Golf mk2 1.3 < 1.8t

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 9.10.2017 19:07

Tämmönen projekti olis tarkotus toteutella tieliikenteeseen..

2.0l muumipassatti purettu josta saatu alustan osia sekä 02a vaihdelaatikko+muut tarvittavat hilppeet.

Mitäs ootte mieltä, Täytyykö tohon nyt laittaa abs jarrut ja jarrupaineensäädin(alb) kun sitäkään ei näköjään ole vakiona.

Jos jollain lojuu 1.8t auto nurkissa tekniikan luovuttajaksi (halvalla) ni saa laittaa viestiä
Liitteet
IMG_20170923_151216.jpg
IMG_20170923_151216.jpg (3.27 MiB) Katsottu 7871 kertaa

Sebastian
-
Viestit: 8484
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.10.2017 8:28

Säädin joo, ABS ei.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1512
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja samza » 10.10.2017 8:59

Mitä alustan osia ajattelit passatista hyödyntää?

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.10.2017 17:49

samza kirjoitti:Mitä alustan osia ajattelit passatista hyödyntää?


Takajarrut ja etunavat sekä mahdollisesti etujarrusatulat kun ne saa ilmeisesti toimimaan 280mm levyjen kanssa mutta katotaan nyt jos löytyisi järkevästi koko setti(levyt, palat,raudat ja satulat)

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.10.2017 17:52

Sebastian kirjoitti:Säädin joo, ABS ei.


Okei no se nyt ei mikään mahdoton homma ole kun tossa pasuunan takaakselissa se näyttääisi olevan.. Riittäisiköhän se jos sinne laittaisi jonkun muun jolla säätää takajarrupainetta? Joissain fordeissa oon nähnyt semmosia patruukoita jarruputkessa niin esim semmosia?

Sebastian
-
Viestit: 8484
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.10.2017 14:42

Sen verran kommentoin ostoilmoitusta että apurunkoa ei tarvi vaihtaa ellet ihan välttämättä halua niitä takimmaisia kiinnikkeitä käyttää. Itsellä G60 on ihan normi apurungolla.

Jos välttämätä sen haluat vaihtaa niin mk3 löytyy sellainen. Vaatii silloin myös mk3 koneen kannattimet.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 12.10.2017 18:04

Sebastian kirjoitti:Sen verran kommentoin ostoilmoitusta että apurunkoa ei tarvi vaihtaa ellet ihan välttämättä halua niitä takimmaisia kiinnikkeitä käyttää. Itsellä G60 on ihan normi apurungolla.

Jos välttämätä sen haluat vaihtaa niin mk3 löytyy sellainen. Vaatii silloin myös mk3 koneen kannattimet.



Käykös se g60 paksu vakaaja ihan tohon normaaliin apurunkoon jossa ei vakaajaa alunperin ole?

Ande
-
Viestit: 186
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Ande » 12.10.2017 20:12

Ja passatistahan käy taka-akselikin suoraa jos ei haittaa et renkaat tulee vähä ulommas. Muistaakseni 20mm leveempi kokonaisuudessaa passatin akseli kuin golffin. Toki olettaen et passatin akselis ois vakaaja ja levyt..

^^BeBe
-
Viestit: 479
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 12.10.2017 20:21

Miksi vertailumallina on G60? Saahan 140hp GTInkin tilalle vaihtaa 150hp 1.8t. Toki jarrut nyt kantsii vaihtaa vähän fiksumpiin, mutta vakaajasta ja apurungosta turha ottaa paineita?

Sebastian
-
Viestit: 8484
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Sebastian » 12.10.2017 22:54

Siksi koska G60 ainut missä jarrut/alusta riittää 1.8t:n 150hv:lle.

KR pannuinen GTi on vain 139hv.

Normi apurunkoon menee 21mm vakaaja, se kun on periaatteessa kiinni vasta siellä apurungon ”takana”. Helat ja puslat tietenkin oikeanlaiset laittaa. Ei mitään rakettitiedettä.

^^BeBe
-
Viestit: 479
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 12.10.2017 23:50

139+20% ??

139/100=1.39. 1.39x20=27,8. 139+27,8=166,8
166,8<150

http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... aarays.pdf

En ihan usko tuota että aina on oltava se tehokkain vertailumoottori. Koska jos tuota tekstiä tulkitsee juuri niin. Niin silloin pitäisi sen vierasmoottorin olla tehokkaampi kuin PG ;)
Moottorin vaihto tehottomampaan on sallittua vain verraten alkuperäiseen.. ei vertailumoottoriin. Nönnönööö. Edelleen ehkä paras ohje näihin on käydä katsurin kanssa asia läpi. Kirjata ylös vaatimukset ja tehdä niillä. (Pyytää vaikka konttorin leima lappuun, niin ei ole heillä muistin varassa) Nehän sen asian tulkitsee ja trafia ei kiinnosta yhtään.

Sebastian
-
Viestit: 8484
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.10.2017 9:38

Vanhassa ohjeessa +20% koskee mallisarjan tehokkainta moottoria(=jarruja) enkä kyllä huomaa tuossa uudessa määräyksessä että se olisi muuttunut koskemaan haluamaansa moottoria?

Muutenhan voisin sinun kaavalla leimata G60 moottorin käyttäen KR jarruja vertailumallina. Kyllä ne sinne ihan Geen jarrut vaati.

Mutta kuten aina, kannattaa kysyä konttorilta.

Itse laittasin joka tapauksessa vähintään Geen jarrut, saa vaikka sen 180hv koneen leimattua jos löytyy.

Tero-75
-
Viestit: 109
Liittynyt: 28.3.2010 21:25
Auto: Seat Toledo 1.6 SE 100 -98

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Tero-75 » 13.10.2017 10:44

Kyllä minullekin on vielä tänä vuonna annettu konttorilta ohje, jonka mukaan konetta isompaan/tehokkaampaan vaihdettaessa vertailukohteen käytetään aina mallisarja isointa/tehokainta konetta, vaikka vaihdettava tekniikka sijoittuisikin kooltaan tai tehoiltaan johonkin alkuperäisen ja tehokkkkaimman välimaaastoon.
Kannattaa tosiaan varmistaa asia konttorilta.

^^BeBe
-
Viestit: 479
Liittynyt: 31.8.2009 22:15
Auto: C5 2.5tdiq, golf gti, golf mk1 ss1400, t3 syncro

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 13.10.2017 11:53

Jännä jos näin tosiaan on. Passat 3B(g) jos haluat laittaa nelikkoon 1.8t 132kw vieras moottorin. (Ei ole passateissa) Mallisarjaan käy 110 ja 125kw. Pakko siis asentaa W8 alusta vaikka 2.5l tdi on saman tehoinen ja painavampi. Myös 2.8 on tehokkaampi ja painavampi.

Sebastian
-
Viestit: 8484
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Sebastian » 13.10.2017 12:02

Jos Paskattiin laitat 132kW koneen on alustan vastattava vähintään vastaavan tehoista mallisarjassa. Eli näyttäisi 2.8 V6 142kW olevan lähin sopiva pikaisella vilkaisulla.

3BG:ssä näyttäs riittävän 2.5TDi 132kW. Jos 3B ja BG luetaan samaan mallisarjaan niin silloinhan B:hen riittää kans tämä vertailuun.

Tietenkin jos vaihdan 1.3 kakkikseen neloskoppasen 1.8 125hv moottorin niin silloin siinä riittää KR vertailumallina ja KR:n jarrut. Itseasiassa riittää PL 129hv.
Mutta jos laitat sinne 140hv-197hv niin vertailumallina tulee käyttää G60.

Meneepäs ohi alkuperäisen aiheen.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 1.1.2018 15:30

Noniin nyt on vähä ideat muuttunut!
Eli etukelkka jossa 21mm vakaaja sekä takaakseli jossa myös vakaaja tulee vr6 mk3 golffista ja jarrut tulee audi a4 1.8t vm95 eli muuttuu jako samalla 5pulttiseksi:) moottorikin löyty kun tuli ostettua 1.8t audi a4 siihen ajattelin laittaa ton 2.0l passatin vauhtiksen/kytkimen kun näytti sopivan sekä kytkimessä samat pinta-alat kun tossa 1.8t vakiossa.. Moottorinohjaus on ajateltu laittaa atecu kun sitä tossa kavereillakin on ja todettu toimivaksi. Nyt täytyisi turbo metsästää kun koneen mukana tullut(gt2560r) osottautui ihan väljäksi sekä siivet kärsineet niin ei korjausarjakaan auta...

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 1.1.2018 15:39

Moottorit tulikin jo irrroteltua välipäivinä audista sekä golffista.. passatista(2.0l) tuli vielä otettua öljynsuodatin jalka joka on vähän paremmassa asennossa eikä ole laatikon korvakkeen edessä sekä otettu samalla jäähdytysneste lauhdutin välistä pois.
Liitteet
IMG_20171231_195144.jpg
IMG_20171231_195144.jpg (2.74 MiB) Katsottu 6259 kertaa
IMG_20171231_171246.jpg
IMG_20171231_171246.jpg (2.91 MiB) Katsottu 6259 kertaa
IMG_20171213_203050.jpg
IMG_20171213_203050.jpg (2.34 MiB) Katsottu 6259 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 1.1.2018 15:44

Koneenkorvakkeetkin saadaan tosta passatin 2.0l kun näyttää lohko olevan sama kun tossa 1.8t eli ei niitäkään tarvitse itse ruveta tekeen tai metsästään jostain.
Liitteet
IMG-20171231-WA0002.jpeg
IMG-20171231-WA0002.jpeg (928.92 KiB) Katsottu 6257 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 1.1.2018 15:46

Läjäpäin alustan osia sekä muita ruosteisia rautoja projektista lähdössä alkuviikosta hiekkapuhalluksen kautta maalaukseen niin saa sitten kiiltäviä pulttailla kiinni.
Liitteet
IMG_20171231_195958.jpg
IMG_20171231_195958.jpg (2.45 MiB) Katsottu 6255 kertaa

Dona
-
Viestit: 1661
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Dona » 1.1.2018 21:49

Anna öljynjäähdyttimen olla paikallaan. Täysin turhaa hommaa laittaa jälkiasennus kennoa, kun orkkis on toimivaksi todettu.

Heikki J.
admin
Viestit: 8227
Liittynyt: 16.7.2003 19:59
Auto: Scirocco mk3, Eos TFSI, A6 4F, Jetta mk2, ffp cup Golf GTI x 2, Audi 100 C1, kupla, junakeula
Viesti:

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Heikki J. » 1.1.2018 21:50

Asiallista!

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 4.1.2018 19:19

Dona kirjoitti:Anna öljynjäähdyttimen olla paikallaan. Täysin turhaa hommaa laittaa jälkiasennus kennoa, kun orkkis on toimivaksi todettu.


Joo kyllä se varmaan laitetaan vielä takaisin, kuvassa vaan mallailua kun ei ollut tietoa että tuo 2.0 lohkon on sama kun tossa 1.8t

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 4.1.2018 19:33

Jaahas passatista saatu polkimet ja muut hilppeet sopiin golffiin että saadaan nestekytkin vaijerin tilalle, todella helposti kyllä meni paikalleen:) tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.
Liitteet
IMG_20180102_202221.jpg
IMG_20180102_202221.jpg (2.65 MiB) Katsottu 5988 kertaa
IMG_20180102_204429.jpg
IMG_20180102_204429.jpg (2.71 MiB) Katsottu 5988 kertaa
IMG_20180102_204332.jpg
IMG_20180102_204332.jpg (2.42 MiB) Katsottu 5988 kertaa
IMG_20180102_201729.jpg
IMG_20180102_201729.jpg (2.29 MiB) Katsottu 5988 kertaa
IMG_20180102_201721.jpg
IMG_20180102_201721.jpg (2.66 MiB) Katsottu 5988 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 4.1.2018 19:40

02a vaihteiston vaihdevivustokin meni melko kivuttomasti vanhan tilalle, kiinnityksiä joutu hieman muuttaan mutta riittävän tukeva kyllä tuli. 1 pultilla etupuolelta ja takaa kahdella pultilla
Liitteet
IMG_20180102_201831.jpg
IMG_20180102_201831.jpg (2.21 MiB) Katsottu 5983 kertaa
IMG_20180102_201806.jpg
IMG_20180102_201806.jpg (2.47 MiB) Katsottu 5983 kertaa
IMG_20180102_202201.jpg
IMG_20180102_202201.jpg (2.55 MiB) Katsottu 5983 kertaa

jii_bee
-
Viestit: 2363
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.1.2018 20:07

tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.

Poljinasetelma ja tehostin ovat ilmeisesti Pasuunasta jossa on ABS:t..?
Jos aioit laittaa ABS:ttömän pääsylinterin, joudut vaihtamaan tehostimen 1.8 Kakkiksen tai ABS:ttömän 88-96 Passatin 9" tehostimeen.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 5.1.2018 20:40

jii_bee kirjoitti:
tehostinsäiliö on aika reilusti isompi kun tuo vakio:D vanha oli niin ruostunut että päätettii jättää tuo passatin jos vaan mahtuu oleen.. Iso pääsylkky täytyy vielä tilata niin pääsee jarrulinjoja veteleen.

Poljinasetelma ja tehostin ovat ilmeisesti Pasuunasta jossa on ABS:t..?
Jos aioit laittaa ABS:ttömän pääsylinterin, joudut vaihtamaan tehostimen 1.8 Kakkiksen tai ABS:ttömän 88-96 Passatin 9" tehostimeen.


No joo tuli kanssa itse huomattua sama että pinnapultit on eri kohdissa:D.. Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...

jii_bee
-
Viestit: 2363
Liittynyt: 19.8.2003 21:00
Auto: Kakkosia, kolmosia, Tölkkejä ja facelift-Muumeja

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja jii_bee » 5.1.2018 22:28

Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...

1.3 ja 1.6 tehostin on pienempi 7".
Ison pääsylinterin kanssa tulee käyttää 9" tehostinta joka löytyy jopa 1.8 kaasari-Kakkiksesta. 88-96 Passateista löytyy sama tehostin.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 6.1.2018 14:16

jii_bee kirjoitti:
Täytyy laittaa vanha takasin tai keksiä parempi kuntonen jostain...

1.3 ja 1.6 tehostin on pienempi 7".
Ison pääsylinterin kanssa tulee käyttää 9" tehostinta joka löytyy jopa 1.8 kaasari-Kakkiksesta. 88-96 Passateista löytyy sama tehostin.


Joo okei en tommosta ajatellutkaan, täytyy 9"metsästää jostain..

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.1.2018 21:09

Noniii saatiin 9" jarrutehostin laitettua! Kiitos foorumilaisen jolla semmonen loju ylimääräisenä:)
Liitteet
IMG_20180110_181752.jpg
IMG_20180110_181752.jpg (2.59 MiB) Katsottu 5581 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.1.2018 21:15

2.0 8v pasuunasta laitettii vauhtipyörä ja uus vakio kytkin, kokeillaan tällä setupilla ny aluksi ainakin:)
Liitteet
IMG_20180110_194448.jpg
IMG_20180110_194448.jpg (2.75 MiB) Katsottu 5579 kertaa
IMG_20180110_181744.jpg
IMG_20180110_181744.jpg (2.24 MiB) Katsottu 5579 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.1.2018 21:20

Huomattu myös että kaikki apulaitteet on vaihdettava kun ei mahdu oleen ja myös imusarja vaihdettava toisenlaiseen suosiolla.. :D no passatistahan ne sirommat apulaitteet onneks saa mutta siitä jäi edelliselle omistajalle laturi ja laturin jalka joten ne on metsästettävä jostain..
Liitteet
IMG_20180110_204126.jpg
IMG_20180110_204126.jpg (2.27 MiB) Katsottu 5575 kertaa
IMG_20180110_194440.jpg
IMG_20180110_194440.jpg (2.47 MiB) Katsottu 5575 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 10.1.2018 21:23

Sattusko joku tampereen seudulta hiekkapuhalteleen halvalla? Olis noi golffin alustan osat hiekkaa vailla kun vaki puhaltaja on hukkunut johonkin:D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1512
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja samza » 10.1.2018 22:11

En huomannut että millä turbolla meinasit kasata?
Tutunnäköistä puuhastelua , jatka samaan malliin :)

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 11.1.2018 11:14

samza kirjoitti:En huomannut että millä turbolla meinasit kasata?
Tutunnäköistä puuhastelua , jatka samaan malliin :)


Ei oo vielä tietoo kun ahdin on etsinnän alla:) oli paikallaan gt2560 mutta nii loppu ettei kannata käyttää..

Dona
-
Viestit: 1661
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Dona » 11.1.2018 16:23

Tohon ei oikeestaan käy kuin gti golffin tai ekojen a3 audien imusarjat. AGU moottorista. Suosittelisin hommaamaan sen imusarjan ensin ja sitten pilkkomaan vanhan laturinkannakkeen sopivaks. Tuota konetta ei ole ollut kuin pitkittäismoottoreissa eikä niiden kannakkeet sulle käy. Ja minkään poikittaiskoneen kiinnikkeet ei istu tuohon lohkoon.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 11.1.2018 18:51

Dona kirjoitti:Tohon ei oikeestaan käy kuin gti golffin tai ekojen a3 audien imusarjat. AGU moottorista. Suosittelisin hommaamaan sen imusarjan ensin ja sitten pilkkomaan vanhan laturinkannakkeen sopivaks. Tuota konetta ei ole ollut kuin pitkittäismoottoreissa eikä niiden kannakkeet sulle käy. Ja minkään poikittaiskoneen kiinnikkeet ei istu tuohon lohkoon.


Joo imusarja etsitään ja ostetaan heti kun löytyy sopiva.. Audin ohjaustehostin pumppu ei mahdu olemaan, Ottaa golffissa eturunkoon kiinni niin siksi koitan jos saisi tosta passatin 2.0 koneesta sen sopiin. On paljon paremmassa asennossa ja puolet pienempi kun audin tehostin

clust
-
Viestit: 105
Liittynyt: 8.7.2008 19:10
Auto: HSL matkakortti, Golf mk2 1.8T

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja clust » 15.1.2018 10:31

Omaan AEB-kakkiseen laittelin ainakin ilmastoimattomista kolmoskopan 1.8-/2.0-koneista löytyvän laturinkannakkeen kuvassa näkyvine hilppeineen. Nämä sopivat pulttaamalla paikoilleen.

Kuva

Osanumerot löytyvät täältä (ylempi kuva):

http://www.oemepc.com/vw/part_single/ca ... 708/lang/e

Edellisten lisäksi tarvitsee kampiakselin hihnapyörän moniurahihnalle osanumerolla 037105243A, josta pitää sorvata alapuolelta 6mm pois, jotta offsetin saa kohdalleen tuossa paketissa. Tuotakin on ollut kolmoskopan 2.0-moottoreissa.

Ohjaustehostimen pumppu kannakkeineen sopii suoraan kakkiksesta ja mulla on siinä ja kampiakselilla muistikuvieni mukaan kakkiksen omat kiilahihnapyörät.
Viimeksi muokannut clust 18.3.2018 11:07, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 6.3.2018 17:43

Jahas sitä oltas imusarja poikittaiskoneesta löydetty ja laturinjalka haettii mk3 1.8 golffista sekä laturi ja passatin kampiakselin hihnapyörästä otettii sorvissa muutama milli pois että saatii hihnapyörät samalle tasolle.
Liitteet
IMG_20180227_195412.jpg
IMG_20180227_195412.jpg (2.93 MiB) Katsottu 4194 kertaa
IMG_20180227_195419.jpg
IMG_20180227_195419.jpg (2.81 MiB) Katsottu 4196 kertaa
Viimeksi muokannut Vipe123 6.3.2018 17:46, yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 6.3.2018 17:45

Alustan osat ym muuta pientä tuli puhalluksesta/maalauksesta pirkkalasta haapaselta.. On se nättiä sitten asennella kiiltäviä osia paikalleen:)
Liitteet
IMG_20180306_173713.jpg
IMG_20180306_173713.jpg (2.64 MiB) Katsottu 4195 kertaa
IMG_20180306_173707.jpg
IMG_20180306_173707.jpg (2.7 MiB) Katsottu 4195 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 17.3.2018 1:47

Kaikki remmit uusittu moottoriin ja vähä kelkkaa sekä etupalkkia kiinni niin pääsi sovittaan miltä se moottori sielä nokalla näyttää.. Yllättävän paljon on kyllä tilaa joka suunnalla:)
Liitteet
IMG_20180317_013709.jpg
IMG_20180317_013709.jpg (2.72 MiB) Katsottu 3457 kertaa
IMG_20180317_013658.jpg
IMG_20180317_013658.jpg (2.75 MiB) Katsottu 3457 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 19.3.2018 21:10

Jaha taas pitkästä aikaa kerenny tallille vähä puuhaileen.. Onkohan mulla väärät moottorin kumit vai mikä on kun näyttää siltä että imusarja ottaa nokkapeltiin kiinni :D. Onko matalempaa tota etukumia olemassa vai miten tästä on selvitty?
Liitteet
IMG_20180319_203755.jpg
IMG_20180319_203755.jpg (2.51 MiB) Katsottu 3272 kertaa
IMG_20180319_203820.jpg
IMG_20180319_203820.jpg (2.58 MiB) Katsottu 3273 kertaa
IMG_20180319_203827.jpg
IMG_20180319_203827.jpg (1.96 MiB) Katsottu 3273 kertaa
IMG_20180317_013709.jpg
IMG_20180317_013709.jpg (2.72 MiB) Katsottu 3273 kertaa
IMG_20180319_203807.jpg
IMG_20180319_203807.jpg (2.41 MiB) Katsottu 3273 kertaa

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 19.3.2018 21:18

Sitten vähän vesiletku asiaa, mihin paisuntasäiliön pohjasta lähtevä letku olis fiksuinta laittaa?
Kerron nyt miten on ollut ajatus laittaa muut letkut:
Vesipumpulta>öljylauhduttimelle>sisäkennolle>kannenpäähän.
Termostaatilta joka on vesipumpussa>syylärin alanurkkaa>syylärin yläreunasta>kannenpäähän.
Syylärin nurkassa olis paikka paisuntasäiliön pikkuletkulle.
Ja turbon vesikierto otetaan pois käytöstä.
Liitteet
IMG_20180319_204106.jpg
IMG_20180319_204106.jpg (2.39 MiB) Katsottu 3267 kertaa
IMG_20180319_204044.jpg
IMG_20180319_204044.jpg (2.57 MiB) Katsottu 3267 kertaa
IMG_20180319_204059.jpg
IMG_20180319_204059.jpg (2.25 MiB) Katsottu 3267 kertaa

Ande
-
Viestit: 186
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Ande » 20.3.2018 16:09

Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..

Kannenpäähän varmaa löytyis poikittais koneista vähän fiksumpi lähtö ku toi siun nykynen.. itellää lähtee suoraa etee ja taakse siitä. tosin vaan yhellä anturipaikalla. Imusarjan tai oikeestaa kaasuläpän kanssa itellää ei ollu ongelmaa konepellin suhteen. Vaikka imusarjan alla oli vielä koroke.. en tiiä tarkkaa mitkä kannakkeet sillo oli. Toisaalta kanssaharrastajalla otti myöski konepeltiin kiinni ilman korokkeita..

pioneer86
-
Viestit: 63
Liittynyt: 27.9.2006 12:19
Auto: VW golf II GTI 20vt (02M)

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja pioneer86 » 20.3.2018 21:10

Täällä kans peesattu konetta alaspäin etureunasta. (prikat etu poikkipalkin kiinnityspulttien alla). Vaihteiston takakorvakkeelta nostatettu vähän ylöspäin että apparin etuosaa moottorista sai laskemaan. Konepellin lukon välissä prikat ja takaosasta nostettu niin ylös kuin säädöt antoi myöden. Näillä sai jo jonkin verran tilaa pellin väliin. Plenum imusarja kun tuli niin sitten piti konepellin vahvikkeista leikellä jo palaa pois.

Paisuntasäiliön alaletku haarottuisi siitä sisäkennolta tulevasta letkusta/putkesta joka menis vesipumpulle päin.

clust
-
Viestit: 105
Liittynyt: 8.7.2008 19:10
Auto: HSL matkakortti, Golf mk2 1.8T

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja clust » 21.3.2018 7:14

Ande kirjoitti:Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..

1.6 TD kakkiksesta löytyy alavesiletku pitkälle syylärille, 191 121 051 P.

Sopiva lähtö kannen päähän löytyy ainakin alkupään mk4 AGU-koneesta osanumerolla 06A 121 132 A.

Vesipumpusta öljynlauhduttimelle menevästä letkusta en osaa sanoa, mutta kiinnostaa itseänikin.

Omaan AEB-kakkikseen laitoin G60:stä kaikki kannakkeet eikä ole ollut ongelmia pellin sopimisen kanssa. Lohkoon ja apurunkoon tulevat kiinnikkeet on molemmat erilaisia, joten korkeusero taitaa tulla niistä.

Oikeat osanumerot:

Takakannake lohkoon Corrado G60, 535 199 354 C
Takakannake apurunkoon Corrado G60, 535 199 262

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 21.3.2018 9:09

Ande kirjoitti:Missä on tommonen alavesiletku? Saatko siitä numeron miulle :) myös vesipumpulta öljylauhduttimeen menevä letku kiinostaa..

Kannenpäähän varmaa löytyis poikittais koneista vähän fiksumpi lähtö ku toi siun nykynen.. itellää lähtee suoraa etee ja taakse siitä. tosin vaan yhellä anturipaikalla. Imusarjan tai oikeestaa kaasuläpän kanssa itellää ei ollu ongelmaa konepellin suhteen. Vaikka imusarjan alla oli vielä koroke.. en tiiä tarkkaa mitkä kannakkeet sillo oli. Toisaalta kanssaharrastajalla otti myöski konepeltiin kiinni ilman korokkeita..


Noista letkuista on paha sanoo kun on vähä kaikkia volkkareita purettu talliin ja ne kaikki letkut laitettu yhteen laatikkoon:D, ja tossahan se numero tais tullakkin sulle:) joo tota itsekkin mietin että laittais prikkoja tai teettäis jonkun sovitteen palkin alle. Kannenpään lähtö on ihan hyvä kun vaan modaa sen ylävesiletkun lähdön vähän paremmaksi tälle imusarjalle:),kimppatallissa on metallimies niin ei ole ongelma..

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 21.3.2018 9:11

Voin yrittää katsoa letkujen numerot jos jotain selvää enään saa, toi lyhyt pätkä pumpulta lauhduttimelle on muistaakseni jostain pitemmästä letkusta leikattu lyhyemmäksi.. Voi mennä pääsiäiseen kun pääsee taas tallille...

Ande
-
Viestit: 186
Liittynyt: 25.6.2011 21:02
Auto: VW GOLF MK2

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Ande » 21.3.2018 9:12

Kato näkyykö viel numero tos pienemmäs letkus :) kovasti ois tarvis tuommoselle letkulle.

Lähetetty minun K10000 laitteesta Tapatalkilla

samza
ffp jäsen
Viestit: 1512
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja samza » 21.3.2018 14:36

Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.
Mikä ahdin tulossa kerta et meinannut jäähdytysvesilinjoja ahtimelle laittaa?
Vesilinjathan vetää vaikka noista sisäkennon meno/paluusta kätevästi.

clust
-
Viestit: 105
Liittynyt: 8.7.2008 19:10
Auto: HSL matkakortti, Golf mk2 1.8T

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja clust » 21.3.2018 15:16

samza kirjoitti:Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.

Etukannaketta on onneks helppo madaltaa tarvittaessa, joten pari senttiä siitä ainakin saa pois. Esimerkiksi vanha kunnon jääkiekkokannake kahdella kiekolla jää vähän alemmas kuin normaali kannake joka on noin 3,5 kiekon korkuinen. :)

Vipe123
-
Viestit: 35
Liittynyt: 5.10.2017 19:35

Re: Golf mk2 1.3 < 1.8t

ViestiKirjoittaja Vipe123 » 9.6.2018 2:41

samza kirjoitti:Kyllä täälläkin kohtuu ahdasta oli imusarja-konepelti väli. Itseasiassa minulla taisi tuo vaijerin kiinnityskohta ottaa kevyesti konepellin vahvikkeeseen kiinni koneen eläessä, jäljistä päätellen.
Mikä ahdin tulossa kerta et meinannut jäähdytysvesilinjoja ahtimelle laittaa?
Vesilinjathan vetää vaikka noista sisäkennon meno/paluusta kätevästi.


Joo 3cm korokepalat ny kaveri etupalkin kiinnityspisteisiin tekee niin saa varmasti lisää tilaa riittävästi nokkapellin ja koneen väliin:). Ei oo viä turbosta tietoo mutta varmaan tilaan jonku kiinaturbon tohon, juu helppohan ne vesilinjat on vedellä kyllä mutta katotaan kun sen aika koittaa


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

© since 2000 - ffp