"Tiina" VW Transporter t5 #TPPPKSN
Valvoja: ffp jäsenet
"Tiina" VW Transporter t5 #TPPPKSN
Exä Passat vr6 Syncro laitettiin myyntiin ja tilalle jotain "järkevää"
Auto kerkesi olemaan alla alle viikon, kun alkoi huimaamaan. Siihen onneksi löytyi lääkettä läheltä ja alle heitettiin ennestää pikkasen modatut Jomit . Peruskikoilla auto saatiin lähemmäs maata. Pohjaanlyöntikumit roskiin, olka-akselissa olevan pykälän snurraus, jotta coilitolppa tulee enemmän läpi. Etujouset oli jo valmiiksi pikkasen lyhennetty, joten ei muuta kuin keula kasaan. Tietysti paperilla homma näyttää helpolta, mutta kun rupee kyseistä operaatiota tekemään bilteman jousipuristimilla, niin kyllä siihen saa jännitysmomenttia ja aikaa kulumaan. Takapään madaltaminen olikin sitten aivan bolt-on, kunhan säätökupin laittoi pohjaanlyöntikumien kaveriksi varmaan talteen.
Näin saatiin auton ajo-ominaisuudet katoamaan ja auto muistuttaa ajoltaan aikalailla vanhan taksin ja kakkiksen sekoitusta. Jotta auto erottuu parkkikselta, tehtiin tarvittavat pikku hätämodit. Tummat valot joka paikkaan ja vanteet mustiksi.
Näin talviluukki alkaa lähentyä loppuaan. Jahka töiltä keretään, niin tummennetaan vielä laseja ja päivitetään audiota. Koska kevät ja Autosaloon lähenee tarvitaan tietysti se surullisen kuuluisa kesäluukki, joka tällä hetkellä sisältää ehkä 9,5"&11" x 19" . Jos jollain on ehdotuksia vanteisiin tai alustaan liittyen, kuuntelen mielelläni.
Paremmat kuvat laitetaan jahka päästään jollasta eroon
Auto kerkesi olemaan alla alle viikon, kun alkoi huimaamaan. Siihen onneksi löytyi lääkettä läheltä ja alle heitettiin ennestää pikkasen modatut Jomit . Peruskikoilla auto saatiin lähemmäs maata. Pohjaanlyöntikumit roskiin, olka-akselissa olevan pykälän snurraus, jotta coilitolppa tulee enemmän läpi. Etujouset oli jo valmiiksi pikkasen lyhennetty, joten ei muuta kuin keula kasaan. Tietysti paperilla homma näyttää helpolta, mutta kun rupee kyseistä operaatiota tekemään bilteman jousipuristimilla, niin kyllä siihen saa jännitysmomenttia ja aikaa kulumaan. Takapään madaltaminen olikin sitten aivan bolt-on, kunhan säätökupin laittoi pohjaanlyöntikumien kaveriksi varmaan talteen.
Näin saatiin auton ajo-ominaisuudet katoamaan ja auto muistuttaa ajoltaan aikalailla vanhan taksin ja kakkiksen sekoitusta. Jotta auto erottuu parkkikselta, tehtiin tarvittavat pikku hätämodit. Tummat valot joka paikkaan ja vanteet mustiksi.
Näin talviluukki alkaa lähentyä loppuaan. Jahka töiltä keretään, niin tummennetaan vielä laseja ja päivitetään audiota. Koska kevät ja Autosaloon lähenee tarvitaan tietysti se surullisen kuuluisa kesäluukki, joka tällä hetkellä sisältää ehkä 9,5"&11" x 19" . Jos jollain on ehdotuksia vanteisiin tai alustaan liittyen, kuuntelen mielelläni.
Paremmat kuvat laitetaan jahka päästään jollasta eroon
Vihdoin ja viimein saatii projekti ihan tosissaan käyntiin ja millä muullakaan sen aloittaisi kun finnien poistolla :D
No oli niitä finnejä muuallakin
Joten konepelti ja puskurit kiikutettiin mäntsälän laakkoselle hoitoon
Sitten vaan odottamaan että saadaan pussit suomeen. Alustaksi siis lowtoyssin kautta tulossa:
-universal airlift eteen
-ss-6 taakse
-airlift v2
-444c
-5 gal ilmasäiliö
Odotellessa väännettiin putkistoa ja tukittiin/putsattiin egr
Alustan saapuessa tuli valtava innostus joka loppui ennen kuin oikeen kerkesi ees alkaa, koska volkkarin yläpäät <3. Jos tolpassa olisi ollut kierrettä enemmän olisi se käynyt suoraan jos sitä jos tätä. Kolme päätä Yhteen ja ruvettiin miettimään, suunnittelemaan, huutamaan toisillemme josta päästiin tulokseen että sorvataan sopiva yläpää airliftin yläpäästä.
No meni miten meni mutta ei sitä pystynyt käyttämään koska palje ottaa kiinni koriin. Jälleen kerran masennus ja yön yli mietintä. Tässä vaiheessa alapää murhe oli ratkaistu jo Lowtoyssin puolelta joka teetti alapäähän sopivan adapterin joka hitsataan tolppaan.
Sovittamiseen oli yritetty käyttää mk2 ja mk4 yläpäitä mutta saatiin ajatus mk3 yläpäästä, joten mätänetin kautta tallille mukana mk3 VR6 yläpään kumi ja pau, sinne menee. Asennus on tätä nykyä ns. Volkkarimiesten Bolt on. Tässä vaiheessa tolpassa on käypänen laakeri ja yläpään kumi. Ei puutu enää kun yläpään kiinnitys ja koska pihalla makaili mk4 golffi päätettiin siitä sovittaa yläpään yläkuppi. Jälleen kerran vinkua sinne, vinkua tänne ja poks, tolppa paikallaan.
Testisovitus
eipä siinä normi homma, vetari ottaa kiinni johonkin eli notsi tehtävä. Kyseisessä autossa se on helppoa
Nyt on vetarilla taas tilaa joten testisovitus mihin se vanne menee
Takapää luultiin olevan ihan heitäkiinnihomma vaan ei ollutkaan
Pohjaanlyötikumit pois jonka jälkeen testiä ilman paljetta, että menee hienosti. Sitten mitta käteen ja padapim padapum, palje plus kuppi liitintä varten - ei tuu ikinä menee matalaksi. itkua ja parkua hetken aikaa. Jälleen kerran mietintämyssy käteen, että mitä nyt tehään. Olka-akselin sisään ei palje mahdu eli siirretään yläpään kiinnitystä. Ai niin se on jo laittiassa no prkl nostetaanko lattiaa ? Ei vaan käännetään palje niin että saadaan liitin olan sisään ja säästetään 5 cm ja tulos tässä.
[url=http://romppanen.kuvat.fi/kuvat/Autot/VW+Transporter+%28Tiina%29+-05/IMG-20150221-WA0043.jpg[/url][/url]
Nyt visio on jo toteutuksen puollella ja etutolpat lähti tänään hitsarille. Huomenna vääntää takapää kasaan ja josko kohta olisi yksi pilattu hyötyajoneuvo lisää.
PS. #TPPPKSN löytyy Instasta
No oli niitä finnejä muuallakin
Joten konepelti ja puskurit kiikutettiin mäntsälän laakkoselle hoitoon
Sitten vaan odottamaan että saadaan pussit suomeen. Alustaksi siis lowtoyssin kautta tulossa:
-universal airlift eteen
-ss-6 taakse
-airlift v2
-444c
-5 gal ilmasäiliö
Odotellessa väännettiin putkistoa ja tukittiin/putsattiin egr
Alustan saapuessa tuli valtava innostus joka loppui ennen kuin oikeen kerkesi ees alkaa, koska volkkarin yläpäät <3. Jos tolpassa olisi ollut kierrettä enemmän olisi se käynyt suoraan jos sitä jos tätä. Kolme päätä Yhteen ja ruvettiin miettimään, suunnittelemaan, huutamaan toisillemme josta päästiin tulokseen että sorvataan sopiva yläpää airliftin yläpäästä.
