Talleilla tapahtuu kelkkapuolellakin +kuvia
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Talleilla tapahtuu kelkkapuolellakin +kuvia
tapahtuupa tallillakin jotain:
jos joku "surffaa" motukalla pahoittelen kuvia...
jos joku "surffaa" motukalla pahoittelen kuvia...
Viimeksi muokannut JACKHAMMER, 4.4.2005 23:45. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 64
- Liittynyt: 9.9.2003 16:19
Näyttäs ainaki olevan pitkä matto vaihdettu, kun on liukurunkojaki pidennetty, korkeuttaki näyttäs matossa riittävän.
Itelläki vanhan Formula Plussan alustan kehittely menossa, telasto alkas oleen iskussa, joustomatkaa olis ainaki kaks kertaa enemmän kun alkuperäsessä alustassa, saa nähä sitten pikku patikossa. Ens kesänä sitten keulan kimppuun.
Itelläki vanhan Formula Plussan alustan kehittely menossa, telasto alkas oleen iskussa, joustomatkaa olis ainaki kaks kertaa enemmän kun alkuperäsessä alustassa, saa nähä sitten pikku patikossa. Ens kesänä sitten keulan kimppuun.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
no okkei kerrotaan..
kelkka on 670 mxz vm 98.
kuvia tulee jahka pimeys siirtyy..
tela oli 307cm nyt 345cm 5,1cm harjalla alustaa laskettu eli perää nostettu.
sukset kokeneet muutoksen, kuten myös penkin sisältö.
kuomu on tilattu ja tulee kirkas muovi kuomu.
tehoja n.122hv ja vääntöä pitäs olla 90nm...
tanko vaihdettu (astinlaudan ja tangon väli on 85cm..)
välitykset muutettu lyhyemmiksi vetopyörien avulla.
pikaisten kokeilujen jälkeen pitää tähdätä ja sitten vasta laukaista...
niin joo kelkan käytös on todellakin on-off ja reitillä tuota ei varmaankaan näe jos vaan lunta on tarppeeksi.
kelkka on 670 mxz vm 98.
kuvia tulee jahka pimeys siirtyy..
tela oli 307cm nyt 345cm 5,1cm harjalla alustaa laskettu eli perää nostettu.
sukset kokeneet muutoksen, kuten myös penkin sisältö.
kuomu on tilattu ja tulee kirkas muovi kuomu.
tehoja n.122hv ja vääntöä pitäs olla 90nm...
tanko vaihdettu (astinlaudan ja tangon väli on 85cm..)
välitykset muutettu lyhyemmiksi vetopyörien avulla.
pikaisten kokeilujen jälkeen pitää tähdätä ja sitten vasta laukaista...
niin joo kelkan käytös on todellakin on-off ja reitillä tuota ei varmaankaan näe jos vaan lunta on tarppeeksi.
juu katohan JACK täälä duunailee ihan samaa mitä mää oon suunitellu tohon mun lynx enduro special 494 rave vm-98:ni eli mulla on ehkä suunnitelmissa 365 tai 345 kun täälä inarissakin tota lunta on tosin yleensä vähemmän ku rollossa. mullakin ois 307 alusta, mutta muutoksen meinasin tehdä g-touringin(puolipitkä) kiskoilla jolloin ei tarvitse rautaa käyttää(painaa-->vähentää kiihtyvyyttä) Ainoa mikä tässä nyt hieman mietityttää on se et pitäskö ostaa kaverilta 747 moottori kun toi 494 ei hirveen tehokas oo :p
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
huomenna pitää ottaa "vertailu kuvia" kun talouteen haettiin toinenkin -aivan vakio- mxz 670... matto on jo varattu 365cm...
kyllä kelkassa pitää olla yli 120hv ei muuten taida pyörittää iloisesti 5.1 cm lapiota.
ei se paino telastossa mitään jos sen saman painon saa korkeammalta pois kuten kuomu, sukset,pakoputki yms... ja pakarillahan 2 tahti kelkkoihin tehot tehdään... american valuutta kursi kun on heikko, (vihje).
vetopyörien piikkien lukumäärä vakiona on 9 piikkiä (tälle kehälle mahtuu 1,75"" harja ) nyt kun on 8 piikkinen niin mahtuu vähän isompikin..
ps. isi leasing suck`s
kyllä kelkassa pitää olla yli 120hv ei muuten taida pyörittää iloisesti 5.1 cm lapiota.
ei se paino telastossa mitään jos sen saman painon saa korkeammalta pois kuten kuomu, sukset,pakoputki yms... ja pakarillahan 2 tahti kelkkoihin tehot tehdään... american valuutta kursi kun on heikko, (vihje).
vetopyörien piikkien lukumäärä vakiona on 9 piikkiä (tälle kehälle mahtuu 1,75"" harja ) nyt kun on 8 piikkinen niin mahtuu vähän isompikin..
ps. isi leasing suck`s
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
nyt pöherretään taas tallissa..
veljen kelkka kokee kans muutoksen..
nyt vaihdetaan liukurungot valmiiksi 345cm matolle ja niihin laitetaan jatkot joten 365cm matto mahtuu pyörimään.
lisää kuvia -> hei me rakennetaan taas
jos tuo "linkki" ei toimi ,menkää profiilista löytyvään osoitteeseen ja kansioon: kelkka-> mxz kertaa 2 kansioon..perältä löytyy..
veljen kelkka kokee kans muutoksen..
nyt vaihdetaan liukurungot valmiiksi 345cm matolle ja niihin laitetaan jatkot joten 365cm matto mahtuu pyörimään.
lisää kuvia -> hei me rakennetaan taas
jos tuo "linkki" ei toimi ,menkää profiilista löytyvään osoitteeseen ja kansioon: kelkka-> mxz kertaa 2 kansioon..perältä löytyy..
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
sama mies, mutta se virimotti on vähän turhan kova syömään kampuran laakereita. siiinä on nimittäin sama kampura ku tossa sun 670:sessä ja samat limput ku 494, mutta 494:sessa on erit kierto kanget. mutta oishan ainakin lähtöjä siinä motissa. tais olla vielä totaltekin virittämä ja tupla putkilla. siihen käy myös uudemman 800 raven männät.
tosin tohon menneessä pitäs olla jo jatkettu toi alusta, ja jonnin moisia säätöjä pitäs tehä muutenki kun toi g-type runko ei sitten mee mitenkään umpisessa...
saas nyt nähä kuin kelkkakuume iskee ku alkaa kelit lauhtua/lunta tulee lisää/aurinko alkaa paistaa et näkeekin sitten jotain :D
tosin tohon menneessä pitäs olla jo jatkettu toi alusta, ja jonnin moisia säätöjä pitäs tehä muutenki kun toi g-type runko ei sitten mee mitenkään umpisessa...
saas nyt nähä kuin kelkkakuume iskee ku alkaa kelit lauhtua/lunta tulee lisää/aurinko alkaa paistaa et näkeekin sitten jotain :D
Antsa: Kävi mun mielestä jotakuinkin normaalisti. Tosin kulkuja ei kunnolla löytynyt ja tulpat hajos ja mitä vielä. Kulun heikkoudesta epäilin ja epäile vieläkin voimansiirtoa joka kaipaa remonttia. Toki tuokin varmaan vaikuttaa...
Ensikertalainen kelkkahommissa joten pientä alkukankeuttahan toi vaan on. :)
Vielä kun keksis miksi toi noin on mennyt.
Ensikertalainen kelkkahommissa joten pientä alkukankeuttahan toi vaan on. :)
Vielä kun keksis miksi toi noin on mennyt.
Mun mielestä tiivisteet, stefat ja kumit on ehjät. Kampuran stefat nyt menee kuitenkin vaihtoon kun alakertakin on auki.
Ja se huono homma tossa on että toi on efi peli... Suuttimet pitäis kait ainakin viedä johonkin ultraäänipesuun. Tuskin, ja toivottavasti tuo nyt ei olis sytkäpuolelta tuo ongelma. Sittenhän se vasta vaikeata olis.
Ja se huono homma tossa on että toi on efi peli... Suuttimet pitäis kait ainakin viedä johonkin ultraäänipesuun. Tuskin, ja toivottavasti tuo nyt ei olis sytkäpuolelta tuo ongelma. Sittenhän se vasta vaikeata olis.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
näyttäis että männän ja kannen välissä on "jokin" hyppinyt hetken..
pelkkä metalli esine jo itsessään saa tulppia pimeeksi ja tuo että mäntä on ottanut osumaa, heikentää rutkasti tehoa yms. joten ei koneessa välttämättä ole muuta vikaa kuin vieras esine koneen sisällä.
miltä palanut tulppa näytti->
vaalea = seos laihalla/saa ilmaa jostain.
musta= seos rikkaalla.
kahvin ruskea= kaikki pelaa...
osia odotellessa
pelkkä metalli esine jo itsessään saa tulppia pimeeksi ja tuo että mäntä on ottanut osumaa, heikentää rutkasti tehoa yms. joten ei koneessa välttämättä ole muuta vikaa kuin vieras esine koneen sisällä.
miltä palanut tulppa näytti->
vaalea = seos laihalla/saa ilmaa jostain.
musta= seos rikkaalla.
kahvin ruskea= kaikki pelaa...
osia odotellessa
Välillä tuntuu noi mäntien palamiset olevan henkimaailman juttuja...
Kaverillakin palo 377:sta, varustettuna yhdella kaasuttimella, mäntiä kerran viikossa. Varmaankin kaikki muu oli jo vaihdettu, kunnes imusarjan vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan.
Vika siis oli haljennut imusarja, erittäin pieni halkeama, eikä näkynyt kun oli kylmä. Syy tähän halkeamiseen oli, etttä imusarja oli kiristetty ennen pakosarjaa.
Kaverillakin palo 377:sta, varustettuna yhdella kaasuttimella, mäntiä kerran viikossa. Varmaankin kaikki muu oli jo vaihdettu, kunnes imusarjan vaihdon jälkeen alkoi pelaamaan.
Vika siis oli haljennut imusarja, erittäin pieni halkeama, eikä näkynyt kun oli kylmä. Syy tähän halkeamiseen oli, etttä imusarja oli kiristetty ennen pakosarjaa.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
http://www.off-road.com/snowmobile/info/howto/2000/apr/rave/rave.html
tuolta löytyy ohjeet raven purkuun.
tuolta löytyy ohjeet raven purkuun.
oisko jollain jotain havaintoo mistä löytäs kelkanmoottoreihin tuuninki palikkaa, vois vaikka laittaa linkkiä tähän tai suoraan mulle privana. ja nyt sitten tarkoitan jenkkiläisiä firmoja. ja lähinnä 550 fööni ja 494 kiertoluisti mottehin.
e: itseasissa lynxiin ei välttis löydy jenkkilästä yhtä ainoa sopivaa putkea ainakaan...
e: itseasissa lynxiin ei välttis löydy jenkkilästä yhtä ainoa sopivaa putkea ainakaan...
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
tuolta oon ite "mulkoillut".. -> http://www.hiperf.com
kato rotax härdellit ja unohda lynx merkki kun surffaat tuolla..
kato rotax härdellit ja unohda lynx merkki kun surffaat tuolla..
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
telojen hinnat on ihan "älyttömiä" kun vertaa mitä saa esim Rovaniemeltä.. mut taas valinnan varaa ei sitten niinkään oo..
entä jos vaihtasit sen lynx:n pois ja hommaisit oikeasti jonkun tehokkaamman ja semmoisen josta "pitää" tehdä muu kuin vakio..
joo yks kaveri on tilannut tuolta jotain putkisto yms ja se on vähän niinkun
testi tilaus että tiedetään kuinka kalliiksi/kaunako tavaran tulo kestää..
kuomut on matkalla suomeen, katotaan kuinka äijän käy.
entä jos vaihtasit sen lynx:n pois ja hommaisit oikeasti jonkun tehokkaamman ja semmoisen josta "pitää" tehdä muu kuin vakio..
joo yks kaveri on tilannut tuolta jotain putkisto yms ja se on vähän niinkun
testi tilaus että tiedetään kuinka kalliiksi/kaunako tavaran tulo kestää..
kuomut on matkalla suomeen, katotaan kuinka äijän käy.
OT
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =215930&PN
Siinä ois suhteellisen härski kampe. Taitaa olla vaan aika vaikeaa saada suksille painetta :D
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =215930&PN
Siinä ois suhteellisen härski kampe. Taitaa olla vaan aika vaikeaa saada suksille painetta :D
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
taas tapahtuu tallilla: pikkasen mällätty, ei lupaa paljastaa vielä enempää (omistajan toive)
ei perskules toihan ihan selvä munakeula enduro.
ei välttis oo ees runko pahasti vino ku suksi on noin vitun mutkalla.
ja noi peltisukset menee tosihelposti ihan mutkalle...
oikee öhlinssit ja kaikki :D
ranne: olikos molemmissa tulpissa vielä ne kärjet tallessa?
nimittäin ne tekee ton tyylistä jälkeä männälle, samoin männärengas on kiva kaveri...
ei välttis oo ees runko pahasti vino ku suksi on noin vitun mutkalla.
ja noi peltisukset menee tosihelposti ihan mutkalle...
oikee öhlinssit ja kaikki :D
ranne: olikos molemmissa tulpissa vielä ne kärjet tallessa?
nimittäin ne tekee ton tyylistä jälkeä männälle, samoin männärengas on kiva kaveri...
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Projektit on valmiita, ainut niin jekun racing on hiukan vaiheessa, mutta eiköhän tunturiralliin mennessä valmista tule..
jos jotakuta kiinnostaa niin tapahtumat,retket,yms kohellukset kelkoilla ilmestyy tuonne kauden aikana
jos jotakuta kiinnostaa niin tapahtumat,retket,yms kohellukset kelkoilla ilmestyy tuonne kauden aikana
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
ootko laskenut paljonko on eroa maton kuvio/hinta suhde...280€
en oikeastaan paljon miettis ,laita 494 enduroon 345x3.2(300€) ei parilla "millillä" ole nuin isoa väliä kuin hinta kertois.
niin jää pensiiniinkin jotain rahaa...
paska homma kun asun nyt kaupungissa tämän viikon, kelkat on kotosalla ja kytkimet on iiskolla... ja ei mitään tekemistä.
pakkasta -13 ja puuteri lunta.. p**kele
en oikeastaan paljon miettis ,laita 494 enduroon 345x3.2(300€) ei parilla "millillä" ole nuin isoa väliä kuin hinta kertois.
niin jää pensiiniinkin jotain rahaa...
paska homma kun asun nyt kaupungissa tämän viikon, kelkat on kotosalla ja kytkimet on iiskolla... ja ei mitään tekemistä.
pakkasta -13 ja puuteri lunta.. p**kele
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Jekku pöhertää tällä hetkelläkin tämän parissa.
Tältä talli näytti kun poistuin paikaltaklick
Maton harjakorkeus on sama kuin mulla ja veljellä
alkaa miitti porukasta kelkkakansa jakaantuun kahteen sakkiin: Reitillä räyhääjät ja ylitetäänpäs tuokin kukkula...
Tältä talli näytti kun poistuin paikaltaklick
Maton harjakorkeus on sama kuin mulla ja veljellä
alkaa miitti porukasta kelkkakansa jakaantuun kahteen sakkiin: Reitillä räyhääjät ja ylitetäänpäs tuokin kukkula...
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
nytkin aurinko paistaa ja pakkasta 7..
jekun racing vaan näyttää tältä
jekun racing vaan näyttää tältä
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
no uusiin kuomuihin ollaan reijät saatu.. töissä vaan on niin kiirettä että ei jaksa alkaa runksuttaan kelkkaa enää töiden jälkeen.
no tänään ajeltiin ,velipoikakin ajeli omallansa ja sitten opettelin konttaamaan ;)
tuo eka kuva minusta on muuten taustakuvana..
no tänään ajeltiin ,velipoikakin ajeli omallansa ja sitten opettelin konttaamaan ;)
tuo eka kuva minusta on muuten taustakuvana..
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
NO i need water
eli laitetaan tää tänne, ollaan -kipe- :n , k.puska :N kans rakentamassa suomi kurskia...lisää kuvia tulee kun saadaan jotain valmista.
eli laitetaan tää tänne, ollaan -kipe- :n , k.puska :N kans rakentamassa suomi kurskia...lisää kuvia tulee kun saadaan jotain valmista.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
kaikki ylimääräiset osat pois-> eturipustus, tankki, kuomun modaus yms..
ps. vesi lisää painoa joten elä upota sitä :D
ei kaikkia "niksejä" voi julkisesti kertoilla, luulette meitä ihan hulluiksi. (ehkä me ollaanki hulluja, mut älkää kertoko sitä meille..)
ja fiilikset kattoon tällä kuvalla
kiitos muumiracing team kuvan lainauksesta..
ps. vesi lisää painoa joten elä upota sitä :D
ei kaikkia "niksejä" voi julkisesti kertoilla, luulette meitä ihan hulluiksi. (ehkä me ollaanki hulluja, mut älkää kertoko sitä meille..)
ja fiilikset kattoon tällä kuvalla
kiitos muumiracing team kuvan lainauksesta..
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Eikö toi 'Kurski' nimi ole jo käytössä? :)
Jospa tuota itsekkin jotain kesähubaa saisi aikaiseksi. Missäpäin treenaatte?
Jeps, "Kurski" nimi on käytössä Laukaan pojilla, vesikäyttöön suunitellussa skidoossa, Olipahan tuo ivalossakin ajamassa.
Kelkkailua tullut harrastettu 5vuotta, kelkkoja on ollut ja mennyt, tällä hetkellä Skidoo Renegade 600sdi -05
Ens talveks, matala lasi, sportechin käsisuojat, sportechin lightshield, änkkäri, korkeempi harjasempi matto, korkeempi tanko jne...
Vaihdoin viime talven minun Formula 500:sen G-Type G-tourinkiin ja tänä talvena olisi tarkoitus jalostaa sitä hieman tuonne umpiselle. Ohjaustanko on jo korotettu 2.5" itsetehdyllä palasella, seuraavaksi alustaa tiputetaan ja tela tulee jossain vaiheessa muuttumaan 345cm -> 365cm tai 384cm pitkäksi. Yhdenistuttava penkkikin pitäisi laittaa.
-
- -
- Viestit: 501
- Liittynyt: 4.8.2003 8:53
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 112 vierailijaa