vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::

ViestiKirjoittaja eskimo » 16.5.2005 22:32

Tässä tämä nyt on. Ostin kyseisen auton maaliskuussa(tutun tuomana saksasta, arvatenkin) ja alunperin oli tarkoitus ettei autolle tehdä yhtään mitään. No Homma karkas jo vähän ja suunnitelmia on lisää kunhan rahahommat saadaan kohilleen. Vielä ajattelin ennen inttiä laittaa hieman putkistoa(katista loppuun asti) uusiksi ja lastua myös. Katsotaan sitten asiaa tarkemmin intin käytyäni eli todennäköisesti vuoden päästä. Silloin sitten isosti, ellei opiskelut nyt ihan hirveästi paina päälle.

Ensin alkuun autoon asennettiin musiikkivempeleet. Päädyttiin suhteellisen laadukkaisiin, muttei kuitenkaan liian hinnakkaisiin. Powersetistä tuli ostettua nämä:

- Powerset-5.3 (3tie erillissarja)
- SPL Dynamics S-1002 (erillissarjalle)
- SPL Dynamics S-4002 (subille)
- DLS koaksiaalit 225 5.25" (taakse, oviin)

Sekä ffp:n foorumin kautta hommasin konttiin:

- DLS MW10 + DLS:n valmistama refleksisubikotelo

Soitin oli minulla jo ennestään, mallia Clarion jotain :) cd/mp3 tuki löytyy ja pari rca paikkaa. Mallisto uusiutunut niin en jaksanut kaivaa vanhaa mallistoa esille, että olisin saanut tuon tarkan mallin.

Virtapiuhat ostin starkilta(hitsikaapelia), sulakkeet powersetistä ja jakoblokin autopartista. Näillä pärjäiltiinkin yli kuukausi kunnes teki mieli jotain uutta.

Sitten laitetettiin auton maski uusiksi, mattigin sportmaskilla ja samalla tuli tilattua KW:n variante 2 alustasarja. Lisäksi ennen näitä laitettiin mittaristovaloja uusiksi(ledeillä). Viikko sitten tuli hommattua vapaavirtaussuodatin ja perjantaina rälläköin siihen "lämpökilven". Sattui olemaan hyvä varaosa kuva moisesta niin otin töistä hieman rst-levyä ja näpertelin sellaisen.

Sen verran vielä voisin mainita, että kun sain auton maaliskuussa tein pakolliset kuten öljynvaihdot, suodatinvaihdot, pyyhkijänsulat ja muutamia muita huolto-/muutostöitä.

Jos nyt jotain jäi mainitsematta niin korjailen/kirjoittelen niitä tänne. Ja jos jotain muuta tapahtuu autonsuhteen niin mainitsen niistäkin.

Tässä vielä muutama kuva: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/ (lisäilen vielä muutamia kuvia lähipäivinä kunhan ehdin ottamaan, sisustasta, mahdollisesti moottoristosta ja ehkä popeista)

Huom. vieressä näkyy myös minun toinen autoni(joka tosin on myynnissä ;)
Viimeksi muokannut eskimo, 5.10.2006 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 16.5.2005 22:47

Vanteita tuo kaipaisi :D itselleni ei oikein istu nuo vakio BBS. Mutta jos kovaa haluaa ajaa nii kw2 ja kevyet 15" BBS saattaa olla hyvä yhdistelmä.
Ihan asiallisen näkönen.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 16.5.2005 22:55

Juu no vanteet olis kivat, mutta olen päättänyt, että noilla pärjää nyt ainakin tämän kesän. Harmi vaan, silloin joutuisi nostamaan alustaa. On meinaan tällähetkellä pirun alhaalla. Todennäköisesti nostan tuota alustaa 5mm ylöspäin. Tänään kun säädin alustaa(hienosäätöä) tuli hieman mittailtua. Puskimen helman maavara alta ~95mm ja öljynpohjan maavara(joka siis on matalin kohta) on alle 80mm(luokkaa 77mm tj) ja on muutoskatsastettu tuolla alustalla, meni läpi ;). Mutta joo, vanteet ei ois huonot. Harmi vaan tällähetkellä putkisto ja lastu on etusijalla ostoslistalla.

Furious
-
Viestit: 115
Liittynyt: 7.9.2003 11:42

ViestiKirjoittaja Furious » 17.5.2005 9:47

Hifi-asenuksista kuvia?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 17.5.2005 10:28

maski ei oikein istu silmään mutta kyllähän tuo nätti peli muuten on!matala on paras :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.5.2005 16:22

Onhan toi vielä aika korkee, kaverilla on paljon tota matalampi. Maski ei oikeen sovi tohon kokonaisuuteen.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 17.5.2005 16:26

Maski vaihtoon. Kaksi ripaiseen merkittömään.

timo
-
Viestit: 724
Liittynyt: 24.7.2003 22:40

ViestiKirjoittaja timo » 17.5.2005 16:31

juu maskia vaihtoon..ja alupalleroiset vähä tyylikkäämmät

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 16:50

Noni sielt tuli ne mitä odottelinkin. Aluja en ole ostamassa, kaikkea muuta kylläkin(aluja ehkä ensikesänä). Maski ei vaihdu. Ei kiinnostanut ostaa merkitöntä kaksripaista(niitähän on jokaisella), omaan silmään tuo istuu. Siinä on vielä se kiva lisä että se tulee reilusti puskurin päälle.. parantaa auton sivuprofiilia. Ja mitä tuohon korkeuteen tulee niin säätövaraa ei enään ole. Tänään jopa otin hieman ylöspäin tuota. Vanteet on 6,5x15" et 43, kumit 205/50 15. Nämä alla nuo ottaa jo kaariin kiinni. Öljynpohjan korkeus oli siis eilen maasta mitattuna 77mm eli onko viisasta laskea alaspäin? Tolpissa olisi kyllä vielä säätövaraa, mutta sitten ei vissiin enään ajeltaisi tuolla autolla. Kaveris ajaa vissiin sisähallissa betonilla/asfaltilla vai ? ;)

Furious: On hifiasennuksista kuvia, mutta aika turhia koska nuo asennukset on vielä kesken. Ovikaiuttimista puuttuu ritilät. Diskanteilla ei ole kuppeja ja kontissa on piuhat näkyvissä, mutta laitettu suht siististi.

Kiitos vaan kommenteista, mutta auto menee siihen suuntaan mihin itse olen ajatellut. Seuraavaksi siis putkistoa ja lastua. Sitten hieman lisää konetta. Ensikesänä sitten katsotaan tuota ulkonäköä.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 17:05

Niin ja vielä sellaista, että tuo pihahan on kalteva niin saattaa näyttää keulasta korkealta(?). Takapäätä on turha madaltaa koska etuvetoisessahan alkaa tällöin renkaat luistamaan(eikö?) :P

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.5.2005 18:11

Eskimo albanzon topikissa kirjoitti:Mielestäni auto ei vieläkään ole mitenkään erikoisen alhaalla ;) vielä voisi tippua hieman, eikä tuo näytä siltä, että se raapisikaan mihinkään, jos vähän katsoo miten ajaa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 17.5.2005 18:17

Täällä vedellään ilmeisesti herneitä puolin jos toisin..=) albanzolla on vähän erilainen rengastus kuin tässä kolperossa ja laskeminen ei taida olla ihan niin yksinkertaista..livenä albanzon paljon matalampi mitä noissa projektikuvissa.

edit:

-----------------------> =) <----------------------
Viimeksi muokannut AaJee, 17.5.2005 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 18:23

Eli siis jos minä olen sanonut sinun autoasi korkeaksi niin sinä päätät sanoa vastaavasti minun autoa :D oletko sä tosissas? Livenä tuo minun auto näytti eilen vielä matalemmalta. Nyt tuli hieman nostettua ylöspäin kun ei tuolla voinut ajaa. Tässä mitään hernettä nenässä ole, minähän en alkanut kaivamaan vanhoja juttuja. Ja sekin mitä sanoin alabanzon autosta oli vain oma mielipide. Kyllähän mikä tahansa koppero näyttää matalalta nurmikolla ;). Mutta kuten aiemmin mainitsin alabanzolle niin ulkonäöllisesti hänen auto oli kivan näköinen, ainoo että olisin vielä madaltanut autoa(jos vain rengastus yms.. sallii).

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 17.5.2005 19:15

Remember boys, the lower your ride is, the longer your penis is! ;))))))))))))

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 20:00

Jeah =).. olihan se eilen kivemmän näköinen, mutta kun se oli liian matala ajoon. Järki näköjään pitäis olla näissäkin hommissa mukana.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.5.2005 22:04

Se on albanzo, eikä alabanzo, comprendo?
Viimeksi muokannut albanzo, 18.5.2005 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 23:09

Ensinnäkin, auton pyörien kulmat ovat tarkistetut ja toistaiseksi kunnossa. Pientä säätöa voisi kuulma vielä tehdä, mutta ovat riittävän hyvät.

Etupäätä on tiputettu(vanteen keskiosasta lokasuojan alareunaan mitattuna) 70mm ja takapäätä 65mm. Nyrkit menivät ennen lokasuojan ja renkaan väliin niin edessä kuin takana(nyrkit siis pystyssä, eli noin 9cm).

Takapää on tarkoituksella jätetty korkeaksi, kuten jo aikaisemmin mainitsin. Ja jos ymmärrät on alla 15" 50profiililla(vanteet & gummit) niin tottakai näyttää, että varaa on vielä laskea, mutta kun ei liiemmin ole.

Olisit nyt vaan kopioinut samalla kaiken mitä autostasi sanoin. Vissiin mainitsin, että nätti on, mutta ainoa mihin kiinnitin oli tuo autosi mataluus. Joka ei siis kuvissa näyttänytkään matalalta. Enhän minä puhunut, että sitä pitää pudottaa vaikkei olisikaan mahdollista.

Näemmä olet vittuuntunut kuukauden vanhasta asiasta niin että pitää "pikku kuittia" tulla antamaan kun ei tullutkaan täysin positiivista kommenttia. Enhän minäkään hyökännyt moittijoiden kimppuun toisin kuin sinun teksteistä saatoin ymmärtää. KaPiSh?!?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.5.2005 23:46

lisäsin muutaman kuvan vanhoista kuvistani ja otin päivällä tuon konehuoneesta kuvan myös.

qnarkill
-
Viestit: 614
Liittynyt: 28.7.2003 18:04

ViestiKirjoittaja qnarkill » 17.5.2005 23:48

kylhä tuo näyttää aika matalalta tieliikenteeseen joten alemmas on turha lähteä laittaas.
Tosiaan jos isompaa vannetta laitat (17")niin ainakin mulla auto nousi juuri sopivasti eikä ole lähellekään niin matala kun 15" talvinakeilla (tai ainakin tuntuu siltä).

Tuotahan voisi sivuilta ja perästä "laskea" vaikka helmoilla ja diffuusorilla jolloin auto näyttää matalemmalta mutta on silti vielä ajettava. Samalla voi nosta vaikka vähä ylemmäksi niin ei tartte ajella turhan varovasti.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 18.5.2005 14:32

Aivan totta. Kuten tuli jo aiemmin sanottua niin auto on vielä vaiheessa. Rakennellaan kun rahaa on. Ensivuonna sitten ehkä uutta vannetta, korin rakentelua ja uutta maalia pintaan yms..

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.5.2005 16:00

Kytsymys. Mikä tuo muovi torvi on joka lähtee tuosta ilmastoinnin kennon vierestä? Ja menee aina imusarjan taakse konee oikealla puolella. Itselläni ei meinaan tuollaista ole.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 18.5.2005 18:13

Voi herranjumala kun on herkkänahkaista porukkaa! Ei pikku kuittia kestä.
Viimeksi muokannut albanzo, 18.5.2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 18.5.2005 18:50

Vai, että muut on herkkänahkaisia muttei herrra itse? .. Hyvä sulle, jos tiedät. Olet varmasti ylpeä. Jos tarkkoja ollaan niin alkuperäisesti tota tiputettiin 65mm kummastakin päästä, sitten sitä tiputettiin lisää(75-80mm lukemiin) mutta sitten taas nostettiin takaisin päin.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 18.5.2005 18:58

Voi vittu lopettakaa jo ihan oikeesti!! Käykää privalla nää keskustelut tai soittakaa!! Saatte tapella kunnolla

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 18.5.2005 19:08

Voi vittu lopettakaa jo ihan oikeesti!! Käykää privalla nää keskustelut tai soittakaa!! Saatte tapella kunnolla


Juuri noin! Onko turhempaa kun kiistellä kumman auto on matala ja kumman ei.

Kytsymys. Mikä tuo muovi torvi on joka lähtee tuosta ilmastoinnin kennon vierestä? Ja menee aina imusarjan taakse konee oikealla puolella. Itselläni ei meinaan tuollaista ole.


Eipä oo täälläkään, eskimon autossa ilmeisesti automaatti-ilmastointi ja toi tötsä kuuluu siihen. Tää on mun käsitys.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 18.5.2005 19:36

Ei oo automaatti-ilmastointia :o .. Mistä hilusta te nytten puhutte, voisin käydä katsomas. en ymmärrä :)

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 18.5.2005 19:51

Tuo ilmansuodatinkotelon tapanen hässäkkä kuskin puolella. Josta on vähän mustaa lähteny pinnasta.

Mä oon nähny tollasen aina sellasissa vehkeissä missä on ollu climatronikki - siitä sit päättelin josko siihen kuulus.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 18.5.2005 20:01

Jaa enpä tiedä sen virkaa, mutta nopeasti kurkattuna näyttäis menevän pakosarjaan.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 20.5.2005 19:44

Tiputin tuota takapäätä tänään 7mm.. vielä voisi tiputtaa 5mm, mutta kokeillaan tuota nyt hetken noin. Menikö yhtään parempaan suuntaan? (tiedän tiputus on vajaan sentin, mut silti, vieläkö 5mm).

Lisäksi tuo ikävä homma kun joku oli mennyt raapimaan avaimella auton "kartturin" puolen takaoveen 5 naarmua joista kuvassa näkyy 4. Tämäm tapahtui jo viikko(-pari?) takaperin, mutta tuli nyt vasta otettua tuo kuva. Vittujen vittu, eipä auta itku. Huono kuva kun peilaa maalipinta vähän.

Huom. suu auki naarmukuvas ;D

Lisätään nyt vielä tämä linkki kuviin; http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.5.2005 11:58

Selvitin tuon asian, et mikä virka tuolla tötteröllä ja putkella on. Kyseessä vissiin on joku pakosarjan/pakoputkiston jäähdytyslaite. Eli muovijuttu haukkaa keulilta viileää ilmaa ja vie sen putkea pitkin pakosarjalle. Tämä siis hannulle ja joonas.k:lle :)

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 23.5.2005 18:29

Eli muovijuttu haukkaa keulilta viileää ilmaa ja vie sen putkea pitkin pakosarjalle. Tämä siis hannulle ja joonas.k:lle :)


Tänks! Onkohan tuolla oikeesti mitään virkaa/hyötyä. Omasta se sitten ilmeisesti on purettu joskus pois. Ei tuo varmaan mikään lisävaruste ole ollut...? :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 24.5.2005 11:11

Luulis, että tuo on vuosimalliriippuvainen(hannu minkä on autosi vm?). Eiköhän tuolla jäähdytinhommalla ole oikeasti joku merkitys. Tuskin sitä turhan päiten on sinne laitettu. Uskoisin ettei mikään aivan turha ja tilaavievä kapistus ole.

Hannu2
-
Viestit: 284
Liittynyt: 29.6.2004 15:38

ViestiKirjoittaja Hannu2 » 24.5.2005 19:00

Auto on vuosimallia 93, 92 syksyllä otettu käyttöön, eli alkupään kikkareita.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 25.5.2005 0:46

Tässä varmaan syy. Sulla kaksi vuotta vanhempi kärry. Ja tosiaan tuo putki jäähdyttää pakosarjaa. Mielestäni erittäin tärkeä vimpain, koska mistään muualta ei pakosarjalle tuossa autossa pääse viileää ilmaa ja varmasti siinä alkaa lämmöt olemaan aika korkealla. Eli jos joskus pakosarja vaihtuu niin jäähdytysputki jää.

Vielä semmoinen, että tuo jäähdytys ilma menee pakosarjan sisälle ja tällöin hyöty on vielä suurempi kuin "pintajäähdytys".

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 4.7.2005 21:20

Pientä päivitystä voisin laittaa. Viikonpäästä olisi lähtö tuonne parolannummelle ja ennen sitä pitäisi vielä tehdä uusi hattuhylly, siirtää ovikaiuttimet sinne ja lisätä vielä yksi vahvistin.

Tuli ostettua tuossa pariviikkoa sitten etukaiuttimille uusi vahvistin (SPL Dynamics S-2002 ja SPL Dynamics DPC-1000 1F kondensaattori) ja tällöin vanha etukaiuttimien vahvari (SPL Dynamics S-1002) siirtyy takakauttimien avuksi. Lisäksi DLS:n midbassoille tuli laitettua hieman "keittiökahvaa" suojaksi ja verhoiltua ympärilta ne vanerikehikot. Suhteellisen onnistunut viritys. Kävin ostamassa nuo kahvat kodin terrasta ja huovat autopartista, eikä isoja kustannuksia kertynyt.

