1.3 turbo

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

1.3 turbo

ViestiKirjoittaja Ranne » 24.11.2004 20:18

...Dexteri. :D

Kuva

Ei paljon hienompaa autoa ole kuin kolmeovinen farmari.

Budjetti pyritään pitämään 50e:ssa. Hyllystä 8v Saban Garretti, 16v Golfin ruiskuvermeet, kaveri sorvasi männistä millin pois. Ite väännetään imu- ja pakosarja. Kiertokanget pitäis kiillottaa, mopossakin taitaa olla jykevämmät?

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 240004.jpg

Suttas jo vakionakin kakkosella asvaltilla kun kaarsi kunnolla, nyt tosta vasta tappopeli tuleekin. :D

Niin, yksi männänrengas meni poikki kun irroteltiin niitä, joten tarve olis sellaselle renkaalle joka menee 75mm mäntään, on 2mm paksu ja 4mm "syvä".

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 24.11.2004 20:20

jaa-a tälläkin foorumilla huomaa, että talvi on tullut.

Top
-
Viestit: 116
Liittynyt: 13.5.2004 3:07

ViestiKirjoittaja Top » 25.11.2004 7:03

jään mielenkiinnolla odottamaa..:)

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 25.11.2004 8:58

Hm... Tohon "kempin" lukko, tiukempi kytkin, hiottunokka+säädettävä nokkapyörä niin luulisin että menna "pahkuaa" kuin riivattu...

Ai niin tuohon öljypumppuun varmaan kannattaa laittaa muutama rikka niin öljyn painetta varmasti piisaa ;-) Nimimerkillä: sytytystulpan-kuppien-reunoilta-öljyä-suihkuten...

Joskus aikoinaan meillä oli kanssa orginaali "pimppis" jäällä 3K koneella, 2K isovenakannella, kannesta oli otettu 1mm siivu pois, 1,6 golffin ruisku, peltisatsi, farkku rollan perämurikka, kuparikytkin, hiottu nokka, säädettävä nokkapyörä, rallismiesten ohjeiden mukaan käsitelty jakaja... Ja todellakin pikku rolla meni kesäkelissä soratiellä kolmosella kylkiluisussa :-) Jäällä tuo peli oli aika lailla pitelemätön rakkine mennä "pahkusi" niin ettei tolkkua ollut!

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 25.11.2004 11:29

Kiertokanget pitäis kiillottaa, mopossakin taitaa olla jykevämmät?




ottaapahan vähän "heleämmin" varvia noilla :)

huuliveke
-
Viestit: 132
Liittynyt: 28.5.2004 12:33

ViestiKirjoittaja huuliveke » 26.11.2004 10:12

Riittääkö millään rahat? ;) Budjetti näytti suorastaan hirvittävältä :D

P.i.t
-
Viestit: 2028
Liittynyt: 15.5.2004 19:23

ViestiKirjoittaja P.i.t » 26.11.2004 11:47

ainahan voi kerätä kolehdin turbo rojektiin!

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 26.11.2004 14:41

-kannentiiviste = 6.90e
-pako/imusarjantiiviste = 2x 2.35e

50e - 11.6e = 38.4e

Tolla rahalla pitäis saada öljyletku. Sit näyttää tosi huolestuttavalta jos joutuu uuden männänrengassatsin ostamaan, se kun maksaa 33.30e. :)

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 26.11.2004 14:58

Tässä on asennetta!

Onnea projektille.

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 26.11.2004 15:09

Hm... Kannentiivisteessa oli jokin kompa, muistankohan väärin?

No joka tapauksessa meillä taisi olla niin ettei tarvikepahvi kestänyt kuin "pyhattömän viikon" mutta orkkis pahvi kesti "löylyt" leikiten...

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 5.12.2004 20:42

Kone taas nipussa, kanget tuli kiillotettua perjantaiehtoolla tukevassa pöhnässä. Männistä lähti perinteinen milli pois. Tänään sain pako/imusarjan laipan ja turbon laipat osittain kuntoon. Niin ja öljyn paluuputki tuli tehtyä.

Ja, budjetti ei kyllä millään tule pysymään tossa 50e:ssa. Uudet männänrenkaatkin kun tuli laitettua...

