-58 junis kranken "Wilma"
Valvoja: ffp jäsenet
-58 junis kranken "Wilma"
Projekti ilman kaikkea shittiä löytyy http://www.suomenvolkkariyhdistys.fi/keskustelu/viewtopic.php?p=31348#31348
Eli tuli sitten junis ostettua projektiksi ja hakureissu oli 1371km pitkä mutta tuosta pitäsi sitten saada auto tehtyä koppa on hyvässä kunnossa oikeaa takakylkeä lukuunottamatta missä on lommo mikä on huonosti korjattu.
Pohja puhallettu ja maalattu lattiapelti puutuu
Auton tarina on se että se on ollut vuodesta 58 jonkun firman ambulanssina ja vuonna 85 siirtynyt yksityiselle henkilölle ja vuonna 89 poistettu rekisteristä ja siittälähtien seisonut kuivassa tallissa.
Autolla on ajettu vain 57tkm niin ja nuo kilometrit ovat todellisia tyyppi miltä ostin niin sen pappa on aikoinaan ostanut tuon vehkeen siltä fimalta ja ollut siittälähtien "suvussa".
Varusteisiin kuuluu mm. -77 levyjarrullinen etuakselisto aukeavat taaimmaiset sivulasit vinkkarit, bensamittari
ainiin kuvat
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/
ja täällä
Eli tuli sitten junis ostettua projektiksi ja hakureissu oli 1371km pitkä mutta tuosta pitäsi sitten saada auto tehtyä koppa on hyvässä kunnossa oikeaa takakylkeä lukuunottamatta missä on lommo mikä on huonosti korjattu.
Pohja puhallettu ja maalattu lattiapelti puutuu
Auton tarina on se että se on ollut vuodesta 58 jonkun firman ambulanssina ja vuonna 85 siirtynyt yksityiselle henkilölle ja vuonna 89 poistettu rekisteristä ja siittälähtien seisonut kuivassa tallissa.
Autolla on ajettu vain 57tkm niin ja nuo kilometrit ovat todellisia tyyppi miltä ostin niin sen pappa on aikoinaan ostanut tuon vehkeen siltä fimalta ja ollut siittälähtien "suvussa".
Varusteisiin kuuluu mm. -77 levyjarrullinen etuakselisto aukeavat taaimmaiset sivulasit vinkkarit, bensamittari
ainiin kuvat
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/
ja täällä
Viimeksi muokannut Tanhis, 11.3.2008 20:10. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
todella hieno junis! meinaatko entisöidä ambulanssiksi vai "normi" pakuksi? entä mikäs tekniikka lyödään auton persiiseen? =) kun tuo ollut ambulanssina nii siin ei vissii ole taka-ikkunaa ollenkaa vaan semmone aukeava paari luukku? ;)
todella mielenkiintoinen projekti, jään innolla oottamaan miten tämä edistyy :)
todella mielenkiintoinen projekti, jään innolla oottamaan miten tämä edistyy :)
asiallista!
Henkilökohtaisesti tuo on ainut volkkarin paku joka käy ns. festaripakusta (onko niitä muillakin muka olemassa?!)
Toivottavasti ei jää vaan ruostumaan (jos jää niin tarjoa meikälle ;) talliin vaan lähtee viimeisetkin ruostepaskat ja tulee kunnon maalipinta! Matkustuskäyttöön tuollaisen rakentaminen olisi ehkä pop. olisi hyvä käydä kaikki bugrunit yms tuon kanssa!
THUMBS UP! b_o_d
Henkilökohtaisesti tuo on ainut volkkarin paku joka käy ns. festaripakusta (onko niitä muillakin muka olemassa?!)
Toivottavasti ei jää vaan ruostumaan (jos jää niin tarjoa meikälle ;) talliin vaan lähtee viimeisetkin ruostepaskat ja tulee kunnon maalipinta! Matkustuskäyttöön tuollaisen rakentaminen olisi ehkä pop. olisi hyvä käydä kaikki bugrunit yms tuon kanssa!
THUMBS UP! b_o_d
^^ minusta on loukkaus puhua '59 krankenwagenin kohdalla "festaripakusta". Rikotaan vaikka vanhat transitit tuossa käytössä, mutta krankenia ei ikinä! On jo sen verran harvinainen että kannattaa tosiaan miettiä pari kertaa ennenkuin alkaa tuosta rakentamaan festari-kalja-örvellys pakua pakkelilla ja pinkillä spreimaalilla... Itse en antaisi tuolle ajatukselle siunaustani, tosin onko sillä muka väliä??? =)
Meni parit herneet nenuun, mutta menköön. Tanhis kyllä tietää mitä tekee?
Meni parit herneet nenuun, mutta menköön. Tanhis kyllä tietää mitä tekee?
katoo nyt että mitä tosta tekee. Tänään oltiin kokopäivä laittamanssa junista (lähinnä takakylki sai uutta peltiä) ja orkkis abulanssi kuntoon ei tehdä koska kaikki ambu osat puuttuu niinpä tehdää matkailuauto tuosta.
Ja ideana olisi väriksi jotain tuollaista http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/v%e4ritys.jpg
ja sisutasta retrohenkistä pienillä nykypäivän mukavuuksilla höystettynä.
Ja todellakin viikonloppuna ajettiin la-su välisenä yönä kemista raumalla 8-tietä pitkin.
Ja jos joku miettii että mistä tälläisen löysin niin ihan volkkariyhdistyksen sivuilta ja sanotaan näin että ei ollut hinnallakaan pilattu <1000
Edit ja jos joltain sattuisi löytymään tuosta puna mustasta lisää kuvia niin olisin kiitollinen ollut mantorpissa 97
Ja ideana olisi väriksi jotain tuollaista http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/v%e4ritys.jpg
ja sisutasta retrohenkistä pienillä nykypäivän mukavuuksilla höystettynä.
Ja todellakin viikonloppuna ajettiin la-su välisenä yönä kemista raumalla 8-tietä pitkin.
Ja jos joku miettii että mistä tälläisen löysin niin ihan volkkariyhdistyksen sivuilta ja sanotaan näin että ei ollut hinnallakaan pilattu <1000
Edit ja jos joltain sattuisi löytymään tuosta puna mustasta lisää kuvia niin olisin kiitollinen ollut mantorpissa 97
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
todellakin viikonloppuna ajettiin la-su välisenä yönä kemista raumalla 8-tietä pitkin.
Ja jos joku miettii että mistä tälläisen löysin niin ihan volkkariyhdistyksen sivuilta ja sanotaan näin että ei ollut hinnallakaan pilattu <1000
siis tämä on se Kemin Veitsiluodon tehtaan entinen ambulanssi?? itelläkin oli vähän sisäpiirin tietoa että kemistä löytyisi tommoinen.... ;)
^^ minusta on loukkaus puhua '59 krankenwagenin kohdalla "festaripakusta". Rikotaan vaikka vanhat transitit tuossa käytössä, mutta krankenia ei ikinä! On jo sen verran harvinainen että kannattaa tosiaan miettiä pari kertaa ennenkuin alkaa tuosta rakentamaan festari-kalja-örvellys pakua pakkelilla ja pinkillä spreimaalilla... Itse en antaisi tuolle ajatukselle siunaustani, tosin onko sillä muka väliä? =)
Meni parit herneet nenuun, mutta menköön. Tanhis kyllä tietää mitä tekee?
Onko se festaripakun aina oltava tuollainen hirvitys kuin kerroit?
itse ainakin metsästän juuri junista josta voisi rakentaa festaripakua.
Pastellivärit, kromia ja tyylikkyyttä. sisusta kuntoon ja kaikki on hyvin. ei sitä festareillakaan tarvi autoaan rikkoa. eikä juoda niin että rikkoo oman autonsa.
Onhan se tieysti surullista jos tuollainen ihanuus näkyy pakkeli/kilikili maalauksella jossain. festarit on muutakin kuin tuota :)
mutta projektiin jatkoksi... kaksiväri = pop. kattotelineet = pop :) hyvä siitä tulee mitä tahansa teit... no ainakin melkein mutta kuitenkin :)
H2O: Nojooh. kyllähän se festaripaku kuulostaa ehkä hieman kauhealta että voitaisiin käyttää määritelmää: "Pakettiauto jonka tarkoituksena on toimia tukikohtana virkistyskäytössä"
ja ainakin mitä tarinoita olen kuullut auto+festari yhdistelmistä en kyllä yhtään syytä sua liioittelussa :)
tahtoo juniksen :(
tää on tanhis sun syytä. pakotat opiskelijan ostamaan juniksen! (ja se on reissu sitten ruotsiin pakollinen nähtävästi jos sielä olisi)
btw projektiin: Jos et aijo entisöidä siitä ambulanssia vaan teet oman "matkailuauton joka seisoo 360pv vuodessa tallissa" niin kannattaisi ehkä tuollaisia pinnavanteita yrittää sovittaa ne on ihkuja <3 :)
ja ainakin mitä tarinoita olen kuullut auto+festari yhdistelmistä en kyllä yhtään syytä sua liioittelussa :)
tahtoo juniksen :(
tää on tanhis sun syytä. pakotat opiskelijan ostamaan juniksen! (ja se on reissu sitten ruotsiin pakollinen nähtävästi jos sielä olisi)
btw projektiin: Jos et aijo entisöidä siitä ambulanssia vaan teet oman "matkailuauton joka seisoo 360pv vuodessa tallissa" niin kannattaisi ehkä tuollaisia pinnavanteita yrittää sovittaa ne on ihkuja <3 :)
Juu sellainenhan se jonkun tehtaan se oli pitäis vielä soittaa tyypille joka sen mulle myi ja kysellä niitänäitä
auto siis päättyi raumalle? tunnen sieltäkin muutaman VW harrastajan (ilmavolkkarin) hienoa että auto sai hyvän kodin mutta ehkä hieman harmittaa se kun ei jäänyt tänne lappiin ja kemiin jossa sillä on "koti" autoon saa varmaan alkuperäiset lapin läänen rekisterikilvetkin :) eli L- alkuiset :)
tahtoo juniksen :(
tää on tanhis sun syytä. pakotat opiskelijan ostamaan juniksen!
Nooh oon kyllä itsekkin opiskelija että what´s your point :)
Juu tännehän tämäauto siis päättyi raumalle?
juu lo-893autoon saa varmaan alkuperäiset lapin läänen rekisterikilvetkin :) eli L- alkuiset :)
Eilen paikkailin ambulanssi vlkun yms reikiä ja oioin pienempiä lommoja sieltä täältä
Niin joo ja tänään käyn hakemassa matkahuollosta takahelman korjauspalan ja ripsilipat (oli pakko ostaa ja kattoa että miltä näyttää)
Edit pistetäämpäs pari kuvaa pohjasta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/etuaks_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/etuakselisto_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/mottitila_pien.jpg
ja vilkut
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/vilkut_pien.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin sitten takahelma oli vääränlainen (pokkauksella ulospäin) ja luomet ei sovi ilman suurta muokkauta muutakuin reunoihin eli ne on kuplaan suunniteltut eli kuplassa lamput makaa |- suunnassa ja bussissa - -suunnassa eli luomet sopii mutta olisivat aika jännän näköiset lamppujen sivussa mutta helman koetan palauttaa ja luomet ajattelin muokata sopiviksi vaikka kirveellä
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Niin joo olen unohtanut kokonaan sanoa että tyttöystäväki on kanssa vahvasti mukana projektissa niin rahallisesti kun käytänössäkin.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/outi.jpg
Ja jos jollain olisi myydö takapuskuri mulle niin vinkkejä voi antaa etupuskinkin kelpaa.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/outi.jpg
Ja jos jollain olisi myydö takapuskuri mulle niin vinkkejä voi antaa etupuskinkin kelpaa.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin tän viikon kaikki illat onkin mennyt kaikkien pienten lommojen oikomiseen ja takakulman suuren lommon oikomiseen ja silti vasta puolessa välissä sen takakulman kanssa ja sitten tuli myöskin tukittua vilkun reijät katosta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... %20etu.jpg
Takaluukun reikää pitää hieman muokata kun entinen tai sitä edellinen omistaja on muuttanut niin tai siis aloittanut muuttamaan ambulanssaluukkua normaaliksi ja se on hitsannut aika perseelleen sen reijän
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 0takaa.jpg
edit niin ja olisko jollain tiedossa jotain paikkaa/henkilöä mistä/keneltä saisi ostettua suorat puskurit tuohon vehkeeseen niin ja hotcarssista ei saa. Ja ruosteisetkin kelpaa ja kolhitutkin käy jos on lommot sellaisessa paikaa että saisi kahdesta koottua yhden
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... %20etu.jpg
Takaluukun reikää pitää hieman muokata kun entinen tai sitä edellinen omistaja on muuttanut niin tai siis aloittanut muuttamaan ambulanssaluukkua normaaliksi ja se on hitsannut aika perseelleen sen reijän
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 0takaa.jpg
edit niin ja olisko jollain tiedossa jotain paikkaa/henkilöä mistä/keneltä saisi ostettua suorat puskurit tuohon vehkeeseen niin ja hotcarssista ei saa. Ja ruosteisetkin kelpaa ja kolhitutkin käy jos on lommot sellaisessa paikaa että saisi kahdesta koottua yhden
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hieman pohjatöitä ja väriä pintaan:
http://www.pajalle.com/img/events/002/002_087.jpg
Tuollaiseen jälkeen saa viettää illan jos toisenkin pohjia tehdessä...
