Vaihtoehto G60:lle... (Dynovideoo lisätty)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 21.8.2006 21:25

VHT:n kuumankestomaalia... Tulee vaan hyvä ja tasanen pinta kun eka hiekkapuhaltaa ja sit lämmittää sarjan uunissa ja maalaa kuumana.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 18.1.2007 15:40

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Tämmöistä tällä kertaa Dona Motorsport tallista :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.1.2007 16:40

Kiiton Tuomolle kuvien laitosta!

Joo elikkä 20vT on komiasti keulalla ja apulaitteita asentelen. Pikkusen tuottaa ongelmia pitkittäiskoneen lohko. Öljyn vesijäähdytyksestä luovuin kokonaan ja tolle vw:n lyhkäsellekin suodattimelle joutu tekeen tilaa. Ohjaustehostajan pumppulle ei ole kiinnitysreikiä lohkossa, eli sinne joutu tekeen sovituskappaleen. Ilmastoinnista taidan käytännön syistä luopua...

Imusarja on omaa tuotantoa. Kokeiluversio...

Ruisku vaihtui Tatech:iin...

Pakosarja ja turbo vaihtoi omistajaa, eli myös uus sarja pitäis tehdä ja hommata uus fööni... Pakoputkisto menee kanssa uusiks.

Jospa tällä kokoonpanolla sais sen 190hv+20% aikaiseks.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 18.1.2007 18:03

Looking good! Edelleenkin vakuuttavan näköistä jälkeä.

Olikos dta:ssa jotain merkittäiviä puutteita vai mikä sai vaihtamaan tatechiin?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.1.2007 18:27

-Huono englanninkielen taito.
-Aikansa elänyt ruisku. (nyt tuli muuten uudet mallit)
-Vaikee säädettävyys. ->Ammattitaitoisten säätäjien vähyys.
-Sytkä ei olis riittäny isoilla paineilla... ->nyt tulee erillispuolat.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.1.2007 17:38

Uutta hiustenkuivanta esittelyssä:
Kuva
Kuva
Kuva

Kuvassa myös erittäin asiallista ja maukasta virkistysjuomaa.

TH
-
Viestit: 253
Liittynyt: 24.7.2003 16:58

ViestiKirjoittaja TH » 27.1.2007 10:40

Ristus miten karu valujälki kompurakotelossa, tolle ei olis edes venäläiset kateellisia :D

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 27.1.2007 13:35

Hallissa ku olin intissä niin tuli aina iltalomilla jämsässä pidettyä silmät auki, että joko ois tätä Corroa nähny. Mutta en ikänä nähny ko tais olla rojektina.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 27.1.2007 18:29

TH: Joo mä äimistelin ihan samaa, kun ton ekaa kertaa näin. Ja vieläkun toi oli lasikuulapuhallettu, niin näkyy vielä selvemmin kaikki. Toi kompurakotelo on vanha, muuten näytti osat olevan akselia myöten uusia. Onneks näytti olevan valu sisältä sileä :D

Pete: aika vähän tullu ajeltua. Koko viime kesänkin seisoi tallissa... Jospa nyt sais muiden projekteilta aikaa omalle...

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 12.2.2007 11:14

Mikäs vauhtipyörä sulla on?

Sintterilevy taisi olla ja vakioasetelma?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 12.2.2007 16:05

Vakio PG:n vauhtipyörä, josta sorvattu n.3kg pois.
Vakio asetelma ja 3-lapanen kova sintterilevy. Ainakin 400nm kestäny... Sulla on kuitenkin yli 300kg kevyempi auto, että sulla ei ainakaan tule ongelmia vastaavalla paketilla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 5.3.2007 22:42

1
Kuva
2
Kuva
3
Kuva
4
Kuva
5
Kuva
6
Kuva
7
Kuva
8
Kuva
9
Kuva
10
Kuva

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.3.2007 22:55

Kiitos taas kuvien laitosta...
Eli jotain pientä on taas tallissa tapahtunu...

1-2 uus pakosarja. Paikat EGT-mittarille ja pakopainemittarille.
3 Downpipe 3.5"
4 taka-akselin ylitys 3"+ Simons+3,5" ulostulolla
5 Hihnapyörään 12-hampainen triggeripyörä ja hall-anturille teline 8mm rosterista.
6 (vanha kuva) MSD bensapumppu, kerääjäsäiliö 7dl, johon G60 oma pumppu pumppaa bensan. Paluulinja säiliöön. Ylijuoksu takas tankkiin.
7 katalysaattorin laipat 4mm hapokasta.
8. Kemiran vapaavirtaus-katalysaattori.
9 Pakoputkiston osat
10 Taka-akselin ylitys

Tuli myös ostettua uudet suuttimet, Siemens Deka 788cc, isot pojat sano, et noitten pitäis riittää 190hp+20%

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.3.2007 9:11

Jo on kumma jos tuo ei kolise pohjaan kiinni, kun itse en saa kun kuukauden pysymään aisoissa tuota BSR:n 2,5" putkistoakaan. Aina kumit virttyy hetkessä ja taas kolajaa. Ongelmista suurin lienee taka-akseli madalluksin, eli liian ahdas.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.3.2007 10:43

3" putkisto golffissa 60mm madalluksella ja kysytään että mitkä vitun kiinnitykset :D
Ei kolissu kuin satunnaisesti kun taka-akseli löi putkeet. ok oli takapöntöissä kannakkeet ja kyllä ne kesti.
Hiton hieno putkisto tuli, taidan tuoda ton omanikin samalle sepälle =)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.3.2007 15:11

On siellä ollu ennenkin 3" putki ilman kolinoita ja tähän on lisätty muutama kiinnityspiste ja kumit on selkeästi jämäkämpää tekoa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 6.3.2007 17:49

Onkos tuo EGT-mittarin lambda tavallista vai laajakaista mallia? Meinaan jos on laajakaista mallia ja tulee tuohon konehuone kuvan kohtaan niin aika lähellä on ahdinta :o. Isot on ruutat, taitaa riittää hieman enemmänkin kuin tuon ilmoittaman luvun :P Putkistokin aikamoista kokoa. Miten tuntuis, että pienemmätkin ruutat ja putket olis riittänyt (?)..

j_u_k_i
-
Viestit: 530
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja j_u_k_i » 6.3.2007 18:31

Minkä kokosesta putkesta pakosarja on tehty, 42,4?

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

Vauhtipyörä

ViestiKirjoittaja gryger » 6.3.2007 18:33

Muuttuuko herkkyys paljonkin tuolla 3kg kevennyksellä vai otitko muista syistä tavaraa pois ?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.3.2007 19:07

EGT on Exhaust Gas temperature ja siinä käytetään yleensä termoparia, ei lambda-antureita.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.3.2007 19:10

EGT on Autogaugen. Olis tossa ruiskussakin mahollisuus pakolämpömittarille ja ohjaukselle mut eipä taida tulla käyttöön.
Onhan nyt 9kg vauhtipyörä selkeesti liian painava ja siks sitä kevensin...

matti.l
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 6.3.2007 20:40

Isot on ruutat, taitaa riittää hieman enemmänkin kuin tuon ilmoittaman luvun :P Putkistokin aikamoista kokoa. Miten tuntuis, että pienemmätkin ruutat ja putket olis riittänyt (?)..


Ompahan ainakin varaa nostella tehoja suljetulla alueella jos kattoo tarpeelliseksi :D

Ja ompahan taas paikallisella poliisi konstaapelilla ihmeteltävää kesällä X)

j_u_k_i
-
Viestit: 530
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja j_u_k_i » 16.3.2007 17:05

Onko pakoputki ruostumatonta vai haponkestävää? Entäs putken koko, 88,9?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.3.2007 17:43

Sekä että. Kirkasta kuitenkin... 3" käyrät happosta ja 3.5" rst. Joo jotain +88mm oli.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 25.3.2007 19:54

Mistäs löytyy noita kuvassa numero 8 näkyviä pakoputken kannattimia?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 25.3.2007 20:30

Paikallisesta Tammer dieselistä 3.5e/kpl.

Jontsa
-
Viestit: 149
Liittynyt: 1.8.2003 18:07

ViestiKirjoittaja Jontsa » 25.3.2007 20:59

jees kiitos tiedosta. Ihan käyttökelpoinen idea toi kannake viritys.
Kokemuksien mukaan ilman lisätukea meinaan alkaa toi putkisto roikkumaan juuri tuosta jousto-osan kohdilta...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 31.3.2007 20:02

Kuva
Kuva
Kuva

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 31.3.2007 20:09

Kiitos T-Tech :)

Elikkä jotain on taas saatu aikaan...

1. Pitkittäiskoneen hihnapyörät ja ilmastoinnin poisotto teetti pikkasen ongelmia hihnapyörien offsetin kanssa. Isoja rikkoja väliin ja vanhoja jakohihnan kiristäjiä käyttäen hihnat on nyt koneessa...

2-3. Tatech alkaa oleen kytketty. Ahtoputkia, vesiletkuja ja huohotinletkuja uupuu...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.4.2007 19:56

Aika turhaa näkökään selostella, ei tääl ketään tunnu kiinnostavan.

Hämääkö kuva vai näyttääkö toi jakohihna olevan lähössä paikaltaan?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 4.4.2007 20:21

Kysytäänpä näin vähän viisammilta että tei tohon audiin pakosarjan rosterista laippa noin 15mm paksu ja TÄMÄN mallinen. Niin kannattaako tosta laipasta ajaa noi välit poikki

Miksu
-
Viestit: 197
Liittynyt: 23.7.2003 17:00

ViestiKirjoittaja Miksu » 4.4.2007 20:34

Mustaki näyttää että ei ois ihan kohallaan.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.4.2007 21:28

Se on siellä just niinkun pitää. Toi kuva hämää. Se on kuitenkin tossa apuakselin pyörällä ihan oikein ja tässä http://img410.imageshack.us/my.php?imag ... 041mn2.jpg kuvassa tuolla hihnapyörän sisällä. Miten se vois olla siellä huonosti, kun toi moniurahihna on halkasialtaan 8cm suurempi...

Edit: tää kuva kertoo tarkemmin http://img336.imageshack.us/my.php?image=20vt002cj8.jpg

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.4.2007 21:33

Miksu 87: kannattaa "keventää" ne välit, eli ei ihan poikki vaan 1mm jätät.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 4.4.2007 21:50

Jep kuva huijjaa :)
Lämpölaajenemista varten ne kolot, eikai nyt keventämistä varten :D
joo joo, tajusin mitä tarkoitit :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.4.2007 22:06

Siis keventää laippaa ettei lähde vääntyilemään lämpösenä...

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 5.4.2007 4:14

Asiallisen näköistä rakennelmaa! :) Saisko imusarjan rakenteesta jonkinlaista halkileikkauskuvaa, vai onko salaisuus? :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.4.2007 8:45

Ei tullu otettua kuvia tekovaiheessa. Mut tuohon isompaan "säiliöön" tein neljä hahloa eli jokaisen imukanavan kohdalle. Hahlot on muistaakseni jotain 8mm*45mm. Mut niiden yhteenlaskettu pinta-ala on 95% kaasuläpän pinta-alasta. Eli ton kartiosäiliön pitäis aina täyttyä ensin kokonaan, ja näinollen tasata ilman määrä seuraavaan "säiliöön". Tarkotuksena vaan saada tasainen täytös joka sylinterille. Saa nähä onnistuinko edes sinnepäin...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.4.2007 17:46

Kattoo nyt miten tolla vanhalla pysyy imulämmöt kurissa. Se on kyllä pieni mää tiiän sen...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.4.2007 16:06

Ekat savut uudesta moottorista :)
Käytettiin pariin otteeseen lämpöseks ja säädettiin tyhjäkäynti. Nyt öljyt ja putsari vaihtoon. Parit maadotukset eri paikkaan ja kokeilemaan tien päälle.

Raato
-
Viestit: 147
Liittynyt: 23.7.2003 15:52

ViestiKirjoittaja Raato » 29.4.2007 11:58

Hienoa ! Onko tatech:ssa auto tune mahdollisuus laajakaista lampdalla? Eli pystyykö itse ajamalla säätämään kartat edes suunnille oikeiksi vai onko ainoa tie viedä suoraan penkkiin säätöön. Kerro sitten, kun saat säätöihin et minkälainen homma oli saada säädöt kohilleen tatechilla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.4.2007 12:03

On mahdollisuus laajakaistan käyttöön. Tuoltahan voi pällistellä, jos ruisku kiinnostaa -> http://www.tatech.net/
Mulla on nyt peruskartat jo sisässä, joilla periaatteessa pystyy jo ajamaan.
Vituttaa vaan kun ei pääse kokeilemaan, kun tilasin autoon uudet jarruletkut ja olivat sit laittaneet niihin väärät päät, eli ei kierteet täsmää. Nyt ootellaan viikko, et saa uudet. Huono lähtee ilman jarruja kokeilemaan...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.4.2007 12:14

Vauhti on jarrujen surma :)
Tuo laajakaista-lambdalla tapahtuva säätö ei tosiaan ole kuin perus-säätöjen hakua varten. Penkki reissu tulee ja kannattaakin tehdä että saa hiottua kaikki kohalleen.
Auto-tunea on megassa kokeiltu ja peruskartasto näytti tulevan mutta siitäkään ollu paljoa jäljellä päivän päätteksi.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.5.2007 21:56

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

nyt näyttää hyvältä :) silti ajan susta edelle :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.5.2007 22:05

Vakiojaruuilla jatketaan. Uudet levyt, paremmat palat, uudet nesteet ja teräspunosletkut.
Eka koeajo tuli äsken suoritettua. Vähän rökeltää ja yläkierroksilla sopat paksulla, mut jos viikonloppuna ehtis vähän säätämään...

Entris
-
Viestit: 1194
Liittynyt: 1.10.2005 12:37

ViestiKirjoittaja Entris » 16.5.2007 10:39

Täytyy sanoa että perkeleen hyvännäköinen sekä sisältä että ulkoa! Tehomittauksia odotellessa. :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.5.2007 15:35

Ongelmia kytkimen ilmauksen kanssa... Oon yrittäny perinteisesti pumppaamalla ja aukomalla ilmausruuvia. Käynnissä ja ei... Alipainepumpulla imeny ilmaa pois tuloksetta. Ainut millä saa kytkimen jotenkin toimimaan on painaa ruiskulla nestettä ilmausruuvin kautta. Siitä huolimatta kytkin ottaa vasta polkimen ollessa ihan pohjassa ja silloinkin pakki hieman rusahtaa...
Autossa abs-jarrut, jotka toimii mut jotenkin tuntuu edelleen pehmoselta vaikka ilmattu on ihan vitusti... Vinkkejä?

Benbudunen
-
Viestit: 136
Liittynyt: 13.9.2006 12:36

ViestiKirjoittaja Benbudunen » 22.5.2007 16:23

Ittellä oli kans corron kytkimen ilmauksen kanssa ongelmaa, mutta onnistui ainakin mulla helposti et vetää letkulla toisesta etujarrusatulan nipasta kytkimen ilmausnippaan ja pumppaa hiljokseen jonkin aikaa jarrua ja sit nipat kiinni ja se on siinä.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 22.5.2007 16:32

Yritin itsekin joskus umpikeulapassatin kytkintä ilmailla tuskaisesti, mutta loppupelissä oli vain kytkimen työsylinterin päässä oleva mulkura niin kulunut, että ei irrottanut riittävästi. Hitsasin tapin päähän lisää tavaraa ni alkoi pelittämään.

Tapsala
-
Viestit: 510
Liittynyt: 22.8.2006 18:01

ViestiKirjoittaja Tapsala » 22.5.2007 17:12

Mulla oli kans syksyllä hiukan ongelmaa kytkimen ilmauksessa. Vaikka kuinka yritti pumpata yms. ni ei ottanu onnistuakseen, lopuks kun vaan avas nippoja ja anto nesteen valua ni lähti pelittään, ihme kyllä...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 24.5.2007 7:44

Koitas saada laite läjään koska mä todellakin aion ajaa sillä tällä kertaa ennenku se on taas levällään :)
Ja ei haittaa vaikka ois krapula perkele :D kuten pyörän kohalla joskus haittas.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.5.2007 21:29

kytkintä ilmattu isommalla ruiskulla ja tolla edellä mainitulla jarrusylinteri-kytkisylinteri menetelmällä ja sama lopputulos. Rusahtaa kun vaihtaa pykälää...
Mut sit tuli kokeiltua sitä, et ottaa kaikki verhoilu kudokset pois polkimen alta niin toimii hienosti. Eli taitaa olla seuraava setti tää sylinterin tapin jatkaminen.
kiitos vaan vinkeistä...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 13.6.2007 1:44

Vaparin nokat vaihdettu...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.6.2007 9:42

Kytkimen painelaakeri tuli palasina läpi säätöajelun aikana. Nyt vaihdettu uusi ja samalla Sachs race engeneering paineasetelma.
Ens kuun aikana penkkiin ja lopulliset säädöt.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 26.6.2007 14:08

Vaikeuksien kautta voittoon. Katoppa nyt muuten samalla ettei se sun hitsaama jatko hajoita sitä uuttakin, koska nyt polkaisu voimaa välittyy enemmän kytkimelle.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 26.6.2007 17:21

Paljos noi vaparin nokat eroa vakioista?

Onko ajettavuuteen millainen vaikutus?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.6.2007 19:14

T-Tech: se painelaakeria painava peltilätkä oli kulunu siitä sylinterin "kuopasta" niin paljon, et en usko sen hitsauksen olevan haitaks. Eihän se 2-3mm hitsausnööli lisää kuin reilun millin painelaakerin liikerataa. Nyt kun on kulunu jo valmiiks, niin on varmaan aika lähellä alkuperäistä tilannetta... Nyt kykä alkaa irrottaa noin puolessa välissä poljinta...

Esa: ei hajuakaan asteista tai noususta kuin ei tullu mitattua, vaan suoraan kuulopuheiden perusteella kiinni. Autoa ei koskaan kokeiltu turbon nokilla, et en osaa kertoa eroista.

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 26.6.2007 23:10

Vaparin nokkien vaihdon jälkeen muutokset aika pienet. Dyno käyrän muoto muuttui inan.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.6.2007 11:49

Dona: juuh. Eli se peltilätkä ei ollutkaan sitten kierossa vaan painelaakeri väärässä asennossa ilmeisesti. Tätähän puitiin jo puhelimessa.

[mutuilua ja kuulopuheita]
Itse taas kuulin noista vaparin nokista että vaikuttaisi ahtimen heräävyyteen positiivisesti, tiedä sitten. Nuo turbon nokat on kyllä todella laimeat joten luulisin vaparin nokilla räyhäävän korkeammille kierroksille iloisemmin.
[/mutuilua ja kuulopuheita]

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 27.6.2007 11:52

Heräämiseen ei vaikuttanut juurikaan suuntaan eikä toiseen mutta kiertää kyllä reippaasti mukavemmin ku omilla nokilla.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.6.2007 19:11

Makee: onks sun tapauksessa mahollista, et syy vähäiselle tehon nousulle olis esim. siinä pakosarjassa? Eli oltiin jo niin lähellä sarjan maksimia. (oletan, et sulla penkitykset tehtiin sillä ATP:n satsilla) Ku muutamassa muussa projektissa hyöty on kuulemma ollu huomattava. Kun yleisesti pelkillä nokkien ajotusten säädöillä turbokoneissa on saatu huomattavia tehon lisäyksiä.
Mä kyl oottelenkin tolla turbolla huipputehoa johonkin 6500r paikkeille, et mun tapauksessa noi taitaa jokatapauksessa tulla tarpeeseen...

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 28.6.2007 23:27

Sekin kyllä voi vaikuttaa. ATP:n pakosarjahan ei mikään paras oo virtaus ominaisuuksiltaan, ahtoja oli parhaimmillaan 1.7bar ja pakopainetta 2.5bar.

Paras setuppi on ollu tähän mennessä se aika pitkillä runnereilla oleva valusarja mitä Turbotekniikka myy ja sen jatkeena GT3071R. 1.0bar paineella tuli jo 327hv. Ja kierti noilla vaparin nokilla 7500rpm. Enempää ei tohtinu vakio kangilla pyörittää. Karala vaan sano et nyt ku ois veivit vaihdettu ja sais kääntää boosti ruuvia ni tuntuis jerkkua tulevan.

Kyllä ne nokat kannattaa vaihtaa.

Edit: tuossa kuva siitä valusarjasta. Turbo tuli tuolla sarjalla vaan aika tyrkylle, laippa oli jossain venakopan korkeudella.

Kuva
Viimeksi muokannut makee, 2.7.2007 6:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Murre
-
Viestit: 1761
Liittynyt: 23.7.2003 10:31

ViestiKirjoittaja Murre » 29.6.2007 14:35

--

E: Poistettu, ettei nyt tulisi sitä turhaa jauhantaa! Sori Dona...
Viimeksi muokannut Murre, 29.6.2007 18:01. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.6.2007 16:29

Murre en haluaisi olla vikisijä mut oisko ton kyselyn laittaa omaan topikkiin? :) tulee vaan äkkiä miljoona off-topik postii, sitä tässä mietin :)

Dona: löytyy murren omasta

http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic.php?t=76834&start=100
Viimeksi muokannut Warmaster, 4.7.2007 0:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 3.7.2007 1:53

Murre: en ehtiny lukee tota sun postausta ku on näitä töitä eikä pääse nettiin...
Toi Makee:n valusarjahan näyttää aika paljon tolta mun tee-se-itse sarjalta.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 26.7.2007 18:08

Eilinen päivä säädettiin autoa rullilla. Turbon vakio hukkaportti osottautui liian pieneksi ja paineet karkaa 0.6bar ->1.6 bar 6000r jälkeen. Meinasin hitsata vakioportin umpeen ja tehdä pakosarjaan ulkoisen hukkaportin. Myös imulämmöt liian korkealla, eli myös välijäähdytin menee vaihtoon.
Muuten auto tuntuis toimivan.
+Moottorin lämmöt pysyy kiltisti 90ast hujakoilla.
+ruiskun asennus tais onnistua, koska mitään häiriöitä ei ainakaan vielä löydetty.
+isommilla paineilla/imulämmöillä/rajummilla ennakoilla kone ei nakuta, eli sietää runtua aika hyvin.
+pakopaineet ei nouse liikaa
+bensa riitti ainakin vielä

Eli yhteenvetona: olen jo lähellä tehotavotetta 228hv

makee
-
Viestit: 81
Liittynyt: 4.2.2004 17:01

ViestiKirjoittaja makee » 27.7.2007 0:54

Minkäs kokoiset siivet tossa sun nykyisessä potkurissa on? Ja mikä pakopesä?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 27.7.2007 11:27

Joku henkilö tais mainita useesti että se siun välijäähdytin on liian pieni ;)
Missä muuten pakopaineet oli kyseisillä paineilla?

Kyllä mä luulen että kohta se sun 228hv sieltä irtoaa kun korjaat noi pari paikkaa. eikun tsemppiä :) tuun joku päivä taas vittuilee viereen kun rymyä auton alla.

p.s. heitäs mulle s-postiin käppyrää jos viittit, tulee ihan omaan käyttöön, ei julkiseen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.7.2007 12:47

imu 53 pako 60
Pakopaineet oli 1.9bar kohdalla 2.1bar. Ei me tulostettu yhtään käyrää.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 2.8.2007 18:25

1
Kuva
2
Kuva
3
Kuva
4
Kuva
5
Kuva

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.8.2007 18:35

Pari kuvaa säätöreissulta...

Tuli myös ostettu www.hevosvoima.com :ilta lääkkeet lämpö ja paineen karkailuongelmiin... Rälläkkää joutuu todennäköisesti pikkusen tarjoomaan keulapelteihin :)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 3.8.2007 14:01

Kyllä se siitä kun lääkkeetkin on hommattu vaivoihin!
Kohta se 228hv sieltä lähtee kun ei säätöreissulla vielä tainnut ihan irrota..

Mikä on tuo hukkaportti?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 3.8.2007 16:47

Emmätiiä. Joku kopio jostain kallimmasta :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.8.2007 18:04

Auto vuosi/muutoskatsastettu tänään ilman huomautuksia.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 16.8.2007 23:51

1
Kuva
2
Kuva
3
Kuva

Jarppa83
-
Viestit: 259
Liittynyt: 13.6.2004 1:56

ViestiKirjoittaja Jarppa83 » 17.8.2007 0:26

Iso peukku täältä. Miten muuten menee corron renkaat, jotka on merkattu otteeseen? Itsellä on laittettu hieman oudosti. Yksi koko on 14 tuumainen. Muta tarkastan asian huomenna ja muokkaan viestiä.

Ps. Ei tarvitse ainakaan heittää tehoja perstuntumalla ;)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 14.11.2007 12:39

Tämä siirtynyt taas talviteloille ja saa talven(kevään) aikana uuden pakosarjan yms parantelua. Vanha pakosarja hengitti hyvin 2bar paineillakin vielä, mutta osottautui muuten käytössä hankalaksi. (vaikea ottaa pois...)

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 14.11.2007 22:02

Oliko tuo pitkittäiskoneesta tehty? Ajattelin kun öljynsuodatin on tolleen vinossa.

Passaako pitkittäis-, sekä poikittaiskoneiden öljynsuodattimen jalat keskenään?
Omasta rojektista on suodattimen jalka paskana ni mahtaisko siihen saada sopimaan pitkittäiskoneen jalan?

edit. Luin kertaalleen koko tarinan ja sieltähän se käy ilmi, että AEB:stä on tehty.
Myös epäilin imusarjan ajavan ykkösen laihalle kunnes luin tarkemmin, mitä se on syönyt.
Viimeksi muokannut Lehtilä, 14.11.2007 22:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 14.11.2007 22:26

Enpä kerenny tänäkään kesänä kyytiin prkl :) Kävin vloppuna öljyämässä omastakin koneen ja peittämässä. siel se oottelee kesää tai tallipaikkaa.

Ens kesänä sit vaan väännät uuden satsin kii nii päästään ajelee :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 15.11.2007 12:24

Tossa AEB motissa on joku kummallinen putsarin jalka ja sen asentaminen on muutenkin hankalaa. Joutuu muuttamaan koneen kannatinta ja putsarin vaihtaminen on tosi hankalaa. Tohon saatan kanssa tehdä muutoksia talven aikana. Eli siirrän putsarin muualle.
Imusatsi toimii kait ihan hyvin. Ainakin tulpista ja karstottumisesta päätellen. Olis rahaa enemmän invostoida niin laittais pakokaasunlämpöantureita joka pakoaukkoon. Sillähän sen näkis...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 15.11.2007 22:10

AEB moottoriahan esiintyy vain pitkittäiskoneisissa.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 15.11.2007 22:37

Joo hoksasin heti kun luin löysin tuon moottorikoodin tuolta.

Pitänee kytätä vain poikittaiskoneen suodatinjalkaa.. Tai sit yrittää korjata tuo vanha, joka on kierteen juuresta murtunut kolarissa.

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 15.11.2007 23:02

Tuohon pajalle.com:n 20vt corradoon tuli muistaakseni kolmosgolffin poikittaiskoneisen suodattimen jalka, jolla suodatinki tuli siis ihan normiasentoon. Ja moottorina siinäkin AEB

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.11.2007 11:29

^ei tullu mun AEB lohkon mukana oikeenlaista suodatin jalkaa... Ainoastaan kasa romurautaa ja akselin pätkiä...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 20.5.2008 14:09

Muut projektit syöny aikaa tältä, mutta pakosarjan sain tehtyä ja kiinnitettyä. Öljyn paluu ja downpipe menee uusiks.
http://kuvablogi.com/nayta/1115587/
http://kuvablogi.com/nayta/1115583/
periaatteessa mitään muuta ei pitäis joutua uusimaan tälle kesälle...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 16.6.2008 12:36

Downpipe sun muut hilppeet saatu valmiiks. Lämppärin vesiletkut tein teräksestä, koska tuli liian lähelle hukkiksen postoputkea. Muutamat klemmarit ja letkupätkät kun saa kiinni, niin pitäis olla taas ajokuntoinen...
http://kuvablogi.com/nayta/1194812/
http://kuvablogi.com/nayta/1194813/

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.6.2008 21:24

Savut otettu... Mikään letku tai liitos ei vuotanu, mikä on pelottavaa... Downpipesta lohkoon parit tukiraudat ja baanalle.

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 23.6.2008 23:07

Kun olet maalaillu noita osasia kuumakestolla ja olet lämmittänyt osat ennen maalausta, niin mitä lämpötilaa olet käyttäny? Itse kans maalaillu crossien putket tollain. itse oon lämmitänyt toholla ja joskus on lämmenyt niin kuumaksi et maali ei ole tarttunut..

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 24.6.2008 20:17

Johonkin 100 asteeseen oon lämmittäny ja vetäny VHT kuumakeston päälle. Sit uuniin 250 asteeseen vartiks. Hyvin on pysyny.
Bena: toi on RTV:tä. Jotkut on änkeny sitä turbon ja pakosatsin väliin ja on jopa sielläkin pysyny. Eihän downpipessä painetta ole? ei mulla ainakaan... Laipat on tasohiottu ja se kalvo mitä sinne väliin jää on ihan mitätön. Noi mitä näkyy ulos tursahtaneen on asentajan laiskuudesta johtuvia, ku ei jaksanu putsata. Ja niille jotka sanoo, että sen lämmönkesto ei ole edes 200ast, niin olen siitä tietoinen. Periaatteessa väliin ei ois tarvinnu laittaa mitään, koska pinnat on suorat. Muilla toi on kestäny ja siks sitä nyt kokeilen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 18.3.2009 22:56

Nokat parempaan asentoon....
http://kuvablogi.com/nayta/1791365/

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 19.3.2009 0:42

-Mistä ostit noi pyörät?

-Mitä makso?

- Pitäs itekkin laittaa noi jos sais vähän aikasemmin herämään ton GT 2871, on jo vaparin nokat

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.3.2009 10:11

Kaveri tekee noita... ;)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 19.3.2009 10:49

joko se käy kohta ja sillä voi ajaakin? :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 19.3.2009 18:19

Senkun vääntää avaimesta ja lähtee köröttelemään...

_Wisse_
-
Viestit: 211
Liittynyt: 8.5.2007 21:53

ViestiKirjoittaja _Wisse_ » 19.3.2009 23:05

minkäslaisia teholukemia tästä oon saatu? ...ei taida ccf:n puolella vielä yhtään 1,8t raatoa olla...pisteet sinne! hiano peli kaikinpuolin!:)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 8.8.2009 19:06

Pientä päivitystä:
Kampuran kiila petti ja kaikki pakovenat soronoo... ->vaihdettu tilalle uudet ja kansi tarkistettu.
Painetestien tuloksena kannentiiviste paskaks ->vaihdettu ja toimii taas...

Nokat ajotettu uudelleen: imu 1.0mm ykk pako 0.7mm ykk -> auto herää 1000r alempaa ja turbo pysyy nyt vaihteen vaihdossa kokoajan paineen puolella. Selvää parannusta!
Eilisissä suljetun alueen testissä tiedonkeruu: 2.1bar, lammda 13.5, ennakko 34ast...ei nakuta. Vetoja alkaa löytymään :) Penkkiaika 20.8

Uutta imusarjaa: http://kuvablogi.com/nayta/2161182/
http://kuvablogi.com/nayta/2161183/

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

plenu

ViestiKirjoittaja gryger » 9.8.2009 21:49

Värkkäätkö Lappeenrannan tuotteista plenun ?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 10.8.2009 22:54

Kyllä näin olis tarkotus... Ei kannata alkaa ite äpästämään kun valmiita palikoita saa sieltä järkihintaan.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

plenu

ViestiKirjoittaja gryger » 11.8.2009 19:00

Itse askartelen samaista palaa. Hyvin piti muotonsa kun runnerit tikattiin sisäpuolelta ja ulkoa olivat senverran hepissä että mitta pysyi.. Erittäin hyvää shittiä !



Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 63 vierailijaa