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 5.12.2004 20:58

ai jaaha.. nyt alkaa menemään jo ihan rahamiesten touhuksi!!! =)
apexilta saa halpoja budjetti mittareita sitten, ihan vaan tiedoksi

clone/timo.l
-
Viestit: 1217
Liittynyt: 3.12.2003 19:51

ViestiKirjoittaja clone/timo.l » 6.12.2004 17:11

teollisuus mittarit on halpoja ja tarkkoja.

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 6.12.2004 20:53

Onneksi ei enää tarvi ostaa mitään mittareita. :D

Konekin on jälleen pannuhuoneessa. Ja tietty meni sittenkin öljyn paluuputki väärään kohtaan, ottaa nyt kannakkeen korvaan kiinni, pitää siis ottaa laturi pois ja näyttää putkelle vähän rälläkkää ja mikkiä.

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 7.12.2004 20:59

Että on tota tilaa tohonkin vehkeeseen siunaantunut. Öljyn paluuputkea sai jatkaa ja vääntää ja hitsata mitä ihmeellisimmistä asennoista. Nyt se on jotenkuten käsillä tuolla. Laturiin ja korvakkeeseen molemmille puolille putkesta on joku pari milliä tilaa.

Olosuhteiden pakosta piti imusarjan pätkää yrittää vääntää kulmista. Kyllä tulee komea. Turbo tulee just tohon, vielä kun senkin putket sais jostain välistä mahtumaan.

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 070005.jpg

Suuttimet ajattelin vetästä tohon kohtiin mitä kuvasta näkyy, onkohan huono vai hyvin huono sijotuspaikka?

Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?

justus
ffp jäsen
Viestit: 2532
Liittynyt: 18.7.2003 15:40

ViestiKirjoittaja justus » 7.12.2004 21:07

laita turbo toiselle puolelle konetta, vedät pakosarjasta öljypohjan ali putken ja siihen, tiloja enemmän :)

ChiKung

ViestiKirjoittaja ChiKung » 9.12.2004 22:37

Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?

toiselta puolelta vaan puuttuu 4 sylinteriä? :D eikö helpoin olisi ollut kaasariturbo kuitenkin? tuskin paljon tule tehoeroja.. olisi mahtunut budjettiinkin.

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 12.12.2004 19:06

Pako/imusarja suurinpiirtein valmiina:

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 120003.jpg

porhio
-
Viestit: 151
Liittynyt: 23.7.2003 16:48

ViestiKirjoittaja porhio » 12.12.2004 19:21

Niin mikä hemmetin idea siinä on että kone on pitänyt kallistaa sille puolelle jossa on kaikki muut vermeet paitti virranjakaja?


Hemmetin hyvä kysymys. No onpa kerrankin kunnolla tilaa pa-lämmittimelle.

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 12.12.2004 20:56

Meinaatko että männät kestää kauanki, vähän skeptinen noiden vakio valumäntien kestosta ahdonalaisena ;)

oopee

ViestiKirjoittaja oopee » 13.12.2004 14:28

Jos ei kiloa ahdeta, niin voi jopa kestääkin hetken aikaa...tuo kiertokanki näytti kyllä ensin taipuvalta. Muutenhan tuo dexterin kone kyllä kestää.

Valistakaa tyhmää, kuinka paljon kovempaa käyttöä kestää kiilloitettu kanki vs. kiillottamaton?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 13.12.2004 16:29

Voi olla ettei kestä edes puolta kiloa ahtoa noi männät ;P

Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 13.12.2004 16:54

Perskeleen ohuilta tuntus kaikki toijotien männät laesta, ainakin mitä tähän asti oon nähny. Itellekkin tuli hommattua omaan rojektiin sellaset, mutta saattaapi jäädä käyttämättä..

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 21.12.2004 21:20

Toinen ahtoputki valmis. Öljylinjat valmiit. Putkiston teko aloitettu, kakkamaista hommaa tehdä jostain vanhoista jämäpaloista.

t: Epäilijät kyykkyyn. ;)

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 27.12.2004 14:07


Sagg
-
Viestit: 392
Liittynyt: 9.7.2004 11:49

ViestiKirjoittaja Sagg » 27.12.2004 14:09

Tuunink. Joko on ensisavut otettu?

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.12.2004 17:02

Kauhulla odotellaan niitä ensitestikuvia ;)

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 27.12.2004 17:13

Ei ole otettu.

Hemmetti vie kun ei meinaa Golfin määräjakaja&ilmanputsarikoppa millään mahtua konehuoneeseen, yksi paikka löytyi ja sekin ihan perseestä. Sit tarttis vielä saada samaisen Golfin bensapumppu & suodatin & paineenvaraajakin johonkin.

julius
-
Viestit: 133
Liittynyt: 22.5.2004 14:56

ViestiKirjoittaja julius » 27.12.2004 19:13

kiinnitä auton pohjaan viimeiseksi mainitut?

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 27.12.2004 20:52

Mä ajattelin toteuttaa ton niin että vanha pumppu jää ns. siirtopumpuksi ja siitä sitten tolle sähköselle. Ja paluu putki haarotetaan vakiopumpulle tulevalle letkulle. Onkohan toi noin toteutettuna perseestä vai vielä syvältäkin?

hommaetenee
-
Viestit: 19
Liittynyt: 2.1.2004 17:32

ViestiKirjoittaja hommaetenee » 27.12.2004 21:06

Tuo on ***seestä. Sun tarvii tehdä välisäiliö johon tulee neljä letkulähtöä. Yksi lähtö säiliön alaosaan, yksi yläosaan ja pari vaikka johonkin keskivaiheille. Siirtopumppu saa lykätä bensaa välisäiliön keskivaiheilla olevaan nippaan ja pöntön yläosasta menee paluuputki tankkiin ja näin säiliö pysyy täynnä kokoajan. Pöntön alaosasta menee letku ruiskun pumpulle ja paluuputki ruiskulta menee taas takaisin välisäiliöön.

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 27.12.2004 21:08

Hm... Meillä oli tommoinen systeemi sillä lailla rollossa että vakiolinjoja myöten tuli bensaa konehuoneeseen jossa oli muutaman litran pönttö josta oli taas letku ruiskun pumpulle, pönttöön bensaa pumppasi siis rollon oma pumppu. Tällä tavalla oli kaikein helpointa rakennella kaikki tarvittavat bensalinjat. Kuten tuossa yläpuolella edellinen kirjoittelija olikin selostanut

Bensaa muuten piisasi välillä vallan liikaakin, piti nimittäin rollon startata laakista taikka tulpat kastui :-)

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 27.12.2004 21:20

Joku pönttö on kyllä mielessä käynyt. Eli noin miten mä tota selitin niin ei tule toimimaan vai? Eli bensansaanti muodostuu kait ongelmaksi?

Ööö, onko toi paluuputki pöntöltä tankille ihan välttämätön? Eikö se muka tuloputkea pisin mene kumpaakin suuntaan? En siis asiasta mitään tiedä.

Ja tämän kun piti olla "vaan parin ehtoon homma". :D

Eikös niin että ruiskulla saa aina enemmän tehoja kuin kaasarilla? :p

http://www.nettiauto.com/193134

Antti Narvanen
-
Viestit: 173
Liittynyt: 31.7.2003 15:34

ViestiKirjoittaja Antti Narvanen » 27.12.2004 21:32

Ööö, onko toi paluuputki pöntöltä tankille ihan välttämätön? Eikö se muka tuloputkea pisin mene kumpaakin suuntaan? En siis asiasta mitään tiedä.



Teet vain kuten tuo Hommaetenee on selvittänyt ja hyvä tulee, bensaa piisaa ja mutkat suoristuu...

Flashmn
-
Viestit: 1779
Liittynyt: 23.7.2003 17:54

ViestiKirjoittaja Flashmn » 27.12.2004 23:03

Eikös niin että ruiskulla saa aina enemmän tehoja kuin kaasarilla? :p

No ei nyt ihan ;P

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 27.12.2004 23:15

On sitä kaasareillakin tehoa revitty eräitä satoja hevosvoimia.

jettaman
-
Viestit: 201
Liittynyt: 12.9.2004 13:06

ViestiKirjoittaja jettaman » 19.1.2005 21:17

Onko projekti hiljaisuudessa kuopattu kun mitään uutta ei ole kuulunut?

