Golf IV Variant 1.9 ALH

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

J@kke_
-
Viestit: 9
Liittynyt: 25.8.2015 7:51

Golf IV Variant 1.9 ALH

ViestiKirjoittaja J@kke_ » 3.10.2015 8:17

Tämmöinen tuli hankittua syksyllä -14 vaihdelaatikko vikaisena naamakirjan myynti palstalta. Loppujen lopuksi laatikossa ollut mitään vikaa vaan 2-massa vauhtipyörä oli antautunut ja samalla kytkilevy tuli ulos kappaleina. Uusi käytetty vauhtis ja kytkin paikalleen ja matka jatkui.
Samalla asennettiin pilipali lastu johtosarjan väliin muutaman lisähevosen toivossa ja kulku parantui hieman ja kulutus tippui minimaalisesti sekä FK:n alusta jolla autoa saatiin lähemmäs tienpintaan. Etupenkit vaihdettiin Golffin omiin sporttisempiin, asenettiin ahtopainemittari A-pilariin ja audiopuolta päivitettiin.

Tälläisellä kokoonpanolla ajeltiin tähän kesään asti, takaraivossa koko ajan ajatus muutamista lisähevosista. Autoon tehtiin jakopään remppa ja viikko sen jälkeen vakioahdin päätti irtisanoa työsopimuksen ja tilaisuus kulkupuolen parantamiseen kuin tilauksesta.

Kone huoneeseen tiensä löysi jo aikaisemmin hankittu 2.5 TDi:n ahdin (gt2052v) custom pakosarjalla ja 3"downpipe. Keulalle asennettiin cooleri ahtoilmaa jäähdyttämään. MAP anturi vaihtui 3bar mappiin ja EGR tulpattiin.Imusarja putsattiin ja pestiin (voi pojat sitä paskan määrää). Kytkin päivitettiin samalla järeämpään.Findieselin Artulta ostin AHU:n kovan vauhtiksen ja kaveriksi asennettiin VR6 levy, painelaakeri ja Race.fi toimitti Sachs:n SRE paineasetelman.

Auto saatiin nippuun ja eka startti tuotti pettymyksen. Auto on samantien Limb Modessa eikä mitään tapahdu. Vikakoodeja oli pitkä lista (joihin myös tuolla tekniikka puolella apua kaipailin). Loppujen lopuksi viaksi paljastui puutteellinen maadoitus moottorinohjauksen edessä olevassa maadoituspisteessä. Vihdoin vikakoodit poistui ja auto heräsi jälleen eloon ja oli aika lähteä testilenkille. No eihän se mennyt kuin Strömsössä kun vaihteet ei mennyt silmään, Kytkimen uudelleen ilmaus auttoi asiaan ja testilenkille päästiin. Auto toimi huomattavasti paremmin ja pieni hymykin tässä vaiheessa irtosi.

Tässä vaiheessa sitten soitto kuopion suuntaan Findieselille ja varaamaan aika suuttimien vaihtoon ja samalla softan tekoon ja nyt 9.10 aika sinne.

Pari päivää tässä nyt rauhallista työajoa ajaneena iski jälleen vika joka iskee vain auton ollessa lämmin. Auto menee taas limb modeen ja iskee vikakoodin N75 open or short to ground ja samalla esp valo syttyy mittaristossa. Virrat pois ja hetken aikaa auto toimi normaalisti kunnes iskee taas vikakoodin päälle.
Ja tosiaan tämä tapahtuu vain auton ollessa lämmin.

Seuraavaksi ohjelmassa tuon ärsyttävän vian korjaaminen ja matka Findieselille. Talven aikana hommataan palikoita alustan päivitykseen, vaihdetaan puhkiruostuneet etulokasuoja ehjiin, oikaistaan muutama lommo sekä ylimaalaus. Lisäksi lasit tummennetaan, ulkokuoreen jotain päivitystä ja kesäksi hommataan vanteet.

Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa