vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::
Valvoja: ffp jäsenet
Jeps eli ne kuvat tosta "uudesta" kikottimesta mist aiemmin puhuin. Eli Tässä olis viel kuvat edestä, koneesta sekä takapenkki, joka ei kunnolla näy tuossa edellisen postin kuvassa.
Ja tosiaan nämäkin kuvat on otettu frendin kännykällä, joten kuvan laatu kärsii, pärjätkää.
Ja tosiaan nämäkin kuvat on otettu frendin kännykällä, joten kuvan laatu kärsii, pärjätkää.
-
- -
- Viestit: 95
- Liittynyt: 20.9.2005 14:14
Takasiivestä puuttuu ylälauta:D, vai kuuluuko ollakkin tollanen?
Nojoo, kuuluu ja kuuluu. Repäsin heti sen lasikuitulaudan ku ajattelin et ei sil oo mitään virkaa. Tossa huoneen lattialla makaa nyt sellai helvatan iso kaksitasoinen alumiininen siipi josta leikellään uusi noiden nykyisten päätyjen väliin. Tulee olemaan lopultaan musta profiili tai hiilikuitulook emt viel. Sekin on viel auki et tehdäänkö yks vai kakstasoinen..
vai tällanen riisikippo:) Onko jotain rojektia tiedossa?
Tottahan toki. Kuten edellä jo siipihommast mainitsin. Sitten pitäis ottaa vanha jäähdytin pois keulalta uuden edestä(uusi sen takana). Eiköhän sinne sähköflektikin eksy.
Lisäksi tallissa on 4mm:n teräslevy josta teen laipan turbonkelloon(saadaan tämä kokonaan pois käytöstä) ja tällä saadaan dumppi vain toimintaan. Toistaiseksi kello on poistettu alipaineletkulla käytöstä, mutta kun ahdot kasvavat tarpeeksi alkaa turbon kellokin vähän "elämään" ja häiritsee hieman dumppin toimintaa.
Katalysaattorille ja ensimmäiselle simonssin vaimentimelle pitäisi tehdä laipat, jotta päästään vaivatta jatkossa käymään konttorilla. Autossa on lastu jo olemassa, mutta säädöt pitäisi käydä myös pistää kuntoon. Ja onpahan tossa vielä kaikkea muutakin, sisustaa, tekniikka jne..
Vai menit VR:stä luopumaan, otan osaa ;) No jospa tolla japsikomistuksella jonkin aikaa ajelee ennen seuraavaa VW:tä :) Meinasitkos ihan isompiakin muutoksia? Madaltaa varmaa joutaa ainaki kesäks? Onnea uudelle autolle.
Viimeksi muokannut Rake, 15.10.2006 15:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vai menit VR:stä luopumaan, otan osaa ;) No jospa tolla japsikomistuksella jonkin aikaa ajelee ennen seuraavaa VW:tä :) Meinasitkos ihan isompiakin muutoksia? Madaltaa varmaa joutaa ainaki kesäks? Onnea uudelle autolle.
Nojoo näin tein ja en kadu hetkeäkään. Jo tuntuma autol ajaessa on parempi, eikä tarvi ajaa kuin suoraa. Tuo on viel vuotta vanhempi auto, ruostetta ei missään eikä ole edes paikkailtu. Toisin kuin VR , olis ollu peltitöitä tiedossa ihan riittävästi.
Eipä tuo madallusta enempää ainakaan heti kaipaa, joutuis muuttamaan tällöin rengastuksen jo 30-sarjalaisiin kumeihin.. Etulokarien sisällä on meinaan tuossa sellaiset "pullistukset", jotka kuluttaisivat kumit taatusti jos enempää madaltaisi. Joutuisi siis kaarihommiin oikeen kunnolla ja toistaiseksi ei kiitos. Ihan siisti tuommoisella -40mm madalluksella 17" vanteistuksella.
noita nimenomaan tulee jokapäivä vastaan.
Joo ja samanlaisia? Ei tule ihan jokapäivä. Verrataanpa esim. Golf (oli se sitten cl, gti tai vr6) tulee varmasti viisinkertainen määrä näihin verrattuna. Ja jo nettiautoa selaamalla voi laskea kuinka paljon 3 korisia golffeja on myynnissä verrattuna näihin..
Siis hetkinen, meinaat poistaa hukkaportin koska se estää dumpin toiminnan? häh?
Eli siis, tällähetkellä dumppi on kylläkin käytössä ja turbon hukkaportti on "poistettu" alipaine letkulla. Mutta käytössä tämä ei ole se paras ratkaisu. Tuo alipaine letku ei täysin sulje pois turbon hukkaporttia niinkuin sen pitäisi vaan kun paineet nousee meinaa hukkaportti "heräillä" toimintaan ja ahtopaineet alkavat "seilata" loppuvaiheessa. Joten 4mm laipalla ja pahvitiivisteillä saadaan hukkaportti poistettua lopullisesti käytöstä. Pysyy ahtopaineetkin paremmin ahtaessa paikoillaan. Tämän saman ovat viisaammatkin varmistaneet.
