Jedin laittoa (vanhojen kuvien palautus ja tilannekatsaus)

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.8.2005 19:36

Kitupiikistä hommasin sen fk: korkeussäädettävän mikä oli 429€ hintainen. Sää nähdä millanen on.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.8.2005 22:38

Kohtuu kivuttomastihan se sarja sinne sujahti, varsinkin takapää jonka vaihtoi alle tunnissa. Etupään vaihtoa varten sain onneksi jo tänään kaverilta lainaan jousipuristimet niin tuli sekin hoidettua. Huomennä täytyy säätää takapää vielä balanssiin. Etupäätä on turha mennä säätämään kun ei ole vielä kone paikallaan. (puuttuu laatikko eli 5-v laatikkoa saa tarjota esim. 020)

Mutta jotain kuvatuksiakin otin:

Sarja juuri paketista ulos vedettynä
uusi ja vanha vertailussa
takatolppa paikallaan

jonkinlainen sivukuva takapään korkeudesta, voi olla et nostan vielä hieman mut kattoo sit ku saan keulan oikeaan korkeuteen

Olisi muuten ylimääräsenä takajouset Jettaan joilla perä ei varmasti roiku

Ps. kokemuksia jetassa kyseisestä sarjasta kellään?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 16.8.2005 13:46

Mites nopeesti toi alusta tuli ku veli-poika tilasi noin 2vk sitten eikä ole vielä tullut

Sampp@
-
Viestit: 158
Liittynyt: 7.10.2004 17:19

ViestiKirjoittaja Sampp@ » 16.8.2005 14:44

mulla kesti toimitus 8 päivää noilla

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.8.2005 15:22

Lähetysilmoitus tuli 8 päivä ja 12 päivä oli Lahdessa. Ekaksi ihmettelin itsekin et mikä kestää kun maksun vahvistunviestistä kului melki pari viikkoa ennen kuin tuli lähetysilmoitus et on lähtenyt matkaan.

Kuskinpuolelta puuttui alkuperäisestä tolpasta jokin osa sieltä yläpäästä ni ei oikeen saanutkaan paikalleen vaan jäi yläpää löysäksi. Haen huomenna osat. Samalla Kaikki uudet yläpään kumit taakse ja eteen uudet laakerit tolppien yläpäihin kun heiluivat niin per**l**sti. On niillä vissiin kilometrejäkin jo 465 tkm :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.8.2005 16:12

Saiskohan tänään koneen paikalleen? Hmm...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.8.2005 23:04

No saihan sen...

Oli hieman alkeellisemmat vehkeet koneen nostaiseen eli kakkosnelkku, pari liinaa ja ruista ranteessa.

kohta nostellaan
kuva 2

katos kummaa sinnehän se upposi
kuva 2
kuva 3 (kuvassa myös maalattu jarru tehostin asennettuna)

kuva 4

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 19.8.2005 11:17

ei voi sanoo muutakun et intoo riittää

hiano vehe tulossa

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 19.8.2005 12:31

Siistin näköistä jälkeä. Tosin, samalla vaivalla olisit saanut muodikkaan cult-asennuksen, mutta pitäähän erilaisiakin olla.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.8.2005 12:59

Kerros minkälainen on cult-asennus kun en tuota termiä tunne

Miko
-
Viestit: 503
Liittynyt: 4.7.2004 7:18

ViestiKirjoittaja Miko » 19.8.2005 13:16

Vähän tähän suuntaan...
Kuva
Viimeksi muokannut Miko, 19.8.2005 21:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 19.8.2005 20:37

uu.. vr6zachin jetta :] aina hot.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 20.8.2005 2:44

No joo, toi ei olisi kyl mikään kovin käytännöllinen asennus. Ei ole pyyhkijöitä, pissapokaa, ilmanottoa lämppärille ja muutenkin pitäis kaikki sähköt yms. roina siirtää kontiin joka olisikin sitten jo täynnä ja johtoja menisi lattiaa pitkin about miljoona kilometriä. Hienohan toi on. Seurasin tota kyllä.

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 20.8.2005 21:47

ja varmaan kohta alkaa vetelemäänkin...

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 20.8.2005 23:06

Niinhän toi itsekin kirjoitti että aikasta holotna ajella kun ei ole lämppäriä että ollaanko menty hieman yli...?;)

g0lfgti
-
Viestit: 1227
Liittynyt: 23.7.2003 17:58

ViestiKirjoittaja g0lfgti » 21.8.2005 13:03

mutta eikö se oo pääasia että näyttää hyvältä..sitten ehkä ei jos autolla on tarkoitettu ajaakkin.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.8.2005 13:08

Mun auto tuleekin jokapäiväiseen ympärivuotiseen ajoon

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.8.2005 14:34

Takakontin verhoilua suoritin tossa eilen illalla hieman. Ja ajattelin kokeilla hieman erilaista piuhojen asennustyyliä.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 22.8.2005 19:07

Keulaa rupesin kasailemaan

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 22.8.2005 23:11

Tossa td:EEN syylärissähän on kokoa

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.8.2005 1:06

Eikös se ollut se koko kun ratkaisee! :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 23.8.2005 23:05

Ja taas hieman kuvia muiden jatkoksi

puskuri ei ole kuvissa millään kiinni eikä konepeltiä viitsinyt painaa loppuun saakka kun ei ole vielä avausvaijeri paikallaan

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6

Nii ja maskilippa tulee vielä ja toi lisävalo ei ole ihan kohdallaan vielä ja siihen eteen on tulossa joku tummennettu pleksi tai vastaava

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 24.8.2005 3:41

Miks sulake takakopassa?
Yleensä laitetaan mahd lähelle akkua, jos kaapeli jostain syystä pääseekin maihin...

Ellei se just ole toi "hieman erilainen piuhojen asennustyyli" =)

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 24.8.2005 10:42

Entäs jos sinne konttiin tulee toinen akku??

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 24.8.2005 11:47

Maskilippa sucks...Jätä laittamatta koska keula on paljon paremman näköinen ilman sitä. (maskilippa=wannabe badass) :)

Rascal
-
Viestit: 650
Liittynyt: 11.11.2003 14:41

ViestiKirjoittaja Rascal » 24.8.2005 15:30

Samaa mieltä ei maskilippaa, keula on mun mielestä paljon kliinimmän näköinen ilman maskilippaa, mutta muuten nätti peli tulee. Mitkä vanteet autoon tulossa?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.8.2005 15:57

Älä laita ihmeessä Maski lippaa... Onko kuskin puolen etu lokasuoja kunnolla paikalla?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 24.8.2005 17:29

Pitää nyt ainaki mallailla sitä lippaa kun sen joskus saan kun maalari hajoitti sen. Juu konttiin tulee toinen akku (ekan sivun lopussa on kuva siitä konehuoneen puolella olevasta sulakkeesta). On lokarikin kiinni, mistä päättelit et se ei olisi kunnolla paikallaan?

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 24.8.2005 19:20

On lokarikin kiinni, mistä päättelit et se ei olisi kunnolla paikallaan?



Näyttäis tos 2 kuvassa että rako oven ja lokasuojan välissä on alhaalla eri kuin ylhäällä

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.8.2005 1:22

Ovi ei visiin ole ihan säädöissään. Siinä on sen verran klappiakin et en yhtään ihmettele jos olisikin vähän erilaiset raot. Oven takaosa liikkuu ylös/alas noin 1 cm, saranatapit ostin jo mut pitäis joskus vaivautua vaihtamaan.

Kari.L
-
Viestit: 1746
Liittynyt: 23.7.2003 21:48

ViestiKirjoittaja Kari.L » 25.8.2005 3:51

Katos, niin onkin. Ei käynyt kahden akun systeemi mielessä, enkä ollut niin tarkkaan kaikkea lukassu. Asiallinen peli kaikinpuolin...

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.8.2005 16:32

Toisen puolen midikoteloon laitoin vanut sisään ja elementin kiinni. Ja voi kurjuuksien kurjuus vetonivel on rikkoontunut.

Mitäs kanattaisi tehdä? Voinko vaihtaa vain nivelet ja kumit vetariin vai joudunko hommaamaan kaikki uutta. Minkäslaisia vetareita
tohon saa? Gti/G60 onko kestävämpiä/käykö paikalleen? Tarvike vai orkkis?

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 28.8.2005 23:16

vai että nivelet rikki poikki... täällä sama homma, taas :) vasta uusin uloimmat ja nyt sit alko sisempi pitää ääntä.... eli varmaan kannattaa vaihtaa uus tais maksaa jotain 65-70? olenko kui väärässä, tietäjät?
noiden gti:n ja g60:n systeemeistä en tiedä, mutta muistelisin että vetarit ois paksummat niissä?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 29.8.2005 0:40

Kuinka paksut vetarit on esim. g60:ssä

Pazih
-
Viestit: 96
Liittynyt: 26.7.2003 17:49

ViestiKirjoittaja Pazih » 29.8.2005 18:31

osaiskohan ne sanoa esim. varaosaliikkeessä käykö gti/g60 nivel muihin...

tai kyllähän täällä joku on joka tuonkin tietää :)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.9.2005 22:25

No juu eli pakosarjaa on täs parina iltana väännetty. Ei toi ainakaan viel mikään nätti ole mut katotaan mitä tosta syntyy. Tää on sit eka tekemäni pakosarja et sen saa huomioida kritiikissä. Ja toi nelosen "mutka" syntyi ensin kaverini Jussin heittämästä vitsistä ku mietittiin et mistä sen mahtuu kierrättämään mut tohon sit viimein päädytiin. 1 ja 4 putkil on mitattaessa eroa noin 1 cm, joka riittää nyt toleranssiksi mulle. Pistäkääs mielipiteitä ja neuvoja.

KUVAT:

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuva 8
kuva 9

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 1.9.2005 22:43

no tuota... öh ja argh...

no kun en itekään oo mikään raketti-insinööri, mut kuitenkin kehottaisin ottamaan mallia jostain valmiista setistä, tuo nelosen lenkki on mielestäni turha

a62.7t

ViestiKirjoittaja a62.7t » 1.9.2005 22:52

Varsin kunnioitusta herattava projekti. Saako kysya mika on mahtanut olla kokonaisbudjetti tahan mennessa? (Offtopicia, tiedetaan..eika ole pakko tietenkaan vastata)

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 1.9.2005 22:56

Supersprintin malli. Tossa vaan on noi ensiöputket niin lyhyet, ku virityskirjassa sanotaan et pitää olla vähintään 410mm noi ensiöputket. Kertokaas nyt miten ton tekis järkevämmin sit, ja laittakaa kuvia jos vaan löytyy. Ei toi mutka tosin mua haittaa eli jos ei muuta järkevää ratkaisua löydy ni saa jäädä.

edit. Juu no onhan noista menoista tullut joskus rojektin alkuvaiheessa tullut pidettyä laskua mut sen rahan menon seuraaminen jäi jotenkin pois ku tulis vaan huonolle päälle jos sitä rahaa kokoajan ajattelis. Ainoo vaan et köyhänä opiskelijan se raha mikä on tullut tienattua on jo mennyt ku sen saa käteen. :)
Viimeksi muokannut Dubsonic, 11.9.2005 2:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Joonas
-
Viestit: 291
Liittynyt: 15.8.2004 23:36

ViestiKirjoittaja Joonas » 2.9.2005 5:56

Hyvältä näyttää meikäläisen silmissä. Täytyy tulla taas joku päivä kattelemaan oikeen urakalla tota projektia. Kunhan nyt saa ensin ton oman alustarojektin pois alta

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 2.9.2005 11:56

Toi pakosarjahan on ihan hyvän näköinen anna vaan olla tollanen...
Sulla sitä intoa riittää

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 2.9.2005 12:43

Onko se pakko tehdä noin vaikeasti? :)
Itse veisin putket "suorana" auton alle, jossa on tilaa sitten väkästellä kollektori, eikä tarvi tehdä lenkkejä putkiin, tuollainen voi olla nimittäin todella vittumainen hitsata.
Tässä on ilmeisesti tarkoitus tehdä 4-2-1 tyyppinen pakosarja, mikä katuauton ollessa kyseessä on ehkä järkevämpääkin, (laajempi tehoalue, jne.) niin käsittääkseni primääriputket saavat ollakin melko lyhyet. Mittoja en nyt muista ulkoa, mutta joka tapauksessa selkeästi lyhemmät kuin 4-1 tyyppisessä pakosarjassa.
En uskoisi nimittäin että supersprint tekee ihan paskaa kuitenkaan? :)

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 2.9.2005 13:17

Todalla jännä pakosarja ratkaisu, toivottavasti saat hitsattua ja toimii, näyttävä se ainakin on. Katsastusmies luulee varmaan turboksi? :)

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 3.9.2005 13:11

voih et on makee peli tulossa.. ei voi muuta sanoa. kyl se pakosarja siit hioutuu kohalleen, hyvä toi on toki noinkin

miiol
-
Viestit: 29
Liittynyt: 9.8.2005 21:07

vetonivelet

ViestiKirjoittaja miiol » 4.9.2005 20:00

Motonetin mukaan vajaa 50 ekua kappale sekä sisempi että ulompi.
Kestäviä noi vokkelon nivelet, itellä ei nivelet oo koskaan ääntäny mitenkää mutta kerran oon jääny välille nivel rikon takia, jonku verran meinas hajottaa??? ihan kiva kärry tulossa...

Malcowich
-
Viestit: 12
Liittynyt: 15.4.2005 17:08

ViestiKirjoittaja Malcowich » 5.9.2005 13:42

Olet eristelly aika hyvin tuota autoa, mulla tuli mieleen tämmönen yleinen ajatus aiheesta: Onko kukaan eristäny ääntä kattohuovalla...
käyttävät kalliita pitumimattoja, vaan kattohuovassahan sitä on, ja hiekaa... eli vaikka sikafleksillä läträilee sopivaksi leikeltyjä kattohuovan palasia, niin luulis auton hiljenevän.. tiiä sitte lisääkö se kuinka paljon painoa enemmän/vähemmän, ku virallinen äänieristys matto..


..Tämä oli siis vain ajatus, mutta mielipiteitä ja mahdollisi omakohtaisi kokemuksia ?

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 5.9.2005 14:03

On mielipide kattohuovasta: sehän on periaatteessa sama kuin huopa ainakin vanhempien volsujen lattioissa. Kun liimaus pettää (kokemusta kahdesta autosta), kosteus muhii rauhassa maton alla ja ruostuttaa pellin.

Itse olen käyttänyt kädiin Katepalia. Hakusana "Katepal", eli tiivistebitumi K-36. Noin kahdeksan litraa olen kaikkiaan sivellyt rakenteisiin ja mielestäni tulos on onnistunut.
Lämmitä 3l astia vaikka keittolevyllä ja sivele pensselillä. Tunkeutuu joka paikkaan ja pysyy kiinni.
Halpaa kuin saippua, n. 25€/3l

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.9.2005 17:00

Mul on siel bitumimattojen alla laitettuna ekaks vaimennusmasaa ja siihen päälle viel bitumimattoa joka on siis ihan kattobitumihuopamattoa. Lämmitin kyl mattoa aika ankarasti eka ihan sulaksi asti ennen kuin läiskin kiinni.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.9.2005 17:32

No juu päätin sit et saa pakosarja jäädä ton malliseksi ja rupesin sitä sit tänään hitsailee kaasulla kasaan.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4

kuva 5
kuva 6
kuva 7
kuva 8

Jukki
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.9.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukki » 5.9.2005 18:09

Härski pakosarja tulossa ja muutenkin tyylikäs Jetsoni!

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 6.9.2005 22:50

Saako kysyä että miksi hitsaat kaasulla?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 6.9.2005 23:38

Ei ole tiggiä eikä Mig:in sauma kuulemma kestä. Kaasulla saa tehtyä putkista "yhtä" tavaraa ni ei ainakaan saumoista repeile.

opelmies
-
Viestit: 90
Liittynyt: 5.4.2004 9:32
Viesti:

ViestiKirjoittaja opelmies » 9.9.2005 19:32

Kestää migilläki hitsattu. avaa vaan saumat kunnolla ennen hitsaamista.


Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 12.9.2005 23:09

Tuli fixailtua vetareita vähän. Purku>ruosteiden poisto>pohjamaali>vannehopea>lakka ja kasaus. Kojistakin tein hieman.

vetarit 1
vetarit 2
kojis

En ollu ennen purkanu vetareita mut täytyy sanoa et oli perhanasti helpompi homma kuin ensin osasin odottaa. Muutama vasaran kilautus ja uloimmat nivelet olivatkin jo irti ja sisemmistä sokat poies ja muutakun käsin nosti pois. Luulin et ne ois ollu tiukemmassakin.

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 12.9.2005 23:56

Vetareissa nuo klemmarit.. meinasitko ettei täristä / mene epätasapainoon, kuitenki jonkun verran lisäpainoa verrattuna siihen alkuperäistyyppiseen klemmariin?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.9.2005 1:32

Ajattelin ite ihan samaa et voisko noita käyttää ku ei ole sellasia pihtejä millä noi alkuperäiset klemmarit vois kiristää vai voiko ne kiristää jotenkin muuten luotettavasti? Pakko tunnustaa et en edes muista millaset ne pihdit on. Pitänee koululta lainata niitä pihtejä ni saa kiinni niillä alkuperäsillä klemmareilla.

Toisaalta noi kun on haponkestävää ni ei ruostuis, mut ei sillä nyt ole kauheesti merkitystä. Onko kellään kokemuksia tai tietoa et onko noi tavalliset letkuklemmarit pahaksi eli tuoko mitään värinöitä tai muita ongelmia? Pitää kysyä kun tietämätön olen.

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 13.9.2005 6:34

Jos lasketaan esim. 205/45-16 renkailla kehän pituudeksi noin 1800mm, niin satasen vauhdissa renkaan pyörimisnopeus on noin 926 r/min.
Väittäisin, ettei se mihinkään ravista, koska on niinkin sisäkehällä eikä se klemmari paina juuri mitään..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 13.9.2005 8:57

No hyvä ja kiitti laskutoimituksista.

Caddy_Boy
-
Viestit: 554
Liittynyt: 2.8.2003 11:22

ViestiKirjoittaja Caddy_Boy » 13.9.2005 11:15

eipä taida huomata ajossa mitään... voithan toki vaihtaa nippusiteet niiden tilalle jos hirvitää, mulla ainakin on pysyny nippareillakin.

Vetareista puuhen ollen, varo muljauttelemasta noita sisempiä niveliä niin että ne kuulat putoaa pois...se on vittumainen kasata, mutta onnistuu kyllä (eivät muistaakseni mene takaisin kun yhdestä asennosta) =)

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.9.2005 12:01

Hohtimet lainaksi vaikka naapurista. Niillä saa nuo kiinnikkeet kiristettyä. Nippuside ei ole oikein pitävä ratkaisu pidemmän päälle.

Jauhis
-
Viestit: 44
Liittynyt: 28.7.2004 11:40

ViestiKirjoittaja Jauhis » 13.9.2005 12:39

Nippusiteitä suosittelivat laittamaan VW-varaosa-huollossa, ymmärsin että itsekin he laittavat nuo kumit vahvoilla nippusiteillä, ja on kuulemma pysynyt.

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 13.9.2005 12:43

No, jos oikein vahvoilla muovisilla... vaan onhan noita nippusiteitä metallisenakin olemassa.

Matti M
-
Viestit: 1410
Liittynyt: 23.7.2003 11:52

ViestiKirjoittaja Matti M » 13.9.2005 17:21

Kyllä nuo tavalliset putki klemmarit on paras vaihtoehto. Pysyy kiinni eikä kyllä varmaan ala tuon vertaisesta tärräämään.

Focuksessa ei muuten pysyneetkän kumit paikoillaan niin piti tuollaisilla vetää kiinni.

miiol
-
Viestit: 29
Liittynyt: 9.8.2005 21:07

ViestiKirjoittaja miiol » 13.9.2005 20:01

nippusiteillä paras... leveä side ie pysy mut ohut pysyy yhtä hyvin ku alkuperänen mutta on helpompi laittaa... lemmarit kiristää suojakumia epätasaseen niillä seurauksilla että kumi halkee


Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 14.9.2005 23:45

näyttää vallan mahtavalta! :) keep on good working dude! :)

Ritke
-
Viestit: 237
Liittynyt: 6.11.2003 10:48

ViestiKirjoittaja Ritke » 15.9.2005 7:00

Näyttää upealta, eiköhän noilla taidoilla mittarikotelotkin tule verhoiltua! Mistä tuollaista intoa voi saada auton rakenteluun?

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 15.9.2005 9:14

Kyllä tässä vaiheessa on pakko sen verran kehua, että tämä on minusta esimerkillinen projektitopikki. Tekijä on kautta linjan esitellyt selkeästi sitä, mitä on saanut aikaiseksi, aina asiallisen raportin ja kuvien kanssa. Lisäksi on aina päivittänyt subject-kenttää tarkennuksella, mikä vaihe on menossa.

Ja kaiken päälle työnjälkikin näyttäisi olevan siistiä!

Kymmenen pistettä tälle projektitopikille. Tästä voi ottaa mallia, ettei nähtäisi enää niin paljoa niitä, jotka kirjoittelevat projektitarinaa siitä mitä aikovat tehdä mutteivät koskaan saa mitään tehtyä...

Henksa
-
Viestit: 65
Liittynyt: 31.12.2004 14:33

ViestiKirjoittaja Henksa » 15.9.2005 13:29

Tätä on kyllä ilo lukea. Hienoa kun on noin paljon intoa tehdä ja lisäksi vielä laatuun ja tyyliin panostaen. Näyttäs aika hyvältä tuo kojelauta. 10 pistettä ja papukaijamerkki tälle topicille

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 15.9.2005 14:21

Juu kyl Kim.kouvo on tehnyt kaikki asiallisesti...
mut kun puhuitte niistä vetonivelen suojakumien klemmareista, kävin hakee tänään uudet suoja kumet ja niisssä tuli mukana Teräs nippusiteet,rasvat ja vetarien kiinnitys pultit

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 15.9.2005 14:32

Ainakin Löbrön tarvikkeissa tulee tosiaan tuo sälä mukana. Keskimutterihan suositellaan vissiin vaihdettavaksi aina avauksen jälkeen.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 15.9.2005 16:23

Kiitos mukavista kommenteista! Oikeen mieltä lämmittää vaikka ulkona autoa onkin jo kylmä laitella. Intoa saa varmaan siitä et kohta on jo lumi maassa ja pitäisi saada auto liikenteeseen.

Mulla tuli noissa vetonivelissä mukana sokat, prikat, kiinnityspultti ja sellaset pihdeillä kiristettävät kiinnityssiteet. Ei ollut oikeanlaisia pihtejä kun mä noita vaihdoin ni laitoin haponkestävät lemmarit. Olen yrittänyt laittaa kaiken mahdollisen mahdollisimman ruostumattomasta tavarasta (pultit, mutterit, klemmarit) ni ei sit aikaa myöten ruostu ja tule ruman näköinen.

---Jupe
-
Viestit: 44
Liittynyt: 21.1.2005 15:58

ViestiKirjoittaja ---Jupe » 16.9.2005 0:46

Hyvältä näyttää toi sun rojekti, pitääpi joskus tulla taas joskus paikan päälle pällistelee.

Onks noi lisämittarien paikat tulossa vielä kiinni kojelautaan, vai onko jo uudet kujeet niitten suhteen?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.9.2005 12:57

Ne on ihan kuidutettu tohon kojelautaan

Esa24
-
Viestit: 39
Liittynyt: 16.9.2005 15:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Esa24 » 16.9.2005 15:40

Mitä ainetta tuo verhoilukangas tuossa kojelaudassa on? Mistä saa+ hinta/m2?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 16.9.2005 16:03

Se on ihan tavallista esim. kaiutinkoteloiden verhoiluhuopaa jota saa esim. autohifiliikkeistä. Kannattaa kokeilla et se on sellasta venyvää tavaraa kuten DLS:n valmistama. Oon ostannu tota DLS:sän huopaa Lahdessa Autopartilta. Kankaan leveys on 1.37m ja hinta 14€/m. Outo juttu vaan et nyt ku kävin ostamassa lisää tota kojelautaa varten ni toi huopa oli hivenen paksumpaa ja jäykempää eikä venyny ihan niin hyvin kuin aikaisempi tavara. Jos niil on vaihtunu tavarantoimittaja tai jotain. Pitääpä kysästä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 17.9.2005 0:11

Kävin hakemassa vähän kaapeleita ni pääs vetää hifien RCA:t ja kaiutinpiuhat edestä taakse. Aika nippu niistä tulikin ku menee neljä 2x2.5 kaitinjohtoa ja kolme paria RCA:ta

kasa johtoja
takakontin puolelta
kabiinissa 1
kabiinissa 2
kabiinissa 3
kabiinissa 4

Kojistakin tein vähän eteenpäin. On vaan toi mittarikoteloiden kohta niin pirun hidas tehdä.

vaiheessa
vaiheessa 2
pikku hiljaa se siitä verhoutuu
kuva 2
mallailtiin vähän
kuva 2

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 18.9.2005 0:05

Mielettömän siisti jedi tulossa!

ja sitten melko aiheeton kysymys: Mistä hommasit noi rekisterikilven pultit, joissa on valot samassa, ja minkä hintaiset olivat??

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 18.9.2005 0:33

Moottoripyörien tarvikkeita myyvät firmat myy semmottia ainaski.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 18.9.2005 1:06

Lahdessa Rikumotorilta ne hain. Ne oli jotain kympin paikkeilla en nyt tarkasti muista.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 18.9.2005 10:58

kim.kouvo: niillä on varmaan vaihtunu se kankaan erä. kun niis saattaa olla jostain syystä isojakin heittoja vaikka niiden kyl pitäs tietääkseni mitata neliöpainot.. mutta siitä viis, hiano jeti tulossa.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 19.9.2005 23:44

Eipä tapahtunu viikonloppuna paljon mitään projektin suhteen. Kojista verhoilin hieman ja eilen liimasin toisen helman kiinni. huono kuva aiheesta

Tänään vaimentelin ovia ja asensin konepeltipumput.

kuva 1
kuva 2

Sampp@
-
Viestit: 158
Liittynyt: 7.10.2004 17:19

ViestiKirjoittaja Sampp@ » 20.9.2005 15:42

noi konepelti pumput on kyl tosi kätevät.ite väsäsin yksistä ylimääräsista takaluukun pumpuista golffiin

Reimond
-
Viestit: 638
Liittynyt: 1.8.2003 15:16

ViestiKirjoittaja Reimond » 21.9.2005 8:59

Tää on hieno!. Hieman vaan ei oma silmäni tykkää noista irtokirjaimista konehuoneessa/pellissä

Kalle H
-
Viestit: 242
Liittynyt: 19.4.2004 17:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja Kalle H » 21.9.2005 10:48

Komea projekti on kyllä. Se vaan on niin hyvän näköistä kun kaikki isot ja pienet jutut tehdään ihan viimesen päälle!

Mistä noita irtokirjaimia saa muuten ostaa?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 21.9.2005 12:02

Kylhän mä yritän tehdä kaikki hommat asiallisesti. Eilen sain valot releytettyä ja asensin hälyytintä. VITUTTAA vaan ku toi joudutaan maalaamaan vielä (toivottavasti enään) kerran, ku ton maalipinnan jälki on vielä hirveämpi parista kohtaa kuin ennen. Eli PROPSIT Salpausselän "automaalaamolle". Nii ja ku ne sulatti sen maskilipankin hajalle. Saisin vaan yhteyttä tohon kulutaja-asiamieheen.

En kyl tiedä mistä noita merkkejä voisi ostaa.

edit: tai saahan niitä merkkejä volkkarin varaosatiskiltä

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 25.9.2005 22:26

Kojiksen tein valmiiksi. (pari saumaa pitää viel häivyttää) Ja sisustaa laitoin hieman paikoilleen. Onhan sitä ollu kaikenlaista muutakin näperreltävää.

Pahoittelen huonoja kuvia kun ovat otettu pimeällä ni ei tyy niin hyviä.

despin kiinnitin hanskiksen taakse
kojis paikoillaan 1
kojis paikoillaan 2
kojis paikoillaan 3
kojis paikoillaan 4
kojis paikoillaan 5

takapenkit ja oviverhoilu
kuva 2

Laitoin lattiamaton ja penkkien alle tota "folio" pintaista vaahtomuovivaimennusmattoa ja takaoviin sitä samaa mitä etuoviin.
Ja takapenkki pitää viel pestä.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.9.2005 15:22

Rupesin väsäämään säädettävää nokkapyörää koulussa yhden koneistajan avustuksella, kun ei itellä ole noi sorvauksen taidot mitkään mahdottoman hyvät.

nokkapyörä YZ koneesta ja säätölevyn aihio
kuva 2
itse mestari työssä

mittailua
kuva 2
kuva 3
kuva 4
feikki koneistusta
kuva 2

nokkapyörä sorvattu
säätölevy irroitettuna aihiosta

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 28.9.2005 16:22

On kyllä näpsäkän näkönen kulkine tulossa. Itellä kans Jetta projekivaiheessa..
Mutta asiaan, tarttuuko bitumi kiinni vaikka alla on kiveniskumassaa? Kun lämmittää? Tai ajatuksena ois että sisäpohjaan laittas ensin kiveniskumassaa ja sen päälle bitumia. Kun eikös bitumi aikaa myöten vedä kosteutta ihteensä ja jos sielä ois kiveniskumassa alla niin pohja ei rupeis ainakaa ruostuun. Ja jos ennen kiveniskumassaa laittas kotelosuojaa..

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 28.9.2005 18:31

Kotelosuoja ei kovetu vaan jää tahmeaksi joten älä laita sitä. Kiveniskumassa kovettuu ja kyl siihen bitumi tarttuu. Ei bitumi kosteutta vedä itseensä. Johan se silloin tulisi bitumikatoista läpi se vesi.

Mitäs omaan projektiisi on suunnitteilla?

rasse87
-
Viestit: 184
Liittynyt: 28.11.2003 17:08

ViestiKirjoittaja rasse87 » 29.9.2005 19:37

Sanottasko että tusinan kolmastoista, mutta muutamalla muutoksella..:) Laitan juttua tänne kuhan saan vähä kuvia koneelle. On se nyt hiekkapuhallettu ja hitsattu kauttaaltaan, maalattu, kone vaihdettu ja muuta pientä. Vielä ois kasaus ja sisustan teko että hommaa piisaa ja kortin saisin kuukauden päästä, et vähän kiirettä pitää.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.10.2005 21:44

Pakosarjankin sain väännettyä. Ei siitä mikään ruusunnuppuu tullut, mutta välttänee nyt ensihätään vaikka ei olekaan mitenkään oikeaoppisesti rakennettu. Vanhassa valusarjassakin oli tarkemmin katsellessa yli viiden sentin halkeama. Ku eka meinasin et lyön nopeesti kasaan vanhalla sarjalla ja vaihdan keväällä kaupasta ostetun "oikean" peltisarjan.

Ja kannenkin sain ruuvailtua tänään vihdoinkin kiinni.

uusi pahvi
uusi pahvi 2

kansi nostettu paikoilleen
kansi kiinni

pakosarja paikoillaan
kuva 2
kuva 3
kuva 4

Pitää kyl tukea toi sarja tuolta auton alta kohtuu hyvin ku painaa kummiski jonkin verran. Yks vaihtoehto on tehdä tuki tuohon koneen takakanakkeen pultin alle. Tosta sarjasta saa sit sanoa ihan suoran mielipiteen. Yleensä olen aika kärsivällinen tekemisissäni, mut ton kanssa jotenkin pääs loppumaan mielenkiinto viimesen päälle hiomiseen. Kyllä ne kaasut sieltä ulos löytää.

Goljat
-
Viestit: 696
Liittynyt: 5.2.2004 17:51

ViestiKirjoittaja Goljat » 3.10.2005 21:58

sanosinko et erilainen... mut kaitpa toi pelaa siinä missä muutkin

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 3.10.2005 22:46

Tarkoitus on jossain vaiheessa ehkä ensikesänä vaihtaa oikea peltisatsi. Onkos muuten millasia kokemuksia Mk2:siin tarkoitetuista sarjoista ja mistä ja minkä merkkisiä ootte laittannu? Mikähän noista MopoSportin sarjoista olisi sopivin perus/XL/XXL?

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 4.10.2005 21:21

Tää kyl lähentelee jo melkein päiväkirjaa. Mut asiaan. Laitoin tänään vetarit sisäpäästä kokonaan kiinni, maalasin toisen jarrusatulan ja laitoin imusarjan kiinni tosin vasta kummastakin päästä.

pari fotoa:

kuva 1
kuva 2
kuva 3

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 5.10.2005 23:40

Kaasarin sain laitettua tänään kiinni ja paineentasaajan/säätimen. Muutamia letkujakin laitoin jo kiinni. Kaikkein eniten meni aikaa suunnitelessa ja rakentaessa kaasuvaijerille systeemit tohon kaasariin. Vipusysteemin otin osittain Pierburgista, tosin sitä piti vähän muokata ekaksi. Imusarjaan tein kiinnikkeen vaijerin vaipalle pierburgin kiinnikkeestä ja lattaraudasta.

kuva 1
kuva 2
kuva 3
kuva 4
kuva 5
kuva 6

Per**le kun ei saa tuolla pimeessä otettua tarkkoja kuvia.

Dubsonic
-
Viestit: 2280
Liittynyt: 12.8.2003 12:22

ViestiKirjoittaja Dubsonic » 7.10.2005 17:08

Kävin hakemassa tarvikkeita jäähdytysjärjestelmän letkujen vetoa varten. Hivenen jo pääsin aloittamaan. RST osat kiilloitetaan vielä. Polttoaineenpainemittarinkin asensin.

tarvikkeita
kuva 1
kuva 2
kuva 3
painemittari

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 7.10.2005 18:38

Oikee silikoni letkuu,,, niin no pitäähän niitten olla korin värisiä (:(:

Tequila
-
Viestit: 272
Liittynyt: 26.1.2004 19:04

ViestiKirjoittaja Tequila » 7.10.2005 23:54

aika perkeleen asiallinen konehuone(kin)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 116 vierailijaa