VW Corrado G60 --Sisustan peltihommia yms.
Valvoja: ffp jäsenet
VW Corrado G60 --Sisustan peltihommia yms.
Tälläinen peli tuli ostettua kesän työkeikkoja silmällä pitäen. Kyllä nyt kelpaa mennä asiakkaille läiskimään adsl liittymiä kuntoon =)
Autossa oli jo ostaessa melko paljon kilkettä kiinni joten projekti koostuu pienestä paikkailusta ja fiksailuista. Puskurin vaihto taitaa olla seuraavana edessä ja tietenkin subbarin hankinta + kotelon rakentelu.
Kotelon paikaksi ajattelin takaronkin vasenta sivua tai vararenkaan paikkaa. Myös takapenkkien väliin saattaisia sopia 10" subbarin paikka. Mitään ghetto bassoja en tavoittele.
nykytilanne ulkoa
nykytilanne sisällä
Kotisivut:
http://personal.inet.fi/koti/casual/
7.12.2005
Motorfreaks gallery
http://www.motorfreaks.org/gallery/index.php?cat=10080
Lisää kuvia(sekava jäjestys/vanha palvelin):
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/
15.5.2005 19:07 kuvia lisätty mm. sisustaa
31.5.2005 12:08 kuvia lisätty mm. alustaa, hifiä + uusia ulkokuvia[
09.7.2005 01:00 kuvia lisätty mm. lasikuitu leikkejä, kolarikuvia...
Koulun palvelin usein alhaalla, valitan!
Varusteet:
Sisusta:
Sähkö:
-lasit (uudemman golffin kytkimillä)
-peilit (uudemman golffin kytkimillä)
-kattoluukku
-spoikka
-penkit
Valkoinen nahka sisusta (katto, ovet, penkit...)
D&W 10" ratti
Alumiini paneelia kojelaudassa
Alumiini matot
momo alunuppi
Ulkokuori:
Dietrich RS-style puskuri (kiinnitystä ja maalia vailla)
Dietrich Merkitön maski luomilla
Rieger R-RS takapuskurin lisäke
Rieger R-RS sivuhelmat
Azev K 9*16 ET15mm kevytmetalli vanteet
215/40 seka kumit (menee vaihtoon)
Takapyyhin poistettu
Avaimenreijät poistettu
VW-merkit poistettu
Alumiini antenni
tummat sivu vilkut
Moottori:
Supersprint -putkisto
Kisakatalysaattori
Öljyn lauhdutin
Hifit/ELektroniikka:
Sony MD-soitin
Sony CD-vaihtaja
Chorus car-3650 3-tie erillis sarja ( 1" Seas H 614 metallikalotti, 3" Audax HP080MO ja 6.5" Focal 6K3)
Clifford Concept-hälytin
Muuta:
Poikittaistuet edessä ja takana
Pussy wagon avaimen perä =)
EI karvanoppia
EI kuusia
Vikoja:
Pyöränkaaressa klommo
A-pilarissa klommo
ovessa maalivikaa
Konepellissä maalivikaa (pientä)
Takana VW-merkki poistettu huonosti
Vasen pitkä ei toimi (korjattu)
Miten vakio puskuri lähtee irti?
Sumareiden takana näkyy kaksi pultin päätä ja pulttien kannat näkyvät konehuomeen puolelta, ongelma on se että, noita ei mahdu mitenkään vääntelemään. =) Tarvitaanko tässäkin hommassa sitä hyvin koulutettua sirkushiirtä =)
Uuden puskurin vilkut ja sumarit on tarkoitus korvata kakkoskopan kirkkailla/tummilla vilkuilla.
Kommentit/kehitysideat ovat tietenkin tervetulleita!!!
Autossa oli jo ostaessa melko paljon kilkettä kiinni joten projekti koostuu pienestä paikkailusta ja fiksailuista. Puskurin vaihto taitaa olla seuraavana edessä ja tietenkin subbarin hankinta + kotelon rakentelu.
Kotelon paikaksi ajattelin takaronkin vasenta sivua tai vararenkaan paikkaa. Myös takapenkkien väliin saattaisia sopia 10" subbarin paikka. Mitään ghetto bassoja en tavoittele.
nykytilanne ulkoa
nykytilanne sisällä
Kotisivut:
http://personal.inet.fi/koti/casual/
7.12.2005
Motorfreaks gallery
http://www.motorfreaks.org/gallery/index.php?cat=10080
Lisää kuvia(sekava jäjestys/vanha palvelin):
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/
15.5.2005 19:07 kuvia lisätty mm. sisustaa
31.5.2005 12:08 kuvia lisätty mm. alustaa, hifiä + uusia ulkokuvia[
09.7.2005 01:00 kuvia lisätty mm. lasikuitu leikkejä, kolarikuvia...
Koulun palvelin usein alhaalla, valitan!
Varusteet:
Sisusta:
Sähkö:
-lasit (uudemman golffin kytkimillä)
-peilit (uudemman golffin kytkimillä)
-kattoluukku
-spoikka
-penkit
Valkoinen nahka sisusta (katto, ovet, penkit...)
D&W 10" ratti
Alumiini paneelia kojelaudassa
Alumiini matot
momo alunuppi
Ulkokuori:
Dietrich RS-style puskuri (kiinnitystä ja maalia vailla)
Dietrich Merkitön maski luomilla
Rieger R-RS takapuskurin lisäke
Rieger R-RS sivuhelmat
Azev K 9*16 ET15mm kevytmetalli vanteet
215/40 seka kumit (menee vaihtoon)
Takapyyhin poistettu
Avaimenreijät poistettu
VW-merkit poistettu
Alumiini antenni
tummat sivu vilkut
Moottori:
Supersprint -putkisto
Kisakatalysaattori
Öljyn lauhdutin
Hifit/ELektroniikka:
Sony MD-soitin
Sony CD-vaihtaja
Chorus car-3650 3-tie erillis sarja ( 1" Seas H 614 metallikalotti, 3" Audax HP080MO ja 6.5" Focal 6K3)
Clifford Concept-hälytin
Muuta:
Poikittaistuet edessä ja takana
Pussy wagon avaimen perä =)
EI karvanoppia
EI kuusia
Vikoja:
Pyöränkaaressa klommo
A-pilarissa klommo
ovessa maalivikaa
Konepellissä maalivikaa (pientä)
Takana VW-merkki poistettu huonosti
Vasen pitkä ei toimi (korjattu)
Miten vakio puskuri lähtee irti?
Sumareiden takana näkyy kaksi pultin päätä ja pulttien kannat näkyvät konehuomeen puolelta, ongelma on se että, noita ei mahdu mitenkään vääntelemään. =) Tarvitaanko tässäkin hommassa sitä hyvin koulutettua sirkushiirtä =)
Uuden puskurin vilkut ja sumarit on tarkoitus korvata kakkoskopan kirkkailla/tummilla vilkuilla.
Kommentit/kehitysideat ovat tietenkin tervetulleita!!!
Viimeksi muokannut Kalle H, 1.11.2008 9:46. Yhteensä muokattu 33 kertaa.
Itse ainakin otin jarruille kylmää ilmaa ohjaavat putket pois ja sisälokarit. Sen jälkeen avasin pultit ja pois lähti.
Eli puskuri on siis kahdella pultilla kiinni? Sivuilla (lokarin vieressä) näytti olevan joku kiinnitys (taisiavat olla vain liu'ut). On muuten häijyt ne putket jotka menee jarruille. Isällä tippu leuka paikaltaan =) (taas)
Ja ehdottomasti 3 kopan vilkut. 2 kopan ei sovi ollenkaan corradoon!
3-kopan vilkut ovat myös harkinnassa, tosin niitä on jo suomessakin muutamat. Jotain muuta pitäisi keksiä. Pitää laittaa photari huutamaan niin saa vähän visiota.
... kuvat poistettu palvelimelta... sorry! ...
Viimeksi muokannut Kalle H, 15.10.2005 21:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Projekti on taas nytkähtänyt pikkusen eteenpäin. Osia, maalia ja renkaita on tilailtu/kyselty.
Auton alustasta löytyikin KW:n säädettäväalusta progressiivisilla jousilla (mallista ei tietoa). Alustaa säädettiin 2 cm ylös päin (joka tosin vaikutti auton korkeuteen noin 1 sentin). Pikkusen olisi vielä tarkoitus nostaa jotta "pehmeämpää" jousta saisi hieman enemmän esiin. KW:n alustaa voin suositella kaikille. Säätö toimi loistavasti kun ensin oli puhdistanut ja öljynnyt kaikki kierteet kunnolla.
KW 70-170 merkintä
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0899.JPG
Yleiskuva alustasta
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0901.JPG
Maavara etulipasta (piha on hitusen kalteva eteenpäin)
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0916.JPG
Auton alustasta löytyikin KW:n säädettäväalusta progressiivisilla jousilla (mallista ei tietoa). Alustaa säädettiin 2 cm ylös päin (joka tosin vaikutti auton korkeuteen noin 1 sentin). Pikkusen olisi vielä tarkoitus nostaa jotta "pehmeämpää" jousta saisi hieman enemmän esiin. KW:n alustaa voin suositella kaikille. Säätö toimi loistavasti kun ensin oli puhdistanut ja öljynnyt kaikki kierteet kunnolla.
KW 70-170 merkintä
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0899.JPG
Yleiskuva alustasta
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0901.JPG
Maavara etulipasta (piha on hitusen kalteva eteenpäin)
http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/mini-DSCN0916.JPG
ruttua ja silottelua
Joudun tossa vähän väistelemään kanssa autoilijoita ja tässä tulos:
Auto on nyt laakkosella tarkastuksessa jne... pojat ovatkin löytäneet minulle jo uuden vanteen ja renkaan, joten ensi viikolla auton pitäisi olla taas liikenteessä.
Nyt on kuitenkin ollut hyvää aikaa väsäillä puskuria ja suunnitella projektia.
Puskuriiin tulee golf kakkosen kirkkaat vilkut kuva
puskurista on lisäksi rekisterikilvenkolo tasoituksessa kuva
verkkojen kiinnikkeet kuva
kuvia on lisää osoitteessa http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/
Auto on nyt laakkosella tarkastuksessa jne... pojat ovatkin löytäneet minulle jo uuden vanteen ja renkaan, joten ensi viikolla auton pitäisi olla taas liikenteessä.
Nyt on kuitenkin ollut hyvää aikaa väsäillä puskuria ja suunnitella projektia.
Puskuriiin tulee golf kakkosen kirkkaat vilkut kuva
puskurista on lisäksi rekisterikilvenkolo tasoituksessa kuva
verkkojen kiinnikkeet kuva
kuvia on lisää osoitteessa http://www.edu.stadia.fi/~0301827/Corrado/
Viereisellä kaistalla ajanut auto väisti jotain tiellä olevaa estettä (muovipussi tms.) jolloin se koukkas oikein kunnolla mun kaistalle. Pelkkä jarrutus kun ei riittänyt niin mun piti väistää keskirotvallin puolelle = (. Kanttaria tossa kohtaa oli n15cm johon rengas/vanne rasahti oikein kunnolla. Myös puskuriin tuli pieni ventti, mutta se nyt on menossa kuitenkin vaihtoon. Henkilö vanhinkoja ei tullut (kiitos turvavöiden ja "kuppi"penkkien).
Tekis mieli maalata samalla noi muut osat (puskuri, takaluukku, helmat, vasen kylki, kyljet pokkauksista alaspäin), mutta laakkosen maalaus hinnat on melko suolasia. Pitää kuitenkin mennä vielä pyytämään tarkempi maalaus arvio jos vaikka hinnoista päästäis sopuun.
Tosta vanhasta vanteesta / rankaasta on tulossa jonkinlainen sisustuselementti, kunhan emännän kanssa päästään asiasta sopuun.
Tekis mieli maalata samalla noi muut osat (puskuri, takaluukku, helmat, vasen kylki, kyljet pokkauksista alaspäin), mutta laakkosen maalaus hinnat on melko suolasia. Pitää kuitenkin mennä vielä pyytämään tarkempi maalaus arvio jos vaikka hinnoista päästäis sopuun.
Tosta vanhasta vanteesta / rankaasta on tulossa jonkinlainen sisustuselementti, kunhan emännän kanssa päästään asiasta sopuun.
mk2 vilkkua puskuriin
vilkun reijät ovat siis valmiina. Paikoillaan on nyt motonetin savun harmaat mk2 gti vikut. Nuo vilkut näyttävät kyllä ihan keltaisilta ja tulevat vaihtumaan kirkas optiikka vilkkuihin (saa tarjota jos jollain on ylimääräset). Vilkut tulevat asettumaan hieman syvemmälle puskuriin kunhan saan niille kiinnikkeet tehtyä.
Mielestäni nuo vilkut istuvat tohon ihan kivasti. Ovat nyt sitten ainakin melko uniikit =).
Saa kommentoida!
Jos jollain on linkkejä samanlaisista vilkuista niin saa pistää linkkiä. Lähinnä tuo asennus syvyys askarruttaa.
kuva edestä
lisää kuvia
Mielestäni nuo vilkut istuvat tohon ihan kivasti. Ovat nyt sitten ainakin melko uniikit =).
Saa kommentoida!
Jos jollain on linkkejä samanlaisista vilkuista niin saa pistää linkkiä. Lähinnä tuo asennus syvyys askarruttaa.
kuva edestä
lisää kuvia
www.corrado-database.nl siellä on noita vilkkuja useissa corroissa. Ei muutakun vakoilemaan. Ja muistaakseni seidl myy valmista puskuria II koppasen vilkuille.
Pientä päivitystä taas pitkästä aikaa. Puskuri on maalaustavaille valmis kiinnikkeineen päivineen. Tosin tuota maalausta joutuu hieman miettimään, koska samalla pitäisi paikkailla muutama muukin kohta. Eli se saattaa jäädä talveen. Talvella autolla ei ajeta, joten silloin on hyvää aikaa laitella sitä kuntoon.
Nyt on ollut keskustelua noista renkaan ylityksistä ja tässä on omastani kohtuu hyvä kuva:
eturengas
vanne: 16x9 rengas: 16/215/40
Rengas tulee joitakin millejä kaaren yli.
Sekarengastuskin vaihdettiin pois ja tilalle tulivat ECSTA Suprat jotka ovat kumhon valmistamat. Renkaisiin olen ollut todella tyytyväinen ja kiihtyvyyskin tuntui paranevan huomattavasti kun tehoja ei mene savuna ilmaan. Renkaan hain/asennutin mansen-autossa.
Alumiinisiin lattiamattoihin minulla meni hermot täysin joten ne vaihdoin simoni-rasing:in valmistamiin kangas mattoihin, jotka ovat väriltään mustat. Nämä hankin polar-autosta.
Ahtopainemittarin asensin kromiputkeen kojelaudan vasempaan etunurkkaan. Kromiputki ja mittari ovat merkiltään auto gauge. Kiitos kavereillä tästä syntymäpäivä lahjasta. =)
Nämä taisivat olla myös polarista
Ahtopaineet käyvät parhaimmillaan rajussa ylämäki kiihdytyksessä ennen rajoitinta ~1.1barissa ja meno on sen mukaista =)
Kuvia on tulossa lisää kunhan saan taas kameran näppeihini.
Nyt on ollut keskustelua noista renkaan ylityksistä ja tässä on omastani kohtuu hyvä kuva:
eturengas
vanne: 16x9 rengas: 16/215/40
Rengas tulee joitakin millejä kaaren yli.
Sekarengastuskin vaihdettiin pois ja tilalle tulivat ECSTA Suprat jotka ovat kumhon valmistamat. Renkaisiin olen ollut todella tyytyväinen ja kiihtyvyyskin tuntui paranevan huomattavasti kun tehoja ei mene savuna ilmaan. Renkaan hain/asennutin mansen-autossa.
Alumiinisiin lattiamattoihin minulla meni hermot täysin joten ne vaihdoin simoni-rasing:in valmistamiin kangas mattoihin, jotka ovat väriltään mustat. Nämä hankin polar-autosta.
Ahtopainemittarin asensin kromiputkeen kojelaudan vasempaan etunurkkaan. Kromiputki ja mittari ovat merkiltään auto gauge. Kiitos kavereillä tästä syntymäpäivä lahjasta. =)
Nämä taisivat olla myös polarista
Ahtopaineet käyvät parhaimmillaan rajussa ylämäki kiihdytyksessä ennen rajoitinta ~1.1barissa ja meno on sen mukaista =)
Kuvia on tulossa lisää kunhan saan taas kameran näppeihini.
Viimeksi muokannut Kalle H, 5.10.2005 0:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ostin tossa uuden akun ja samalla ajattelin valmistautua hieman talven hifi asennuksia varten. Taivuttelin akun päälle "katon" pleksistä johon on sitten helppo asennella sulakepesät ja sitoa johdot siistiksi. Melko hyvä tuli mielestäni, tosin hieman joutuu vielä hiomaan ja säätämään sitä.
Käytetyt materiaalit:
1x optima red top akkua
2x bilteman akkukenkiä
2x 21mm rengas liittimiä
~1m sinistä 25mm2 piuhaa
??x pieniä rengas liittimiä
pala pexiä (makso euron) =)
bitumia (akun alle) kun on akku tuollainen "järeämalli"
Huomatkaa kuvassa oleva "buunattu" pissapojan säiliö. (johdot laitoin vielä kuvaamisen jälkeen kivasti nipulle)
--lisää todisteita--
Tuollainen n. 3mm paksu pelxi taipuu ihan nätisti kun sitä lämmitelee rauhassa kuumailmapuhaltimella ja taittaa tämän jälkeen varovasti. Kannattaa kokeilla =)
Nyt ei enään ajotietokoneen kello nollaannu startissa ja lähtee muutenkin mukavasti käyntiin kun on tuoretta maakaapelia startille asti.
Käytetyt materiaalit:
1x optima red top akkua
2x bilteman akkukenkiä
2x 21mm rengas liittimiä
~1m sinistä 25mm2 piuhaa
??x pieniä rengas liittimiä
pala pexiä (makso euron) =)
bitumia (akun alle) kun on akku tuollainen "järeämalli"
Huomatkaa kuvassa oleva "buunattu" pissapojan säiliö. (johdot laitoin vielä kuvaamisen jälkeen kivasti nipulle)
--lisää todisteita--
Tuollainen n. 3mm paksu pelxi taipuu ihan nätisti kun sitä lämmitelee rauhassa kuumailmapuhaltimella ja taittaa tämän jälkeen varovasti. Kannattaa kokeilla =)
Nyt ei enään ajotietokoneen kello nollaannu startissa ja lähtee muutenkin mukavasti käyntiin kun on tuoretta maakaapelia startille asti.
Muutama hassu kaapeli tosta + kengästä lähteekin. Eikö ois kannattanu jo harkita jotain erillistä jakoblokkia josta ois jakanu noita ohempia kaapeleita. Oisit saanu tuon akun päällisen vielä siistimmäksi. Jos tuohon vielä yhden paksun kaapelin hifejä varten pistät niin ahdasta tulee.
Kyllä tarkoituksena onkin asentaa tuollainen blokki (tai oikeestaan blokit). Loppui vaan eilen päivä kesken, kun auto piti saada takaisin ajoon.
Konttiin on myös vedetty 25mm kaapeli valmiiksi joka on tarkoitus vetää nätisti sukakkeen kautta tohon akulle kun sen aika koittaa.
Solenoidin asentelin
Nakertelin tossa ohimennen (pirullinen projekti) solenoidin takakonkkiin ja kytkimen hyttiin, josta saa kontin auki näppärästi. Vielä pitäisi ohjelmoida hälyttimen kaukosäädin ohjaamaan tuota releen avulla. Ideanahan on siloittaa tuo takavalojen väli ja poistaa lukkopesä sekä siirtää kilpeä alemmas. Kilpeen tulee varmaankin sellaiset "mutteri valot" Solenoidin kiinnitystä ajattelin vielä tukevoittaa alumiinilevyn avulla.
Käytetyt materiaalit:
-"trunk open kit" (motonet) 19,90€
-vaijetiputkea (vanhan pyörän jarrusta)
-Kutiste sukkaa, nippareita...
-aikaa reilusti
edit:
Jouduin supistamaan kuvia, kotisivutilan rajoitteiden takia.
http://personal.inet.fi/koti/casual/
^kuvat supistetussa muodossa.
Käytetyt materiaalit:
-"trunk open kit" (motonet) 19,90€
-vaijetiputkea (vanhan pyörän jarrusta)
-Kutiste sukkaa, nippareita...
-aikaa reilusti
edit:
Jouduin supistamaan kuvia, kotisivutilan rajoitteiden takia.
http://personal.inet.fi/koti/casual/
^kuvat supistetussa muodossa.
Viimeksi muokannut Kalle H, 17.12.2005 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kilpeen tulee varmaankin sellaiset "mutteri valot"
itsekkin noita olen miettinyt... mistä saa ja onko hinnasta hajua? kun ei noita kilven valoja ole.Tai on mutta ne on siellä orkkispaikalla ja kilpi alhalla puskurissa,tosin eipä niitä kukaan ole kaivannut.Ei edes katsastuksessa,jota ihmetteli suuresti.
Itsekkään en ole ihan tyytyväinen tuohon paikkaan, mutta sillä saisi sopivasti tuon vetolenkin piiloon. Kattoo miltä se nyt näyttää sinne livenä. Tavoitteena on juuri tuollainen siloiteltu luukki. Toi kilvenupotus olis muuten ihan jees, mutta muovin ja kuidun yhdistäminen ei välttämättä ole kovin pitkäikäinen ratkaisu. Itse on osaa/pysty tekemään muovi hitsailuita tms.
folia tech valmistaa noita valoja ainakin. Pitäis mennä huomenna noita kyseleen polar-auto varusteesta.
folia tech valmistaa noita valoja ainakin. Pitäis mennä huomenna noita kyseleen polar-auto varusteesta.
http://koti.phnet.fi/levis/sekalaista/N ... 0takaa.jpg
Tossa Nissanissa on tollanen teline upotettuna. Liekkö olis edes pahan näköinen jos asiallisesti tekisi sen. EI tarvisi muuta kuin nuo kehykset/upotus maalata. Vai miltähän rosterinen näyttäs..?
Tossa Nissanissa on tollanen teline upotettuna. Liekkö olis edes pahan näköinen jos asiallisesti tekisi sen. EI tarvisi muuta kuin nuo kehykset/upotus maalata. Vai miltähän rosterinen näyttäs..?
Mites tuntuu, että tämä kilpien siirtely on vähän sellainen periaate-juttu, kun se yleensä näyttää lähinnä tökeröltä, kun on asennettu jonnekin puskimen päälle suoraan. Usein näissä siloitelluissa minusta se alkuperänenkin näyttää paremmalta. Jos sen haluaa kerran siirtää niin miksi tehdä siitä huitaistun näköinen? Tuo puskuriin upottaminen näyttäis aika hyvältä.
Jeps jeps. Tuli tossa takavaloihin vedettyä punaista lakkamaalia(kuvia tulossa). Näyttäis onnistuvan ihan kivasti. Tota kilpiä oon nyt sovitellu vähän joka puolelle perää, mutta jotenkin tuntuu että se ei oikein sovi mihinkään. Paras taitaa tulla kun laittaa sen tuonne keskelle alas. Jos tuo ei sitten miellytä niin voihan sen upotuksen väsäillä. Joku kehys vois olla ihan hyvä, mutta katotaan nyt miten tässä käy. Itse en vain tykkää siitä kun se on tuossa valojen välissä (näyttää jotenkin tökeröltä).
::kilpi keskellä alhaalla(pieni)(97.17 kt )::
::kilpi keskellä alhaalla(iso)(664.3 kt)::
Lisää kikkailua:
::8" 4:3 kosketusnäyttö (pieni)(92.63 kt)::
::8" 4:3 kosketusnäyttö (iso)(450.55 kt)::
Tuollainen näyttö olis kitupiikissä myynnissä hintaa 299€. Itseltä löytyis melkein kaikki muu tarvittava... pitäisköhän sitä tollannen viritellä...? tohon sais näppärästi mm. gps, mp3, leffat, netin, wlan (kotoa musiikit näppärästi)... tai vaikka 5.1 dolby digitaalit.... hmm
edit: tarkensin vähän linkkiä
Eipä muuten ookkaan mikään erikoinen toi näyttö resoluuto on "vain" 800x600 (HxW) saatavilla on paljon näyttöjä 1024x768 (HxV) resoluutiolla. Myös tuo n.20cm asennus leveys tuottaa hieman ahtautta. Eli joku 7" tuuman näyttö saattais olla järkevämpi.
::kilpi keskellä alhaalla(pieni)(97.17 kt )::
::kilpi keskellä alhaalla(iso)(664.3 kt)::
Lisää kikkailua:
::8" 4:3 kosketusnäyttö (pieni)(92.63 kt)::
::8" 4:3 kosketusnäyttö (iso)(450.55 kt)::
Tuollainen näyttö olis kitupiikissä myynnissä hintaa 299€. Itseltä löytyis melkein kaikki muu tarvittava... pitäisköhän sitä tollannen viritellä...? tohon sais näppärästi mm. gps, mp3, leffat, netin, wlan (kotoa musiikit näppärästi)... tai vaikka 5.1 dolby digitaalit.... hmm
edit: tarkensin vähän linkkiä
Eipä muuten ookkaan mikään erikoinen toi näyttö resoluuto on "vain" 800x600 (HxW) saatavilla on paljon näyttöjä 1024x768 (HxV) resoluutiolla. Myös tuo n.20cm asennus leveys tuottaa hieman ahtautta. Eli joku 7" tuuman näyttö saattais olla järkevämpi.
Viimeksi muokannut Kalle H, 11.10.2005 2:27. Yhteensä muokattu 6 kertaa.
Mielenkiintoista kaapelituningia ;)
jep, pitää yrittää tehdä sitä mikä itseltä parhaiten onnistuu... niin juu tulihan tänään vedettyä myös kaapelit takakonttiin! nyt sinne menee seuraavat piuhat:
2 x RCA kaapelit (heräte sähköillä)
4 x kaiutinpiuhat
25mm virta (eripuolella autoa)
::Tässä vielä suunnitelmat koko audio hässäkästä(pieni)(46.88 kt)::
Ei nyt tullu mitään kovin siistiä mutta saa kelvata... Kai tosta nyt yleiskuvan saa.. =)
http://www.kitupiikki.net/productdescription1883.aspx
Totako tarkoitit?`Sun laittama linkki vie etusivulle.
Totako tarkoitit?`Sun laittama linkki vie etusivulle.
Pitää jatkossa karsia isolla kädellä noita kuvia vähemmälle, ajattelin että ne menee tossa kun tekee tollaset galleriat, siitä sitten vaan kattoo ne kuvat jotka näyttää kiinnostavalta. En ole mikään ammattikuvaaja joten noi nyt on tollasia räpsyjä. (vanhoihin kuviin en pääse enään käsiksi, koska ne ovat vanhan kouluni palvelimella) Yritän parantaa tapojani...Senverran marisen että tuolla kuvissa on samoista kohteista kuvia useaan kertaan. No ei siinä vielä mitään mutta kun on epäonnistuneita kuvia samasta kohteesta monta kertaa niin ei niin hauska :)
Tarkoitit varmaan p.i.m.p. =) (ei rehuja nenään)Siisti raado, sisusta on todellakin p.i.n.p
Onko sulla subi jo hankittuna ?
Ei ole vielä ja taitaa vähän venyä toikin homma kun pitää päivittää tota soitinta. Tuolla elementillä hinta/laatu kohtaavat mielestäni aika mukavasti.
Noniin nyt on sitten kuvia vilkuista ja pc:n sovittelusta.
Pc:n osia sovittelin hansikaslokeroon, mutta eiväthän ne sinne mahtuneet. Kun hansikas lokeron otti irti, niin tilaa löytyikin jo ihan mukasti. Syvyys suunnassa jää n.2mm ylimääräistä. Tuohon saa vielä nipin napin luukun eteen. Tosin lokeroa joutuu tällöin leikkelemään melkoisesti. Kovalevy tulee roikkumaan pyöränsisäkumien(tms.) varaan tuohon emon päälle. DVD asema tulee keskikonsoliin näytön alle.
::kuvat(galleria)::
::näytön paikka: lämppärin kytkimet siirretty (mittasuhteet nyt melko tarkat)(pieni)::
::isompi::
Mini-itx emo olis kyllä nyt poikaa, mutta kun ei oo varaa niin ei oo varaa. Näytöksi tulee varmaankin toi kitupiikin 8" vempele
Viimeksi muokannut Kalle H, 15.11.2005 16:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Eilen laitoin vielä koneen kasaan ja asensin käyttiksen sisään(xp pro).Koneessa on nyt asennettuna seuraavat osat:
-ESC (elite group) k7s5a emo
-1600Mhz Duron
-256 DDR 333
-40 GB kovalevy
-CD/DVD asema
-G4Force 4 näytönohjain
-trust 5.1 äänikortti
softat:
-media egine
-ffdshow (video kodekit)
Kone käynnistyy nyt n. 35 sekunnissa (15s bios / 20s xp) tästä on hyvä lähteä parantamaan. Tuo media engine vaikuttaa kyllä todella pätevältä auto käyttöön. Onhan se suunniteltukin käytetteväksi juuri kosketusnäytöllä. Se muistaa mm. soittokohdat jolloin musiikki/video jatkuu samasta kohdasta kuin mihin se jäi.
::mp3 soi(pieni)(69.37 kt)::
::valikko(pieni)(56.68 kt)::
Näytöksi tilasin tuon kitupiikin kauppaaman tekeleen ja sen pitäisi saapua huomenna jolloin luvassa asennus kuvia ja alku tunnelmia.
-ESC (elite group) k7s5a emo
-1600Mhz Duron
-256 DDR 333
-40 GB kovalevy
-CD/DVD asema
-G4Force 4 näytönohjain
-trust 5.1 äänikortti
softat:
-media egine
-ffdshow (video kodekit)
Kone käynnistyy nyt n. 35 sekunnissa (15s bios / 20s xp) tästä on hyvä lähteä parantamaan. Tuo media engine vaikuttaa kyllä todella pätevältä auto käyttöön. Onhan se suunniteltukin käytetteväksi juuri kosketusnäytöllä. Se muistaa mm. soittokohdat jolloin musiikki/video jatkuu samasta kohdasta kuin mihin se jäi.
::mp3 soi(pieni)(69.37 kt)::
::valikko(pieni)(56.68 kt)::
Näytöksi tilasin tuon kitupiikin kauppaaman tekeleen ja sen pitäisi saapua huomenna jolloin luvassa asennus kuvia ja alku tunnelmia.
Emo on ihan perus ATX lätty jota ei ole tarkoitettu ainakaan autoon =). Tollasen tavallisen emon kanssa tulee ainakin seuraavat ongelmat:onko toi ihan autoon suunniteltu emo?
-koko
-sähkönsyöttö
Itse pyöritän tuota aluksi nyt invertterin avulla, eli seuraavasti.
12V(auto) -> 230V(invertteri) ->230V atx poweri -> emo levylle sähköt +12V, +5V, +3,3V, 0V, -5, -12.
Helpommalla pääsisi jos ostaisi tälläisen powerin. Jolloin homma toimisi seuraavasti:
12V(auto)-> 12V atxauto poweri ->emo levylle sähköt +12V, +5V, +3,3V, 0V, -5, -12.
Mutta näillä mennään nyt aluksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sain näytön tänään ja aloitin sitä tässä jo hieman asentelemaan. Keskikonsolia jouduin leikkelemään melko rajusti, mutta kyllä sen näytön saa sinne sopimaan. Ilmanvaihto hässäkän pohjan siirsin jo entisen tuhkakupinkohdalle. Näytön ja säätimien väliin mahtuu vielä CD/DVD asema jos sellaisen nyt sinne päätän laittaa. Tuon konsolin muokkailu onnistuu melko kätevästi kolvin ja kuumailma puhaltimen avulla.
Näyttö vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Tosin sen sisäinen rakenne on melkoisen sekava (näyttää siltä kun se olisi rakennettu jossain autotallissa). Avasin sen koska minun pitää siirtää tuota virta liitintä jotta se ei kasvattaisi tuota leveyttä turhaan.
::~::kuvat näytöstä ja keskikonsolista::~::
Se joka tunnistaa musiikki videon ensimmäisenä on voittanut pullakahvit pyynikin näkötornilla.
Näyttö vaikuttaa ihan pätevältä peliltä. Tosin sen sisäinen rakenne on melkoisen sekava (näyttää siltä kun se olisi rakennettu jossain autotallissa). Avasin sen koska minun pitää siirtää tuota virta liitintä jotta se ei kasvattaisi tuota leveyttä turhaan.
::~::kuvat näytöstä ja keskikonsolista::~::
Se joka tunnistaa musiikki videon ensimmäisenä on voittanut pullakahvit pyynikin näkötornilla.
Ja kuuntelijat valmiina, nyt lähtee viimeinen selonteko
ja tää murhaa kaiken ja lyön siitä vaikka mun kivekseni vetoo
monien läpät ja movet yksinkertasesti etoo
mä teen suu kiinni parempaa settii mun luurin äänimemoon
;)
edit. pikku virhe ;)
ja tää murhaa kaiken ja lyön siitä vaikka mun kivekseni vetoo
monien läpät ja movet yksinkertasesti etoo
mä teen suu kiinni parempaa settii mun luurin äänimemoon
;)
edit. pikku virhe ;)
Viimeksi muokannut albanzo, 15.10.2005 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tänään ei tapahtunut sen kummampaa kun, että laitoin bitumit ja vaimennusmatot repsikan puolelle eteen ja taakse. No tais siinä samalla mennä myös "pyöränkotelot". laitoin sitten oikein kunnolla umpeen koko pohjan. Valitettavasti ei ollu kameraa mukana.
niin juu softa vaihtu "road runneriin". Toi vaikuttaa hieman paremmalta kun toi media engine.
Maanantaina jatkuu taas pc-rojekti kun alkaa toi syysloma =)
P.S. Melko vakuuttavaa toi teidän tuntemus.... =)
Setä hoitaa pesää niinku gynegoloki.....
niin juu softa vaihtu "road runneriin". Toi vaikuttaa hieman paremmalta kun toi media engine.
Maanantaina jatkuu taas pc-rojekti kun alkaa toi syysloma =)
P.S. Melko vakuuttavaa toi teidän tuntemus.... =)
Setä hoitaa pesää niinku gynegoloki.....
videot voi imutella täältä.
Tänään sain vetästyä ensimmäisen kerroksen kuitua tohon keskikonsoliin. Mainaa kyllä olla melko ahdasta ton näytön kanssa... perskeles
Tänään sain vetästyä ensimmäisen kerroksen kuitua tohon keskikonsoliin. Mainaa kyllä olla melko ahdasta ton näytön kanssa... perskeles
Entä tämmönen asennus? Ihailtavan hienoa jälkeä jenkkilän miehellä. Oem rulaa. Niin no sun näyttö voi olla liian suuri tuollaiseen asennukseen...
-
- -
- Viestit: 4
- Liittynyt: 24.10.2005 10:37
Millanen homma noi säätövivut on siirtää tuonne alas? Onkohan ilmastoidussa taas jotain hankalampaa siirron kanssa?
Eipä toi ollu mikään mahdoton homma. Sinne paneelin taakse tulee ainakin mulla pari vaijeria ja yks johto. Vaijereissa ja piuhoissa on sen verran varaa että niitä voi siirtää. Ainoa ongelma on se että keskikonsoli kapeenee hieman alaspäin jolloin säätimiä ei saa aivan sen lokeron yläpuolelle.
Kuvia yritän saada tossa viikonlopun aikana. Tosin tietokoneen asentelu jää varmaan ensi kevääseen, jos vaikka sitten ostais ne mini-itx vermeet niin homma helpottuis.
Toimii muuten mukavasti toi kosketusnäyttö täällä kotonakin. Joutuu varmaan ostaan tollasen toisen autoon.
Noniin nyt on sitten kuvia näytön kehyksestä ja talvi"vanteista". Paketilla on kokoa 185/55/15. On muuten pehmee kyyti noilla renkailla verrattuna kesänakkeihin. Renkaat olivat merkiltään Nokiaa ja malliltaan Hakkapeliitta Q, eli kitkoilla mennään.
Näytönkehys rupee olemaan ihan hyvin muodossaan tosin hiomista on vielä ihan riittävästi. Kehyksen verhoilen varmaankin mustalla keinonahalla.
kuvia on taas vähän turhan paljon, mutta katsokaan ne mitkä kiinnostaa.
::Kuvat::
Jousi/iskari paketista selvis taas lisää eli takana on SM Speed Machine iskarit ilmeisesti KW:n jousilla. Edessä taitaa olla Konit tai sitten ei....?
Näytönkehys rupee olemaan ihan hyvin muodossaan tosin hiomista on vielä ihan riittävästi. Kehyksen verhoilen varmaankin mustalla keinonahalla.
kuvia on taas vähän turhan paljon, mutta katsokaan ne mitkä kiinnostaa.
::Kuvat::
Jousi/iskari paketista selvis taas lisää eli takana on SM Speed Machine iskarit ilmeisesti KW:n jousilla. Edessä taitaa olla Konit tai sitten ei....?
Paketilla on kokoa 185/55/15. On muuten pehmee kyyti noilla renkailla verrattuna kesänakkeihin. Renkaat olivat merkiltään Nokiaa ja malliltaan Hakkapeliitta Q, eli kitkoilla mennään.
samapaketti oli itsellä alla viime talven ja heti ensimmäisen 10km jälkeen tuli mielen ajatus-Olen minä tyhmä kun pitää itseään kesällä kiusata noilla"väärän kokoisilla" renkailla,kun orkkis koolla saa niin pehmeää ja mukavaa kyytiä,ilman mitään turhia vetelemisiä ja hakemisia.
Juu.... ja samalla huomaat katselevasi ensikesäksi isompaa/leveempää vannetta ja leveempää rengasta matalammalla profiililla... =)samapaketti oli itsellä alla viime talven ja heti ensimmäisen 10km jälkeen tuli mielen ajatus-Olen minä tyhmä kun pitää itseään kesällä kiusata noilla"väärän kokoisilla" renkailla,kun orkkis koolla saa niin pehmeää ja mukavaa kyytiä,ilman mitään turhia vetelemisiä ja hakemisia.
Olen tässä aloitellut kesävanteiden kiillotusta ja ne alkavatkin olemaan jo ihan hyvässä vaiheessa. Kaksi vanteista on hiottu nyt lähes kokonaan 320 paperilla ja muut 240 karkeudella. On muuten todella v*ttumaisen muotoset nuo puolien välit ei meinaa mikään työkalu taipua tonne. Onneks on vielä pitkä talvi aikaa (kai sekin kesken loppuu =) ). Tähän asti suurin homma on ollut alumiinivalun röpelöiden tasoitus. Vannemaalia ei ollut "huulissa" oleenkaan. Tosta nyt hiotaan vielä ainakin 1200 paperiin asti jonka jälkeen seuraa autosol ja rättilaikka. Vai olisko tohon jotain parempia kemikaaleja saatavilla? Alla muutama kuva tapahtuneesta:
320 hiottu 1vanne
320 hiottu läheltä
kaikki vanteet
320 hiottu 1vanne
320 hiottu läheltä
kaikki vanteet
http://personal.inet.fi/koti/casual/
Tuolta löytyy kuvia ja juttua hieman paremmassa järjestyksessä. Pyrin päivittämään noille sivuille kertomusta sitä mukaan kun projekti etenee.
Puskuri on nyt työnalla ja jouluna ajattelin palkita itseni maaliruiskulla jolloin ainakin puskuri, kylki ja helmat saavat uuden värin pintaan.
Kestokaa mielipiteenne sivuista (luettavuus, koko, värit... jne).
Kuvia on tulossa lisää kunhan on taas jotain näytettävää.
Tuolta löytyy kuvia ja juttua hieman paremmassa järjestyksessä. Pyrin päivittämään noille sivuille kertomusta sitä mukaan kun projekti etenee.
Puskuri on nyt työnalla ja jouluna ajattelin palkita itseni maaliruiskulla jolloin ainakin puskuri, kylki ja helmat saavat uuden värin pintaan.
Kestokaa mielipiteenne sivuista (luettavuus, koko, värit... jne).
Kuvia on tulossa lisää kunhan on taas jotain näytettävää.
Kuva kesältä 2005. Rankan buunauksen jälkeen otettiin kaverin kanssa tällainen hauska räpsy
Tuon tekstin jälkeen alkaa ainakin minulla mozillassa ja ie:ssä melko mystinen tekstihärdelli.
tällaasta:
[:space:]]+[[:alnum:]/]", "\\0", $sisalto); ?>
ja lisää vaan tulee. Tuo palaute looda khy näkyy.
Muuten ihan napakat sivut. Tietty jos tarkoitus on et toi koodi näkyy ni sit kaik on kunnos. :)[/i]
Jeps, kiitos palautteesta. Yritin tossa saada vieraskirjaa toimiin, mutta antaa nyt olla sitten vielä ilman, kun ei siitä tollasena oo paljoa hyötyä. =)
edit: By the way... komee auto sulla! Värikin on ihan kohdallaan. Eikä se Hämeenkatu nyt niin mahdoton oo kuten tuolla yhdessä treadissa mainitsit. Nimimerkillä. Hämeenkadun max. nopeus 15mk/h Corradolla.
edit: By the way... komee auto sulla! Värikin on ihan kohdallaan. Eikä se Hämeenkatu nyt niin mahdoton oo kuten tuolla yhdessä treadissa mainitsit. Nimimerkillä. Hämeenkadun max. nopeus 15mk/h Corradolla.
Viimeksi muokannut Kalle H, 7.12.2005 18:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
http://personal.inet.fi/koti/casual/akku/akku.htm
Viimeistelin tässä akku asennuksen valmiiksi ja laitoin pari kuvaa + juttu tonne sivuille. Mielestäni toi on nyt aika hyvä kun sulake ja jakoblokki löytyy heti akun päältä. Tuo jyrkkä S-mutka joka menee sulakkeelle on tosin hieman turhan tiukka, mutta ei sitä nyt oikein muutenkaan siihen saanut.
Lisäksi sivuille on lisätty juttua takajarrujen huollosta sekä maaluksesta. Kaikki kommentit / oikaisut ovat taas tervetulleita.
edit:
Lisäsin sivuille vielä linkkejä sekä tiedostoja mm. g-ahtimen huolto ohjeet...
Kaikki tiedostot eivät tosin vielä toimi välttämättä oikein kotisivutilan rajoitusten takia.
Eipä siinä mitään kummempia oo ollu. Tosin ei oo vielä kovin paljoa kokemuksia, kun on nyt tullu ajeltua todella vähän. Yellow toppi olis näin jälkeen päin ehkä viisaampi valinta. Tämä redtop ei ilmeisesti kestä syväpurkua kun taas keltainen sen kestää. Tosin red top kykenee antamaan hetkellisesti enemmän virtaa. Jotain tollasia eroja niissä tais olla.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 82 vierailijaa