(jos siis hukkaportti=turbonkello, uutta vielä tämmöinen tekniikka)
Eli siis, tällähetkellä dumppi on kylläkin käytössä ja turbon hukkaportti on "poistettu" alipaine letkulla. Mutta käytössä tämä ei ole se paras ratkaisu. Tuo alipaine letku ei täysin sulje pois turbon hukkaporttia niinkuin sen pitäisi vaan kun paineet nousee meinaa hukkaportti "heräillä" toimintaan ja ahtopaineet alkavat "seilata" loppuvaiheessa. Joten 4mm laipalla ja pahvitiivisteillä saadaan hukkaportti poistettua lopullisesti käytöstä. Pysyy ahtopaineetkin paremmin ahtaessa paikoillaan. Tämän saman ovat viisaammatkin varmistaneet.
öö...eli ahdot seilaa niin poistat hukkaportin? :)
Ollaankohan tässä nyt ihan varmoja mitä ollaan tekemässä.
Hukkaportin tehtävähän on nimenomaan rajoittaa maksimi ahtopaineet jollekin tietylle (koneelle turvalliselle) tasolle. Jos poistat hukkaportin ahdot nousevat rajattomasti--->menee laihalle--->hyvin äkkiä täystuho. Näitähän on nähty nipponi piireissä vähintäänkin tarpeeksi.
Niin ja dumpillahan ei ole käytännössä mitään tekemistä paineen säätämisen kanssa.
Rahina, siellähän se.. samaa itse mietin et mites se tuol on mut sitä on tos talvi aikaa selvitellä kun auto on seisonnassa.
Samout & Flashmn: Tiedä sit mitä te turisette mut sieltä se on nyt ainakin poistettu, tilalla 4mm vahvuinen levy ja pahvitiiviste välissä. Nyt toimii aivan oikein tuo.. Ahdot kun nousee yli yhden kilon niin sit ne nousee, nousu loppuu siihen mihin oon ruuvista säätänyt. Ei enään ala täristämään ahtoja jne.. ja hyvin toimii(paremmin kuin aikaisemmin). Virityksen on nyt nähnyt niin moni joka tosta koneesta tietää, etten viitsi ainakaan asiaa epäillä. Seosmittari on tietty tuota varten et pystyy seuraamaan tuota laihalle menoa...
Jos nyt tosta koneesta vielä sen verran, ettei ole omaa käsialaa tuo konehuone, vaan erään ralliakin (200SX:n korilla ja omana projektina ollut opel missä CA18DET kone.) ajaneen miehen tekele, joka noita nyt ammatikseen rakentelee. Mutta jos tossa talvella tulee jokatapauksessa muutoksia bensapuolelle jne.. niin on aikaa katsoa, että tarviiko jotain muutakin muuttaa.
Samout & Flashmn: Tiedä sit mitä te turisette mut sieltä se on nyt ainakin poistettu, tilalla 4mm vahvuinen levy ja pahvitiiviste välissä. Nyt toimii aivan oikein tuo.. Ahdot kun nousee yli yhden kilon niin sit ne nousee, nousu loppuu siihen mihin oon ruuvista säätänyt. Ei enään ala täristämään ahtoja jne.. ja hyvin toimii(paremmin kuin aikaisemmin). Virityksen on nyt nähnyt niin moni joka tosta koneesta tietää, etten viitsi ainakaan asiaa epäillä. Seosmittari on tietty tuota varten et pystyy seuraamaan tuota laihalle menoa...
Jos nyt tosta koneesta vielä sen verran, ettei ole omaa käsialaa tuo konehuone, vaan erään ralliakin (200SX:n korilla ja omana projektina ollut opel missä CA18DET kone.) ajaneen miehen tekele, joka noita nyt ammatikseen rakentelee. Mutta jos tossa talvella tulee jokatapauksessa muutoksia bensapuolelle jne.. niin on aikaa katsoa, että tarviiko jotain muutakin muuttaa.
Missäs kohtaa oon maininnut et vakio koneessa? Siis, turbon hukkaportti oli aluksi poistettu käytöstä alipaineletkulla ja lisäksi oli erillinen hukkaportti, joka näkyy konehuone kuvassa pakosarjan vieressä. Otin pois turbon hukkaportin ja vaihdoin tilalle teräslevyn. Tämän jälkeen on nyt tuo kuvassa näkyvä hukkaportti käytössä.
Tämä varmaan selittää myös sen, että ne ahdot seilas..
Tämä varmaan selittää myös sen, että ne ahdot seilas..
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 120 vierailijaa