http://www.pajalle.com/img/events/002/002_087.jpg
Tuollaiseen jälkeen saa viettää illan jos toisenkin pohjia tehdessä...
Pidä mahdollisimman originaalina, Krankenit o arvossa maailmalla vaikka ei ois sisustojakaan tallella. Äläkä puhko vilkkuja mihinkään muualle, vaan suosiolla jostain parin vinkkareita ja vetäset käämittäen uudelleen jos eivät pelaa. Mullakin saattasi olla pari jouten. Tossa
käämitysohjeita
-53 oli viimeine ilman takapuskuria, sondereissa takakoristelistatkin olivat optiona. Nuo Ribbed style puskurit on vuoteen -58 alustanumeroon 384816. (29.8.1958)
Jotenkin tuo vuosimalli pistää silmään, kun kuvissa näyttää lipattomalta , mutta jos on lipaton niin vuosmalli on pre -55. (silmäni taitavat killittää)
Avattavat takasivuikkunat on kaikissa bussimalleissa jo aikojen alusta.
Takaluukku sulla on vaihtunut, pokkaus kahvan yläpuolella on ollut vain 61-63
Kuvassa oleva vinkkari norsunkorvan vieressä ei ole VW tuotantoa. Pakussa on ollut vain kahta mallia, eikä rakenne kuten linssikään täsmää kumpaankaan.
Ambulanssikamaakin on, jos sitä tarvitset kyseiseen autoon.
Jos uutta osaa autoosi tarvitset niin laita kyselyä [email protected], hyllyssä ikkunatiivistesarjat, tilauksesta kaikki muu tuotannossa oleva osa.
Me haettiin kans keskiviikon aikana (meni vähän torstaillekin) tuommonen -64 vuodesta sisällä seissyt -52 kupla 1400km keikan päästä
http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/splitti/-52.jpg
Mukavaa että vanhuksiakin löytyy vielä noinkin hyvin säilyneinä
käämitysohjeita
-53 oli viimeine ilman takapuskuria, sondereissa takakoristelistatkin olivat optiona. Nuo Ribbed style puskurit on vuoteen -58 alustanumeroon 384816. (29.8.1958)
Jotenkin tuo vuosimalli pistää silmään, kun kuvissa näyttää lipattomalta , mutta jos on lipaton niin vuosmalli on pre -55. (silmäni taitavat killittää)
Avattavat takasivuikkunat on kaikissa bussimalleissa jo aikojen alusta.
Takaluukku sulla on vaihtunut, pokkaus kahvan yläpuolella on ollut vain 61-63
Kuvassa oleva vinkkari norsunkorvan vieressä ei ole VW tuotantoa. Pakussa on ollut vain kahta mallia, eikä rakenne kuten linssikään täsmää kumpaankaan.
Ambulanssikamaakin on, jos sitä tarvitset kyseiseen autoon.
Jos uutta osaa autoosi tarvitset niin laita kyselyä [email protected], hyllyssä ikkunatiivistesarjat, tilauksesta kaikki muu tuotannossa oleva osa.
Me haettiin kans keskiviikon aikana (meni vähän torstaillekin) tuommonen -64 vuodesta sisällä seissyt -52 kupla 1400km keikan päästä
http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/splitti/-52.jpg
Mukavaa että vanhuksiakin löytyy vielä noinkin hyvin säilyneinä
se on sitte valmistettu ennen 17.2.1958 eli vuosimalli on -58. Ilmoitas noi optionumerot tyyppikilvestä joka sijaitsee apumiehen puolella kabiinissa katossa olevassa raitisilmakotelossa niiteillä. Sulla pitäis olla siinä samaisessa lootassa kahdella moottorilla oleva sähkötoiminen puhallin.
Mulla muuten on muutamia ambulanssin peruutusvaloja tuohon kuskinpuoleiseen takakulmaan jos sulta puuttuu.
Ja takaluukkukin kuuluu muuten olla saranoitu alareunastaan, eikä siinä ole lasia ollenkaan. (kuten jo totesin sun luukun olevan väärä) Siitä on tullut paareille laskutaso jota pitkin ne on työnnetty sisään. Lisäksi pariovien alla pitäis olla astinlauta joka tulee esiin kun painaa jalalla hanikkaa etupyörän takaa. Sekin o aika rarea kamaa jos on tallella. Ostan veks jos et tartte :)
Takasivuikkunoissa kuuluisi olla vaakatasossa kiertävät kalterit kaikissa kuudessa ikkunassa. Samanlaiset ku sonderissa...
http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/microbus/sontsa2.jpg
tuossa -65 ambu http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/215007.jpg
ps. nappaa kojelaudasta kuva kans.
Mulla muuten on muutamia ambulanssin peruutusvaloja tuohon kuskinpuoleiseen takakulmaan jos sulta puuttuu.
Ja takaluukkukin kuuluu muuten olla saranoitu alareunastaan, eikä siinä ole lasia ollenkaan. (kuten jo totesin sun luukun olevan väärä) Siitä on tullut paareille laskutaso jota pitkin ne on työnnetty sisään. Lisäksi pariovien alla pitäis olla astinlauta joka tulee esiin kun painaa jalalla hanikkaa etupyörän takaa. Sekin o aika rarea kamaa jos on tallella. Ostan veks jos et tartte :)
Takasivuikkunoissa kuuluisi olla vaakatasossa kiertävät kalterit kaikissa kuudessa ikkunassa. Samanlaiset ku sonderissa...
http://koti.mbnet.fi/ywa/jappe/autot/microbus/sontsa2.jpg
tuossa -65 ambu http://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/215007.jpg
ps. nappaa kojelaudasta kuva kans.
2-27/2400-59 siis tää numero vai. Mutta juu en meinaa edes tehdä ambua ja takaluukun tiedän siittä on "varastettu" se alapään saranaosa ja luukku ja edellinen omistaja on hitsannut siihen uuden reunan ja kaikki ambulanssi varusteet puuttuu edellinen myynyt pois mukaanlukien astinlaudan,ikkunat sen puhallinhässäkän mahd vilkunkin. ikkunoiden kalterien päät on vielä tallella mutta niitäkin puutuu muutama eli mulla on 9 päätyä ja 2läpimenoa (jos on noita lisää niin voisin ostaa pois).
Niin ja raitisilmakotelossa ei ole sitä puhallin juttua.
Juu peruutusvalon voisin kyllä ostaa jos sulla on ja samoin sen keskellä olevan valon ulkopuolen kehyksen.
edit ja tässä lisää kuvia
kojelauta/sisuta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... a_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
takasivulasit
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... __pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... a_pien.jpg
tuosta näkee hyvin noitten kaltereidenkin paikat
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
takavalot pyöreät
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... t_pien.jpg
Niin ja raitisilmakotelossa ei ole sitä puhallin juttua.
Juu peruutusvalon voisin kyllä ostaa jos sulla on ja samoin sen keskellä olevan valon ulkopuolen kehyksen.
edit ja tässä lisää kuvia
kojelauta/sisuta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... a_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
takasivulasit
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... __pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... a_pien.jpg
tuosta näkee hyvin noitten kaltereidenkin paikat
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
takavalot pyöreät
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... 4_pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/ ... t_pien.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
otter topic
sigi kirjoitti:Onko se festaripakun aina oltava tuollainen hirvitys kuin kerroit?
Onhan se tieysti surullista jos tuollainen ihanuus näkyy pakkeli/kilikili maalauksella jossain. festarit on muutakin kuin tuota :)
Tollanenjatällanen on ainakin musta todella hieno, jotain sellasta mitä ei saa tekemälläkään. Ajan patinaa ja kulumia, ylientisöinti suks.
Hyvällä vauhdilla on proggis lähteny käyntiin... Lämmitti mieltä tienpäällä vastaan tullessa, taas yks juna matkalla kunnostukseen ja tien päälle
tanhis, tuleekos piiiitkäkin projekti..?? vieläkös se mylly kiinnostaa??
Mantorp ens vuonna
Niin siittä koneesta, vähän on liian kallis mutta muuten kiinnostaisi oliko sulla jotain halvempaa vaihtaria
Noniin sitten olisi kuvat tunnulaatoista ja numeroista
Eli raitisilmakotelossa ei ollut mitää laattaa tai numeroa tai edes reikiä laatalle mutta pelkääjän penkin seinässä oli numerosarja stanssattuna koriin
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tunnus_numero_penkin%20takaa.jpg
kuva moottoritilan laatasta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatta.jpg
Niin ja viel joitain kuvia
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/1200_kone.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/mittari.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/punainen%20takavalo.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 jäljellä ja ne on molemmat tuo näköisiä
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/takaikkuna__pien.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/takaikkuna__pien.jpg
Juu eilen puhaltelin töissä lasikuulilla pölärit 2 kromattua ja 2 kromitonta raitisilmaluukun säätöpellin,tuhkiksen, jarruvalon kotelon osat kaikki ihan vain kokeilumielessä ja siistejä tuli otan huomenna kuvia.
Ja tänään ostin "orkkis" pakkivalon, jarruvalon ulkopuolen kehyksen vinkkarit jotka bussiin sopii ja pari ikkunakaltereiden päätä.
VINK!
Niin vielä puuttuisi 9 kalterien päätä
Ja tänään ostin "orkkis" pakkivalon, jarruvalon ulkopuolen kehyksen vinkkarit jotka bussiin sopii ja pari ikkunakaltereiden päätä.
VINK!
Niin vielä puuttuisi 9 kalterien päätä
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
todii kuvia:
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/jarruvalon%20kupu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/jarruvalon_heijastin.jpg
Takanurkan lommo alkaa pikkuhiljaa taas saamaan suoraa muotoa
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/lommo.jpg
Pölärit puhalluksen jälkeen kromattu ja kromiton
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/p%f6l%e4rit.jpg
Tuhkis ilman maalia
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tuhkis.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tuhkis_sis%e4lt%e4.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/jarruvalon%20kupu.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/jarruvalon_heijastin.jpg
Takanurkan lommo alkaa pikkuhiljaa taas saamaan suoraa muotoa
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/lommo.jpg
Pölärit puhalluksen jälkeen kromattu ja kromiton
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/p%f6l%e4rit.jpg
Tuhkis ilman maalia
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tuhkis.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/tuhkis_sis%e4lt%e4.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:20. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
No ajattelin vielä tässä alun innostuksella tehdä kauhealla vauhdilla ja ostaa kaikki tarvittavat osat pois että olisi mahdollisimman paljon tehty ennen kun kelit kylmenee. Nimittäin jos me mantorppiin ens vuonna meinataan tällä lähteä niin ei tässä loppujenlopuksi hirveästi aikaa ole. Varsinkin kun auto ei kuitenkaan ole se ensimmäinen tärkeyslistalla.
Noniin sitten sain kuvan autoonkuluvista vinkkareista ja pakki ja jarruvalosta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/taka_valot_vinkkarit.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/taka_valot_vinkkarit.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taas on edennyt, alkaa hitsaukset olemaan loppusuoralla (edit. niinpäniin 20.12 on lähellä totuutta). takakyljen lommon on jo "suora" ja takakulman korjauspalakin on paikoillaan ja tilasin eilen yhden yleismallisen pohjapellin että näkkee että onko niistä mihinkään. Ja maalejakin on jo alettu hiomaan pois ja loputkin purettu autosta pois muunmuossa etuovien ikkunat karmeineen.
Niin ja maanantaina pitäisi mennä hakemaan 1300 toimintakuntoinen kone.
kuvia:
kokokuva
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/Wilma_-_.jpg
takakulma
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/vasen%20takakulma.jpg
sivuovi
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/sivuovi.jpg
oikea sivuovien vierusta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/oikea%20helma.jpg
takakylki
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kolhu.jpg
Niin ja maanantaina pitäisi mennä hakemaan 1300 toimintakuntoinen kone.
kuvia:
kokokuva
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/Wilma_-_.jpg
takakulma
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/vasen%20takakulma.jpg
sivuovi
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/sivuovi.jpg
oikea sivuovien vierusta
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/oikea%20helma.jpg
takakylki
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kolhu.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin sitten on kone haettu ja hommattu koneesta puuttunut kaasari vielä puutuu tulpanjohdot ja toinen lämmönvaihdin.
Sitten taas sain lisää kamaa puhallettua
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/takaluukun%20aluspelti.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhallinkoppa.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/raitisilmakanavan%20ritil%e4.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhllettua%20s%e4l%e4%e4.jpg
Ja kun puhaltelin jarrupääsylinteri/järrusäiliö yhdistlmää niin tajusin että jarrunestesäiliön pahastihapettuneiden kohtien alla ei ollut enää mitään ja se oli sit entinen sitämyöden.
Auton peltityöt alkaa olemaan pikkuhiljaa jo hyvällä mallilla vain sisäpohjan pellit jarruttavat hommia mutta sain vihdoinkin miltein kolmenviikon odotuksen jälkeen yhden yleismallisen pohjapellin malliksi testatakseni että onko se tarpeeksi vahva ja olihan se. Ja tänään aamulla kävin tilaamassa vielä neljä lisää että saa koko sisäpohjan peitettyä.
(edit: "hyvällä mallilla" eli noin 50% tehty :))
Sitten törmäsin ongelmaan kun ajattelin että voisi sovittaa konetta paikoilleen ja meinasin kiinnittää vaihdelaatikon etukiinnikkeen paikoilleen mutta laatikko ei sovikkaan no sitten pienen kyselykierroksen jälkeen sain tietää että 67 juniksen laatikko mikä mulla on ei sovi suoraan ennen 59 valmistettuu junikseen eli laatikon etukiinnike ei täsmää ja nyt on hakusessa joko vanhan bussin/kuplan (53-58) laatikon etukappale tai sitten täytyy tehdä uudet kiinnikkeet laatikolle kaverilla saattaa olla ovaalin laatikko mutta jos sen etukappale ei sovi niin sitten täyty vain hitsata uudet kiinnikkeet.
Ja tällä viikolla pitäisi tehdä pohjan vaijeriputket ja ottaa laatikko irti yms. tms.
Ja sitten löytyis myös alkuperäinen aluksi maalitahralta näyttänyt alkuperäisen värin nimi http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kuskinpuolen%20lampun%20alta%20l%f6ytynyt%20teksti.jpg
eli tuo on lyhenne elfenbein eli norsunluu, joka oli ambulanssin alkuperäisväri.
edit:
Puhallinkoppa maalattuna nissan maximan metalli hopealla
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhallinkoppa%20maalattuna.jpg
samalla värillä pitäisi maalata kaikki koneen pellit
koko auto
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/wilma%20koko.jpg
sitten purin koneesta loputkin pellit lasipuhallusta varten pois että saisi sitten täysin viimeistellyn näköisen ulkonäön ja samalla tuli mieleen että varmaankin voisi laittaa 2-reikäkannet kun sellaiset olisi tiedossa ja työntötankojen putket olisi vaihdon tarpeessa eli kannet pitäisi purkaa jokatapauksessa mutta sitten puuttuisi vielä imusarja ja mahd kaasutin/timet
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kone%20purettu%20edest%e4.jpg
ja tässä näkee vähän ruosteettoman projektin "pieniä" hitsauksia ja taka-alalla hyvin tähänasti palvellut esab
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/v%e4nkk%e4rin%20lokari%20hitsauksia.jpg
Ja huomenna katsomaan varaosia isäukon tekemästä doublecap junis metsälöydöstä
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/volkkari_mets%e4.jpg
Sitten taas sain lisää kamaa puhallettua
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/takaluukun%20aluspelti.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhallinkoppa.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/raitisilmakanavan%20ritil%e4.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhllettua%20s%e4l%e4%e4.jpg
Ja kun puhaltelin jarrupääsylinteri/järrusäiliö yhdistlmää niin tajusin että jarrunestesäiliön pahastihapettuneiden kohtien alla ei ollut enää mitään ja se oli sit entinen sitämyöden.
Auton peltityöt alkaa olemaan pikkuhiljaa jo hyvällä mallilla vain sisäpohjan pellit jarruttavat hommia mutta sain vihdoinkin miltein kolmenviikon odotuksen jälkeen yhden yleismallisen pohjapellin malliksi testatakseni että onko se tarpeeksi vahva ja olihan se. Ja tänään aamulla kävin tilaamassa vielä neljä lisää että saa koko sisäpohjan peitettyä.
(edit: "hyvällä mallilla" eli noin 50% tehty :))
Sitten törmäsin ongelmaan kun ajattelin että voisi sovittaa konetta paikoilleen ja meinasin kiinnittää vaihdelaatikon etukiinnikkeen paikoilleen mutta laatikko ei sovikkaan no sitten pienen kyselykierroksen jälkeen sain tietää että 67 juniksen laatikko mikä mulla on ei sovi suoraan ennen 59 valmistettuu junikseen eli laatikon etukiinnike ei täsmää ja nyt on hakusessa joko vanhan bussin/kuplan (53-58) laatikon etukappale tai sitten täytyy tehdä uudet kiinnikkeet laatikolle kaverilla saattaa olla ovaalin laatikko mutta jos sen etukappale ei sovi niin sitten täyty vain hitsata uudet kiinnikkeet.
Ja tällä viikolla pitäisi tehdä pohjan vaijeriputket ja ottaa laatikko irti yms. tms.
Ja sitten löytyis myös alkuperäinen aluksi maalitahralta näyttänyt alkuperäisen värin nimi http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kuskinpuolen%20lampun%20alta%20l%f6ytynyt%20teksti.jpg
eli tuo on lyhenne elfenbein eli norsunluu, joka oli ambulanssin alkuperäisväri.
edit:
Puhallinkoppa maalattuna nissan maximan metalli hopealla
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/puhallinkoppa%20maalattuna.jpg
samalla värillä pitäisi maalata kaikki koneen pellit
koko auto
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/wilma%20koko.jpg
sitten purin koneesta loputkin pellit lasipuhallusta varten pois että saisi sitten täysin viimeistellyn näköisen ulkonäön ja samalla tuli mieleen että varmaankin voisi laittaa 2-reikäkannet kun sellaiset olisi tiedossa ja työntötankojen putket olisi vaihdon tarpeessa eli kannet pitäisi purkaa jokatapauksessa mutta sitten puuttuisi vielä imusarja ja mahd kaasutin/timet
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/kone%20purettu%20edest%e4.jpg
ja tässä näkee vähän ruosteettoman projektin "pieniä" hitsauksia ja taka-alalla hyvin tähänasti palvellut esab
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/v%e4nkk%e4rin%20lokari%20hitsauksia.jpg
Ja huomenna katsomaan varaosia isäukon tekemästä doublecap junis metsälöydöstä
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/volkkari_mets%e4.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:23. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Tosta tulee kyllä mielettömän siisti. Toi keulan muotoilu on noissa kyllä todella onnistunut.
Meinaatko jättää ton vakiokorkeuteen? Kiinnostais paljonko tota alustaa saa laskettua, siis lähinnä kuinka korkealle katto jää maasta mitattuna madalluksen jälkeen. Tietenkin madallusta enintään sen verran, että ajamaankin vielä pystyy kunnolla. Tämä kiinnostaa, koska mulla ei oo kun tavallisen korkuinen autotalli ja tommonen paku houkuttais vähän liikaa. Saiskohan sen mahtuun talliin... =)
Viitsisitkö millään mitata paljonko ton katon korkeus on tolla vakioasetuksella, ja ehkä jos osaisit vielä arvioida paljonko siitä saa laskettua. Tietäis vähän, että unohdanko koko homman vai voiko suunnitelmia jatkaa oman pakun hankkimiseksi.
Meinaatko jättää ton vakiokorkeuteen? Kiinnostais paljonko tota alustaa saa laskettua, siis lähinnä kuinka korkealle katto jää maasta mitattuna madalluksen jälkeen. Tietenkin madallusta enintään sen verran, että ajamaankin vielä pystyy kunnolla. Tämä kiinnostaa, koska mulla ei oo kun tavallisen korkuinen autotalli ja tommonen paku houkuttais vähän liikaa. Saiskohan sen mahtuun talliin... =)
Viitsisitkö millään mitata paljonko ton katon korkeus on tolla vakioasetuksella, ja ehkä jos osaisit vielä arvioida paljonko siitä saa laskettua. Tietäis vähän, että unohdanko koko homman vai voiko suunnitelmia jatkaa oman pakun hankkimiseksi.
Jostain löysin, että vakio kattokorkeus olis jotain 1920 mm, mutta en tiedä yhtään kyllä ton korkeuden vuosimallia. Hmm... jos se olis ton verran ollu, siitä on jo 10...15 cm pudotettu ja vielä olis varaa, niin sehän alkais jo mahtuun tohon mun pikkutalliin.
Jos tosiaan vaan viitsit vielä mittailla sitä, niin olisin kiitollinen.
Jos tosiaan vaan viitsit vielä mittailla sitä, niin olisin kiitollinen.
heh löysin vanhan hinnaston mitä vw:t on maksanut canadassa 50-luvun lopulla huomioikaa ambulanssin hinta :D
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/insidecanada%20hinnasto.jpg
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/insidecanada%20hinnasto.jpg
Ja mun juniksen korkeus ilman mitään sisustaa yms takaluukkuja konetta yms. 187cm + - 1cm
Ja käytiin sitten tänään kattomassa sitä doppelin puolikasta no taas ei ollut sit ihan ajantasalla se tyyppi romunhinnasta tai sitten oli se olis halunnut yli sata euroa siittä raadosta ja mitään ei olisi saanut irroittaa vaan olisi koko romupitänyt viedä pois :)
Ja tänään sitten purin laatikon pois omasta ja rupesin ihmettelemään miten vetarit saa pois ja ei jumalauta mikä homma kun pitää alennusvaiheteet purkaa että saa vetarit pois.
Ja käytiin sitten tänään kattomassa sitä doppelin puolikasta no taas ei ollut sit ihan ajantasalla se tyyppi romunhinnasta tai sitten oli se olis halunnut yli sata euroa siittä raadosta ja mitään ei olisi saanut irroittaa vaan olisi koko romupitänyt viedä pois :)
Ja tänään sitten purin laatikon pois omasta ja rupesin ihmettelemään miten vetarit saa pois ja ei jumalauta mikä homma kun pitää alennusvaiheteet purkaa että saa vetarit pois.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
alennusvaihteet purettu kuvia
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4398.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4399.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4400.jpg
Ei sitten ihan yksinkertainen juttu varsinkin jos olisi ollut autossa jarruputket vaijerti kone yms. paikallan
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4398.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4399.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4400.jpg
Ei sitten ihan yksinkertainen juttu varsinkin jos olisi ollut autossa jarruputket vaijerti kone yms. paikallan
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuli ny tostettua tommonen -67 http://personal.inet.fi/cool/saleksi/bussi/
4vuotta on hierottu kauppaa ja nyt on selevä, pitäs ens viikolla hakea kotio.
Ei tuo minusta paha ole mitä se nyt -85 tai -86 vuodesta seissyt samoilla sijoilla, ja ilmatkin on vielä renkaissa. En tiedä onko joku laittanu mut en usko.
Isot kuvat ei pelaa kun ei toi Soneran ftp pelaa prkl.
4vuotta on hierottu kauppaa ja nyt on selevä, pitäs ens viikolla hakea kotio.
Ei tuo minusta paha ole mitä se nyt -85 tai -86 vuodesta seissyt samoilla sijoilla, ja ilmatkin on vielä renkaissa. En tiedä onko joku laittanu mut en usko.
Isot kuvat ei pelaa kun ei toi Soneran ftp pelaa prkl.
Tumma alaosa, vaalea yläosa saa ainakin multa kannatusta.. tuossa esim aika nätti junis:
http://www.fhra-tre.net/hotrod-rockshow ... 003/13.jpg
älä kuitenkaan ihan ähtäriksi vetäse ihmemaalien kanssa :)
http://www.fhra-tre.net/hotrod-rockshow ... 003/13.jpg
älä kuitenkaan ihan ähtäriksi vetäse ihmemaalien kanssa :)
tällähetkellä olis mielessä tän näköinen maalaus eli musta keskiosa ja metalli punainen (hieman oranssiin päin vivahtava) katto ja alaosa
edit
Väriä muokattu punaisen ja mustan väliin valkoinen raita
edit
Väriä muokattu punaisen ja mustan väliin valkoinen raita
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:25. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
huomen illal ja saankin jo ens pe tilin että.....
niin tietääkös ketään että mistä saisi Flat4 BRM vanteet/ replicat mitkä mahd saisi junikseen sopimaan 16" kokoisena vähän kun kuuklea selailin niin ainakin new beetleen on saatavilla 17" replicat kyseisitä vanteista
http://carview.r3h.net/images.carview.co.jp/carlife/images/UserCarPat/151303/P1.jpg
itse löysin enklannin maalta tälläset
"Java BRM
5-bolt wheel
Size: 5½ x 15 & 4½ x 15
Manufactured in the UK. Very similar to the Flat4 BRM but at a budget price.
Price: £395 set"
mutta mistä samaan hintaa suomesta
niin tietääkös ketään että mistä saisi Flat4 BRM vanteet/ replicat mitkä mahd saisi junikseen sopimaan 16" kokoisena vähän kun kuuklea selailin niin ainakin new beetleen on saatavilla 17" replicat kyseisitä vanteista
http://carview.r3h.net/images.carview.co.jp/carlife/images/UserCarPat/151303/P1.jpg
itse löysin enklannin maalta tälläset
"Java BRM
5-bolt wheel
Size: 5½ x 15 & 4½ x 15
Manufactured in the UK. Very similar to the Flat4 BRM but at a budget price.
Price: £395 set"
mutta mistä samaan hintaa suomesta
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
samaan hintaan et saa mistään (jawan tekemiä ei tuoda suomeen), menee tullit, verot, alvit yms kulut. Voin toimittaa kyllä kyseisiä flat4 valmistamia 15" vanteita 5" leveenä 229€/kpl ja 6,5" leveenä 269€/kpl Tästä ei vanne parane, ovat parasta laatua sitten alkuperäisten valujen.
Noita 16" ja 17" kin saadaan, hinta vaan pompsahtaa luonnollisesti
Radereitakin löytyy, kuten 5 spokeja, Mageja, Sprint Stareja jne.
Noita 16" ja 17" kin saadaan, hinta vaan pompsahtaa luonnollisesti
Radereitakin löytyy, kuten 5 spokeja, Mageja, Sprint Stareja jne.
kape hyvä pointti muuten. Nimittäin kun mietin sitä että en maksanut edes passatin vanteista yli 100€ kappaleen niin....... 229 kappale.
Niin ja vois tietty reinhartiltakin kysäistä että jos se pystyis hommaamaan jotkut porchen vanteet halvalla kun kerran se niitä harrastaa ja lähettämään suomeen
Niin ja tänään outi putsasi maalia pois wilman keulasta ja itse sovittelin takaluukkua ja huomasin että moottoriluukun ja takaluukun välinen pelti täytyy tehdä miltein täysin uudestaan. Koska se heitää yli sentillä sisäänpäin. Ja ei sitten mitään tietoa että miten se on noin päin helvettiä tehty, siinävaiheessa kun ambulanssi saranat on poistettu.
Ja sitten vein tänään tuulilasin ja sivulaseista mallit "lasimiehelle" mikä tekee/teettää lämmitettävät tuulilasit wilmaan ja sitten pari puuttuvaa sivulasia
Niin jä tuossa kuva kun risulaisen ympäristä on hiotu ja keulaan merkitty kiveniskemät joiden jälkeen tuli mieleen että ehkä koko keulan hio samalla pellille asti
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/risulasit%20hiottuna.jpg
Niin ja vois tietty reinhartiltakin kysäistä että jos se pystyis hommaamaan jotkut porchen vanteet halvalla kun kerran se niitä harrastaa ja lähettämään suomeen
Niin ja tänään outi putsasi maalia pois wilman keulasta ja itse sovittelin takaluukkua ja huomasin että moottoriluukun ja takaluukun välinen pelti täytyy tehdä miltein täysin uudestaan. Koska se heitää yli sentillä sisäänpäin. Ja ei sitten mitään tietoa että miten se on noin päin helvettiä tehty, siinävaiheessa kun ambulanssi saranat on poistettu.
Ja sitten vein tänään tuulilasin ja sivulaseista mallit "lasimiehelle" mikä tekee/teettää lämmitettävät tuulilasit wilmaan ja sitten pari puuttuvaa sivulasia
Niin jä tuossa kuva kun risulaisen ympäristä on hiotu ja keulaan merkitty kiveniskemät joiden jälkeen tuli mieleen että ehkä koko keulan hio samalla pellille asti
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/risulasit%20hiottuna.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Niin siis englanti saksa itävata oli mielessä englannissa asuu kaverin siskonmies ja se ramppaa suomi uk väliä jatkuvasti. itävallassa on tuttava joka pyörii ympäri saksaa ja eurooppaa joka mahdollisesti voisi lähetää vanteet postissa.
Niin ja tosiaankin enhän nyt "ilmaseksi" vanteita haluakkaan mutta jos ns. halpoja kopioita on olemassa niin miksi ei hommatta sellaisia kun kuitenkaan juniksessa ei ole niin väliä että rupeeko ratti tärisemään 120km/h kohdalla
Niin ja tosiaankin enhän nyt "ilmaseksi" vanteita haluakkaan mutta jos ns. halpoja kopioita on olemassa niin miksi ei hommatta sellaisia kun kuitenkaan juniksessa ei ole niin väliä että rupeeko ratti tärisemään 120km/h kohdalla
ei tärinässä oo mitään ongelmia ollu, vaan siinä että muutamat kopiovanteet ovat jopa hajonneet (halki) kesken ajon. On se vauhti sitten 80 tai 120km/h niin ei tuo kivalta tunnu jos eturissa ajaa ohituskaistalla ohi :)
Mitkäs pulttijakomahdollisuudet sulla on? Meinaan Omega 3000:n vanteetkin o aika komeet kiilooitettuna, tehtiin yhdet sellaiset juuri. Jako on 5x110 mutta menee 112 jakoonkin epäkeskosovitteilla. porschen vanteet ei onnistu fiksusti muuhun kuin pallokeulan napoihin. Tohon 205x5 rumpuun ei saa fiksua riittävän kevyttä mutta kestävää adapteria 5x130 jaolle ja itse rumpuu/napaan ei saa koneistettua jakoa, ei mahdu keskiosan nänni vanteen sisään millään.
Mitkäs pulttijakomahdollisuudet sulla on? Meinaan Omega 3000:n vanteetkin o aika komeet kiilooitettuna, tehtiin yhdet sellaiset juuri. Jako on 5x110 mutta menee 112 jakoonkin epäkeskosovitteilla. porschen vanteet ei onnistu fiksusti muuhun kuin pallokeulan napoihin. Tohon 205x5 rumpuun ei saa fiksua riittävän kevyttä mutta kestävää adapteria 5x130 jaolle ja itse rumpuu/napaan ei saa koneistettua jakoa, ei mahdu keskiosan nänni vanteen sisään millään.
Juu en ole juurikaan miettinyt vanteita mutta mene ja tiedä itselläni olisi 77 pallon täyd. etuakselisto ja takanavat yms tarvittava mutta niissä olis liikaa hommaa alkuunsa mutta taidan ensimmäisessä kokoonpanossa tyytyä vakio vanteisiin pöläreillä. Koska auto pitäisi saada ensikesäksi ajoon ja ettei karkaa mopo käsistä projektin kanssa niin en rupea mitää erikoista tekemään (vielä)
Ja sitten noista vanteista en lähde kinaamaan koska en niiden laadusta tiedä mutta itse ajattelen aina hinnan kannalta
Ja hanskille se on ihan ok aika
Ja sitten noista vanteista en lähde kinaamaan koska en niiden laadusta tiedä mutta itse ajattelen aina hinnan kannalta
Ja hanskille se on ihan ok aika
Juu en ole juurikaan miettinyt vanteita mutta mene ja tiedä itselläni olisi 77 pallon täyd. etuakselisto ja takanavat yms tarvittava mutta niissä olis liikaa hommaa
tarkennetaampa siis minulla on varastossa 77 akselistot ja navat yms. tms.
mikä omastamielestäni ilmeni myös yllä.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/77%20etuakselisto_pien.jpg
ja paikalla on laskettu 58 etuakselisto ja 67 laatikko ja alennusvaihteet ja takajarrut
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten taas vaihteeksi tuli vähän kuulapuhallettua ja poistettua ruostetta ja maalailtua
Jarrukilpi
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/jarrukilpi_maalattu_.jpg
Sylttyjen pellit pohjamaalissa
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/sylttyjen%20pellit.jpg
Sitten missä raumanseudulla saisi sorvaututettua siivun pois jarrurumpujen sisältä ja minkä hintaista se olisi.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/jarrurumpu.jpg
Sitten sain muokattua pois ambulanssin takaluukun aukipitimen kiinnikkeen ja vaihdettua tilalle ns.normaalisti aukeavan luukun aukipidin kiskon.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/takaluukun%20aukipidin%20kisko.jpg
Jarrukilpi
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/jarrukilpi_maalattu_.jpg
Sylttyjen pellit pohjamaalissa
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/sylttyjen%20pellit.jpg
Sitten missä raumanseudulla saisi sorvaututettua siivun pois jarrurumpujen sisältä ja minkä hintaista se olisi.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/jarrurumpu.jpg
Sitten sain muokattua pois ambulanssin takaluukun aukipitimen kiinnikkeen ja vaihdettua tilalle ns.normaalisti aukeavan luukun aukipidin kiskon.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/takaluukun%20aukipidin%20kisko.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.
On projekti ns vähän seisonut kun on yöt töissä ja päivät koulussa ja lopun aikaa nukkuu. Mutta on nyt sentään jotain ehtinyt tekemään.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/keula%20hiottuna.jpg
On projekti ns vähän seisonut kun on yöt töissä ja päivät koulussa ja lopun aikaa nukkuu. Mutta on nyt sentään jotain ehtinyt tekemään.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/keula%20hiottuna.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://kotisivu.dnainternet.net/tanhis/junis/laatikko_tekniikka/Vaihteisto%20miltei%20puhdistettuna.jpg
Vaihteiston tiivisteiden kimppuun kävin sunnuntaina ja laitoin pakkivalon kytkimen paikalleen ja samalla vaiton ns. hockeystickin paikalleen että menee vaihteet oikein pesäänsä.
Samalla putsasin laatikooa maalausta varten.
Vaihteiston tiivisteiden kimppuun kävin sunnuntaina ja laitoin pakkivalon kytkimen paikalleen ja samalla vaiton ns. hockeystickin paikalleen että menee vaihteet oikein pesäänsä.
Samalla putsasin laatikooa maalausta varten.
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Sitten on vaihteiston tiivisteet uusittu ja boxi maalattu
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4504.jpg
http://fvwa.sitefactory.fi/pic/data/4504.jpg
Viimeksi muokannut Tanhis, 20.12.2005 13:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 35
- Liittynyt: 9.3.2005 9:16
Hieno junakeula! onnea projektiin!
Hieman OT, mutta onko kukaan pannut merkille Jyväskylästä Jämsään päin tultaessa tien vasemmalla puolella lähellä tietä (en nyt muista tarkkaa paikkaa) junakeulan taivasalla. Voisi olla jouten tositarvitsijalle esim. varaosa-autoksi. Saattoipa olla jopa se "miljoona"ikkuna-malli, Sonderbusko se nyt oli?
Hieman OT, mutta onko kukaan pannut merkille Jyväskylästä Jämsään päin tultaessa tien vasemmalla puolella lähellä tietä (en nyt muista tarkkaa paikkaa) junakeulan taivasalla. Voisi olla jouten tositarvitsijalle esim. varaosa-autoksi. Saattoipa olla jopa se "miljoona"ikkuna-malli, Sonderbusko se nyt oli?
Sellanen sinivalkoinen ikkunoitu jonkun pihassa? Huomattu on ja kurkkaamassa käyty =) Oli täynnä tavaraa ja kello tais olla niinpaljon, ettei kehdattu käydä kyselemässä.
Ot: Tanhis, Nukuin..hiukan.
Ot: Tanhis, Nukuin..hiukan.
Viimeksi muokannut Kari.L, 23.9.2005 19:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 35
- Liittynyt: 9.3.2005 9:16
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 135 vierailijaa