vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::
Tässä tämä nyt on. Ostin kyseisen auton maaliskuussa(tutun tuomana saksasta, arvatenkin) ja alunperin oli tarkoitus ettei autolle tehdä yhtään mitään. No Homma karkas jo vähän ja suunnitelmia on lisää kunhan rahahommat saadaan kohilleen. Vielä ajattelin ennen inttiä laittaa hieman putkistoa(katista loppuun asti) uusiksi ja lastua myös. Katsotaan sitten asiaa tarkemmin intin käytyäni eli todennäköisesti vuoden päästä. Silloin sitten isosti, ellei opiskelut nyt ihan hirveästi paina päälle.
Ensin alkuun autoon asennettiin musiikkivempeleet. Päädyttiin suhteellisen laadukkaisiin, muttei kuitenkaan liian hinnakkaisiin. Powersetistä tuli ostettua nämä:
- Powerset-5.3 (3tie erillissarja)
- SPL Dynamics S-1002 (erillissarjalle)
- SPL Dynamics S-4002 (subille)
- DLS koaksiaalit 225 5.25" (taakse, oviin)
Sekä ffp:n foorumin kautta hommasin konttiin:
- DLS MW10 + DLS:n valmistama refleksisubikotelo
Soitin oli minulla jo ennestään, mallia Clarion jotain :) cd/mp3 tuki löytyy ja pari rca paikkaa. Mallisto uusiutunut niin en jaksanut kaivaa vanhaa mallistoa esille, että olisin saanut tuon tarkan mallin.
Virtapiuhat ostin starkilta(hitsikaapelia), sulakkeet powersetistä ja jakoblokin autopartista. Näillä pärjäiltiinkin yli kuukausi kunnes teki mieli jotain uutta.
Sitten laitetettiin auton maski uusiksi, mattigin sportmaskilla ja samalla tuli tilattua KW:n variante 2 alustasarja. Lisäksi ennen näitä laitettiin mittaristovaloja uusiksi(ledeillä). Viikko sitten tuli hommattua vapaavirtaussuodatin ja perjantaina rälläköin siihen "lämpökilven". Sattui olemaan hyvä varaosa kuva moisesta niin otin töistä hieman rst-levyä ja näpertelin sellaisen.
Sen verran vielä voisin mainita, että kun sain auton maaliskuussa tein pakolliset kuten öljynvaihdot, suodatinvaihdot, pyyhkijänsulat ja muutamia muita huolto-/muutostöitä.
Jos nyt jotain jäi mainitsematta niin korjailen/kirjoittelen niitä tänne. Ja jos jotain muuta tapahtuu autonsuhteen niin mainitsen niistäkin.
Tässä vielä muutama kuva: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/ (lisäilen vielä muutamia kuvia lähipäivinä kunhan ehdin ottamaan, sisustasta, mahdollisesti moottoristosta ja ehkä popeista)
Huom. vieressä näkyy myös minun toinen autoni(joka tosin on myynnissä ;)
Ensin alkuun autoon asennettiin musiikkivempeleet. Päädyttiin suhteellisen laadukkaisiin, muttei kuitenkaan liian hinnakkaisiin. Powersetistä tuli ostettua nämä:
- Powerset-5.3 (3tie erillissarja)
- SPL Dynamics S-1002 (erillissarjalle)
- SPL Dynamics S-4002 (subille)
- DLS koaksiaalit 225 5.25" (taakse, oviin)
Sekä ffp:n foorumin kautta hommasin konttiin:
- DLS MW10 + DLS:n valmistama refleksisubikotelo
Soitin oli minulla jo ennestään, mallia Clarion jotain :) cd/mp3 tuki löytyy ja pari rca paikkaa. Mallisto uusiutunut niin en jaksanut kaivaa vanhaa mallistoa esille, että olisin saanut tuon tarkan mallin.
Virtapiuhat ostin starkilta(hitsikaapelia), sulakkeet powersetistä ja jakoblokin autopartista. Näillä pärjäiltiinkin yli kuukausi kunnes teki mieli jotain uutta.
Sitten laitetettiin auton maski uusiksi, mattigin sportmaskilla ja samalla tuli tilattua KW:n variante 2 alustasarja. Lisäksi ennen näitä laitettiin mittaristovaloja uusiksi(ledeillä). Viikko sitten tuli hommattua vapaavirtaussuodatin ja perjantaina rälläköin siihen "lämpökilven". Sattui olemaan hyvä varaosa kuva moisesta niin otin töistä hieman rst-levyä ja näpertelin sellaisen.
Sen verran vielä voisin mainita, että kun sain auton maaliskuussa tein pakolliset kuten öljynvaihdot, suodatinvaihdot, pyyhkijänsulat ja muutamia muita huolto-/muutostöitä.
Jos nyt jotain jäi mainitsematta niin korjailen/kirjoittelen niitä tänne. Ja jos jotain muuta tapahtuu autonsuhteen niin mainitsen niistäkin.
Tässä vielä muutama kuva: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/ (lisäilen vielä muutamia kuvia lähipäivinä kunhan ehdin ottamaan, sisustasta, mahdollisesti moottoristosta ja ehkä popeista)
Huom. vieressä näkyy myös minun toinen autoni(joka tosin on myynnissä ;)
Viimeksi muokannut eskimo, 5.10.2006 23:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Juu no vanteet olis kivat, mutta olen päättänyt, että noilla pärjää nyt ainakin tämän kesän. Harmi vaan, silloin joutuisi nostamaan alustaa. On meinaan tällähetkellä pirun alhaalla. Todennäköisesti nostan tuota alustaa 5mm ylöspäin. Tänään kun säädin alustaa(hienosäätöä) tuli hieman mittailtua. Puskimen helman maavara alta ~95mm ja öljynpohjan maavara(joka siis on matalin kohta) on alle 80mm(luokkaa 77mm tj) ja on muutoskatsastettu tuolla alustalla, meni läpi ;). Mutta joo, vanteet ei ois huonot. Harmi vaan tällähetkellä putkisto ja lastu on etusijalla ostoslistalla.
Noni sielt tuli ne mitä odottelinkin. Aluja en ole ostamassa, kaikkea muuta kylläkin(aluja ehkä ensikesänä). Maski ei vaihdu. Ei kiinnostanut ostaa merkitöntä kaksripaista(niitähän on jokaisella), omaan silmään tuo istuu. Siinä on vielä se kiva lisä että se tulee reilusti puskurin päälle.. parantaa auton sivuprofiilia. Ja mitä tuohon korkeuteen tulee niin säätövaraa ei enään ole. Tänään jopa otin hieman ylöspäin tuota. Vanteet on 6,5x15" et 43, kumit 205/50 15. Nämä alla nuo ottaa jo kaariin kiinni. Öljynpohjan korkeus oli siis eilen maasta mitattuna 77mm eli onko viisasta laskea alaspäin? Tolpissa olisi kyllä vielä säätövaraa, mutta sitten ei vissiin enään ajeltaisi tuolla autolla. Kaveris ajaa vissiin sisähallissa betonilla/asfaltilla vai ? ;)
Furious: On hifiasennuksista kuvia, mutta aika turhia koska nuo asennukset on vielä kesken. Ovikaiuttimista puuttuu ritilät. Diskanteilla ei ole kuppeja ja kontissa on piuhat näkyvissä, mutta laitettu suht siististi.
Kiitos vaan kommenteista, mutta auto menee siihen suuntaan mihin itse olen ajatellut. Seuraavaksi siis putkistoa ja lastua. Sitten hieman lisää konetta. Ensikesänä sitten katsotaan tuota ulkonäköä.
Furious: On hifiasennuksista kuvia, mutta aika turhia koska nuo asennukset on vielä kesken. Ovikaiuttimista puuttuu ritilät. Diskanteilla ei ole kuppeja ja kontissa on piuhat näkyvissä, mutta laitettu suht siististi.
Kiitos vaan kommenteista, mutta auto menee siihen suuntaan mihin itse olen ajatellut. Seuraavaksi siis putkistoa ja lastua. Sitten hieman lisää konetta. Ensikesänä sitten katsotaan tuota ulkonäköä.
Täällä vedellään ilmeisesti herneitä puolin jos toisin..=) albanzolla on vähän erilainen rengastus kuin tässä kolperossa ja laskeminen ei taida olla ihan niin yksinkertaista..livenä albanzon paljon matalampi mitä noissa projektikuvissa.
edit:
-----------------------> =) <----------------------
edit:
-----------------------> =) <----------------------
Viimeksi muokannut AaJee, 17.5.2005 18:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eli siis jos minä olen sanonut sinun autoasi korkeaksi niin sinä päätät sanoa vastaavasti minun autoa :D oletko sä tosissas? Livenä tuo minun auto näytti eilen vielä matalemmalta. Nyt tuli hieman nostettua ylöspäin kun ei tuolla voinut ajaa. Tässä mitään hernettä nenässä ole, minähän en alkanut kaivamaan vanhoja juttuja. Ja sekin mitä sanoin alabanzon autosta oli vain oma mielipide. Kyllähän mikä tahansa koppero näyttää matalalta nurmikolla ;). Mutta kuten aiemmin mainitsin alabanzolle niin ulkonäöllisesti hänen auto oli kivan näköinen, ainoo että olisin vielä madaltanut autoa(jos vain rengastus yms.. sallii).
Se on albanzo, eikä alabanzo, comprendo?
Viimeksi muokannut albanzo, 18.5.2005 21:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ensinnäkin, auton pyörien kulmat ovat tarkistetut ja toistaiseksi kunnossa. Pientä säätöa voisi kuulma vielä tehdä, mutta ovat riittävän hyvät.
Etupäätä on tiputettu(vanteen keskiosasta lokasuojan alareunaan mitattuna) 70mm ja takapäätä 65mm. Nyrkit menivät ennen lokasuojan ja renkaan väliin niin edessä kuin takana(nyrkit siis pystyssä, eli noin 9cm).
Takapää on tarkoituksella jätetty korkeaksi, kuten jo aikaisemmin mainitsin. Ja jos ymmärrät on alla 15" 50profiililla(vanteet & gummit) niin tottakai näyttää, että varaa on vielä laskea, mutta kun ei liiemmin ole.
Olisit nyt vaan kopioinut samalla kaiken mitä autostasi sanoin. Vissiin mainitsin, että nätti on, mutta ainoa mihin kiinnitin oli tuo autosi mataluus. Joka ei siis kuvissa näyttänytkään matalalta. Enhän minä puhunut, että sitä pitää pudottaa vaikkei olisikaan mahdollista.
Näemmä olet vittuuntunut kuukauden vanhasta asiasta niin että pitää "pikku kuittia" tulla antamaan kun ei tullutkaan täysin positiivista kommenttia. Enhän minäkään hyökännyt moittijoiden kimppuun toisin kuin sinun teksteistä saatoin ymmärtää. KaPiSh?!?
Etupäätä on tiputettu(vanteen keskiosasta lokasuojan alareunaan mitattuna) 70mm ja takapäätä 65mm. Nyrkit menivät ennen lokasuojan ja renkaan väliin niin edessä kuin takana(nyrkit siis pystyssä, eli noin 9cm).
Takapää on tarkoituksella jätetty korkeaksi, kuten jo aikaisemmin mainitsin. Ja jos ymmärrät on alla 15" 50profiililla(vanteet & gummit) niin tottakai näyttää, että varaa on vielä laskea, mutta kun ei liiemmin ole.
Olisit nyt vaan kopioinut samalla kaiken mitä autostasi sanoin. Vissiin mainitsin, että nätti on, mutta ainoa mihin kiinnitin oli tuo autosi mataluus. Joka ei siis kuvissa näyttänytkään matalalta. Enhän minä puhunut, että sitä pitää pudottaa vaikkei olisikaan mahdollista.
Näemmä olet vittuuntunut kuukauden vanhasta asiasta niin että pitää "pikku kuittia" tulla antamaan kun ei tullutkaan täysin positiivista kommenttia. Enhän minäkään hyökännyt moittijoiden kimppuun toisin kuin sinun teksteistä saatoin ymmärtää. KaPiSh?!?
kylhä tuo näyttää aika matalalta tieliikenteeseen joten alemmas on turha lähteä laittaas.
Tosiaan jos isompaa vannetta laitat (17")niin ainakin mulla auto nousi juuri sopivasti eikä ole lähellekään niin matala kun 15" talvinakeilla (tai ainakin tuntuu siltä).
Tuotahan voisi sivuilta ja perästä "laskea" vaikka helmoilla ja diffuusorilla jolloin auto näyttää matalemmalta mutta on silti vielä ajettava. Samalla voi nosta vaikka vähä ylemmäksi niin ei tartte ajella turhan varovasti.
Tosiaan jos isompaa vannetta laitat (17")niin ainakin mulla auto nousi juuri sopivasti eikä ole lähellekään niin matala kun 15" talvinakeilla (tai ainakin tuntuu siltä).
Tuotahan voisi sivuilta ja perästä "laskea" vaikka helmoilla ja diffuusorilla jolloin auto näyttää matalemmalta mutta on silti vielä ajettava. Samalla voi nosta vaikka vähä ylemmäksi niin ei tartte ajella turhan varovasti.
Voi herranjumala kun on herkkänahkaista porukkaa! Ei pikku kuittia kestä.
Viimeksi muokannut albanzo, 18.5.2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Voi vittu lopettakaa jo ihan oikeesti!! Käykää privalla nää keskustelut tai soittakaa!! Saatte tapella kunnolla
Juuri noin! Onko turhempaa kun kiistellä kumman auto on matala ja kumman ei.
Kytsymys. Mikä tuo muovi torvi on joka lähtee tuosta ilmastoinnin kennon vierestä? Ja menee aina imusarjan taakse konee oikealla puolella. Itselläni ei meinaan tuollaista ole.
Eipä oo täälläkään, eskimon autossa ilmeisesti automaatti-ilmastointi ja toi tötsä kuuluu siihen. Tää on mun käsitys.
Tiputin tuota takapäätä tänään 7mm.. vielä voisi tiputtaa 5mm, mutta kokeillaan tuota nyt hetken noin. Menikö yhtään parempaan suuntaan? (tiedän tiputus on vajaan sentin, mut silti, vieläkö 5mm).
Lisäksi tuo ikävä homma kun joku oli mennyt raapimaan avaimella auton "kartturin" puolen takaoveen 5 naarmua joista kuvassa näkyy 4. Tämäm tapahtui jo viikko(-pari?) takaperin, mutta tuli nyt vasta otettua tuo kuva. Vittujen vittu, eipä auta itku. Huono kuva kun peilaa maalipinta vähän.
Huom. suu auki naarmukuvas ;D
Lisätään nyt vielä tämä linkki kuviin; http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/
Lisäksi tuo ikävä homma kun joku oli mennyt raapimaan avaimella auton "kartturin" puolen takaoveen 5 naarmua joista kuvassa näkyy 4. Tämäm tapahtui jo viikko(-pari?) takaperin, mutta tuli nyt vasta otettua tuo kuva. Vittujen vittu, eipä auta itku. Huono kuva kun peilaa maalipinta vähän.
Huom. suu auki naarmukuvas ;D
Lisätään nyt vielä tämä linkki kuviin; http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/
Tässä varmaan syy. Sulla kaksi vuotta vanhempi kärry. Ja tosiaan tuo putki jäähdyttää pakosarjaa. Mielestäni erittäin tärkeä vimpain, koska mistään muualta ei pakosarjalle tuossa autossa pääse viileää ilmaa ja varmasti siinä alkaa lämmöt olemaan aika korkealla. Eli jos joskus pakosarja vaihtuu niin jäähdytysputki jää.
Vielä semmoinen, että tuo jäähdytys ilma menee pakosarjan sisälle ja tällöin hyöty on vielä suurempi kuin "pintajäähdytys".
Vielä semmoinen, että tuo jäähdytys ilma menee pakosarjan sisälle ja tällöin hyöty on vielä suurempi kuin "pintajäähdytys".
Pientä päivitystä voisin laittaa. Viikonpäästä olisi lähtö tuonne parolannummelle ja ennen sitä pitäisi vielä tehdä uusi hattuhylly, siirtää ovikaiuttimet sinne ja lisätä vielä yksi vahvistin.
Tuli ostettua tuossa pariviikkoa sitten etukaiuttimille uusi vahvistin (SPL Dynamics S-2002 ja SPL Dynamics DPC-1000 1F kondensaattori) ja tällöin vanha etukaiuttimien vahvari (SPL Dynamics S-1002) siirtyy takakauttimien avuksi. Lisäksi DLS:n midbassoille tuli laitettua hieman "keittiökahvaa" suojaksi ja verhoiltua ympärilta ne vanerikehikot. Suhteellisen onnistunut viritys. Kävin ostamassa nuo kahvat kodin terrasta ja huovat autopartista, eikä isoja kustannuksia kertynyt.
Takavaimennin tuli kanssa vaihdettua ja joudun todennäköisesti vaihtamaan takahelmankin kun ei saanut ihan keskelle reikää tuota vaimenninta ujutettua. Samalla poistin takapäästä tuon "VR6" merkin.
Auto on nyt käytetty vianorilla vanteiden/renkaiden suuntauksesa ja alkaa olemaan suhteellisen kohdillaan. Millinheitto vasemmanpuoleisessa eturenkaassa (camperkulmassa) ja takana kummassakin vanteessa millinheitot. Kuvat saattavat hämätä hieman koska yksi renkaista ei ollut tasaisella alustalla ja tällöin tuli hieman enemmän rakoa(kaaren ja kumin väliin) tuohon vasemmalle eturenkaalle ja oikealle takarenkaalle.
Siivosin myös hieman tuota konehuonetta(heiman santapaperia ja pesua) sekä lisäsin vapaavirtaussuodattimelle tuollaisen alumiiniputken. Kiiltäväksi en viitsinyt hio nuita osia koska en nähnyt tarpeelliseksi ja se olisi vaatinut suhteellisen paljon töitä valuvirheiden takia.
Muutamia kuvia on lisäilty ja tulen lisäämään vielä valmiista hattuhyllystä kunhan saan sen tehtyä. http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/
Tuli ostettua tuossa pariviikkoa sitten etukaiuttimille uusi vahvistin (SPL Dynamics S-2002 ja SPL Dynamics DPC-1000 1F kondensaattori) ja tällöin vanha etukaiuttimien vahvari (SPL Dynamics S-1002) siirtyy takakauttimien avuksi. Lisäksi DLS:n midbassoille tuli laitettua hieman "keittiökahvaa" suojaksi ja verhoiltua ympärilta ne vanerikehikot. Suhteellisen onnistunut viritys. Kävin ostamassa nuo kahvat kodin terrasta ja huovat autopartista, eikä isoja kustannuksia kertynyt.
Takavaimennin tuli kanssa vaihdettua ja joudun todennäköisesti vaihtamaan takahelmankin kun ei saanut ihan keskelle reikää tuota vaimenninta ujutettua. Samalla poistin takapäästä tuon "VR6" merkin.
Auto on nyt käytetty vianorilla vanteiden/renkaiden suuntauksesa ja alkaa olemaan suhteellisen kohdillaan. Millinheitto vasemmanpuoleisessa eturenkaassa (camperkulmassa) ja takana kummassakin vanteessa millinheitot. Kuvat saattavat hämätä hieman koska yksi renkaista ei ollut tasaisella alustalla ja tällöin tuli hieman enemmän rakoa(kaaren ja kumin väliin) tuohon vasemmalle eturenkaalle ja oikealle takarenkaalle.
Siivosin myös hieman tuota konehuonetta(heiman santapaperia ja pesua) sekä lisäsin vapaavirtaussuodattimelle tuollaisen alumiiniputken. Kiiltäväksi en viitsinyt hio nuita osia koska en nähnyt tarpeelliseksi ja se olisi vaatinut suhteellisen paljon töitä valuvirheiden takia.
Muutamia kuvia on lisäilty ja tulen lisäämään vielä valmiista hattuhyllystä kunhan saan sen tehtyä. http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%20VR6/
Olen muuten tutkaillut tuota bensankulutusta omassa VR6:ni ja todennut ettei se niin järin suuria polttoainemääriä syö. Koko aikana, eli noin 6500km:n aikana, kärryn keskikulutus on ollut 10.2l/100km(ehkä himpun allekkin). Maantiellä ajettaessa ilmastoinnin ollessa päällä kulutus on 8.7l/100km ja ilman ilmastointia 8.2l/100km(maantiellä vauhdin ollessa n. 90km/h +-5km/h). Pelkässä kaupunkiajossa auto kuluttaa alle 11l/100km. Itse kuulun vielä siihen ryhmään joka tuppaa polkemaan tuota autoa välillä vähän reilummin, eli siis noista antamistani luvuista voisi ehkä nipistää vielä himpun, jos pyrkisi maksimaaliseen taloudelliseen ajoon. Eli tästä vertailua muille VR6:n omistajille, jos omanne syö huomattavasti suurempia määriä menovettä tällöin suosittelisin tarkistamaan moottorin kunnon. Lisäksi voisin vielä mainita sen, että käytän suhteellisen paljon "sähkölaitteita"(=lue musiikkivehkeitä) ja riittävän isolla volyymillakin, joka lisää huomattavasti laturin työskentelyä ja tämähän lisää myös kulutusta.
Joo kevät tulee ja sitä on rinnassa.. Omassa autossa tullut lisää sisävalojen korvikkeeksi ledejä. Kuva niistä heti kun olen tyytyväinen tulokseen. Viimeinen äänenvaimennin vaihtui teinihöönistä takaisin orkkikseen ja putkenpäät tulevat siinä vaihtumaan. Orkkis pönttöön laitetaan "diesel" putkenpäät kiinni(tuplana) eli ne alaspäin suuntautuvat. Lisäksi tässä ollaan uusia kevät vanteita suunnittelemassa. Huhtikuussa tulee viimeistään uudet vanteet ja koko on 17". Vaihtoehtojaki on jo katsottu. Lisäksi olen pohdiskellut pieniä ulkonäkö muutoksia autoon; splitteri etuhelman alle, uudet helmat sivuille ja uusi takahelma tai puskuri". Nämä muutokset tietysti enteilisivät auton maalausta jne..
Tässä lopuksi helpohko kysymys, mikä auto? (faijan auto kyseessä, oli eilen säädettävän ja penkissä) http://koti.phnet.fi/pasan4/arvaa.jpg
Tässä lopuksi helpohko kysymys, mikä auto? (faijan auto kyseessä, oli eilen säädettävän ja penkissä) http://koti.phnet.fi/pasan4/arvaa.jpg
Jeps .. Itseasiassa tuli tossa illanmittaa hieman viel pohdiskeltua noit ulkonäkömuutoksii ja saattaapi olla ettei ulkonäkö muutu millään tavalla. Maalautetaan vaan auto. Faija kun kävi säädättämässä autoaan tuolla "alt control oy":llä niin sieltä kuului kivoja uutisia. Saattaapi, että kun intti saadaan alta pois niin pidetään ulkonäkö nykyisellään mut tehdäänkin tekniikkaa autoon. Joka tapauksessa takakontin luukku kyllä muuttaa ulkonäköään.
Tässä lopuksi helpohko kysymys, mikä auto? (faijan auto kyseessä, oli eilen säädettävän ja penkissä) http://koti.phnet.fi/pasan4/arvaa.jpg
2.5tdi - 3.0tdi?
Jees eli intti ei ole ohi.. 7.7. loppuu tuo shitti, ja johtajakausi on meneillään. Parolan Panssarikoululla (PsRUK227).
Autosta; Radikaalimmat muutokset tapahtuu sitten vasta siis kesällä. Koska päivärahoilla ei paljon isoja muutoksia tehdä. Tuon RUK:n jälkeen kylläkin voi jotain pienempää jo tehdä sisustassa, mutta nuo tekniikan hommat menee kesälle. Vanteet, jos nyt saisin huhtikuussa(ilman suuria muutoksia).
Autosta; Radikaalimmat muutokset tapahtuu sitten vasta siis kesällä. Koska päivärahoilla ei paljon isoja muutoksia tehdä. Tuon RUK:n jälkeen kylläkin voi jotain pienempää jo tehdä sisustassa, mutta nuo tekniikan hommat menee kesälle. Vanteet, jos nyt saisin huhtikuussa(ilman suuria muutoksia).
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
Nuo sisäkuvat on sitten otettu pitkällä valotuksella ja vapaalla kädellä eli vähän heilahtaneita, mutta kyllä niistä selvän saa. Sisuksessa nuo valohommat ovat kylläkin vielä vaiheessa eli parannettavaa vielä on.
- Valot sisältä (4 lediä mittaristossa ja 4 keskikonsolissa): http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... avalot.JPG
- Mittaristo tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... aristo.JPG
- Keskikonsoli tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... onsoli.JPG
- Valot sisältä (4 lediä mittaristossa ja 4 keskikonsolissa): http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... avalot.JPG
- Mittaristo tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... aristo.JPG
- Keskikonsoli tarkempana: http://koti.phnet.fi/pasan4/VW%20Golf%2 ... onsoli.JPG
Viimeksi muokannut eskimo, 23.9.2006 17:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luotan kilometreihin.. hirveesti ne ei ainakaan voi heittää. Saadessani tuon auton mittaris oli 154tkm ja jakopään ääni on ollut kokoajan varsin siedettävä. Eli suuria kulumia ei ole, tämän takia en usko suuriin kilometri heittoihin. Sen verran tiedän että tuo auto on saksassa ajettu kiveen tai kolari. Ei mikään iso, mutta pusun on saanu apparin kulmaan.
Aijaa... minä en kyllä luota, enkä pahemmin omaankaan mittariin...
kun noita oikein tarkastelee niin aina on suomeen tuotuna juuri se alle 200tkm ajettu?
12v vanha auto...170tkm = n.14tkm/vuosi. itse ainakin ajan tuon ja himpun päälle vaikka en mielestäni edes käytä autoa hirveämmin.
Toki ei auto ajamalla hajoa, että ei niitä lukemia nyt niin tarvitse pelätä, kunhan huoltelee sillointällöin :)....
"Autot tykkää kun niillä ajetaan"
kun noita oikein tarkastelee niin aina on suomeen tuotuna juuri se alle 200tkm ajettu?
12v vanha auto...170tkm = n.14tkm/vuosi. itse ainakin ajan tuon ja himpun päälle vaikka en mielestäni edes käytä autoa hirveämmin.
Toki ei auto ajamalla hajoa, että ei niitä lukemia nyt niin tarvitse pelätä, kunhan huoltelee sillointällöin :)....
"Autot tykkää kun niillä ajetaan"
En kyllä perusta noista saksan autojen kilometrimääriin yhtään. Omassa taisi olla osto hetkellä 126tkm? Ei käynyt kyllä mielessäkään että kaikki oisi siinä. Nykyisellä ajettu hiukan enemmän ja kunto 100 kertaa parempi. Onhan se tietenkin hiukan uudempi. Toki jos -02 auton hakee sokeelta lääkäriltä. Enkä kyllä osta saksan tuliaista kilometrien perusteella vaan lähinnä hinnan ja kunnon mukaan.
Kaikki kuvat vaihtaneet hieman kokoaan ja paikkaansa.. Tarvi saada tuonne phnetin palvelimelle lisää tilaa joten autokuvat siirtyivät ImageShackiin.
Tässä on nyt uudet linkit noille kaikille kuville:
http://img484.imageshack.us/img484/6/takaviisto26su.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/8783 ... sto2cf.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/5449/sivu3tc.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/4760/sisus5sp.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/3739 ... lot4km.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/6518/pntt7qj.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/7569 ... ri28kz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/5710/moottori5mu.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9259 ... sto9lj.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/446/kontti1gz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9034 ... oli0mw.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/5092 ... kka3th.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/8237 ... to27ta.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/8907 ... sto5pq.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9005/etu5hp.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/4997/dsc012038eo.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9095/dsc012010ux.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9467/dsc012005pz.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/2130/dsc011992ym.jpg
http://img460.imageshack.us/img460/4650/dsc009265zj.jpg
Eli siinä nuo kaikki kuvat uusilla linkeillä mitkä esiintyvät tässä topicissa. Mukaan sattui muutama kuva mitä aiemmin ei ollut.
Otin tänään korjaamolta saatuani auton paikatusta kuvasta muutaman kuvan. Laitan nettiin huomenna kun aikaa riittää, vaikka kyseessä ei olekkaan pitkä operaatio.
Tässä on nyt uudet linkit noille kaikille kuville:
http://img484.imageshack.us/img484/6/takaviisto26su.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/8783 ... sto2cf.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/5449/sivu3tc.jpg
http://img484.imageshack.us/img484/4760/sisus5sp.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/3739 ... lot4km.jpg
http://img394.imageshack.us/img394/6518/pntt7qj.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/7569 ... ri28kz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/5710/moottori5mu.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9259 ... sto9lj.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/446/kontti1gz.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9034 ... oli0mw.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/5092 ... kka3th.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/8237 ... to27ta.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/8907 ... sto5pq.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9005/etu5hp.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/4997/dsc012038eo.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/9095/dsc012010ux.jpg
http://img362.imageshack.us/img362/9467/dsc012005pz.jpg
http://img380.imageshack.us/img380/2130/dsc011992ym.jpg
http://img460.imageshack.us/img460/4650/dsc009265zj.jpg
Eli siinä nuo kaikki kuvat uusilla linkeillä mitkä esiintyvät tässä topicissa. Mukaan sattui muutama kuva mitä aiemmin ei ollut.
Otin tänään korjaamolta saatuani auton paikatusta kuvasta muutaman kuvan. Laitan nettiin huomenna kun aikaa riittää, vaikka kyseessä ei olekkaan pitkä operaatio.
Viimeksi muokannut eskimo, 23.9.2006 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noniin.. Tässä on nyt ne eiliset kuvat mitä otin. Eli tällaisella pohjalla lähdetään katsastukseen. Eli noista nyt näkyy että nuo vanhat haperot paikat on paikkailtu ja ei pitäis katsastusmiehellä olla enään valittamista.
http://img458.imageshack.us/my.php?imag ... ski4ag.jpg <- kuskin puoli
http://img458.imageshack.us/img458/8706 ... ari3rx.jpg <- appari
Samalla säädettiin käsijarru kireemmälle.
http://img458.imageshack.us/my.php?imag ... ski4ag.jpg <- kuskin puoli
http://img458.imageshack.us/img458/8706 ... ari3rx.jpg <- appari
Samalla säädettiin käsijarru kireemmälle.
Kannattaa muuten tarkistaa noi kaikki koritulpat mitä pohjassa on, itsellä oli samalla tavalla juurikin kun sulla, koritulppien ympäriltä mätinyt. Ja vielä luulin ensin että ei ole kuin edestä juurikin samat kuin sulla, mutta karu totuus paljastui kun niitä muita rupes tarkistelemaan. Loppujenlopuksi tuli 6 paikkaa laitettua omaan autoon.
Kosei RT Maxi 15"x7" + Toyo Proxes T1-S 205/50/R15 http://img222.imageshack.us/my.php?imag ... t061ui.jpg
Ensi kesäksi nuo alle sekä takapäähän jonkun kokoiset spacerit noiden lisäks. Ens kesänä sitten leveempää alle.. albanzo sry bro, mut pääsin toistaseks niin tautisen halvalla noiden kans et oli pakko jättää Azevit :/.
Ensi kesäksi nuo alle sekä takapäähän jonkun kokoiset spacerit noiden lisäks. Ens kesänä sitten leveempää alle.. albanzo sry bro, mut pääsin toistaseks niin tautisen halvalla noiden kans et oli pakko jättää Azevit :/.
Juu eilen tuli kokeiltua kesävanteita alle ja metsään meni taas sekin homma. Vanteet eivät mahtuneet lähellekkään eteen, jarrut ottivat aivan liikaa kiinni. Sitten vielä pois ottaessa faija kaatoi yhen vanteista vahingossa rengasraudan päälle ja siitähän sitten lähti pala maalia pois(vähän liian iso :L). Kuvaa en jaksanut ottaa siitä että miten hankalaks meni vanne projekti/minkälainen pala irtos, mut sanottakoon, ettei lähelläkään ollut sopiminen. Nyt sitten vissiin pitäis kokeilla 6-8mm spacereitä eteen, että näkis kohtalon. Vanteet menee sitten vissiin myyntiin tj jos ei mahdu alle. Noh huominen aikaa löytää spacerit tai sitten lähtee kumit noilta vanteilta ja menee vanhoille ja myyn noi uudet vanteet. Löytyisköhän motonetistä spacereitä, kiire ois nyt saada.
Joop.. tänään kävin vähän muuttamassa hifi asennuksia. Takaovista lähti DSL:n 2-tiekoaksiaalit pois ja tilalle tuli originaalit. DSL:t saa mennä myyntiin. Lisäksi vähän muutin soittimen piuhoitusta ja korjailin broidin tuhoaman diskantin.
Pää projekti tänään oli saada kesärenkaat alle, muttei se onnistunut vieläkään. Viimeksi siis huomasin, että tarvitsen spacerit ja pidemmät pultit. Hommasin merkittömät 10mm spacerit eteen ja momo:n 20mm spacerit taakse. Pidemmät pultit tuli myös hommattua. Siltikään ei saatu kesävanteita alle kun noiden pulttien kanta oli liian paksu vanteisiin, huomen aamulla yritän käydä hommaamassa oikeat pultit. Kokeilin kuitenkin vanteiden omilla pulteilla(jotka nipin napin ylettävät kierteelle) varmistuakseni oliko spacerit onnistuneet, tai siis olinko onnistunut hankinnassa. Tässä vähän fotoja:
Plus pari muuta:
Sivulta
Takaa(just ja just :)
Kilkkeet
PS. Kun saadaan pultit niin pitää vaihtaa vanteet alle ja ajella reilu viikko tuolla korkeudella. vk:lla 18:sta on lomaa intistä niin silloin lasken autoa alaspäin varmaan sentillä tai parilla.
Pää projekti tänään oli saada kesärenkaat alle, muttei se onnistunut vieläkään. Viimeksi siis huomasin, että tarvitsen spacerit ja pidemmät pultit. Hommasin merkittömät 10mm spacerit eteen ja momo:n 20mm spacerit taakse. Pidemmät pultit tuli myös hommattua. Siltikään ei saatu kesävanteita alle kun noiden pulttien kanta oli liian paksu vanteisiin, huomen aamulla yritän käydä hommaamassa oikeat pultit. Kokeilin kuitenkin vanteiden omilla pulteilla(jotka nipin napin ylettävät kierteelle) varmistuakseni oliko spacerit onnistuneet, tai siis olinko onnistunut hankinnassa. Tässä vähän fotoja:
Plus pari muuta:
Sivulta
Takaa(just ja just :)
Kilkkeet
PS. Kun saadaan pultit niin pitää vaihtaa vanteet alle ja ajella reilu viikko tuolla korkeudella. vk:lla 18:sta on lomaa intistä niin silloin lasken autoa alaspäin varmaan sentillä tai parilla.
Viimeksi muokannut eskimo, 26.7.2006 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo se siitä. Tänään meni kumit vaihtoon takaisin vanhojen kesävanteiden päälle. Sunnuntain yritän vaihtaa vanhat vanteet + uudet levikepalat ja pultit alle. Menee niin saatanan vaikeeks noiden kosei:n vanteiden kanssa että myyn ne pois. Kiertelin tänään rengasliikkeitä ja soittelin königille kun kerran tuovat Kosein vanteita myyntiin, että olisko mahdollista saada pultteja noihin vanteisiin ja vastaus kaikkialta oli että ei. König ehdotti, että hommaan sellaiset levikepalat missä on pultit valmiina. Juu ei kiitos. Vanteet vaan myyntiin..
Joo siis on mulla tohon sopivat pultit, mut ei autoihin joissa on isot jarrut. Siis varmasti jos on "perusauto" jossa on normaali kokoiset levyt niin kyllä mahtuu. Mut ei kande ostaa noita jos aikoo levikepaloi käyttää/laittaa tai muuten levikkeen tulee olla maks 5mm. Eli tottakai vakio pultit jne.. löytyy vanteiden mukan.
Mikä niissä pulteissa on sitten erikoisempaa kun norm. pidemmissä pulteissa? ei kai ne nyt välttämättä kosein pultit tarvitse olla? aattelin vaan kun viimeksi pitempiää pultteja kaipailin niin oli niitä erikokoisilla kannoilla.Vai onko noissa koseissa jotain ihan uniikkia,vaikka erikoispieni kanta? Kun sellaisia pulttejakin olen nähnyt pitkinä missä on kuusiokolo kanta.Ja se on jo aika pieni.
Joo niis on kuusiokolo kanta ja pieni sellainen. Lisäksi niis on sellai sileä "keskittävä" osa(16mm pitkä) ja vasta sitten tulee kierre. Koseilta löytyy kyseisestä pultista 41mm kierteellä oleva mutta se kierre on liian tiheä golffiin. Golffin kierteelle sopivaa tiheyttä ei löydy kosein valikoimasta(eikä kenenkään muunkaan) pitkillä pulteilla. Stilautolla on kuusiokantaisia ruuveja mutta niistä puuttuu se sileä keskittävä osa ja ilman sitä vanteita ei saa kunnolla kiinni.
Jeps, vappuna vaihdoin kesäkiekot alle ja heitin eteen väliin 10mm spacerit ja taakse 20mm. Lisäksi tuli poistettua takaata pyyhkijä ja laitettua toistaseks reiän paikalle kumitulppa. Sit kun on rahaa maalaukseen niin sit tasotellaan jne. Lisäksi piuhotin autoon valmiiksi jo kaiutin piuhaa lisää, jotta saan nopeasti vielä vähän muuteltua musiikki vehkeitä. Lisään tuonne vielä SPL Dynamicsin S-1002:n vahvistimen. Tämän jälkeen asennus tulee musiikki vehkeiden osalta olemaan seuraavanlainen:
3-tie erillissarja(edessä):
SPL Dynamics S-1002 --> Etudiskantit ja keskiäänet
SPL Dynamics S-2002 --> Midbassot
2-tie erillissarja VW Original(takana)
Kontti:
-Vahvistimet, konkka, jakoblokki
SPL Dynamics S-4002 --> DLS MW10
Noihin setteihin sitten joku siisti asennus kun ehdin intiltä. Ja lopuksi hieman lisää kuvia:
Oikea etukulma
Mökiltä
Suoraa takaa
Vasen takakulma
Oikeasivu
Viimeksi muokannut eskimo, 26.7.2006 20:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jep nyt on laitettu tuo viimeinenkin vahvistin kii, piuhotukset kunnos jne.. soitinkin maalailtu uudelleen mustaks. Seuraavaks vois laittaa hieman siistimmin noin vahvistimet ja subin konttiin, niin ja vähän tiputtaa autoa(maybe). Tosin huomenillal takas kasarmille ja maanantaist alkaen 12vrk:n leiri niinisalos. Eli..
PS. ostakaa noi mun Koseit!! :)
PS. ostakaa noi mun Koseit!! :)
Pientä muutosta tapahtunut ja kontin rakennus aloitetaan heti kun materiaalit saadaan jostain. Tänään kiertelin lahden ja hollolan alueen puljuja etsiskellen MDF-levyä. Kaikki myy jotain 3mx1,5m kokoisia palasia, oli levyn paksuus mikä hyvänsä. Sinänsä tuommoinen levy ei liian iso ole, mutta hävikkiä tulee liikaa. Tarkoitus olisi tehdä kokonaan kontti uusiksi siten, että käytetään 25mm levyä subikoteloon, 15mm levyä rakenteisiin ja 6mm levyä pohjalevyyn. Vahvistimille tehdään pohjalle kotelo ja subikotelo tulee selkänojaa vasten. Varapyörä säilytetään autossa. Cleaned.be:n sivuilta löytyy yhdestä 3 korisesta golfista sellainen toteutus mikä olisi tarkoitus tehdä myös omaani, hyvin pienillä muutoksilla.
Puskurien muokkaus on suunniteltu, mutta ensin tarvitsen sellaiset lyhdyt keulalle jotka on varustettu vilkuilla. Eli jotain saattaa ainakin etupuskurin kohdalla arvailla.
Lisäksi jo tapahtunutta on; muovihelmat on poistettu, niiden liimoja ei kuitenkaan vielä, sekä kaarilevikkeet poistettu + pienet listapalat lisätty. Poistin myös sellaisen typerän teipin helmojen alta. Tietysti se oli kerännyt kosteutta alleen ja aiheuttanut pintaruostetta. Tuota pintaruostetta löytyi muutenkin aika paljon muovien alta, mutta näillä näkymin odotan talven tuloa ja silloin todennäköisimmin maalit ja ruosteet saavat kyytiä, kuten mahdollisesti koko autokin.
Muutama lisäkuva: 1, 2 ja 3.
Ps. Kosein vanteet siis eivät tule auton alle ja ovat myynnissä, mahdollisesti jo ostajakin niille.
Pps. Jos jollain on tietoa mistä saisi(lahden seudulta) pienempiä paloja MDF-levyä, niin voisin ottaa vinkkejä. Puukeskus, Starkki ja Hollolan viilu ja Laminaatti kierretty.
Puskurien muokkaus on suunniteltu, mutta ensin tarvitsen sellaiset lyhdyt keulalle jotka on varustettu vilkuilla. Eli jotain saattaa ainakin etupuskurin kohdalla arvailla.
Lisäksi jo tapahtunutta on; muovihelmat on poistettu, niiden liimoja ei kuitenkaan vielä, sekä kaarilevikkeet poistettu + pienet listapalat lisätty. Poistin myös sellaisen typerän teipin helmojen alta. Tietysti se oli kerännyt kosteutta alleen ja aiheuttanut pintaruostetta. Tuota pintaruostetta löytyi muutenkin aika paljon muovien alta, mutta näillä näkymin odotan talven tuloa ja silloin todennäköisimmin maalit ja ruosteet saavat kyytiä, kuten mahdollisesti koko autokin.
Muutama lisäkuva: 1, 2 ja 3.
Ps. Kosein vanteet siis eivät tule auton alle ja ovat myynnissä, mahdollisesti jo ostajakin niille.
Pps. Jos jollain on tietoa mistä saisi(lahden seudulta) pienempiä paloja MDF-levyä, niin voisin ottaa vinkkejä. Puukeskus, Starkki ja Hollolan viilu ja Laminaatti kierretty.
vw golf vr6 '94 :: Vaihdettu ::
Golffi läks, tilalla japanilainen takatuuppari ;) Yhden kuvan vois laittaa vkl:na.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 81 vierailijaa