Takavaimennin tuli kanssa vaihdettua ja joudun todennäköisesti vaihtamaan takahelmankin kun ei saanut ihan keskelle reikää tuota vaimenninta ujutettua. Samalla poistin takapäästä tuon "VR6" merkin.

Auto on nyt käytetty vianorilla vanteiden/renkaiden suuntauksesa ja alkaa olemaan suhteellisen kohdillaan. Millinheitto vasemmanpuoleisessa eturenkaassa (camperkulmassa) ja takana kummassakin vanteessa millinheitot. Kuvat saattavat hämätä hieman koska yksi renkaista ei ollut tasaisella alustalla ja tällöin tuli hieman enemmän rakoa(kaaren ja kumin väliin) tuohon vasemmalle eturenkaalle ja oikealle takarenkaalle.

Siivosin myös hieman tuota konehuonetta(heiman santapaperia ja pesua) sekä lisäsin vapaavirtaussuodattimelle tuollaisen alumiiniputken. Kiiltäväksi en viitsinyt hio nuita osia koska en nähnyt tarpeelliseksi ja se olisi vaatinut suhteellisen paljon töitä valuvirheiden takia.

Muutamia kuvia on lisäilty ja tulen lisäämään vielä valmiista hattuhyllystä kunhan saan sen tehtyä. http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 5.7.2005 19:46

Olen muuten tutkaillut tuota bensankulutusta omassa VR6:ni ja todennut ettei se niin järin suuria polttoainemääriä syö. Koko aikana, eli noin 6500km:n aikana, kärryn keskikulutus on ollut 10.2l/100km(ehkä himpun allekkin). Maantiellä ajettaessa ilmastoinnin ollessa päällä kulutus on 8.7l/100km ja ilman ilmastointia 8.2l/100km(maantiellä vauhdin ollessa n. 90km/h +-5km/h). Pelkässä kaupunkiajossa auto kuluttaa alle 11l/100km. Itse kuulun vielä siihen ryhmään joka tuppaa polkemaan tuota autoa välillä vähän reilummin, eli siis noista antamistani luvuista voisi ehkä nipistää vielä himpun, jos pyrkisi maksimaaliseen taloudelliseen ajoon. Eli tästä vertailua muille VR6:n omistajille, jos omanne syö huomattavasti suurempia määriä menovettä tällöin suosittelisin tarkistamaan moottorin kunnon. Lisäksi voisin vielä mainita sen, että käytän suhteellisen paljon "sähkölaitteita"(=lue musiikkivehkeitä) ja riittävän isolla volyymillakin, joka lisää huomattavasti laturin työskentelyä ja tämähän lisää myös kulutusta.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.1.2006 19:49

Joo kevät tulee ja sitä on rinnassa.. Omassa autossa tullut lisää sisävalojen korvikkeeksi ledejä. Kuva niistä heti kun olen tyytyväinen tulokseen. Viimeinen äänenvaimennin vaihtui teinihöönistä takaisin orkkikseen ja putkenpäät tulevat siinä vaihtumaan. Orkkis pönttöön laitetaan "diesel" putkenpäät kiinni(tuplana) eli ne alaspäin suuntautuvat. Lisäksi tässä ollaan uusia kevät vanteita suunnittelemassa. Huhtikuussa tulee viimeistään uudet vanteet ja koko on 17". Vaihtoehtojaki on jo katsottu. Lisäksi olen pohdiskellut pieniä ulkonäkö muutoksia autoon; splitteri etuhelman alle, uudet helmat sivuille ja uusi takahelma tai puskuri". Nämä muutokset tietysti enteilisivät auton maalausta jne..

Tässä lopuksi helpohko kysymys, mikä auto? (faijan auto kyseessä, oli eilen säädettävän ja penkissä) http://koti.phnet.fi/pasan4/arvaa.jpg

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 14.1.2006 20:06

Ei missään nimessä mitään splittereitä VR6 helman alle.
Itse pistäisin kaikki valot vaihtoon, takalasinpyyhkijä mäkeen ja takalasin lippa korinväriin.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.1.2006 20:19

Takalasin lippa lähtee pois kokonaan ja takakkontin luukkuun jää ainoastaan kilpi supistetulla "kololla". Joko helman alle tulee splitteri tai helma vaihtuu..

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 14.1.2006 20:49

No jos kerta jotain clean lookkia haet sillä että poistat takaspoilerin ja pienennät kilven koloa niin miksi keulaan sitten pitää laittaa spitterit tms kusilaitu härpäkkeitä? Minusta tuo takaspoileri sopii golffiin aivan hyvin ja jos sen ottaa pois niin lasiin jää reiät/holkit joista se on kiinni.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.1.2006 21:16

Teen miten tykkään eikös? Clean lookkii en oo hakemas, en tarvii sitä pyyhkijää niin sen voi yhtähyvin poistaa. Lookki mitä haen on perus golffi pikku höysteellä. spoleri on turha, jos joku spoileri sinne ikkunalle jää niin se on mallia "IV Golf:n takalasin puhtaanapito" spoileri.

jonasg
-
Viestit: 171
Liittynyt: 18.11.2004 11:12

ViestiKirjoittaja jonasg » 14.1.2006 23:11

Jos vr6sen takaluukusta meinaa tehdä "lipattoman" kannattaa varmaan hommata cl:n luukku ilman lippaa,ettei jää niitä reikiä takalasiin mistä lippa on kiinni..?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.1.2006 23:37

Jeps .. Itseasiassa tuli tossa illanmittaa hieman viel pohdiskeltua noit ulkonäkömuutoksii ja saattaapi olla ettei ulkonäkö muutu millään tavalla. Maalautetaan vaan auto. Faija kun kävi säädättämässä autoaan tuolla "alt control oy":llä niin sieltä kuului kivoja uutisia. Saattaapi, että kun intti saadaan alta pois niin pidetään ulkonäkö nykyisellään mut tehdäänkin tekniikkaa autoon. Joka tapauksessa takakontin luukku kyllä muuttaa ulkonäköään.

jonasg
-
Viestit: 171
Liittynyt: 18.11.2004 11:12

ViestiKirjoittaja jonasg » 15.1.2006 10:10

Kuulostaa hyvältä! Ei muuta kuin saksan maalta schrickin satsi kiinni..Niin johan rupee vääntämään. :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 15.1.2006 15:47

Joo ja kyllä koneeseen voi laittaa muutakin kuin schrickin osaa.. siis niiden lisäks :). Mutta koneen laittoon on vielä aikaa.. yritetään nyt ensin saada noi vanteet alle.

a-t
-
Viestit: 328
Liittynyt: 17.1.2005 20:36

ViestiKirjoittaja a-t » 17.1.2006 17:51

Tässä lopuksi helpohko kysymys, mikä auto? (faijan auto kyseessä, oli eilen säädettävän ja penkissä) http://koti.phnet.fi/pasan4/arvaa.jpg


2.5tdi - 3.0tdi?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.1.2006 20:49

3.0 tdi

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 22.1.2006 15:14

Onko eskimon intti ohi vai alkoiko johtajakausi? Päästäänkö pian näkemään radikaalimpia muutoksia kolopallossa? ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 22.1.2006 15:59

Jees eli intti ei ole ohi.. 7.7. loppuu tuo shitti, ja johtajakausi on meneillään. Parolan Panssarikoululla (PsRUK227).

Autosta; Radikaalimmat muutokset tapahtuu sitten vasta siis kesällä. Koska päivärahoilla ei paljon isoja muutoksia tehdä. Tuon RUK:n jälkeen kylläkin voi jotain pienempää jo tehdä sisustassa, mutta nuo tekniikan hommat menee kesälle. Vanteet, jos nyt saisin huhtikuussa(ilman suuria muutoksia).

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.1.2006 10:33

Kävin tuossa katsastuskonttorilla ja setä pisti korjaamaan autoa. käsijarrua pitää säätää oikealta puolelta ja pohjaa pitää hieman hitsailla.
Viimeksi muokannut eskimo, 23.9.2006 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.1.2006 11:18

oho. Golffissa ruostetta? Oma oli kyllä alustaltaan kuin uusi.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.1.2006 11:29

Juoo .. Pehmeetä oli(itseasiassa aika isolla alueella) niissä kohdissa mistä keula nostetaan ilmaan tunkilla. Pieni epäilys, että auto ollaan tiputettu tunkinpäälle muutamaan otteeseen saksan päässä kun kerran sillä on ruosteen lisäks isohkoja painautumia. Tästä syystä varmaan ruostettakin tullut.

wili.
-
Viestit: 201
Liittynyt: 17.3.2004 11:09

ViestiKirjoittaja wili. » 23.1.2006 20:11

sama vika kaikissa nois kolmos golfeis varmaa. nostetaan liian takaa se etunostokohta.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 23.1.2006 20:24

Jep Jep.. Samasta kohtaa mullakin pehmee :(

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.1.2006 20:38

Nuo sisäkuvat on sitten otettu pitkällä valotuksella ja vapaalla kädellä eli vähän heilahtaneita, mutta kyllä niistä selvän saa. Sisuksessa nuo valohommat ovat kylläkin vielä vaiheessa eli parannettavaa vielä on.

- Valot sisältä (4 lediä mittaristossa ja 4 keskikonsolissa): http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... avalot.JPG
- Mittaristo tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... aristo.JPG
- Keskikonsoli tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... onsoli.JPG
Viimeksi muokannut eskimo, 23.9.2006 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 23.1.2006 20:58

Sullakin tuo mittarilukema on tuollainen himpun alle 200tkm...
Noo! Voi sanoa että on AINAKIN sen verran ajettu :) itsellä taitaa mennä kohta 190tkm rikki...siis mittariin :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.1.2006 21:02

Luotan kilometreihin.. hirveesti ne ei ainakaan voi heittää. Saadessani tuon auton mittaris oli 154tkm ja jakopään ääni on ollut kokoajan varsin siedettävä. Eli suuria kulumia ei ole, tämän takia en usko suuriin kilometri heittoihin. Sen verran tiedän että tuo auto on saksassa ajettu kiveen tai kolari. Ei mikään iso, mutta pusun on saanu apparin kulmaan.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 23.1.2006 21:13

Aijaa... minä en kyllä luota, enkä pahemmin omaankaan mittariin...
kun noita oikein tarkastelee niin aina on suomeen tuotuna juuri se alle 200tkm ajettu?
12v vanha auto...170tkm = n.14tkm/vuosi. itse ainakin ajan tuon ja himpun päälle vaikka en mielestäni edes käytä autoa hirveämmin.
Toki ei auto ajamalla hajoa, että ei niitä lukemia nyt niin tarvitse pelätä, kunhan huoltelee sillointällöin :)....
"Autot tykkää kun niillä ajetaan"

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 23.1.2006 21:21

Seisonnassa ollut saksassa vissiin viimeiset vuodet jos oikein tulkitsin lappuja. Auton sitä paitsi haki sellainen tuttu henkilö joka tuo kuukaudessa 5-6 autoa saksasta suomeen ja on tuonut noita nyt jo vuosia.

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 23.1.2006 22:34

En kyllä perusta noista saksan autojen kilometrimääriin yhtään. Omassa taisi olla osto hetkellä 126tkm? Ei käynyt kyllä mielessäkään että kaikki oisi siinä. Nykyisellä ajettu hiukan enemmän ja kunto 100 kertaa parempi. Onhan se tietenkin hiukan uudempi. Toki jos -02 auton hakee sokeelta lääkäriltä. Enkä kyllä osta saksan tuliaista kilometrien perusteella vaan lähinnä hinnan ja kunnon mukaan.

sakal
-
Viestit: 222
Liittynyt: 17.5.2005 15:54

ViestiKirjoittaja sakal » 23.1.2006 22:42

tai sokeelta mummolta saaresta....

