Golf 2.0 GTI kovassa ajossa

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.4.2005 23:56

noi mun koneen 82.5mm x 92.8mm verrattuna esim KR:n vakioihin... jonku verran paremmat... ?

jos joku sais ehotettua jotku hyvät männät tohon 82.5mm/83mm akselilla olevat männät, jotka sopii ton alakerran ja 16v kannen kans sopis yhteen... se ois kiva...

Jessup
-
Viestit: 286
Liittynyt: 21.8.2003 13:13

ViestiKirjoittaja Jessup » 30.4.2005 12:45

eikös 6a ja 9a koneissa ole tolla 82,5 porauksella männät? Muistaakseni matalalohkoisetkin vielä, en voi mennä takuuseen.. lakikorkeuksissakin oli eroja verrattuna korkeisiin lohkoihin muistaakseni jonkin verran (millejä ainakin). männäntappi kandee kanssa tarkistaa että on oikean kokoinen.

kymysys: onko audin 2litraisissa samat veivit kuin noissa kaikissa muissakin masiinoissa, mitkä vag:llä on tuotannossa. matalampilohkoisesta siis puhun

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.5.2005 21:55

sain projektiakin eteenpäin, pakoputken alkukäyrän irrotin ja laitoin laatikkoon 2litraa Shellin Getriebe öliä sisään onko oikea määrä?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.5.2005 0:30

pakoputki alkaa oleen jo valmis pikkuhiljaa... taka-akselin ylitys rakennettu, enää puuttuu takavaimennin...

pari kappaletta näitä ja yks yks tämmönen ja sitten vähän mutkia ja suoraa 2,5" putkea

vielä kaipais aika mukavasti sitä imuboksia :| prkl onko 1.8i digifantti koneet niin harvinaisia...

Levis
-
Viestit: 4873
Liittynyt: 24.7.2003 21:12

ViestiKirjoittaja Levis » 6.5.2005 17:42

pari kappaletta näitä ja yks yks tämmönen ja sitten vähän mutkia ja suoraa 2,5" put

...ja kunnon pörinät on taatut! :)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.5.2005 18:15

^ jep, scirocossa oli Simonsin kapea vaimennin "kardaanitunnelissa" + yksi isompi takapönttö ja tuloksena hervoton pörinä. Vaihdoin Raprotin (vai mikä se nyt on) takapönttöön, joka ei ole suoraan läpihuutava, mutta aivan yhtä takamuksesta senkin äänet on, eli kauhia pörinä. Putki on vain 2" paksua.

Ilman kattia olevaan autoon tuollainen Simonsi pörinäpönttö on kauhia räpellin, tai no mistä tykkää, minä en ainakaan.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 6.5.2005 18:22

Mullon simonssin 2,5" putki kolmella vaimentajalla (+yksi pakosarjassa kiinni oleva alkuperänen) ilman kattia, ja ei tuo nyt niin kovin hirveesti pörise, motarinopeudessa vähän humisee enemmän kun alkuperänen. Mutta onhan se simonssi ihan paska kun ei se edes ole kallis eikä supersprint, remus tai muu vastaava laatumerkki ;)

HelaKammo
-
Viestit: 1860
Liittynyt: 23.7.2003 9:13

ViestiKirjoittaja HelaKammo » 6.5.2005 22:21

^ Tuosta lukisin, että sinulla siis on yhteensä neljä vaimentajaa? Ihmekkö jos ei pörise, mutta useissa autoissa ei mahdu kuin se yksi "kunnon" vaimentaja sinne taakse ja ehkä yksi ohut ennen akselinylitystä. Ja nuo tässä ketjussa olevat on kyllä aika pörinäpönttöjä. Jos putki ei käytännössä vaimenna, vaikka siinä on vaimentimia, niin jossain se vika silloin on. Kyllä nuo Simonsin pöntöt vaan on aika melukkaita, niin valmiina putkina kuin irtovaimentajina, ainakin ne kaikki rakkennelmat ja valmiit paketit mitä olen kuullut, lukuunottamatta pari kattikoneeseen asennettua pukistoa jotka oli edes siedettävät.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.5.2005 23:22

juu hyvinhän toi vaimentaa, kun eka oli suunnitelmissa kahella tommosella pikkusella :o

tuli sitten löydettyä se jengakellokin toimimaan kiitokset saijerille...
tosiaan sisusta on valmiina, enää pientä säätöä vaille katsastukseen...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 7.5.2005 0:07

HelaKammo: Jep, siis 4 vaimenninta kaikenkaikkiaan on. Yksi siis siinä pakosarjassa kiinni, yksi pyöreä pitkä siinä sen jälkeen, yksi soikea ennen akselin ylitystä ja sitten se iso takavaimentaja viimeisenä. Hieman on ollut ongelmaa tuon akselin ylityksen kanssa kun se 2,5" putki tahtoo ottaa akseliin kiinni jos putki ei ole niin lähellä pohjaa kun vaan voi --> ei kuulosta kivalle jos ottaa akseliin kiinni (saas nähdä mitä tapahtuu jos madaltaa kesällä tuota kunnolla). Tuo siis on ihan valmis sarja josta joutui köyhtymään vaan 250e joten hintaansa nähden olen kyllä tyytyväinen. Ulostulojen kiinnike tosin murtui irti toisesta ulostulosta ja sitten särisi ikävästi mutta pikku hitsi täppi ja taas on kiinni.
Niin eihän tuosta kakkiksesta saa hiljasta mitenkään, mutta jos nyt noin siihen vakio putkeen vertasin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.5.2005 13:49

jos tähän kakslitrasen alakertaan lähtee tollasta 16v kantta (esim kr/pl tai abf mitä nyt on saatavilla) asentelemaan, niin nuo nokkaremmin pyörät menee vaihtoon eikö vain? ja nehän käy suoraan 16v:stä, apuakselin joutuu vaihtamaan kokonaisuudessaan? miten toi alapyörä?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.5.2005 16:48

Autossa toimii lähes tulkoon kaikki sähköt/valot, paitsi parkit toimii omituisesti: Kun laitat virrat päälle, mutta valokatkaisin on off asennossa palaa vasemmat parkit. Kun taas laitat valokatkasimesta parkit päällee, ei pala yksikään parkki. Kun laitat sitten ajovalot päälle palaa oikeat parkit ja ajovalot.

Onko tutun kuulosta? Releet pitäisi olla oikein... mistä muusta voi johtua, italian parkki piuhaan ei mene virtaa eikä maata... kohta jo vituttaa.

Saako noi parkit toimia silleen, et ne palaa ku vain virrat on päällä eikä valokatkaisimeen olla koskettu?

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 11.5.2005 17:21

Maadotus?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 11.5.2005 18:50

minkäs maadoitusta epäilet?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 12.5.2005 0:54


Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.5.2005 12:47

paljonko tosta 2E koneesta laskee puristukset, jos siihen täräyttää 144mm pitkät veivit ja 16v:n orkkis männät? ja 16v kannen
?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.5.2005 17:02

no niin....

eli 9A jenkki 2.0 16v moottorin puristus korkeus on 30.2 ja euro 1.8 16v:n puristus korkeus on 33.4. ja 2E motin puristus korkeus on 30.9.

mitä toi puristus korkeus niinku ilmottaa?
onko se männän tapin ja männän laen väli vai?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.5.2005 20:41

no niin taas tuli takapakkia, ei onnistunutkaan enää se laippojen leikkaus kaverilla... joten ei oo edelleenkään ilmanputsaria... pitänee mennä romiksia kaiveleen ku rovaniemellä on käymässä tai sitten alkaa ite viritteleen jotain kun ei oikeen tunnu mistään löytyvän semmosta laippaa, joka tulee tohon ilmamääränmittariin ja johon sitten sais jonku kartiofiltsun kiinni :( kele ja sitten vielä pitäs löytää gti:n pikkupuskureiden kiinnikkeet

kaikkea yllä mainittua saa tarjota vaikka privana...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 25.5.2005 18:50

rovaniemellä käydessä tuli ostettua kaikki:
uudet bochilaiset tulpat
jakajan kansi
pyörijä
bochin copper coil tulpanjohdot

pitäs alkaa oleen sytkäpuolellakin kunnon palikkaa :D

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 25.5.2005 20:50

uudet bochilaiset tulpat
Kokeile seuraavalla kerralla NGK:n tulppia, kestävät ainakin itselläni huomattavasti paremmin. Toki kyllä ne Boschitkin vaihtovälin (30tkm) kestävät. Kokemukset siis kolmikärkisistä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 26.5.2005 1:26

juu on noikin kolmikärkiset...

Saijeri
-
Viestit: 84
Liittynyt: 28.7.2003 17:40

ViestiKirjoittaja Saijeri » 26.5.2005 11:16

koskas leimalle?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.6.2005 15:28

juu no niin. alkais oleen etupuskurin kiinnitystä, jarrujen ilmausta ja pientä sisutan osien kiinnittelyä vaille näytille...

EDIT: miten muuten noi vaijeri lootan säädöt suoritetaan?

Samout
-
Viestit: 933
Liittynyt: 23.7.2003 15:09

ViestiKirjoittaja Samout » 18.6.2005 16:07

Ei kai siinä niin hirveästi säätöä ole. Mulla löytyi ainakin kaikki vaihteet ihan helposti.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.6.2005 16:11

niin siis ne on ollu ihan kokonaan irti siitä laatikosta ne vaijerit.
meinaatko ettei tarvis paljoa säädellä?
kyllä mullakin löytyy 1,2,3,4,R muttei vitskaa.... tai no en oo ihan varma...

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 18.6.2005 18:00

Laitappas kuvia koko autosta kun en ainakaan nopeasti selattuna niitä nähny :)!

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 18.6.2005 22:05


jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 18.6.2005 22:24

hieno tuo viereinen...not

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 18.6.2005 22:25

onkos tuo gti-huuli sulla tuossa golffissa?ihan näpäkkä pelihän tuo muutenki on.

Ykkösessä kunnon korisarja ;)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.6.2005 0:51

juu gti-huulihan se...

Vinki
-
Viestit: 270
Liittynyt: 4.11.2004 19:46

ViestiKirjoittaja Vinki » 19.6.2005 2:16

kunnon vanteet alle ja sinkkuvalomaski ;)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.6.2005 1:40

juu noi vanteet ja sinkkuvalo maski on molemmat jo tiedossa...

kävin pikkasen testimässä autoa semmoset n.10km ja hyvin pelas.
ekan 3km lenkin jälkeen rakensin ilmamääränmittarille kiinnikkeen ja asensin laturin paikalleen... ja toisen lenkin jälkeen jätin auton rauhaan, odotteleen parempia aikoja... pitää kattoa jos vaikka huomenna jaksais ilmata jarrut uudelleen...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.6.2005 19:12

kiesus.... %¤##&

ei ilmaannu jarrut ei sitten millään....

no vaihdoin ne nyt sitten niinku ne oikeesti pitäs olla kolmoskorisessa... ei käksänvaijeri alhaalta ja letku ylhäältä...

koitetaan, jos ei nyt ilmaannu niin sitten en oikeen osaa enää sanoa juuta enkä jaata....

pää sylinteri menee sitten vaihtoon, ja sitten tehostaja....

hippi
-
Viestit: 1442
Liittynyt: 22.9.2003 7:57

ViestiKirjoittaja hippi » 20.6.2005 19:14

jos on ollu putket tyhjänä niin ei muuta kuin kovaa pumppaamista =)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.6.2005 19:20

juu jotenki tuntuu et menee aika moiseksi pumppamiseksi jos putket ollu tyhjänä. miten pitäsi toimia? jokaseen satulaan letku ja letkun päähän pullo jossa on jarrunestettä, nipat auki ja pumppaamaan???

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 20.6.2005 20:08

Ovatko takasatulat mallia nämä:

Kuva

...vai uudemmat joissa käsijarruvipstaaki on satulan kupeessa?

Uudemmat Mk3 satulathan eivät sovi Mk2 akseliin kuin ylösalaisin ja ne tulee ilmata oikein päin, kannakkeesta irrotettuna...Siis mikäli sinulla ei vielä ole MK3 taka-akselia...?

Jarrupaineen säädin kannattaa myös varmuuden vuoksi viritellä "kuormattu"-asentoon.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.6.2005 23:29

ei oo noissa aikaan mitään ulospäin näkyvää jousta...
käänsin ne tosiaan "oikeenpäin" ja ilmasin 1 barin paineella kompurasta niin hyvin ilmaantu ja ilmaa tuli aika reilusti putkistosta...
nyt toimii ihan hyvin...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 22.6.2005 3:01

jesh jesh

nyt ois sitten vihdoin ja viimein myös ilmapursari autossa.... :)
testiajo meinasi päättyä tympeästi, kun bensiinit oli vähän vähissä...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.6.2005 21:29

parempia kuvia luvassa, kun kaveri saa ne ladattua koneelle...
ihan jollain muulla kuin digimkameralla otettuja...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.6.2005 17:47

Kuva
1
2
3
4
5

sisusta kuvassa featurinkina saijeri :)

ja muutenkin kiitosta saijerille kameralainasta ja kuvista...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 26.6.2005 23:21

juu nyt ois sitten ihan sinkkuvao maskikin paikaallaan, kuhan sais vaan kameran taas lainaan....

Jii3
-
Viestit: 665
Liittynyt: 20.2.2004 17:22

ViestiKirjoittaja Jii3 » 1.7.2005 13:08

Antsa: Onko tuo sun etuspoikka tämä?
Etuspoileri GTi -89. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 95-21227 56.17

Meinaan vaan ku pitäs polosee huulta saada ni jos tuo sama ku sul nii täytyy tiete tilata :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 2.7.2005 2:25

taitaa se olla tuo :) laita vaan tollanen niin on ainakin sen 8-10cm matalampi KEULASTA


EDIT: unohin mainita että mun autohan meni muutoskatsatuksesta läpitte ihan heittämällä :) mutta vuosikatsastus kusi käsiin ku bensapumppu vuosi pikkasen siitä kotelon kylestä. maanantaina jälkinäyttö :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 6.7.2005 23:17

ja katsastuskin onnistui vihdoin ja viimein...
1100km ajettu ja vikoja ei juuri liiemmälti oo ollu.
renkaiksi tuli 195/50 15" ja vanteiksi bora turbon lakesidet

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2005 9:36

Kuva
1
2
Viimeksi muokannut Antsa, 13.8.2005 12:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

ViestiKirjoittaja AnttiL » 13.8.2005 11:02

siisti ja harkittu kokonaisuus.

kilpijoki
-
Viestit: 4035
Liittynyt: 16.9.2003 12:03

ViestiKirjoittaja kilpijoki » 13.8.2005 11:48

Noi vanteet sopii tohon paremmin kuin nyrkki silmään.

SS
-
Viestit: 8737
Liittynyt: 28.7.2003 11:08

ViestiKirjoittaja SS » 13.8.2005 13:06

Helmat voisi vielä laittaa paikoilleen, nyt ovat vähän orvon oloiset. Muuten ihan siistin näköinen peli.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2005 13:08

g60 kaaret+helmat vois olla ihan kovat. intti vaan haittaa vähän harrastus toimintaa :d

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 13.8.2005 13:27

Enemmän kenttään ja isolasiovet...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2005 13:36

juu kw:n alustan vois ostaa, isolasiovet on kyl käyny mielessä ja luultavasti tuleekin ylimaalauksen yhteydessä. väriksi tulee joko sama tai sitten sama mutta metallinhohdolla tai sitten nimbus grey

jazma
-
Viestit: 296
Liittynyt: 14.8.2003 21:59

ViestiKirjoittaja jazma » 13.8.2005 13:53

Nimbus grey on loistava valinta...;)

juha.
-
Viestit: 1067
Liittynyt: 21.1.2004 12:13

ViestiKirjoittaja juha. » 13.8.2005 16:06

nimbus grey pintaan, vähän tonttiin, pesurit pois, isolasiovet ja pidät noi vanteet niin on aika täydellinen. Näyttää toki jo nyt ihan hyvältä.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 13.8.2005 16:40

1

2

jos jollakin photoshop gurulla on intoa ja aikaa värkkäillä niin hyviä kaksi väri ehdotuksia otetaan vastaan, mieluusti niin et katto ois hopea. myös nimbus grey shoppaus ois kiva

jii_bee
-
Viestit: 2413
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 13.8.2005 22:38

Nimbus-votosoppi ;)
Ja meikäläisen ohjeistus:
Pidä nykyinen väri, enempi tonttiin, pesurit pois, isolasiovet ilman peilejä, levityspalikat taka-akselille.

Helmojakaan et tarvitse kun nostat sivulistat tuohon kantin päälle, siihen missä ne on Geessä/Gti:ssä ja Flairissa.

A Saari
-
Viestit: 483
Liittynyt: 28.7.2003 15:13

ViestiKirjoittaja A Saari » 14.8.2005 0:53

Tais jäähä vähän vaaleaks tuo väri, mutta jotain on silti yritetty :)

Kuva

Jarkko H
-
Viestit: 494
Liittynyt: 26.7.2003 11:57

ViestiKirjoittaja Jarkko H » 14.8.2005 15:15

vanteet istuu todella hyvin.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 25.2.2006 12:54

no niin kaveri pääs leikkaan niitä laippoja(t03exhaust, 8vpakopuoli, 16vpakopuoli yms yms :D) saas nähä mitä tuleee. auto seisonnassa ku meni laatikon stefa :( ja mittarinvaijeriki meni poikki. vähän tämä kokelaskausi häirittee toimintaa...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 20.3.2006 20:54

no niin ja meni sitten laatikko heti paskaksi. perkele
no nyt se on sitten vaihdettu, 1.6 passatista. saas nähä millaset välitykset....

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 21.8.2006 22:18

nonniin ja nyt on sitten kyllästytty tohon omatekosen putken räminään ja paukkeeseen :) *suprise* *suprise*
ja mietin tossa et oisko tällänen ois kova?
vai tää
tossa 16v:n putkistossa voi olla ihan kovat pärinät *thumps up*
mutta nyt haettas hiljasuutta, löytystöhän sitä tosta 8v:n putkistosta?

myös muita hyviä vaihtoehtoja otetaan vastaan....
tosin myös jonnin moinen bujetti raja pitää vetää joten mitä halvempi sitä parempi.
olen myös miettinyt et paljonhan toi vw:n vakioputki maksaa esim pörhön tiskillä?



tässä myös yksi vaihtoehto tällä höystettynä?tai tällä

ps. ton laatikon välitykset on ihan vitun perseestä :p mutta toivottavasti tässä jossain vaiheessa sais aikaan korjata ton gti:n lootan... ja toi putki mikä nyt on alla on muuten ihan ok, mutta pikku kaasulla pörisee, mutta odotappas kun kierrokset kohoaa yli 4000rpm niin ei paljon mitään ääntä :D eli kokoajan sokka pohjassa niin ei kuulu mitään, tosin suomen tieliikenteessä aikamoinen itse murha... ja venttiilivarren kumetkin pitäs vaihtaa:..
pps: taas yks vaihtoehto :D
Viimeksi muokannut Antsa, 21.8.2006 22:58. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 22.8.2006 20:48

noni.
pitäs ostaa eturenkaat ja talvirenkaatki jo kohta...
mietin tässä ku vaihtoehtoiseksi rengaskooksi on merkitty 195/50 15" niin mitä siinä sais käyttää?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 29.8.2006 21:59

herra jumala nääolis käheet

AT
-
Viestit: 26
Liittynyt: 28.1.2006 20:05

ViestiKirjoittaja AT » 29.8.2006 22:46

ootko mistä ostanu noi ristikko umpiot?

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.8.2006 16:49

oisko piritek? en muista enää

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 3.9.2006 22:18

perus käyttöhuoltoja tullu tehtyä.
kuten: venttiilivarren kumit vaihdettu, kannattaa varata aikaa, tupakkia ja käyränokkaset sokkapihdit(näillä se kumi sieltä irtoo prkl)
kuvia jos jaksais ottaa niin muutoksiakin näkisitte... jos sitä vaikka huomenissa..

ps. pitäs varmaan varata aika kattastukseen...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 4.9.2006 15:10

KUVIA
Kuva
1
2
3
4
5

eskimo
-
Viestit: 326
Liittynyt: 20.2.2005 0:40

ViestiKirjoittaja eskimo » 4.9.2006 16:26

Muuten hieno peli, mutta kumia on vaikka toisille vanteille :o

ookoo
-
Viestit: 114
Liittynyt: 20.7.2005 9:14

ViestiKirjoittaja ookoo » 4.9.2006 19:10

Niinpä niin, huono kuva kun on niin korkeat kumit :)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 5.9.2006 12:59

juu juu :)

e: 195/50 15" on todettu lapissa hyväksi rengas kooksi... näki nuilla lampuillakin ajella inarista-sodankylä välin ihan hyvästi, mutta suunnata ne pitää kyl uusiksi...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 24.9.2006 17:49

votexin keskikonsoli viritelty paikalleen. ja ton vakio mankanpaikan voisin peittää esim semmosella vw:n omalla peitelevyllä, jos jollain on semmonen ylimääräsenä niin eikun privaa.

toi jom:min maski ei oikeen sovi kirveelläkään paikalleen, ainakaan noitten ristikkovalojen kans... nippusiteitä, nippusiteitä :D

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 26.9.2006 21:53

talvi lähenee väistämättä. oiskohan noi peltivanteet hopeisina hienot? vai pitäskö vaan puhalluttaa ne ja maalauttaa uudestaan mustaksi?

E: rengas tulee oleen 185/55 r15" nankang viva

p.s. tai sitten vois ostaa tollaset 15" 5x100 mk3 golffin bbs:t. tosin ne taitaa olla aika hanurista, mutta vois ne kyl voittaa noi peltivanteet mennen tullen...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.9.2006 17:21

tuossois tollanen flairin ratti.
mut sieltä puutuu jotain sen töötti-painikkeen ja ratin välistä, kun se tööttipainike ei pysy siinä ratissa kiinni. oisko jollain kuvaa esim puretusta flairin ratista, niin sais jotain kuvaa et mikä hiton palikka se on ?

Petri R.
-
Viestit: 2532
Liittynyt: 23.7.2003 14:19

ViestiKirjoittaja Petri R. » 30.9.2006 10:53

Se originaali peitelevy mankan paikalle maksaa alta 20€ pölhölässä, joskus ostin ku oli votexia kakkiksessa... Tuolla se on autotallissa, en vain ala lähettämään nuin halpoja osia ja ku sitä ei tiedä, vaikka joku kakkis tulis talven mittaan pihaan ;)

Sen Votexin kans saatat huomata ettei mankka mahdu siihen ylempään lokeroon, vaan siihen alempaan. Itellä oli näin, tosin oma kakkis oli '90 jossa oli "lämmityslaitteen röörit keskikonsolin sisällä" jostain syystä isompia/erilaisia ku muissa eikä konsolitkaan käyneet aivan heittämällä ristiin.

JOMin maskin epäsopivuus ei ole yllätys kun muistelen kuinka huonosti JOMin maskilippa aikoinaan sopi paikalleen Kamein vastaavaan verrattuna.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.9.2006 16:34

jeps juu hokasin ettei se siihen ylempään mee ilman puukkoa. joten sen suosiolla siihen alempaan tönäsin. toi on ihan kätevä et mankka on alhaalla. ei tartte kättä nostaa kepiltä :P

niin ja se maski on nyt sitten kiinni nippusiteillä ja niillä vakio klipseillä ja alko istuun ihan nätisti

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 30.9.2006 22:14

tossois auton takakontissa mk3 gtin mittaristo. mitä kaikkea pitää muokata johosarjassa et se pelaa? nimittäin liitin ainakin menee kiinni. muttei toi mittaristo kyl pelaa just yhtään, vinkuu vaan.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 1.10.2006 13:02

ihan oman topikin aukasin aiheesta mk2:seen mk3sen mittaristo
ja talvivanteiksi on luultavasti tulossa noi audi a3:sen 15":set vakkari alut

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 16.10.2006 11:44

no niin taas on asiat menneet etiäppäin.
eli kolmosen mittaristo alkoi pelaamaan ku laitto sen mittaristo-sulaketaulu johdon kolmosesta. tosin kiekkamittari eikä nopeus mittari yllättäen pelaa. ja syykin on selvillä. eli toi kolmosen mittaristo on sähkösellä nopeusmittarilla. miten toi signaali tulee tonne mittaristolle. ja mittaako se maata vasten sitä anturia vai miten . meikä on nimittäin aika nero näissä sähkö hommissa.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 10.1.2007 17:33

prkl. hajos sitte auto noin 100km päähän kotoa -20 pakkasella

no hinattiin kaverin kans kotia, ja tallilla meni noin 5 minsaa ku totesin et hitto puola se on palanu. se semmonen uudemman mallinen puola. onko toi kuin yleistä?


p.s. talvivanteina pyörii muuten a3:sen ne pyöreillä reijillä varustetut vakio vanteet.

Volkkarijermu
-
Viestit: 2953
Liittynyt: 23.7.2003 21:31
Viesti:

ViestiKirjoittaja Volkkarijermu » 26.1.2007 12:27

Lyhyellä veivillä saadaan enemmän vääntöä alakierroksilla, koska veivi on vähemmän aikaa pystyssä/lähes pystyssä saavuttaen nopeammin tehokkaan kulman.

Eikös sitä vääntöö luulis saavan sitten myös korkeemmilla kierroksilla kanssa enemmän?

Juice
ffp jäsen
Viestit: 5700
Liittynyt: 16.7.2003 22:51

ViestiKirjoittaja Juice » 26.1.2007 12:42

se semmonen uudemman mallinen puola. onko toi kuin yleistä?

Erittäin yleistä.

Migu
-
Viestit: 1412
Liittynyt: 24.7.2003 20:41

ViestiKirjoittaja Migu » 26.1.2007 12:48

rengas tulee oleen 185/55 r15" nankang viva


Anteeks mitkä? Mistä oot tollaset Taivaninkumit löytäny ja pysyykö noilla muka lavullaki? :)
Komia kakkis, ei kaipaa mun mielestä isolasiovia. Erottuupahan paremmin massasta.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 15.2.2007 17:51

jep tollaset kumet siinä on alla. ihan mukavasti ne pitää kuitenki, jopa yllättävän hyvin odotuksiin nähden...

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.3.2007 14:43

no niin termari vaihdettu kuin myös lämppärin kenno. molemmat aika kyrväkkäissä paikoissa. varsinkin toi kenno. ja termari myös ku on toi ohjustehostaja. bilsteinin alusta tulee tänäpäivänä.

kysymys. miten tommonen marteliuksen putki niinku oli tuolla myynti palstalla myynnissä, niin siis miten se pörisee.. alkaa jo kohta ärsytään...

Hannu_H
-
Viestit: 992
Liittynyt: 24.7.2003 19:03

ViestiKirjoittaja Hannu_H » 19.3.2007 18:11

Mörisee, pörisee ja räpättää niin paljon ettei sellaista kuuntele pirukaan.

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.3.2007 19:09

Ei ainakaan 16v:ssä ollu mun mielestä pahat mökät vaikka siinä oli Marteliuksen 2,5" hormi, tosin oliha siinä 3 vaimennintaki. Tyhjiksellä ehkä pöristeli vähän mut ei se nyt mikää mahoton ollu pitemmässä ajossakaan, enempi vitutti se tiheä loota :)

Niin kyllä se Antsa hiljasempi putkisto on mitä sulla, ainaki sillä perusteella mitä tuolla sodankylässä sitä kuuli ;)

En tosin tiiä nuista 8v tarkotetuista putkista ruukaako ne pitää mekkalaa..

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.3.2007 19:14

no toi mikä tuolla ois myynnissä ois 2" ja tosiaan 3 vaimentimella.

toi mikä mulla on 2,5" ja kaksi/kolmen en nyt tarkkaan muista täysin läpivirtaavilla pöntöillä. tosiaan ei mullakaan muuten vituittais, mutta lootana on toi 1.6:sen passatin niin 3500rpm/110km/h about 100db ja on matalaa semmosta oikeen rasittavaa volinaa... jos haluu et se loppuu pitää laskea kierrokset sinne 2000-2500 rpm jolloin nopeus about 80km/h ja eipä semmosta vauhtia vaan jaksa ajaa...

Jak3
-
Viestit: 2766
Liittynyt: 16.8.2004 8:39

ViestiKirjoittaja Jak3 » 19.3.2007 19:30

Juu no oliha siinä mulla peltisatsikin ja putsarikotelo leikelty että varmasti lähti imuääntä, muistaakseni kolmeen tonniin saakka mökä kuulu konehuoneesta ja siitä ylöspäin putkesta :)

Ei tuo Martelius putki tosiaankaa ole niitä hiljasimpia, jos kovemmilla kierroksilla ajelee. tuosa mk1:ssä on kans peltisatsi ja 2" putki 2 vakiopöntöillä niin tuppaa seki kumisee sisälle kun ajelee hiukka lujempaa (120 vauhissa 3500rpm)

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 19.3.2007 22:02

joo tossa äsken työnsin tänne sodikseen, niin hokasin et se oli just toi 3500rpm @ 12o km/h

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 23.3.2007 19:44

voisin luopua kakkiksesta. jos saan sen myytyä sopivaan hintaan. ei muuta ku tarjouksia privalla.

Antsa
-
Viestit: 1420
Liittynyt: 4.10.2003 22:27

ViestiKirjoittaja Antsa » 28.6.2009 4:28

Päivitellääns tätäki välistä...

myin auton kaverille, joka on myös volkkari miehiä.
2E koneella ajeettiin minun kaverin toimesta yhteensä 100 000km
tilalle tuli ABF, josta noin 5000km tekniikanvaihdon jälkeen kilahti alapään kiila joka rikkoi sitten myös kaikki imuvenat ja nokkapyörän kiilan.
tilanne korjaattin KR:n kannella ja samalla lyötiin peltisarja ku sattu oleen hyllyssä.

kysymys kuuluukin, että kummat nokat ois paremmat KR:n vai ABF:n?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa