Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja jonttuh » 1.4.2018 15:07

Ostin Keväällä 2017 tutulta todella hyvä korisen golfin itselle talteen kun hän oli sitä hävittämässä, auto on aina säilytetty lämpimässä tallissa ja kotelosuojakset/ruostesuojaukset tehty ajallaan
minulle tullessa mittarissa oli 225tkm
moottorina oli 1.3i 4pykäläisellä vaihteistolla.
Kuva

muutama tunti painepesurin kanssa touhusin niin sai siitä suuriinpiirtein puhtaan

Kuva
Kuva

hyllyssä olikin valmiina autoon vanteet ja korkeussäädettävä alustasarja, sain halvalla niin piti ostaa :D
Kuva
Kuva

Haaveissa oli päivitellä kunnon jarrut jokakulmaan ja mahdollisesti 1,9tdi pumppari moottori, mutta nettivaraosaa tutkittuani ajelin Hankoon trailerin kanssa, sieltä löytyy erittäin edullisesti tämä

Kuva
Kuva

kolmosen kanssakin meni noin kolme tuntia painepesurin kanssa niin näki mitä tuli ostettua

Kuva
Kuva

kolmonen oli tullessaan käyntihäiriöinen ja vika oli oletettavasti immossa, tutkin asiaa hallilla hetken aikaa, A: immoahan tässä ei ole ja B: myyjä esitteli minulle lisävaruste hälyttimen purkkia ja startin heräte kiertää sen kautta, virtalukolta suora heräte startille ja auto käymään.
Tekniikka oli siis täysin ehjä ja hyväkuntoinen.
Siitä se mopo sitten lipsahti keulille ja kolmosesta kaikki irti mitä tarvitaan,
Akselistot hiekkapuhallukseen ja pulverimaalaukseen
pienemmät osat sitruunahappokylpyyn.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitruunahappo on kyllä hyvä aine! nämä oli viikonlopun yli 10% liuoksessa
Kuva

Moottorin ja vaihteiston pesin vielä kertaalleen kunnolla, jonka jälkeen vaihdoin uudet suojakumit vetareille ja raidetankoihin ,
uusi jakopää, tulpat, öljyt, suodattimet,
vaihdoin varuiksi uuden startin ja laturinkin
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

akselit sain pulverista takaisin, hain kaikki uudet nivelet, puslat yms. Ja kasailin jarrut, navat yms. paikalleen
sitruunahapotetut osat ovat siis pesty lämpimällä vedellä, pohjamaalattu ja pintamaalattu kuumankesto hopeaksi.
Kolmos Golfista siirtyis siis myös tehostettu ohjaus tuohon kakkikseen.
Kakkiksessa ei ollut vakaajia ollenkaan joten nekin tuli tuosta kolmosesta, eteen 20mm tanko ja takana se on ilmeisesti sama kaikissa missä se on.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten oli aika purkaa tuo kakkis osiin ja tumpata uudet osat paikalleen, kaikkihan käy kolmosesta bolt on joten koko homma oli ohi kahdessa illassa ja auto taas käyntikuntoinen
eroavaisuuksia akselien osalta taitaa olla vain takana erillainen jarrupaineen säätimen kiinnitys sekä taka-akselin leveys ja etutukivarsien leveys, raide väli levenee MK3 osilla siis noin 30mm edessä ja takana

vanhat pois:
Kuva
Kuva

konehuoneen pesu
Kuva

sopivat kannattimet käyttöön :D :D
Kuva

uusi paikallaan
Kuva
Kuva

keula takaisin paikelleen, vaihdoin uuden keskikoon syylärin mutta pitää varmaan päivittää tuohon suurimpaan malliin, käy melko lämpöisenä kesällä koska flekti pyörii aika ahkerasti
Kuva

vanhan tehostajan vaihdoin 9" malliin ja samalla 22,2mm pääsylinteri, jarruiksi tuli siis nuo kolmosen isot levyt ja satulat
Kuva
Kuva

vanteiksi ostin tuollaiset tt audin speedlinet koska jako muuttui samalla 5x100
Kuva

johtosarja oli helppo tehdä koska ovat korin kanssa erilliset molemmissa, etsin vain brittifoorumilta sulakerasian kytkikset ja liitin kaikki orkkis paikoileen
siivosin vain turhat pois ja sukitin sen uusiksi, samalla koitin siivoilla konehuoneen kaikki sähköt hieman siistimmäksi
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

pakoputken tein motonetin osista mutta on vielä hieman turhan kova ääninen, kokoa on 2" ja on kahdella vaimentimella mutta täytyisi hieman vielä modata jotta saa äänimaailman miellyttävämmäksi
Kuva
Kuva

leimalla kävin ja katsurilla ei ollut mitään huomauttamista, vertailu autona käytettiin GTI kr mallia.
kuukauden ajelin ja päätin alkaa myllyttämään maalipintaa siitä mutta kyllä tämä uutta maalia kaipaisi, sepä on siis seuraavana to do listalla

pientä aloittelua schollin s3+ ja lampaan villalla
Kuva

kyllä sieltä jonkunlainen kiilto löytyy
Kuva

Kuva
Kuva

tässä ensihätään pientä kertomusta, joka välissä en muistanut kuvia ottaa mutta yritetty on.
Onkos mielipiteitä isoista puskureista? tekisi mieli hankkia
Risut ja ruusut on enemmän kuin tervetulleita

Joonas
Viimeksi muokannut jonttuh 2.4.2018 18:56, yhteensä muokattu 1 kertaa.

J`ni
-
Viestit: 498
Liittynyt: 24.7.2008 18:13
Auto: Polo 6R '10 // Jetta mk2 '86

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja J`ni » 1.4.2018 18:11

Oikein maukas "pikkuprojekti", itselle toimii pikkupuskureillakin. :)

getari16vee
-
Viestit: 148
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.4.2018 17:50

Hienolta kyllä näyttää. Aika kivuton projekti varmaan kun ei tarvitse koria alkaa parsimaan ensin kasaan...

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja jonttuh » 2.4.2018 18:17

getari16vee kirjoitti:Hienolta kyllä näyttää. Aika kivuton projekti varmaan kun ei tarvitse koria alkaa parsimaan ensin kasaan...


Joo kyllä se kovasti helpottaa asiaa kun ei tarvitse ruostehommiin ruveta ensimmäisenä.

Kovasti mietityttää kun haluaisin jotain lippavanteita sovitella alle mutta kun tuo taka-akseli on leveämpi ja etu tukivarret ovat leveämmät,
Hankaloittaa riittävästi 9" leveiden vanteiden löytämistä sopivalla offsetillä..
Taka-akseli on siis ulkomuistista noin 30mm leveämpi ja edessessä tukivarret 20mm puoli leveämpi.

Sebastian
-
Viestit: 8538
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja Sebastian » 2.4.2018 18:56

Laitat kolmosen akselin hilppeet kakkiksen akseliin. Plug&pray.
Paineensäädöllekin taisi olla kiinnikkeet valmiina.
Ainoan minkä menetät on vakaaja mutta onko suuri merkitys tämmösessä.

Edessä taitaa olla vaihdettava kakkiksen tukivarret,navat(?),vetarit(?)

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja jonttuh » 2.4.2018 19:03

Sebastian kirjoitti:Laitat kolmosen akselin hilppeet kakkiksen akseliin. Plug&pray.
Paineensäädöllekin taisi olla kiinnikkeet valmiina.
Ainoan minkä menetät on vakaaja mutta onko suuri merkitys tämmösessä.

Edessä taitaa olla vaihdettava kakkiksen tukivarret,navat(?),vetarit(?)


Leimamies taitaa olla ainoa kuka on takavakaajaa vailla, mutta sitäkään ei lue missään lapuissa että sellainen on, niin paljoa en radalla hankaa että taakse kaipaisin vakaajaa ajollisessa mielessä.

pitäisi kokeilla noita kakkiksen tukivarsia paikalleen niin näkisi mitä vetarit siihen sanoo, liikkumatilaa vetareilla on sisäpään maljassa mutta en tiedä pohjaako lyhyemmällä tukivarrella, pitäisi ottaa jousi pois iskarista ja kasata kakkiksen tukivarrella niin näkisi että pohjaako se.

Naxxu
-
Viestit: 225
Liittynyt: 28.7.2003 16:58
Auto: G4 variant TDI -01, LT-35 TDI -97

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja Naxxu » 1.5.2018 17:55

Ei nyt ole kokemusta noista navoista, mutta jos vain ulkopään vetarin poori sopii joko suoraan napaan tai sitten vetariin, niin silloin siihen vois laittaa kakkiksen 1,8 bensan tai turbodieselin vetarit suoraa niiden kakkiksen tukivarsien kanssa kun niissä on 100milliset sisäpäät ja ne sopii heittämällä myös tuohon 02A laatikkoon

jonttuh
-
Viestit: 76
Liittynyt: 29.3.2007 14:54

Re: Golf Mk2 1.3 manhattan->ABF

ViestiKirjoittaja jonttuh » 11.11.2018 21:40

Tämä vaihtoi omistajaa, jatkaa elämäänsä alavudella.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

© since 2000 - ffp