86c Projektia

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

86c Projektia

ViestiKirjoittaja P.i.t » 5.2.2005 15:29

Pistänpä nyt esille tämän projektin,hitaasti tulee tehtyä koska en ole asettanut minkäänlaisia ajankohtaa jolloin auton tulisi olla valmis.


Kuva

Eli autohan on tämä volkswagenin surullisen kuuluisa paskapolo.kyseinen yksilö hämmästytti oston jälkeen 1,3 diesel tekniikallaan josta oli menny jakoremmi.Vaihdoin uuden remmin koska se tuli kaupan mukana ja konehan piti "pientä"elämää kuten yleensä remmin katkeamisen jälkeen.no tekniikkahan oli tuhoon tuomittu jo ostohetkellä eli bensatekniikka olis tarkoitus laittaa. Ensin kuitenkin päätin aloittaa purkamisella jotta näkee mitä autosta löytyy,muovikaarien alta löytyikin hapanta peltiä sopivasti
kaari

helmaa

helmaa 2

lokari

helmat päätin aukoa kokonaan koska oli sen verran paljon ruostetta,löytyipä sieltä pieni yllärikin klik!
uuden pyyhkijänsulat,onpahan valmiina sitten kun niitä tarvii!

kävin hakemassa golf2tuningilta hieman tekniikkaa,huokeaan hintaan tietenkin!
tekniikkaa

aikani pähkäiltyä totesin että eihän sinne mahdu isolohko,muutkin totesi näin. jotenka se siis mahtuu silloin sinne! pikkusen piti vaan tehdä tilaa.muutella muutamia kohtia...näitä kun tehtaalta lähti vain suurimmillaan 1,3 pikkulohkoilla...pahus....

kuva1
kuva2

sitten piti tietenkin KAIKKI koneen ja laatikon korvakot tehdä itse uudestaan. tässä mallia vaihdelaatikon päädyssä olevasta kiinnikkeestä
korvakko
korvakko2

näitähän riittää...klik!

onneksi tuli otettua tuommonen toinen kone niin purin sen ja sillä saan sovitettua koneenkin korvakkeet kohilleen.noin

pituus suunnassa tulee tekniikalla hieman ahdasta.jakopäähän/runkoaisaan jää muutamia millejä "heiluma varaa".alkuperäisellä imu ja pakosarjalla ei ole asiaa tähän rojektiin koska ne ei yksinkertaisesti mahdu sinne.kone tulee siis olemaan 1,6 ja laatikko 020 mallinen. todella paljon pitää vaihtaa osia ja/tai rakentaa itse.onneksi ei ole kiirettä tämän kanssa.vanteiksi sain hankittua joulun alla 13" ats classicit...että tämmönen tämä nyt sitten on.ideoita on aivan valtavasti auton suhteen.toivottavasti muistan kaikki sitten kun niiden aika rakentelussa tulee.

tontitusta se VAATII
alle mahtuu ilman tunkkausta nyt look

lisäilen tässä sitten kuvia ja juttua kun jotain saan tehtyä.nyt on niin kova krapula että ei uskalla rälläkkää käynnistää.
Viimeksi muokannut P.i.t, 5.2.2005 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 5.2.2005 16:41

Hyvältähän nuo korvakot alko näyttään!
nythän se on jo kaikki kotiin päin!

matti.l
-
Viestit: 1045
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 5.2.2005 21:21

Kyllä siitä vielä hyvä tulee. Eikä tule heti toista vastaan. :)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 6.2.2005 14:39

Nonii alkaahan tänne tulee näitä Kunnon projekti autoja :)jäädäänpä innolla seurailee mitä tästä tulee!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 6.2.2005 19:13

Tänään aikaan saatua:
vähän pyörän"tuenta"hommia...vakaaja

ja tästä näkee kuinka ahdasta siellä konetilassa on.

Lisäksi saavutettu haluttu korkeus jotta saa tehtyä vakaajalle oikeaan kohtaan kiinnityspalkin johon olisi myös tarkoitus tehdä koneen etukiinnike kuin golffeissa konsanaan

nyt sinne ei tahdo mahtua tunkinkaan kanssa :)

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 7.2.2005 12:16

Paska polska :) Pitäis varmaan tulla joku päivä valamaan epäuskoa tuohon rojektiin. Tosin taitaa olla myöhäistä tässä vaiheessa...

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 7.2.2005 14:57

Jos saan koko PG koneen ostettua, niin ostas multa 1.6 merkinnällä oleva lohko joka on porattu 81 milliin, pitkälaakinen kampura ja 16v männät. Puuhastelet 1.8 litrasen kireen vaparin ;P

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 7.2.2005 15:56

kiitos vaan mutta on jo 1,8 osat valmiina.

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 7.2.2005 16:09

mitäse hannu täälä huutelee?
oltiinko sillon valamassa epäuskoa kun ajelit vielä mopolla ja tuskailit volvon lahovikojen kanssa? :)

Juvonen
-
Viestit: 1693
Liittynyt: 23.7.2003 14:15

ViestiKirjoittaja Juvonen » 7.2.2005 17:19

Ihan vaan ilonpilaajana kysyn että saako noita moottorin kannakkeita kuinka vapaasti modifoida noin lainopilliselta kannalta?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 7.2.2005 19:21

saa, mutta periaatteessa pitäs olla lujuus laskelmat niistä. tosin kyllä inssitki järkipuhetta ymmärtää ku näyttää ne polon omat kiinnikkeet, niin varmasti on nuo omat tekeleet yleensä ottaen järeämpiä.

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 8.2.2005 15:45

Ei ny sentääs mopolla oo ajeltu, kun on mätösäkkiä räpelletty ;) Eikä se kyllä loppupeleissä tainnu olla etes laho...

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 8.2.2005 17:12

etpä muuten ajellutkaan, taisit ehtiä paalata sen ennen sitä? :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.2.2005 14:51

Tuli tuossa eilen käytyä taas vähän roplaamassa.pistin pari metriä rautaa keulille jotta saa tuon pyöräntuennan vähän paremmalle mallille.
vaatii vielä viimeistelyä
kuva 1

kuva 2

kuva 3

alkoi rattaat pysymään suunnassaan huomattavasti tukevammin kuin alkuperäisillä peltikiinnikkeillä.

tulipa tuota haettua helmapeltiäkin,ei muuten ko.automalliin tunne opukset omaa helmaa mutta se tasaperäpolon helma näky passaavan,tai ainahan ne nuo tarvikehelmat on semmoset "hyvät aihiot" muodoltaan.Myöskään takakaaria ei tunnu olevan saatavilla. täytynee laittaa derbyn kaaret sitten mikäli niiden muoto on lähelläkään noita.



uusi helma

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 10.2.2005 15:43

Tuota niin niin...on kait tuo vakaajan tellinki aika matalalla?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 10.2.2005 20:31

Hyvähyvä :)!niin onko mikä kone tulossa keulille?pitääpä itelläkin lisätä kuvia tuonne omaan projektiin ku tuli penkinpäällisiä värkättyä .. :)

E:1.6 sinne tuleekin.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 10.2.2005 21:54

vakaajan tellinki kyllä mahtuu olemaan siellä ihan hyvin.

joo 1,6(ez) näin aluksi ois tulossa.vielä pitää keulaan laittaa rautaa jotta saa sen koneen etukiinnikkeen tehtyä.ja tarviihan se syyläri(ja cooleri) saada johonkin kiinni:)

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 10.2.2005 23:36

Cooleri??? Hmm... Alkaa kuulostaan mielenkiintoiselta :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 11.2.2005 12:09

no niin elikkä tuommonen se vakaajan tellinki nyt on.ja toimii hyvin ja sinne pitäis kaikki nyt mahtua.
tässä

no ei ehkä ihan vielä sitä cooleria kumminkaan,ehkä sit evo2 vaiheessa.jos nyt ensin sais valmiiksi tuolla tekniikalla.on vielä niin pirusti hommaa.ois jo kiva päästä tuosta teknikka puolesta muihin hommiin,no parsin pikkusen ku oli niin omituisista paikoista ruostunut(?)...
perästä
kyljestä
toinen kylki

ja sit löytyi nuo kangas matot jotka joku on joskus näköjään halunnu "hyvät"...matot

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 11.2.2005 21:35

ei poika ei, tuo yks "reikä" on tankin läppä! ;)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 12.2.2005 18:55

tänään käväsin pakosarja/imusarja tekijän luona vähän antamassa "mittoja"...ja sitten hoksasin että tallin sumbeam imp harrastajalla on härskisti levittävät compomotiven koottavat kenno vanteet! pakko kysellä niistä tarkemmin kunhan sitä näkyy paikan päällä! tuommosta sovittelin varsin...älkää pelätkö kyllä sitä oldskuulia vielä tulee!

Kuva

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 19.2.2005 15:23

Hyvinhän se näyttää edistyvän.Tuo vakaajan kiinnitys näyttää kans aika isku herkältä ja matalalta mutta voi toki kuvat hieman valehdella?
Paljonko tuo vakaajan kiinnitys tulee alas tuosta etuhiekkapellin reunasta?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 19.2.2005 17:57

enpä ole sitä mitannu.mutta noissa kuvissa on kuitenkin tilanne se että jousia ei ole ollenkaan,eli auto on niin lintassa kuin vakiotolpat/iskarit antaa myötä,maasta tuohon on nyt jotain 7cm. Auton todellinen korkeus määrittyy varmaan sitten tuon tellingin mukaan myöhemmin kunhan pääsee alustaa rakentamaan.tuli tuossa loppuviikosta hankittua sisustaa hieman. voisin illemmalla laittaa kuvia penkeistä kunhan käyn siivoamassa tuota varastokoppia.tahtoo olla aika paljon kaikenlaista polo roinaa siellä....=)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 19.2.2005 20:42

tuossapa jakkaroista kuva
että semmosta retroa tällä kertaa...

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 19.2.2005 20:52

Sivuttaistukea ainakin löytyy, eikun... :)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 20.2.2005 22:09

Jhas vai retro penkit :)nätti polo ilmeisesti tulossa!lisää näitä ;D

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 27.2.2005 10:25

Onkos polo yhtään edistynyt?

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 27.2.2005 11:54

P.i.t:mistäs tuo etupuskuri on kiinni?pitäisi itellä ottaa pois kanssa se niin tarttis tietää.Missä pultit sijaitsee jne?

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 27.2.2005 12:28

se on kahdella 13mm mutterilla kiinni etu runkopalkkien etupäästä
näkee kyllä kun katsoo konetilan sisä puolelta ja sitten vaan vilkkujen johdot irti ja kevyesti vetää puskuri irti

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 28.2.2005 4:30

^juurikin noin.

projekti edistyy vähän pikkuhiljaa.takakaaret pitäis alkaa vaihtamaan kun sain ne hankittua tuossa pari viikkoa sitten. kone tilaa puhdistellu maalausta varten viimeaikoina. tuli tuossa reilu viikon taukokin kun reissussa olin mutta kyllä se tästä pikkuhiljaa...

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 1.3.2005 9:12

Eli siis eilen kattelin noita kiinnityshommia niin oliko asia nyt siis niin et niitä pultteja on 1per puoli?oonkhan oikeil jäljil :)?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.3.2005 10:07

taitaa olla kax per puoli, nimittäin ainakin mk1 golf/jetta akselilla on noin ja kakkos golf/jetta menee samalla kaavalla paitsi et kakkosessa alapuolelta kiinni...

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 1.3.2005 12:21

hmm no sit en näköjään oo oikeilla jäljillä.Jos oon nii polossa vaan yhdellä,en tiedä.Kertokaa te

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.3.2005 14:27

yks per puoli ainakin mulla.sit on tietenkin siinä lokasuojassa se liukukiinnike
eilen alottelin kakkakopan takakaarien sovittelua. taidan suosiolla jättää sen sille joka (OPC!!!) joutuu (saa) tekemään pohjat niin ei voi ainakaan minua syyttää jos koko kylki on soirona....:)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 1.3.2005 15:59

p.i.t: miulla olis joutilaana tohon 1.6:seen 1.8:sin kilkkeet, eli männät, veivit ja mutkarauta. Kiinostaisko?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.3.2005 17:59

kuten jo ylempänä totesin omistan myös itse 1,8 kilkkeet.kiitos kuitenkin kysymästä...=)

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 1.3.2005 18:40

Jep eli oikeat sit löysin.Joo pitäs alkaa puskin vaihtaa jossain välis.Siksi kyselin,kiitti tiedoist!ja uusia kuvia projektist jos oot näkyvää saanu aikaan :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.3.2005 21:01

käväsin tuossa illan suussa hakemassa peedro:lta vaihdelaatikon.oli muuten todella hyvin pesty laatikko...tuli ihan mieleen se yks kuva laatikosta joka pyöri foorumilla joskus "jos ei se toimi,kiillota se!....heh....

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 1.3.2005 22:27

joo kylläpä polttelis päästä tekeen pohjia... :)

Saleksi
-
Viestit: 384
Liittynyt: 8.10.2003 22:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja Saleksi » 2.3.2005 13:00

pit, no niinpä onkis :)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 2.3.2005 13:08

Pitäs vissiin alkaa laittelee tuollaista polosta paitsi mallia "farmari".

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.3.2005 11:18

sitä on kutsuttu tuttavallisemmin järkiperä poloksi :D

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.3.2005 14:04

ehkä se kuvaa paremmin....

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 3.3.2005 18:23

ehdottomasti.koska tähän sedan mallin ei saa edes takakaaria varaosana...ja sekös aiheuttaa kiukkua meikäläisessä....

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.3.2005 19:05

onneks tuo on äkkiseltään katsottuna melko terve peltinen peli

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 3.3.2005 19:15

niin näyttihän se ruosteettomalta ku oli nuo muovikaaret ja helmat mutta kun ne otti pois niin alla oli aika paljolti ruostetta.pohja on onneksi säilyny suht hyvänä että sitä ei tarvi alkaa paikkaamaan. paikoin on kuitenkin massa kulunut joten pohjan puhdistus ja massaus on myös ohjelmassa myöhemmin...huomenna taidan lähtä kyselemään lokasuojia...jos sais kohtuu hintaan ne...=)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 3.3.2005 19:29


P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 3.3.2005 20:33

veikanpa että kun otat tuosta takakaaren juuresta tuon pikkupalan muovia pois niin avot.

ja puskurin sivukiinnikkeet kans.

=)

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.3.2005 21:42

Ei ollut edes pahat. Tänään kävin leiman paperiin, valitti vaan et akku ei ollut kiinni. Millaisethan vanteet tuohon oikein mahtaa sopia kun kumeja olis tarjolla 195/45/15 ja 195/45/14

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.3.2005 21:46

suosittelisin jälimmäisiä

Putko
-
Viestit: 1564
Liittynyt: 1.8.2004 18:23
Viesti:

ViestiKirjoittaja Putko » 4.3.2005 22:23

niin vähän ajattelin itsekkin mutta milaista ET:tä?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 5.3.2005 14:28

no mahdollisimmin pienellä et:llä tietenkin...tuli tuossa tilattua vähän lisää peltiosia,saapa nähä että mitä kivaa niistä keksii,sitten ensi viikolla kun saapuvat.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 5.3.2005 14:44

mulla ois ollu mk1 jetan: helmat, takasisäloksut, takaloksut ja pohjapellit jos oisit halunnu vähän leveemmät takakaaret.


P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 6.3.2005 4:23

^kyllä sopii hyvin

antsa:tarkoituksena kun olis nuo kaaret pitää suht orkkiksena,siis meinaan että ei tulis levitystä kovin paljoa.voipi näyttää vähän hölmöltä sit ku etukaaret on lähes olemattomat verrattuna takakaariin...mutta voihan se olla että vielä joskus pitää ykköskopan kaaret mallata tuohon joka nurkalle...=)

evotuning

ViestiKirjoittaja evotuning » 6.3.2005 16:10

onnea projektiin. itellä samanlainen.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 6.3.2005 16:34

en jaksannu kaikkia tekstejä lukea mutta miks ei tuohon Poloseen voi tuota kallistuksenvakaajatankoa laittaa niin ku se on kakkoskoppaisessa Golfissa, eli se o lattia alla eikä etuhelmassa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 6.3.2005 20:25

no yritin sitäkin mutta vakaajaa ois pitäny takoa/tehdä uusi kun muoto on
\_/ tuollainen vakaajassa. niin nuo päädyt ois pitäny kääntää ihan nurin päin. oishan sen tietenkin voinu myös jossain teettää uudenkin vakaajan mutta vanhassa vara parempi. täytyi tuohonkin kuiteskin kääntää toisinpäin että mahtuu paremmin tuo tekniikka paikoilleen...


edit: tässähän ei ole apurunkoa lainkaan kuten kakkakopissa...vaan ainoastaan yksi ohut tukivarsi ja sit tuo vakaaja toimii pyöräntuentana.
Viimeksi muokannut P.i.t, 27.3.2005 19:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.3.2005 19:41

Eilen tuli motonetistä tilaamani osat ja asentelin/modasin heti uuden etuhelman paikoilleen,tietenkin alemmas mitä orkkiksena..tänään sit uusi lokasuoja sai laikkaa ja lisää peltiä itseensä.melkoista palapeliä,mutta olen todella tyytyväinen lopputulokseen,huomenna teen toisen puolen lokarin kunhan saan peedro:lta toisen lokarin paloittelua varten...kameraa ei ollu mukana mutta laitan kuvia keulasta kunhan saan niitä otettua...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 13.3.2005 18:50

tuossapa keulan tämänhetkisestä tilasta kuvaa...

klik!

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 13.3.2005 20:14

No nii...sehän alkaa jo näyttää autolta!

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 13.3.2005 20:59

Ei paha ei....

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 17.3.2005 21:26

mitäs projektille kuuluu?alkaa sulla polo pikkuhiljaa muotoutuu ku katto ton viimese kuvan :)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 18.3.2005 12:23

no hyvää tietenkin kuuluu projektille.toissa päivänä ruutailin pohjamaalit konehuoneeseen. ja taas toi matkahuolto osia hieman thänx to jii_bee.
huomenna illalla maalataan tuo konetila opc:n kanssa niin pääsee tiputtelemaan tekniikkaa paikoilleen ku kaikki osat alkaa oleen hankittu(teknikan osalta), onhan sitä vielä paljon ostettava tavaraa, voi ku oiskin massia niin paljon että ostais kaikki kerralla ja niputtelis vaan hyllystä uusilla osilla menemään...voi voi...
seuraava isompi satsaus taitaa sit olla alustan osto ja teko.

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

maali höyryt ovat pahasta...

