Vaihtoehto G60:lle... (Dynovideoo lisätty)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Vaihtoehto G60:lle... (Dynovideoo lisätty)

ViestiKirjoittaja Dona » 21.2.2005 9:29

Viime talvena tuli kasailtua Corradoon uus motti.

-Lähtökohtana vm-87 kr lohko.
-Kansi rempattiin kokonaan +pieniä siloituksia kanaviin.
-Lohko hiekkapuhallettiin, maalattiin ja porattiin 0.5mm ylikokoon. Sisälle uudet laakerit ja stefat.
-Mäntinä mk4 Wisecot vakio kr veiveillä(arp-pulteilla). Puristussuhde 8.4
-Kannenpultit arp.
-Kolmilapainen kova sintterikytkin, vakio asetelma.
-omavalmiste imu- ja pakosarja (kiitoksia Repolaiselle imusarja visioista, ja hitsauksista)
-Pro-mo suutintukki. 503ml suuttimet, msd bensapumppu
-Turbo LDS Holset/Schwitzer
-DTA ruisku+suorasytkä (Karalalle kiitoksia säädöistä)
-jne jne

-Syksyllä ennen Karalalla käyntiä vakio kanget vaihtui PO-metal:in kiertokankiin. Ihan varmuuden vuoksi...

Kuvia www.koti.mbnet.fi/tura --->Donan projektit
Viimeksi muokannut Dona, 8.9.2013 11:53. Yhteensä muokattu 4 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.2.2005 13:22

Kuva
Asiallinen konehuone!

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 21.2.2005 18:00

Nonni...

Jos tehdään niin, et mä otan noi sun männät ja kanget ja saat vaihdossa nämä.
Annat vielä imusarjan siihen päälle niin joudut maksamaan vain 50e väliä?

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 21.2.2005 18:34

Uskallatko dynolappuja pistää esiin? Sisuskalut ainakin riittäis melko pitkälle :) Samout, mitenkäs noin sait mukit rikottua?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 21.2.2005 19:11

Sagg: Omaa tyhmyyttä. Tai oikeastaan k-jetin tyhmyyttä.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 21.2.2005 19:35

paljonko wisecoiden ruttukorkeus?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.2.2005 20:00

33,5mm
Viimeksi muokannut Warmaster, 4.3.2005 9:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Hepokatti
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.7.2004 17:56

ViestiKirjoittaja Hepokatti » 21.2.2005 21:17

Mielenkiintoinen projekti! Tässä olisi muutama kymysys....

Corradosi ei ilmeisesti ollut merkitty vähäpäästöiseksi? Oliko mitään ongelmia katsastuksessa? Vaihhdoitko jarruja tehokkaampiin? Minkä verran tehoja tuolla kokoonpanolla saa ulos?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.2.2005 21:29

Mitäs katsastuksessa: ei mitään kun teho ei ole noussut ja teholappu katsastukseen. Niin ja kun teho ei nouse niin jarruille ei tartte tehdä mitään.
Viimeksi muokannut Warmaster, 4.3.2005 9:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 21.2.2005 21:38

No tässähän on sitten jonkinmoinen ennakkotapaus, kun noista VTT:n testeistä yms. aina jauhetaan, että ahdintyyppiä ei saisi vaihtaa. Jos todella auto on vähäpäästöinen, niin miten se on saatu läpi?

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.2.2005 21:40

Ahdin tyyppiä saa muuttaa kunhan se ei aiheuta tehon nousua.

rolle
ffp jäsen
Viestit: 8318
Liittynyt: 17.7.2003 13:27

ViestiKirjoittaja rolle » 21.2.2005 22:46

Kyllä tuon vähäpäästöisyyden takia olisi pitänyt vaatia todistus päästönormien täyttymisestä kun moottorin rakennetta noin paljon muutetaan, mutta kaikkia corradojahan ei ole vähäpäästöiseksi merkitty.

Mutta ei nyt TÄSSÄKIN hyvässä topicissa aleta jauhaa joutavanpäiväistä paskaa katsastamisesta...yleensä se on pienin ongelma tämän kaltaisissa projekteissa

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 21.2.2005 22:48

missä konttorilla tommonen onnistuu ? :)

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 21.2.2005 22:51

Meissä jokaisessa asuu pieni katsastusmies. Itse olen sitä koulukuntaa että tuollaisia vehkeitä pitää tehdä, vaikka ne sitten liikkuisi tämän hetkisen lainsäädännön puitteissa pelkillä siirtokilvillä kadulla.

Ja tosiaan, propsit konehuoneesta, näyttää vielä todella hyvälle. Se on se mikä projekteissa yleensä jää puolitiehen. Itse arvosta nättiä konehuonetta yli muiden, esim tehtaan jäljiltä G60-konetila on kuin itse tehty, kamala.

Nimimerkki: Ässään sovittelemassa remmiahdinta pellin alle :)
Viimeksi muokannut MikaJ, 21.2.2005 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.2.2005 22:52

Kyllä Rolle oikeassa on mutta tuntuu olevan kaikilla konttoreilla erilainen kanta tuohon asiaa. Itselleni on kyllä sanottu muutamassa paikassa ettei erikseen tarvitse erikoisempia mittauksia.
Viimeksi muokannut Warmaster, 4.3.2005 9:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 21.2.2005 22:59

Liikenneministeriön päätös 779/1998 ajoneuvon rakenteen muuttamisesta. Sieltä voi jokainen turbotteluhaaveilijakin käydä lukemassa mitä laissa sanotaan niin ei sitten tarvitse jokaisessa topikissa enää jeesustella. http://www.finlex.fi :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.2.2005 6:14

T-Tech: äläppäs vastaile, jos et asiasta tiedä! Auto EI OLE vähäpäästöinen, vaan otteessa lukee pelkästään: "autossa katalysaattori, käytettävä lyijytöntä polttoainetta. Auto on tuontiauto, mutta tuotu Suomeen 1995, jolloin noita vähäpäästöisyyksiä ei merkkailtu. Alunperin kyselin 8v:n kohdalla ahtimen vaihtoa ja sillon sanottiin, että ahdintyypin saa vaihtaa, jos teho ei ylity. Mutta tuskin onnistuu tuokaan vähäpäästöisen auton kanssa.
Tuo pirssi on katsastettu täysin lailliseks, otteessa on nyt maininta 16v moottorista, coolerista, turbosta ja saavutetuista tehonlisäyksistä. Että piste sille katsastuskeskustelulle!

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 22.2.2005 6:28

Hepokatti: G60 Corradossa on jo valmiina mallisarjan tehokkaimmat jarrut, että niihin ei tarvitse tehdä muutoksia. Tohon tehojen ulossaantiin on aika vaikea sanoa mitään. Riippuu hyvin paljon säädöistä ja paineista.

sagg: dynolaput on katsastuskonttorilla, koska ne halus ne sinne todisteeks moottorin tehosta. Mutta 191hp/202nm 0.3bar

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 22.2.2005 6:45

Dona

Mutta 191hp/202nm 0.3bar


;)

Heze
-
Viestit: 479
Liittynyt: 23.7.2003 12:14

ViestiKirjoittaja Heze » 22.2.2005 7:33

Hienot lukemat. Tällaisia projekteja on mukava lukea.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.3.2005 3:51

Tossa olis muutama kuva imusarjasta. Lähtökohtana s4:n imusarja, josta eka rälläköin ylimääräset pois, jonka jälkeen hitsailtiin uus painekotelo ja kaasuläpälle laippa. Hiottiin ja muokattiin... Hitsattiin... Muokattiin ja hiottiin... Lasikuulapuhallus ja lakkaus. Joka tosin osottautu huonoks vaihtoehdoks. Taas lasikuulapuhallus ja maalaus. No nyt se näyttää tolta.
Suutintukki on tosiaan Pro-mo valmistetta ja toi "johtokotelo" alumiinia. En tiiä onko toi nyt edes hyvän muotonen virtauksiltaan yms, mutta 4-5tkm ajon jälkeen kaikki venttiilit oli saman värisiä, että kait se tasasesti jakaa ilmaa...

http://personal.inet.fi/private/bemu2000/imusarja.jpg
http://personal.inet.fi/private/bemu2000/imusarja2.jpg
http://personal.inet.fi/private/bemu2000/imusarja3.jpg

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 4.3.2005 12:04

Näyttää ihan muoviselta... :D Mut siistin näköinen se on, täytyy myöntää...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 4.3.2005 21:40

Mut sehän olis nykyaikaa, jos se olis muovia :)
Mitenköhän tuo toimis vaparikoneessa, jos ihan koojetin kanssa kokeilis... Muuttuiskohan moottorin luonne kuinka paljon?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.3.2005 21:45

eiköhän, kait siitä vähän vääntöä katoais ja sitten huippu tehoa lissee. mene ja tiiä. kantsis varmaan testiä

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 4.3.2005 22:27

Kuvissa ainakin näyttää sen verran lyhyiltä putket, että ei ihan optimi olis kadulle miedolla nokalla. Mutta vaikea kuvasta sanoa ilman mitään mittoja. Olis kyllä mielenkiintoista nähdä tollanen vaparissa.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 5.3.2005 10:58

Älä nyt tuohon ala mitään k-jetin suuttimia väsäämään. Myy toi mieluummin minulle niin saat k-jetti imusarjan vaihdossa (tietysti kun taas maksat sen perinteisen 50e väliä :)

Mikäs kaasuläppä sulla on tuossa?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.3.2005 16:41

Joo ei tule mulle koskaan enää koojettiä... (jos ei sit jotain talviruoskaa osta, missä sellanen sattuu olemaan.)
Kaasuläppä on PG:n vakio. Laitan muutaman kuvan, kun saan ton koneen taas läjään...

Peksi
ffp jäsen
Viestit: 1190
Liittynyt: 17.7.2003 20:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja Peksi » 5.3.2005 17:12

Onpas muuten tuo pakosarja samannäköinen kuin meidän vanhassa 20vT projektissa. Ilmeisesti hyväks koettu ja todettu? :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 5.3.2005 18:56

Eiköhän ne 4-1 pakosarjat näytä kaikki vähän samalta. Ois vaan tic käytössä, niin ois saanu vielä nätimmän... Hyvin tuo tuntuis hengittävän. Pakopesä tuottaa vaan pikkusen ongelmaa. Isommalla Holsetin pesällä tuli pieni viive vaihdettaessa ja tuo ahtaampi taas menee nyt tukkoon, jos nostaa paineet yli 1.5bar. Keväällä olis tarkotus käännellä nokkia pikkusen ja säätää auto uudelleen. Vois päästä tuosta ongelmasta...

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 5.3.2005 23:35

Onkos noissa raadoissa muuten yhtä onnettomat noi moottirin kannakkeet kuin mk2:ssa? Jos näin on niin mitenkäs olet saanut moottorin pysymään paikoillaan?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 5.3.2005 23:40

1.3 Golffin kumit tai hydraulisten täyttäminen sialla/korikitillä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.3.2005 0:49

Edessä Transun moottorin kannakekumi modifoituna ja repsikan puolella 1.3:n kumi joka täytetty sialla ;) Kuskinpuolella takana vakio. Heiluu nyt n.5cm eestaas. (venakopasta mitattuna... Dynossa kattelin)

hykkyrä
-
Viestit: 1068
Liittynyt: 20.8.2004 13:05

ViestiKirjoittaja hykkyrä » 6.3.2005 1:21

1.3 Golffin kumit tai hydraulisten täyttäminen sialla/korikitillä

Joko omassa 1.3ssa. oli vaihdettu kumit tai sitten ei. Joka tapauksessa ne oli täysin samat kuin uudemmissa "isolohkoissa".

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 6.3.2005 1:58

Vortexin mukaan paras vaihtoehto on noi läpi olevat kannatin kumit. Eli mitä on ainakin jostain peltikeulapassateista löytynyt. Muistaakseni tdi ja vr6 on ainakin ollut tollasella. Myös mk3 tdi ja vr6(ainakin osa molemmista) on ollut tuolla, mutta mk3:n etu palkin kiinnitys on eri. Eli ei käy ilman, että tekee itse siitä sopivan.

Oli yksi 2.0 passatti romiksella missä tietojen mukaan piti olla tollanen. Ekan kerran kun näin niin en tajunnut ja muutaman päivän päästä kun seuraavan kerran kerkesin sinne niin se oli jo myyty. Eli kaikki siis vaan netistä löytynyttä "faktaa" ja kaipaan todisteita. Jos vaikka itsekkin sitten joskus metsästäis tollasen.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 6.3.2005 22:57

Tuli vietettyä viikonloppu tallissa. Rupeis olemaan taas kone kasassa ja savutkin tuli otettua... Joitain letkuja ja klemmareita puuttuu vielä...

http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... %20002.jpg
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... %20009.jpg
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... %20011.jpg
http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... %20013.jpg

Oli pakko nykästä syksyllä kansi irti, kun katkes yks pakosarjan pinnapultti kanteen, eikä suostunu lähtemään pois millään. Onneks tuli investoitua noi arp:n kannenpultit. Ei tarvii joka kerta ostaa uusia pultteja :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 21.3.2005 22:32

Kuva

http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... 20levenee/
Jospa nyt mahtuis noi vanteet edes pikkusen paremmin pyörimään. 10-15mm siirty pokkaus ulospäin... Auto on saatu jo maaliin. Lisää kuvia taas joku ilta :)

Saha
-
Viestit: 244
Liittynyt: 23.7.2003 12:04
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saha » 23.3.2005 9:53

ot- pienemmäs kuvat.. modeemilla voi olla jo aika tuskasta :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 23.3.2005 10:25

Modeemi? Onko se jotain syötävää =)

Tämä on kyllä kaikinpuolin asiallinen projekti.
Mistäs muuten ostit noi arp:n kannenpultit ja mihin hintaan sait? Pitää itsekin hankkia tuollaiset kun varaosatiskillä ilmoitettiin orkkisten hinnaksi 10e/kpl !

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.3.2005 10:35

Modeemi

Ei saa kiroilla!

Mä en oikein hokannut tota kaarien levitystä? Vai mitä niille oikein tehtiin? Viilleltiin ja hitsattiin takas kasaan? Taivutettiinko niitä ulospäin tai jotain?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 23.3.2005 10:38

^Samaa pähkäilin minäkin. (En vaan kehdannut näyttää tyhmältä ja kysyä)

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 23.3.2005 10:53

Jospa nyt mahtuis noi vanteet edes pikkusen paremmin pyörimään. 10-15mm siirty pokkaus ulospäin...


Onhan noi leventynyt ja on hianot :)

OT: Samout, mulla maksaa Victor reinzin pulttisarja 29e, että "pikkuisen" repivät ylihintaa orkkisliikkeessä.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 23.3.2005 13:30

En minä edelleenkään kuvista erota levitystä, mutta kuvat eivät yleensäkään ole niin hyviä kuin "live pällistely". Uskotaan nyt tän kerran että ne on leventyneet!

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 23.3.2005 13:40

Niin, eiköhän ne nyt ole leventyneet, mutta lähinnä se kiinnostaa, että kuinka sa tapahtui. Ilmeisestikin kaareen on leikattu nuo viillot ja sitten taivutettu niitä lärpäkkeitä ulospäin ja hitsattu saumat taas kiinni. Vai ymmärsinkö oikein?
Työn jälki ainakin on siistiä.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.3.2005 22:12

Joo siis noi vedettiin pistosahalla 5cm välein halki, jonka jälkeen käsin/vasaralla naputtelemalla vedettiin ulospäin niin paljon kuin tulivat. Reilun sentin navan kohdalta. Siis toi tasanen osuus tossa kaaressa taipuu hieman sisäänpäin alunperin. Suoraansanottuna tota eroa ei huomaa, jos ei pääse vertaamaan alkuperäsiin. Tästä kuvasta pikkusen huomaa, että on ne tullu ulospäin http://koti.mbnet.fi/tura/Donan%20proje ... to_050.jpg
samout: Olihan noilla pulteilla lähtöhinta melkein 20e/kpl 155e taisin maksaa setistä... Yks aukasu vielä ja hinta on tullu takas :)
saha: Siis minähän en ottanu noita kuvia enkä varsinkaan laittanu niitä nettiin. Ei kato osaa näitä nörtin hommia. Mut jokainen tekee mitä osaa...


Tänään ollaan taas niistetty pakkelipölyä... Rupee olemaan puskuri taas iskussa! Loppuviikosta maalia päälle...
Hei miks kukaan ei oo vittuillu tosta skuupista!!!
Viimeksi muokannut Dona, 24.3.2005 1:03. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Js
-
Viestit: 159
Liittynyt: 19.2.2005 11:35

ViestiKirjoittaja Js » 23.3.2005 22:15

Hyi h.........;) Mitä vikaa skuupissa muka on?

j0ne
-
Viestit: 571
Liittynyt: 24.7.2003 5:49

ViestiKirjoittaja j0ne » 23.3.2005 22:52

Musta se scooppi istuu iha hyvi...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 23.3.2005 22:55

Vaikka onkin ooppeliin tehty... :(
(ws-styling ja Tigraan oli tarkotettu)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.3.2005 17:57


JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 28.3.2005 18:31

komee pirssi...

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 28.3.2005 19:28

Lyhyesti... Todella hieno!!

Joonas.k
-
Viestit: 772
Liittynyt: 13.3.2005 18:39

ViestiKirjoittaja Joonas.k » 28.3.2005 19:59

Aivan perkeleen hieno!!

pottifemma
-
Viestit: 350
Liittynyt: 31.10.2004 18:06

ViestiKirjoittaja pottifemma » 28.3.2005 20:55

Siga mageee!!

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 28.3.2005 21:34

No totatota... Kiitti :)

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 28.3.2005 22:03

Helmat & kalvot -
Konepellinjatke & vanteet +

Muutenkin kyllä aika makee peli!

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 28.3.2005 22:06

En jaksa ettii että oletko maininnut minkälaisen puskimen aiot pistää mutta kerro nyt vielä :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 29.3.2005 9:59

pimppikalvot takaa lähtee heti kun ehdin, mut helmat jää. Ei kait kaikkien tarvii laittaa m3 helmoja...

albanzo
-
Viestit: 3655
Liittynyt: 23.7.2003 10:54
Viesti:

ViestiKirjoittaja albanzo » 29.3.2005 17:16

Ei kait kaikkien tarvii laittaa m3 helmoja...

Ei M3-helmat oo ainoo vaihtoehto tollasten lisäks. ;)

juhema
-
Viestit: 162
Liittynyt: 23.7.2003 12:28

ViestiKirjoittaja juhema » 29.3.2005 17:27

Minun silmää miellyttää tommoset vähän hillitymmät helmat taas verrattuna esim. niihin m3:siin... mutta nämähän on niitä makuasioita. Hieno auto kyllä kokonaisuutena!

jugetsu
-
Viestit: 171
Liittynyt: 11.6.2004 23:45

ViestiKirjoittaja jugetsu » 29.3.2005 18:46

Sairaan hieno. Niin olikos tämä käynyt jo penkissä (sori, en kerkiä lukemaan alusta!)

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 29.3.2005 21:47

mä en ole ihan vakuuttunut että tartteeko corrado välttämättä helmoja + tollasta skuuppia, mutta niinkai sitten... :)

ja soon dona sitten TULTAVA kesällä Pyynikille!! =))

...kukas teidän välijäähdyttimen muuten on tehnyt?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 29.3.2005 22:05

AMW

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 30.3.2005 9:55

ai kirjoittaako Dona nykyään kahdella nikillä? ;):)=)

tekeekö AMW jo ihan oikeita jäähdyttimiäkin? ainakin AMC:ssä tööninkipuolella raiskatussa Subarussa oli Sisun tai Scanian kennosta leikelty...?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 30.3.2005 10:44

Tekee "ihan oikeita" tietääkseni.

Ja jos Tommi oikein tarkkaan katsot niin tuosta kuvasta voi kyllä muutkin kuin Dona tietää minkä merkkinen jäähy on. Sekun lukee siinä päällä.

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 30.3.2005 12:09

Onpa kyllä hieno peli ja asiallisesti toteutettu! Ja hyvin tuo skuuppi tohon passaa kun ei oo kuitenkaan sieltä härskeimmästä päästä. Ja nuo maltilliset helmat on just hyvät.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 30.3.2005 13:26

Alkaa tosiaan tekniikka ja ulkonäkö olemaan kohdallaan. Etenkin tuo tekniikka olisi erittäin kiva omassakin...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.3.2005 14:38

Juu AMW teki ton coolerin ja hukkaportin. Molempien laatuun oon ollu tyytyväinen. Toi cooleri alkaa vaan olemaan aika rajoilla, jos tehoa tulee lisää nokkien kääntelyn myötä.
jugetsu: onhan tuo auto käynyt penkissä viitisen kertaa, kaks viimestä reissua tolla tekniikalla. Ja kohta menee taas, jos nokkien kääntely vaikuttaa yläkierroksilla seoksiin niin paljon, etten ite saa arvoja kuntoon. Vähän arveluttaa vielä ton ruiskun näpelöinti. Vähän liian kalleita palikoita rikottavaks tyhmyyden takia...
Tosta skuupista pitäis olla oikeasti jopa hyötyä, jäähyttää tota turboa aika hyvin.
Eiköhän me Tommi siellä Pyynikillä nähdä...

Mutta hyvin rupes herättämään keskustelua, kun laitto ite autosta kuvia... Kait se vaan on niin, ettei pelkät tekniikka-projektit kiinnosta...

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 30.3.2005 15:31

-> dona: soon hyvä. tosin ei sen välijäähdyttimen vissiin tartte mikään fudiskentän kokonen olla jos materiaalit on hyvin suunniteltu... ;) Mutta varmasti pelaa tuokin kai sit. Skuupista.....just siksi totesin etten ole ihan varma......kun ajattelin että olet sen kuitenkin tarkoituksella laittanut ja kylmää ilmaa toki saa puhaltimelle mun mielestäni mennäkin!

Paree olis si pynsälle saapua... ;)

Tekniikkaprojektien kiinnostuksen herättämisestä voi olla montaa mieltä.........

Victor
ffp jäsen
Viestit: 1033
Liittynyt: 21.7.2003 15:03

ViestiKirjoittaja Victor » 30.3.2005 16:21

Itse ainakin olen tämän rojektin tiennyt jo entuudestaan, kuten myös sen, että laaderin tilalle on pykätty "kunnon puhallin". *kohta on G60-miehet oven takana* ;)

Ei vaan tuu aina kommentoitua kaikkee lukemaansa, sais olla yhtenään naputtelemassa. Ja tosiaan on teknisesti hienosti toteutettu ja erityisesti arvostan sitä et on alusta loppuun itse rakennettu, mut pisteenä i:n päälle tuo hieno ulkokuori pisti kommentoimaan. Lisäksi Donan kohdalla näyttöä jo ennestään teknisesti onnistuneista toteutuksista...(mk1)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 30.3.2005 19:41

Eiköhän siellä pynsällä kaikki tonne pellin alle kurki ennemmin kuin helmoja ihailee

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 30.3.2005 21:16

^^ Mutta tässä täytyy ottaa huomioon myös se, että puhutaan myös kaikkea muuta kuin normaalista käyttöautosta ja järkevistä kulutuksista. G:n luonne on kanssa ihan omansa, minusta se on jo vakionakin mahtava. No jatketaan aiheesta, eikä mennä takertumaan "kunnon puhallin" kommenttiin sen enempää. Itse annan kaikesta huolimatta pojoja myös MikaJ:lle jahka homma etenee.

Jep upea peli muuten, mutta itse naureskelen poikkeuksetta kaikille skuupeille. Ainoa hyväksyttävä syy isolle pahkalle konepellissä olisi se, että alla on joku isohko ruuvi, jolle tarvitaan tilaa ;u)

Mutta tosi on, että vastaavaan ei itse pystyisi, tai innostus riittäisi, komeaa jälkeä ja kukin tyylillään.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.4.2005 12:24

HelaKammo: mites sää luokittelet normaalin käyttöauton ja järkevän kulutuksen?
Mun olis tarkotus ottaa toi auto käyttöön maanantaina ja ajaa lumien tuloon asti. Kaikki työmatkat, kauppareissut ja pilluringit. Ja matka-ajossa toi haukkaa n.8l/100km. Onhan se tietty reilu litran enemmän kun g60... Ja saishan tonkin viemään alakierroksilla vielä vähemmän, jos naputtelis sopat laihemmalle.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.4.2005 12:31

^ Eikun muista jossain ketjussa maininneesi, että vie 20 litraa myös bensamittarin mukaan. Eli sain kuvan, että tuo vie tolkuttomasti ainettakin.

Ketju siis: http://ffp-motorsport.com/bb/viewtopic. ... highlight=

Mutta joo, tuohan kuulostaa jopa alhaiselta tollaiselle vimpaimelle, hyvin on palikat ilmeisesti kasassa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 2.4.2005 12:36

No kyllähän noista 503ml suuttimista sitä bensaakin läpi tulee... Mutta ei toi tosiaan matka-ajossa mitään älyttömiä kuluta :)

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 2.4.2005 16:41

nyt kun olet jo autolla vissiin jonkinverran ajellut niin mitkä ovat olleet fiilikset DTA:sta?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 3.4.2005 6:18

Talven seisonnan jälkeen käyntiin laakista, niinkun joka kerta aikasemminkin. Tyhjäkäynnin kanssa ei mitään ongelmia. Seokset pysyny kohillaan sen 5tkm, mitä kerkesin kesällä ajella.
Säätämiseen en ite kerenny syventyä, kun en omista vielä omaa läppäriä, mutta eiköhän tuokin kesän aikana korjaannu. Muutaman kerran tuo on ruvennu temppuilemaan, mutta syy on ollu joko kaasuläppäpotikan pikkusen liian lyhyissä johdoissa (yks klipsu lähtee irti ja auto alkaa nykiä. Korjaantuu väliaikasesti nyppäämällä liittimen irti) ja toisen ongelman aiheutti kampiakselitunnistimen johto, josta maadotusjohto oli päässy nihrautuun irti. Tämä aiheutti aikamoiset rytinät, kun sytytys meni sekasin 6000r kohdalla ;)
Yleisesti oon ollu tyytyväinen. Ja Ongelmatilanteissa Karalalta on saanut apua, niinkun kuuluukin. Tossahan olis kaikennäkösiä hienouksia, kun vaan kerkee niihin rauhassa syventymään...

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 5.4.2005 19:36

Tekniikkaprojektit ne vasta kiinnostaakin :)
Ainut mikä on että jengi ei välttämättä kommentoi kun ei löydy "tietotaitoa" kuten noihin lasikuitu leikkeihin (itse ostan vain muovisia kylläkin)

turbollekkin on vaihtoehto :P kunha tästä opiskelusta rikastuisin vaan tarpeeksi ja saan sen corradon pihaan :)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 5.4.2005 20:02

Minä en ymmärrä noista tekniikoiden hienouksista, myönnetään. Lukiossa ja amk:ssa logistiikka puolella ei paljoa näistä puhuttu. Siten on tosiaan vaikea mitään kommentoida. Dynokäppyrää näkyville, siitä tyhmempikin tajuaa!

sigi
-
Viestit: 481
Liittynyt: 26.3.2004 22:46

ViestiKirjoittaja sigi » 6.4.2005 7:19

levis: ai eikö? ei meilläkään kauheasti amk:n maanmittaustekniikan puolella puhuta moisesta :) amiksen vast. linjalla vielä vähemmän

ei ei.. rukari käteen ja 16v mottia ostamaan sitten purat sen atomeiksi ja kasaat pari kertaa niin eiköhän sitä tekniikastakin jotain jo ymmärrä paitsi "kun se syö bensaa se menee kovaa" osion

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 6.4.2005 11:38

Vois katella jollain läppärillä sitä sun Dta:n säätöohjelmaa, kun tulen käymään. Kiinnostas itseäkin että minkälainen se ohjelma on ja mitä eroa tuohon megaan. tietty ei kytketä sitä autoon niin ei satu vahinkoja :)

Jokos sitä sitten pääsee ajelulle kun seuraavan kerran käyn siellä ;)
Hieno ja nopea... Koitahan päästä hengestäs sillä gigserillä ja kirjoita se testamentti tosta autosta mulle :D

Tuosta tuli kyllä todella hieno noitten levitysten kanssa, ei malta oottaa että näkee sen puskurit paikallaan.

toniha
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.7.2003 15:05

ViestiKirjoittaja toniha » 6.4.2005 12:15

http://www.dtafast.co.uk/ Ja downloadia...

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 20.4.2005 21:39

Tänään alle -40mm KW:n jouset. Auto nous edestä reilun sentin, mutta eipä haittaa. Jouset on paljon jäykemmät kuin vanhat Weitecit. Ei raavi enää kaariin kiinni missään routapatissa :) Ihan toimiva paketti noitten Konin iskareitten kanssa.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 7.9.2005 22:55

Joulupukki kävi ja toi neljä venttiiliä lisää...

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 7.9.2005 23:05

Sehän kiva pukki. Pistähän kuva lahjasta.

Hepokatti
-
Viestit: 27
Liittynyt: 10.7.2004 17:56

ViestiKirjoittaja Hepokatti » 28.1.2006 23:35

Mites Donan rojekti edistyy? Villi arvaus et profiilin mukaan olis tulossa Corrado med 20vT ja viel nelikko? ;)


Itseä lähinnä kiinnostaisi onko kukaan tehnyt Corradosta nelikkoa. Onko edes mahdollista?

MTR-84
-
Viestit: 482
Liittynyt: 30.7.2003 19:52

ViestiKirjoittaja MTR-84 » 29.1.2006 1:07

^kyl se mahdollista on..
http://www.cardomain.com/ride/525442

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 29.1.2006 11:21

Onhan noita, myös 1.8t 4motion tekniikoilla. 'Helppo' homma.

JanneS
-
Viestit: 61
Liittynyt: 18.5.2005 12:35

ViestiKirjoittaja JanneS » 29.1.2006 16:03

^ tosta muistu heti mieleen yks projekti vortexista, R32 4motion-tekniikka turbon kanssa corradoon. luulis poistuvan :)

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2160306&page=1

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 30.1.2006 2:14

asiallinen projekti =)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 30.1.2006 14:55

Ei tuu nelikkoa tosta Corradosta. Ei viitti pilkkoa hyvää autoa. Jos olis uudempaa koria ja korkeella takalattialla niin olis projektina helpompi ja AKE:nkin kanssa vois päästä sopuun asiasta. Toi nelivetoprojekti meinaa profiilissa ihanjotain muuta...
Corradon keulalla on nyt S3:n moottori, mutta taitaa lähteä pois ennen ensi savuja. Oli tarkotus ajella sillä ensi kesä, mutta ei sen koneen sisuskalut kestäis kuitenkaan. Siks tallin nurkassa lepää AEB lohko joka on jo poruutettu noille ylikoko Wisecoille sopivaks. Lohkon päälle tulee kevyesti avarrettu isokanava 20v kansi. Turbona saattaa säilyä toi vanha... Rupes vaan vituttaan toi ulkosen hukkaportin kanssa pelaaminen ja siks en oo pakosarjan tekoa alottanu.
Jotenkin vaan motivaatio nollassa ja vähätkin energiat menee mopoprojektin kanssa.

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.3.2006 21:53

Jokos on motivaatio palannut...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.8.2006 20:16

Jokos on motivaatio palannut...



Joko jotain tapahtunu... eikö tää ole vieläkään naulannu

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.8.2006 12:16

Keulalle on nostettu AEB moottori, jonka kansi kunnostettu/lievästi portattu. Lohko porattu ylikokoon ja sisällä noi samat wisecot/po-kanget. tiivisteet, pultit ja laakerit uusittu.
Pakosarja on valmis ja odottaa hiekkapuhallusta. Imusarja on parin viikon sisällä valmis.
Kuviakin olis, jos vaan sais niitä jollain nettiin...

Työt on rajottanu tosi pahasti harrastustoimintaa...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 17.8.2006 13:43

Kuva
http://tinyurl.com/ff72s
http://tinyurl.com/hmrs5
http://tinyurl.com/zjxo6

Siinäpä Donan kuvia.
p.s. en lähe kuskiksi :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.8.2006 13:52

Tosta pakosarjan kollektorista lähtevään putkeen tulee sit hukkaportti, jos joku ihmettelee...
Edit: Kiitos kuvien laitosta. Tosta hyvästä PÄÄSET kuskiks...

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 17.8.2006 15:16

Nii niin tuleeko tohon kylän isoin holsetti???

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 17.8.2006 16:38

No tottakai...

Lydes
-
Viestit: 196
Liittynyt: 11.2.2004 12:50

ViestiKirjoittaja Lydes » 18.8.2006 0:44

Oot kyl sen verran lihava,että et mahu laittaan sitä sun holsettia siihe tunkkiis.
;D Eikä taaskaan papuja nenää...

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 21.8.2006 10:58


Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 21.8.2006 16:45

Fiksunnäköinen pakosarja. Onko siinä joku pinnoite, vai maalattu vaan?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.8.2006 18:48

varman black satin?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa