Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Valvoja: ffp jäsenet
Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Heippa,
Jotkut ehkä muistaa minun viinipunainen corrado 3.0l vr6 noin kymmenisen vuotta sitten, mikä on nyt sitten nm "nasse" silmänterä, taikka murheenkryyny..
Sitten oli vielä yksi yksi 92vm 16v pari vuotta mutta sen myyttin suht nopeasti.
Sattumalta sitten törmäsin chättiauton ilmoitukseen muutama viikko sitten.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/corrado/8482188
Corrodossa on jotakin mistä meikäläinen tykkää vaikka tuskin sen voi verrata 944 turboon mikä oli minun viimeinen coupe ja sen ajan suurin kilpailia, mihin corroado kyllä hävisi ainakin myyntiluvuissa.
Eipä tämä yksilö ollut pahahintainen ja enenkaikkea orkis oloinen ja jopa viimeisiä facelift mallia jonka hinnat on nousussa ainakin muualla. Minäkin aikanaan syylistyin corrado "tuunamiseen", mutta kun ikä alkaa olla kohta puolivuosataa, niin alkaa arvostaa alkuperäisyyttä.
Yksilöhän oli tuotu Berliinistä 2005 muistaakseni ja on merkkihuolettu ihan 10tkm sitten Tammisaaren VW merkkiliikkeessä. Sitten myyjän mukaan meni perheasiat Italialaisen kaverille huonompaan kuntoon joten auto seisoi 5-6 vuotta ilman ajoa. Ja hän osti sen pois, kuulema ajamalla..No 5v seisominen harvoin tekee hyvää autoon joten saapa nähdä mitä kaikki paljastuu. Tornado punainen maalipinta kun tahtoo haalistua niin vaatii myllytystä ja tuulilasikin on mäsänä ilmeisesti hieman epäonnistunt pyyhkien sullan vaihdossa. Hiiret olivat käynnyt ainakin takakontissa muhimassa ja jysinyt vaihdekepin ja käsijarrun kahvaa.
Hakureisussa Karjalohjaan olikin mielekiintoinen että saimme uuden akun kanssa moottori jopa käyntiin toki vasti kun startin kanssa se oli saatu traileriin. Pimeässä ei paljon muuta uutta saatu selvää. Varsinainen highlight oli toki vasta paluureisulla kun bmw x3 irrottava vetokoukku todellakin irtosi autosta, vaikka olikin jo reilu sata km ajettu tyjä traileri perässä menomatkalla, mutta toki vasta 5km paluumatkalla. Onneksi oli ylämäki ja vauhti vaan 5-60km/t kun hämmästyin että taustapeilissa oleva punainen otus vähitelen siirtyi oudosti oikealla. Onni onnettomuudessa oli että oja oli sopivasta loiva ylämäki ja traileri kiltisti pysätyi ilman isompia vaurioita muutamn kymmenmetrien päästä. Onneksi corrado oli sidottu hyvin kiini eli ei mitään vauriota tullut, vaan hieman ruohoa ja jäkelää konepeltiin. Vain trailerin vasen etukulma sai pieni osuma. Käsittämätön säkä! Se mitä olisi tapahtunut jos traileri olisi päättänyt motarilla irtoa, en mielellään mieti.
Noh, vajaa tunti sen jälkeen traileri oli jo hinaus auton kyydissä matkalla Lohjaan. Kaveri ajoi x3 takaisin Hyvinkäälle ja minulla oli sattumalla hyvä ystävä Lohjassa kenen luonna olin yötä. Hänen pathfinderin kanssa haettiin traileri hinausliikkeen pihasta ja jatkettiin matkaa Hyvinkään tutun pajalle missä se nyt on odottomassa kunnostusta.
On selvä että on paljon tehtävä autossa. 5 vuotta kun seisoo niin jarrulevyt ja palat voi suosiolla vaihtaa. Ne saapuikin jo saksasta, kuten myös polttoainepumppu, tulpat, suodattimet, hihnat ja muut perus asiat.
tässä muutamia kuvia
http://s722.photobucket.com/user/Niko_v ... t=3&page=1
to be continued.
Jotkut ehkä muistaa minun viinipunainen corrado 3.0l vr6 noin kymmenisen vuotta sitten, mikä on nyt sitten nm "nasse" silmänterä, taikka murheenkryyny..
Sitten oli vielä yksi yksi 92vm 16v pari vuotta mutta sen myyttin suht nopeasti.
Sattumalta sitten törmäsin chättiauton ilmoitukseen muutama viikko sitten.
http://www.nettiauto.com/volkswagen/corrado/8482188
Corrodossa on jotakin mistä meikäläinen tykkää vaikka tuskin sen voi verrata 944 turboon mikä oli minun viimeinen coupe ja sen ajan suurin kilpailia, mihin corroado kyllä hävisi ainakin myyntiluvuissa.
Eipä tämä yksilö ollut pahahintainen ja enenkaikkea orkis oloinen ja jopa viimeisiä facelift mallia jonka hinnat on nousussa ainakin muualla. Minäkin aikanaan syylistyin corrado "tuunamiseen", mutta kun ikä alkaa olla kohta puolivuosataa, niin alkaa arvostaa alkuperäisyyttä.
Yksilöhän oli tuotu Berliinistä 2005 muistaakseni ja on merkkihuolettu ihan 10tkm sitten Tammisaaren VW merkkiliikkeessä. Sitten myyjän mukaan meni perheasiat Italialaisen kaverille huonompaan kuntoon joten auto seisoi 5-6 vuotta ilman ajoa. Ja hän osti sen pois, kuulema ajamalla..No 5v seisominen harvoin tekee hyvää autoon joten saapa nähdä mitä kaikki paljastuu. Tornado punainen maalipinta kun tahtoo haalistua niin vaatii myllytystä ja tuulilasikin on mäsänä ilmeisesti hieman epäonnistunt pyyhkien sullan vaihdossa. Hiiret olivat käynnyt ainakin takakontissa muhimassa ja jysinyt vaihdekepin ja käsijarrun kahvaa.
Hakureisussa Karjalohjaan olikin mielekiintoinen että saimme uuden akun kanssa moottori jopa käyntiin toki vasti kun startin kanssa se oli saatu traileriin. Pimeässä ei paljon muuta uutta saatu selvää. Varsinainen highlight oli toki vasta paluureisulla kun bmw x3 irrottava vetokoukku todellakin irtosi autosta, vaikka olikin jo reilu sata km ajettu tyjä traileri perässä menomatkalla, mutta toki vasta 5km paluumatkalla. Onneksi oli ylämäki ja vauhti vaan 5-60km/t kun hämmästyin että taustapeilissa oleva punainen otus vähitelen siirtyi oudosti oikealla. Onni onnettomuudessa oli että oja oli sopivasta loiva ylämäki ja traileri kiltisti pysätyi ilman isompia vaurioita muutamn kymmenmetrien päästä. Onneksi corrado oli sidottu hyvin kiini eli ei mitään vauriota tullut, vaan hieman ruohoa ja jäkelää konepeltiin. Vain trailerin vasen etukulma sai pieni osuma. Käsittämätön säkä! Se mitä olisi tapahtunut jos traileri olisi päättänyt motarilla irtoa, en mielellään mieti.
Noh, vajaa tunti sen jälkeen traileri oli jo hinaus auton kyydissä matkalla Lohjaan. Kaveri ajoi x3 takaisin Hyvinkäälle ja minulla oli sattumalla hyvä ystävä Lohjassa kenen luonna olin yötä. Hänen pathfinderin kanssa haettiin traileri hinausliikkeen pihasta ja jatkettiin matkaa Hyvinkään tutun pajalle missä se nyt on odottomassa kunnostusta.
On selvä että on paljon tehtävä autossa. 5 vuotta kun seisoo niin jarrulevyt ja palat voi suosiolla vaihtaa. Ne saapuikin jo saksasta, kuten myös polttoainepumppu, tulpat, suodattimet, hihnat ja muut perus asiat.
tässä muutamia kuvia
http://s722.photobucket.com/user/Niko_v ... t=3&page=1
to be continued.
Viimeksi muokannut niels, 8.1.2017 12:44. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Laitatko mikkisofta tunnuksesi vielä jakoon niin näkee kuvia?
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Ok, olen aika käsi näissä pilvi ohjelmia, toimiiko nyt?
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Juu, nyt toimii.
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Kuvia voi pistää nykyään myös suoraan tänne foorumille.
Meillä on tuo velipoika kanssa Corradoihin hurahtanut. Joskus muinoin oli jenkkituonti-VR6 ja nytkin on 2 kpl 2-litraisia tallissa.. ja kolmas "asiakkaan" G60 moottorin vaihdossa.
Meillä on tuo velipoika kanssa Corradoihin hurahtanut. Joskus muinoin oli jenkkituonti-VR6 ja nytkin on 2 kpl 2-litraisia tallissa.. ja kolmas "asiakkaan" G60 moottorin vaihdossa.
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Meillä on tuo velipoika kanssa Corradoihin hurahtanut. Joskus muinoin oli jenkkituonti-VR6 ja nytkin on 2 kpl 2-litraisia tallissa..
Ja taisipa yhden Suomen ensimmäisistä 1.8T 20V Corradoistakin tehdä aikoinaan...
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Heh, taitaa Corradot tosiaan pysyä vaan tietyillä persoonilla. :D Täältäkin taloudesta löytyy kolme ja puoli Corradoa ja kaikenkaikkiian taitaa kuusi kappaletta ollut omistuksessa.
Kohtahan näitä saa museoitua....
Kohtahan näitä saa museoitua....
Re: RE: Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
jii_bee kirjoitti:Meillä on tuo velipoika kanssa Corradoihin hurahtanut. Joskus muinoin oli jenkkituonti-VR6 ja nytkin on 2 kpl 2-litraisia tallissa..
Ja taisipa yhden Suomen ensimmäisistä 1.8T 20V Corradoistakin tehdä aikoinaan...
Ainiin, sekin. Meinasi vallan unohtua. No, se olikin puoliksi kaverin kanssa :)
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Corradot, Iso peukku! Nielsin käsissä ne ovat yleensä olleet aika hyvässä kunnossa :)
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Tervehdys.
Täällähän tuo aikansa hienoin 3.0 majailee. Hieno nähdä että olet löytänyt uuden projektin. Arvostan.
Täällähän tuo aikansa hienoin 3.0 majailee. Hieno nähdä että olet löytänyt uuden projektin. Arvostan.
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on.... APUA tarvitaan, käynistysvika!!
Hei,
Asun Mallorcassa nykyään, mutta corrado on kaverin maatilassa Nurmijärvellä.
En saannut sen kuntoon viime kesänä ja aika loppui kesken ennen muuttoa.
Sitkeä käynistys vika. Joskus joka kymmenes kerta käynistyy mutta sitten muutama sekunnin jälkeen sammuu kuin seinään. Coilpack/virranjakaja vaihdettu. Ecu on kunnossa kun se toimi toisessa vastaavassa autossa. Uudet tulpat, virtapohja.Todennäköisesti joku maadoitus vika...jossain
Osaako joku autaa? Taikka tunnetteko joku auto sähkärin...? Tulen pariksi viikoksi Suomeen heinakuun alussa....Palkkio tiedossa! :-)
Asun Mallorcassa nykyään, mutta corrado on kaverin maatilassa Nurmijärvellä.
En saannut sen kuntoon viime kesänä ja aika loppui kesken ennen muuttoa.
Sitkeä käynistys vika. Joskus joka kymmenes kerta käynistyy mutta sitten muutama sekunnin jälkeen sammuu kuin seinään. Coilpack/virranjakaja vaihdettu. Ecu on kunnossa kun se toimi toisessa vastaavassa autossa. Uudet tulpat, virtapohja.Todennäköisesti joku maadoitus vika...jossain
Osaako joku autaa? Taikka tunnetteko joku auto sähkärin...? Tulen pariksi viikoksi Suomeen heinakuun alussa....Palkkio tiedossa! :-)
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Onko katottu testerillä reaaliaikaista dataa? Itellä kiukutteli veeärrä kun oli lämpötila-anturi viallinen. Antoi eculle tietoa, että kone olisi -80 asteinen niin syötti soppaa vallan julmetusti :D uus anturi niin hetken päästä hörähti käyntiin :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
niels kirjoitti:Hei,
Asun Mallorcassa nykyään, mutta corrado on kaverin maatilassa Nurmijärvellä.
En saannut sen kuntoon viime kesänä ja aika loppui kesken ennen muuttoa.
Sitkeä käynistys vika. Joskus joka kymmenes kerta käynistyy mutta sitten muutama sekunnin jälkeen sammuu kuin seinään. Coilpack/virranjakaja vaihdettu. Ecu on kunnossa kun se toimi toisessa vastaavassa autossa. Uudet tulpat, virtapohja.Todennäköisesti joku maadoitus vika...jossain
Osaako joku autaa? Taikka tunnetteko joku auto sähkärin...? Tulen pariksi viikoksi Suomeen heinakuun alussa....Palkkio tiedossa! :-)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Moi,
Eipä ole. Pystyykö sen vag-comin kanssa tutkia. Autocom jäy kotiin malorcaan..
Toki nyt kaverin kanssa ehdettiin tutkia sitä ja oireet kuten että.
ei saa kipinää ( uuso ja orkis coilpäckin kanssa).
Kierosluku mittäri ei hetkahta lainkaan moottorin kiertäen.
polttoainepumppu ei toimi...mutta bensahaju on...??
Eli vaihdetaan nyt ensin kiertokangenasento anturi.
Mutta mistä sellainen löytyisi?? VAG -classic osa maksaa 183€ ja toimitusaika 2 viikkoa...eli unohdetaan.
Motonetissä ei löydy.
osa taitaa olla 021906433a
Löytyykö keneltä,,?
Missä se lämpötila anturi sijaitsee? Jäähdytin kennon kyljessäkö?
Eipä ole. Pystyykö sen vag-comin kanssa tutkia. Autocom jäy kotiin malorcaan..
Toki nyt kaverin kanssa ehdettiin tutkia sitä ja oireet kuten että.
ei saa kipinää ( uuso ja orkis coilpäckin kanssa).
Kierosluku mittäri ei hetkahta lainkaan moottorin kiertäen.
polttoainepumppu ei toimi...mutta bensahaju on...??
Eli vaihdetaan nyt ensin kiertokangenasento anturi.
Mutta mistä sellainen löytyisi?? VAG -classic osa maksaa 183€ ja toimitusaika 2 viikkoa...eli unohdetaan.
Motonetissä ei löydy.
osa taitaa olla 021906433a
Löytyykö keneltä,,?
Missä se lämpötila anturi sijaitsee? Jäähdytin kennon kyljessäkö?
Re: Sielä sielä se kolmas corrado on, ja heti tapahtuu.
Lämpötila-anturi on termarin kotelossa. Keltainen väriltään, vai oliko se sininen..? Kaks johtoa menee joka tapauksessa. Marmoritiskillä joku 35€. Sitä asentoanturia saa tarvikkeena kyl.
Kyllä vagcomillakin pitäis päästä kattoon reaaliaikaista dataa. Lähinnä se, että piuha kiinni ja kattoo mitä tarjoaa koneen lämpötilaksi :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Kyllä vagcomillakin pitäis päästä kattoon reaaliaikaista dataa. Lähinnä se, että piuha kiinni ja kattoo mitä tarjoaa koneen lämpötilaksi :)
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 103 vierailijaa