Golf 2.0 GTI kovassa ajossa
Valvoja: ffp jäsenet
Golf 2.0 GTI kovassa ajossa
no niin projekti on jo hyvää vauhtia käynnissä ja kaikki osat jo tuloillaan,tai siis mitä tässä vaiheessa oon huomannu tarvitsevani. Eli osia joita on tilattu/asennettu/tallilla:
vr6:sen etu ja takajarrut (asennettu)
vr6:sen alatukivarret (asennettu)
g60 apurunko (asennettu)
g60 poljinasetelma (asennettu)
1.9 td:n loiskelevyllinen öp tiiviste ja mahoton kasa erinnäisiä muita osia
15" 5x100 peltivanteet+orkkis pölärit :) (asennettu)
2.0 8v gti moottori (melkeen kohta asennettu)
02a vaihdelaatikko, nestekymineen ja vaijeri vaihteensiirtimineen (asennettu)
ohjaustehostin (asennettu)
1.6 td:n syyläri (asennettu)
2.5" tsi-putkisto
vr6:sen kallistuksenvaakaja (asennettu)
vr6:sen jarrut ja alatukivarret olen jo asentanut kiinni g60:sen apurunkoon, joka on kiinni korissa, sekä vakio tolpat GTi:n alkup jousilla (palkkapäivää odotellessa) jarruihin vaihdettu tiivisteet ja liukutapit. Kaikki moottorin tukikumit ostettu ja osa jo paikallaan apurungossa/etupalkissa.
Noihin vr6:sen napoihin sai pulttipyssyllä ruuvailla uusia pyöränpultteja ku ovat tainneet seisoa ulkona aika kauan ilman pultteja joten jengat ruosteessa, mutta kyllähän ne sinne menee. Poljinasetelman vaihtaminen onkin sitten jo pikkasen pirullista puuhaa, on meinannuhermot mennä jo useampaan otteeseen :( mutta vanha on jo irti ja uutta ei voi vielä laittaa paikalleen, kun ei ole nestekytkimen sylinteriä, josta vois mittailla reijän kohdan. Tallille pitäs taas kohta lähteä, harmittaa vaan ku en oo vielä renkaita saanu niin en voi laskea pyörilleen.
vr6:sen etu ja takajarrut (asennettu)
vr6:sen alatukivarret (asennettu)
g60 apurunko (asennettu)
g60 poljinasetelma (asennettu)
1.9 td:n loiskelevyllinen öp tiiviste ja mahoton kasa erinnäisiä muita osia
15" 5x100 peltivanteet+orkkis pölärit :) (asennettu)
2.0 8v gti moottori (melkeen kohta asennettu)
02a vaihdelaatikko, nestekymineen ja vaijeri vaihteensiirtimineen (asennettu)
ohjaustehostin (asennettu)
1.6 td:n syyläri (asennettu)
2.5" tsi-putkisto
vr6:sen kallistuksenvaakaja (asennettu)
vr6:sen jarrut ja alatukivarret olen jo asentanut kiinni g60:sen apurunkoon, joka on kiinni korissa, sekä vakio tolpat GTi:n alkup jousilla (palkkapäivää odotellessa) jarruihin vaihdettu tiivisteet ja liukutapit. Kaikki moottorin tukikumit ostettu ja osa jo paikallaan apurungossa/etupalkissa.
Noihin vr6:sen napoihin sai pulttipyssyllä ruuvailla uusia pyöränpultteja ku ovat tainneet seisoa ulkona aika kauan ilman pultteja joten jengat ruosteessa, mutta kyllähän ne sinne menee. Poljinasetelman vaihtaminen onkin sitten jo pikkasen pirullista puuhaa, on meinannuhermot mennä jo useampaan otteeseen :( mutta vanha on jo irti ja uutta ei voi vielä laittaa paikalleen, kun ei ole nestekytkimen sylinteriä, josta vois mittailla reijän kohdan. Tallille pitäs taas kohta lähteä, harmittaa vaan ku en oo vielä renkaita saanu niin en voi laskea pyörilleen.
Viimeksi muokannut Antsa, 10.1.2007 17:30. Yhteensä muokattu 17 kertaa.
siinä on aivan erinlaiset kiinnikkeet siis päissä kun normissa, ne oikeen osaa sanoa kun ei oo vielä tullu tekniikkaa, jonka mukana on tulossa siis ohjaustehostin ja toi vakaaja. Ei se nyt niinkään vaikeeta oo se vaihto vaan pikemminki pirullista kun joutuu purkaan melkeen koko kojetaulun ja sen sisältä melkeen kaiken... Taidanpa tästä lähteä pajottaan....
no niin ja nyt on sitten ohjaustehostin, vr6:sen k-vakaaja sekä vaihteensiirrin paikallaa, sekä johtosarjaa on suunniteltu kiinni laitettavani mutta tuli ongelmia.
onko kukaan suorittanut operaatiota: uuden koneen(digifant) johtosarjan pistokkeen muuttamista vanhaaan tauluun sopivaksi?
eli minulla on yksi kappale digifantin koneen johtosarjaa, josta osa johdoista menee sulaketauluun. ja yksi kappale kr koneen johtosarjoja, josta myös menee osa sulake tauluun. ainoa ongelma on, et pistokeet on erillaiset. kr:n vanha ja digifantin uusi, miten ton digifantin johtosarjan muuttaminen vanhaksi onnistuu? toi johtonippu on siis se joka menee samasta läpiviennistä kun esim. tuulilasin pyyhkijöiden johdot.
voisin veikata ettei tämä onnistu vain katkasemalla johto sarjat ja yhditämällä saman väriset keskenään.
jos joku vois hieman valaista minua, olenhan aika aloittelija sähkö hommissa.
onko kukaan suorittanut operaatiota: uuden koneen(digifant) johtosarjan pistokkeen muuttamista vanhaaan tauluun sopivaksi?
eli minulla on yksi kappale digifantin koneen johtosarjaa, josta osa johdoista menee sulaketauluun. ja yksi kappale kr koneen johtosarjoja, josta myös menee osa sulake tauluun. ainoa ongelma on, et pistokeet on erillaiset. kr:n vanha ja digifantin uusi, miten ton digifantin johtosarjan muuttaminen vanhaksi onnistuu? toi johtonippu on siis se joka menee samasta läpiviennistä kun esim. tuulilasin pyyhkijöiden johdot.
voisin veikata ettei tämä onnistu vain katkasemalla johto sarjat ja yhditämällä saman väriset keskenään.
jos joku vois hieman valaista minua, olenhan aika aloittelija sähkö hommissa.
no niin nyt on poljinasetelma ja nestekytkin paikallaan, loppupeleissä aika helppo homma. en tiedä vaatiiko rattiakselin pois käyttämistä, mutta kummasti helpottaa. mulla oli ainakin pari läpivientiä siinä just mihin se kytkinsylinteri tulee, ei muuta haittaa, muttei onnistunu reikäporalla(ois ollu huomattavasti helpompi) nyt joutui viilaileen ja sahaileen. myös kiinnikkeet on vähän eripaikoissa, mutta itse vedin läpipulteilla kylmästi vaan. ja hyvä tuli
laitoin sittenkin kokonaan uuden johtosarjan siis uusilla sähköillä olevan, mutta tästä sitten puuttui esim. tankkipumpun sähköt(joka vissiin kuitenkin hurraa aina kun virrat päällä, joten voi kait tehä ihan omat liitokset vai tarviiko se jonku ihme releen) ja sitten ne pyyhkijöiden ja virtalukon piuhat on erillaiset.
käykö pyyhkijöiden piuhat sitten ristiin, no entäs virtalukon piuhat?
laitoin sittenkin kokonaan uuden johtosarjan siis uusilla sähköillä olevan, mutta tästä sitten puuttui esim. tankkipumpun sähköt(joka vissiin kuitenkin hurraa aina kun virrat päällä, joten voi kait tehä ihan omat liitokset vai tarviiko se jonku ihme releen) ja sitten ne pyyhkijöiden ja virtalukon piuhat on erillaiset.
käykö pyyhkijöiden piuhat sitten ristiin, no entäs virtalukon piuhat?
puuttuu:
kytkin/paineasetelma/painelaakeri, tuli vääränlainen eli vaijerilootallisen
takajarrujen liukutapit
takavaimennin, en tiedä mimmosen haluun
käsijarru vaijerit
laturin ja ohjaus tehostimen remmit, tilasin väärät
syyläri
asentamatta:
tankkipumppu
mittaristo
kojelauta
sisustaa
loiskelevyllinen öp tiiviste
venakopan tiiviste
voi olla, että vedän tankkipumpun piuhat erillisellä johdolla. ja taidampa vetässä tässä yhteydessä samalla vähän muitakin piuhoja, kuten soittimen piuhat ja lisä mittareille valmius.
sitten ihan viimeiseksi vois laittaa moottorin ja vaihdelaatikonkin paikoilleen.
mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon?
v*ttu ku ei oo ollu kameraa mukana tallilla, ois varmaan osa porukasta saanut hyvää tietoa. mut sijoitin kamera rahat parempaan tarkoitukseen :D eli sijoitin ne tekniikkaan
kytkin/paineasetelma/painelaakeri, tuli vääränlainen eli vaijerilootallisen
takajarrujen liukutapit
takavaimennin, en tiedä mimmosen haluun
käsijarru vaijerit
laturin ja ohjaus tehostimen remmit, tilasin väärät
syyläri
asentamatta:
tankkipumppu
mittaristo
kojelauta
sisustaa
loiskelevyllinen öp tiiviste
venakopan tiiviste
voi olla, että vedän tankkipumpun piuhat erillisellä johdolla. ja taidampa vetässä tässä yhteydessä samalla vähän muitakin piuhoja, kuten soittimen piuhat ja lisä mittareille valmius.
sitten ihan viimeiseksi vois laittaa moottorin ja vaihdelaatikonkin paikoilleen.
mitähän muuta pitäisi ottaa huomioon?
v*ttu ku ei oo ollu kameraa mukana tallilla, ois varmaan osa porukasta saanut hyvää tietoa. mut sijoitin kamera rahat parempaan tarkoitukseen :D eli sijoitin ne tekniikkaan
hmm... mitenkähän tässä äijän käy, ei sitten sopinu passatin 2e koneen tankkipumppu mitenkään, joten ajattelin käyttää tota kr:n kjetin suurteho pumppua. Pitäsköhän siihen asentaa jonkin sortin paineen säädin, kun toi digifantti ei tartte kun 3 baaria ja toi pumppu kehittää aika paljon enemmän(autodatan mukaan noi9n 4,7-5,4baaria).
no nyt ois pari kuvaakin:
minkähän vehkeen johtosarjan laitoin ei taida olla uudempien sähköjen noi pistokkeet vai onko?
pakoputken ainekset, ja pieni asennustyökalu :D
pohjapanssari, ei tosin tähän, mutta golffiin kuitenkin
mikähän hitto toi keltanen pistoke on?
tollanen se sitten on, ilman maskia
konehuone, kaikki paikallaan paitsi 9"jarrutehostin
vr6:sen alatukivarsi ja kallistuksen vakaaja, näkyy pikkuseb hioa siitä vähän hennomman puoleisesta kiinniyksestä. tarkimmat saattavat huomata ohjaustehostimen nestesäiliön :)
no nyt ois pari kuvaakin:
minkähän vehkeen johtosarjan laitoin ei taida olla uudempien sähköjen noi pistokkeet vai onko?
pakoputken ainekset, ja pieni asennustyökalu :D
pohjapanssari, ei tosin tähän, mutta golffiin kuitenkin
mikähän hitto toi keltanen pistoke on?
tollanen se sitten on, ilman maskia
konehuone, kaikki paikallaan paitsi 9"jarrutehostin
vr6:sen alatukivarsi ja kallistuksen vakaaja, näkyy pikkuseb hioa siitä vähän hennomman puoleisesta kiinniyksestä. tarkimmat saattavat huomata ohjaustehostimen nestesäiliön :)
Noi pistokkeet tossa ekassa kuvassa on varmaan jonkun vielä uudemman kuin vm.-90. Eikös toi hassun näköinen ole valokatkaisijan pistoke?
Mulla väitti toi digin sähkökaavio tota keltsua Diag-pistokkeeksi mutta senkin oli joku saksinut poikki. Älä nyt kuiteskaan katkaise sitä kun en ole ihan varma..
Itse väsäsin Digin ja kaasarin sähköt yhteen. ei se nyt ihan älytön homma ollut.
Mulla on sitten digin sähkökaavoja roppakaupalla jos sattuu tarvitsemaan. Osa jenkkiversioihin ja osa ties mihin.
Mulla väitti toi digin sähkökaavio tota keltsua Diag-pistokkeeksi mutta senkin oli joku saksinut poikki. Älä nyt kuiteskaan katkaise sitä kun en ole ihan varma..
Itse väsäsin Digin ja kaasarin sähköt yhteen. ei se nyt ihan älytön homma ollut.
Mulla on sitten digin sähkökaavoja roppakaupalla jos sattuu tarvitsemaan. Osa jenkkiversioihin ja osa ties mihin.
kyllä.. loppuvuoden -89 mallinen diesel jetta! kaikki kuvan liittimet on samat kuin mulla.. Tiedän / muistan koska vaihdoin just viimeviikolla virtalukon pohjan omaani..
Virtalukon pohjia ei muuten saanut enää muuta kuin volkkarilta alkuperäisenä, tiedoksi vain muillekkin.. :) Niitä kuus napaisia pohjia olis ollu joka paikas kasoittain..
Virtalukon pohjia ei muuten saanut enää muuta kuin volkkarilta alkuperäisenä, tiedoksi vain muillekkin.. :) Niitä kuus napaisia pohjia olis ollu joka paikas kasoittain..
tuli sitten puola ja lambda anturikin :) tossa ei kait tarvi katti, joten eikun pakoputken alkukäyrään hitsaten lambdalle jengat ja lambda siihen kiinne, alunperinhän se on katissa, sen etupuolella
kele. joutuu vissiiin leikkoon tota ilmanputsaria, et saa en mahtumaan :(
vai onko joku saanut sen mahtumaan ehjänä?
kele. joutuu vissiiin leikkoon tota ilmanputsaria, et saa en mahtumaan :(
vai onko joku saanut sen mahtumaan ehjänä?
elämä on vaikeeta :(
mulle ei sitten löydä rovaniemen Pörhö oy eikä tarvike varaosa pulju kytkin pakettia :( oisko jollakin vinkkiä, et millä vitun koodilla niitä pitäs tuolta pörhöltä kysellä? eniten niillä aiheutti hämmennystä toi 228mm kytkin, niitten mukaan ainoastaan vr6sessa on se muissa pitäs olla 210mm. mun etkani mukaan niitä kyllä löytyy ja monta erinmallistakin.
mulle ei sitten löydä rovaniemen Pörhö oy eikä tarvike varaosa pulju kytkin pakettia :( oisko jollakin vinkkiä, et millä vitun koodilla niitä pitäs tuolta pörhöltä kysellä? eniten niillä aiheutti hämmennystä toi 228mm kytkin, niitten mukaan ainoastaan vr6sessa on se muissa pitäs olla 210mm. mun etkani mukaan niitä kyllä löytyy ja monta erinmallistakin.
Motonetin "ETKA" mainitsee ainoastaan Passatin kohdalla (2.0 8v) 228mm kytkimen ja että se löytyisi vain vuosimallista -92.
-93 2.0 8v Passatissa kytkimen halkaisijan pitäisi olla 215mm, lopuissa 2.0/2.0 16v Volsuissa näyttäisi olevan sama kytkinpaketti 84-1567 vuoteen -94 asti. Ilmeisesti 210mm..?
Veeärriä ei Motonetillä sitten tunnetakaan.
-93 2.0 8v Passatissa kytkimen halkaisijan pitäisi olla 215mm, lopuissa 2.0/2.0 16v Volsuissa näyttäisi olevan sama kytkinpaketti 84-1567 vuoteen -94 asti. Ilmeisesti 210mm..?
Veeärriä ei Motonetillä sitten tunnetakaan.
Kyllä pitäis golffissa kestää g60 vakiokytkin 300nm asti, koska Corradossa(200kg painavampi) kesti 170tkm ajettu kytkin 262nm vuoden verran. ->eikä vieläkään hajonnu.
Turbon kanssa vähän yli 300nm, tosin alemmilla kierroksilla oli liikaa. Vanhalle asetelmalle kolmilapanen jousittamaton sintteri, niin on kestäny nyt +360nm.
Mutta se siitä kytkin aiheesta...
Turbon kanssa vähän yli 300nm, tosin alemmilla kierroksilla oli liikaa. Vanhalle asetelmalle kolmilapanen jousittamaton sintteri, niin on kestäny nyt +360nm.
Mutta se siitä kytkin aiheesta...
no niin taas on paljon tapahtunu, mutta kun kameraa en omista niin ei oo kuvia mutta minkäs teet(prkl) koitan kuitenkin mahdollisuuksien mukaan saada kuvia. ideoikaa mistä ottasin.
elikkäs oikee kytkin tuli ja on jo paikallaan. myös moottori ja vaihdelaatikko on jo nostettu keulille. vakio pakoputken alkukäyrään tein lambdalle paikan(onko jotain väliä mihin kohtaan sen laittaa jos on lämmitettävä eli 4 napanen liitin?) ja sitten hitsailin muhvin siihen oäähän että saa putken rakennella erikseen ja sitten lopuksi liittää tohon alkukäyrään.
sitten alkoi pikkusen jo ongelmia ilmeneen:
-ilmanputsari on passatista kuten koko paketti, joten ei oo mahtumassa. onko tolla lämpimän ilmanotolla pakosarjalta kuinkakin suuri merkitys?
-ilmanputsarissa on myös semmonen pikku mötikkä johon tulee alipaine imusarjalta menee sen mötikän läpi ja sitten se menee tohon lämpimän ilmanoton säätöläpälle, onko tämän nyt ihan pakko olla ilman putsarissa toimiakseen?
-ainakin ton sopimattomuus ongelman vois periaatteessa korjata vaikka kartiofiltterillä, ellen jostain keksi jotain tohon nokalle sopivaa vakioputsaria. vinkki vinkki. myös putki joka tulee imusarjan ja ilmassanmittarin väliin on jotenkin lytyssä korjaantunee jos sais jostain sen takakiinniikkeen
ja keksin myös mitä osia puuttuu:
-ainakin väkärin puolen moottorintakakiinnike uupuu eli siis se joka tulee tohon apurunkoon kiinni
-myöskään oikeanlaisia viiksiä/virtalukkoa en ole vielä saanut asennettua, koska ei viitsis polttaa niitä kun ei niissä viiksissä oo mitään merkintöjä miten ne pistokkeet pitäs laittaa. jos joku tietää MITEN UUSIIN sähköihin saa VANHAT viikset ja hätävilkun ASENNETTUA. eli tää nyt on ainakin tän hetkisistä ongelmista kohta jo pahin :) aika jännä sinällään.
- sitten multa puuttuu vielä semmonen jarru/kytkinneste säiliö josta ois lähtö kytkinsylinterille. voi tarjota lapin läänissä asuvat en maksa paljon.
edittiä: muistin juuri että autoa on paha alkaa käynnisteleen kun siinä ei oo starttia ja vanhemmista ei startti käy tai en aikaan saanu meneen paikalleen. myös starttia voi tarjota
edittiä2: ja vieläkin on täysin auki ainakin mulle että miten hitossa kytken noi bensapumput pelaa maan? kytkiksiä kiitosh ja sitten sekin vielä et pelaako toi nyt mitenkään jos tulee liikaa painetta vai pitääkö hommata bensapaineen säädin(joka turbottamista ja säädettävääruiskua ajetellen ois tietty poikaa, mutta rahaa ei ihan aina oo opiskelijalla liiaksi asti :D ehkä tulevaisuudessa :))
elikkäs oikee kytkin tuli ja on jo paikallaan. myös moottori ja vaihdelaatikko on jo nostettu keulille. vakio pakoputken alkukäyrään tein lambdalle paikan(onko jotain väliä mihin kohtaan sen laittaa jos on lämmitettävä eli 4 napanen liitin?) ja sitten hitsailin muhvin siihen oäähän että saa putken rakennella erikseen ja sitten lopuksi liittää tohon alkukäyrään.
sitten alkoi pikkusen jo ongelmia ilmeneen:
-ilmanputsari on passatista kuten koko paketti, joten ei oo mahtumassa. onko tolla lämpimän ilmanotolla pakosarjalta kuinkakin suuri merkitys?
-ilmanputsarissa on myös semmonen pikku mötikkä johon tulee alipaine imusarjalta menee sen mötikän läpi ja sitten se menee tohon lämpimän ilmanoton säätöläpälle, onko tämän nyt ihan pakko olla ilman putsarissa toimiakseen?
-ainakin ton sopimattomuus ongelman vois periaatteessa korjata vaikka kartiofiltterillä, ellen jostain keksi jotain tohon nokalle sopivaa vakioputsaria. vinkki vinkki. myös putki joka tulee imusarjan ja ilmassanmittarin väliin on jotenkin lytyssä korjaantunee jos sais jostain sen takakiinniikkeen
ja keksin myös mitä osia puuttuu:
-ainakin väkärin puolen moottorintakakiinnike uupuu eli siis se joka tulee tohon apurunkoon kiinni
-myöskään oikeanlaisia viiksiä/virtalukkoa en ole vielä saanut asennettua, koska ei viitsis polttaa niitä kun ei niissä viiksissä oo mitään merkintöjä miten ne pistokkeet pitäs laittaa. jos joku tietää MITEN UUSIIN sähköihin saa VANHAT viikset ja hätävilkun ASENNETTUA. eli tää nyt on ainakin tän hetkisistä ongelmista kohta jo pahin :) aika jännä sinällään.
- sitten multa puuttuu vielä semmonen jarru/kytkinneste säiliö josta ois lähtö kytkinsylinterille. voi tarjota lapin läänissä asuvat en maksa paljon.
edittiä: muistin juuri että autoa on paha alkaa käynnisteleen kun siinä ei oo starttia ja vanhemmista ei startti käy tai en aikaan saanu meneen paikalleen. myös starttia voi tarjota
edittiä2: ja vieläkin on täysin auki ainakin mulle että miten hitossa kytken noi bensapumput pelaa maan? kytkiksiä kiitosh ja sitten sekin vielä et pelaako toi nyt mitenkään jos tulee liikaa painetta vai pitääkö hommata bensapaineen säädin(joka turbottamista ja säädettävääruiskua ajetellen ois tietty poikaa, mutta rahaa ei ihan aina oo opiskelijalla liiaksi asti :D ehkä tulevaisuudessa :))
taas tuli tallilla pyörähettyä.
kaikki sähkö himmelit toimii. tosin en oo edelleenkään noita uusien sähköjen viiksiä laittamassa, jotka nyt on paikallaan, koska joutus vaihtaan koko rattiakselin kaikkine hiluineen=liian kallista ja tyhjänpäiväistä sekä aikaa vievää.
kuvia tulossa todennäköisesti huomenna tai viimeistään keskiviikkona.
kaikki sähkö himmelit toimii. tosin en oo edelleenkään noita uusien sähköjen viiksiä laittamassa, jotka nyt on paikallaan, koska joutus vaihtaan koko rattiakselin kaikkine hiluineen=liian kallista ja tyhjänpäiväistä sekä aikaa vievää.
kuvia tulossa todennäköisesti huomenna tai viimeistään keskiviikkona.
taas keksin lisä investointeja elikkäs: rattiakseli uudemmista sähköistä olevasta pelistä niin sitten ei tartte ees alkaa noitten sähköjen kans pelaan olleskaan :P
ennen ja jälkeen
vielä puuttu startti ja se moottorin takakiinnikkeen rauta
onko toi punasella ympyröity kuinka tärkee palikka ruiskun toimivuutta silmällä pitäen?
entäs tää palikka sitten? mikä on tän palikan funktio?
ideana olis nyt sitten korvata toi liian iso passatista peräiosin oleva imuboksi kartiofiltterillä. ainoastaan siksi etten saa sitä mitenkään mahtumaan konehuoneeseen konepelti kiinni. mistähän mahtais saada semmosen sovitepalan tai laipan, jolla sais kartiofiltterin tohon maffiin kiinni?
E: ja sitten koko komeus
ennen ja jälkeen
vielä puuttu startti ja se moottorin takakiinnikkeen rauta
onko toi punasella ympyröity kuinka tärkee palikka ruiskun toimivuutta silmällä pitäen?
entäs tää palikka sitten? mikä on tän palikan funktio?
ideana olis nyt sitten korvata toi liian iso passatista peräiosin oleva imuboksi kartiofiltterillä. ainoastaan siksi etten saa sitä mitenkään mahtumaan konehuoneeseen konepelti kiinni. mistähän mahtais saada semmosen sovitepalan tai laipan, jolla sais kartiofiltterin tohon maffiin kiinni?
E: ja sitten koko komeus
voiko ton potikan uudelleen sijoittaa ihan mihin vain?
ku se vaan oli semmonen möykky missä on pistoke, eli ei mitään reikiä josita se jotain haistelis.
E: tohon tyyliin ajattelin sen kartiofiltterin asenella
ku se vaan oli semmonen möykky missä on pistoke, eli ei mitään reikiä josita se jotain haistelis.
E: tohon tyyliin ajattelin sen kartiofiltterin asenella
http://anagonda.com/kuvat/golf/pienet/kone102002.jpg
Noin mulla asennettuna. Toimi vanhalla maskilla ihan hyvin, mutta nyt kun vaihdoin merkittömän harvaripasen niin on alkanut heittämään vettä suoraan tohon filtteriin kun ajaa jonkun perässä sateessa. Eli siihen kannattaa rakentaa "lämpösuoja" niin, että se hörppää ilman lokasuojasta.
Noin mulla asennettuna. Toimi vanhalla maskilla ihan hyvin, mutta nyt kun vaihdoin merkittömän harvaripasen niin on alkanut heittämään vettä suoraan tohon filtteriin kun ajaa jonkun perässä sateessa. Eli siihen kannattaa rakentaa "lämpösuoja" niin, että se hörppää ilman lokasuojasta.
jeps joo tollasta oon vähän suunnitellutkin
tämmöstä oon suunnitellu
noita kuvia on sitte jostain vvwvortexista lainattu kun en nyt jaksanu alkaa kaiveleen sinne vortexxiin noita linkkejä niin ölin tinypicin kautta...
E: sainpas taas mahti idea :D pitäsköhä vaihtaa noi puskimet ja maski tollasiin CL mallin kromilistalla varustettuihin...
tämmöstä oon suunnitellu
noita kuvia on sitte jostain vvwvortexista lainattu kun en nyt jaksanu alkaa kaiveleen sinne vortexxiin noita linkkejä niin ölin tinypicin kautta...
E: sainpas taas mahti idea :D pitäsköhä vaihtaa noi puskimet ja maski tollasiin CL mallin kromilistalla varustettuihin...
rattiakseli oli sitten väärä eli vanha sähkösestä. thänks to mikko_h olipa ki va ylläri.
tuli sitten huomattua, että ainoat erot uudessa ja vanhassa on se rattilukomolikka ja akselinputki. eli jos joltain löytyy ylimäärinen 1989->(uudetsähköt) rattilukko/virtalukkomolikka niin yhteyttä saa ottaa...
sitten puuttuu vielä nestekytmellä varustetun esim. umpikeula passatin jarrunestesäiliö, jossa siis lähtö nestekytkimelle.
niin ja se startti.
tuli sitten huomattua, että ainoat erot uudessa ja vanhassa on se rattilukomolikka ja akselinputki. eli jos joltain löytyy ylimäärinen 1989->(uudetsähköt) rattilukko/virtalukkomolikka niin yhteyttä saa ottaa...
sitten puuttuu vielä nestekytmellä varustetun esim. umpikeula passatin jarrunestesäiliö, jossa siis lähtö nestekytkimelle.
niin ja se startti.
nyt alkaa ihmetyttään, jos sitä virtalukko härdelliä ei ala keltään löytyyn, nimittäin sama on:
89-98 golf
89-99 golf var.
88-97 passat/santana
90-97 passat syncro
91-00 polo/derby
96-00 polo classic/var.
89-98 jetta/vento
88-91 jetta/vento syncro
95-98 jetta/vento syncro
ainoa mikä eroaa on lukkosylinteri, eli siis se johon avain tungetaan...
89-98 golf
89-99 golf var.
88-97 passat/santana
90-97 passat syncro
91-00 polo/derby
96-00 polo classic/var.
89-98 jetta/vento
88-91 jetta/vento syncro
95-98 jetta/vento syncro
ainoa mikä eroaa on lukkosylinteri, eli siis se johon avain tungetaan...
palkkapäivä lähenee, kohta alkaa taas tallissa tapahtua.
tilaukseen palkkapäivänä:
-startti(osa tiedossa)
-rattiakseli hiluineen(osat tiedossa)
-moottorin takakannake(osa tiedossa)
-imukotelo 191 129 607 AF (saa tarjota vaikka privana)
tää imukotelo löytyy siis 1.8 digifant kakkoskorisista moottori koodeilla 1p, rv, pf ja pb
-ehkä crystal edge takavalot(osat tiedossa)
-ehkä myös tummaoptiikka crosshair etu-umpiot(ei myyjää tiedossa)
tilaukseen palkkapäivänä:
-startti(osa tiedossa)
-rattiakseli hiluineen(osat tiedossa)
-moottorin takakannake(osa tiedossa)
-imukotelo 191 129 607 AF (saa tarjota vaikka privana)
tää imukotelo löytyy siis 1.8 digifant kakkoskorisista moottori koodeilla 1p, rv, pf ja pb
-ehkä crystal edge takavalot(osat tiedossa)
-ehkä myös tummaoptiikka crosshair etu-umpiot(ei myyjää tiedossa)
Viimeksi muokannut Antsa, 7.4.2005 23:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
joo siis kakkosen, tosin osa on jo tiedossa samalta hepulta ku noi rattiakselin hilut.
onko kaikissa 2E moottoreissa öljytykit ja isot venttiilit?
mietin tossa semmostakin vaihtoehtoa,et maalais ton alaosan vaikka grafiitin harmaaksi(korjais samalla vähäisiä ruosteita ja vaihtais isolasi ovet). käyn vaikka tossa joskus ottaan autosta kuvia niin voi sitten joku welho photshopata.
siis toi auto on tommonen hopea.
lopuksi tuninkia inarista
onko kaikissa 2E moottoreissa öljytykit ja isot venttiilit?
mietin tossa semmostakin vaihtoehtoa,et maalais ton alaosan vaikka grafiitin harmaaksi(korjais samalla vähäisiä ruosteita ja vaihtais isolasi ovet). käyn vaikka tossa joskus ottaan autosta kuvia niin voi sitten joku welho photshopata.
siis toi auto on tommonen hopea.
lopuksi tuninkia inarista
tuota tuota
mietin tässä, et jos hommais 16v tai 20v kannen ja tekis siihen ite imusarjan, ihan vaan harrastuksen vuoksi, jos sitä ei tehojen takia tartte tehä. jos vaikka sitten sais tilaa konehuoneeseen tai 16v:stä puhuttaessa siihen koneen etupuolelle.
meneekö normaalin 20v turbon imusarjaan "normaalit" suuttimet.
entäs tohon 16v kanteen mistä imusarjasta kantsis lähteä soveltaan semmosta johon sais tollaset elektorniset suuttimet, tyyllin dona...
sitten vielä tuli mieleen, että jos hommaa esim 180hv 1.8 20v turbon kannen, niin mitäs mäntiäsinne vois kuvitella?
mihin muuten noi 2E:n suuttimet riittää?
mietin tässä, et jos hommais 16v tai 20v kannen ja tekis siihen ite imusarjan, ihan vaan harrastuksen vuoksi, jos sitä ei tehojen takia tartte tehä. jos vaikka sitten sais tilaa konehuoneeseen tai 16v:stä puhuttaessa siihen koneen etupuolelle.
meneekö normaalin 20v turbon imusarjaan "normaalit" suuttimet.
entäs tohon 16v kanteen mistä imusarjasta kantsis lähteä soveltaan semmosta johon sais tollaset elektorniset suuttimet, tyyllin dona...
sitten vielä tuli mieleen, että jos hommaa esim 180hv 1.8 20v turbon kannen, niin mitäs mäntiäsinne vois kuvitella?
mihin muuten noi 2E:n suuttimet riittää?
Sillä ole mitään väliä onko siinä turbokoneessa ollut 150, 180,210 vai 225hp. Samoja kansia aika pitkälti.
Mä löysin joskus netistä tiedon, että 20v kannen palotila olis 43cc. Ellen nyt aivan väärin muista niin tolla kun laskin niin vakio kansipahvilla ja 2E alakerralla sain yli 11:1 puristussuhteen.
Multa jää varmaan kuukauden-parin sisällä yli yksi Audi S3 apy-koneen kansi.
Mä löysin joskus netistä tiedon, että 20v kannen palotila olis 43cc. Ellen nyt aivan väärin muista niin tolla kun laskin niin vakio kansipahvilla ja 2E alakerralla sain yli 11:1 puristussuhteen.
Multa jää varmaan kuukauden-parin sisällä yli yksi Audi S3 apy-koneen kansi.
jos oon oikein ymmärtänyt,niin tota 20v:n kantta joutuu muokkaan aika rajusti(öljynpaluu yms yms) onko näin?
tietääkös joku kuinka suuri palotila esim vaikka normi kr:n kannessa on? jos vaikka sitten semmosen laittas. saahan niitä halvemmalla...
oisko garretin T03 asiallinen, jos haluais vaikka 2.0 16v turbosta jotain 250-350hv.
tietääkös joku kuinka suuri palotila esim vaikka normi kr:n kannessa on? jos vaikka sitten semmosen laittas. saahan niitä halvemmalla...
oisko garretin T03 asiallinen, jos haluais vaikka 2.0 16v turbosta jotain 250-350hv.
On todennäköisesti liian pieni tuo t03 noihin tehoihin, tosin niitäkin on miljoonaa erilaista. Mutta yleensä ovat niin pienillä siivillä, että 350hv jää haaveeksi. 250hv saattaa joillain saadakin. Mutta tosiaan siipikoot kertovat aika paljon, pelkkä t03 voi olla ihan mitä vaan.
Anagondalla on/oli havainnollinen kuva tuosta 20v kannen sovittamisesta "vanhaan" lohkoon.
Hitto kun en nyt millään jaksa muistaa tuota kr:n palotilaa, mutta eiköhän joku sen muista paremmin, joten en viitsi alkaa arvailemaan.
Anagondalla on/oli havainnollinen kuva tuosta 20v kannen sovittamisesta "vanhaan" lohkoon.
Hitto kun en nyt millään jaksa muistaa tuota kr:n palotilaa, mutta eiköhän joku sen muista paremmin, joten en viitsi alkaa arvailemaan.
Disco potaatti on varmasti aika passeli +300hv tehoille. Itselle olisin tuollaisen hankkinut, mutta päädyin sitten kuitenkin hieman erilaiseen ratkaisuun kun oli sopivasti saatavilla.
Joku t04 on sitten taas luultavasti liian iso noille tehotavoitteille, mutta kuten sanottua noita on liikkeellä miljoonaa erilaista versiota erikokoisilla siivillä ja vaikka minkälaisia hypridivirityksiä, joten pelkkä t03 tai t04 ei vielä paljoa kerro.
Joku t04 on sitten taas luultavasti liian iso noille tehotavoitteille, mutta kuten sanottua noita on liikkeellä miljoonaa erilaista versiota erikokoisilla siivillä ja vaikka minkälaisia hypridivirityksiä, joten pelkkä t03 tai t04 ei vielä paljoa kerro.
Jos rahaa on liikaa, niin toki tollainen polkkaperuna olisi loistava ahdin. Siihen hintaan saa tosin parikin passelia perusahdinta, esim. mitsun valikoimista. 20v tai 16v kannen kanssa esimerkiksi Mitsubishin 19T/20G kokoluokan ahdin voisi tuottaa sen lähemmäs 400hp. Yksi hyvä vaihtoehto voisi olla myös KKK:n K24 tjsp, kuitenkin se mitä käytetään isoissa R volvoissa. Noita saa suhteellisen edukkaasti Ruotsin puolelta vähän käytettynä/uutena.
Tuo 2 litrainen alakerta on ilmeisesti varsin vankkaa tekoa, kun vortexilla on näkynyt aika huimia teholappuja vakio-osista kasatuilla koneilla. Jos jostain kumman syystä jatkan puuhastelua volkkareiden kanssa, niin tuollainen olisi kyllä ehdoton hankinta evo II padan aihioksi :))
Tuo 2 litrainen alakerta on ilmeisesti varsin vankkaa tekoa, kun vortexilla on näkynyt aika huimia teholappuja vakio-osista kasatuilla koneilla. Jos jostain kumman syystä jatkan puuhastelua volkkareiden kanssa, niin tuollainen olisi kyllä ehdoton hankinta evo II padan aihioksi :))
ääliökysymys
paljonko kannen pitää virrata, jos motista haluaa noin 300hv ulos?
/ääliökysymys
k04 ois varmaan kans aika sopivan kokonen ahdin?
tarvisko noilla tehoilla erillistä hukkaporttia?
onko kukaan tehnyt piirrustuksia noista pakosarjoista/imusarjoista, joissa ois mitat yms. yms.
jos imusarjan tekis/muokkais ite, niin muuten onnistuu paitsi mua ihmetyttää, se et jenkeissä noi ei oo tehny tonne imukoteloon mitään imutorvia, tarviiko niitä? vai auttaako ne vaan jakamaan ilman tasaisemmin
paljonko kannen pitää virrata, jos motista haluaa noin 300hv ulos?
/ääliökysymys
k04 ois varmaan kans aika sopivan kokonen ahdin?
tarvisko noilla tehoilla erillistä hukkaporttia?
onko kukaan tehnyt piirrustuksia noista pakosarjoista/imusarjoista, joissa ois mitat yms. yms.
jos imusarjan tekis/muokkais ite, niin muuten onnistuu paitsi mua ihmetyttää, se et jenkeissä noi ei oo tehny tonne imukoteloon mitään imutorvia, tarviiko niitä? vai auttaako ne vaan jakamaan ilman tasaisemmin
paljonko kannen pitää virrata, jos motista haluaa noin 300hv ulos?
Öö, tuota. Huonosti virtaavaa kantta voi kompensoida imusarjassa vallitsevalla ylipaineella, ainakin tiettyyn pisteeseen asti. Kyllähän esim. 8 venttiilisestä vakiokannesta saadaan ilmaa läpi niin paljon, että tuo 300hp tavoite täyttyy. Eri asia onkin sitten, että kuinka isoa ahtopainetta joudutaan käyttämään.
16v kannella, joka vakiona virtaa jo ihan mukavasti, saadaan samat tehot taasen huomattavasti pienemmällä paineella. Veikkaisin n. reilun 1 barin ahtojen tuottavan jo yli 300hv hyvin säädetyssä koneessa, jossa palikat on mitoitettu sopivasti. (cooleri, putkisto, ahdin, puristukset, yms yms.)
Niin, oikeastaan tuo kannen virtaus ei paljon kerro.. Antaahan se vähän sellasta ohjeellista tietoa, eli jos kansi virtaa sen 150hp ni ei sieltä sillon mitään 300 oteta irti :) Jos onnistuu hyvin tekemään muun koneen, ni kyllähän se antaa enemmän mitä on luvattu, varsinkin jurpomotissa.. En kylläkään ole mikään alan asiantuntija, mutta näin ne isot pojat on joskus kertonu
asiasta kukka ruukkuun, kaveri jolta ostin auton oli siitä repiny noi merkit pois takaa. oli sitten lyöny kitti päälle, ja hionu jollain 120 paperilla, vittu että on perä naarmuilla. miten nyt pitäs käyttäytyä, kun ei vielä pohjamaalit näy...
voisin ottaa vastaan tarjouksia, hyvässä kunnosssa olevista lätkistä, joissa kiinnitys siis tapeilla...
voisin ottaa vastaan tarjouksia, hyvässä kunnosssa olevista lätkistä, joissa kiinnitys siis tapeilla...
oon tässä vähän tuolta jenkkilän puolelta noita mäntiä katellu, jos lohkon porais 83mm mäntiä löytys aika paljon, ja kyllähän se varmaan muutenki kantsis porata.
mietin tässä et ku tuola jenkkilässä on ollu noita läpivirtaavia 8venttiilisiä 2.0 litrasia moottoreita. eli näitä:
ABA :
Rod Length = 159mm
Wrist Pin Diamater = 21mm
Bore = 82.5mm
CR = 10:1
sitten toi suomessa myynnissä ollu 2.0 8v on ainakin porauskseltaan ja iskultaan sama, herää siis kysymys, et miten noitten koneitten männän ja kannen palotilat eroaa.
startti ja ohjauspylväs materiaalia tulossa kohti inaria.
saa nähä miten toi liikahtaa tolla vakio 2.0:silla :D
jos muistais jossain vaiheessa sen digikameran ottaa lainaan niin näkisitte vähän tilannetta :)
eli miten käy jos käyttää tossa lohkossa 16v kannen kannen ja vakio kampuran kans esim. tämmösiä tai tämmösiä
mietin tässä et ku tuola jenkkilässä on ollu noita läpivirtaavia 8venttiilisiä 2.0 litrasia moottoreita. eli näitä:
ABA :
Rod Length = 159mm
Wrist Pin Diamater = 21mm
Bore = 82.5mm
CR = 10:1
sitten toi suomessa myynnissä ollu 2.0 8v on ainakin porauskseltaan ja iskultaan sama, herää siis kysymys, et miten noitten koneitten männän ja kannen palotilat eroaa.
startti ja ohjauspylväs materiaalia tulossa kohti inaria.
saa nähä miten toi liikahtaa tolla vakio 2.0:silla :D
jos muistais jossain vaiheessa sen digikameran ottaa lainaan niin näkisitte vähän tilannetta :)
eli miten käy jos käyttää tossa lohkossa 16v kannen kannen ja vakio kampuran kans esim. tämmösiä tai tämmösiä
jes.
tallissa tuli jonku aikaa värkättyä, tosin aika vähän sain aikaan...
osia, kuten takavaloja ja sivuvilkkuja mallailtu paikalleen ja pienieä ruosteita poisteltu
menin rikkomaan etupuskurin kiinniikkeet, joten pitää jostain etsiä oikean puolen kiinnike ainakin.
matkahuolto toimitti tässä eilen uudet takavalot ja uudet sivuvilkut sekä startin, toivottavasti tulee nyt vielä se ohjaushässäkkä niin pääsee niputtaan ;D
tallissa tuli jonku aikaa värkättyä, tosin aika vähän sain aikaan...
osia, kuten takavaloja ja sivuvilkkuja mallailtu paikalleen ja pienieä ruosteita poisteltu
menin rikkomaan etupuskurin kiinniikkeet, joten pitää jostain etsiä oikean puolen kiinnike ainakin.
matkahuolto toimitti tässä eilen uudet takavalot ja uudet sivuvilkut sekä startin, toivottavasti tulee nyt vielä se ohjaushässäkkä niin pääsee niputtaan ;D
se käy sittenkin :)
näppäränä kaverina, löysin sen bensapumpun piuhan ihan helposti varmaan 5minutissa ku aloin ajattelemaan aivoilla ;)
pakoputken väsääminen alkaa huomenna kovalla sykkeellä, sitten vielä vetarinpultit kiinni, jotku sukkahousut ilamn putsariksi, jarrujen ilmaus ja talla pohjaaan.
E: laaki peli :D
näppäränä kaverina, löysin sen bensapumpun piuhan ihan helposti varmaan 5minutissa ku aloin ajattelemaan aivoilla ;)
pakoputken väsääminen alkaa huomenna kovalla sykkeellä, sitten vielä vetarinpultit kiinni, jotku sukkahousut ilamn putsariksi, jarrujen ilmaus ja talla pohjaaan.
E: laaki peli :D
miten on pitäskö mulla olla tässä nyt sitten katalysaattori?
kori on vm-86 ja tekniikkaa vm-91
tosiaan sain kytkimen ilmattua, ja ajoin ekat metrit uudella tekniikalla :p aika muhkeat äänet ilman putkea, jonka teko lykkääntyi pari päivää ku on töitä.
ei oo paljosta enää kiinni,puuttuu enää:
-pakoputki
-ilmanputsari koteloineen
-iskarit ja jouset
-etupuskurin kiinnikkeet, suorat
-jarrunestesäiliö nestekytkimen lähdöllä
kori on vm-86 ja tekniikkaa vm-91
tosiaan sain kytkimen ilmattua, ja ajoin ekat metrit uudella tekniikalla :p aika muhkeat äänet ilman putkea, jonka teko lykkääntyi pari päivää ku on töitä.
ei oo paljosta enää kiinni,puuttuu enää:
-pakoputki
-ilmanputsari koteloineen
-iskarit ja jouset
-etupuskurin kiinnikkeet, suorat
-jarrunestesäiliö nestekytkimen lähdöllä
Taitaa olla siten, että vanhasta autosta ei tule vähäpäästöstä vaikka siihe laittais minkä koneen, mut se katti pitää sinne survoa jos uudessa koneessa on sellanen ollut. ja sit tulee otteeseen merkintä että siellä on oltava katalysaattori, joka siis käytännössä tarkoittaa että siellä pitää olla katalysaattorin näkönen pömpeli, mut päästörajat tms ei muutu. Näin ainakin aiemmin on ollut. Ja sama koskee 1.7.87->vähäpäästöisiä autoja ahdettaessa tai ahdettuja autoja muutettaessa: katti putkeen ja merkintä otteeseen, mut muuten mikään ei muutu.
niin joo, millaset männät tuonne kantsis laittaa, jos sitä ahtamista ajattelis niinku 16v kannella, vakio kampuralla ja ehkä jopa vakkari veiveillä?
www.autotech.com
www.bahnbrenner.com
www.atpturbo.com
tuolla nuita ois... näi niinku esimerkkinä
poraus joko vakio 82.5mm tai sitten pikkusen ylikoko 83mm, isku 92.8mm ja veivin pituus 159mm. tapin halkaisija taitaa olla sama ku tossa jenkki 2.0:ssa eli 21mm. tosin totahan voi simmittää pienemmäksi.
miten muuten kankisuhde lasketaan?
www.autotech.com
www.bahnbrenner.com
www.atpturbo.com
tuolla nuita ois... näi niinku esimerkkinä
poraus joko vakio 82.5mm tai sitten pikkusen ylikoko 83mm, isku 92.8mm ja veivin pituus 159mm. tapin halkaisija taitaa olla sama ku tossa jenkki 2.0:ssa eli 21mm. tosin totahan voi simmittää pienemmäksi.
miten muuten kankisuhde lasketaan?
Jos on pitkät veivit niin sylinteriputkiin ja runkolaakeripukkeihin tulee vähemmän sivuttaiskuormitusta. PG koneessa lyhyet veivit ja lohkot on aina PALJON kuluneemmat kuin esim 16V lohkot samoilla kilsoilla. Lyhyellä veivillä saadaan enemmän vääntöä alakierroksilla, koska veivi on vähemmän aikaa pystyssä/lähes pystyssä saavuttaen nopeammin tehokkaan kulman.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa