Golf 2 * Levennys / Madallus *

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

J
-
Viestit: 180
Liittynyt: 26.2.2004 9:18

ViestiKirjoittaja J » 24.8.2007 8:30

Eikös se mene niin, että kulutuspinnasta ei saa tulla tietty prosentti (20%?) kaaren yli. Ja olisiko ollut lisäksi toi sääntö, että lokasuojan yläreunasta renkaaan kulutuspinta ei saa tulla yli. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Voi toki muisti tehdä kepposia.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 24.8.2007 18:41

Eikös se mene niin, että kulutuspinnasta ei saa tulla tietty prosentti (20%?) kaaren yli. Ja olisiko ollut lisäksi toi sääntö, että lokasuojan yläreunasta renkaaan kulutuspinta ei saa tulla yli. Näin olen antanut itseni ymmärtää. Voi toki muisti tehdä kepposia.


Tuosta en kyllä ole kuullut mitään vaikka tekemisissä näitten rajoituksien kanssa joka päivä. Tiedä häntä.

Ilja1
-
Viestit: 416
Liittynyt: 20.7.2005 13:32

ViestiKirjoittaja Ilja1 » 24.8.2007 20:41

Olen myös kuullut että edes vanne ei saisi tulla kaaren yli ulos...

edit: Kuullut katsastusmieheltä ;) ja asian on tulkinnan varainen tapaus. STRO-normeissa on asiasta tietoa.
Viimeksi muokannut Ilja1, 24.8.2007 21:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

jamku
-
Viestit: 789
Liittynyt: 29.9.2003 16:53
Viesti:

ViestiKirjoittaja jamku » 24.8.2007 20:45

älkääpä nyt laukoko kuulopuheitanne tänne. joku kertoo jolla on oikeasti tietoa asiasta. tuo ylläoleva on ainakin täyttä puppua...

Pikku Janne
-
Viestit: 928
Liittynyt: 31.7.2003 1:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja Pikku Janne » 25.8.2007 19:04

STRO-kirja on suosituksia täynnä, ei määräuksiä, eikä ohjeita. renkaan tasainen kulutus pinta ei saa tulla kaaren ulkopuolelle ylhäältä katsottuna. jos renkaan kylkeä tulee "missäkulutuspintaa" niin se on tulinnan varainen asia.
omassa mk1 oli 8x14 et20 vanteet, tuli kumia ja vannetta ulos reilusti mutta katsastin sellaisena..

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 26.8.2007 12:57

Kulutuspinta ei saa tulla ulos, kylki kylläkin! Aikoinaan langetettu määräys että kulutuspinnalta lentää kiviä joten jos kulutuspinta tulee ulos niin sitten levennystä.. Siitä syystä levennys on aikoinaan maastureissa jne onnistunut niillä "muoviläpillä"..

Syynä siis kivien lentelyn estäminen!

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 6.9.2007 13:38

Yks kysymys, kun nyt sain "uuden" etupuskurin postista ja siinä on toisessa kulmassa pieni vekki niin saankos jotenkin jäljitettyä puskurin röpelöisyyttä?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 6.9.2007 15:18

On olemassa sellaista maalia,nimeä tosin en muista.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 6.9.2007 15:46

Struktyyri tai joku semmonen maali. Maalamoilta kyllä löytyy.

AM
-
Viestit: 34
Liittynyt: 2.10.2005 23:25

ViestiKirjoittaja AM » 6.9.2007 16:08

jamku kirjoitti:älkääpä nyt laukoko kuulopuheitanne tänne. joku kertoo jolla on oikeasti tietoa asiasta. tuo ylläoleva on ainakin täyttä puppua...


Eipä ihan välttämättä olekaan puppua..riippuu niin konttorin setästä ja varsinkin LP:n tulkinnasta..kokemusta on. "Korin ulkopuolelle ulottuva terävä särmä" 8)

No pykälien mukaanahan vain kulutuspinnan pitää pysyä sisäpuolella, mutta näköjään aina löytyy laista pykälä johon vedoten kaiken voi tuomita laittomaksi.