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 22.1.2005 18:53

Valtio hiukan hidastaa nyt puuhia. Ja miljoonat muut projektit.

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

Almost alive

ViestiKirjoittaja Ranne » 29.5.2005 16:34

Vielä kun sais käyntiin ilman kikkoja. :)

Eli käyntiin saa vähäksi aikaa niin että nostaa itse ilmamäärämittarin lautasesta jolloin suuttimet ruikkii bensaa imusarjaan.

Mutta kun laittaa putket kiinni eli laitteen pitäis itse imeä sen verta että lautanen nousisi mutta kun ei ilmeisesti nouse, eli ei tule bensaa. Mitä tehdään, missä syy?

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010003.jpg

e: Jos ohjauspaineensäätimen letkut on väärin päin? Pitääpi mennä koittamaan.

ee: Ei auta. Kummin päin nuo muuten kuuluisi olla?

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 30.5.2005 20:00

Eli ilmamäärämittari on ok, mutta määräjakajan tappi on pirun raskas painaa kun laittaa pumppuun virrat päälle. Missä syy? Samainen määränjakaja toimi moitteettomasti vielä puolitoista vuotta sitten.

Sitten vielä sellanen että pitääkö tuon välisäiliön olla k-jetin pumpun yläpuolella? Tuo pumpppuhan ei kait ollut imevä?

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 28.8.2005 20:46

Ensimmäiset runtsat heitetty! :D

Eli nyt on 8 venasen turboSaabin k-jetti paikoillaan. Ja komeasti pärjätään tolla Saabin pumpulla joka nököttää tossa kannnun vieressä. Kytkin luistaa aika railakkaasti eli sintteri kait tarvis hommata. Ja mistähän johtuu että ahdot ei nouse oikeen kirveelläkään? Maksimit mitä olen saanut niin on jotain luokkaa 0,3 bar. Ja nekin vasta joskus hemmetin isoilla kiekoilla.

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010015.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010014.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v254/ ... 010013.jpg

Periaatteessa tavoitteeseen ollaan jo päästy mutta, jos komeasti sais toimimaan niin eikun penkkiin kokeilemaan montako hevosta ollaan menetetty.

salmine
-
Viestit: 524
Liittynyt: 6.10.2004 14:10
Viesti:

ViestiKirjoittaja salmine » 28.8.2005 21:08

toi teippimittariviritelmä on ehkä hienoin ikinä..

turboquattro
-
Viestit: 235
Liittynyt: 25.7.2003 20:29

ViestiKirjoittaja turboquattro » 28.8.2005 23:31

ootko tarkistanut pakopesän kunnon? noissa vanhoissa saabin ahtimissa ne on yleensä halki ja paineet ei nouse kunnolla.

Warmaster
-
Viestit: 1770
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja Warmaster » 29.8.2005 9:52

v*ttu meinasin tippua penkiltä kun näin ton "bensatankki" kuvan :D
tulee ihan oma rata 27 projekti mieleen aikoinaan. Kiitos että muistutit minua tällä lailla ja tsemppiä :)

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 29.8.2005 19:25

Juu ei se kytkin perkule pidä, eli tehoahan on tullut vallan julmetusti lisää...

0,4 bar saa parhaillaan ahtoja, jolloin koneessakin on jo varmaan joku 6000rpm. Yli nollan päästään jossain 4000rpm. Onkohan mahdollista että tuo AirResearch on vaan liian iso tohon?

Ja tosiaan, niin paljon oli ahtoja että yksi suutin lensi pois paikoiltaan. :D

J-M Koopikka
-
Viestit: 671
Liittynyt: 5.8.2003 20:57

ViestiKirjoittaja J-M Koopikka » 29.8.2005 19:31

Oliskohan tossa paineensaanti ongelmassa se, että ton 1.3 kaasut ei riitä pyörittämään tarpeeksi tota hyrrää?

Suppari
-
Viestit: 22
Liittynyt: 25.7.2005 22:51

ViestiKirjoittaja Suppari » 29.8.2005 22:29

Tuntuu ne tässäkin riittävän. On luokkakaverin vanha vessa. Kulki ku pien eläin. Käsittääkseni vakio alakerta,kantta duunattu vissiinkin. Kestäny vitun hyvin 1.3 bar ahtoja.
http://www.nettiauto.com/193134

Cordis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 19.9.2005 16:02
Viesti:

ViestiKirjoittaja Cordis » 21.9.2005 8:54

Luulempa että kone ei saa tarpeeksi soppa. sitä lisää niin alkaa ahto nousemaan! Tämä oli vain olettamus=)

Miksu.
-
Viestit: 1248
Liittynyt: 6.9.2004 10:03

ViestiKirjoittaja Miksu. » 21.9.2005 17:46

Pistä vähän pienempi Pako pesä niin herää alempaa...
Joku osaava sorvari laittaa siihen sama minkä pesän

Lehtilä
ffp jäsen
Viestit: 5032
Liittynyt: 17.7.2003 23:35

ViestiKirjoittaja Lehtilä » 21.9.2005 22:05

Seosmittari vois olla myös hyvä olla olemassa, että näkee vähän, käykö kone miten laihalla..
En tiedä, vaikka oliskin jo, mutta kuitenkin :)

Mr.Crossfire
-
Viestit: 776
Liittynyt: 7.8.2003 21:28

ViestiKirjoittaja Mr.Crossfire » 21.9.2005 23:09

uskoisin että 1.3 jaksaa pyörittää tuota ahdinta. Kaverilla on 1.5l lada ja siinä ahdot nousee oikein mallikkaasti juurikin turbo-saabin t03-ahtimella. Pakopuolen mittoja en muista, mutta liekö noissa sitten niin suuria eroja? Ellei sitten tuo 2 desiä ole juuri se ratkaiseva kynnys :)

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 23.9.2006 23:34

Mitäs tälle kuuluu??

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 23.9.2006 23:55

DX + turbo + 1 talvi = dööd?

GTi-Perttu
-
Viestit: 2556
Liittynyt: 3.9.2005 13:59

ViestiKirjoittaja GTi-Perttu » 24.9.2006 0:26

No se!! :)

Leskinen
-
Viestit: 1385
Liittynyt: 25.2.2005 12:01

ViestiKirjoittaja Leskinen » 24.9.2006 9:45

Vitut Dx mihinkään talveen kuole, talvellahan ne nousee jostain pimeästä luolasta ja valloittaa maantiet :D

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 24.9.2006 17:07

^Juurikin noin. Kyllähän amitsu tojotat kestää :D

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 24.9.2006 18:55

No mä kyllä lähinnä tarkoitin että mahdollisesti tolpan ympärille kiedottu Corolla ei kelpaa enää edes Afrikkaan :)

Ranne
-
Viestit: 619
Liittynyt: 24.7.2003 14:50

ViestiKirjoittaja Ranne » 4.10.2006 10:38

Projekti kuopattu.

Sintteriä kun en koskaan saanut aikaiseksi hankkia. Vakiohan luisti ihan tautisesti. Ja ehkä osasyy hylkyyn ole se ettei paljoa kiinnostanut alkaa hitsata lähes irtonaista taka-akselia kiinni ku ei edes ollut mihin hitsata...

Ja ahtoja ei tosiaan saanut yli olikohan 0.6. Ja nuokin ahdot sai vasta kun kone huusi viimeisiään, tosin olishan se voinut auttaa jos olis kytkin pitänyt kunnolla.

Mutta tämänhän olikin tarkoitus olla vain ja ainoastaan hupi/kokeilumielessä tehty se ensimmäinen itsetehty turbotus.

Nyt tarkoituksena löytään jostain m10 koneella olevan 300srj. Bmw ja asentaa nuo samat hilut siihen. Taaskin ihan hupikäyttöön.

Joten noita bemareita saa tarjota.

Niin ja jos jotain kiinnostaa niin tuo imu/pakosarja kätöstys tuosta dexteristä on ostettavissa varsin nimelliseen hintaan.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 4.10.2006 23:24

ranteet auki, eiku rahat loppu:)


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 120 vierailijaa