Golf Mk2 GTI 4wd
Valvoja: ffp jäsenet
Golf Mk2 GTI 4wd
Viime syksyllä alkoi tuo ilmajäähy-VW - harrastus tulla tiensä päähän, kun niitä on tullut veivattua vuodesta 1982 asti. Laitoin ison osan kalustosta myyntiin, kun ulkomaan pellet olivat niistä niin innostuneita ja ostivat autoja jopa ihan käteisellä.
Heti, kun oli löysää rahaa, niin se piti päästä sijoittamaan, jotta vaimo ei pääse tuhlaamaan niitä. Tuli ostettua pari Corradoa ja pari nelivetokakkista, joista toinen C päätyi varaosiksi ja toisen laitoin kuntoon. Toinen kakkis oli tämä surullisen kuuluisa oranssi kiertopalkinto, joka on nyt leimaa vailla "pienen" kunnostuksen jälkeen. Toinen teinijullien aloittama wanna-be Boba-racing-aihio odotteli ideoita hallin pimeimmässä nurkassa. Jossakin välissä tuli hankittua vielä nelivetoTdi-Bora ja Golf Syncro Mk3 Variant - projekti parin jo tallissa olevan Jeepin kavereiksi.
Ihan selvää kuvaa ei vielä toukokuuhun asti ollut selvillä, mitä tässä aletaan rakentamaan, kun tällaisella vanhalla pierulla ei ole oikein näkemystä mitä kaikkea näihin vesijäähdytteisiin romuihin kuuluu laitella. Vähämäen Teemu on toiminut tässä jonkinlaisena henkilökohtaisena ohjaajana, ettei homma lähde ihan lapasesta.
No eilen tuli sitten haettua vielä yksi nelikko lisää, sellainen mukava valkoinen puoliksi purettu projekti. Ajatuksena oli muuttaa tähän modernimpi tekniikka, mutta kun näin tuolla Facebookin puolella myynnissä orggis GTI-hunajakennovanteet, niin idea alkoi hahmottumaan. NelivetoGTI:hän tästä pitää tehdä!
Heti, kun oli löysää rahaa, niin se piti päästä sijoittamaan, jotta vaimo ei pääse tuhlaamaan niitä. Tuli ostettua pari Corradoa ja pari nelivetokakkista, joista toinen C päätyi varaosiksi ja toisen laitoin kuntoon. Toinen kakkis oli tämä surullisen kuuluisa oranssi kiertopalkinto, joka on nyt leimaa vailla "pienen" kunnostuksen jälkeen. Toinen teinijullien aloittama wanna-be Boba-racing-aihio odotteli ideoita hallin pimeimmässä nurkassa. Jossakin välissä tuli hankittua vielä nelivetoTdi-Bora ja Golf Syncro Mk3 Variant - projekti parin jo tallissa olevan Jeepin kavereiksi.
Ihan selvää kuvaa ei vielä toukokuuhun asti ollut selvillä, mitä tässä aletaan rakentamaan, kun tällaisella vanhalla pierulla ei ole oikein näkemystä mitä kaikkea näihin vesijäähdytteisiin romuihin kuuluu laitella. Vähämäen Teemu on toiminut tässä jonkinlaisena henkilökohtaisena ohjaajana, ettei homma lähde ihan lapasesta.
No eilen tuli sitten haettua vielä yksi nelikko lisää, sellainen mukava valkoinen puoliksi purettu projekti. Ajatuksena oli muuttaa tähän modernimpi tekniikka, mutta kun näin tuolla Facebookin puolella myynnissä orggis GTI-hunajakennovanteet, niin idea alkoi hahmottumaan. NelivetoGTI:hän tästä pitää tehdä!
Viimeksi muokannut Mäki, 13.6.2017 22:21. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Kun on vähän keräilijäluonne, niin talven aikana tuli hankittua kaikenlaista pientä romua mahdollisiin projektihin. Tuli purettua yksi G60 - pasuuna, josta joutaa tähän etukelkka, tehostettu ohjaus ja takakelkka isoine jarruineen. Tältä foorumilta tuli osteltua G60 - etujarrusetti ja jarrutehostin sekä muuta nöyhtää. Pohjanmaalta tuli ostettua KR-koneinen Golfin etupää kokonaisena, joten tekniikkasetti alkaa olla kasassa. Wanna-be Boba Racing - aihio joutaa varaosiksi, koska ruostetta oli sen verran, että ei maksa vaivaa lähteä hitsaamaan. Ja sitä paitsi tuosta eilen noudetusta autosta oli laatikko sökö, joten tolpat, laatikko ja jotakin irtopalaa täytynee purkaa tuosta varaosa-autosta, kun se ei näytä kenellekään kelpaavan
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Tuossa on pari räpsyä ilmajäähyvehkeistä, joita on tullut ulos tuutista viimeisen vuoden aikana.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Ensimmäinen näyttelyauto tuli tehtyä vuonna 1986 Turun Kupittaan näyttelyyn ja se oli muuten ihan saman keltainen kuin tuo kuvan auto.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Sisustaosastossa toimisivat varmasti jotkut mustat nahkajakkarat ja takapenkki. Tähän olisivat sopivat kommentit paikallaan, mitä kannattaisi hankkia tällaiseen projektiin. Ulkokuori säilynee vakiona ja uutta perusvalkoista väriä pintaan. Isot puskurit voisivat varmasti toimia tällaisessa kombinaatiossa?
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Tuossahan alkaisi olemaan osat tehdä 16v G60 (limited edition) replica... Pari koneen osaa ja pakosarja vielä niin ei paljon puuttuisi.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Kun kerran ulkonäköä kyseltiin niin:
-isot puskurit mustillä yläosilla
-GTi/G60-kaaret ja helmat
-kapeat listat
Ja jos oikein haluaa siistiksi niin:
-etuovien takaa ylimääräiset aukot umpeen ja etuovet vaihtoon.
-isot puskurit mustillä yläosilla
-GTi/G60-kaaret ja helmat
-kapeat listat
Ja jos oikein haluaa siistiksi niin:
-etuovien takaa ylimääräiset aukot umpeen ja etuovet vaihtoon.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
MXU kirjoitti:Tuossahan alkaisi olemaan osat tehdä 16v G60 (limited edition) replica... Pari koneen osaa ja pakosarja vielä niin ei paljon puuttuisi.
Periaatteessa sellainen kyllä jo löytyy, mutta Garretilla
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Sebastian kirjoitti:Kun kerran ulkonäköä kyseltiin niin:
-isot puskurit mustillä yläosilla
-GTi/G60-kaaret ja helmat
-kapeat listat
Ja jos oikein haluaa siistiksi niin:
-etuovien takaa ylimääräiset aukot umpeen ja etuovet vaihtoon.
Ovethan saa näppärästi tuosta varaosavehkeestä
Iso puskuri eteen on hakusessa ja taakse löytyy jo, eli on huomioitu
GTI-kaaret ja helmat on kanssa vielä hakusessa. Jos on tiedossa, niin saa antaa vinkkiä
Kapeat listat mihin?
Pitäisikö nuo takaovet hitsata kokonaan umpeen? :)
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Kapeat listat tietenkin kylkiin. Eli 1990-91 GTi-spec kuten maailmalla puhutaan. Neliovisiin löytyy helposti kun flairi jettoihin niitä kylvetty solkenaan. Jostain flairi jetan raahaat tontille niin saa listat,helmat ja kaaret.
Juu, vaihtaa kylkipellit kaksovisesta.
Neliovinen on vaan hemmetin ruma verrattuna kaksoviseen. Ja onhan se kaksovinen syncro aika rare.
Juu, vaihtaa kylkipellit kaksovisesta.
Neliovinen on vaan hemmetin ruma verrattuna kaksoviseen. Ja onhan se kaksovinen syncro aika rare.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Pilarimuutokset on vissiin edelleen sallittuja mallisarjan sisällä. Eli ellei trafi nyt vartavasten halua asettua poikkiteloin, niin onnistuisi vaihtaa pitkät etuovet. Jos sen 16v koneen laitat, niin läppärungot ehdottomasti.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Nuo ovien muutosjutus 4-ovisesta 2-oviseksi tuli harjoiteltua jo 80-luvulla, joten tähän ei nyt ole tarvetta. Nelioviseen rouva saa mukavasti ostokset takapenkille.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Kesän mittaan suunnitelmat on vähän muuttuneet ja nuo projektikuntoiset nelikot on myyty eteenpäin, koska aika ei riitä kaikkeen.
Oranssissa pyydyksessä on niin paljon aikaisempien omistajien parannuksia, niin on parempi perata ensin kaikki pois ja katsoa sitten miten edetään. Tässä vaiheessa on jo selvää, että kaikki sähköt on tehtävä uudestaan.
Eilen tuli haettua tontille kattoluukullinen aihio. Ensi viikon aikana olisi tarkoitus sovitella tuo katto oranssiin potilaaseen ja sen jälkeen siirtää auto isolle pajalle purkua varten. Katon sovitustapa on vähän vielä avoinna, mutta eiköhän se tänään vielä valkene.
Kytkin näyttää olevan aivan finaalissa ja osa sähköistä on jo tippunut pois pelistä, joten autoa täytyy liikutella ihan vaan perinteiseen tapaan trailerilla.
Oranssissa pyydyksessä on niin paljon aikaisempien omistajien parannuksia, niin on parempi perata ensin kaikki pois ja katsoa sitten miten edetään. Tässä vaiheessa on jo selvää, että kaikki sähköt on tehtävä uudestaan.
Eilen tuli haettua tontille kattoluukullinen aihio. Ensi viikon aikana olisi tarkoitus sovitella tuo katto oranssiin potilaaseen ja sen jälkeen siirtää auto isolle pajalle purkua varten. Katon sovitustapa on vähän vielä avoinna, mutta eiköhän se tänään vielä valkene.
Kytkin näyttää olevan aivan finaalissa ja osa sähköistä on jo tippunut pois pelistä, joten autoa täytyy liikutella ihan vaan perinteiseen tapaan trailerilla.
- Liitteet
-
- Katot.jpg (79.84 KiB) Katsottu 11993 kertaa
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
Katon sovitustapa on vähän vielä avoinna, mutta eiköhän se tänään vielä valkene
Molemmista katon kumilistojen alle jäävät pistehitsit auki ja a-pilareista sahaten kattopelti vaihtoon. Noin kai se on useimmiten tehty.
Re: Golf Mk2 GTI 4wd
jii_bee kirjoitti:Katon sovitustapa on vähän vielä avoinna, mutta eiköhän se tänään vielä valkene
Molemmista katon kumilistojen alle jäävät pistehitsit auki ja a-pilareista sahaten kattopelti vaihtoon. Noin kai se on useimmiten tehty.
Ihan paskamainen homma porata irti noista pisteistä ja sahailla sitä auki.
Rohkeasti vaan rälläkällä pala irti ja sovittamaan uutta.
Tosin nyt tuli taas uusi kupla pihaan, joten katon asennus taitaa jäädä tekemättä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 76 vierailijaa