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 27.1.2006 18:59

Sillä perusteella tuo oma autokin on hommattu.. eli siis kunto ja hinta.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 4.2.2006 19:55

Kaikki kuvat vaihtaneet hieman kokoaan ja paikkaansa.. Tarvi saada tuonne phnetin palvelimelle lisää tilaa joten autokuvat siirtyivät ImageShackiin.

Tässä on nyt uudet linkit noille kaikille kuville:

http://img484.imageshack.us/img484/6/takaviisto26su.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/8783 ... sto2cf.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/5449/sivu3tc.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/4760/sisus5sp.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/3739 ... lot4km.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/6518/pntt7qj.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/7569 ... ri28kz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/5710/moottori5mu.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9259 ... sto9lj.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/446/kontti1gz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9034 ... oli0mw.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/5092 ... kka3th.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/8237 ... to27ta.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/8907 ... sto5pq.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9005/etu5hp.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/4997/dsc012038eo.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9095/dsc012010ux.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9467/dsc012005pz.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/2130/dsc011992ym.jpg
http://img460.imageshack.us/img460/4650/dsc009265zj.jpg

Eli siinä nuo kaikki kuvat uusilla linkeillä mitkä esiintyvät tässä topicissa. Mukaan sattui muutama kuva mitä aiemmin ei ollut.

Otin tänään korjaamolta saatuani auton paikatusta kuvasta muutaman kuvan. Laitan nettiin huomenna kun aikaa riittää, vaikka kyseessä ei olekkaan pitkä operaatio.
Viimeksi muokannut eskimo, 23.9.2006 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 5.2.2006 14:22

Noniin.. Tässä on nyt ne eiliset kuvat mitä otin. Eli tällaisella pohjalla lähdetään katsastukseen. Eli noista nyt näkyy että nuo vanhat haperot paikat on paikkailtu ja ei pitäis katsastusmiehellä olla enään valittamista.

http://img458.imageshack.us/my.php?imag ... ski4ag.jpg <- kuskin puoli
http://img458.imageshack.us/img458/8706 ... ari3rx.jpg <- appari

Samalla säädettiin käsijarru kireemmälle.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 5.2.2006 20:17

Jepjep, nyt vaan leveetä vannetta alle! ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 5.2.2006 21:08

Juu samaa mieltä ;) .. Asiasta on jo keskusteltu päivällä. Päätökset syntyvät toivottavasti ensviikon aikana.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 5.2.2006 23:12

nätti on =)

Jarkko T
-
Viestit: 231
Liittynyt: 15.2.2004 8:21

ViestiKirjoittaja Jarkko T » 15.2.2006 21:20

Kannattaa muuten tarkistaa noi kaikki koritulpat mitä pohjassa on, itsellä oli samalla tavalla juurikin kun sulla, koritulppien ympäriltä mätinyt. Ja vielä luulin ensin että ei ole kuin edestä juurikin samat kuin sulla, mutta karu totuus paljastui kun niitä muita rupes tarkistelemaan. Loppujenlopuksi tuli 6 paikkaa laitettua omaan autoon.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 20.2.2006 18:38

Auto on taas leimassa. Vaihdoin myös tossa päivällä autoon uudet polttimot. Nyt on 12V 100W (x4kpl), kokeillaan nyt sit noita. Päiväsellä näytti valotehoa tulleen jokseenkin lisää.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 20.2.2006 19:35

Mulla oli yhdessä golffissa edellinen omistaja laittanut 100w hehkut ja muistaakseni pitkien puolelta oli alkanut pinnoite tummumaan aika reippaasti polttimoiden ympäriltä. Kolmosissa vielä sen verta paksut piuhat että virtakin jotenkin kulkee.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 20.2.2006 21:37

Katsotaan josko vaihtais pitkät 55w:ksi.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 16.3.2006 18:47

Tallissa lepää nytten kosei rt maxi:t (koko 15"x7"). Oli pakko ostaa kun oli niin helevatan halavat, uudet ja pystyy hyödyntää vanhoista bbs:stä (15"x6.5") hyväkuntoiset renkaat noihin uusiin. Kuvia sitten vasta kun uudet on alla.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.3.2006 19:53

Kosei RT Maxi 15"x7" + Toyo Proxes T1-S 205/50/R15 http://img222.imageshack.us/my.php?imag ... t061ui.jpg

Ensi kesäksi nuo alle sekä takapäähän jonkun kokoiset spacerit noiden lisäks. Ens kesänä sitten leveempää alle.. albanzo sry bro, mut pääsin toistaseks niin tautisen halvalla noiden kans et oli pakko jättää Azevit :/.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 17.3.2006 20:09

^Azevit meni kaupaks jo kaaaauan sitten ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 17.3.2006 20:48

Cool.. =)

a_k_p
-
Viestit: 23
Liittynyt: 24.7.2003 4:06
Viesti:

ViestiKirjoittaja a_k_p » 25.3.2006 19:48

Älyttömän hieno toi maski miun mielestäin.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 25.3.2006 20:25

Joo itse tykkään myös tosta, mutta mulla on kyllä pieni muutos visio tuon maskin suhteen. Tai siis meinasin vähän muokata tuota mattigin maskia.. tarttee miettiä viel, mut harkinnas on :)

Wergu
-
Viestit: 148
Liittynyt: 4.9.2005 9:32

ViestiKirjoittaja Wergu » 25.3.2006 21:46

Millä korjasit noi "haperot" kohdat? Lasikuitukitillä ja sikalla?

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 25.3.2006 22:36

Siis jos pohjan haperoita kohtia tarkoitat niin ne on korjattu ihan silleen et peltiä pois ja uutta peltiä tilalle. Siihen päälle sitten massa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.4.2006 14:20

Juu eilen tuli kokeiltua kesävanteita alle ja metsään meni taas sekin homma. Vanteet eivät mahtuneet lähellekkään eteen, jarrut ottivat aivan liikaa kiinni. Sitten vielä pois ottaessa faija kaatoi yhen vanteista vahingossa rengasraudan päälle ja siitähän sitten lähti pala maalia pois(vähän liian iso :L). Kuvaa en jaksanut ottaa siitä että miten hankalaks meni vanne projekti/minkälainen pala irtos, mut sanottakoon, ettei lähelläkään ollut sopiminen. Nyt sitten vissiin pitäis kokeilla 6-8mm spacereitä eteen, että näkis kohtalon. Vanteet menee sitten vissiin myyntiin tj jos ei mahdu alle. Noh huominen aikaa löytää spacerit tai sitten lähtee kumit noilta vanteilta ja menee vanhoille ja myyn noi uudet vanteet. Löytyisköhän motonetistä spacereitä, kiire ois nyt saada.

Jukkiz-
-
Viestit: 79
Liittynyt: 5.10.2004 18:01

ViestiKirjoittaja Jukkiz- » 14.4.2006 14:45

Biltemassa olis tälläset , RAIDEVÄLIN LEVENTÄJÄ "SPACER", 2 KPL, +5 MM, Valmistettu alumiinista, sopii sekä 4- että 5-reikäisiin vanteisiin. Ei tieliikennekäyttöön. 3,25e. :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 14.4.2006 20:27

Joo tiedän, mutta asun Hollolassa Lahden lähellä ja ei jaksa lähtee biltemaan(liika pitkä matka ja ei oo varmaa et hyödynkö nosita spacereistä). Eli toivoisin saavani noi spacerit esim. motonetistä.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 14.4.2006 23:07

itellä olis kyl perse aina hiessä jos tietäisin, että autossa on bilteman spacerit.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.4.2006 0:47

Joop.. tänään kävin vähän muuttamassa hifi asennuksia. Takaovista lähti DSL:n 2-tiekoaksiaalit pois ja tilalle tuli originaalit. DSL:t saa mennä myyntiin. Lisäksi vähän muutin soittimen piuhoitusta ja korjailin broidin tuhoaman diskantin.

Pää projekti tänään oli saada kesärenkaat alle, muttei se onnistunut vieläkään. Viimeksi siis huomasin, että tarvitsen spacerit ja pidemmät pultit. Hommasin merkittömät 10mm spacerit eteen ja momo:n 20mm spacerit taakse. Pidemmät pultit tuli myös hommattua. Siltikään ei saatu kesävanteita alle kun noiden pulttien kanta oli liian paksu vanteisiin, huomen aamulla yritän käydä hommaamassa oikeat pultit. Kokeilin kuitenkin vanteiden omilla pulteilla(jotka nipin napin ylettävät kierteelle) varmistuakseni oliko spacerit onnistuneet, tai siis olinko onnistunut hankinnassa. Tässä vähän fotoja:

Kuva

Plus pari muuta:
Sivulta
Takaa(just ja just :)
Kilkkeet

PS. Kun saadaan pultit niin pitää vaihtaa vanteet alle ja ajella reilu viikko tuolla korkeudella. vk:lla 18:sta on lomaa intistä niin silloin lasken autoa alaspäin varmaan sentillä tai parilla.
Viimeksi muokannut eskimo, 26.7.2006 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 21.4.2006 0:53

ihan näpsäkän näkönen on juu

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.4.2006 11:42

Joo se siitä. Tänään meni kumit vaihtoon takaisin vanhojen kesävanteiden päälle. Sunnuntain yritän vaihtaa vanhat vanteet + uudet levikepalat ja pultit alle. Menee niin saatanan vaikeeks noiden kosei:n vanteiden kanssa että myyn ne pois. Kiertelin tänään rengasliikkeitä ja soittelin königille kun kerran tuovat Kosein vanteita myyntiin, että olisko mahdollista saada pultteja noihin vanteisiin ja vastaus kaikkialta oli että ei. König ehdotti, että hommaan sellaiset levikepalat missä on pultit valmiina. Juu ei kiitos. Vanteet vaan myyntiin..

lep4ste
-
Viestit: 542
Liittynyt: 22.8.2004 15:46

ViestiKirjoittaja lep4ste » 21.4.2006 21:05

heh..;) ei varmaan tän foorumin käyttäjät osta ku kerkesit mainostaa et ei saa pultteja:-) <- ei herneitä

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.4.2006 21:38

Joo siis on mulla tohon sopivat pultit, mut ei autoihin joissa on isot jarrut. Siis varmasti jos on "perusauto" jossa on normaali kokoiset levyt niin kyllä mahtuu. Mut ei kande ostaa noita jos aikoo levikepaloi käyttää/laittaa tai muuten levikkeen tulee olla maks 5mm. Eli tottakai vakio pultit jne.. löytyy vanteiden mukan.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 21.4.2006 21:51

Mikä niissä pulteissa on sitten erikoisempaa kun norm. pidemmissä pulteissa? ei kai ne nyt välttämättä kosein pultit tarvitse olla? aattelin vaan kun viimeksi pitempiää pultteja kaipailin niin oli niitä erikokoisilla kannoilla.Vai onko noissa koseissa jotain ihan uniikkia,vaikka erikoispieni kanta? Kun sellaisia pulttejakin olen nähnyt pitkinä missä on kuusiokolo kanta.Ja se on jo aika pieni.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 21.4.2006 22:35

Joo niis on kuusiokolo kanta ja pieni sellainen. Lisäksi niis on sellai sileä "keskittävä" osa(16mm pitkä) ja vasta sitten tulee kierre. Koseilta löytyy kyseisestä pultista 41mm kierteellä oleva mutta se kierre on liian tiheä golffiin. Golffin kierteelle sopivaa tiheyttä ei löydy kosein valikoimasta(eikä kenenkään muunkaan) pitkillä pulteilla. Stilautolla on kuusiokantaisia ruuveja mutta niistä puuttuu se sileä keskittävä osa ja ilman sitä vanteita ei saa kunnolla kiinni.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.4.2006 23:43

eikös sorvaamalla sais tehtyä sulle pultit

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 22.4.2006 1:51

Otan varman päälle ja myyn nuo vanteet ja kilkkeet ja hommaan jossain välissä 16" + leveät vanteet.

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 22.4.2006 8:45

Nii, arvaa mitkä vanteet olis sopinu suoraan alle... ;)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 3.5.2006 20:38

Kuva

Jeps, vappuna vaihdoin kesäkiekot alle ja heitin eteen väliin 10mm spacerit ja taakse 20mm. Lisäksi tuli poistettua takaata pyyhkijä ja laitettua toistaseks reiän paikalle kumitulppa. Sit kun on rahaa maalaukseen niin sit tasotellaan jne. Lisäksi piuhotin autoon valmiiksi jo kaiutin piuhaa lisää, jotta saan nopeasti vielä vähän muuteltua musiikki vehkeitä. Lisään tuonne vielä SPL Dynamicsin S-1002:n vahvistimen. Tämän jälkeen asennus tulee musiikki vehkeiden osalta olemaan seuraavanlainen:

3-tie erillissarja(edessä):

SPL Dynamics S-1002 --> Etudiskantit ja keskiäänet
SPL Dynamics S-2002 --> Midbassot

2-tie erillissarja VW Original(takana)

Kontti:

-Vahvistimet, konkka, jakoblokki
SPL Dynamics S-4002 --> DLS MW10

Noihin setteihin sitten joku siisti asennus kun ehdin intiltä. Ja lopuksi hieman lisää kuvia:

Oikea etukulma
Mökiltä
Suoraa takaa
Vasen takakulma
Oikeasivu
Viimeksi muokannut eskimo, 26.7.2006 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 6.5.2006 21:42

Jep nyt on laitettu tuo viimeinenkin vahvistin kii, piuhotukset kunnos jne.. soitinkin maalailtu uudelleen mustaks. Seuraavaks vois laittaa hieman siistimmin noin vahvistimet ja subin konttiin, niin ja vähän tiputtaa autoa(maybe). Tosin huomenillal takas kasarmille ja maanantaist alkaen 12vrk:n leiri niinisalos. Eli..

PS. ostakaa noi mun Koseit!! :)

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 26.7.2006 20:29

Pientä muutosta tapahtunut ja kontin rakennus aloitetaan heti kun materiaalit saadaan jostain. Tänään kiertelin lahden ja hollolan alueen puljuja etsiskellen MDF-levyä. Kaikki myy jotain 3mx1,5m kokoisia palasia, oli levyn paksuus mikä hyvänsä. Sinänsä tuommoinen levy ei liian iso ole, mutta hävikkiä tulee liikaa. Tarkoitus olisi tehdä kokonaan kontti uusiksi siten, että käytetään 25mm levyä subikoteloon, 15mm levyä rakenteisiin ja 6mm levyä pohjalevyyn. Vahvistimille tehdään pohjalle kotelo ja subikotelo tulee selkänojaa vasten. Varapyörä säilytetään autossa. Cleaned.be:n sivuilta löytyy yhdestä 3 korisesta golfista sellainen toteutus mikä olisi tarkoitus tehdä myös omaani, hyvin pienillä muutoksilla.

Puskurien muokkaus on suunniteltu, mutta ensin tarvitsen sellaiset lyhdyt keulalle jotka on varustettu vilkuilla. Eli jotain saattaa ainakin etupuskurin kohdalla arvailla.

Kuva

Lisäksi jo tapahtunutta on; muovihelmat on poistettu, niiden liimoja ei kuitenkaan vielä, sekä kaarilevikkeet poistettu + pienet listapalat lisätty. Poistin myös sellaisen typerän teipin helmojen alta. Tietysti se oli kerännyt kosteutta alleen ja aiheuttanut pintaruostetta. Tuota pintaruostetta löytyi muutenkin aika paljon muovien alta, mutta näillä näkymin odotan talven tuloa ja silloin todennäköisimmin maalit ja ruosteet saavat kyytiä, kuten mahdollisesti koko autokin.

Muutama lisäkuva: 1, 2 ja 3.

Ps. Kosein vanteet siis eivät tule auton alle ja ovat myynnissä, mahdollisesti jo ostajakin niille.
Pps. Jos jollain on tietoa mistä saisi(lahden seudulta) pienempiä paloja MDF-levyä, niin voisin ottaa vinkkejä. Puukeskus, Starkki ja Hollolan viilu ja Laminaatti kierretty.

jik
-
Viestit: 148
Liittynyt: 23.7.2003 22:38

ViestiKirjoittaja jik » 26.7.2006 22:54

käys katsomassa Iskun tehtaanmyymälästä, Vuoripojankatu 18 Mukkulasta, sieltä luulis löytyvän...

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 26.7.2006 23:07

Jees, tarvii tarkistaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 4.9.2006 18:31

Kontille ei ole vielä tehty mitään, mutta talvi tulee. Suunnitelmat on koko autoon ja lumia odotellaan. Jotain pientä uutta; kiveniskemät, nuppi vaihtuu(huono) ja mattokin on likainen.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::

ViestiKirjoittaja eskimo » 5.10.2006 23:04

Golffi läks, tilalla japanilainen takatuuppari ;) Yhden kuvan vois laittaa vkl:na.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa