Voimaa eko ventoon.

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

Erno.G
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.2.2015 1:14

Voimaa eko ventoon.

ViestiKirjoittaja Erno.G » 23.2.2015 2:04

Aikani muiden projekteja täällä luettuani päätin että miksen itsekkin kertoisi omastani. Eli tarkoituksena olisi koneremontin yhteydessä "lievästi" piristää AAZ koneista eko ventoa.

Projekti sai varsinaisen alkusysäyksen muutama kuukausi sitten kun jakohihna meni ja katkesi, setuppina oli vahingon aikaan mitsun td04, muokattu ahtokara ja kolmen tuuman putkisto.

Taisi vähän lähteä käsitä siinä vaiheessa kun tilasin netistä uuden garrettin t3 ahtimen.
Onkohan kukaan muuten käyttänyt kyseistä ahdinta AAZ:issa?

Toisen kannenkin ostin jo mutta yllätys yllätys kaikki venttilin välit halki, sainpahan ehjät nostimet ja nokan, omastani olen joutunut nokan hitsaamaan kun yhdestä nostajasta oli laki irronnut ja sinkoillut ympäri venakoppaa.

Ensiviikon aikana saan venton talliin sisään kun toinen hitlerin kosto on ensin saatu ulos, laitan päivitystä kun projekti on oikeasti lähtenyt käyntiin.

Erno.G
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 23.2.2015 1:14

Päivitystä

ViestiKirjoittaja Erno.G » 21.3.2015 0:16

Nyt on vihdoin saatu jotain aikaiseksi. Ventosta kone pois ja auki. Enismäiseksi venttiilikoppa irti ja alta paljastui tuttu näky, tällä kertaa oli viereinen nostaja "räjähtänyt". Seuraavaksi kansi pois, kaikissa männissä venttiilin kuvat ja kahdessa viellä molempien venttiilien.

Muiden projekteja luettuani päätin hommata AHU:n alakerran. Otan myös luultavasti ahun imusarjan käyttöön koska on hieman paremman muotoinen. Olen huomannut että aaz kannen, varsinkin ehjän löytäminen on aikas haastavaa. Tulikin mieleen että toimiiko suorasuihku kone suutimineen esikammion pumppulla? Onko edes järkevä aihio viritykseen? Arveluttaa etenkin tuo mäntien kuoppa ja kestävyys kun on se kartiokin siinä keskellä.

Jos jollain on jäänyt aaz osia pyörimään, olisin kiinnostunut ainakin ehjästä kannesta ja isommista suuttimista. Niin ja jos joku on teettänyt tai tehnyt ylimääräisiä pakosarjan laippoja niin voisin ostaa myös niitä.

Sovittelin myös varaosa seatin etulippaa venton puskuriin, vois sopia pikku muokkauksella aika maukkaasti.

En jaksanut hifistellä niin laitan kuva linkit loppuun.

Nostaja1
Nostaja2
Pakollinen vanne sovittelu
Turbo
Hukkaportti
Seatin lippa
Vento projektin alkaessa

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 21.3.2015 8:40

Suoraruisku tarvii suoraruiskun syöttöpumpunkin toimiakseen. Virittelykohteena on kyllä varmasti parempikin mitä AAZ. AHU männät ei tule toimimaan jos AAZ kannen laitat päälle. Mulla on AAZiin ehjä virikansi tuolla myyntipuolella, ehjät vakiosuuttimet riittää kyllä melkeen mihin asti vaan. AAZ mäntiäkin saattaa löytyä, pitäisi tarkistaa hyllystä.

kaistapää
-
Viestit: 242
Liittynyt: 18.3.2006 13:52

ViestiKirjoittaja kaistapää » 24.3.2015 11:55

AAZ kansi kestää aika hyvin vaikka venavälit oisikin halki.itellä oli nuoruudessa pasuuna aika rajusti viilattuna jossa välit oli halki ja kesti käyttöä,rankkaakin mun aikaan varmaan 50tkm.tehoista en varmaksi sano mitään kun ei penkissä käynyt mut vakio 4wd cossun kanssa mentiin kahteen sataan aikalailla rintarinnan joten oli hieman alkup. 75 hummaa piristynyt.

avarsin kannen,omatekele imusatsi,pakosarja yms. turbo oli just garretin "kolomosesta" muuteltu,specsejä en kyllä enää muista.pumpussa 12 pää ja omia jousisetuppeja.savusi niin saatanasti mut kulkikin iloiseen.
kaupunkilegendaa siitä kuulee vielä nykyisinkin....

edit....mulla vois noita t3 laippojakin vielä löytyy


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 48 vierailijaa