-58 junis kranken "Wilma"

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 3.10.2008 17:17

Tarttis "kutistajan"(tai mikälie) että saisi tehtyä tuon pintapellin ja pokkausta ei jokatapauksessa sais tehtyä helposti. Eli ei yhtä helppohomma kun kylki joka on periaatteessa vain suora pelti.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 14.10.2008 21:45

Tuli sit tehtyä kiva löytö kun putsailin maaleja ambuluukun pinnasta pois.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8051.jpg
SUOMEN PUNAINEN RISTIhän se sieltä löytyi.
Ja kun tuota luukun pintaa putsailin niin päätin että pakko se kait on vaihtaa koko pintapelti kun se on ihan aaltopeltiä. No eikait sit auta muu kuin ruveta siivuttelemaan reunaa että saa sen pellin taipumaan tuon luukun muotoihin.

Tai onko jollain vinkkejä mitä sellaiset pellin reunan kutistus/venytys laitteet kustantaa ja mistä sellaisen saisi ostettua. Tai miten tuollaisen kaarevan pokkauksen saa muuten aikaiseksi.

Ipe
-
Viestit: 889
Liittynyt: 23.7.2003 11:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja Ipe » 14.10.2008 22:38

Mobitive ainakin myy moinenlaista pellinmuotoiluun vaadittavia laitteita, englanninpyöriä yms. Meikäläisen koneella taitaa olla huono päivä kun en saanut tuota .pdf:ää auki, joten hintoja en päässyt kurkkimaan. Jos vaikuttaa kalliilta niin väliprojektina voisit tekaista itse moiset kalut ja dokumentoida vaiheet tuleville peltisepille tänne :)

Kannattaa varmaan myös tarkkailla jenkki- ja mobilistiharrastajien myyntifoorumeita käytettyjen toivossa.

jii_bee
-
Viestit: 2414
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 14.10.2008 22:56

Konecon
Uranus-Tuonti
Savenmaa (englannin pyörä)

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 23.10.2008 16:02

Sit tuli vaihdeltua vähän penkkejä eli nyt on sellaiset kun tän ikäisessä kuuluukin. Tai jos oikein tulkitsin niin taitaa olla niin että nää on 57 asti eli periaatteessa taitaa olla jopa liian vanhat tähä autoon. Mutta hittoako se haittaa kun on pääasiallisesti oikean näköiset kahvoiltaan ja muuten.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8075.jpg

Ja kutistinkin homma taitaa jo olla hanskassa.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 21.11.2008 15:12

Jep jep vähän hiljaista on ollut täälä rintamalla ja ei oikeastaan nyttenkään ole mitään kerennyt tekemään muutakuin haaveilemaan ja ostelemaan puuttuvia osia. Kuten muunmuossa jarruvalon umpion missä on rekkarivalonpolttimon pidin samassa paketissa. Ja sit kavennettua etuakselia ajatellen laserilla poltetut päädyt.

Pääty
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8116.jpg

Ja umpio mitä sit onkin etsitty kolmisen vuotta.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8117.jpg


Vielä olis hakuvalo ja amppari seinän lasit kehyksineen hakusessa näistä harvinaisemmista kamoista.
Ja tuskin siittäkään haittaa olisi jos löytäisi amppari puhaltimen osia ja amppari askelman auton sivulle.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 3.12.2008 19:56

Nyt on sit hakuvalokin.
Kuva

Piti sit maltalta asti tilata kun ei lähempää löytynyt.

Tuo pitäis viedä sit keitettäväksi ja sen jälkeen vaihtaa peili ja maalata.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 8.4.2009 20:35

Kerkesin sit talliinkin pitkästä aikaa vähän jotain väsäämäänkin. Muut projektiti on jotenkin onnistunut syömään ajan kuten kuplan myyntikuntoon saattaminen ja myyminen. Ja on vähän kouluunkin pitänyt keskittyä töissä käymisen ohella. Ja sit viel kun pääsin talliin ja tuli aika käyttää hitsauskonetta niin se pirulainen ei toiminut. Noh näyttäisi olevan virtajohto vaihdon tarpeessa kun johtoa räpläämällä sain koneen taas toimimaan.

Mutta itse asiaan porasin/ rälläköin ambulanssiluukusta skinin irti että saa hommaa vähän eteenpäin.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8229.jpg

Saman tein myös osittain normi juniksen luukulle mikä oikeastaan oli vähän harmi kun oli kohtuu hyvä ja ruosteeton luukku kyseessä että saan korjauspalat tuohon luukkuun.

Sitten väsäsin myös ehkä pelliseppä urani ärsyttävimmän korjauspellin. Kyseinen pelti ensinnäkin omaa niin pienen kanttauksen että sitä ei kanttikoneella saa tehtyä ja sitten vielä toinen kanttaus jonka periaatteessa olis voinut kantata on vielä kaiken lisäksi vinossa verrattuna toiseen jä yllättäen tämä kulma on myös todella tarkka tai sitten pelti ei sovi.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8227.jpg

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8228.jpg

Vielä pitäs toi paukattaa kiinni kunhan saa alusrakenteen ensiksi hitsattua.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 16.6.2009 20:20

Tuli sit tänään lyötyä vähän maalia kylkeen että voi rauhallisin mielin työntää juniksen hetkeksi pressutalliin että saa t34 ghian maalattua

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8277.jpg


Täällä kuvia ja projektikertomus Karmann Ghiasta
http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/viewtopic.php?f=16&t=27557

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 16.1.2010 10:24

Hmm tää projekti on tosiaan jäänyt täysin taka-alalle että saan ghian ajoon ensikesäksi auto on löytänyt tiensä hyvään säilöön jo syksyllä ja pressutalli heivattu mäkeen.

Mutta jotain sentään olen tehnyt eli puhaltelin vähän juniksen irto-osia ja prässättyn puskurin aihiota.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8504.jpg

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 18.10.2011 22:00

Noniin nostetaas tätä taas vähän ettei katoa netin syövereihin.

Eli alkaisi olemaan pikkuhiljaa aika tuoda taas ambulanssi kotitalliin työn alle kun ghia alkaa olemaan aika hyvällä mallilla.

Kuva
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8730.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8731.jpg

Sen verran olen projektia jo uudelleen käyntiin polkaissut että tilasin uuden kolumbialaisen b-tolpan kun vanha on vähän sinne tänne kiero.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 19.10.2011 7:40

Tuo on kyllä älyttömän hieno! Ja harvinaisempaa volkkaria saa jo aikalailla hakeakin. Tästä olis todella hieno nähdä kanssa jotain projektikuvia, löytyykö esim. jostain muulta foorumeilta? Kaverilla on tuollainen aihio kanssa tallissa, mutta on niin surullisessa kunnossa, etten itsekään viitsi edes haaveilla.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 19.10.2011 8:02

Heikki: Tossa pari viestiä ylempänä:
Täällä kuvia ja projektikertomus Karmann Ghiasta
http://www.volkkaripalsta.com/keskustel ... 16&t=27557

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 19.10.2011 8:20

Heikin sanoja lainaten: Älyttömän hieno!

Juissi
-
Viestit: 429
Liittynyt: 5.4.2005 13:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja Juissi » 19.10.2011 10:42

Itsekkin täytyy lisätä ylistys sanat tuosta Ghiasta, mutta loistava juttu että Wilmakin alkaa taas edistymään. Olen niin kauan kun foorumia olen lukenut pitänyt tuosta projektista ja hyvä juttu että tulee taas päivityksiä!

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 11.11.2011 8:17

Nonni nyt on sen verran peltiä tilauksessa on että on lompakko aika tyhjä.

B-tolppa ja takalattiapellit.

http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF117.JPG
http://www.vwsplitparts.com/images/shop/KF357.JPG

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 15.11.2011 20:21

Sitten eka varsinainen uusi päivitys

Aloitin uuden reunan rakentamisen amppari luukkuun ja olis se hiton hienoa jos tavallisen luukun reuna sopisi paremmin mutta tietty näin ei asian laita ole vain peltiä piti viistota vähän sinne tänne että sai pellin suurinpiirtein sopimaan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8748.jpg
Ja vähän tuli sellainen kuva kuin on korjauksen järkevyys.

Sitten otin vähän tussia käteen ja piirtelin sinne tänne viivoja mistä pitäisi korjata.

Takimmaisen sivuikkunan alareunassa oli joskus todella terävä lommo minkä leikkasin pois ja hitsasin pienen lapun tilalle. No nyt mulle on toinen junis mistä saan korjauspalan tähän niin vaihdan samalla vähän suuremman palan.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8749.jpg

Väliseinän alareuna mihin on tulossa uusi b-tolppa kaveriksi eli tämän rakennan uusiksi sitten kun saan b-tolpan sovitettua. Eli niinkuin ehkä näkyykin niin eka suunnitelma oli saada kaksi peltiä yhteen vaikka sitten mig lankaa surraamalla ja sitten peittää viat ja ulkonäkö pakkelilla. Mutta nämä harhaluulot on jätetty taakse ja nyt on vähän eri ääni kellossa.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8747.jpg

Sit ruperin aukomaan vanhoja räkimisiä koska tämä on jokatapauksessa korjattava että saa uudet tavaratilan lattiat sopimaan niinkuin pitää. Vielä kun saisi tiedon että miten tuo laskeva paneeli etupenkkien välssä on alunperi ollut kiinni.
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8746.jpg

j.f
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.10.2005 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja j.f » 17.11.2011 17:24

Hohhoh hienoin Ghia mitä olen nähnyt!

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 19.11.2011 20:49

Kiitokset

Ja vähän tuli taas turailtua eli hitsailin takaluukkua kasaanpäin ja hitto soikoon kun olisi parempi aihio mistä tehdä nimittäin tuo on todella paha lähtökohta ja sitten kun siihen vielä lisätään tavallisen luukun korjauspaloja mitkä ei sovi niin hermothan tuossa menee.

http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8751.jpg
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8750.jpg

Sit korjasin pätkän kylkipokkausta missä oli joskus ruostetta ja syvä lommo ruosteet fiksasin aikoinaan täyttämällä hitsilla ja lommon hitsaamalla uuden palan peltiä lommon paikalle.

Laikkasin korjauspalan toisesta juniksesta
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8752.jpg

Vanha pala poissa tieltä
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8753.jpg

Uusi pala täppäiltynä kiinni
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8754.jpg

Hitsattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8755.jpg

Saumat tinattuna ja hiotuna
http://www.fvwa.sitefactory.fi/data/8756.jpg

Vähän vielä pitäisi harjotella tuota tinausta että saisis tasaisen kerroksen tinaa aikaiseksi. Myös uusi lasta pitäisi tehdä että ei puun syyt haittaisi tinaamista.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 27.11.2011 22:37

Sitten olisi taas yksi ambulanssi varuste löydetty.

http://www.youtube.com/watch?v=0rZiSfnsQ6g

Eli niille jotka ei jaksa 20 sec videota katsoa niin ostin valollisen 6V ambulanssi sireenin ja kuten voi kuvitella ääntä lähtee.

Vähän vain mietityttänyt että saako tuollaista laittaa kiinni ilman että joku poliisi setä asiaan puuttuu vaikkakin (tai varsinkin kun) valo on punainen.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 11.2.2014 22:36

Kaivetaas tätäkin vähän ylöspäin

Eli remppasin amppari puhaltimen takaisin kuntoon kun koetan etsiä motivaatiota saada koppa hitsausvalmiiksi. Toinen moottori ei oikein jaksanut pyöriä niin koetin sitten purkaa sitä mutta en saanut kun toisen puoliskon moottorista irti. Se kumminkin riitti siihen että sain ruiskittua wd40 laakereihin ja se teki temppunsa ja testasin molemmat moottorit 6V akulla ja molemmat toimi niin kuin pitääkin.

Eli tässä lähtökohta
Kuva
Vääntynyt kansi vaihtoon
Kuva
Moottorit putsasin ja vedin ruosteen eston pintaan ennen maalausta ja puhaltimien kotelon taasen putsasin pellille ja pohjamaalasin ja vedin puolihimmeän harmaan automaalin pintaan.

Ja tässä sitten lopputulos
Kuva
Kuva
Kuva

Vielä kun löytäisi katkenneen nupin tilalle ehjän.

Ja kansi olisi tarkoitus maalata kopan väriin sitten kun kaikkea muuta pikkusälää olisi kanssa valmiina maalattavaksi.

Tanhis
-
Viestit: 1058
Liittynyt: 26.3.2004 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tanhis » 13.2.2014 14:04



Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa