ViestiKirjoittaja Kartaani » 7.8.2016 21:09
Sain ajokortin -93 ja kuolasin kakkos-Golffeja, itse ajelin siihen aikaan Peugeot 405:lla. Eipä tarvinnut mennä amatsussa autopuolelle, ne hommat tuli opittua laaturanskiksen kanssa.
Nyt kuitenkin keväällä tuska kävi sietämättömäksi ja kävin hakemassa Glohvin.
Vm.90 1,8 1-pisteruisku 172tkm ajettu, 16" vanteet mutta muuten orkkis. Woohoo. Ajattelin elää vaarallisesti ja myin muut kulkineet saman tien pois. Paitsi vm.76 Escortia, joku roti pitää elämässä sentään olla.
No, ajoin Glohvin suoraan nosturille ja raapustelin paperilapulle vikalistan, ja sen jälkeen tärkeysjärjestyksen ja laitoin osat tilaukseen. Tähän mennessä on tehty/korjattu:
-kansipahvi, samalla 1mm pois koska 1-pisteruiskut on 9:1 puristussuhteella. Nyt pitäis olla n.9,7:1
-jakoremmi, samalla lisäsin ylimääräsen ohjainrullan kiristintä "vastapäätä" että sain jaon kohdalleen
-öljy & suodatin
-ilmansutari
-bensansutari
-kaikki iskarit Bilstein B4, suojakumit ja yläpäät. Jousista oli näemmä leikelty kierros pois kaikista, pujottelin kaikkiin kierroksen kumiletkua molempiin päihin.
-ohjauskulmat säädetty
-takajarrusylinterit ja kengät
-moottorin takakallistustuen modailin jäykemmäks
-moottorin etukallistustuen tein kokonaan uusiksi, aihiona käytin mk2 Escortin HD moottorin kumityynyä. Ehkä tuli liiankin jämerä, kojetaulu rämähtää miehekkäästi kun starttaa.
-ovenkahvat ja takaluukun avausnappula
-jalkatilan matot
-akku
-vähän paikkamaalailua, onneks koppa on hyvä ja pohja massattu. Toki joskus on potkittu varmaan kyljet ja konepelti, ei kovin nätisti peilaa
-roiskeläpät joka nurkkaan, koska asun soratien varressa.
-polttoaineen paineensäädin korjattu, joku oli vaihtanut liian ohuen jousen tilalle... Ilmankos ei jaksanut kulkea motarilla yli 120km/h
-tulpat ja tulpanjohdot
-puola ja sytytysyksikkö
-virranjakajan kansi
-vähän kajareita, ei mitään vahvarijuttuja kuitenkaan
-lambda, Bosch
-tummaa vilkkua tietysti ja vähän kalvoo ajovaloihin, teinikästä on
Next listalla sitä sun tätä:
-taakse levyjarrut mk4 alusatuloilla, suurin osa hiluista jo hommattu
-rosteripakosarja, tänäkin viikonloppuna piti asentaa mutta aikataulu ei antanut periks
-kaasuläppä 38mm ---> 42mm, läppäkotelo on kyläsepällä joka lupas tehdä samalla läpän, kokemusta kellään?
-ehkä isompaa suutinta vois kokeilla, kokemusta kellään?
-ehkä GT nokka jos löytyisi jostain, Virosta vois saada pitkällä toimitusajalla
-eteen mk3 farkun solid etujarrut (isommat levyt kuin mk2), purin kaverin raadosta talteen
-samaisesta raadosta isompi pääsylkky, olikos se 22mm
Pitoauto tän pitäis olla niin kauan kuin into piisaa ja sen verran maltilla pitää modata että tulee talvellakin tulla toimeen. Ei varsinainen projekti mutta onhan siihen jo sitä sun tätä tullu tehtyä :)