Sattuipa mulle kerran tulemaan tuollainen vähän raiskatumpi 1.3 koneella oleva golffi ja siitä se idea sitten lähti hommata toinen mokoma 1.8 koneella ja sellainen löytyikin forssasta kohtuu edullisesti ja oli mielestäni erittäin hyvässä kunnossa. (kuvia tulee myöhemmin)
Auto oli siis seissyt n. 1,5 vuotta ja katsastus oli ummessa.
Jarrut irtisanoutui ensimmäisen polkaisun jälkeen niin oli vähän jännä ajella Forssasta Tampereelle mutta hyvin ja turvallisesti pääsi kaverin perässä pikkuteitä ajaen (lähdettiin olettamuksella että joudutaan hinaamaan.)
Ilmaahan siellä oli ja ilmatessa tuli huomattua että jarruletkut vuotaa takaa molemminpuolin. Ei se mitään ideana oli kuitenkin päivittää taakse levyt.
Tekniikka hyrähti käyntiin kun heitti uuden akun keulille ja käyntikin tasaantui kun tankkiin saatiin uutta bensaa.
Ideana siis leväyttää auto nippeleiksi ja kasata pikkuhiljaa takaisin uusien osia. Ajattelin ottaa ensimmäiseksi isommaksi projektiksi vähän yksinkertaisemman vaikka tekniikan vaihtokin kävi mielessä.
Projektia en toistaiseksi saa kunnolla käyntiin koska meidän talliporukalla (joka perustettiin 3kk sitten) on nyt ollut vähän vaikeuksia löytää tallia sopivalta etäisyydeltä sopivalla budjetilla, muutama on mennyt nenän edestä tai sit vuokranantajat ei ala vuokraamaan 8hlö porukalle. Tänään mennään taas katsomaan yhtä joka vaikuttaa aika lupaavalta.
Tekniikkanahan tässä on tosiaan VAG RP eli 1.8 yksipisteiruisku.
Kuten jo mainittu taaksehan tulee levyt ja kävinkin tuossa eilen hakemassa levyjarrullisen taka-akselin GTI kakkiksesta ja sain mukaan myös etutolpat (satuloista napsahti ilmausruuvit paskaksi...) ja GTI mittaristo. Mittaristosta en osaa vielä sanoa että laitanko itselle vai eteenpäin. Pikaisella vilkaisulla nuo GTI levyt menis myös noihin 1.8 etusatuloihin halkaisijan puolesta mutta onhan ne aika paljon paksummat eli jos jollain tästä tietoa niin saa kertoa.
Sitten mitä tekniikkaan tulee niin tehdään mikä hyvältä tuntuu, suunnitelmissa olisi ainakin laskea kantta hieman (kuullut huhua että millinkin uskaltaisi ottaa pois) venttiilit pysyy vakiona mutta olen ajatellin G nokka-akselin istuttaa tuonne, jos löydän jostain seillaisen kun aika koittaa. sitten tottakai peltisatsi ja kartiosuodatin.
Uretaanipuslia tulee varmaan laitettua vähän jokanurkkaan ja jokin alustasarja jossain kohtaa.
Kuvia voin laitella tähän hiukan myöhemmin, olen ehkä vähän huono kirjoittamaan tällaisia foorumipostauksia/blogijuttuja joten toivottavasti tästä saa selvää, tämä olkoon itsellenikin sellainen muistivihko mitä on sitten tullutkaan tehtyä. Ja tyhmiä kysymyksiä on luvassa joten olkaa valmiina vastaamaan kun niitä tulee.