Scirocco G60 rojekti: Tavoitteena VW Open 201X

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

Scirocco G60 rojekti: Tavoitteena VW Open 201X

ViestiKirjoittaja TiPu » 23.1.2005 11:13

linkki: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/coracco.htm

ps. vaihdoin coracco nimen pois kun alkoi tuntumaan tyhmältä..
Viimeksi muokannut TiPu, 8.4.2013 16:53. Yhteensä muokattu 45 kertaa.

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 23.1.2005 11:15

sivua ei voi näyttää?? Eli ei toiminut.

Vesku
ffp jäsen
Viestit: 7374
Liittynyt: 16.7.2003 23:55

ViestiKirjoittaja Vesku » 23.1.2005 11:16

Nyt toimii, muokkasin hieman linkkiä

Teppo S
-
Viestit: 245
Liittynyt: 1.1.2004 12:12

ViestiKirjoittaja Teppo S » 23.1.2005 11:17

Näköjään.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 23.1.2005 13:02

Jees,tonttiin ja voimaa pellin alle ja hyvä tulee.
Laitteleppa kuvia ku rupee tekniikka olemaan hollillaan.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 23.1.2005 16:47

Karttusen äijä: sehän on jo tontissa, -45mm Jamex hammaspaikanpoistajat-jouset...well, tosin teille korkeus taitaa olla vakio ;)

muille: anteeksi sivukämmäilyt, mutta html-kieli on vasta a-kohdassa. Kestää aikansa, kun pääsen ö-kohtaan..tavoite on vaan mahd. yksinkertaisesti kertoa rojektista.

tommi_nylund
-
Viestit: 1422
Liittynyt: 23.7.2003 22:29

ViestiKirjoittaja tommi_nylund » 23.1.2005 17:25

niin siis mitä ihmettä tästä nyt pitäisi tulla???

kikkoro jossa korraaton keulapellit vai jotain omaperäisempää??

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 23.1.2005 17:30

mulla ei ainakaan tuo raadon kuva näkynyt...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.1.2005 17:31

molemmat rälläkällä b-palkin kohalta poikki ja vaihtaa perät ristiin hitsaten...

eikai nyt sentään :)

tm
-
Viestit: 135
Liittynyt: 23.7.2003 9:55

ViestiKirjoittaja tm » 23.1.2005 21:16

raato kuvassa pääte on pienellä niin se ei ainakaan firefoxilla näy tuolla sivulla. http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/raatotrailerilla.JPG

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 23.1.2005 21:26

Scirocco Corraadon keulalla, tekniikalla ja vielä nelikko??

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.1.2005 21:28

Noniin, tuli aloittelevalle html-koodajalle selväksi, että MS Frontpage on syvältä! Toista kuvaa en saanut sitten millään näkyviin ja kun siirryin ihan Notepadiin ja esikatselu suoraan selaimelta niin jo workkii :)
Se alempi kuva näkyy ja lisäsin yhen niinkuin asiaan kuuluu :P

Pipo_esalle voipi sannoo ettei nelikkoa tule, valitettavasti. Se oiskii pähhee juttu kaikkien tietämälle herraisoherralle..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.1.2005 10:02

^ Minusta noin eheän näköisen Scirocon tuhoaminen _ei_ ole päheä juttu, mutta kukin tyylillään.

Tuo Corrado näyttää aika tutusti rutussa olevalta, liekö Laitilasta haettu?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.1.2005 10:22

HelaKammo: elähän nyt, ei miulla ollut aikomuskaan koskea Scirocon koppaan, vaikka kuvassa auto näyttää eheältä..tässä panostetaan tekniikkaan ja vähän muuhunkin, jonka pystyy pulttaamaan milloin vain pois alkuperäisyyden takaisin saamiseksi. No worries :)
ps. joo, Laitilasta. Siekö sen ruttasit?
pss. osien ostajille: projektin lopussa katselen mitä jää ylimääräiseksi ja kauppaan ne halavala poies.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.1.2005 13:46

En tod rutannut. Mutta tosiaan näin tuon silloin loppukesästä Dopin pihalla, kun olin omaa huoltamassa.

Mutta mites meinaat saada laillisesti G:n tuohon, jos sitä aijot? Vai tuleeko PG-turboa tai jotain? Maksimi tuohon Sciroccoon kun taitaa olla 139 hv 16V ilman kattia ja siihen montakos heppoa lisää saikaan laittaa? Eli taitaa justiinsa riittää tuolle G:lle, eikös.

Saapi sitten Sciroccoon hiukka lisää vauhtia, kun vakiona 8V:t ainakin on vähän laiskoja pelejä.

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 26.1.2005 16:19

139hp+20%...On maksimit mitä tuohon saa laittaa..

Make
ffp jäsen
Viestit: 1731
Liittynyt: 17.7.2003 22:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja Make » 26.1.2005 19:51

eli onnistuu g60 hyvin...

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.1.2005 20:30

Onko tuo lähtökohta 8V GTi? Jos niin osalista kiinnostaisi, että mitä joutuu vaihtamaan, mieluusti ihan alkupeärisen kopio vaikka.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.2.2005 8:57

Ootahan HelaKammo, kyllä se kevään mittaan alkaa selkiintymään. Lähtökohtana tosiaan 8v 115hv (vai 112hv enmuista) gti tekniikka takarummuilla..

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.2.2005 10:05

112 hp

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 3.2.2005 8:11

edit
Viimeksi muokannut TiPu, 17.11.2005 22:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 26.3.2005 18:19

Mites rojekti etenee, ja onko paperiasiat jo selvillä?

Itselle päjähti tässä päähän sellainen ehka järjetön idea, että laittaisi Sciroccoon G60 ahtimen tuohon k-jetin kumppaniksi. Nyt kun koneena on 1.6 GTi ja siihen pulttaisi 1.8 GTi:n kannen, saisi puristukset alas. Järkeä? No ehkä ei, mutta eipähän prossia kertyis samaan malliin ja tuolla 1.6 alakerralla ei periaatteessa ole suurtakaan arvoa, eli jos hajoaa, niin hajoaa.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 27.3.2005 5:32

Tämä olisi enemmän kuin mielenkiintoinen aihe yhdistää VW:n sporttisimpia autoja tavalla tai toisella. Etenkin jos puhutaan kehonrakennuksesta, bodywork, tavallisesta poikkeavasta tavasta. Ei siis pelkkä tekniikka.
Hieman ainaisella skeptisyydelläni epäilen mitään syntyvän. Ainakaan mitään mullistavaa. Todista luuloni vääräksi, Tipu?, kaikkien Rokko ja Raato ystävien "kiusaksi".

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.3.2005 22:58

uittu, kirjoitin pitkän sepustuksen ja yhteys katkesi! Seuraavaan kertaan.. jokatapauksessa Raadon kojelauta on kiinni roccossa ja sähköjä vedellään.

memphis
-
Viestit: 88
Liittynyt: 13.7.2004 20:47

ViestiKirjoittaja memphis » 28.3.2005 12:33

Eikös nimeksi olis sopiny myös Scirraado? :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 29.3.2005 13:49

Helakammo:

Funtsin tota samaa itsekin aikoinaan mutta taitaa puristukset tippua reiluun 6:een.

Multa löytyis bemun männät 80 mm joilla sais 1.8 gti:kannen kans noin 9:in puristukset, löytyis kansikin.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 29.3.2005 14:10

Mutta kun sen verta meinasin helpolla päästä, että tuohon vanhaan lohkoon tökkäis sen kannen.

Mitähän tuosta tulisi, jos plaanaa 1.8 kannen ja tökkää pinellä pyörällä 1.6:een G60 puhaltimen? Jos ahtoja vaan saisi baarin päälle, niin saattaisi riittää jo tuohon puristussuhteeseen.

Tosin 1.6 alakerran kestävyydestä ei ole hajuakaan, eli mitenhän kävisi kun rykäisee sen 160 heppua ulos? Sitten seuraavaksi varmaan menisi se alakerta vaihtoon, ja on tuolla nurkissa yksi 1.8 GTi alakertakin varoiksi. Lisäksi 1.6:en kytkin on pieni. Tulee myös pari mutkaa lisää, kun tuossa on imusarja ja k-jet koneen oikeelle puolen, eli jos määräjakajan haluaa ahtimeen kiiniin, niin tulee jonkinmoinen mutka...

PS. Tämä on toistaiseksi täyttä spekulointia, eli ei vielä mitään sen vakavampaa...

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 17.4.2005 19:55

Itun vetoakselin mutteri kun ei irtoa, Kele tana pe! Monta päivää liotellut crcllä, hakannut, vääntänyt, pulttipyssyllä (bilitema) joka on todennäköisesti liian pieni.. Lämmittää ei voi kun alkaa vaseliinit palamaan ja siitä koko auto. Viimeinen vaihtoehto taitaa olla hakea lainaksi korjaamolta isompi pyssy :(( muuten, täytyy antaa tunnustus Kamasan t-kappaleelle, joka on saanut kärsiä hylsyn päässä ja PALJON.

ps. muutenkin aika on kortilla ja tämä mutteri... arrgh!

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 17.4.2005 19:56

Kyyllä me oomma lämmittäneet toholla vetarin pulttia. Ei se nii äkkiä koko auto pala. ;)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 17.4.2005 20:34

Siis pyörän navassa oleva?

Jos kaksimetrisellä jatkolla, kaveri polkemassa jarru ja yksi vielä painamassa kantapäällä hylsyä paikallen reseptillä irtoa, niin jo on kumma. Ja kannattaa valita isompi kuin ½" hylsy jos vaan jostain saat, muuten kyllä pettää Kamasakin.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 17.4.2005 20:38

1" Vääntiöllä oleva hylsy, reilu jatko, mielellään 1-1,5m. Tunkilla tukee sen hylsyn/lyhyenjatkon alhaalta ettei muljua. Käsijarru + vaihde päälle, niin pitäs aueta...

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 17.4.2005 20:49

Ainoastaa kerran on jäänyt mutteri aukaisematta vetarista, 900Tbo Saappaasta. Ensin tuhottiin kaksi hylsyä siinä, meni halki. Sitten kun pistettiin isompi konehylsy niin mutterista lähti kulmat pois (tottakai vanha konehylsy on aina hieman väljä)... Yleensäkkin talleilla kannattaisi aina olla edes joku halpa 3/4" hylsysarja noita hommia varten.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 17.4.2005 21:58

Mä sain ykkös golfista napamutterit yllättäen helposti auki vaikka otin koneen ja laatikon eka pois.

Akka polki jarrua, muutama kakkosnelonen pyörän taakse ja kevyet 127 kg noin 50 cm vääntimen päälle ja pari kevyttä hyppyä niin aukes.

Eka kokeilin ilman jarrunpainajaa ja auto hyppäs melkein seinään :D

lukkari
-
Viestit: 5982
Liittynyt: 25.3.2004 18:20
Viesti:

ViestiKirjoittaja lukkari » 18.4.2005 8:44

Halvalla pulttipyssyllä on turha yrittääkään. Itsellä on biltemaluokan pulttikone, eikä sillä saa edes käsin kiristettyjä pyöränpultteja auki.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.4.2005 11:45

eikä sillä saa edes käsin kiristettyjä pyöränpultteja auki.

Täh? Siis auki vai kiinni? Kiristettyä vai löystytettyä?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 18.4.2005 11:47

^Tarkotti varmaan, että ei saa sellasia pultteja auki jotka on käsin kiristetty kiinni :) Huomaa, kiristettyÄ ja kiristettyJÄ
Vai mikäs tässä nyt oli epäselvää?

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 18.4.2005 18:05

SElkis, lukuhärö. :)

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 18.4.2005 20:28

Kiva huomata,että muut tappelee saman mutterin kanssa,toisaalta ei sen kanssa tarvinut tapella,kun osasi varautua moiseen. Tosiaan ei paljon pulttipyssyitä ollut apua. Ei isoista ja merkkituotteistakaan. Kahden metrin rosteriputki oli oiva apuväline. Päällä pomppien kuuluu kauhea pamaus ja auki....

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 18.4.2005 21:47

Ja saksanmaalla oli omassa joku jättänyt löysäksi, ensin luulin että on laakeri mennyttä, mutta syy olikin tuossa. Löysä laakeri oli sitten syönyt navan väljäksi, ja uusikaan ei tiukkaantunut. Onneksi dopilta löytyi uusi kokonainen olka-akseli. Ja kaikenkukkuraksi itse onnistuin hajottamaan ABS-anturin, vaikka en sitä vielä kovin kovakouraisesti irrotellut, tyhmyydestä sakotetaan (eli olis pitänyt ottaa suosiolla se johto konehuoneestä, mutta enpä tajunnut, kun on eka ABS-auto).

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 19.4.2005 7:32

Mulla oli saksa poika jättänyt laakerista sokan pois ja kaikkea muuta kivaa. Napa oli patentoitu pysymään paikoillaan laakerissa.Uusi corron napa oli vw jotain luokkaa 180e. Motonetistä sai ihan tavallisen navan 24e. Tosin siihen piti porata 3 reikää tuolle abs kehälle.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 23.4.2005 13:26

Noniin, menin talliin fiiliksillä että "perkele, joko mutteri tai mie lähen!". Etin pisimmän jatkovarren mikä tallista löytyy ja Kamasa T-kappale sai näyttää parastaan.. sitten räkäisy käsiin eikun vääntöä ja hirveä paukaus, aattelin että Kamasa petti, mutta se olikin mutteri joka lähti liikenteeseen, jees! Projekti jatkuu ;)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 14.5.2005 19:12

No mites tämä projekti voi?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 16.5.2005 10:46

Kiitos kysymästä ;) hitaasti etenee, mutta toivottavasti varmasti. Tehostettu GTX roccon hammastanko tuli Nielsiltä, mutta pitää fiksata ohjausniveliä, kun spoorit on millin erikokoiset. Yritin levittää, mutta meni soikioksi ja entistä vaikeampi asettaa -> ei auta muuta kuin levittää niin paljon että menee ja kiristää pultilla kasaan meni spoorijako miten hyvänsä. Lisäksi akseli on hiukan liian pitkä, rälläkällä pala pois ja hitsillä kasaan.
Toinen murheenkryyni on koneenkiinnike vasemmalla. Meinaan käyttää alkuperäistä kiinnikettä joka tulee sivulle, joten jakohihan puolelta kamat irti ja laippa pois...sitten PG lohko yllätti: aivan perkeleenmoinen reikä kyljessä eli jotain vesikanavajuttuja, mutta en tajua mikä pointti tässä on. Mk1 kiinnikettä voinut suoraan laittaa kiinni, kun ei ole tasaista koko matkalle, joten eikun taas rälläkkää kiinnikkeelle ja hitsataan laippaan. Hitsissä oli sitten tehot täysillä ja tietysti laippa vääntyi sauman kohdalta lämmetessä. Nyt pitäis saada se takaisin suoraan ettei vedet häviä motista, millähän? Tiiviste kyllä on, mutta ei auta tarpeeksi..olis prkl ollut vaan pelkkä laippa kylessä ilman reikää, uittu. Tämän jälkeen pääsisi asettelemaan konetta huoneeseen ja ihmetellä loppukiinnikkeiden, vetoakselin, vaihdevaijerien, syylärin, kenties coolerin jne asettelemista ;)
Että tälleen projekti etenee ja edelleenkään en ole saanut aikaiseksi päivittää nettisivua, sorry.

edit: ainiin, raidetangon pallonivel päätti vittuilla ja ei lähtenyt vaikka ulosvetäjänkin sain rikottua (King-merkkinen paska). Moukaroin niveltä ja CRCllä liottelin, ei mitään. No, naapuri tuli ihmettelemään ja hetken mietittyään sanoi "annappas vasara". Pari minuuttia lämmitteli ja sitten mojova isku alhaalta ja poks, irtos. Sanoinkin että pääsi liian helpolla ja saapi tulla irrottamaan jokaisen vähänkin jumissa olevan vermeen. Kaljat tapauksen päälle :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 20.6.2005 0:43

Jokos reikä ongelma on ratkaistu??
Mulla on harkinnassa pienellä virralla täyttää se I-kopan kiinnikkeen kolo, ettei väänny ja laittaa ohut kupari/tai joku myuu levy sinne väliin.

Oletkos laatikkoa jo sovitellut?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 22.6.2005 9:43

Morjes Esa, ei ole enää reikäongelmaa. Tempasin hitsillä uudestaan ja jo män suoremmaksi. Laatta jäi hiukan koveraksi, mutta putit kiristämällä suorenee, toivottavasti. Ostin 12.9 kovuusluokan kuusiokolopultteja, joten luulis tiukkenevan tarpeeksi.
Jokatapauksessa kannake kiinni omalla tiivisteellä + tiivisteliimaa kummallekin puolelle. Saa nähä pysyykö vedet sisällä, se on sitten sen ajan murhe ;)
Täytyy taas sanoa että jäissä on vaihteeksi, mutta kun jussina ei mennä mihinkään niin jos sitä taas alkais väsäämään. Ihan hävettää tämä saamattomuus. Elkää menkö web-sivuillekaan, samaa paskaa sielläkin..

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.6.2005 11:51

Rojekti etenee hiukan, moottorin sain hivutettua konehuoneeseen ja olikin prkleenmoinen sovittaminen. Kaikki ylimääräinen pois tieltä puolaa myöten ja kuitenkin jarrusylinterin metalliletkut ja systeemit tiellä. Tässä kun on tehostinpumppu, niin sen hihnapyörä on ikävästi moottorikiinnikkeen lähellä ja aikamoista asettelua olikin.. en tiijä miten otan pois, varmaan lootan erikseen irti ensin lattialle ja sitten kone pois.
Nyt onkin aika pähkäillä lootan puoleisia kiinnikkeitä ja vasenta, pitempää vetoakselia. Yritin etsiä valmista kuvaa, mutta ei löytynyt vaikka Ultimate VW/The Golf on tehnyt monta juttua g60 swapeista mk1 golfeihin. Joku C&R on valmistanut näitä varten, mutta mitään kuvaa tosiaan en löytänyt. Onkos kukaan muu?

ps. edelleenkään ei kannata kotisivuille mennä, sori.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.6.2005 12:01

Mulla on kotikoneella pinkka kuvia mitä olen vortexista napsinut talteen. Pääsen kotiin niin läväytän sulle mailiin

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.6.2005 13:15

Kiitos Esa, jos vielä laitat miulle töihin niin pystyn paremmin tulostamaan eikä kuvien koko datoina ole ongelma..

elikkä seuraavaan osoitteeseen: timo.a.pulkkinenÄTnokia.com

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 26.7.2005 22:39

Noniin, sivuja hiukan päivitetty.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 27.7.2005 9:24

Valta osa kuvista jää näkymättä, mistä johtunee? Olisi kiva nähdä kaikki...

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.7.2005 10:33

no perrr, miten voipi olla mahollista ettei näy?? Kuvatiedostot ovat samassa hakemistossa kuin ne jotka näkyy ja Frontpagen esikatselulla moneen kertaan kahottu. Ihan ihme juttul...vielä sekin että sivut on tehty niin yksinkertaisesti ilman mitään kikkailuja ja kopsattu vaan näkyvien kuvien rivejä ja vaihdettu tiedoston nimet.

Emppu82
-
Viestit: 332
Liittynyt: 16.3.2005 14:08

ViestiKirjoittaja Emppu82 » 27.7.2005 10:36

Joo eipä kuvat näy, tai muutama näkyy. On niin mielenkiintoinen projekti että kuvat äkkiä näkymään;)

ART
-
Viestit: 514
Liittynyt: 28.7.2003 13:39

ViestiKirjoittaja ART » 27.7.2005 11:06

Oletko varma että olet työntänyt esimerkiksi "kojetauluvertailu.jpg":n (URL: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikk ... rtailu.jpg) tuohon juurihakemistoon? Ettet ole laittanut johonkin muuhun hakemistoon palvelimella? Tai unohtanut yleensäkään laittaa palvelimelle ko.tiedostoa? :)

Toinen juttu mistä voi kiikastaa on, että oletko määrittänyt ko.kuvatiedostoille käyttöoikeudet kohdalleen? FTP/SSHFT-ohjelmastasi klikkaat palvelimella olevaa tiedostoa oikealla näppäimellä ja katsot onko siihen suoritusoikeudet kaikille.

jmr
-
Viestit: 3495
Liittynyt: 23.7.2003 9:03
Viesti:

ViestiKirjoittaja jmr » 27.7.2005 11:22

Tiedostojen päätteet on näköjään ISOLLA (.JPG) kirjoitettu ja kotisivujen html-koodissa lukee pienellä .jpg.
http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikk ... rtailu.JPG

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 27.7.2005 12:16

Jep, eli muuta kuvien päätteet isoiksi tai tiedostonimet pieniksi. Kuvat saa tosiaan näkymään, jos vaihtaa sen oikein. On muuten hyvässä kunnossa tuo Scirocon kojelauta, tai ainakin näyttää siltä, yleensä ne on todella ruvella.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 27.7.2005 19:23

Kiitokset teille, kirkkain silmin näette heti missä mättää..ite tuijotin pari tuntia ruutua että mitä **ttua.
Tosiaan eipä tuolla paljoa uutta ole, mutta kynnys laittaa lisää kuvia/juttuja madaltui.. hiukan ;)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 3.8.2005 21:40

Sain sivukannakkeen raakakappaleen tehtyä, mutta tuo takakannake on kertaluokkaa vaikeampi, kun ei ole monttua.. tuolta Shockyn sivuilta on hyvät kuvat mutta ei mittoja joita tarvitsisin, kuvat ei varmaankaan ole yksyhteen..
Mietinkin että jos sittenkin laittaisi gti 020-lootan väliaikaisesti kiinni: Puuttuu siis vauhtipyörä ja asetelma (muut roippeet on kannakkeita myöre), tarvitseeko vauhtista tasapainottaa kampuraan vasten vai riittääkö että ite mittaa että pyörii keskellä? Möiskö joku halavala vauhtis+kytkinpaketin?? Tietty Nurmijärvi-Hyvinkää seudulta..

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 3.8.2005 23:45

Multa vois löytyä ko. paketti, joko sintterillä tahi tavan levyllä. Uudenkarheita kaikki tyynni jos ei vauhtipyörää lasketa.

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 5.8.2005 20:18

Mulla olis kans ylimääräisenä 020:n vauhtipyörä ja sitten hyvä 4-lapainen jousitettu sintterilevy. AP-racing on muistaakseni levyn merkki ja kilometrejä ei ole montaa takana sillä levyllä. Pistä privaa jos kiinnostaa.

AaJee
-
Viestit: 1162
Liittynyt: 11.11.2004 13:29
Viesti:

ViestiKirjoittaja AaJee » 5.8.2005 21:30

Onkos noi Scirocon vanteet kaupan?

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 6.8.2005 12:56

Ei ole vanteet kaupan, vielä. Jos ei g60 jarrut mahdu, niin sitten pitää katella uudestaan..talvella joskus, tällä aikataululla.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 6.10.2005 14:34

Noh, pitkästä aikaa ;) sain tehtyä kannakkeet (sivu ja taka) aloittelin koneen tiputtamista paikalleen. Minkä ihmeen takia sekin on niin vaikeaa? Mielestäni kone on oikeassa kulmassa, siis pikkuisen lootaan päin laskeva ja hihnoilla korvakkeista kiinni Alfamer-ohjeiden mukaan. Hirveetä venkoomista, kun pitää alaslaskettaessa varoa jarrupääsylinterin anturoita ja letkuja, maalipintaa ja sitten se vasen kannake ei mene millään omalle paikalleen. Yksi syy on ohjaustehostimen hihnapyörä joka on nätisti tiellä ettei pysty suoraan tiputtamaan alas = ensin koko paska alas asti ja alakautta kannaketta vänkeemään koloseen..
Ootteko työ laittanut ilman laatikkoa ja laatikko jälkeen päin? Miusta se olisi vielä v-mäisempi kun laatikkoa pitää aika tarkasti kohdistaa kytkinakseliin.

ps. jossittelua oispa Roccossa ollut aukeeva keula, niin vois vain "ajaa" motti sisään. No,saishan sen rälläköimällä tehtyä :>

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 10.11.2005 13:39

Bensalinja jäi väärällä puolelle, prkl. Mitenkäs se pätkäistiin, ettei jää littuun ja saa vielä mutterin tms jakoa varten? Jos en keksi muuta syytä ottaa konetta vielä kertaalleen pois, niin toivoisin jättäväni sen sinne..aktiivihiilisuodattimella heitetään joulupukkia ja väliin laitetaan tavallinen roskasuodatin. Mietinnän alla on bensapumppu, että jaksaiskohan antaa poltettavaa tarpeeksi vai pitääkö ottaa Corradon vastaava/virisellainen?
Muuta, Vetoakseli on tosiaan tehtynä ja siitä juttua tekniikkapuolella. Vielä nivelet ja kumit päihin ja sormet ristissä laittamaan auton alle..

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 10.11.2005 15:47

Eikös mekaanisessa ruutassa (siis eikö tuossa k-ket ollut?) ole paine aivan eri luokkaa kuin sähköisessä, eli se taitaa tarvita sen Corradon pumpun kuitenkin. Itse vetäisin bensaputket uusiksi sellaisesta kuparisesta vesijohdosta, jota on helppo taivutella ja leikata sopivaksi, itse ainakin laitoin Sciroccoon ja ne alkuperäiset oli TODELLA huonossa kunnossa, eli vaihda ihmeessä samalla kun teet.

Scirocossa oli aika ahdasta sen vakion 8V GTi:n kanssakin pudottaa kone imusarjoineen laatikoineen alas. Taisin käyttää kahta taljaa, joista toisella säädin kulmaa ja toisella orkeutta, eli ujutin koneen alas hitusen pystyssä ja nostin suoraan vasta kun kone oli uponnut paikalleen. Siis koko hökötys nousi kerjutaljalla ja sellaisella kiinlaisella vaijerinitkuttimella laatikon toisesta päästä pääsi kääntämään kulman.

Wolle
-
Viestit: 557
Liittynyt: 10.10.2005 14:45

ViestiKirjoittaja Wolle » 10.11.2005 16:10

Yksi syy on ohjaustehostimen hihnapyörä joka on nätisti tiellä ettei pysty suoraan tiputtamaan alas = ensin koko paska alas asti ja alakautta kannaketta vänkeemään koloseen..


Passatin 8v-koneesta on tuosta vaiheesta kokemuksena, että se ohjaustehostimen pumppu kannattimineen kannattaa suosiolla jättää moottorinasennusvaiheessa tallin pöydälle, ja asentaa vasta kun kone on paikallaan. Sama koskee kampiakselin kiilahihnapyöriä.

Onnistuneeko näin G60-koneella, enpä tiedä.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 17.11.2005 22:34

Taas lähti kone irti ja v***u että oli hankalaa, tuli irroitusennätys kuitennii eli alkaa oppia ;)
Joskus kauan sitten lupasin päivittää kotisivuja. No, jos kiinnostaa niin nyt on pientä jutskaa vetonivelistä ja trendin mukaan blingbling-vannekuva :)
Kuva [/img]

T.S
-
Viestit: 273
Liittynyt: 10.9.2003 9:30

ViestiKirjoittaja T.S » 18.11.2005 10:49

Onko noissa kuvissa jotain silmänlumetta, vai vededätkö sä tota traileria tolla etuveto corollalla?
Joo, lukihan se siellä alareunassa, mahto olla melkonen matka

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 18.11.2005 10:59

T.S: kyllä käytiin sukulaismiehen Corollalla hakemassa raato, kun ei ollut muutakaan vetokoukkua silloin. Ja sen ainokaisen kerran, oli sellainen seikkailu että ei tarvitse toista kertaa tehä. Piti olla kuin rekkayhdistelmäkuski eli ennakoida mäet ja jarrutukset + muu liikenne. Traileri oli siis vuokrattu kylän huoltsikalta..Täytyy sanoa että Tojotat on kestäviä, tämäkin edelleen kovassa ajossa ilman sääliä ;)

Jukki
-
Viestit: 30
Liittynyt: 3.9.2005 17:35
Viesti:

ViestiKirjoittaja Jukki » 20.11.2005 18:57

Komeesti näyttää vanteen huuli kiiltävä.!

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 3.1.2006 21:49

Noh, nyt on kone kiinni kopassa. Toivottavasti lopullisesti. Viimeinen pudotus menikin todella helposti, vissiin kertaus auttaa ;)
Nyt vaan mietin miten tuonne änkeen vakiocoolerin? Vaan taitaa olla aika turhaa, mutta kun herrayliherra katsoo että olen muka virittänyt konetta, jos vaihdan paremman käypäsen keulille. Tarvitsisi vaihtaa RS-lähtö 170ast vastaavaan, hommata joku pitkulainen cooleri ja millintarkkaa sijoitusta putkille..hhmm mitenkäs se vesijäähdytin, joka on suosiossa saksanmaalla? pääsis pienemmillä putkilla keulille, mutta taas provosoi katsastusinssiä viimesen päälle. Entäs tuo filtteri :))
Tiukkaa tekee jokatapauksessa kaikkineen putkineen, kun on ohjaustehostinkin mukana.

Kuvatus vielä tähän, huomatkaa johtojen siisti järjestys ylänurkassa..
Kuva
Viimeksi muokannut TiPu, 8.1.2006 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 3.1.2006 22:05

Laitahan kuvat koneen ja laatikon kiinnityksistä

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 4.1.2006 21:42

Nyt on kuvat kannakkeista tekniikka-sivulla, linkki sinne: http://www.kolumbus.fi/pulkkinen.sinikka/moottori.htm

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 8.1.2006 10:35

Sähköjohtojen suojaus konetilassa?? Entiset suojat, harmaat ja mustat, vm.-83 ovatten hapertuneet ja kovettuneet lähes käyttökelvottomaksi. Tekisi mieli uusia pahimmat, mutta miten se onnistuu, kun päissä on kapeampaa ja leveämpää liitintä?? Onko olemassa kutistesukkaa tähän tarkoitukseen vai pitääkö pätkiä-laittaa suojamuovi-kolvata-systeemi ainut mahdollisuus?

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 8.1.2006 11:17

^sellainen halkaistu kurkkutorvi toimii ihan hyvin. Itse ostin HongKongista 5m pätkän mustaa kurkkutorvea ja vedin sen paperiveitsellä halki. Toki osa vedoista onnistui ilman halkaisuakin jos liittimistä irrottaa johdot (pistokkeineen). Ainakin Golfin anturiliittimistä saa nimittäin irrotettua pientä ruuvaria käyttäen ne metallikontaktit.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 12.2.2006 12:21

Pakoputken tekoa, kun ei ole valmiita sarjoja PG koneiseen Sciroccoon, niin tehdään itse ammattilaiselle toimivat muotit ;) Kuva G60 ja GTi palasista:
Kuva

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.3.2006 11:45

Noinnikkää, valmista tuli pakoputkesta parin yrittämisen jälkeen. Alavakaajan yli nippanappa ja siksi tuo pitempi putkenpätkä onkin "lommolla".
Lisäksi konehuoneen sähköt on valmiina. Seuraavaksi bensapuolen ihmettelya ja meinasin että kokeilis tuolla Scirocon omalla pumpulla kun näyttävät laittavan suoraan suodattimen kautta koneelle. Varmaan käyntiin ainakin saisi ;)
Ainiin pitäs nuo tehdyt moottorikannakkeet vielä hiekkapuhaltaa, hommasin ylimääräisen painesäiliön ja laitan sarjaan kompuran ja pitkän letkun päähän. Luulis ilmaa riittävän pitemmäksi aikaa puhalteluun. Motonetin pistoolilla ihan hyvää jälkeä tuli, tehokasta aikaa oli noin 30s alkuperäisellä kompuralla..mustaa miranolia vaan päälle ja takaisin kiinni.

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 1.3.2006 12:06

Odottelen innolla ensi savuja! ITseä joskus kiinnostaisi toteuttaa tuo projekti, mutta ykköskopan Sciroccoon. Varmaan joutus jotain muutoksia tehdä jotta tehot saisi sopimaan ykkösroccon puitteisiin. :(

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.3.2006 15:33

Noin! Savut otettu, kylillä käyty ja hyvin toimii :) tosin kesärenkailla ei päästy kotimäkeä ylös ja piti vaihtaa kitkat alle, siitä pieni miinus Zetoille ;)

Kaljan paikka! tästä on hyvä jatkaa..

ps. voinhan jonkun videonpätkän laittaa sivuille, kunhan kerkeen.

Jone
ffp jäsen
Viestit: 2980
Liittynyt: 23.7.2003 10:36

ViestiKirjoittaja Jone » 25.3.2006 16:46

Nonii,nyt vaan viimiset kiristykset ja säädöt ja sit Kiikalaan kokeilemaan miten se suoranpätkä männöö :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 25.3.2006 17:29

Jone: nooh, onhan tuota tekemistä vielä: kojelaudan sähköt viimeistely, itse kojelauta kiinni, tuulilasi, ! JARRUT ! , pakoputki vielä tiiviimmäksi, cooleria ei ole vielä ollenkaan, jne jne jne jne jne jne jne jne jne... aikataulu ei ole vielä kussut eli eiköhän Kiikalaan ajamalla päästä, tosin aika rottalookilla joten elä säikähä puunaamatonta pikkumustaa :)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.4.2006 9:52

Edistyy: tuulilasi kiinni, kojelauta kiinni, kojelaudan sähköt ok..kotisivujakin päivitetty joka saralla. alkaa jarrujen ihmettely, aika tiukkaa tekee noilla vanteilla. Joutunee ostamaan isomman pääsylinterinkin PasiT:n kokemusten jälkeen. Mistähän voisi saada edullisesti 22mm pääsylinterin, no, kaupasta. Saapi tarjota toimivaa..
Lopuksi vielä kevennys moottorisavujen kunniaksi..elämä on :))

Kuva

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 1.4.2006 10:35

ainakin toisinpäin meni Scirocosta tehostaja kakkoskopan jettaan, kun tehostimen ja polkimen välinen tanko oli säädettävä. Joutui 5 mm tai jotain lyhentämään sitä tankoa, mutta hyvinkin voi mennä ilman koko säätöäkin. -83 GTi rocossa oli nimittäin pieni tehostaja ja seuraavan vuoden kaasarikoneessa taas isompi... Tehostimen vaihto oli oikeasti todella nopsa juttu, kun vaan saat siitä tieltä romua pois ensin.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.4.2006 12:03

Mahtuuko tuo vaihdekeppi vielä kunnolla liikkumaan, näyttäis vaan tulevan aika lähelle kojetaulua kun ykköstä lyö sisään.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.4.2006 14:25

Heikki: oikeassa olet, ykkönen vielä menee, mutta vitonen ottaa kunnolla kiinni kojelautaan ja joudun vähän fiksaamaa keppiä. Tämä on vähän kompromissi kun taaksekaan ei voi siirtää, kun kässärin tanko tunkee vastaan..

Helakammo: hyvä tietää, kiitti vinkistä.

Pete I
-
Viestit: 1240
Liittynyt: 23.7.2003 13:56

ViestiKirjoittaja Pete I » 1.4.2006 15:58

Tee vanhanaikanen keppi. Semmon käyrä niinkuin vanhoissa asconoissa ja mantoissa. Sopivan ku tekee niin tuskin on edes hankala vaihtaa.

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 1.4.2006 23:39

Perskules, taitaa mennä puhin vanteen osalta, kokeilin siis 20mm levityksellä ja ihan mahdoton yhdistelmä. Noh, sitten testiin aivan minimi, josta en ole varma kun lattialla vaan vanteen päälle tavaraa ja levy satuloineen. Pulteilla sitten suurin piirten kohilleen. Tulokseksi 12mm ja sain tehtyä sellaisen paketin autolle. Tältä se sitten näyttää, mitäs olette mieltä meneekö katsastuksestä läpi??
Kuva

Bulz^
-
Viestit: 318
Liittynyt: 28.9.2005 17:41

ViestiKirjoittaja Bulz^ » 2.4.2006 0:30

kylhän sen luulis menevän jos se kulutuspinta on kaaren sisällä =) hienon näkönen muute tuo vanne + kaari =)

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 2.4.2006 2:16

Eihän se kuvassa kyllä näyttäs sisällä olevan. Tylsiä säädöksiä :(
Läpimeno riippunee katsarista, tarkempi setä ei kyllä läpi päästä! Spacerit jos laitat ni eiväthän nekään taida olla niiden katsarien mieleen. Paihti jos ovat tosiaan sen vannevalmistajan omaa tuotantoa tai heidän suosittaman valmistajan.

Heikki J.
admin
Viestit: 8309
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Viesti:

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 2.4.2006 2:24

Tuo nyt näyttäis lähinnä siltä, että pitäis madaltaa vielä ainakin 5cm.

arc
-
Viestit: 3083
Liittynyt: 23.7.2003 23:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja arc » 2.4.2006 2:45

hieman aihetta sivuten; nykyään hyväksytään jonkin verran "epävirallisiakin" spacereita, kaverilla raapi golffissa vanteet sisäreunasta ja katsastussetä oli sanonut että pistä spacerit niin pyörii paremmin. mutta riippuu ihan paikasta ja katsastajasta.

M-M-I
-
Viestit: 240
Liittynyt: 20.10.2005 22:04

ViestiKirjoittaja M-M-I » 2.4.2006 3:15

näin se menee

JanneV
-
Viestit: 1798
Liittynyt: 8.10.2003 10:15

ViestiKirjoittaja JanneV » 2.4.2006 8:54

Kyllä kai tuollaisen leimattua saa...ei se kuvio paljon yli tule.Ja kun tuota kuvaa katsoo niin vatupassin mukaan näyttäis että on camber posiitiivisen puolella. Camber kohdalleen,niin ei kai siinä ongelmaa ole.

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.4.2006 9:04

Itsellä 17x7,5 Azev A:t ja tulee levikkeen keva tämän näköisesti 205/40 gummeilla:

http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/19.JPG
http://www.kolmiokissa.com/mikan/ffp/sci%26co/18.JPG

Madallus on -60:nä ostettu, mutta TüV lapussa kyllä luki että keskimäärin 35 mm. Samat kamat Golffiin ja Jettaan, takana sokkasäätö.

Eli osta siis levikkeet, niin eipä vaivaa :-)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 2.4.2006 9:05

hmmm, eipä siinä auta muuta kuin lykätä roippeet kiinni ja sormet ristiin. 12mm spacereita en ole nähnyt vielä. Eiköhän herralle kelpaa, jos on TÜV paperi mukana. Camber on kyllä hiukan negatiivinen, kun tuo kupla on valmiiksi viivojen oikealla reunalla. Enemmän jos kallistaisi renkaan kuviota sisään, niin kupla siirtyisi edelleen oikealle ja viivan yli..
Eikun satula-adapterin tekoon. Mietin kyllä edellee pitäiskö teettää, niin saisi siistimmän näköisen ja jengat, kartion ja holkin tasan mittojen mukaan..mutta tehdään nyt ainakin koekappale ite.

edit: joo, löytyi FK-Automotiven tuote: tyyppi A/26mm per akseli, keskittävä FK03512Z 68,- eli 13mm per puoli, siihen vielä Camberit Karttus-tyyliin niin luulis mahtuvan. Muuten menen HelaKammolta pöllimään etulevikkeet ;)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 2.4.2006 14:42

Saattais olla aika ronskin näkönen pelkillä etulevikkeillä ;u)

TiPu
-
Viestit: 679
Liittynyt: 28.8.2003 18:28

ViestiKirjoittaja TiPu » 28.4.2006 13:15

Pikkuisen vielä tehtävää:
Etujarrut vaihettu, mutta oottelen spacereita että saan vanteet kiinni. Takajarruissa toisen satulan männän suojakumi pitää vaihtaa ja sitten kiinni. Toiselta puolelta pätkähti jarruputki poikki vittumoisesta kohtaa ja kohta revin koko paskan ulos pääsylinteristä asti. Jarrupääsylkkä pitää vaihtaa ja siihen väliin sorvauttaa adapteri omista piirustuksista, nestesäiliökin hommattava.. sitten ilmaus ja jarrut toimii, toivottavasti. Ainiin kässärivaijeritkin pitää vaihtaa ja toivottavasti Corron vaijerit käy ettei TAAS joudu fiksauspuuhiin.

Moottorista alin jäähdytysletku uusiksi ja nesteet uudestaan sisälle...pakoputki vuotaa tarttee hammeria. LISÄKSI lambda-antura! Prkl olin unohtanut koko käikäleen ja en tiedä edes minne liitän konehuoneessa. Putkeen pitäs hitsata paikka anturalle, tiijä sitten miten syvällä anturan paikka on..

Sisältä vaihekeppiä pitää modata ettei ota kojelautaan kiinni, pikkunippeleitä kiinni ja ilmanvaihdon putket tehä...

Etuvaloihin ja vilkkuihin arpoa sähköt Corron sähköistä ja niin joo, tuulilasinpyyhin-moottorillekin pitää saada sähköt jostain..

Korista paikata yksi ruostepaikka kun innostuin koputtelemaan helmaa, ei olis pitänyt. Meinasin ens talvena laittaa korin kondikseen ja räin tuohon väliaikaisen paikan. Rottaluukki päällä. Jos aikaa riittää (tuskin) niin mattamustaa sinnetänne ja jätesäkkikalvoa ikkunoihin..

Sit olis valmis katsastukseen! Ainiin, ennen sitä pitäs aurauskulmat säädättää ja päästöarvot mitata. Sellaista pientä vielä ja tarkoitus olis 20.5 ajella rotiskolla Kiikalaan ;)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 28.4.2006 15:17

Saadaankos me oikein aikojakin tästä, jees. Suop nähdä miten tuollainen G:llinen kikkare kulkee, voisin kuvitella että kohtalaisesti :u)

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 28.4.2006 17:20

En halua millään masentaa lisää mutta minulla on ollut ongelmia jarrujen kanssa. Eli se adapteri hässäkkä on jotenkin väärin. Jarrut on ok. kun autolla ei ajeta mutta pienen ajomatkan jälkeen poljin menee kovaksi ja jarru päällä kaikissa neljässä pyörässä. Olen kokeillut säätä tehostjalta polkimelle menevää tankoa molempiin suuntiin mutta ei vaikutusta. Sain lainaan 94 passatin jarrutehostimen ja kokeilen sitä seuraavaksi niin ei tarvitse sitä adapteria välissä.

CL
-
Viestit: 139
Liittynyt: 25.7.2003 17:18
Viesti:

ViestiKirjoittaja CL » 28.4.2006 21:03

Omaani laitoin jo viime vuonna isomman sylinterin adapterilla ja hyvin toimi koko kesän. Onko se pääsylinteri uusi? Jos se vaikka jumittaa jotenki.

Pasi_T
-
Viestit: 536
Liittynyt: 27.7.2003 10:06

ViestiKirjoittaja Pasi_T » 28.4.2006 23:07

On uusi, voi olla että adapterin mitta on väärä esim. liian lyhyt.


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 133 vierailijaa