Sekään ei ihan riitä että ylhäältä katsottuna kuvio peittyy.Kaaren pitäisi peittää renkaan kulutuspinta 45 astetta eteen ja 90 astetta taaksepäin.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 12.9.2007 18:57

Jo huomaa, että tarvitaan joko leveämpää vannetta tai levittäjiä.
Takakaaret ovat korroosion uhreja, niihin lääkkeeksi lisää peltiä aikanaan.
Myös samaan kastiin luokittelisin muutamat toisetkin kohteet.
Takaluukusta sen verran että merkki säilyy, mutta puuhkijän ja pissapojan reiät umpeen.
Konehuoneeseen uutuutena Volvo v70 välijäähdytin. (kuva myöhemmin)
Takaa
Kylki
Suuttimet

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 14.9.2007 16:47

Volvo V70 välijäähdytin on aika miehekkään kokoinen, kuvasta löytyy myös öljynlauhdutin.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 17.9.2007 20:47

Ylimääräiset pellit pois tieltä, klik.

Tämä tuki irti, jonka tilalle tulee uusi vastaava. (parempi)

Tilaa tuli paljon lisää.

Pari asennusreikää välijäähdyttimen yläkiinnikkeille, kilk.

Jäähdytin nyt paikallaan uutta tukea varten johon sijoitetaan alakiinnikkeet, klik.

Ja vielä edestä kuva.
Viimeksi muokannut PeAulin, 19.9.2007 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 19.9.2007 19:41

Uusi tuki, johon tulee välijäähdyttimen ja syylärin kiinnikkeet.

Syyläri kiinnikkeissään, klik ja klik.
__________________________________________

Pakosarjaprojekti tässä mallissa...

Klik ja klik.

TfP-Motors
-
Viestit: 91
Liittynyt: 19.1.2005 20:45
Viesti:

ViestiKirjoittaja TfP-Motors » 19.9.2007 19:52

Pakosarja näyttää asialliselta, oletkos sovittanut korissa, paljonko jää väliä palopeltiin?

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 19.9.2007 19:55

Mitattu on ja suurin piirtein 2cm.

Pete``
-
Viestit: 157
Liittynyt: 6.3.2006 21:10

ViestiKirjoittaja Pete`` » 20.9.2007 16:00

ei voi muuta sanoa kuin että on jumalattoman kokoinen tuo välijäähy. No ainakin jäähtyy ilma ;)

jatkoa odottellaan innolla :)

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 7.12.2007 18:53

Cragar 330
Cragar 330

Aikosin vaihtaa "nastat" kultaisiin kuusiokolo putteihin.

pottifemma
-
Viestit: 350
Liittynyt: 31.10.2004 18:06

ViestiKirjoittaja pottifemma » 7.12.2007 19:10

mikäs jako noissa on? ja koko?

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 7.12.2007 19:49

Jako on 5x5" se sumplitaan sitten jotenkin sopimaan golffin napoihin ja koko on 8x15 ET-19

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 12.12.2007 17:41

Pistin töissä vanteille testikumit väliaikaisesti, että saa sovitella alle ja muokkailla kaaria.

Klik
Klik
Klik

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 12.12.2007 18:14

Hei mikäs kumi koko on päällä?

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 12.12.2007 18:27

195/50

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 13.12.2007 18:48

Nyt muutama kysymys.

1. paljon maksaa kakkiksen helmaan korjauspala?
2. Meneekö Audi 80 '92 (5x112) navat kakkoseen helposti, entä Golf 3 (5x100) tarvis hankkia mahd. suuret navat koska vanteissa on 5x5" jako.
3. tai vaihtoehtoisesti kuinka leveitä ovat pienimmät jaon muutos spacerit

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.12.2007 18:53

onko tuo ET -19 vai 19?

Edit: Jos ET on -19 ja parikyt millii muutosadpteri siihen väliin niin kaaria saat muokkailla isolla kädellä. Eihän siinä muuta ole kuin tehdä ja katsastaa. =D
Viimeksi muokannut Sebastian, 13.12.2007 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 13.12.2007 18:58

entä Golf 3 (5x100)


Tukivarret, vetarit, navat, jarrut, raidetangot menee vaihtoon. Takana pelkät jarrut. Näillä kamoilla etupään raideleveys levenee reilu 20mm/puoli, et jos on ennestään jo ahdasta niin noilla tulee vielä ahtaampaa. Mulla on ylimääräisenä VR6:n takapään navat ja jarrut jos kuitenki oot tollaset vaihtamassa.

kuinka leveitä ovat pienimmät jaon muutos spacerit


20mm on ainakin pienin mihinTommis Billett tekee.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 13.12.2007 21:40

Komiat Gragarit, trucking ain't easy..

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 13.12.2007 22:50

3. tai vaihtoehtoisesti kuinka leveitä ovat pienimmät jaon muutos spacerit

16mm jos en ihan väärin ole ymmärtänyt...

e: siis ei tommis billetti vaan joku hr, fk tms.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 16.12.2007 11:55

joo vanteet on -19et ja mietiskelin että helpoimmalla pääsee kun teettää jaonmuutos spacerit ja tekee siitä just sen 16mm roundabout ja sit siin olis samal oikeen kokone keskireikä.

tuli sit mielee et oisko liian härski jos pullistais rallyen tyylisesti myös kaarien lisäksi, mutta tois vaan jonkun 5-10mm pokkauksesta?

nykyset kaaret on aika heikossa hapessa joten, ne vaihdetaan tuoreeseen peltiin johon tehdään myös "orkkis" pokkaus.

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 16.12.2007 20:16

joo vanteet on -19et ja mietiskelin että helpoimmalla pääsee kun teettää jaonmuutos spacerit ja tekee siitä just sen 16mm roundabout ja sit siin olis samal oikeen kokone keskireikä.

Ootko nyt ihan tosissas laittamassa et -35 settiä autoos?:D eihän se toki tuu kun reilu 7 senttiä vakiota ulommas + leveämpi vanne... ;)

e: mahtaa tulla erikoiset "ajo-ominaisuudet".

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 16.12.2007 20:20

Itseänikin rupeaa ihmetyttämään tämä vanne juttu. Oletko kokeillut mallaillan noita alle?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 16.12.2007 20:38

eihän se toki tuu kun reilu 7 senttiä vakiota ulommas + leveämpi vanne... ;)

Härskiyden huipentuma.. anna mennä vaa jos oikeasti meinaat moisia sovitella.
Tahtoo nähdä nämä vanteet tuon kakkose alla.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 16.12.2007 20:43

ihmetelkää itse. tuotu navasta noin 2cm ulospäin
Kuva

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 17.12.2007 17:05

Voip olla että saa uusia pyöränlaakereita silloin tällöin noitten gragarien kanssa. Myös ajettavuus voi olla "erilainen".

Onko 4x100 jakoset vanteet maailmasta loppuneet?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 17.12.2007 18:24

Mahtavaa!
Levitä pellistä vielä mahdollisimman original tyyliin kaaret, ni se on siinä.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 17.12.2007 19:53

Itse aloittaisin levittämisen jo takaovesta,ts.leventäisin oven reunaakin.

Nuo tulee siis n.4cm ulommas kuin 9x16 ET15. Nyt omissa kaarissa pystyis pistää 25mm levikepaloja ja vanne olis vasta kaaren tasalla. Eli kyllä nuo on aika miehekkääät levitykset tulossa jos valmiiksi saat.

mosir
-
Viestit: 419
Liittynyt: 16.2.2007 8:40

ViestiKirjoittaja mosir » 17.12.2007 21:59

Jos en väärin kattonu niin tuo kylkipeltihän onkin jo halki tuossa kuvassa eli lähtiskö se tuosta se levitys?

mut miehekkäästi saa kyllä levittää

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 18.12.2007 12:47

Korin leveyttä saa muuttaa 50mm /puoli, Riittääkö?

Mikko S.
-
Viestit: 2206
Liittynyt: 14.12.2003 11:53

ViestiKirjoittaja Mikko S. » 18.12.2007 12:52

Korin leveyttä saa muuttaa 50mm /puoli, Riittääkö?

Tuskin jos meinaa vielä kenttään saada...tulee tosiaan sen 7cm vakiota ulommas. Siinä ja siinä. :)

Impi
-
Viestit: 167
Liittynyt: 5.11.2004 9:50

ViestiKirjoittaja Impi » 18.12.2007 14:36

Tyhmä kysymys muta kuinkas paljon sitä koria saikaan leventää?

Aikoinaan kun kävin kakkoskoppaa katsastamassa ja olin laittanut siihen g60 kaaret niin inssi mittasi leveyden ja merkitsi otteeseen korinleveyden muuttuneen. Näinhän ei tietenkään vielä tuolaisessa tapauksessa pitäisi tehdä mutta ei se minua häirinnytkään...

Mites sitten tässä kun tuo korihan nyt pikasen levenee?