No meni miten meni mutta ei sitä pystynyt käyttämään koska palje ottaa kiinni koriin. Jälleen kerran masennus ja yön yli mietintä. Tässä vaiheessa alapää murhe oli ratkaistu jo Lowtoyssin puolelta joka teetti alapäähän sopivan adapterin joka hitsataan tolppaan.
Sovittamiseen oli yritetty käyttää mk2 ja mk4 yläpäitä mutta saatiin ajatus mk3 yläpäästä, joten mätänetin kautta tallille mukana mk3 VR6 yläpään kumi ja pau, sinne menee. Asennus on tätä nykyä ns. Volkkarimiesten Bolt on. Tässä vaiheessa tolpassa on käypänen laakeri ja yläpään kumi. Ei puutu enää kun yläpään kiinnitys ja koska pihalla makaili mk4 golffi päätettiin siitä sovittaa yläpään yläkuppi. Jälleen kerran vinkua sinne, vinkua tänne ja poks, tolppa paikallaan.
Testisovitus
eipä siinä normi homma, vetari ottaa kiinni johonkin eli notsi tehtävä. Kyseisessä autossa se on helppoa
Nyt on vetarilla taas tilaa joten testisovitus mihin se vanne menee
Takapää luultiin olevan ihan heitäkiinnihomma vaan ei ollutkaan
Pohjaanlyötikumit pois jonka jälkeen testiä ilman paljetta, että menee hienosti. Sitten mitta käteen ja padapim padapum, palje plus kuppi liitintä varten - ei tuu ikinä menee matalaksi. itkua ja parkua hetken aikaa. Jälleen kerran mietintämyssy käteen, että mitä nyt tehään. Olka-akselin sisään ei palje mahdu eli siirretään yläpään kiinnitystä. Ai niin se on jo laittiassa no prkl nostetaanko lattiaa ? Ei vaan käännetään palje niin että saadaan liitin olan sisään ja säästetään 5 cm ja tulos tässä.
[url=http://romppanen.kuvat.fi/kuvat/Autot/VW+Transporter+%28Tiina%29+-05/IMG-20150221-WA0043.jpg[/url][/url]
Nyt visio on jo toteutuksen puollella ja etutolpat lähti tänään hitsarille. Huomenna vääntää takapää kasaan ja josko kohta olisi yksi pilattu hyötyajoneuvo lisää.
PS. #TPPPKSN löytyy Instasta
Mieli on tehnyt päivittää tässä välissä useasti mutta kai se on parempi kun kerralla laittaa pikkasen enemmän
Takapään asennuksesta aloitettiin ensin. Jotta saatiin tarpeeksi matala alustasta piti palkeen liitin asentaa olka-akselin sisään joka kylläkin johti tuloksiin
Taka täynnä
Taka tyhjä
Ongelmaksi muodostu renkaat jotka ala asennossa lepää sisälokareihin, noh tähän ei keretty nyt tarttua.
Sillä välin kun tolpat oli hitsarilla piti keksiä jotain tekemistä joten alkoi säiliön asennus
Väliaikaisen lopullinen versio
kuvastakin huomaa kuinka koko tavaratila huutaa yhdenmukaista lattiaa joten tarkoitus olisi sinne laminaatti laittaa ja kotelo tohon päälle jossa sama materiaali mutta saa suojattua jos tulee vaikka pakettiautolla joskus jotain kuljetettua :D
Etutolpat tuli hitsarilta joten koe kasaus ja toteaminen että kaikki toimii. Ei muuta kun tolpat irti ja maaliin
Letkuille tuli laitettua kuvan mukaiset kiinnikkeet
Arvaten kun väsyneenä ja muka kiireessä tekee niin menee yleensä menee vituiksi. Ei tälläkään kertaa tehdä poikkeusta laakeria kumista pois lyödessä kaikki paskaksi
vika ei ollut iso tai kallis mutta lykkäsi kasausta taas päivällä
Laakkoselle hakemaan puskureita ja konepeltiä maalaamosta, mutta eipä ne olleet viellä valmiit. Onneksi sieltä ei tyhjin käsin tarvinnut kotiin lähteä vaan mukaan tarttu audin sisusta.
Siihen ruvettiin sitten työstämään koroketta ja kallistusta
Ensin oli tarkoituksena tehdä autosta edelleen 3 paikkainen. Ajatuksena leipoa audin kuskin penkki kuskin penkiksi ja takapenkin 2/3 osa appareiden selkänojaksi. Ammattiverhoilia lyttäsi ajatuksen mutta seuraava verhoilia lupas tehdä sen mutta koska tekee harrastuksena kyseisiä hommia niin se kestää
Alla kuva visiosta
Auto on velipojalla tällä hetkellä käyttiksenä joten väliaikaisesti leivottiin sinne 2 penkkiä
Lopuksi kuvat viellä autosta ulkona
länässä
Perä ilmassa
Muuten ihan onnistun alusta mutta yläasento jäi ehkä vähän matalaksi ja koska kumit tällä hetkellä aika isot niin ei paljon madallu. madallukseen on onneksi lääkettä. Kesärenkaat kun asentaa niin pitäis teoriassa madaltua viellä 50 mm mutta palataan siihen asiaan jahka saadaan vanteet maalattua
Loppu kevennykseksi motivaattori tallin seinältä
Takapään asennuksesta aloitettiin ensin. Jotta saatiin tarpeeksi matala alustasta piti palkeen liitin asentaa olka-akselin sisään joka kylläkin johti tuloksiin
Taka täynnä
Taka tyhjä
Ongelmaksi muodostu renkaat jotka ala asennossa lepää sisälokareihin, noh tähän ei keretty nyt tarttua.
Sillä välin kun tolpat oli hitsarilla piti keksiä jotain tekemistä joten alkoi säiliön asennus
Väliaikaisen lopullinen versio
kuvastakin huomaa kuinka koko tavaratila huutaa yhdenmukaista lattiaa joten tarkoitus olisi sinne laminaatti laittaa ja kotelo tohon päälle jossa sama materiaali mutta saa suojattua jos tulee vaikka pakettiautolla joskus jotain kuljetettua :D
Etutolpat tuli hitsarilta joten koe kasaus ja toteaminen että kaikki toimii. Ei muuta kun tolpat irti ja maaliin
Letkuille tuli laitettua kuvan mukaiset kiinnikkeet
Arvaten kun väsyneenä ja muka kiireessä tekee niin menee yleensä menee vituiksi. Ei tälläkään kertaa tehdä poikkeusta laakeria kumista pois lyödessä kaikki paskaksi
vika ei ollut iso tai kallis mutta lykkäsi kasausta taas päivällä
Laakkoselle hakemaan puskureita ja konepeltiä maalaamosta, mutta eipä ne olleet viellä valmiit. Onneksi sieltä ei tyhjin käsin tarvinnut kotiin lähteä vaan mukaan tarttu audin sisusta.
Siihen ruvettiin sitten työstämään koroketta ja kallistusta
Ensin oli tarkoituksena tehdä autosta edelleen 3 paikkainen. Ajatuksena leipoa audin kuskin penkki kuskin penkiksi ja takapenkin 2/3 osa appareiden selkänojaksi. Ammattiverhoilia lyttäsi ajatuksen mutta seuraava verhoilia lupas tehdä sen mutta koska tekee harrastuksena kyseisiä hommia niin se kestää
Alla kuva visiosta
Auto on velipojalla tällä hetkellä käyttiksenä joten väliaikaisesti leivottiin sinne 2 penkkiä
Lopuksi kuvat viellä autosta ulkona
länässä
Perä ilmassa
Muuten ihan onnistun alusta mutta yläasento jäi ehkä vähän matalaksi ja koska kumit tällä hetkellä aika isot niin ei paljon madallu. madallukseen on onneksi lääkettä. Kesärenkaat kun asentaa niin pitäis teoriassa madaltua viellä 50 mm mutta palataan siihen asiaan jahka saadaan vanteet maalattua
Loppu kevennykseksi motivaattori tallin seinältä
Päivitetään tilannetta pikkasen.
Osat oli maalauksessa ja jotain piti sillä aikaa tehdä.
Sisustan harmaus alkoi masentamaan ja mustaa piti saada. Joten sisustan harmaat osat purkuun ja maalaukseen.
Ohessa muutamia kuvia:
Välissä olikin vanteiden ihmettelyn aika ja kun omat vanteet ei messuille kerkeä tulemaan, otettiin vanteet lainaan :D Jotta ei olis aina samaa niin päätin sitten ottaa hyllystä plasti dipin ja maalata. Maalaus menikin muuten ihan hienosti mutta ei kannata maalata pesuhallissa koska maali kuivuu liian nopeasti ja ohenne jonka olis tarkoitus haihtua, puree entistä lujemmin maaliin kiinni. No yritin niitä kiiressä rapsutella pois noin neljä tuntia ja sitten päädyin soittamaan jälleen kerran Uudenmaan Soodapuhdistuksen joka hoiti homman himaan ja saatiin vanteet edustuskuntoon:
Tämän jälkeen alkoi järjetön sovittaminen
15 mm spacerilla
Joten päädyttiin tilamaan 25 mm spacerit
Tämän jälkeen siirryttiin vaihteeksi odottamaan maalarilta osia ja jotta saatiin asioita eteenpäin, lähettettiin auto myllytettäväksi ilman puskureita.
Huono kuva siitä mitä myllyttäjä sai aikaiseksi.
Auto saatiinkin myllytyksestä Tuulos-miitin aikaan joten sekin jäi välistä prkl. Ylpeys nieltiin ja jäätiin tallille kasaamaan autoa.
Asianmukaista kuljetusta
Sitten alko kasailu
Samalla päivävalot sumareiden tilalle
Tämän jälkeen vielä ennen Autosaloon-messuja väännettiin tummenukset uudestaan valoihin, maalattiin kahvat yms yms
Lopputuloksesta vielä toistaiseksi vähän huonoja kuvia kun velipoika sillä käy koulussa niin ei autoa paljon kotona näy.
Tulossa -lista senkun kasvaa sitä mukaan kun tekee:
-säädettävät yläpäät
-uudet vanteet
-mahdollinen kylkiputkien poisto tai ainakin pinnotaminen mustaksi
-takaluukun merkki paikoilleen
-pohjapanssari
-jotain kulutuspaloja pohjaan
-mainostarrat
-saattovalot
-ksenonit
-lisäpitkät johonkin piiloon
Risuja ja ruusuja otetaan vastaan
Osat oli maalauksessa ja jotain piti sillä aikaa tehdä.
Sisustan harmaus alkoi masentamaan ja mustaa piti saada. Joten sisustan harmaat osat purkuun ja maalaukseen.
Ohessa muutamia kuvia:
Välissä olikin vanteiden ihmettelyn aika ja kun omat vanteet ei messuille kerkeä tulemaan, otettiin vanteet lainaan :D Jotta ei olis aina samaa niin päätin sitten ottaa hyllystä plasti dipin ja maalata. Maalaus menikin muuten ihan hienosti mutta ei kannata maalata pesuhallissa koska maali kuivuu liian nopeasti ja ohenne jonka olis tarkoitus haihtua, puree entistä lujemmin maaliin kiinni. No yritin niitä kiiressä rapsutella pois noin neljä tuntia ja sitten päädyin soittamaan jälleen kerran Uudenmaan Soodapuhdistuksen joka hoiti homman himaan ja saatiin vanteet edustuskuntoon:
Tämän jälkeen alkoi järjetön sovittaminen
15 mm spacerilla
Joten päädyttiin tilamaan 25 mm spacerit
Tämän jälkeen siirryttiin vaihteeksi odottamaan maalarilta osia ja jotta saatiin asioita eteenpäin, lähettettiin auto myllytettäväksi ilman puskureita.
Huono kuva siitä mitä myllyttäjä sai aikaiseksi.
Auto saatiinkin myllytyksestä Tuulos-miitin aikaan joten sekin jäi välistä prkl. Ylpeys nieltiin ja jäätiin tallille kasaamaan autoa.
Asianmukaista kuljetusta
Sitten alko kasailu
Samalla päivävalot sumareiden tilalle
Tämän jälkeen vielä ennen Autosaloon-messuja väännettiin tummenukset uudestaan valoihin, maalattiin kahvat yms yms
Lopputuloksesta vielä toistaiseksi vähän huonoja kuvia kun velipoika sillä käy koulussa niin ei autoa paljon kotona näy.
Tulossa -lista senkun kasvaa sitä mukaan kun tekee:
-säädettävät yläpäät
-uudet vanteet
-mahdollinen kylkiputkien poisto tai ainakin pinnotaminen mustaksi
-takaluukun merkki paikoilleen
-pohjapanssari
-jotain kulutuspaloja pohjaan
-mainostarrat
-saattovalot
-ksenonit
-lisäpitkät johonkin piiloon
Risuja ja ruusuja otetaan vastaan
Joo eturengas oli vähän vajaa, jos en väärin muista niin 2,4 bar ilmaa
Kylkiputket on siinä mielessä hyvät että ottaa kosketukset vastaan (Suojelee tankkia,webastoa yms pohjassa olevaa. Koska ei ilmajouset sita tarkoita että ylhäällä ajetaan :D
Harkinnassa lähinnä joko pois tai maalaus mustaksi, mutta eiköhän ensin tehdä vähän huoltoja ennen kuin ulkokuoreen tehdään muutoksia
PS. Voima kiinnostaisi jos jollakulla on tuttu lastuttaja / joku yritys joka haluaisi mukaan kyseiseen projektiin niin saa ottaa yhteyttä
Kylkiputket on siinä mielessä hyvät että ottaa kosketukset vastaan (Suojelee tankkia,webastoa yms pohjassa olevaa. Koska ei ilmajouset sita tarkoita että ylhäällä ajetaan :D
Harkinnassa lähinnä joko pois tai maalaus mustaksi, mutta eiköhän ensin tehdä vähän huoltoja ennen kuin ulkokuoreen tehdään muutoksia
PS. Voima kiinnostaisi jos jollakulla on tuttu lastuttaja / joku yritys joka haluaisi mukaan kyseiseen projektiin niin saa ottaa yhteyttä
Uudet vanteet saapu ja kumeja alettiin miettimään
Vasemmalla 245/35-19 oikealla 235/35-19 @11
Pakkohan se oli 235 laittaa kun meinas kaarissa ahistaa
mutta ennen avonaisia vanteita täytyy tietysti amerikan malliin tehdä jarru päivitys
Nyt pitäs pakun pysähtyä
jarrut tehtiin ja vanteet hierottiin alle päästiin kerrankin tilanteeseen että kaikki toimii kun junan vessa, vaan ei pitkään.
Veli pojalla auto ajossa ja kuulemma vaan yht äkki tolppa tyhjeni. Oli muuten mukava työpäivä kun speiksailla mitä sieltä oli hajonnut
No ite kun tekee tulee semmonen kun ite tekis :D
Eli yläpää oli jostain syystä pääsyt irtoamaan (nylokki mutteri ) Joten tolppa tippunut paikaltaan ja letku liittimessä semmosessa kulmassa että vuosi ohi. Ei ollut paha remontti ja sääkin mitä mainion. Uusi yläpään laakeri ja taas kovaa ajoa.
Koitti ihana keskiviikko ja siitä harvinainen päivä että oma autoni ei ollu kellään muulla ajossa vaan pääsin jopa itse ajamaan sillä töihin. päivän aikana sain soiton jos voisin illalla käydä hakemassa vähän banaania
Vähän banaania tarkoitti tässä tapauksessa vaan tuhatta (1000) kiloa. Ei siinä palkeet täyteen ja banaanit kyytiin kaikki meni hienosti, kuorma käytiin purkamassa ja noin 500 metriä ennen kotia aivan tarpeellinen kiihdytys ja järjetön pamaus.
siinä sitten vitut ja perkeleet läpi ja kotiin miettimään mitä seuraavaksi. Laatikko ? Kytkin ? Vetari ?
Pikainen googlettelu ja selviää että näissä kuluu vetareita kun näkkileipää. Autohinaukseen ja töihin. tarpeelliset kaksipäivää valohoitoa ja sitten vetari lattialle ja kappas vaan vetarihan se on sileenä
Nyt on vetari tilattu ja jännityksella odotetaan tarvike vetarin kesto. Onneksi bug runiin lähtö vasta parin viikon päästä
Loppuun fiilistely kuva likasesta autosta
setuppina siis jr 11 ja 19x9,5 215/35-19 19x11 235/35-19
Vasemmalla 245/35-19 oikealla 235/35-19 @11
Pakkohan se oli 235 laittaa kun meinas kaarissa ahistaa
mutta ennen avonaisia vanteita täytyy tietysti amerikan malliin tehdä jarru päivitys
Nyt pitäs pakun pysähtyä
jarrut tehtiin ja vanteet hierottiin alle päästiin kerrankin tilanteeseen että kaikki toimii kun junan vessa, vaan ei pitkään.
Veli pojalla auto ajossa ja kuulemma vaan yht äkki tolppa tyhjeni. Oli muuten mukava työpäivä kun speiksailla mitä sieltä oli hajonnut
No ite kun tekee tulee semmonen kun ite tekis :D
Eli yläpää oli jostain syystä pääsyt irtoamaan (nylokki mutteri ) Joten tolppa tippunut paikaltaan ja letku liittimessä semmosessa kulmassa että vuosi ohi. Ei ollut paha remontti ja sääkin mitä mainion. Uusi yläpään laakeri ja taas kovaa ajoa.
Koitti ihana keskiviikko ja siitä harvinainen päivä että oma autoni ei ollu kellään muulla ajossa vaan pääsin jopa itse ajamaan sillä töihin. päivän aikana sain soiton jos voisin illalla käydä hakemassa vähän banaania
Vähän banaania tarkoitti tässä tapauksessa vaan tuhatta (1000) kiloa. Ei siinä palkeet täyteen ja banaanit kyytiin kaikki meni hienosti, kuorma käytiin purkamassa ja noin 500 metriä ennen kotia aivan tarpeellinen kiihdytys ja järjetön pamaus.
siinä sitten vitut ja perkeleet läpi ja kotiin miettimään mitä seuraavaksi. Laatikko ? Kytkin ? Vetari ?
Pikainen googlettelu ja selviää että näissä kuluu vetareita kun näkkileipää. Autohinaukseen ja töihin. tarpeelliset kaksipäivää valohoitoa ja sitten vetari lattialle ja kappas vaan vetarihan se on sileenä
Nyt on vetari tilattu ja jännityksella odotetaan tarvike vetarin kesto. Onneksi bug runiin lähtö vasta parin viikon päästä
Loppuun fiilistely kuva likasesta autosta
setuppina siis jr 11 ja 19x9,5 215/35-19 19x11 235/35-19
Viimeksi muokannut Romppanen, 19.5.2015 7:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
J4TOG kirjoitti:Jessus mikä veny.. Itteäni pelottais renkaiden kantavuus jos autolla kuskataan muutakin kuin terveisiä.
Juur näi. :facepalm:
: EeKi
Itse en mistään mitään tiedä, mutta taas tuli 700 kiloo laattoja ihan hienosti
Mutta joo pääsääntöisesti kuskataan yhtä ihmistä joten ei kantavuuden ylity kun hetkellisesti.
Velipoika kävi autoa näyttämässä alastarossa autoa ja ainakin joku tykkäsi. Tuloksena auto2 palkinto
Sunnuntaina olikin vuorossa vw open kiikalassa mihin oli tarkoitus käydä testaamassa vetarin kestävyyttä , mutta jarru päätti lakata toimimasta matkalla
Joten kitkuteltiiin kiikalaan ja jätettiin ajot myöhempään
Sisustan palapelikin etenee pikku hiljaa
Siinä pieni välipäivitys katotaan mitän keretään ennen runin reissua tekee. Mielenkiintoisia ongelmia kyllä tulee kun madaltaa tämmöstä edessä ei vetari ota missään vaiheessa runkoon kiinni, mutta tuli vetari remontin aikana katottua että vetarinsuojakumi syönyt ahtoputkeen uran :shock:
muutamat jutut tuli tehtyä ennen ruotsin reissua
Ahtoputkeen laitteetiin väliaikanen viritys koska visiona kokonaan uuden putkiston tekeminen.
Takamerkki vihdoin ja viimein paikalleen
Leivottiin tallin nurkalta löytynyt pohjapanssari paikoilleen
Auto vaikutti jopa siltä että saataisiin koko 500 km reissu tehtyä ilman murheita.
illan päätteeksi tuli kokeiltua miltä auto näyttäisi ilman kylkiputkia
Mutta päädyin siihen tulokseen että ainakin toistaiseksi saa putket olla helmoja suojaamassa ja ajattelin jos kokeilis putkia mustana, koska tuo kivan helmasta madalletun luukin, mutta mukustellaan ajatusta.
Koitti vihdoin ja viimein torstai ja vuorossa oli itselle neitsyt matka bug runiin.
Autot laivaan
Fiilis kuva Muka aina niin sateisesta runista
Ja sunnuntai kun oli virallinen Näyttely päivä niin autopalkittiin tapahtuman parhaana transporterina
Loppuun pieni kevennys joka ainakin itseä nauratti
Ahtoputkeen laitteetiin väliaikanen viritys koska visiona kokonaan uuden putkiston tekeminen.
Takamerkki vihdoin ja viimein paikalleen
Leivottiin tallin nurkalta löytynyt pohjapanssari paikoilleen
Auto vaikutti jopa siltä että saataisiin koko 500 km reissu tehtyä ilman murheita.
illan päätteeksi tuli kokeiltua miltä auto näyttäisi ilman kylkiputkia
Mutta päädyin siihen tulokseen että ainakin toistaiseksi saa putket olla helmoja suojaamassa ja ajattelin jos kokeilis putkia mustana, koska tuo kivan helmasta madalletun luukin, mutta mukustellaan ajatusta.
Koitti vihdoin ja viimein torstai ja vuorossa oli itselle neitsyt matka bug runiin.
Autot laivaan
Fiilis kuva Muka aina niin sateisesta runista
Ja sunnuntai kun oli virallinen Näyttely päivä niin autopalkittiin tapahtuman parhaana transporterina
Loppuun pieni kevennys joka ainakin itseä nauratti
Luvassa turhapäivitys
Eli putket tuli maalattua mustaksi ja vihdoin ja viimein sai maalariltakin takaspoikan joka kiinnitettiin autoon
Kuvassa päivitetty luukki
PS Varastin kuvat http://jebzu.kuvat.fi/
Eli putket tuli maalattua mustaksi ja vihdoin ja viimein sai maalariltakin takaspoikan joka kiinnitettiin autoon
Kuvassa päivitetty luukki
PS Varastin kuvat http://jebzu.kuvat.fi/
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa