny laskeskelemaan.
Kyseessä on siis muistaakseni FH kone. Männät ovat suora lakiset. Venttiilit 31/34.
Hioin ventiilit ja laitoin uudet tiivisteet ja jospa sitä tänä iltana lähtis nostaa kannen paikalleen.
Alkuperäinen kaasutin alkoi olla aika väljän oloinen ja kumilaipat oli halki eikä tahtonu enää tyhjäkäynnit sun muut oikeen olla tasasia. ni ajattelimpa kokeilla jotain muuta.
kuva
Kerta ylimääräsenä lojui tollanen imusarja ja kaksi 40weberiä ni kokeilla miten sattuisi tossa 1.5 pelaamaan.. Suuttimien kanssa saattaa mahdollisesti joutua leikkimään ku aikasemmin olivat kiinni 1.8 koneessa. ei tullut katottua että minkäkokeiset sisäkurkut noissa olikaan. mut jos jollain on kyseisiä kokemuksia et liekkö sit liian isot tohon 1.5? vinkit aina tervetulleita ku itselle nämä weberit vähä outoja. Ilmeisesti toimii kyllä mut kärsiikö sit alakierros väännöt.. ku tarkoitus tästä ei kuitenkaa ole mitään tehopesää tehdä vaa ihan toimiva cruisailu peli, mut pieniki tehon lisäyskinhä on aina plussaa.
Hyvin pelas kyllä kone missä nämä weberit aikasemmin oli.. 1,8GTI 34/40 venoilla ja peltisarjalla 1-kopan cabriossa. vääntöjä oli kyllä kiitettävästi :)
Eli talven aikana ei juuri muutoksia ole tullut.
Talvisäilöstä sain jonkain aikaa sitten haettua ja kerkesin melkein 10km ajaa kunnes hävis 3 ja 4 pytyiltä puristukset. Aika jännä.. viime kesän pelas sen kummemmin remppaamatta koko kesän.
noh.. kansi pois ja huomaten että sieltä oli kansi pahvi hävinnyt pyttyjen väliltä ja syönyt kanteen "kolon". no eihä siinä muutaku nakkasin jyrsimeen ja aattelin kokeilla paljonko joutuu oottamaan pois.
kuva
1,8mm raapasin pois ja pinta ois taas pitävä. Paljonko lie vaikuttaa puristuksiin? :) en ole itse kerenny laskeskelemaan.
Kyseessä on siis muistaakseni FH kone. Männät ovat suora lakiset. Venttiilit 31/34.
Hioin ventiilit ja laitoin uudet tiivisteet ja jospa sitä tänä iltana lähtis nostaa kannen paikalleen.
Alkuperäinen kaasutin alkoi olla aika väljän oloinen ja kumilaipat oli halki eikä tahtonu enää tyhjäkäynnit sun muut oikeen olla tasasia. ni ajattelimpa kokeilla jotain muuta.
kuva
Kerta ylimääräsenä lojui tollanen imusarja ja kaksi 40weberiä ni kokeilla miten sattuisi tossa 1.5 pelaamaan.. Suuttimien kanssa saattaa mahdollisesti joutua leikkimään ku aikasemmin olivat kiinni 1.8 koneessa. ei tullut katottua että minkäkokeiset sisäkurkut noissa olikaan. mut jos jollain on kyseisiä kokemuksia et liekkö sit liian isot tohon 1.5? vinkit aina tervetulleita ku itselle nämä weberit vähä outoja. Ilmeisesti toimii kyllä mut kärsiikö sit alakierros väännöt.. ku tarkoitus tästä ei kuitenkaa ole mitään tehopesää tehdä vaa ihan toimiva cruisailu peli, mut pieniki tehon lisäyskinhä on aina plussaa.
Hyvin pelas kyllä kone missä nämä weberit aikasemmin oli.. 1,8GTI 34/40 venoilla ja peltisarjalla 1-kopan cabriossa. vääntöjä oli kyllä kiitettävästi :)
Vai vielä oikeen kiiltokaaret.. :D
Tuli tossa kansi laitettua eilen paikalleen ja nokka-ajotukset sun muut kohilleen.
Tai siis hampaalleen en saanut kohilleen.. johtuneeko sit kannenlaskusta?
Jos jollain tietoo ni katsotaanko se nokkapyörän merkki "venttiilikopan" vai "tiivistepinnan" tasalle näissä vanhemmissa lohkoissa?
Muutama letku viel illalla kiinni ja sit kokeilis tulille..
Nii tosiaan.. 32 tais olla stanssattu sisäkurkkuihin webereissä.
Tuli tossa kansi laitettua eilen paikalleen ja nokka-ajotukset sun muut kohilleen.
Tai siis hampaalleen en saanut kohilleen.. johtuneeko sit kannenlaskusta?
Jos jollain tietoo ni katsotaanko se nokkapyörän merkki "venttiilikopan" vai "tiivistepinnan" tasalle näissä vanhemmissa lohkoissa?
Muutama letku viel illalla kiinni ja sit kokeilis tulille..
Nii tosiaan.. 32 tais olla stanssattu sisäkurkkuihin webereissä.
Eilen tuli sit kasattu ajokuntoon pirssi. Kyllä tuo jo jotenkuten pelaa.. pientä säätöö vaatii vaan :). "2000-4000" rykii/hyytyy, jos menee liikaa painaa kaasua. siitä sit ylemmillä kierroksilla kiertää ja vääntää kyllä hyvin. Ja ne imuäänet.. kyllähä ne hymyä nostattaa.
Täytyy tänään kokeilla vähä säädellä.. ei vaan oo hajuakaa noista webereitte säädöistä :) ruuveja on monenki moisia..no opetellaan. Sytynki kanssa saa aika tarkkana olla.. pientä nakutustakin meinas olla havaittavissa eilen. Tainnu siis puristukset vähä nousta :). 98 tankkiin taitaa olla suositeltavaa..
Täytyy tänään kokeilla vähä säädellä.. ei vaan oo hajuakaa noista webereitte säädöistä :) ruuveja on monenki moisia..no opetellaan. Sytynki kanssa saa aika tarkkana olla.. pientä nakutustakin meinas olla havaittavissa eilen. Tainnu siis puristukset vähä nousta :). 98 tankkiin taitaa olla suositeltavaa..
-
- ffp jäsen
- Viestit: 286
- Liittynyt: 26.12.2003 15:38
Tuollaiset Supersportit on minulla F&I:sissa , ihan hintaansa nähden hyvä paketti. Säätöä riittää ainakin kunnon tontitukseen, tälläkin hetkellä isopuskurin gti-lipan alalaitaan 4cm ja vielä riittää säätöä alaspäin. Ihan hyvä paketti, mutta ei voi verrata KW variante 2:seen mikä on tuossa minun käyttö 3 koppasessa on alla , painivat nimittäin ihan eri sarjassa. Jo hintansa puolestakin.
Itekki oon miettiny korkeus säädettävää alustaa cabrioon...mitenkäs niissä pyörän kulmat?pitääkö ne aina säätää uudelleen, kun ruuvaa eri korkeuteen? Ja mites tuo cabrion madallus muuten...olen joskus kuullut, että avoja ei kestäisi kovin rankasti madaltaa, mutta en ymmärrä miten se avossa ois eri asia kuin umpi korisessa?
Golf ei ole ihan kuin 205 pökötti, jossa on ihan löysä kori tehtaalta lähtiessä. Aikanaan vaihdoin omaan cabrioon Bilsteinin säädettävät tolpat jonkun merkittömän madallussarjan tilalle. Ajo-ominaisuudet paranivat mielettömästi, eikä kori juuri sen enempää notkunut.
Se vissiin menee siten, että alusta tekee työn epätasaisella tienpinnalla. Jos alusta ei ole kunnossa, sitten kori tekee työn.
Huonoilla iskunvaimentajilla rengas tekee töyssyissä liikettä, mutta irtoaa herkästi tien pinnasta. Sitä ei kuski välttämättä edes huomaa, mutta ulkopuolinen näkee, kun seuraa auton liikehdintää heitoissa.
Se vissiin menee siten, että alusta tekee työn epätasaisella tienpinnalla. Jos alusta ei ole kunnossa, sitten kori tekee työn.
Huonoilla iskunvaimentajilla rengas tekee töyssyissä liikettä, mutta irtoaa herkästi tien pinnasta. Sitä ei kuski välttämättä edes huomaa, mutta ulkopuolinen näkee, kun seuraa auton liikehdintää heitoissa.
Tuli tos sitte laitettua muutama päivä sitte Supersprintit paikalleen. Harmi ku ei kameraa ollu hollilla. Noi 15" vanteet mitkä ehostelin nakkasin alle ja ihan kivaan korkeuteen säätelin ja on ihan hyvä ajella. Sopivan "jämäkkä" ja kärsii nyt jopa ottaa kyytiinki paremmin porukkaa ku ei perä heti läsötä.
Vuosikatsastuksenkin käviin suorittaa ja leima tuli heittämällä.
Notkahteleehan se toki tällänen kori, mut ei mielestäni mahdottomasti. Poikkituen vois toki eteen tekasta täs joskus. Ja tietääkseni ratkeemaan ei vielä oo mistään lähteny.. itekki taisin tosta jenkkiläisten ratkeemis ongelmista lueskella. Kyllähän se varmasti koria enemmän rasittaa, jos alusta ruuvataan tajuttoman jäykäksi ja sit ajetaan kunnon monttuun ni saattaahan se jostain alkaa kori venymään/taipumaan :).
Vuosikatsastuksenkin käviin suorittaa ja leima tuli heittämällä.
Notkahteleehan se toki tällänen kori, mut ei mielestäni mahdottomasti. Poikkituen vois toki eteen tekasta täs joskus. Ja tietääkseni ratkeemaan ei vielä oo mistään lähteny.. itekki taisin tosta jenkkiläisten ratkeemis ongelmista lueskella. Kyllähän se varmasti koria enemmän rasittaa, jos alusta ruuvataan tajuttoman jäykäksi ja sit ajetaan kunnon monttuun ni saattaahan se jostain alkaa kori venymään/taipumaan :).
Tuli lopputalvesta ostettua käyttöautoksi -91 vuoden farkku umpimuumipeltikeula pasuuna. 1,9td koneella ja pakun verolla ni halpa ajella.
Sain tallin valmiiks ja aattelin pukata passatin sinne ja katsella minkäkuntoinen auto on tullu ostettua. Ensin ajattelin että ikkuna linjasta alaspäin uus valkonen maali ni sais ruosteen alut piiloon.
Kuvia talliin tullessaan.
Mut niinhän siinä kävi että karkas homma käsistä :)
Siitä huomenna lisää.. nyt ei kerkee kirjottaa.
Sain tallin valmiiks ja aattelin pukata passatin sinne ja katsella minkäkuntoinen auto on tullu ostettua. Ensin ajattelin että ikkuna linjasta alaspäin uus valkonen maali ni sais ruosteen alut piiloon.
Kuvia talliin tullessaan.
Mut niinhän siinä kävi että karkas homma käsistä :)
Siitä huomenna lisää.. nyt ei kerkee kirjottaa.
Rixaa: Kiitän. Kyllähän tuo hyvin töihin viel kuljettaa, mut katto pitäs vaihtaa ja moottori kaipais pientä käsittelyä.
Sami-: Joo ei siinä näin pitänyt käydä. Joo vkloppu oli raskas pohjien ja maaluun osalta.. sunnuntai iltana piti konttaamalla suihkussa käydä ku ei jalat kantanu enää. On tainnu paikallinen rengasmyyjä rollia vanteista :) ja itekki olit kysellyt samanlaisia. Perjantaina pitäs sarja tulla.. näkis miten mahtuu kaarien sisään.
Rallakka: Kyllähä tuo räkki auto tos pihalla lojuu.. syyhyttäs kyllä alkaa tekemään. Katsotaan miten käy :)
Ja jospa jatkasin pikasesti tota tarinaa tosta autosta..
Just aikataulua ite selailin ni huomasin että 5. päivä tätä kuukautta on auto otettu talliin sisälle ja pesty ja alettu ihmettelee kohtaloa. Eli mistään ikuisuus projektista ei ole kyse.
Ja sen jälkeen on vielä tehty talliin ilmanvaihto kuntoon maalausta varten ja paineilma verkko viritelty.
Tossaki hiki irtos.. Hiltillä 30mm terällä 30cm paksuun betoniseen kivijalkaan 30cm halkaisialtaan oleva reikä. Tahtoo kädet täristä vielä seuraavana päivänäkin tollasen jälkeen.
Vaikka huomattavasti kovempi homma oli koko kulku aukko tehä seinään.. mut sitä en halua es muistella :)
Imurina toimii siis vanha ravintolan keittiön keskus imuri ja siitä on sitte viety reijitetty hormi lattian alle. Katon rajasta puhaltaa lämminilmakojeen kautta korvausilmaa. Kyllähän tuolla katkua oli maalatessa, mut aika äkkiä haihtu kuitenki.
Elikkäs tallissa ku aloin miettiä ni loppuunsa tulin siihen tulokseen, että luukkujen sisäpinnatkin vois siistiä. Joten kohtahan auto oli purettuna..
Luukut, listat, lasit, nippelit, piuhat, nappelit ym.. lähes kaikki sisältäkin paitsi koelauta poikkeen ni pääsee asiallisesti käsiksi pintoihin mitä on tarkoitus laitella.
Sit armoton hiekkapuhallus, massan pois harjaaminen, hiominen, ja hieman hitsattavaa. Luja kori tässä kyllä vielä on. Takasisälokarin alaosa 5cm matkalta hitsattava.. siinä suurimmat. Ruosteenalkua kyllä löyty mut 15 vuotta tietä nähny pirssi ni eikai tuo ny ihme ole. Mut kyllä tästä parhaan mukaan ruosteet otettu pois. Turhia reikiä siloteltiin myös. Muut ihan sähköliimalla, mutta kattoon kaksikomponentillä peltilätkä kiinni.. ei vejä mutkalle ihan niin pahasti ku lämpö :)
Helmat otin piikkisialla/puhaltamalla kokonaan pellille ni pitäs olla pitkäikäsemmät ku siellähän sitä tahtoo massan alla ruoste vaania. Eihän tuolta pahempaa löytyny etes.. vasemman etuosaan oli, joskus näköjään paikka ihan asiallisesti laitettu.
Ja sitte kaaret. Ensin ajattelin että otan vähän siivua pois ja avartelen, jos tulee vannetta alle laiteltua vähän ahtaammassa muodossa. Tein kuitenkin tälläisen ratkaisun.. eli siivutin sen sispuolella olevan peltiosan n.10mm väleisiin viiltoihin aivan lähes reunaan asti. sitä nätisti, mut rohkeesti vaa pelti lipareet vasaralla taittaen. Sit levitin vielä vähä muotoa uusiks sellaseksi sirppimallisemmaksi ihan vaan nuijimalla pakottamalla sopivia vasaroita käyttäen. Siis en mitenkää paljoa vaan pikkasen vaan. Kuvissa näkyy sisäpuolen naputtelut ja ulkokuvissa onkin sitte jo pohjat lähes tehtynä. Vaihe kuvia ei oikee tullukaa näköjään otettua. Sisäpuolelle kaariin laitoin huolella liimat/massat taiton jälkeen. Ja ennen muokkaamista kannattaa muistaa ottaa ruosteet/massat/koriliimat/maalit pois ni tulee pitkäikäsemmät ja taittuu nätimmin toi peltireuna.
Sit ku kaikki turha oli saatu pois aloin veistää uutta pintaa. Hiekkapuhalletut kohdat hioin vielä epäkeskolla/rätillä tasasemmas ja karhentelin ennen kittaus kaikki. Sit kittiä pintaan ja höyläämään. Kuvia ei vaiheista oikeen ole.. ei ollut aikaa kuvata :). Sit ku kaikki pinnat alko olla suorat ni epoxi väriä ja hionta väriä pintaan.
Ja näin helposti se tässä tekstissä kävi :). Se joka näitä tekee/on joskus tehnyt tietää että aikaa menee.
Eli pohjamaali höylättiin ja hiottiin sit lopus vielä 500 ja sit puhdistus/teippaus ja rasvat/pölyt poikkeen. Mustabase päälle ja sit Tumpin ideaa noudattaen kuparia pintaan. Ja lopuksi tuskien ja tietenkin pienien vastoinkäymisten kautta lakka pintaan. Omasta mielestäni pinta on hyvä ja väritys ainakin erikoinen :).
Tumpille vielä erikois kiitos viimeviikonlopun talkoista.. Ei ois tullu tästä valmista tällä aikataululla, jos ei ois tullut avuksi luukkujen osalta. Ja maalipinnan ruiskutuksessa pätevä jätkä!
Siinäpäs vielä kuvia viimeyöltä :)
Elikkäs kasaamista.. pikku nippeleiden siistimistä yms. Vanteet pitäs tulla perjantaina. Alustasta ei oikeestaan tietookaan. Nii.. vetarit ja downpipen haitari pitäs vaihtaa myös. Ja tuulilasi. Mut eikös viikko ole pitkä aika :)
Viikko olis aika Bugruniin.. tavote ois keretä siellä käymään.
Täs työn lomassa kerkee täällä netissäkin lorvimaan.. mut iltasin ei tartte miettiä mitä tekis....
edit: oikolukua en ole tehnyt enkä ainakaa ny kerkeä tekemään. eli virheet mahdollisia, mutta kyllä tuo ny pitäs suunnilleen luettavissa olevaa suomea/savoa olla :)
Sami-: Joo ei siinä näin pitänyt käydä. Joo vkloppu oli raskas pohjien ja maaluun osalta.. sunnuntai iltana piti konttaamalla suihkussa käydä ku ei jalat kantanu enää. On tainnu paikallinen rengasmyyjä rollia vanteista :) ja itekki olit kysellyt samanlaisia. Perjantaina pitäs sarja tulla.. näkis miten mahtuu kaarien sisään.
Rallakka: Kyllähä tuo räkki auto tos pihalla lojuu.. syyhyttäs kyllä alkaa tekemään. Katsotaan miten käy :)
Ja jospa jatkasin pikasesti tota tarinaa tosta autosta..
Just aikataulua ite selailin ni huomasin että 5. päivä tätä kuukautta on auto otettu talliin sisälle ja pesty ja alettu ihmettelee kohtaloa. Eli mistään ikuisuus projektista ei ole kyse.
Ja sen jälkeen on vielä tehty talliin ilmanvaihto kuntoon maalausta varten ja paineilma verkko viritelty.
Tossaki hiki irtos.. Hiltillä 30mm terällä 30cm paksuun betoniseen kivijalkaan 30cm halkaisialtaan oleva reikä. Tahtoo kädet täristä vielä seuraavana päivänäkin tollasen jälkeen.
Vaikka huomattavasti kovempi homma oli koko kulku aukko tehä seinään.. mut sitä en halua es muistella :)
Imurina toimii siis vanha ravintolan keittiön keskus imuri ja siitä on sitte viety reijitetty hormi lattian alle. Katon rajasta puhaltaa lämminilmakojeen kautta korvausilmaa. Kyllähän tuolla katkua oli maalatessa, mut aika äkkiä haihtu kuitenki.
Elikkäs tallissa ku aloin miettiä ni loppuunsa tulin siihen tulokseen, että luukkujen sisäpinnatkin vois siistiä. Joten kohtahan auto oli purettuna..
Luukut, listat, lasit, nippelit, piuhat, nappelit ym.. lähes kaikki sisältäkin paitsi koelauta poikkeen ni pääsee asiallisesti käsiksi pintoihin mitä on tarkoitus laitella.
Sit armoton hiekkapuhallus, massan pois harjaaminen, hiominen, ja hieman hitsattavaa. Luja kori tässä kyllä vielä on. Takasisälokarin alaosa 5cm matkalta hitsattava.. siinä suurimmat. Ruosteenalkua kyllä löyty mut 15 vuotta tietä nähny pirssi ni eikai tuo ny ihme ole. Mut kyllä tästä parhaan mukaan ruosteet otettu pois. Turhia reikiä siloteltiin myös. Muut ihan sähköliimalla, mutta kattoon kaksikomponentillä peltilätkä kiinni.. ei vejä mutkalle ihan niin pahasti ku lämpö :)
Helmat otin piikkisialla/puhaltamalla kokonaan pellille ni pitäs olla pitkäikäsemmät ku siellähän sitä tahtoo massan alla ruoste vaania. Eihän tuolta pahempaa löytyny etes.. vasemman etuosaan oli, joskus näköjään paikka ihan asiallisesti laitettu.
Ja sitte kaaret. Ensin ajattelin että otan vähän siivua pois ja avartelen, jos tulee vannetta alle laiteltua vähän ahtaammassa muodossa. Tein kuitenkin tälläisen ratkaisun.. eli siivutin sen sispuolella olevan peltiosan n.10mm väleisiin viiltoihin aivan lähes reunaan asti. sitä nätisti, mut rohkeesti vaa pelti lipareet vasaralla taittaen. Sit levitin vielä vähä muotoa uusiks sellaseksi sirppimallisemmaksi ihan vaan nuijimalla pakottamalla sopivia vasaroita käyttäen. Siis en mitenkää paljoa vaan pikkasen vaan. Kuvissa näkyy sisäpuolen naputtelut ja ulkokuvissa onkin sitte jo pohjat lähes tehtynä. Vaihe kuvia ei oikee tullukaa näköjään otettua. Sisäpuolelle kaariin laitoin huolella liimat/massat taiton jälkeen. Ja ennen muokkaamista kannattaa muistaa ottaa ruosteet/massat/koriliimat/maalit pois ni tulee pitkäikäsemmät ja taittuu nätimmin toi peltireuna.
Sit ku kaikki turha oli saatu pois aloin veistää uutta pintaa. Hiekkapuhalletut kohdat hioin vielä epäkeskolla/rätillä tasasemmas ja karhentelin ennen kittaus kaikki. Sit kittiä pintaan ja höyläämään. Kuvia ei vaiheista oikeen ole.. ei ollut aikaa kuvata :). Sit ku kaikki pinnat alko olla suorat ni epoxi väriä ja hionta väriä pintaan.
Ja näin helposti se tässä tekstissä kävi :). Se joka näitä tekee/on joskus tehnyt tietää että aikaa menee.
Eli pohjamaali höylättiin ja hiottiin sit lopus vielä 500 ja sit puhdistus/teippaus ja rasvat/pölyt poikkeen. Mustabase päälle ja sit Tumpin ideaa noudattaen kuparia pintaan. Ja lopuksi tuskien ja tietenkin pienien vastoinkäymisten kautta lakka pintaan. Omasta mielestäni pinta on hyvä ja väritys ainakin erikoinen :).
Tumpille vielä erikois kiitos viimeviikonlopun talkoista.. Ei ois tullu tästä valmista tällä aikataululla, jos ei ois tullut avuksi luukkujen osalta. Ja maalipinnan ruiskutuksessa pätevä jätkä!
Siinäpäs vielä kuvia viimeyöltä :)
Elikkäs kasaamista.. pikku nippeleiden siistimistä yms. Vanteet pitäs tulla perjantaina. Alustasta ei oikeestaan tietookaan. Nii.. vetarit ja downpipen haitari pitäs vaihtaa myös. Ja tuulilasi. Mut eikös viikko ole pitkä aika :)
Viikko olis aika Bugruniin.. tavote ois keretä siellä käymään.
Täs työn lomassa kerkee täällä netissäkin lorvimaan.. mut iltasin ei tartte miettiä mitä tekis....
edit: oikolukua en ole tehnyt enkä ainakaa ny kerkeä tekemään. eli virheet mahdollisia, mutta kyllä tuo ny pitäs suunnilleen luettavissa olevaa suomea/savoa olla :)
8866: Tuuhan vaa rohkeesti pyörähtää.
Sari on serkku. Sotket mut varmaankin Taitoon, joka siis on serkku mulle myös.
Mulla ei sisaruksia tietääkseni ole :)
sami-: niitä vanteita tulee mulle 10kpl, joten eiköhän nuista sulle liikene sovitettavaksikin. ekat 4kpl pitäs tulla huomenna.
sanna: Eiköhän tuolla miittejäkin kierrellä toivon mukaan..
Sari on serkku. Sotket mut varmaankin Taitoon, joka siis on serkku mulle myös.
Mulla ei sisaruksia tietääkseni ole :)
sami-: niitä vanteita tulee mulle 10kpl, joten eiköhän nuista sulle liikene sovitettavaksikin. ekat 4kpl pitäs tulla huomenna.
sanna: Eiköhän tuolla miittejäkin kierrellä toivon mukaan..
Ei ne vanteet ny mitään mullistavaa ole.. katotaan ny miltä sit näyttää.
Aloin vaan mittaileen vähän tuota etukaaren leveyttä ni taitaa ahasta tulla. 60mm tulee ulommas ku nuo mitkä on ny alla :)
Kyllähän se kova hinku ois bugrunissa tällä kävästä, mut katotaan ny.. kovinkaan keskeneräsenä kehtaa lähtee 3tkm ajamaan :)
Eli tehdään kuitenkin huolella.. ei pilata hosumalla mielestäni kuitenkin hyvin alotettua.
Mut katotaan mite täs käy. Tekis mieli tehä sisustaa kerralla mieleiseksi eikä kasata orkkista väliaikasesti.
Aloin vaan mittaileen vähän tuota etukaaren leveyttä ni taitaa ahasta tulla. 60mm tulee ulommas ku nuo mitkä on ny alla :)
Kyllähän se kova hinku ois bugrunissa tällä kävästä, mut katotaan ny.. kovinkaan keskeneräsenä kehtaa lähtee 3tkm ajamaan :)
Eli tehdään kuitenkin huolella.. ei pilata hosumalla mielestäni kuitenkin hyvin alotettua.
Mut katotaan mite täs käy. Tekis mieli tehä sisustaa kerralla mieleiseksi eikä kasata orkkista väliaikasesti.
taitaa kyl olla hienoja vanteita kun niitä niin monet tulee :D
No en minä kyseisiä kiekkoja muuten ois katellu jos ne ei ois hienot. ;)
Muttamutta. Ilmineeraa Saha ku tulee vanteita vanteheitten päälle niin käyn hakemassa lainaan. Millonkas tuon näkee livenä? Saako tuota joku ilta käyvä ihastelemassa enne ku lähtee Ruotsin-reissulle? :)
jone: kokeillaan ny ensin miten 9x16 et15 istuu alle.. äh nythä kaikki arvas jo mitkä kiekot alle tulee.
ja poikkeehan 8866 taas ku seudulla ajelet.
Niihän siinä kävi että viikonloppuna ei kerenny oikeen pasuunaa kasaamaan ku oli eukon valmistujais juhlat ni oli sit pääkin kipeenä vielä yhen päivän :)
Ja vanteitakaan ei oo vielä kuulunu. Ja sisustaan on kehkeytynyt pieniä visioita ni jätetään orkkis sisusta kasaamatta.
Joten bugruni jää tämän auton kohdalla väliin.
Mut Stomben varianttiin meinattiin kuitenki neljästään ahtautua ja lähetään ruottissa käymään.
Torstaina ois tarkotus lähtee ajeleen maita pitkin.
ja poikkeehan 8866 taas ku seudulla ajelet.
Niihän siinä kävi että viikonloppuna ei kerenny oikeen pasuunaa kasaamaan ku oli eukon valmistujais juhlat ni oli sit pääkin kipeenä vielä yhen päivän :)
Ja vanteitakaan ei oo vielä kuulunu. Ja sisustaan on kehkeytynyt pieniä visioita ni jätetään orkkis sisusta kasaamatta.
Joten bugruni jää tämän auton kohdalla väliin.
Mut Stomben varianttiin meinattiin kuitenki neljästään ahtautua ja lähetään ruottissa käymään.
Torstaina ois tarkotus lähtee ajeleen maita pitkin.
Nyt on bugrunnista kotiuduttu ja pääsee oman projektin kimppuun taas.
Tänä iltana nostin keulan ylös ja vaihdoin uudet vetonivelet. Samalla otin jouset pois ja kasasin keulan pelkillä iskareilla. Ni näki vähän että miten sopii ja mille korkeudelle.
Eka kuvassa on alkuperäinen alusta vielä paikallaan. Aika rattori :)
Toisessa kuvassa ilman jousia.. "sopivalle" korkeudelle puotettuna.
Pientä säätöä vielä sinne tänne ja kyllä ne alle menee :)
Mut ny syömään ja nukkumaan ni jaksas töissäki käydä ja viikonloppuna vois askarrella sit lisää..
Tänä iltana nostin keulan ylös ja vaihdoin uudet vetonivelet. Samalla otin jouset pois ja kasasin keulan pelkillä iskareilla. Ni näki vähän että miten sopii ja mille korkeudelle.
Eka kuvassa on alkuperäinen alusta vielä paikallaan. Aika rattori :)
Toisessa kuvassa ilman jousia.. "sopivalle" korkeudelle puotettuna.
Pientä säätöä vielä sinne tänne ja kyllä ne alle menee :)
Mut ny syömään ja nukkumaan ni jaksas töissäki käydä ja viikonloppuna vois askarrella sit lisää..
Toisessa kuvassa ilman jousia.. "sopivalle" korkeudelle puotettuna.
Siinä ei siis tässä vaiheessa ole vielä jousia alla. Yhet vanhat venton madallus jouset ois, josta vois tehä ainakin näin alkuun jonkinlaisen alustan ku nakkaa lyhemmät iskarit. Ni ajamaan pääsee. Katsellaan ny.. en tiedä vielä itsekkään :)
Saishan siihen vaikka mitä kivaa ku laittaa rahaa menemään, mut tässä vaiheessa on vielä alustassa säästettävä.
Ilmakassit ois tietenki kivat, mutta edullisempi vaihtoehto on ostaa "fuck the airride" tarra :)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 38 vierailijaa