Näin sitä itsensä yllättää. Aivan viimeisenä olisin uskonut ostavani Typ44:n. Eikä oikein väliä millä moottorilla, mutta ko. malli ei ole kyllä koskaan sykähdyttänyt.
Mutta parin sattuman kautta viime syyskuussa yllättäen mustan V8 Audin vieressä kysyen "Mitäs tästä sitten pitäisi saada jos haen pois tieltä?"
Asia johti toiseen, tarjosin alle pyynnin, avaimia ei löytynytkään ja talvikin iski päälle. Kuitenkin kaupat sovittiin Marraskuussa ja sekä töissä että kotona ihmeteltiin taudin laajuutta.
Tältä se sitten noudettaessa Joulukuussa näytti:
Pari tuntia kiskottiin irti ja trailerille. Rattilukko ei helpottanut eikä älyttömän liukas tie. Kuitenkin sunnnuntai-iltana klo 21 Rusan Shell sai kohdata pesupaikalla vanhaa ja uutta saksalaista rautaa.
Suunnilleen 4vuoden puun alla seisottamisen kuonat huuhdeltiin pesupaikan seinille ja siirrettiin auto omaan katokseen. Talli on täynnä edellisiä projekteja, joten tämä myytiin kotona ajatuksella "nopee kunnostus ja myyntiin". Saa sit nähdä.
Lyhyesti mitä ja miksi.. V8 3,6 automaatti 1989. Auto rekisteröity Suomeen -90, eka omistaja 2010 asti ja ennen löytämääni sijoituspaikkaa 4 omistajaa. Kiinnostavin seikka on matkamittarin lukema, 30373km. Ja näissä on miljoonamittari. Vielä en ole edellisiä omistajia tavoittanut, mutta mitä kuntoa katsonut, niin lähempänä 30tkm kuin 300tkm.
Audi V8 pelastus
Valvoja: ffp jäsenet
Re: Audi V8 pelastus
No, Olen auton ehtinyt näkemään 80minuuttia valoisan aikaan, siksi homma vähän arvoituksellista. Avaimet oli ehtinyt katoamaan. Saksasta harrastaja lähetti jo purkuautosta lukkosarjan avaimineen, mutta laiskuus iski kun muistin että Mikkelin Lukkosepät taikoo jyrsinkoodin lukkosylinteristä. Viime viikolla työmatkan yhteydessä vein pa-tankin korkin Mikkeliin ja 24h myöhemmin soittivat, että koodi on ja aihio tilattu. Kiittelin ja lupasin hakea kun ajan ohi seuraavan kerran. Eli myynnissä on lukkosarja avaimen kera tälläiseen.
Sitten sitä kuntoa. Nyt on muuten päästy siivoamaan ja tutkimaan, paitsi takakontti vielä kiinni. En jaksa sen kanssa hosua, kun se avain kohta on täällä. Ehtii sinne varmaan mennä. Revin matot edestä ja takapenkin istuinosan pois, iso puhallin lämmittämään ja seuraamaan kuinka monta litraa sinne lattioille vettä valuu. Pikkuhiljaa etenee. Sisältä aika siisti, kuskin nahassa patinaa, muttei isoja jälkiä. Kuitenkin yli 25v vanha auto. Putsilla ja hoitoaineilla varmaan tulee hyvä.
Apukuskin puolella ei juuri ole röhnötetty. Nämä kuvat siis ilman mitään toimenpiteitä.
Konehuoneeseen laitoin vähän liukkaria ja painepesu päälle. Ei ole abikoja tai zebran klemmareita.
En ostanut enkä tule myymään kuitenkaan ruosteetonta autoa. Aika tekee suomessa kyllä tehtävänsä, vaikkei paljon ajaisi.
Kuskin ovi sisäpuolelta, apukuskin oli vähän huonompi. Muutenkin korin virheet on kaikki lähestulkoon apparin puolella.
Sitten ne kaikkia kiinnostavat etulokarit :)
Pari yleistä kuvaa, auto on muuten sininen eikä musta. Vaihdelaatikossa ilmeisesti jotain vikaa, vianhaku edellisellä omistajalla kohdentunut ohjainlaitteeseen, niin jatketaan siitä jahka nyt ensin saadaan käymään.
Sitten sitä kuntoa. Nyt on muuten päästy siivoamaan ja tutkimaan, paitsi takakontti vielä kiinni. En jaksa sen kanssa hosua, kun se avain kohta on täällä. Ehtii sinne varmaan mennä. Revin matot edestä ja takapenkin istuinosan pois, iso puhallin lämmittämään ja seuraamaan kuinka monta litraa sinne lattioille vettä valuu. Pikkuhiljaa etenee. Sisältä aika siisti, kuskin nahassa patinaa, muttei isoja jälkiä. Kuitenkin yli 25v vanha auto. Putsilla ja hoitoaineilla varmaan tulee hyvä.
Apukuskin puolella ei juuri ole röhnötetty. Nämä kuvat siis ilman mitään toimenpiteitä.
Konehuoneeseen laitoin vähän liukkaria ja painepesu päälle. Ei ole abikoja tai zebran klemmareita.
En ostanut enkä tule myymään kuitenkaan ruosteetonta autoa. Aika tekee suomessa kyllä tehtävänsä, vaikkei paljon ajaisi.
Kuskin ovi sisäpuolelta, apukuskin oli vähän huonompi. Muutenkin korin virheet on kaikki lähestulkoon apparin puolella.
Sitten ne kaikkia kiinnostavat etulokarit :)
Pari yleistä kuvaa, auto on muuten sininen eikä musta. Vaihdelaatikossa ilmeisesti jotain vikaa, vianhaku edellisellä omistajalla kohdentunut ohjainlaitteeseen, niin jatketaan siitä jahka nyt ensin saadaan käymään.
Re: Audi V8 pelastus
Täältä myös peukkua projektille, seurantaan menee V8:n pelastus. Nämä vanhemmat tuotokset alkaa vaan kiinnostaa yhä enemmän ja enemmän.
Re: Audi V8 pelastus
Kiitos tuesta, sitä tarvitaan.
Pari kuvaa vielä lisää, niitä on mukavampi katsoa kuin lukea tekstiä. Autoa sain vähän pestyä, kiinnitti huomiota mm. etu-umpioiden varsin hyvä kunto:
Avaimia odotellessa olen myös jatkanut auton kuivaamista. Takapenkin istuinosan ja apukuskin penkin putsasin äkkiä seuraavalla tavalla:
- LeChat (kissasaippua) saippuapalikka pieneen muoviastiaan, jossa kuumaa vettä
- Pehmentyneellä saippualla hieroo hiukan penkkejä / nahkaa
- Pehmeällä, kostealla harjalla (itsellä joku hevostarvike harja) pesee penkit hangaten
- Pyyhintä kostealla mikrokuituliinalla tarvittaessa huuhdonta
- Tätä toisto tarvittavan määrän, näihin riitti pari kertaa.
Tässä ennen-jälkeen kuvat apukuskin etupenkistä:
Pari kuvaa vielä lisää, niitä on mukavampi katsoa kuin lukea tekstiä. Autoa sain vähän pestyä, kiinnitti huomiota mm. etu-umpioiden varsin hyvä kunto:
Avaimia odotellessa olen myös jatkanut auton kuivaamista. Takapenkin istuinosan ja apukuskin penkin putsasin äkkiä seuraavalla tavalla:
- LeChat (kissasaippua) saippuapalikka pieneen muoviastiaan, jossa kuumaa vettä
- Pehmentyneellä saippualla hieroo hiukan penkkejä / nahkaa
- Pehmeällä, kostealla harjalla (itsellä joku hevostarvike harja) pesee penkit hangaten
- Pyyhintä kostealla mikrokuituliinalla tarvittaessa huuhdonta
- Tätä toisto tarvittavan määrän, näihin riitti pari kertaa.
Tässä ennen-jälkeen kuvat apukuskin etupenkistä:
Re: Audi V8 pelastus
Avaimet saatu, keskuslukko yrittää pumpata kovaa, mutta ei kyllä toimi. Kone pyörii hienosti, mutta bensaa ei tule. Epäilen että pa-pumppu jumissa seisomisen johdosta.
Positiivistä on että kaikki valot, sähköpenkit ja ilmastoinnin paneeli tuntuisi toimivan hienosti.
Jos kiinnostusta löytyy, tämä voisi olla myynnissä.
Positiivistä on että kaikki valot, sähköpenkit ja ilmastoinnin paneeli tuntuisi toimivan hienosti.
Jos kiinnostusta löytyy, tämä voisi olla myynnissä.
Re: Audi V8 pelastus
Noniin, eilen sain vihdoin pumpun vaihdettua. Pikkusen vaati pyörittelyä, ennenkuin tuore bensa löysi tiensä sylinteriin:
Nyt käy nätisti ja ekat 500m ajettu. Laatikosta ei pakki mene päälle, sitä tutkitaan myöhemmin lisää.
Nyt käy nätisti ja ekat 500m ajettu. Laatikosta ei pakki mene päälle, sitä tutkitaan myöhemmin lisää.
Re: Audi V8 pelastus
Edellisestä päivityksestä vähän kulunut aikaa. 2017 alkuvuodesta vaihdoin vielä vaihteiston ohjainlaitteen (edellinen oli purettu ja kolvilla käyty liitoksia läpi), mutta tästä ei apua pakin löytymiseen ollut. Keväällä 2017 piti ottaa tuo 635CSi työn alle, joten tämä pukattiin halliin odottamaan uutta innostumista ja ajankohtaa.
E24 BMW tuli päivitettyä, joten tuli aikaa keskittyä taas tähän:
Pari(no ei ihan riitä) iltaa vaihdelaatikon toimintaan tutustumista nosturilla ja PDF:en parissa. Laatikon kyljessä oleva monitoimikatkaisija oli ainakin väärin säädetty ja sen säätö yhdistettynä toimivaan ohjainlaitteeseen sai esim. peruutusvalot toimimaan vihdoin oikeaan aikaan. Vikakoodit pois moottorista ja laatikosta, niin pakkihan löytyi taas askista.
Samalla kun auto oli nosturilla, vaihdoin öljyt ja suodattimet. Pohja on todella siisti (kuvia en ymmärtänyt ottaa), vain pintaruoste tarttunut tukisvarsiin jne. melkein 15 vuoden seisomisen aikana. Historiaan tutustuessa tosiaan paljastui, että auto on viimeksi katsastettu vuonna 2002. Edelliset omistajavaihdokset kun on tapahtunut ilman auton liikuttelua, niin ilmeisesti ajankulu hieman yllättänyt myyjän...
Seuraavaksi vaihdelaatikon öljyn sekä jarrunesteen vaihto ja muita alapuolella tehtäviä juttuja. Sitten auto kotitallliin; jarrujen herkistely, sisustan kasaus ja muuta pientä mukavaa. Koitan lisätä kuviakin homman edistyessä.
E24 BMW tuli päivitettyä, joten tuli aikaa keskittyä taas tähän:
Pari(no ei ihan riitä) iltaa vaihdelaatikon toimintaan tutustumista nosturilla ja PDF:en parissa. Laatikon kyljessä oleva monitoimikatkaisija oli ainakin väärin säädetty ja sen säätö yhdistettynä toimivaan ohjainlaitteeseen sai esim. peruutusvalot toimimaan vihdoin oikeaan aikaan. Vikakoodit pois moottorista ja laatikosta, niin pakkihan löytyi taas askista.
Samalla kun auto oli nosturilla, vaihdoin öljyt ja suodattimet. Pohja on todella siisti (kuvia en ymmärtänyt ottaa), vain pintaruoste tarttunut tukisvarsiin jne. melkein 15 vuoden seisomisen aikana. Historiaan tutustuessa tosiaan paljastui, että auto on viimeksi katsastettu vuonna 2002. Edelliset omistajavaihdokset kun on tapahtunut ilman auton liikuttelua, niin ilmeisesti ajankulu hieman yllättänyt myyjän...
Seuraavaksi vaihdelaatikon öljyn sekä jarrunesteen vaihto ja muita alapuolella tehtäviä juttuja. Sitten auto kotitallliin; jarrujen herkistely, sisustan kasaus ja muuta pientä mukavaa. Koitan lisätä kuviakin homman edistyessä.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 121 vierailijaa