Multa löytyis yks pari keppejä jotka passaa 108mm sisävetareihin. Sitten vaan leikkaa liimaa vanhoihin. ( hyvänä vaihtoehtona koneistaa navat ja käyttää isompaa vetaria myös uloimmissa)
Itellä oli tee-se-itse vetarit aluks. Booritumpit ja 4mm putki välissä. Kesti 600nm kunnes kuskin puolelta väänty solmuun ja katkes. Karpiolalta tilasin uudet ja on kestäny.
Etuveto Cuprasta löytyy 02m askeja, mutta niissä välitys on aika tiheä. Oman laatikon yhdistelin Cupran ja diisselin laatikoista.
Onhan tuo 02m jumppa isotöinen ja maksaa lukkoineen, akseleineen, nivelineen jne ~2500€, mutta on ihan eri planeetalta.
20VT Ykkönen Leimattu
Valvoja: ffp jäsenet
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Miten fabia /polo/ibiza miten niissä 02m+nivelet? esim skofa fabia rs tdi mielestäni 6 vaihteinen.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Akselit on jokatapauksessa liian pitkät ja napaan tuleva boori paksumpi. Oikotietä onneen ei ole.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
No semmoinen oikotie on kyllä että etsii 02S laatikon joka on siis kaikinpuolin pulttaakiinni ratkaisu 5v vaijerilootan tilalle. Siinä on siis tuo 228 kytkin jne mutta lisätty yksi vaihde. Näitä tainnut esim jossain gti poloissa olla 1.8t kaverina.
Vetarit jne käy kaikki suoraan 02a/j yms 5v versioista.
Laatikon kesto taitaa olla 5v luokkaa joten lie siinämielessä hieman "huonompi" kun nuo 02m versiot isommalla kytkimellä jnejne.
Vetarit jne käy kaikki suoraan 02a/j yms 5v versioista.
Laatikon kesto taitaa olla 5v luokkaa joten lie siinämielessä hieman "huonompi" kun nuo 02m versiot isommalla kytkimellä jnejne.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Sama sysipaska rakenne siinäkin askissa. Pääakseli on veltto kuin puutatarhaletku ja rattaiden hampaita ei erota ilman suurennuslasia :D
Kestoa tässä etitään eikä vaihteiden lukumäärää.
Kestoa tässä etitään eikä vaihteiden lukumäärää.
-
- -
- Viestit: 156
- Liittynyt: 6.2.2012 13:03
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Joo on siinä kökkää jos 02m meinaa vaihtaa, olishan se 6 vaihde mukava mutta tuolla loodalla pääsee 100km/h @2100rpm, niin aiva jees kruisailulle.
Tuo ''resonaattori'' pitäis vaihtaa kunnon vaimentimeen, tuppaa olemaan pitkänpäälle aika kovat äänet,ainakin siinä kierros alueella millä ajetaan ''rajoitusten mukaan'', mutta katotaan sitä sitten talvella.
Putkikin tuli käärittyä, nyt tarkenee sisälläkin :D
Keskiviikkona tuli pakettia, vielä kun kerkiäis ruuvvailemaan :)
Meinaa tuo uus hammastanko vihtuilla, löystyy tangon kiristäjä, eikä meinaa pysyä kiristettynä. Ei millää raaskisi ottaa irtikää.
Sitten meinaa tuon jarrutehostimen kanssa olla ongelmaa, ei tunnu tehostavan ollenkaan.
Molemmat nipukat ennen takaisku venttiiliä erikseen tulpattu, aiva kun menisi painetta tehostajalle kun painaa vähän jarrua niin kohahtaa ilmaa.
Tuo ''resonaattori'' pitäis vaihtaa kunnon vaimentimeen, tuppaa olemaan pitkänpäälle aika kovat äänet,ainakin siinä kierros alueella millä ajetaan ''rajoitusten mukaan'', mutta katotaan sitä sitten talvella.
Putkikin tuli käärittyä, nyt tarkenee sisälläkin :D
Keskiviikkona tuli pakettia, vielä kun kerkiäis ruuvvailemaan :)
Meinaa tuo uus hammastanko vihtuilla, löystyy tangon kiristäjä, eikä meinaa pysyä kiristettynä. Ei millää raaskisi ottaa irtikää.
Sitten meinaa tuon jarrutehostimen kanssa olla ongelmaa, ei tunnu tehostavan ollenkaan.
Molemmat nipukat ennen takaisku venttiiliä erikseen tulpattu, aiva kun menisi painetta tehostajalle kun painaa vähän jarrua niin kohahtaa ilmaa.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Jos tässä voi vielä tuohon lootaan liittyen kirjoitella, mistä löytyy noiden laatikoiden kirjainkoodin tulkitsemista olevaa tietoa? Josko tässä projektin osien keruuvaiheessa oikea loota löytyis. Niinkuin Dona mainitsi, kuuslovisuus ei ole missään nimessä välttämättömyys, kestoa lisääntyville tehoille haetaan
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Paitsi, että 5-loviset volkkarin lootat ei kestä. Tarttis leikellä jostain Volvon lootasta kytkinkoppa pois ja sovitella siihen volkkarista sopiva. Ne ei maksais mitään, mutta aikamoinen jumppa siinäkin. Oli meinaan aikoinaan yhtenä vaihtoehtona, kun 02m askit oli Suomessa harvinaisempia tai makso tonnin kappale.
Re: 20VT Ykkönen Leimattu
Mitenkähän Touranista AVQ koneen perässä ollut laatikko?
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 61 vierailijaa