Tero V.
ffp jäsen
Viestit: 5273
Liittynyt: 16.7.2003 22:48
Viesti:

ViestiKirjoittaja Tero V. » 18.12.2007 14:43

inssi mittasi leveyden ja merkitsi otteeseen korinleveyden muuttuneen.

Juuri noinhan se pitääkin tehdä jos auton leveys muuttuu yhtään. Otteeseen tulee merkintä uudesta leveydestä. Ihan kaikilla konttoreilla ei välttämättä sitä tehdä pienissä muutoksissa.

gtikolffi
-
Viestit: 747
Liittynyt: 10.5.2005 17:43

ViestiKirjoittaja gtikolffi » 18.12.2007 17:06

Tarkkaanhan nuo mittailivat kun oli Rallye:n levikkeetkin golffissa kiinni...:)ensin näytti, että inssi ei meinaa hyväksyä, mutta tarkemman mittailun jälkeen leima tuli...mut merkintää ei tullut rekisteriotteeseen...5cm puoleensa on tosiaan muistaakseni maksimi levitysmahdollisuus...

Kannikka
-
Viestit: 481
Liittynyt: 23.6.2005 12:47

ViestiKirjoittaja Kannikka » 18.12.2007 17:19

Mulla kans merkkasivat uuden leveyden otteeseen. Epäilen suuresti että tässä mennään nyt metsään pahasti.. Ootko kokeillu vannetta eteen kun renkaita kääntää? Saattaa mennä levityshomma melko hulluksi ja joutuu pyöränkotelon halkaisijaa kasvattamaan myös.. :D Hienothan ne on sitä ei voi epäilläkkään ;) Sitten se ajettavuus menee kyllä ihan kauheeksi, voin kertoa.

PabloNeruda
-
Viestit: 1542
Liittynyt: 15.10.2005 11:12

ViestiKirjoittaja PabloNeruda » 18.12.2007 18:48

Fiksuin olisi ehkä jättää ne limput välistä ja yrittää hoitaa tuo jaon muutos jotenkin muuten. Ongelma tosin on se, että miten? No ei nyt lytätä tätä suunnitelmaa, vaan katsotaan mitä tästä tulee. Mielenkiinnolla odotan..

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 18.12.2007 18:54

Äkkiseltään näyttäis, että noihin vanteisiin sais koneistettua suoraan uuden jaon mikäli tuo keskireikä ei ole aivan älytön. Tietysti massimies teetättää uudet billet navat uudella jaolla.

Nätit vanteet jokatapauksessa, siitä ei pääse mihinkään.

AMI
-
Viestit: 251
Liittynyt: 7.4.2005 18:45

ViestiKirjoittaja AMI » 18.12.2007 19:03

Ääni koneistukselle, jos mahdollista. Levitys on siisti johonkin pisteeseen asti, mutta sitten menee överiksi.

oldskoolv8
-
Viestit: 74
Liittynyt: 24.8.2007 8:18

ViestiKirjoittaja oldskoolv8 » 18.12.2007 19:57

Tuleepa komian näköstä kun 5x5" jaolla oleviin vanteisiin on porattu "viereen" 4x100 jako. sikoossom?!

Ääni 4x100 vanteille, järkeville levikkeille ja tarmon käyttämiseen siihen että auton saa muutenkin kuosiinsa (puuhaa kun taitaa olla muutenkin?)

Toki kaikki saa rakentaa kuin tykkää, ei se multa pois oo.

Ja minusta nuo valssit on ihan vitun kauheet. Mulla oli yhdessä letukassa moiset k-mart-hilbilly-rinkulat ja heitin metallin kierrätykseen kun oli niin kamalat. Mutta mielipide juttuihan nää.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 18.12.2007 19:59

Jaon muutos spaceri tehdään mutta paksuutta tulee alle sentin (raudasta)

ja kyllä mahtuu kääntymään, testattu.

Etukaaren pullistus jää tuon kokoiseksi, johon vielä kaari pellistä.

Marko.l
-
Viestit: 173
Liittynyt: 9.2.2004 19:41

ViestiKirjoittaja Marko.l » 18.12.2007 20:35

^^ Olin pienessä mielessäni kuvitellut, että tuohon pulttien/mutskujen päälle kuuluu jotkin peitelevyt. Eihän se tuplajako muuten kovin kaunista katottavaa olisikaan. Anteeksi.

Jaon muutos spaceri tehdään mutta paksuutta tulee alle sentin (raudasta)

Mites tuo oikein onnistuu?

Aki-76
-
Viestit: 484
Liittynyt: 4.5.2005 15:21

ViestiKirjoittaja Aki-76 » 18.12.2007 20:44

aika mielenkiinnolla seuraan kyll mitä tästä kehkeytyy..Varsinkin jos insinöörisetä alkaa mittailee auton leveyttä tuommoisilla levityksillä = O
Saattaa olla mielenkiinotoinen kaarrekäyttäytyminen.
No,kovasti yritystä tähän projektiin..

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 18.12.2007 20:57

Eikös tohon leveyteen voi käyttää vertailuautona rallyetä tai G60 mallia?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.12.2007 21:25

Itseltäni katsastusmies mittasi auton leveyden ja sanoi että on liian leveä. Sanoin että mittaahan uudestaan ja itse pitelin mitan toista päätä. Hieman "yllättäen" auto kapeni ja leima lappuun. =D Eikä se olis edes huomannut niitä mutta nuori katsastusmies käveli ohi kun auto oli ylhäällä ja sanoi että onpa laitettu komeat kaaret niin se vanha inssikin sitten perhana kiinnostui niistä.

Arto S
-
Viestit: 793
Liittynyt: 29.4.2007 20:14

ViestiKirjoittaja Arto S » 18.12.2007 21:35

Aikoinaan omassakin autossa katsastusmies huomasi että auton leveys oli muka muuttunut, rupesi mittailemaan ja niin paljastui että auton leveydestä puuttui 6cm, merkitsi vaan rekisteriotteeseen mustekynällä uuden lukeman ja kunnes peli vaihtui minun nimiin (ennen isän nimissä), tuli uuden rekisteriote ja siinä luki tämä uusi leveys :)

E. en ymmärrä sitä mitä haittaa siitä on jos auto esim 1 sentin liian leveä. Levität autoo työllä vaikka 11cm yhteensä tietämättä tästä laista, inssi sitten hylkää niin saattaa omistaja olla iloinen :)

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 20.2.2008 19:22

taitaa olla vähän poikkeuksia siinäkin että saako tulla yli kaaren vai ei koska omas passatis tulee ainakin vanne yli kaaren mut kuvio jää sisälle eikä ole mitään koskaan ollu..itellä ollu vuoden vasta auto mut vanhalla omistajalla ei mitään hätää...

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 20.2.2008 19:57

aitaa olla vähän poikkeuksia siinäkin että saako tulla yli kaaren vai ei koska omas passatis tulee ainakin vanne yli kaaren mut kuvio jää sisälle eikä ole mitään koskaan ollu..i

No eikai siinä mitään poikkeuksia tarvita ku laillinen toiminta kyseessä.
Riittää että renkaan kuvio pysyy sisällä.
Toki voi olla että rengas on liian kapea kyseiselle vanteelle lain puitteissa, jolloin on laiton siltä osin.
Harvemmin saa venytettyä laillisesti isolla kädellä =)

GolfViitonen
-
Viestit: 367
Liittynyt: 7.8.2007 11:37
Viesti:

ViestiKirjoittaja GolfViitonen » 21.2.2008 12:27

olisko ollut niin että kuvion pitää pysyä kaaren sisällä, navasta mitattuna eteenpäin 15 asteen ja taaksepäin 45 asteen sisällä. eli ei koko kaaren tarvi olla kuviota leveämpi.

toinen asia on sitten tietysti se että vanne ei saa olla liian leveä renkaasteen nähden. laitettiin bemariin 215 leveä rengas 9" leveelle vanteelle ja se meni kyllä läpi, mut ei ne katsamiehet sitä tainneet tarkkailla.

edti: ei ollut tarkoitus jeesustella. vaan neuvoa. mut ei siitä enempää.

härskit vanteet tulee kyllä :)
Viimeksi muokannut GolfViitonen, 21.2.2008 18:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Petri_P.
-
Viestit: 714
Liittynyt: 23.7.2003 8:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja Petri_P. » 21.2.2008 17:19

Kas kummaa että alkoi taas se katsastusjeesustelu... Itse ei voi sanoa projektista muuta kuin että lisää vaan tarinaa ja kuvia, mielenkiintoista seurata! Ja jotenkin härskillä tavalla nuo vanteet istuu kakkikseen hyvin.

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 21.2.2008 21:01

kapeemmat renkaat vaan niin ei tarvii levittää niin paljon...



ps..hyvältä näyttää peaulin vaik stk:ssa joskus vähän epäilin :)

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 22.2.2008 17:05

Et oo ainut ketä tätä projektia epäilee :)

Ja eipä tule nickistäs mielee ketäs sieltä oot :o

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 25.2.2008 20:23

Muutama sentti lisää peltiä

Tai vaihtoehtoisesti...
Minkä hintaisia ovat gofl2 kaarien korjauspalat?

hb81
-
Viestit: 1748
Liittynyt: 31.8.2003 17:41
Viesti:

ViestiKirjoittaja hb81 » 25.2.2008 20:37

heitetää veikkausta eli ei hajua.. vilkaseppa motonet.fi

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 25.2.2008 20:51

Saattapi tulla pikkaisen luonnottoman näköiset jos pelkällä kaarella levittää tuon. Vaatii mun mielestä jo kylki pellinkin pullistamista että näyttäisi hyvältä. Tosin saattaapi olla että näin onkin suunnitelmissa, vaan kun en jaksa lukea niin paljon taaksepäin.
Jotkut rallyen tapaiset kyljet olis varmaan fiksuin ratkaisu.
Tai sit joku hemmetinmoinen widebody korisarja :D
No en nyt ammu projektia alas, voi olla että tulee ihan hieno. Toivottavasti vaan et ole haukannut liian suurta palaa noissa vanteissa. Jotka muuten vanteina on ihan pirun nätit.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 25.2.2008 20:52

ja ihan vinkkinä kannattaa jouset ottaa pois ku alat kaaria väsää. eipähän tule ongelmia kaariin raapimisen takia

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 25.2.2008 21:15

Etulokasuoja vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21311 25.50 ?
Etulevike vasen -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21375 9.90 ?
Etulokasuoja oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21312 25.50 ?
Etulevike oikea -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21376 9.90 ?
Levikesarja -87. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21370 33.30 ?
Levikesarja 88-. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21373 33.30 ?


Mitä tarkoitetaan sanalla Etulevike? onko siis se peltinen kaari vai?
Entä levikesarja, valaistaa tietämätöntä

matti.l
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 16.9.2003 8:46

ViestiKirjoittaja matti.l » 25.2.2008 22:52

Oisko se etulevike pienempi muovi lokariin ja levikesarja se Gti:n hiukan leveämpi muovikaari sarja

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 25.2.2008 23:01

9521370 Wheel housing widener. set (4 ps.) (-89)
9521373 Wheel housing widener. set (4 ps.) (88-)

Pikkupuskuri-kakkiksien Manhattan/ GT/ GTI-kaaria, sarjoina ja erikseen. Sana "levike" on noiden kohdalla hieman harhaanjohtava...

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 26.2.2008 19:28

Kuvia vanteista paikallaan.

Etukaari leveni hiukan, ja mielestäni "hienosti" pullistamalla sitä.
Kaari täytyy, joko tehdä uudestaan tai paikallaan olevasta muokata, ja tehdä hieman jyrkempi kulma.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 26.2.2008 21:08

Itse kyllä laittaisin kapeammat ja pyöreä olkaisemmat renkaat,esim Toyot on hyvä esimerkki

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 26.2.2008 21:16

Siis joo noi ei oo lopulliset kumit, minkälaist kumin kokoa ehdottaisit? 185/50?
Ja se pyöreys tulee helposti ku tohon 195 pistää 45sarjan, mutta toinen on saako siihen kokoon

Mulla olis töissä Yokohamaa tarjolla halvalla, ja siitä yksi "taso" ylemmäs olis nokiaa.

PeAulin
-
Viestit: 432
Liittynyt: 20.6.2004 14:47
Viesti:

ViestiKirjoittaja PeAulin » 27.2.2008 17:03

Tuota noin... noi renkaathan voisi melkein upota jos laittais g60 kaaret, mitäs meinaatte?

Meikkis01
-
Viestit: 76
Liittynyt: 20.2.2008 19:14

ViestiKirjoittaja Meikkis01 » 27.2.2008 20:11

kapeemmalla renkaalla tulee passeli....




ps.stk pyörälähetti enkä ollu suurin huutelija.....


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa