Corrado G60 twincharged

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

Corrado G60 twincharged

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 25.9.2014 17:17

Elikkäs olisi tarkoitus aloittaa mielenvikainen yritys tupla ahtaa g60 1.8 :D

projekti vasta suunnittelu asteella mutta mitään mahdontonta tehojen lisäystä en lähde hakemaan vaan tehoalueen laajuutta lähinnä ja eipähän olisi muilla ;) (eihän tässä mitään järkeä ole) mutta koitetaan kuitenkin

valmiiksi hommasin schwitzerin ahtimen 40mm imu / 50mm pakopesällä varustetun pikku ahtimen (isompi ei mahdu motin ja tulipellin väliin..

ebaystä lähtee tilaukseen sähkötoimiset läpät joita ohjataan ahtopaina antureilla läppä auki/kiinni tyyliin kun remmiahdin saavuttaa maksimituoton (remmiltä pakokaasuahtimen imupesään) niin ilmankulku vaihdetaan läppien avulla että pakokaasu ahdin toimisi ns."normaalisti" jne. mutta tämähän on prototyyppi kokeilu ...

eli tuommoset läpät http://www.ebay.com/itm/2-5-ELECTRIC-CA ... 73&vxp=mtr

mutta katsotaan miten miehen käy (ja sitten tiedetään on kasitappinen "ei ole mitään järkeä huutelioille eitule kestämään yms tämä on kokeilu ja paineet pidetään alle 1,5 kilon näin aluksi

kiitos nam.

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 25.9.2014 17:39

Tässä muutama kuva katiskasta


http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=4

http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=0

http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=3

http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=1

JukkaA
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 18.4.2004 19:57
Viesti:

ViestiKirjoittaja JukkaA » 25.9.2014 17:39

Tuota kommenttia isomman ahtimen mahtumisesta motin ja tulipellin väliin et usko varmaan itsekkään. Sinne mahtuu just semmoinen kun sinne laittaa, tässä yksi esimerkki, hieman isompi ahdin menossa Lupoon:

http://postimg.org/image/6dcf54set/

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 25.9.2014 17:51

imusarjan muokkaamalla kyllä tuntus mahtuvan mutta ideoita otetaan vastaan ilomielin toteutusta varten

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 25.9.2014 17:55

onhan noita venttiileitä erimoisiakin jos alkaa soveltamaan mutta varmaan melko varma olis tuo mitä suunnitteletkin. tai sitten sähköstä kaasuläppää yms, tai

esim.

Kuva

tai sitten http://4wheelonline.com/BD_Diesel_Ford_ ... n.210298.0

Tosin tuo solenoidi mietityttää että tietäiskö joku onko olemassa sellasta joka kestää pitää virrat päällä? tuohan luultavasti savuaa jos läppää pidetään virralla kiinni?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 25.9.2014 18:35

Ei sitä imusarjaa tarvii muokata, lekaa vaan tulipeltiin niin paljon kuin lämppärin boksi sisällä antaa myöten :) Eiköhän tossa koneen ja tulipellin väli ole samaa luokkaa kuin kakkiksissa?

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 25.9.2014 18:37

Tuo egr venttiilikin voisi kyllä toimia mutta sehän tarvitsee alipaine ohjauksen ja katselin purkaamoilta niin aikalailla 100 kappale hmm mutta onhan nuita alipaine pumppuja olemassa jotka toimii 12v jännitteellä ps. Huomenna räjäytän glaaderin osiin kun saapui tosiaan huoltosarja siihen . Jos ahdin paskana niin joutuu ehken iittonin etsimään yöhön :(
nyt ahtaa vain 0.6 ja 68mm rulla kumminkin löytyy

MikaK
-
Viestit: 225
Liittynyt: 23.7.2003 17:13

ViestiKirjoittaja MikaK » 27.9.2014 7:55

Itsellä on moottoripyörässä turbo ja remmi setti ja läppäventtiilinä on pelti lätkä joka aukeaa
sitten kun remmiltä tuotto loppuu ja tulee alipaine turbon eteen. Helppo ja yksinkertainen. 1k Motorsportista tilasin oman läppäventtiilin.

Anagonda
-
Viestit: 2029
Liittynyt: 23.7.2003 8:18

ViestiKirjoittaja Anagonda » 27.9.2014 18:44

Ite joskus märissä unissa miettinyt vastaavaa, mutta vähän fiksumpaan lähtökohtaan, niin itse käyttäisin audin alipaineläppää. Käyttävät sitä jossain tuplaturbo tdi:ssä ahtimien välissä. On herkkä aukeamaan kun alkaa välissä olemaan alipainetta. ( http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=366332 )

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 28.9.2014 8:04

nyt löyty läppä ihan omalta pihalta nissan vanetesssa oli ilmanpuhdistajassa kiinni alipaineella toimiva läppä :) liekkö läpän toiminta herkkyyttä voisi säätää ihan turboruuvilla?

pitääpä laittaa pari kuvaa kun saan taas otettua

JuhoOllikainen
-
Viestit: 6
Liittynyt: 25.9.2014 16:45

ViestiKirjoittaja JuhoOllikainen » 29.9.2014 19:31

Noniin nyt sain huollettua G laaderin ei ollut mahdottomia kulumia mutta kun aukaisee seuraavan kerran niin täytyy ehken "tapittaa" keski spiraaalista lameliurien päädyt .
http://s42.photobucket.com/user/Juho_Ol ... ml?filters[user]=141488424&filters[recent]=1&sort=1&o=7

ahto onglemakin selvisi oli paluukierto läpän tanko ääriasennossa :D ja muuttui täysin eri vehkeeksi kun tuon huollon teki nyt ahtoja kilo kun 6500rpm (täytynee vielä säätää tankoa)

ja tulipahan tilattua turbopakosarja kimsulta ;) http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ucts/VAG25

pikku hiljaa etenee..


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 55 vierailijaa