ViestiKirjoittaja OPC » 19.3.2005 20:21

no onko niitä kuvia?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 19.3.2005 20:53

no niin maalari käväs tekemässä hyväntekeväisyyttä

tuossa sumuinen kuva

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 20.3.2005 16:29

Nonii siitä se lähtee.Meinasitko millon maalata auton muuten?mikäs alusta tuohon tulee?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 22.3.2005 18:34

jokohan sinne huomenna sais vinssattua sen täydellisemmän moottorin paikoilleen?...alkaa oleen asiansa ajanut tuo jigiloki =)

KLIK!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.3.2005 19:44

No niin kone meni sit tänään paikoilleen.helposti tietenkin ku oli tarkasti tehdyt korvakot...toki jakopää täytyi purkaa että mahtui muljauttamaan koneen paikoilleen...pikku homma....
KUVA

ja lisäksi raivasin hieman tilaa uusille valoille ja pakollinen sovittelukuva kirkaslasi valoista,tosin maskia en saanut samaan kuvaan...nooh...hyvin ne siihen saa lopulta istumaan....

edit 28.3.05 : lampuille tein uudet kiinnikkeet ja kuva vaihdettu:

tuossa uusi kuva
Viimeksi muokannut P.i.t, 28.3.2005 16:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 27.3.2005 21:50

P.i.t : mistä oot nuo valot hommannu?piristää huomattavsti keulaa.Onko tyyriit tommoset?tiedä vaikka itellekkin hommaisi

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 28.3.2005 20:30

Tossa lueskelin tätä sun rojektia ja en aivan saannut selvää että onko sinulla vielä vanteita vai ei mutta jos ei niin minulla löytyis yhdet vanteet tuolta autotallin nurkasta jotka olisi juuri tarkoitettu tähän sinun projektiin!!! Ota yhteyttä jos kiinnostaa koko niillä on 7*13 ja 8*13???

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 29.3.2005 12:51

zaska: nuo valot on kakkakopan...vähän kookkaammat ku polosen omat mutta mahtuu kuitenkin pienillä mutoksilla ihan hyvin. uudet kiinnikkeet täytyy tehdä ja sit tietenkin myöhemmin täytyy vielä maski modata sopivaksi...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 31.3.2005 21:39

miten oot tontittanu ton polosen? rälläkkäsarja vai ihan oikee madallussatsi?? näyttäs aika ihanne korkeudelta... :)
Viimeksi muokannut Sami-, 1.4.2005 14:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 1.4.2005 14:03

Joo, ihmettelin vaam ku oon nettiä selaillu eikä oo viel vastaa tullu Poloon kirkkaita valoja.Hyvä että tästä tosiaa tulee erilainen :)!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 1.4.2005 20:58

ei siinä nyt oo eessä jousia ollenkaan paikoillaan. pitää nyt katsoa minkä alustasarjan siihen laittaa. tänään hitsasin toiselle puolelle takakaaren ja tietysti hieman orkkista alemmas sen asensin =) jos sais tässä viikonlopun aikaan myös toiselle puolelle sen vaihdettua...vähän työläs asentaa nuo golffin kaaret ku se on sen verran pitempi ja muutenkin erilainen muodoltaan, vaikea saada se niin että ei tulisi liian "ulos" kaarilinja verrattuna polon omiin takakehiin.

jos jollakulla on kuvaa polosesta jossa on joku alustasatsi niin toivoisin näkeväni kuvan,että kuinka tonttiin menee milläkin sarjalla. se olisi tärkeää infoa jatkoa ajatellen kun on tullut tuota autoa rakennettua maata kohti erinäisistä paikoista...=)

Paintmaster
-
Viestit: 480
Liittynyt: 23.7.2003 12:54

ViestiKirjoittaja Paintmaster » 4.4.2005 21:54

Laskit kaarta?? Rojektissani (Derby) nostin kaarta.. Madallusta tuolloin n.12cm..

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 6.4.2005 13:15

pakko rakentaa koria alemmas kun ei pysty madaltamaan alustalla paljon tuon tekniikan vuoksi. noh kyllä tämä tästä...:)

BuiltForSpeed
-
Viestit: 82
Liittynyt: 29.2.2004 8:08

kirkasvalosarjasta..

ViestiKirjoittaja BuiltForSpeed » 8.4.2005 11:18

paljos tuollaset kirkkaat valoset maksaa p.i.t.??

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 11.4.2005 18:20

no seittemän kymppiä noista maksoin,ovat kakkakoppa golffin valot ja joutuu tekemään uudet kiinnikkeet polon keulaan, ovat isommat ku polon valot...

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 16.4.2005 9:40

Tilanne tiedustele mitenkäs polo etenee?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 16.4.2005 19:24

en oo nyt oikein päässy laittamaan ku on tallipaikalla muita rojekteja, lisäksi ollut vähän motivaatio kadoksissa. kone on paikoillaan.sähköt pitäis vetää konehuoneeseen ja rakentaa vaihdevivustot sopivaksi.vänkärinpuolen lokasuoja pitää vielä rakentaa,sitten ois peltityöt valmiit.
oishan tuota kaikennäköistä pikku näprättävää...=)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 20.4.2005 19:23

jipii sain valmiiksi tuon vänkärin loksun... =) tuli vähän ongelmia kun varaosa lokasuojassa oli ruostunut juuri se osa kaaresta mitä olisin tarvinut. täytyi leikata kaarta eri kohdasta ja sitten sen istuvuus oli hieman huonolla mallilla.mutta lopputulokseen täytyy kuitenkin olla tyytyväinen.

tuossa

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 20.4.2005 22:10

Siitähän alkaa muotoutua auto pikkuhiljaa!laitas kuva autosta kunnon valossa ni näkee paremmi

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 23.4.2005 20:07

alkoi vetoakselikin passaamaan paremmin paikoilleen...=)

täällä

edit: vaihdevivustot sain rakennettua ja säädeltyä kohilleen.sähköjäkin hieman jo vetelin yms. pikkunäpräystä...

evotuning

ViestiKirjoittaja evotuning » 27.4.2005 9:27

Onkos toi vaikee saada leimalle tolla 1.6 koneella? Itseä kutkuttais tehdä vastaava swappi, jos tosta ex Golfista jää toi 1.6 kone ylimääräiseksi..
Mitä kaikkee osia pitää muuttaa?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.4.2005 11:52

en ole vielä konttorilla käyttäny tuota.

Golfin isolohkokone on hankala sinne sovittaa,en suosittele kellekkään. (1.5/1.6/1.8/2.0/1.8 16v/2.0 16v), mutta noissa uudemmissa Poloissa (6n eteenpäin) on varmaankin varteenotettavia vaihtoehtoja, eli 1.4 16v ja 1.6 16v koneet.

Jos G40:ssä on 113hv, niin saa sinne laittaa max. 135,6hv moottorin (20% nimellisteholtaan suuremman moottorin). Iskutilavuutta saa olla 1296cm3 +25% eli 1620cm3.

Suurin moottori saa siis olla 1620cm3, joka tuottaa 135,6hv.

Nuo neloskopan Golfin ja 6n Polon pikkukoneet on samanhenkisiä, kun se vanha 1.3, joten jos vaihteisto ei sovi suoraan, niin ottaa sen samasta autosta kuin moottorin.

Kaiken tämän voi siis toteuttaa rumpujarruin, lisäämällä taakse vakaajan ja laittamalla 239cm halkaisijalla olevat jäähdytetyt levyt eteen.
Muista muutoksista saavat ottaa selvää ne, jotka jaksavat.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.4.2005 11:58

Jos G40:ssä on 113hv, niin saa sinne laittaa max. 135,6hv moottorin (20% nimellisteholtaan suuremman moottorin). Iskutilavuutta saa olla 1296cm3 +25% eli 1620cm3.

Suurin moottori saa siis olla 1620cm3, joka tuottaa 135,6hv.

Tuo G40 on Coupe malli ja eihän sitä voi rinnastaa Classiciin? Ei tuota Classic mallia kai G40 tekniikalla ole saatavana?

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.4.2005 12:01

lainasi tuolta teksteistä polskig40 kirjoittamaa:

Alussa oli todella paljon vaikeuksia saada vihreää valoa koko projektille. Ei kotona, vaan katsastuskonttorilla. Konttorilla ei oltu kuultukaan G40 tunnuksen omaavista poloista ja sitä piti jonkun aikaa selitellä, että se oikeasti on alkuperäinen tehtaan malli ja on euroopassa myyty malli.

Lisää vaikeuksia oli mallisarjoissa, kun omani on 86/87 (vm 82-90) mallisarjaa ja uusi olisi siinä vaiheessa voinut olla 86C/87C (vm 90-94) mallisarjaa ja lisää löylyä saatiin, kun maahantuoja kertoi, että G40 oli tyypitetty vielä erikseen 80 mallisarjaksi ja jokusen päivän kuluttua saatiin selville että 80-mallisarja vastaa 86C-mallisarjaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.4.2005 12:11

Itsekin kysyin uteliaisuuttani katsarilta äsken ja kyllä tuon G40 padan voi tosiaan laittaa tuohon "laatikkoon", hyvä niin.

evotuning

ViestiKirjoittaja evotuning » 27.4.2005 12:45

Onkohan tuo kuinka riippuvainen katsastuskonttorista??
Eli vaikuttaako katsastusinssien ammattitaito ja tietämys projektiin?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.4.2005 13:45

Tuo oli kahden eri katsastusmiehen mielipide, molemmat puolsivat.

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 27.4.2005 19:33

ja eiku rakentamaan...taas... tuossa alkuviikosta sain tehtyä polttoaineen täytön tuonne kontin puolelle ku tuli hepattua se luukku umpeen...samalla hieman ruostesuojasin pohjaa ja tankkia ku oli hiukka ruosteessa(reikiä)...=)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 6.5.2005 18:25

tuli hankittua hieman retrohenkisiä oheistarvikkeita tuossa vapun aikaan...

tellinkiä

OPC
-
Viestit: 94
Liittynyt: 21.11.2004 20:20

ViestiKirjoittaja OPC » 8.5.2005 11:58

jaa sulla on kone taas lähtenyt tulille, meinasitko millon alkaan pohjia hieroon?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.5.2005 21:46

missäs vaiheessa tämä projekti on? uusia kuvia koko autosta ois kiva nähdä. ite saa kohta kiikuttaa konttorille ;)

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 9.5.2005 22:46

no rojekti on sanan varsinaisessa merkityksessä vaiheessa.aina sitä jotain pientä tule tehtyä mutta ei mitään järin merkittävää...kuvia kyllä tulee kunhan saa tehtyä jotain näyttämisen arvoista. tänään tuli hiottua noita hitsauksia jotta pohjien teko pääsisi joskus alulleen...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.5.2005 12:33

Onkos näissä 86c Polosissa startilla samanlainen päätyholkki kuin 020- laatikoissa? Eli se messinkinen siellä montun pohjalla. On vaan se verran älyttömässä paikassa tuo startti, että milläs tarkistat sen kuntoa? Pitäs vaan serkun Poloseen startti vaihtaa... Ja Laakkoseltahan se holkki on varmaan haettava ?

ps. ei viitsinyt uutta topikki moisen takia laittaa...

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 10.5.2005 12:35

kyllä se siellä on mutta epäilen että se on pienempi koska starttikin on hieman pienempi.paikka on hankala.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 10.5.2005 12:44

Autosähköliikkeestä saat holkin, sopivalla kierretapilla kiertämällä lähtee nätisti

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 10.5.2005 12:50

Pirun holkki, ei vois yhtään typerämmässä paikassa olla. Ei sinne edes näe. Pitäs varmaan jotenkin mitata sen kuntoa jos keksis millä! Ei kellään olis irrallista ja vois katsoa minkä kokoisella kierretapilla sen saisi pois?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 58 vierailijaa