86c proj.
Valvoja: ffp jäsenet
Kiitos palautteesta.
Ajattelin vähän kirjoittaa tarinaa tuosta mitä olen tehnyt nyt reilun kk:n aikana.
Eli ensimmäiseksi tuosta ruppanasta hioin maalipinnan himmeäksi. Suurimmat lommot merkkasin ja kittasin. Ainakin yksi lommo jäi huomaamatta ja se nyt näkyy maalatussa pinnassa, mutta minkäs sille voi. Hionnan jälkeen puhdistin helmat vanhoista massoista ja jo irti päässeistä ruosteista. Sitten vaan ruostesuojamaali ja massa päälle. Massana jotain ylimaalattavaa halpista. Hyvinhän tuo kesti ylimaalauksen. Massauksien jälkeen ei muuta kuin teippaus, pölyjen poisto ja rasvoista puhdistus. Sen jälkeen pohjamaali pintaan. Ovissa oli eniten kittaamista suorissa pelleissä. Voihan sen nyt kuvitella 80-luvun käyttöauton. Pohjamaalin sitten hioin tasaiseksi ja taas eikun vaan puhaltelemaan pölyjä pois ja pyyhkimään rasvoja. Sitten pintamaali ja lakka perään n. tunnin värimassan kuivumisen jälkeen. Miellyttää itseäni, muut varmasti löytävät sanottavaa.
Puskurit puhalsin kuumailmapuhaltimella. Melko huoletta saa puhaltaa, kunhan katsoo ettei ala kuplimaan. Sitten annoin jäähtyä ja pistin sprayvahaa vähän päälle. Nyt kiiltää ja näyttää suht. uudelta. Maskin vain vahasin. Lämmittämään sitä ei pystynyt. Kokeilin taustapuolelle niin alkoi kuplimaan.
Vielä kun löytäisi jotkut vanteet niin voisi antaa projektin vähän rauhoittua. Olen ajatellut jotain 15". Kertokaa mielipiteet että millaiset. Kaaria ei enää levitetä. Kanttaukset on käännetty ennen maalausta. Sen verran tein tilaa.
Ajattelin vähän kirjoittaa tarinaa tuosta mitä olen tehnyt nyt reilun kk:n aikana.
Eli ensimmäiseksi tuosta ruppanasta hioin maalipinnan himmeäksi. Suurimmat lommot merkkasin ja kittasin. Ainakin yksi lommo jäi huomaamatta ja se nyt näkyy maalatussa pinnassa, mutta minkäs sille voi. Hionnan jälkeen puhdistin helmat vanhoista massoista ja jo irti päässeistä ruosteista. Sitten vaan ruostesuojamaali ja massa päälle. Massana jotain ylimaalattavaa halpista. Hyvinhän tuo kesti ylimaalauksen. Massauksien jälkeen ei muuta kuin teippaus, pölyjen poisto ja rasvoista puhdistus. Sen jälkeen pohjamaali pintaan. Ovissa oli eniten kittaamista suorissa pelleissä. Voihan sen nyt kuvitella 80-luvun käyttöauton. Pohjamaalin sitten hioin tasaiseksi ja taas eikun vaan puhaltelemaan pölyjä pois ja pyyhkimään rasvoja. Sitten pintamaali ja lakka perään n. tunnin värimassan kuivumisen jälkeen. Miellyttää itseäni, muut varmasti löytävät sanottavaa.
Puskurit puhalsin kuumailmapuhaltimella. Melko huoletta saa puhaltaa, kunhan katsoo ettei ala kuplimaan. Sitten annoin jäähtyä ja pistin sprayvahaa vähän päälle. Nyt kiiltää ja näyttää suht. uudelta. Maskin vain vahasin. Lämmittämään sitä ei pystynyt. Kokeilin taustapuolelle niin alkoi kuplimaan.
Vielä kun löytäisi jotkut vanteet niin voisi antaa projektin vähän rauhoittua. Olen ajatellut jotain 15". Kertokaa mielipiteet että millaiset. Kaaria ei enää levitetä. Kanttaukset on käännetty ennen maalausta. Sen verran tein tilaa.
Nyt otin tuossa vanhan väljän raidetangon pois. Enpä toista kertaa kyllä ala tuohon hommaan. Tilaa on niin niukasti että räikällä ei pysty ottamaan kuin pari naksausta kerrallaan. Kohta uutta paikalleen. Varmasti vähintäänkin yhtä vaikea laittaa paikoilleen.. Kuvaa näistä operaatioista ei saa, koska missä lie kamera huitelemassa. Sori..
Projekti etenee. Nyt se on taas leimakunnossa lukuunottamatta kytkimen säätöä. Vaijeri jäi tänäiltana löysälle mutta huomenna on taas aikaa. Pitää välillä levätäkkin. :)
Tänään laitoin raidetangon lopullisesti paikalleen. Eihän se loppujenlopuksi helppo homma ollut kun "uudesta" oli kierteitä korkannu. Vanhaa ja uutta yhdistelemällä sain sopivan paketin paikoilleen. Etuiskarit myös vaihdoin. Sopivat kuin nakki taskuun. Kiitos niiden tekijälle!
Tänään laitoin raidetangon lopullisesti paikalleen. Eihän se loppujenlopuksi helppo homma ollut kun "uudesta" oli kierteitä korkannu. Vanhaa ja uutta yhdistelemällä sain sopivan paketin paikoilleen. Etuiskarit myös vaihdoin. Sopivat kuin nakki taskuun. Kiitos niiden tekijälle!
Itse laittaisin 14" vanteet ja enemmän tonttiin
Itse etsin myös 14" vanteita, mutta nämä tulivat vastaan ja menivät alle melko helposti niin päätinpä investoida ne. Ja mitä nyt madallukseen tulee niin onhan tällä kulkineella päästävä myös talvella kinosten keskellä. Meidän tuppukylällä kun tuo kyläraitin auraus ei aina ole ihan ajantasalla niin pitää päästä eteenpäin sillonkin. Talveksi jotkut pienet alut. Ne alle sitten kun alkaa olemaan liukasta.
Ja nämä vanteet mitkä on polon alla, eivät ole nuo tällä foorumilla myytävät.
Ja mitä nyt madallukseen tulee niin onhan tällä kulkineella päästävä myös talvella kinosten keskellä. Meidän tuppukylällä kun tuo kyläraitin auraus ei aina ole ihan ajantasalla niin pitää päästä eteenpäin sillonkin.
No siinähän se meidän kylän "pääkatu" aurautus, ku ois sulla ihan tontissa auto. Itse kun en omalla polosella talvella ajele. :D ( Mutta korkeahan se on omakin polo noilla nykysillä vanteilla)
No siinähän se meidän kylän "pääkatu" aurautus, ku ois sulla ihan tontissa auto. Itse kun en omalla polosella talvella ajele. :D ( Mutta korkeahan se on omakin polo noilla nykysillä vanteilla)
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa