Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

superlindgren
-
Viestit: 108
Liittynyt: 14.8.2016 20:10
Auto: Golf Mk2 G60

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja superlindgren » 18.2.2018 12:06

Hyvä että tulee käyttöön
,hienoa tulee =)

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 13.7.2018 22:51

Hommaa yritetty taas viedä eteenpäin jo tuttuun tapaan, eli hitaasti ja ei niin varmasti...
Sähköt on jo lähestulkoon valmiina ja moottorinohjaus on liitetty osaksi auton omaa sähköjärjestelmää.

Kuva

Aikamoinen johto ja rele/sulake- hässäkkä tuonne nyt tulee, mutta ei voi mitään.

Kuva

Moottoritilakin alkaa olla lähes valmis. Enää puttuu huohotuksen letkutus, syylärin yläletku ja hukkaportin ohjauksen letkut.

Kuva

Myös auton alla on tapahtunut. Pakoputken olen saanut jo heppailtua kasaan, hukkaportin putki pitäisi vielä tehdä ja liittää se putkistoon.

Kuva

Kuva

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 16.7.2018 23:14

Polttoainejärjestelmäkin alkaa olemaan jo hyvällä mallilla. Keruusäiliö, suodatin ja pumppu on löytänyt paikkansa pohjasta. Nämä asentelin alumiini levyyn, joka on kiinnitetty alkuperäisiin kiinnityspisteisiin.
Muutama klemmari vielä puuttuu ja paikoillaan olevat täytyy muistaa kiristää.

Kuva

Kuva

Seuraavaksi työlistalla olisi hukkaportin putken teko ja bensa linjojen viimeistely konehuoneessa.

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 7.10.2018 21:35

Tätä yritetty kahden viikon ajan herätellä eloon, mutta ei ole vielä käynnistynyt. Aluksi oli vähän allekirjoittaneen sähkökytkennöissä puutteita/virheitä ja myös ajoitukset oli vähän metsässä.
Tarkistettu, että suuttimet ruiskuttaa ja nostettu tulpat puolineen ylös ja tarkistettu, että niistätulee kipinä. Mutta kun katsoo tulpan reijistä sylintereihin, niin kaksi mäntää loistaa aivan kirkkaana, mutta kuitenkin bensan voi havaita männän päältä. Kaksi mäntää on nokisia.

Voiko nuo puolat kuitenkin olla rikki, vaikka kipinän silmällä näkeekin?

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.10.2018 21:39

Tässäkin taas on valoa tunnelin päässä. Vihdoinkin moottori suostui käynnistymään ja Golf saatu liikkumaan lähes neljän vuoden tauon jälkeen omin voimin hallista ulos ja takaisin sisään.

Kuva

Tästä siirrytään viimeistelyyn konehuoneessa ja ryhdytään sisustan kasaukseen.

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 18.4.2019 13:15

Tätäkin on talven ja kevään aikana rakennettu eteenpäin. Sisustaa on tullut kasailtua ja viimeistelty sähköjärjestelmä toiminta kuntoon.
IMG_20190417_234008~2.jpg
IMG_20190417_234008~2.jpg (1.82 MiB) Katsottu 3843 kertaa

Tarkoitus olisi päästä kesällä ajelemaan ja fiilistelemään....

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.4.2019 22:50

Laitetaanpa nyt vähän enemmän kuvia samaan päivitykseen, kun kuitenkin jotain pientä on tullut puuhailtua talvella:

Etupenkit kävi verhoilussa helmikuussa ja niiden keskiosat verhoiltiin Werk34.de tilatulla kankaalla joka piti olla samaa kuin takapenkin originaali verhoilu. No ei aivan ollut, vaan on huomattavasti kirkaamman värinen ja kuosi on jonkin verran erilainen, mutta kuitenkin lopputulos on parempi kuin ennen uudelleen verhoilua.

Kuva

Ja tuon mittariston kanssa tuli painittua jonkin aikaa, kun en saanut kierroslukumittaria toimimaan tuon Tatech:n kanssa. Tuohan olisi vaatinut modausta itse kierroslukumittariin, johon omat taidot ja ymmärrys ei olisi yltänyt. Tai sitten jonkinlaisen muuntimen hankkiminen kierrosluku signaalijohtoon. Päädyin kokeilemaan saisinko itse rakennettua tuollaisen muuntimen netin ohjeiden pohjalta, ja sainhan minä. Osat ei tullut maksamaan kuin n.5€.
Tuolla kytkennällä tein, mutta ainut ero että meni 1K ja 100ohmin vastukset sekaisin pussissa ja tuli tuo vastus laitettua nyt sitten 100ohmisella.

Kuva

Ja tuollain möykky siitä muotoitui:

Kuva

Ja moottorinlämpötila mittarihan myös vaati vastuksen johtoon, jotta näyttämä olisi lähellä oikeaa. Tämä ratkesi laittamalla kaksi 100ohmin vastusta rinnan.

Kuva

Tuli myös pääsiäisen aikana suoritettua ensimmäinen pesu tuolle autolle. Oli jo jonkin verran päässyt likaa kertymään pintaan reilun vuoden aikana.

Kuva

Kuva

Myös vanteet sain hiekapuhallettua ja maalautettua ne pulverilla hopeisiksi. Vanteethan ovat "legendaariset" TSW EVO R 17" koossa. Näille kietaistiin sitten Michelin PilotSport 4 kumit päälle perinteisessä 205/40 R17 koossa.

Kuva

Kuva

tex-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 3.3.2018 18:56
Auto: VW Polo TSI 1,2 -15 VW Golf GTI 8v -86

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja tex- » 22.4.2019 10:09

Hieno projekti.
Heräsi kysymys tuosta Werk34.de tilatusta kankaasta. Yritin etsiä missä siellä noita on tarjolla, mutta en löytänyt. Oman GTI Golfini alkuperäinen kuskin penkki on rikki ja olen katsellut mistä voisi löytää kankaita. Tosin minulla on erilainen kuosi kuin tuo. Minulla ei ole kiire koska autooni on asennettu nahkapenkit.

Sebastian
-
Viestit: 8548
Liittynyt: 3.8.2003 15:43
Auto: Audi ja kakkis

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Sebastian » 22.4.2019 10:48

Etupuskurin reiässä oleviin ”pystytolppiin” vielä mustat suojat paikalleen niin sehän on aika täydellisen näköinen keula.

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.4.2019 14:40

Juu, tuo ei ole kaikista selkein sivusto navigoida tuo Werk34 jotta sieltä löytää etsimänsä. Mutta sieltä se löytyy sisustan tarvikkeiden kohdalta, ainakin tänään oli tällainen: https://www.werk34.de/de/wassergekuehlt ... ugsstoffe/
Ja kuosit tuntuu vaihtelevan useasti mitä on tarjolla.

tex-
-
Viestit: 43
Liittynyt: 3.3.2018 18:56
Auto: VW Polo TSI 1,2 -15 VW Golf GTI 8v -86

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja tex- » 22.4.2019 14:57

Kiitos. Täytyy vilkuilla sillointällöin mitä tuolla on tarjolla. Tuon sivun saa englanniksi ylhäältä valikosta.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1553
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja samza » 22.4.2019 15:39

Hieno kakkis kyllä. Valkoinen on oikein hyvä väri näihin!
Ja hyvä että sait tuon mittariston pelaamaan vihdoinkin :)

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 22.4.2019 18:02

Onhan tuo värin valinta vaikea homma, kun on oikeastaan kaikki mahdolliset värit käytössä. Todella pitkään tuota silloin mietin, mutta kun tuon värin näki useassa Lexus:ksessa aurinkoisella kesä ilmalla, niin valinta oli aika helppo :)

Tuli tosiaan jonkin verran tuskailtua ton mittariston kanssa, mutta onneksi tuurilla alkoi toimimaan. Ja kohtuullisen edullisesti vielä, joten kannatti kokeilla.

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 9.6.2019 12:38

Tämäkin saatu jo laillistettua viikko sitten. Leimalla ei tullut mitään yllättävää vastaan, kun olin selvittänyt tarvittavat liput ja laput etukäteen. Ainoa mitä joutui "vääntämään", oli moottorin alkuperä.


Kuvatuksia ulkoa...

Kuva

Kuva

Kuva

Sekä epäselvä kuva sisältä...

Kuva

Nyt on tullut mittariin jo reilu tuhat kilsaa kaikkineen testauksineen päivineen. Hyvin auto toiminut :)

ToySport
-
Viestit: 23
Liittynyt: 29.5.2019 16:35

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja ToySport » 24.6.2019 16:08

Mites sulla heräilee tuo holsetti? omaan käyttökiesiin pitäs vähän isompaa ahinta laittaa ja 35/40 vois olla omaan makuun sopiva. Ihan järkky aasinpotkua ei talvikiesiin vihtis kuitenkaa laitella.

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 24.6.2019 20:55

Parin tonnin kieppeillä alkaa jotain pihinää kuulumaan ja potku tulee n. 3500rpm kohdilla. Silleen ihan kiva, kun tuossa kylillä/nurkissa pyörii niin ei koko ajan oo täysi tohina päällä, vaan voi silleen rauhaksiin ajella...

corsa84
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.7.2015 19:34

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja corsa84 » 24.6.2019 21:21

Laita dynolappu näkyviin

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 29.6.2019 8:47

Tässä on nyt jonkinlainen käppyrä tuolta dynosta.

Screenshot_20190629_084549_com.adobe.reader.jpg
Dynolappu
Screenshot_20190629_084549_com.adobe.reader.jpg (1.14 MiB) Katsottu 2689 kertaa

VWarre-00
-
Viestit: 23
Liittynyt: 25.11.2015 20:29
Auto: AUDI 100 2.5TDI R5 (telakalla) , A6 4F 2.0TDI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja VWarre-00 » 29.6.2019 20:07

Sillähän on kiva valoissa kiusia :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1553
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Auto: pari golffia ja passatti
Viesti:

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja samza » 29.6.2019 23:26

eikös tuolla ole vielä ihan reilusti potentiaalia ahtimen puolesta ainakin ;) toki kyllä noillakin ehtii :)

getari16vee
-
Viestit: 150
Liittynyt: 13.3.2014 17:26
Auto: Golf mk2 1.8 16V GTi ja Seat Exeo 2.0 TFSI

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja getari16vee » 2.7.2019 21:23

Kyllä tuolla ahtimessa taitaa löytyä vielä paukkuja, mutta tuppaa potentiaali olevan suuttimista ja vakionokista olevan lopussa :) katsotaan sitten talvella, jos ne vaikka vaihtuisi ja kenties polttoaine muuttuisi etanoliin... nyt siis mennään ihan 98-linjalla.

Ja kiva tolla kyllä ajella noillakin tehoilla, hymy on korvissa joka kerta ;)

Dona
-
Viestit: 1685
Liittynyt: 24.7.2003 20:31
Auto: Corrado 2.0 20vT, Audi s3

Re: Mk2 Golf-86 1.8 Gti 16V nykyaikaan => 1.8 20VT

ViestiKirjoittaja Dona » 6.8.2019 23:03

Ei lopu vakio nokista hönkä vielä reiluun sataan heppaan. Painetta reilusti lisää, kun vääntö jääny noin miedoks.


Paluu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ande ja 7 vierailijaa

© since 2000 - ffp