Golf 1 GTDi -84/ TRP Syncro Doka -90
Valvoja: ffp jäsenet
Kone on sisuskaluiltaan täysin vakio, ainoat muutokset on tosiaan megasquirt, ilman putsari ja 2,5" putkisto. Ja tämähän on 129hv pl moottori.
Niin ja onhan siinä säädettävä nokkapyörä.
Niin ja onhan siinä säädettävä nokkapyörä.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.6.2006 20:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pitää tätäkin vähän päivitellä että ei katoa bittiavaruuteen.
Tässä kuva tältä syksyltä:
Tarkoitus olisi vaihtaa väri autoon talven aikana ja vaihtaa scirocon iso imusarja moottoriin muuutenkin siistiä konehuonetta.
Mutta päivitellään lisää kun pääsen värin vaihto projektiin.
Tässä kuva tältä syksyltä:
Tarkoitus olisi vaihtaa väri autoon talven aikana ja vaihtaa scirocon iso imusarja moottoriin muuutenkin siistiä konehuonetta.
Mutta päivitellään lisää kun pääsen värin vaihto projektiin.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt on päästy alkuun ykkösen kanssa, purettu on sisustaa, putkistoa ja ulkokuorta.
Moottori ja vaihteisto lähtee vielä tälllä viikolla jotta pääsee sitten tukkimaan
ylimääräisiä reikiä kone huoneesta ja siirtään akun takakonttiin. Pohjalle pitäs tehä
vielä höyry pesu että sais joskus sinne ruiskutetut alustamassat pois, käsittelen
sen uudestaan oikeilla aineilla jotka jopa pysyykin siellä pohjassa.
Värikin alkaa olla selvillä ja maalikauppias lupasi että maaliakin löytyy vielä ens syksyyn asti.
Vieläkun löytyis vapaa ehtoinen maalari... tilat on missä maalata.
Ja kuvatus autosta nosturilla:
Kuvassa sitten näkyy ensi kesäksi tulevat vanteet. Kaarien muokkausta on hieman tiedossa edessä
kun tulevat aika kaaren reunalle, takana on kuvassa 5mm spaisserit paikoillaan siellä on vielä aika hyvin tilaa.
Vanteet ovat sitten 7x15 et 24.
Lisää kuvia ilmaantuu tänne http://www.matolaatikko.org/gallery/Pasin-special kun projekti edistyy koko ajan.
Moottori ja vaihteisto lähtee vielä tälllä viikolla jotta pääsee sitten tukkimaan
ylimääräisiä reikiä kone huoneesta ja siirtään akun takakonttiin. Pohjalle pitäs tehä
vielä höyry pesu että sais joskus sinne ruiskutetut alustamassat pois, käsittelen
sen uudestaan oikeilla aineilla jotka jopa pysyykin siellä pohjassa.
Värikin alkaa olla selvillä ja maalikauppias lupasi että maaliakin löytyy vielä ens syksyyn asti.
Vieläkun löytyis vapaa ehtoinen maalari... tilat on missä maalata.
Ja kuvatus autosta nosturilla:
Kuvassa sitten näkyy ensi kesäksi tulevat vanteet. Kaarien muokkausta on hieman tiedossa edessä
kun tulevat aika kaaren reunalle, takana on kuvassa 5mm spaisserit paikoillaan siellä on vielä aika hyvin tilaa.
Vanteet ovat sitten 7x15 et 24.
Lisää kuvia ilmaantuu tänne http://www.matolaatikko.org/gallery/Pasin-special kun projekti edistyy koko ajan.
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joku kirkas väri sopii omasta mielestäni paremmin näihin ykkösiin missä ei ole kaikenmaailman kromikilkkeitä, missä ne taas on niin paremmin erottuvat juuri tummasta väristä.. kuten hipin mk1.
Punainen (koodi A3A) on mielestäni se ainoa oikea väri, onko tuo nyt se Marsrot.. siihen vielä perus mustana kaikki gti:n muoviosat + kyljen raitateipit, kunnon madallus ja reilulla huulella olevat vanteet keskeltä mustana, olis meikäläisen näkemys buenosta ykkösestä!
Saas nähdä mitä keksii omalle jos ei mene kaupaksi, kaikki palikat ois valmiina vanteita myöten :)
Punainen (koodi A3A) on mielestäni se ainoa oikea väri, onko tuo nyt se Marsrot.. siihen vielä perus mustana kaikki gti:n muoviosat + kyljen raitateipit, kunnon madallus ja reilulla huulella olevat vanteet keskeltä mustana, olis meikäläisen näkemys buenosta ykkösestä!
Saas nähdä mitä keksii omalle jos ei mene kaupaksi, kaikki palikat ois valmiina vanteita myöten :)
-
- -
- Viestit: 928
- Liittynyt: 31.7.2003 1:45
- Viesti:
Pohja pesty
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
No poistetaan nyt tämä ettei kaikille tuu selväks.
Viimeksi muokannut PabloNeruda, 5.3.2007 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väriä joka puolella
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 13:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Väriä kun suunnittelin autoon niin viimeisenä vaihtoehtona oli kyllä punainen, sillä en ole mikään punaisen värin fani.
Tummaa metalli vihreää pyörittelin mielessä mutta mitä enemmän kuvia katseli
ykkös gti:stä niin alkoi tuntumaan että punainen sen pitää olla.
Väri kuitenkin valittiin siten että se eroaa tavallisista punaisista sillä se on Audi RS4:sen Misano Red. Sen on 3-kerros väri jossa pohjavärinä on valkoinen ja sitten tulee punainen väri, seassa on valkoista helmiäistä niin auringossa väri hohtaa. Hakusessa oli todella kirkas punainen, sitä tämä väri on. Ja kuvat eivät kyllä kerro totuutta väristä, livenä paljon hienompi.
Ja todellakin kun tulee kaikki mustat osat paikoilleen niin se toivottvasti näyttää paremalta.
Tummaa metalli vihreää pyörittelin mielessä mutta mitä enemmän kuvia katseli
ykkös gti:stä niin alkoi tuntumaan että punainen sen pitää olla.
Väri kuitenkin valittiin siten että se eroaa tavallisista punaisista sillä se on Audi RS4:sen Misano Red. Sen on 3-kerros väri jossa pohjavärinä on valkoinen ja sitten tulee punainen väri, seassa on valkoista helmiäistä niin auringossa väri hohtaa. Hakusessa oli todella kirkas punainen, sitä tämä väri on. Ja kuvat eivät kyllä kerro totuutta väristä, livenä paljon hienompi.
Ja todellakin kun tulee kaikki mustat osat paikoilleen niin se toivottvasti näyttää paremalta.
Moro, mikäs pointti tuossa uudelleen lakkauksessa on vai oliko lakkavirheitä sattunut? Kuvassa vaan on väriä noissa suojapaprussa eli onko lakka jotain väritettyä tms?
Muoviosat mattamustaksi??! Käypiköhän noin kirkkaalle maalille? Suosittelisin kyllä muoviosien restaurointia takaisin alkuperäisen kiiltävän mustaksi tai ostaa uudet kaaret..tosin tuleehan tuosta erilainen ja mattamusta on miunkin suosikkiväri ;)
Muoviosat mattamustaksi??! Käypiköhän noin kirkkaalle maalille? Suosittelisin kyllä muoviosien restaurointia takaisin alkuperäisen kiiltävän mustaksi tai ostaa uudet kaaret..tosin tuleehan tuosta erilainen ja mattamusta on miunkin suosikkiväri ;)
Vähän joutui maalari panemaan maalia kun paikoitellen oli jäänyt sumuraja maalista. 3-kerros maalin alin väri kun on valkoinen niin se näky ikävästi, tuli jopa pieniä naarmuja kun kasasin autoa. Mutta pääasiallinen tarkoitus välihionalla on saada parempi kiilto maali pintaan kun on lakkaa paksummin. Maalasin eilen kaikki muovi osat silkin hiemmeällä mattamustalla. Sitä ennen pohjamaalasin kaikki osat jossa oli muovipinnassa kuviointia ja hioin ne sileäksi. Eli kaikki osat on sileitä.
Mistäs löysit tommosta "leivinpaperia"? Ja mitä mahtoi kustantaa... On nimittäin itsellä ostoslistalla tulevaisuudessa :)
Ja hienolta näyttää projekti, olispa itsekin jaksanu vetää toisen lakkakerroksen, kun sillä tosiaan on merkitystä kun autoa tarkastelee... Ja taitaa näyttää auto hyvältä, kun saat kaikki mustat hilppeet kiinni ;)
Ja hienolta näyttää projekti, olispa itsekin jaksanu vetää toisen lakkakerroksen, kun sillä tosiaan on merkitystä kun autoa tarkastelee... Ja taitaa näyttää auto hyvältä, kun saat kaikki mustat hilppeet kiinni ;)
http://www.classic-car-decals.de tuolta ne löytyi, kaupaa tein ebay:n kautta. Tilasin samalla Hannu H:lle kakkikseen teipit takalasin ympärille.[/url]
Nyt on jo jotain saatu aikaiseksi, auto lähti tänään jopa käyntiinkin.
Ja sitten kun auton kasaaminen ei nappaa niin suttailaan skooterilla:
Tästä video
Ja sitten kun auton kasaaminen ei nappaa niin suttailaan skooterilla:
Tästä video
Viimeksi muokannut Pasi_T, 21.12.2008 14:07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
-
- -
- Viestit: 698
- Liittynyt: 23.7.2003 13:32
^ vaan mietippäs seuraavaa... jos autoa on aikanaan on markkinoitu sanatarkkaan lauseilla "Kuvittele, että itse valmistaisit auton.Aloita vaikka auton mitoista: tekisit autostasi riittävän tilavan, jotta neljä tai jopa viisi ihmistä mahtuu mukaan ahtautumatta". jne jne .. eli kaikkea sitä mitä perheellinen mies autoltaan vaatii =)
Ainoa vaan , että nykyään kun on kersa+koira+akka niin ei mahduta ees nykyisiin tila-autoihinkaan? joten jossakin taitaa tässä tapauksessa kulkea osittain kompromissin rajat vai olenko ymmärtänyt jonkun kohdan todella pahasti väärin?
Koukun kyllä itsekin jättäsin pois surutta, mutta taitaa olla tässä tapauksessa kuitenkin se pakon sanelemaa juttua osittain pitkälti =)
Ainoa vaan , että nykyään kun on kersa+koira+akka niin ei mahduta ees nykyisiin tila-autoihinkaan? joten jossakin taitaa tässä tapauksessa kulkea osittain kompromissin rajat vai olenko ymmärtänyt jonkun kohdan todella pahasti väärin?
Koukun kyllä itsekin jättäsin pois surutta, mutta taitaa olla tässä tapauksessa kuitenkin se pakon sanelemaa juttua osittain pitkälti =)
Koukku on kyllä irroitettava, eli ei jää rumentamaan auton perää.
Ja tosiaankin kun on tuota perhettä kertynyt niin jos jossain esim.
Bug runissa meinaa käydä perheen kanssa niin pitää ottaa jonkun näköinen
kuljetus väline auton perään. Ehkä asuntovaunu tai teltta peräkärry.
Viime kesänä lomareissut Golfilla menin kattoteline katolla jossa lasten vaunut.
Vaikka pihalla olisi ollut farmari volvo niin sitä ajettiin golfilla :)
Ja tosiaankin kun on tuota perhettä kertynyt niin jos jossain esim.
Bug runissa meinaa käydä perheen kanssa niin pitää ottaa jonkun näköinen
kuljetus väline auton perään. Ehkä asuntovaunu tai teltta peräkärry.
Viime kesänä lomareissut Golfilla menin kattoteline katolla jossa lasten vaunut.
Vaikka pihalla olisi ollut farmari volvo niin sitä ajettiin golfilla :)
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
-
- -
- Viestit: 2556
- Liittynyt: 3.9.2005 13:59
Kylmästi keulalle audin rinkulat ja taakse jostain Audi 50 merkit, niin menee moneen täydestä.
Ei ikinä se juju just piilee siinä audin merkeissä. JOS audissa ois VW merkit vois sanoa jotain mutta VWssä SAA olla AUDIN merkit. Tämä on MINUN mielipiteeni. Mutta sopii kun nyrkki silmään ELI helvetin hyvin.
Ei ikinä se juju just piilee siinä audin merkeissä. JOS audissa ois VW merkit vois sanoa jotain mutta VWssä SAA olla AUDIN merkit. Tämä on MINUN mielipiteeni. Mutta sopii kun nyrkki silmään ELI helvetin hyvin.
-
- -
- Viestit: 1542
- Liittynyt: 15.10.2005 11:12
[ot) Tokihan myös jopa BMW:n vanteista voidaan jatkojalostaa VW Original Teilet ;)
On menny joihinkin jopa täydestä. "Eikös nuo oo ne Corradon alkuperäiset vanteet?" -"No tottahan toki!" :D [/ot]
On meitä vaan moneen junaan...
Mutta jottei nyt ihan offtopikiks menis, niin nuo awdin vanteet kyllä näyttää ihan törkyhyvältä ykkiksen alla. JA ei mitää VW-lätkiä tai kiillotuksia eikä muutakaan hömppää. Noin ne on just passelit. Sopivan retrot, mut kuitenkaan ei sitten retrot ollenkaan. :)
On menny joihinkin jopa täydestä. "Eikös nuo oo ne Corradon alkuperäiset vanteet?" -"No tottahan toki!" :D [/ot]
On meitä vaan moneen junaan...
Mutta jottei nyt ihan offtopikiks menis, niin nuo awdin vanteet kyllä näyttää ihan törkyhyvältä ykkiksen alla. JA ei mitää VW-lätkiä tai kiillotuksia eikä muutakaan hömppää. Noin ne on just passelit. Sopivan retrot, mut kuitenkaan ei sitten retrot ollenkaan. :)
Murre:
Onhan siellä autossa apuvälineitä:
Cobra peruutustutka, Hella raintronic ja Recaron istuimet että selkä ei kipeydy.
Vanteet saa jäädä nyt tuommoiseksi, sopii omaan silmään hyvin. Riittävän hillitty ulkonäkö ja saa todella matalaksi.
Tässä mietiksellyt josko laitaisin merkit takaisin kun peräpää on tyhjän näköinen ilman niitä.
Tulevaisuutta ajatellen vanteiksi olen miettinnyt IV Gti:n 16" 2 osasta BBS.
Onhan siellä autossa apuvälineitä:
Cobra peruutustutka, Hella raintronic ja Recaron istuimet että selkä ei kipeydy.
Vanteet saa jäädä nyt tuommoiseksi, sopii omaan silmään hyvin. Riittävän hillitty ulkonäkö ja saa todella matalaksi.
Tässä mietiksellyt josko laitaisin merkit takaisin kun peräpää on tyhjän näköinen ilman niitä.
Tulevaisuutta ajatellen vanteiksi olen miettinnyt IV Gti:n 16" 2 osasta BBS.
Harvemmin tulee toisten rakennelmia kommentoitua mutta tällä kertaa sen teen:
Ensin vähäiset risut koskien takavaloja:
Entisen väriyhdistelmän kanssa ne toimivat hyvin, mutta nykyisen värin kanssa punamustat tai jopa punaoranssit saattaisivat olla hyvä valinta... Painotan että tämä on sitten vain minun mielipiteeni.
Sitten ne ruusut lyhyesti: Todella_hieno. Vanteet nappivalinta.
Ensin vähäiset risut koskien takavaloja:
Entisen väriyhdistelmän kanssa ne toimivat hyvin, mutta nykyisen värin kanssa punamustat tai jopa punaoranssit saattaisivat olla hyvä valinta... Painotan että tämä on sitten vain minun mielipiteeni.
Sitten ne ruusut lyhyesti: Todella_hieno. Vanteet nappivalinta.
Kiitoksia risuita ja ruusuista, taka ja etuvalojen suhteen on jo tähyilty saksan maalle. Hellan punamustia olen etsinyt ebaysta
mutta hinta on aika kova ja etuvaloiksi perinteiset umpio ristikolla.
Ja täytyy sanoa että muutama päivä meni kun itsekin tottui nykyiseen luukkiin.
Seuraavaksi alkaa sisä puolen päivitystä hifi osastolla. Ja dynollakin on
tarkoitus käydä että näkee mitä muutosta tuo Iso imusarja toi.
mutta hinta on aika kova ja etuvaloiksi perinteiset umpio ristikolla.
Ja täytyy sanoa että muutama päivä meni kun itsekin tottui nykyiseen luukkiin.
Seuraavaksi alkaa sisä puolen päivitystä hifi osastolla. Ja dynollakin on
tarkoitus käydä että näkee mitä muutosta tuo Iso imusarja toi.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 43 vierailijaa