Caddy mk1 1.9tdi 200hp projekti

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

Caddy mk1 1.9tdi 200hp projekti

ViestiKirjoittaja weivi » 21.11.2014 11:30

Nettiautosta Tdi-swappiin sopivia ykköskopan golffeja etsiessä huomasin, että parinsadan kilometrin päästä löytyisi 1985 vuosimallin caddy, joka olisi jo valmiiksi 1.9TDi koneella.

Vikoina autossa oli, että se ei lähtenyt käyntiin, vetonivel puuttui, sähköt olivat kiinni, mutta suoraansanoen helvetin sotkuisessa läjässä kuskin jalkotilassa. Mutta siitä ei välitetty, nyt on pakko iskeä ja hakea se parempaan kotiin. Oli autossa plussiakin.

+säädettävät etutolpat
+akseliflippi takana
+1Z TDi!
+sisustassa mk1 hyvä lattiamatto, ihan hyvät penkit
+kori kova


Vetoautona toimi golf 1.9td variantti, traileri painoi 720kg, caddyn painon nyt jokainen tietää niin voitte veikata oliko hieman laiton kuorma :D muuten hakumatka meni hyvin, mutta 60km ennen kotoa puhkes trailerin rengas ja sehän piti jättää caddy lavalla sinne seisomaan seuraavaan aamuun asti, kunnes kärryn vuokrafirma kävi sen sieltä poimimassa talteen.

Mutta näin oli caddy omassa pihassa, tässä pari kuvatusta.

saksanpelti

tallissa

kun auton sähköjä ruvettiin tarkemmin tutkimaan, löydettiin viaksi, että auton virtalukon perässä on yhteen johtoon yhdistetty kaksi johtoa, toinen tulee jonkinsortin releeltä ja toinen tulee h1/04 paikasta, sulakerasian perästä. h1/04 ohjaa ainakin varoitusvaloja ja vilkkuja. Kun h1/04 johdon otin irti niin varoitusvalot ja vilkut ei toimi, mutta auto käy ja kukkuu oikein komeasti.

Kaasu vaan ei toimi, vaihdoin jo potentiometrinkin, mutta ei toimi siltikään. Noh tästä tulee mekaaninen niin mitä sen toiminnalla toisaalta on väliäkään.

Takavalojen johtojakin rupesin parsimaan kun eivät oikein toimi, syykin selvisi aika äkkiä miksi niille ei kulje oikein virta....

insinööriliitos

eipä tässä paljon enempää kuvia ole vielä kun loput on emännän puhelimessa kun oman iphonen kamera on niin huonossa hapessa, että 3310 nokiallakin saisi parempia kuvia.

reseptinä 200hv tavoittelussa on:

DSS ultimate 2
Land Rover 300tdi 11mm nestepäällä
omatekoinen imusarja
1.6td pakosarja muutosadapterilla
gt2052 hukkaportillinen ahdin A/R 0.50
"500Nm" specsattu kytkin, tämän ostin vähän sokkona, saa nähdä onko oikeesti.


saa kommentoida ja heittää ideoita, tekniikasta, mahdollisista ulkonäkömuutoksista yms.

sambolo
-
Viestit: 44
Liittynyt: 8.9.2014 11:03

ViestiKirjoittaja sambolo » 21.11.2014 15:14

Onks tää nyt jo kolmas topickki tästä autosta :) Toivottavasti nyt tulee valmiiks :)

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 21.11.2014 16:04

Tekemisen meininki ollu ainaki vielä päällä :D kädenjälki paikkapaikoin ollut edellisillä omistajilla vähän karkeaa :D mutta ei tää toivoton ole... Eikä ainakaa lähde multa eteenpäin projektina...

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 22.11.2014 17:32

Tänään taas tallilla käyty ruuvailemassa, sulakerasian takaa puuttui kokonaan takavalojen liitin, jonka jouduin purkamolta hakemaan. Itse irroitin ja silti jouduin 10euroa maksamaan, aika ryöstö mun mielestä!

Noh kuitenkin tuon liittimen kanssa sain nyt kaikki muut valot toimimaan takana oikealla tavalla, paitsi pakkivalon, todennäköisesti laatikosta liitin irti, mutta päätin kuitenkin lopettaa tältä päivältä.

Eilen tein CAD-kuvat pakosarjan muutosadapterista, sekä downpipen laipasta, samalla lähetin ne laserleikkaajalle, ensi viikolla pitäis olla valmiit.

Vielä on paljon tehtävää, onneksi aina kun käy ruuvailemassa, niin hommat vähentyy...

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 26.11.2014 16:02

Noniin elikkäs eilen lähdin vaihtamaan syöttöpumppua. Tilalle siis laitoin mekaanisen boschilainen 300TDi land roverista.

aloitin päivän hakemalla lapualta purkuautosta (AGR-koneinen cordoba) säädettävän syöttöpumpun rattaan.

Kuva

sähköpumpun irroitus käynnissä:

Kuva

sähköpumpun irroituksen jälkeen saikin mietiskellä, kuinka se mekaaninen pumppu sinne passais:

Kuva


asiaa tutkittuani, päätin vaihtaa 1z takaiskuventtiilit land roverin pumppuun, jolloin sain suutinputket sopimaan täydellisesti, minkäänlaista taivuttelua tai muokkausta ei tarvittu.

Kuva

Pumpun jalaksi laitoin uudemmista AAZeista (vm.95->) löytyvän pumpunjalan, josta ei löydy ennakonsäätöä. myös pumpussa olevan raudan (rauta on kiinni nestepäässä, takaiskuventtiilien kohdalla) otin aazin pumpusta, tällä siis pultataan pumppu ja jalka yhteen.

pumpun jalassa oleva reikä oli suurempi kuin hihnapyörien taustapellissä oleva reikä, suurensin reiän kuvan oton jälkeen yhtä suureksi.

Kuva

Ei muutakun pumppu paikoilleen, pultti kiinni pumpunjalkaan, suutinputket kiinni yms. pientä, siellähän se lepää odottamassa ajoittajaa!

Kuva


Summa Summarum, monet varoittelee tähän ryhtymistä, mutta itse pumpun sai todella helposti tuonne, aikaa se vei taukojen kanssa useamman tunnin, mutta itse työ ei ollut vaikea kun olin tehnyt tarkat taustatutkimukset, että tiesin mitä osia tarvin, nämä tiedot olivat pääosin foorumeilta saatuja joten voinkin suunnata nöyrimmät kiitokseni seuraaville sivuille: FFP.com, Tölkkifoorumi.com, VWvortex ja tdiclub

itselleni tein tarkat suunnitelmat miten työn teen ja niitä noudattaen työ oli yhtä vaikeaa kuin reseptikirjan mukaan ruoan tekeminen (tosin tämä voi olla toisille vaikeampaa kuin pumpunvaihto, mutta jos saat kakun tehtyä niin osaat tehdä tämänkin :))

Ajoituksen ainakin itse jätän ammattilaiselle, jolla on pelit ja pensselit saada se oikeaksi, ennakoksi meinasi 1,54 , mutta katsotaan tarviiko vähän hienosäätää sitten, että käy vielä paremmin.


kommentteja saa/pitää jättää! :D

Ronkus
-
Viestit: 4
Liittynyt: 9.1.2014 21:41

ViestiKirjoittaja Ronkus » 11.12.2014 22:16

Tuossa ois "resepti" pumpun ajotukseen -> http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm

Kannattaa opetella tekeen jos vaan saa jostain heittokelloa lainaksi tms.
Omassa Mtdi:ssä paras ajoitus taisi olla 0,8mm nurkilla, tiedä sitten johtuuko korkea ajoitussuositus Roverin pumpusta?

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 12.12.2014 14:48

joo ite joudun laittaan kun sillä kaverilla vähän kiirusta, jonka piti laittaa, vielä en oo käymään saanu... pitää ottaa venakoppa auki ja kattoa ettei puhuta 180asteen heitosta... Nyt vaan kestoflunssa pitänyt poissa pajalta :/

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 21.2.2015 21:03

OI OI OI!! MIKÄ IHANA PÄIVÄ!

Eilen hain pumpun huollosta! Tärisevin käsin menin sisään ja mietin riittääkö pankkitili saldo edes siihen, että saan lunastettua pumpun itselleni. Asentajamiehen kanssa käytiin läpi, että pumppuun laitettiin uudet tiivisteet ja stefat, jonka lisäksi syöttöpumpun istukka laitettiin ajoilleen. Myös pumppu oli käynyt testipenkissä, jossa samalla oli lisätty vetäviä niin paljo kuin pumpusta oli saatu! Työstä veloitettavia tunteja oli 3! siis 3 tuntia!!!

Eli voitte arvata, että hinta ei päätä huimannut! Suurimmat ja nöyrimmät kiitokset pohjanmaan dieselhuollolle!
Voin suositella kaikille ja jos on aikeita virittää pumppuja niin ei muutakun marssitte sisään niin kyllä sielä kerrotaan mitä on tehtävissä!

http://www.pohjanmaandieselhuolto.com

Kuva

Sitten pumppu kyytiin ja kotia kohden.

Kuva


Ja voi pojat kun tänään löin pumpun kiinni! eka nykäisy startista ja mitä sitten kävikään! Katsokaa itse allaolevasta linkistä!

https://www.youtube.com/watch?v=AZDNRqKhtVc

JariN
-
Viestit: 1879
Liittynyt: 28.7.2003 7:42

ViestiKirjoittaja JariN » 21.2.2015 21:43

Onnea.
Hyvin on opittu mm. iltapäivälehdistä tuttu tapa "uutisoida" asioita, tosin itse arvostan enemmän viestejä joissa kerrotaan asioiden etenemisestä ja jätetään klikkausien tavoittelu jokaisen oman harkinnan varaan. Mutta jatketaan topicin aloittajan määrittelemillä linjoilla: Ehkä ensikerralla etsitään syitä sinertävään savutukseen!! Onko ajoitukset kohdallaan!!! Paljastuuko väljä kone!! Jännittääkö!!!

weivi
-
Viestit: 46
Liittynyt: 25.7.2010 15:38

ViestiKirjoittaja weivi » 21.2.2015 22:55

no joo pahoittelen :D

Ajoitus on karvan myöhääsellä! Ajattelin kirjoittaa vähän erilaista tekstiä, mutta ei vissiin oikeen uppoa, noh kirjoitetaan asiallisemmin jatkossa :D


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 86 vierailijaa