Reilu vuosi sitten ostin 150tkm ajetun A3 quattron. Kilometrejä kertyy ja huoltoa vaaditaan säännöllisesti. Moottoriöljyä ei juuri kulu, mutta perän stefa vuoti ja kulmavaihteen kardaanin stefa vuoti. Perän stefan vaihdoin jo aikaisemmin, mutta kulmavaihde on antanut odottaa motivaatiota. Tilanteen osuessa kohdalle olen myös kerännyt kaikkea pientä ja tarpeellista.
Kulmavaihde on helppo huoltaa pöydällä. Vähän haastavampi irrottaa autosta (irroita apurunko ja vetari, vähän ahdastakin). Iso mutteri on 36mm, joten kuplamiehiltä vauhtipyörän hylsyä lainaamaan.
Heikin äRrä projektista jäi sopivasti turbo. K04 erottuu vain ahtoputken liitoksesta ja bypassin puutteesta. Bypassin puutteen ratkaisin asentamalla sen S ja R-malleista tutulla tavalla imusarjan viereen alkuperäisosin.
Martelius valmistaa mukavasti virtaavia pakoputken etuosia.
Heikiltä ostin myös suuttimet ja niiden asennuksen yhteydessä näki odotettavan: huohotustöhnäiset imukanavat. Syy puuttuvaan 20hv tehoon. Samalla imusarjan läpät jäivät pöydälle ja tilalle napsahteli APR RFD-palikat.
Hoikka ruuvitaltta, imuri ja malttia. Pari tuntia myöhemmin alkoi olla siistimpää.
Putkisto on liitetty aiemmin autossa olleeseen tuntemattomaan takavaimentimeen.
Autossa aiemmin olleet VWR-ilmanotto ja APR-polttoainepumppu pääsevät nyt tosi toimiin, kun APR K04-viritysohjelman myötä voimaa soisi olevan jonkin matkaa yli 300 heppaa. Kaasun vaste parani ainakin niin paljon, että dynamic winter modeen siirtyminen on houkuttelevan helppoa.
Audi A3 2.0tfsi quattro 200tkm huolto
Valvoja: ffp jäsenet
Aiemmin keväällä löytyi jukkan olio jäämistöstä sopiva single xenonit ja maski tummalla kehyksellä. Keulan ilme tuli kerralla kuntoon.
Talvisin alla pyörii 17" OZ Superleggerat ja ajokorkeudesta huolehtii KW1 kierteet pohjassa.
Syksyn myötä Valkolla sattui vastaan facelift ledi takavalot ja ne tarttui heräteostoksena matkaan. Liitinrunkojen muutoksista ja pinnien sovittelusta kirjoitin Audifinssille.
Talvisin alla pyörii 17" OZ Superleggerat ja ajokorkeudesta huolehtii KW1 kierteet pohjassa.
Syksyn myötä Valkolla sattui vastaan facelift ledi takavalot ja ne tarttui heräteostoksena matkaan. Liitinrunkojen muutoksista ja pinnien sovittelusta kirjoitin Audifinssille.
Carplus esitteli jo ennen auton ostoa 3SDM 0.06 vanteita ja ostopäätös niistä tuli tehtyä ennen autoa. Edessä pyörii 8.5x18" ET42 ja takana 9.5x18" ET40, molemmissa 215/40 Goodyear.
Kuva: Ville Maaronen
Vanteiden kanssa oli tarkotus hassutella jo viime kesänä, mutta teippaus osoittautui melko mahdottomaksi ja sopivaa maalaria / maalia ei vain löytynyt. Nyt sellainen Suomessa on! Rimfix teki viime viikolla yhden koemaalauksen, mutta taidamme vielä vaihtaa sävyä.
Kuva: Ville Maaronen
Vanteiden kanssa oli tarkotus hassutella jo viime kesänä, mutta teippaus osoittautui melko mahdottomaksi ja sopivaa maalaria / maalia ei vain löytynyt. Nyt sellainen Suomessa on! Rimfix teki viime viikolla yhden koemaalauksen, mutta taidamme vielä vaihtaa sävyä.
Nyt näyttää kyllä upeelta ja vanteistus kyllä onnistunut. Värikään ei vois olla parempi! Joutuuko tolla 9,5" et40 tekemään takakaareen isompia modailuja?
Itellä 8P Sportbackissa 18x8,5 et35 225/40 joka nurkassa ja runsaalla madalluksella. Takaa joutui puskurin ja pellin kiinnikkeen modaamaan ja kyllä siellä huovat on huolella puhki.
Itellä 8P Sportbackissa 18x8,5 et35 225/40 joka nurkassa ja runsaalla madalluksella. Takaa joutui puskurin ja pellin kiinnikkeen modaamaan ja kyllä siellä huovat on huolella puhki.
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 88 vierailijaa