-58 junis kranken "Wilma"
Valvoja: ffp jäsenet
Tuli sit tehtyä kiva löytö kun putsailin maaleja ambuluukun pinnasta pois.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8051.jpg
SUOMEN PUNAINEN RISTIhän se sieltä löytyi.
Ja kun tuota luukun pintaa putsailin niin päätin että pakko se kait on vaihtaa koko pintapelti kun se on ihan aaltopeltiä. No eikait sit auta muu kuin ruveta siivuttelemaan reunaa että saa sen pellin taipumaan tuon luukun muotoihin.
Tai onko jollain vinkkejä mitä sellaiset pellin reunan kutistus/venytys laitteet kustantaa ja mistä sellaisen saisi ostettua. Tai miten tuollaisen kaarevan pokkauksen saa muuten aikaiseksi.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8051.jpg
SUOMEN PUNAINEN RISTIhän se sieltä löytyi.
Ja kun tuota luukun pintaa putsailin niin päätin että pakko se kait on vaihtaa koko pintapelti kun se on ihan aaltopeltiä. No eikait sit auta muu kuin ruveta siivuttelemaan reunaa että saa sen pellin taipumaan tuon luukun muotoihin.
Tai onko jollain vinkkejä mitä sellaiset pellin reunan kutistus/venytys laitteet kustantaa ja mistä sellaisen saisi ostettua. Tai miten tuollaisen kaarevan pokkauksen saa muuten aikaiseksi.
Mobitive ainakin myy moinenlaista pellinmuotoiluun vaadittavia laitteita, englanninpyöriä yms. Meikäläisen koneella taitaa olla huono päivä kun en saanut tuota .pdf:ää auki, joten hintoja en päässyt kurkkimaan. Jos vaikuttaa kalliilta niin väliprojektina voisit tekaista itse moiset kalut ja dokumentoida vaiheet tuleville peltisepille tänne :)
Kannattaa varmaan myös tarkkailla jenkki- ja mobilistiharrastajien myyntifoorumeita käytettyjen toivossa.
Kannattaa varmaan myös tarkkailla jenkki- ja mobilistiharrastajien myyntifoorumeita käytettyjen toivossa.
Sit tuli vaihdeltua vähän penkkejä eli nyt on sellaiset kun tän ikäisessä kuuluukin. Tai jos oikein tulkitsin niin taitaa olla niin että nää on 57 asti eli periaatteessa taitaa olla jopa liian vanhat tähä autoon. Mutta hittoako se haittaa kun on pääasiallisesti oikean näköiset kahvoiltaan ja muuten.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8075.jpg
Ja kutistinkin homma taitaa jo olla hanskassa.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8075.jpg
Ja kutistinkin homma taitaa jo olla hanskassa.
Jep jep vähän hiljaista on ollut täälä rintamalla ja ei oikeastaan nyttenkään ole mitään kerennyt tekemään muutakuin haaveilemaan ja ostelemaan puuttuvia osia. Kuten muunmuossa jarruvalon umpion missä on rekkarivalonpolttimon pidin samassa paketissa. Ja sit kavennettua etuakselia ajatellen laserilla poltetut päädyt.
Pääty
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8116.jpg
Ja umpio mitä sit onkin etsitty kolmisen vuotta.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8117.jpg
Vielä olis hakuvalo ja amppari seinän lasit kehyksineen hakusessa näistä harvinaisemmista kamoista.
Ja tuskin siittäkään haittaa olisi jos löytäisi amppari puhaltimen osia ja amppari askelman auton sivulle.
Pääty
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8116.jpg
Ja umpio mitä sit onkin etsitty kolmisen vuotta.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8117.jpg
Vielä olis hakuvalo ja amppari seinän lasit kehyksineen hakusessa näistä harvinaisemmista kamoista.
Ja tuskin siittäkään haittaa olisi jos löytäisi amppari puhaltimen osia ja amppari askelman auton sivulle.
Kerkesin sit talliinkin pitkästä aikaa vähän jotain väsäämäänkin. Muut projektiti on jotenkin onnistunut syömään ajan kuten kuplan myyntikuntoon saattaminen ja myyminen. Ja on vähän kouluunkin pitänyt keskittyä töissä käymisen ohella. Ja sit viel kun pääsin talliin ja tuli aika käyttää hitsauskonetta niin se pirulainen ei toiminut. Noh näyttäisi olevan virtajohto vaihdon tarpeessa kun johtoa räpläämällä sain koneen taas toimimaan.
Mutta itse asiaan porasin/ rälläköin ambulanssiluukusta skinin irti että saa hommaa vähän eteenpäin.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8229.jpg
Saman tein myös osittain normi juniksen luukulle mikä oikeastaan oli vähän harmi kun oli kohtuu hyvä ja ruosteeton luukku kyseessä että saan korjauspalat tuohon luukkuun.
Sitten väsäsin myös ehkä pelliseppä urani ärsyttävimmän korjauspellin. Kyseinen pelti ensinnäkin omaa niin pienen kanttauksen että sitä ei kanttikoneella saa tehtyä ja sitten vielä toinen kanttaus jonka periaatteessa olis voinut kantata on vielä kaiken lisäksi vinossa verrattuna toiseen jä yllättäen tämä kulma on myös todella tarkka tai sitten pelti ei sovi.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8227.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8228.jpg
Vielä pitäs toi paukattaa kiinni kunhan saa alusrakenteen ensiksi hitsattua.
Mutta itse asiaan porasin/ rälläköin ambulanssiluukusta skinin irti että saa hommaa vähän eteenpäin.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8229.jpg
Saman tein myös osittain normi juniksen luukulle mikä oikeastaan oli vähän harmi kun oli kohtuu hyvä ja ruosteeton luukku kyseessä että saan korjauspalat tuohon luukkuun.
Sitten väsäsin myös ehkä pelliseppä urani ärsyttävimmän korjauspellin. Kyseinen pelti ensinnäkin omaa niin pienen kanttauksen että sitä ei kanttikoneella saa tehtyä ja sitten vielä toinen kanttaus jonka periaatteessa olis voinut kantata on vielä kaiken lisäksi vinossa verrattuna toiseen jä yllättäen tämä kulma on myös todella tarkka tai sitten pelti ei sovi.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8227.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8228.jpg
Vielä pitäs toi paukattaa kiinni kunhan saa alusrakenteen ensiksi hitsattua.
Tuli sit tänään lyötyä vähän maalia kylkeen että voi rauhallisin mielin työntää juniksen hetkeksi pressutalliin että saa t34 ghian maalattua
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8277.jpg
Täällä kuvia ja projektikertomus Karmann Ghiasta
http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/viewtopic.php?f=16&t=27557
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8277.jpg
Täällä kuvia ja projektikertomus Karmann Ghiasta
http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/viewtopic.php?f=16&t=27557
Hmm tää projekti on tosiaan jäänyt täysin taka-alalle että saan ghian ajoon ensikesäksi auto on löytänyt tiensä hyvään säilöön jo syksyllä ja pressutalli heivattu mäkeen.
Mutta jotain sentään olen tehnyt eli puhaltelin vähän juniksen irto-osia ja prässättyn puskurin aihiota.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8504.jpg
Mutta jotain sentään olen tehnyt eli puhaltelin vähän juniksen irto-osia ja prässättyn puskurin aihiota.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8504.jpg
Noniin nostetaas tätä taas vähän ettei katoa netin syövereihin.
Eli alkaisi olemaan pikkuhiljaa aika tuoda taas ambulanssi kotitalliin työn alle kun ghia alkaa olemaan aika hyvällä mallilla.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8730.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8731.jpg
Sen verran olen projektia jo uudelleen käyntiin polkaissut että tilasin uuden kolumbialaisen b-tolpan kun vanha on vähän sinne tänne kiero.
Eli alkaisi olemaan pikkuhiljaa aika tuoda taas ambulanssi kotitalliin työn alle kun ghia alkaa olemaan aika hyvällä mallilla.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8730.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8731.jpg
Sen verran olen projektia jo uudelleen käyntiin polkaissut että tilasin uuden kolumbialaisen b-tolpan kun vanha on vähän sinne tänne kiero.
Tuo on kyllä älyttömän hieno! Ja harvinaisempaa volkkaria saa jo aikalailla hakeakin. Tästä olis todella hieno nähdä kanssa jotain projektikuvia, löytyykö esim. jostain muulta foorumeilta? Kaverilla on tuollainen aihio kanssa tallissa, mutta on niin surullisessa kunnossa, etten itsekään viitsi edes haaveilla.
Heikki: Tossa pari viestiä ylempänä:
Täällä kuvia ja projektikertomus Karmann Ghiasta
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 16&t=27557
Nonni nyt on sen verran peltiä tilauksessa on että on lompakko aika tyhjä.
B-tolppa ja takalattiapellit.
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF117.JPG
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF357.JPG
B-tolppa ja takalattiapellit.
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF117.JPG
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF357.JPG
Sitten eka varsinainen uusi päivitys
Aloitin uuden reunan rakentamisen amppari luukkuun ja olis se hiton hienoa jos tavallisen luukun reuna sopisi paremmin mutta tietty näin ei asian laita ole vain peltiä piti viistota vähän sinne tänne että sai pellin suurinpiirtein sopimaan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8748.jpg
Ja vähän tuli sellainen kuva kuin on korjauksen järkevyys.
Sitten otin vähän tussia käteen ja piirtelin sinne tänne viivoja mistä pitäisi korjata.
Takimmaisen sivuikkunan alareunassa oli joskus todella terävä lommo minkä leikkasin pois ja hitsasin pienen lapun tilalle. No nyt mulle on toinen junis mistä saan korjauspalan tähän niin vaihdan samalla vähän suuremman palan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8749.jpg
Väliseinän alareuna mihin on tulossa uusi b-tolppa kaveriksi eli tämän rakennan uusiksi sitten kun saan b-tolpan sovitettua. Eli niinkuin ehkä näkyykin niin eka suunnitelma oli saada kaksi peltiä yhteen vaikka sitten mig lankaa surraamalla ja sitten peittää viat ja ulkonäkö pakkelilla. Mutta nämä harhaluulot on jätetty taakse ja nyt on vähän eri ääni kellossa.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8747.jpg
Sit ruperin aukomaan vanhoja räkimisiä koska tämä on jokatapauksessa korjattava että saa uudet tavaratilan lattiat sopimaan niinkuin pitää. Vielä kun saisi tiedon että miten tuo laskeva paneeli etupenkkien välssä on alunperi ollut kiinni.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8746.jpg
Aloitin uuden reunan rakentamisen amppari luukkuun ja olis se hiton hienoa jos tavallisen luukun reuna sopisi paremmin mutta tietty näin ei asian laita ole vain peltiä piti viistota vähän sinne tänne että sai pellin suurinpiirtein sopimaan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8748.jpg
Ja vähän tuli sellainen kuva kuin on korjauksen järkevyys.
Sitten otin vähän tussia käteen ja piirtelin sinne tänne viivoja mistä pitäisi korjata.
Takimmaisen sivuikkunan alareunassa oli joskus todella terävä lommo minkä leikkasin pois ja hitsasin pienen lapun tilalle. No nyt mulle on toinen junis mistä saan korjauspalan tähän niin vaihdan samalla vähän suuremman palan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8749.jpg
Väliseinän alareuna mihin on tulossa uusi b-tolppa kaveriksi eli tämän rakennan uusiksi sitten kun saan b-tolpan sovitettua. Eli niinkuin ehkä näkyykin niin eka suunnitelma oli saada kaksi peltiä yhteen vaikka sitten mig lankaa surraamalla ja sitten peittää viat ja ulkonäkö pakkelilla. Mutta nämä harhaluulot on jätetty taakse ja nyt on vähän eri ääni kellossa.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8747.jpg
Sit ruperin aukomaan vanhoja räkimisiä koska tämä on jokatapauksessa korjattava että saa uudet tavaratilan lattiat sopimaan niinkuin pitää. Vielä kun saisi tiedon että miten tuo laskeva paneeli etupenkkien välssä on alunperi ollut kiinni.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8746.jpg
Kiitokset
Ja vähän tuli taas turailtua eli hitsailin takaluukkua kasaanpäin ja hitto soikoon kun olisi parempi aihio mistä tehdä nimittäin tuo on todella paha lähtökohta ja sitten kun siihen vielä lisätään tavallisen luukun korjauspaloja mitkä ei sovi niin hermothan tuossa menee.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8751.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8750.jpg
Sit korjasin pätkän kylkipokkausta missä oli joskus ruostetta ja syvä lommo ruosteet fiksasin aikoinaan täyttämällä hitsilla ja lommon hitsaamalla uuden palan peltiä lommon paikalle.
Laikkasin korjauspalan toisesta juniksesta
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8752.jpg
Vanha pala poissa tieltä
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8753.jpg
Uusi pala täppäiltynä kiinni
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8754.jpg
Hitsattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8755.jpg
Saumat tinattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8756.jpg
Vähän vielä pitäisi harjotella tuota tinausta että saisis tasaisen kerroksen tinaa aikaiseksi. Myös uusi lasta pitäisi tehdä että ei puun syyt haittaisi tinaamista.
Ja vähän tuli taas turailtua eli hitsailin takaluukkua kasaanpäin ja hitto soikoon kun olisi parempi aihio mistä tehdä nimittäin tuo on todella paha lähtökohta ja sitten kun siihen vielä lisätään tavallisen luukun korjauspaloja mitkä ei sovi niin hermothan tuossa menee.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8751.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8750.jpg
Sit korjasin pätkän kylkipokkausta missä oli joskus ruostetta ja syvä lommo ruosteet fiksasin aikoinaan täyttämällä hitsilla ja lommon hitsaamalla uuden palan peltiä lommon paikalle.
Laikkasin korjauspalan toisesta juniksesta
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8752.jpg
Vanha pala poissa tieltä
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8753.jpg
Uusi pala täppäiltynä kiinni
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8754.jpg
Hitsattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8755.jpg
Saumat tinattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8756.jpg
Vähän vielä pitäisi harjotella tuota tinausta että saisis tasaisen kerroksen tinaa aikaiseksi. Myös uusi lasta pitäisi tehdä että ei puun syyt haittaisi tinaamista.
Sitten olisi taas yksi ambulanssi varuste löydetty.
http://www.youtube.com/watch?v=0rZiSfnsQ6g
Eli niille jotka ei jaksa 20 sec videota katsoa niin ostin valollisen 6V ambulanssi sireenin ja kuten voi kuvitella ääntä lähtee.
Vähän vain mietityttänyt että saako tuollaista laittaa kiinni ilman että joku poliisi setä asiaan puuttuu vaikkakin (tai varsinkin kun) valo on punainen.
http://www.youtube.com/watch?v=0rZiSfnsQ6g
Eli niille jotka ei jaksa 20 sec videota katsoa niin ostin valollisen 6V ambulanssi sireenin ja kuten voi kuvitella ääntä lähtee.
Vähän vain mietityttänyt että saako tuollaista laittaa kiinni ilman että joku poliisi setä asiaan puuttuu vaikkakin (tai varsinkin kun) valo on punainen.
Kaivetaas tätäkin vähän ylöspäin
Eli remppasin amppari puhaltimen takaisin kuntoon kun koetan etsiä motivaatiota saada koppa hitsausvalmiiksi. Toinen moottori ei oikein jaksanut pyöriä niin koetin sitten purkaa sitä mutta en saanut kun toisen puoliskon moottorista irti. Se kumminkin riitti siihen että sain ruiskittua wd40 laakereihin ja se teki temppunsa ja testasin molemmat moottorit 6V akulla ja molemmat toimi niin kuin pitääkin.
Eli tässä lähtökohta
Vääntynyt kansi vaihtoon
Moottorit putsasin ja vedin ruosteen eston pintaan ennen maalausta ja puhaltimien kotelon taasen putsasin pellille ja pohjamaalasin ja vedin puolihimmeän harmaan automaalin pintaan.
Ja tässä sitten lopputulos
Vielä kun löytäisi katkenneen nupin tilalle ehjän.
Ja kansi olisi tarkoitus maalata kopan väriin sitten kun kaikkea muuta pikkusälää olisi kanssa valmiina maalattavaksi.
Eli remppasin amppari puhaltimen takaisin kuntoon kun koetan etsiä motivaatiota saada koppa hitsausvalmiiksi. Toinen moottori ei oikein jaksanut pyöriä niin koetin sitten purkaa sitä mutta en saanut kun toisen puoliskon moottorista irti. Se kumminkin riitti siihen että sain ruiskittua wd40 laakereihin ja se teki temppunsa ja testasin molemmat moottorit 6V akulla ja molemmat toimi niin kuin pitääkin.
Eli tässä lähtökohta
Vääntynyt kansi vaihtoon
Moottorit putsasin ja vedin ruosteen eston pintaan ennen maalausta ja puhaltimien kotelon taasen putsasin pellille ja pohjamaalasin ja vedin puolihimmeän harmaan automaalin pintaan.
Ja tässä sitten lopputulos
Vielä kun löytäisi katkenneen nupin tilalle ehjän.
Ja kansi olisi tarkoitus maalata kopan väriin sitten kun kaikkea muuta pikkusälää olisi kanssa valmiina maalattavaksi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa