20VT Ykkönen Leimattu

Projektit, joissa oikeasti tapahtuu jotain, eikä vain suunnitella ja haaveilla.

Valvoja: ffp jäsenet

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja porttimies » 20.9.2014 15:35

Terve,
Olis tässä tälläinen mk1 Golffi projeti joka olis tarkoitus saada tielle hiljalleen tekniikkana 16v Kr turbolla,koska moottorin omaan K-jettiin en oikein lämmennyt niin meneepä se siinä samalla kun moottorin ohjauksen vaihtaa.

Vielä ei ole päätetty millä turbolla on tulossa mutta ehtii vielä moneen otteeseen miettiä,
vaihto ehtoina t3/t4 ahdin taikka gt28rs,mutta sen näkee mitä tuleman pitää.

Osiakin olen hommannut, uudet alatukivarret ja powerflex alusta pusla sarjan, ja nelos golffin takajarru satulat

Aloittelin pikkuhiljaa purkamaan ja hiomaan autoa intti viikonloppuina ja nyt kun siitä riesasta pääsi niin ehtii taas tehdä enemmän, taikka vähemmän->
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten tuli haettua tekniikan luovuttajaksi moottori vikainen kakkis, josta totesin kampiakselin
liukulaakerin sulaneen öljynpaineiden kadottua, nyt lohko on hiomolla kampi akselin kanssa
odottamassa korjausta. :roll:
Kuva

Sitten ruoste kohtien paikannus ja paikkaus, Ja Voi näyttää hirveiltä nuo korjaukset mutta kyseessähän on henk.koht ensimmäinen autoprojekti :)
Lattia ja helma:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva


Sisälokasuojat vetelin rälläkä teräs harja tyyliin ja kunnon teknorin kone maalit päälle:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Myös tekniikka irtosi jossain tuolla touhun seassa, elikka siis 1.5 vapari diesel!
Kuva
Kuva

Pieni korjaus pala puhallin laitteelle:
Kuva

Juuri sain uuden keula palan kiinni ja nyt tällä hetkellä konetilaa valmistelen maalattavaksi!
Kuva
Kuva
Kuva

Kuvia tulee aina kun saan aikaseksi tehtyä jotain!
HoxHox! jos joltain löytyy eteen ja taakse vakaajat niin voi tarjota!
Kommentteja vaan kehiin! :D
Viimeksi muokannut porttimies, 15.8.2018 13:32. Yhteensä muokattu 10 kertaa.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.9.2014 16:01

Kannattaisiko tehdä jäykistehitsauksia samalla. Varsinkin jos tehoa tulee reilusti lisää.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 20.9.2014 16:08

Tulee luultavasti Iskunvaimentimien väliset jäykiste tangot,
mistä voisi ja miten jäykiste hitsata?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 20.9.2014 21:04


porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 27.9.2014 8:52

Kyllä luultavasti jää jäykiste hitsaukset tekemättä.

Mutta tosiaan kävin ostelemassa takapäähän vähän jarru osaa että pääsee rummuista eroon!
Kuva

Tuli vielä puhallettua satulat:
Kuva

Sisusta alkaa pikkuhiljaa olemaan hiottu ja saa alkaa vetelemään pohjia sinne ja konehuoneen puolelle!
Viimeksi muokannut porttimies, 27.9.2014 12:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 27.9.2014 11:51

Onko 36mm vai 38mm satulat ?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 27.9.2014 12:16

G4 Tdi satulat on, eli tiedäppä niistä :)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 27.9.2014 12:32

38mm

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 12.10.2014 17:51

Noniin tuli vedeltyä vähä pohjia sisälle ja konehuoneeseen!

Kuva
Kuva
Kuva

Ainakin sai pelti jotain suojaa ettei paikalleen mätäne! :D

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 17.10.2014 16:23

Kuva
Tuollanen vr6 imuläppäkin löyty ja tuli se puhdisteltua,
nyt sitten seuraavaksi saa alata pakkelointi hommiin ja ovien ala reunat saada korjattua.

Tietääkös kukaan onko mk2 16v gti:n taka akseli tapit samanlaiset kuin muissa mk2 levy jarrullisissa takana?
Pitäisi jostain löytää sellaiset että saisin taka-akselin tiputettua, puhallettua ja takaisin rullaavaksi.

Myös alustaa olen vähän jo suunnitellut koska pitäisi etupää saada rullaavaksi
olen miettinyt Vogtland merkkistä coilover sarjaa,on sellainen ei säädettävä sarja G4sessa
ja totesin ainakin itse laadukkaaksi.
myös etupään jarru vinkkejä kaivataan 256mm jarruille (Ooppelin jarrut? 16v astra/vectra tms?)

Ja jos joltain löytyy niin vielä olisi hakusessa mk1 vakaajat sekä 02J tai 02M vaihteisto vivustoineen!

E: kommentoikaa rohkeasti!:)

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 17.10.2014 18:25

Mielestäni on samanlaiset noi levyjarrunavat.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 17.10.2014 22:08

Joo, navat on kaikissa laikoissa samat.
Vakaajat tuollaiseen olisi tallissa, mutta tähän sun projektiin taitaa olla liian arvokkaat osat.

temee
-
Viestit: 264
Liittynyt: 24.9.2006 22:30

ViestiKirjoittaja temee » 20.10.2014 1:40

02A tyypin aski löytyy ylimääräisenä, ahdettuun sopivilla välityksillä, koodiltaan DTA. TDI:stä peräisin. On lähes identtinen ton hakemasi 02J:n kanssa, erona lähinnä vetarin laipat ja jotain muuta pientä.

Iske privaa jos tunnet tarvetta.

Opinions
-
Viestit: 1745
Liittynyt: 28.7.2003 0:00
Viesti:

ViestiKirjoittaja Opinions » 9.11.2014 21:45

Konehuoneeseen saa kivasti tilaa kun heivaat vesikaukalon ja akkukotelon mäkeen.
Jäykistehitsaukset on kärsään ainaki hyvä tehdä, runkoaisojen väliin jotain muutakin kuin lukkopelti jne. Kokemuksesta voin kertoa ettei pysy ihan linjassa jos laitetta käytetään ;)

Navat on samanlaisia kakkaisissa, vakaajia kannattaa hiukan mietiskellä alustan kanssa sopiviksi ja ehdottomasti panosta laatuun, etuvedossa on ihan kiva kun menee tiehen asti voima. Eteen ehdottomasti jotain rajumpaa jarrua ku 256mm. 4x100 jakoisia löytyy konsernituotteista suoraankin yli 300mm. Satuloiksi nyt kannattaa katsoa samalla myös jotain kunnollista.

Vaihteistoja löytynee multa myös, 02a 02j tai 02m. Harkitse vakavasti myös lukkoa!
Millaisia suunnitelmia moottoriin?

Btw, jos kampiakselissa on jotain naarmuja tms. Niin se kannattaa hylätä heti, vastaavia ehjiä löytyy varmasti halvemmalla.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 10.11.2014 21:31

Noita jäykiste hitsauksia olen miettinyt mahdollisesti tekeväni mutta pitäisi jostain saada jonkinlaista mallia (esim kuvia?) mihin ja miten tehdä kyseinen operaatio.
Kakkiksen navat pistän pikapuoliin tilaukseen sekä AP merkkisen coilover sarjan.
Eteen olen alustavasti hommannut Mk1 gtin jarru setupin koska tahtoisin ajaa autoa 15'' vanteilla ja sellaiset oli sattumoisin lähimaastossa.
Vaihteiston olen löytänyt mallia 02j EGR koodinen, johon kyllä todennäköisesti tulossa lukko kunhan saa auton siihen malliin että sitä voi kojeajaa ja säätää sitten tiputtaa ja vaihtaa kun saanut ajalliseksi hankittua, tarkoituksena olisi Peloquin.

Moottori setuppia sen verran olen suunnitellut että Pakosarjan teetättäisin Käyttäjällä
Dona, ja turbona tulisi olemaan hänen suosittelemansa mitsubishin td04hl-19t.
Suuttimiksi tulisivat Siemens deka 630cc 1.8 suutin tukilla.
Mäntiä en ole vielä löytänyt, enkä myöskään veivejä, mutta jonkunlaiset H-profiilin veivit ja edulliset takomännät hakusessa jonkun ajan päästä.

Kampiakselissa vain liukulaakerin pintaa pienesti eli pitäisi saada aiva hyvän vielä, kuhan ottavat työn alle(viety hiomolle jo kesäkuun puolella, motivaation puutetta/ruuhkaa:D)

E: Myös nuo mätänetin tarvike lokasuojat joutivat sivuun ja koitan saada värkättyä originaaleista koska eiväthän ne tietenkään sopineet yhtään paikalleen, pienemmällä työllä saan paremmin istuvat orkkis lokarit.
Ja myös takavakaajan olen löytänyt mutta nyt sitten kun jostain löytyisi vielä eteen vaakaaja niin olisi mahtavaa!

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 11.11.2014 5:57

Mk1 gti jarrut on pienimmät mahdolliset ja mahtuu kevyesti 13" vanteen sisään. G60 kakkiaisen 280mm jarrut menee 15" vanteisiin.

Kena
-
Viestit: 32
Liittynyt: 1.6.2004 22:11

ViestiKirjoittaja Kena » 14.11.2014 17:08

G60 levyjen kanssa menee B Vectran satulat bolt on.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 24.2.2015 18:35

Noniin,nyt on taas tämäkin edistynyt jonkun verran!

Alusta ja jarru sälät on kaikki, paitsi toinen takasatula kiinnike sekä etuvakaaja.
Sekä 02J vaihtesto kiinniket satsi.

Kuva

Kuva

Seka taka-akselisto maalattu ja kasattu melkein takaisin laittoa varten.
Kuva
Kuva

Mutta ennen kun sitä pääsee asentelemaan, tuli taloon Kori grilli jonka jälkeen tuli todettua pari kappaletta korjattavia Mätä paikkoja :(
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Eipä se juuri ole edistynyt mutta kyllä se pikkuhijaa siittä kasaantuu.
Myös tälläinen ilmestyi tallin lattialle.
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 27.3.2015 8:32

Tälläistä tapahtunut.
Vasen
Kuva
Oikea
Kuva
Sitten pieni kuva mitenkä tuonne saa hommailtua :)
Kuva
Myös pohjaa hiekkapuhaltelin mutta siitä ei kuvaa sattunut tulemaan.

Jos tässä parin aikana saisi pohjaan vedeltyä nuo Wurthin Rost Stop maalit ja alkaa myös massaamaan pohjaa ja noita taka akselin kiinnike paikkoja.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 18.4.2015 13:41

Kuva

Kuva

Kuva

Semmonen...

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 19.4.2015 14:58

Kuva
Tänään tuli laitettua vähän saumoihin tiivisteitä sen verran mitä oli jäänyt,
täytyy vielä vähän vedellä kaariin kun saa lisää.
Pohjan kuivattua saa alata vetämään vielä epoksit niskaan ja sitten alkaa pohja olemaan valmis!

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 6.5.2015 20:13

Pohjan maalaus
Muuta kuvaa tuosta ei nyt tullut otettua,
mutta joo maalit on pohjassa.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 19.5.2015 20:26

Kevyt kerros Wurttilaista pohjaan, 3 litran pulloa sain hävitettyä mutta jäi vähän vajaaksi vielä, yksi lisää ja hyväs mallis pohja.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 20.8.2015 14:35

Noniin taas on vähän edistynyt

Kuva
Massa sai päälleen vielä yhden kerroksen maalia
Kuva
Kuva
Moottori tila pohjissa
Kuva
Kuva
Moottori tila maaleissa(Tornado Red/Ly3D)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Akseliston ja jarrujen tekoa

Kuva
Sekä lopuksi tekniikkaan tuli muutos kun hiomolta soitettiin että KR kampi akseli käyttö kelvoton.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 22.8.2015 16:45

Lauantai illan räpellyksiä menossa..
Kuva
Kuva

MJF
-
Viestit: 1434
Liittynyt: 27.7.2003 23:17

ViestiKirjoittaja MJF » 23.8.2015 2:02

Komiaa jälkeä tulee. Miten meinasit selvittää katsastushommat?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 23.8.2015 8:26

Ajatuksena oli tehdä tuo moottori ADR, vaparin lohkolle AEB kannella yms ja sillä tavoin sen joutaa teho penkitykseen ja siellä ketkuteltua jotenkuten matalilla ahdoilla yms :D

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

ViestiKirjoittaja Pellikka » 23.8.2015 9:22

Aeb lohkon päälle ku sujauttas adr kannen. Ois turbolle kaikki öljy- ja nestekierrot ja kannessa valmiina hyvät nokat. Ainoa että eri venttiilit pakopuolella, mutta tuskin on paljoa vaikutusta ja nehän voi vaihtaa. Ennemmin tekisin noin päin, koska kannessa vähemmän eroa.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 23.8.2015 10:44

Riippuu vissiin adr koneesta, koska itsellä ainakin hyllyssä yksi adr jossa pikkuset imukanavat verrattuna aeb:hen. Eli ns "pikkukanavakansi".

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 23.8.2015 10:50

ADR kannessa tosiaan on pienet kanavat eli sillä en ala tekemään koska juuri kanavien takia päädyin tuohon moottoriin.
Myös semmoinen kävi mielessä että naputtelis lohkoon ADR moottorin koodin yms että se olisi ''mukamas' vaparin lohko.

MikaJ
-
Viestit: 4040
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 23.8.2015 12:13

Pikkukanavakannet on paljon parempia kuin isokanavat, mikäli tehot pysyy luokkaa alle 500hp. AEB yms isokanavakannet on ihan turhan isoilla reijillä 99,9% viriautoista.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 1.9.2015 5:23

ADR kansia on pikku- ja isokanavaisina. Mulla olis molempia, jos tarviit.

pipo_esa
-
Viestit: 1803
Liittynyt: 7.8.2003 8:24

ViestiKirjoittaja pipo_esa » 1.9.2015 15:31

Onkos lohkossa jossakin moottorikoodi? En nyt ole huomannut ihan pienellä vilkaisulla

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 1.9.2015 22:26

Kyllä se lohkostakin löytyy sarjanumeron yhteydestä. Ainakin vanhemmissa koneissa mitä omalla pihalla on.

jaketech
-
Viestit: 322
Liittynyt: 17.4.2013 23:03

ViestiKirjoittaja jaketech » 1.9.2015 23:22

jos ei oo syöpynyt pois, mulla on yks moottori mistä ei tiiä mikä se on, koodi ja puolet moottorin sarjanumerosta syöpynyt nii pahasti ettei näe mikä on.

jyri.h
-
Viestit: 1322
Liittynyt: 4.9.2008 15:28

ViestiKirjoittaja jyri.h » 2.9.2015 9:05

Lohkon korkeudesta, öljytykeistä tai niiden puuttumisesta, huohotus systeemistä ja öljynsuodattimen jalasta voi jo päätellä paljon.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 2.9.2015 10:01

Lohko pitkälti samankorkunen, öljytykit moottorin sisällä, huohotus voi erota, ja suodattimen jalka vaihtuu Tdi jalkaan ja öljypohja 2.0 pensan pohjaan koska poikittainen moottori ollut eriasennossa ja vaatii toisen öljypohjan.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.9.2015 10:29

Tohon käy suoraan perus kakkiksen peltinen öljypohja, niitä saa halvalla.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 2.10.2015 19:57

Noniin.. taas jonkinlaista edistystä ainakin jossain määrin.
Hämeenlinnasta yhdeltä harrastajalta löytyi edullisesti priiman takaluukun, sekä melkein hänen naapurista toiselta harrastajalta tuli kakkiksen jarrut viedessäni vaihdossa tuli priimat etulokarit,luultavasti jonkinlaiset vw:n tarvikelokarit(?) Mutta istuvat hyvin ja vw/audi leimat löytyy.
Nyt lokarit puhallettu ja hiottu pellille,konepelli sisäpuolelta puhallettu ja pakkeloitu sen mitä tarvitsi.
Sekä apparin puolen helman korjaus palan hommasin tänään ja pitäisi se pistää vielä vaihtaen koko matkalta kun tuli todettua että se on niin joka puolelta solmussa että ei saa siistiä millään eikö viitsi pakkelia upottaa montaa kiloa :D
Sekä tulipelliin tein reiän ja rakensin nestekytkin setupin.


Kuva
Kuva
Kuva
Siinä jotain hifistely kuvaa vielä ennen kuin hioin loksut sekä kuva luukusta.
Palaillaan kun saan helman vaihdettua,lisää kuvia pohja töistä tulossa :)

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 2.10.2015 21:21

Mitä ahdinta ajattelit tuon aeb kanssa käyttää?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 2.10.2015 22:16

Se on vielä mietinnässä,Dona suositteli td04 ahdinta ja lupautui tekemään pakosarjan korvausta vastaan.
Ostin tuossa jo Halvalla k04 ahtimen mutta sen pakopuoli oli jo sen verran alkanut halkeilemaan että kun fin turbon huoltoon soitin niin suosittelivat että etsin uuden ahtimen.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 2.10.2015 22:20

Itsellä on kanssa hyviä kokemuksia Mitsun Tdo4 ahtimista, varsikin missä on by-pass yms itsessään. Halpoja, kestää, herää hyvin ja antaa tehoja tarpeeksi 300hp saakka, riippuen mallista.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

ViestiKirjoittaja Dona » 3.10.2015 11:12

Tiedän useamman 1.8t:n mitsun föönillä ja hyvin ovat toimineet. Noitahan on markkinoilla paljon. Uudetkaan ei maksa kauheesti ja käytettyjä saa puol ilmaseks. Nuohan kestää kilsoja tuplasti verrattuna kkk:n fööneihin. Muutaman remppauttanu ja huolto edullinen, koska noissa ei mene akselit yhtä helposti kuin esim kkk.

Mallejahan on saatavilla 250-400hv. Ei muutakuin ostoilmoo saab ja Volvo foorumeille.

Jonde
-
Viestit: 2085
Liittynyt: 23.7.2003 12:23

ViestiKirjoittaja Jonde » 3.10.2015 16:33

Mulla olisi ollut valmis paketti k03(s)-052 ahtimelle, eli pakosarja, ahdin ja dp. ylimääräisenä ja samaan pakettiin olisi saanut imusarjankin isokanava kanteen.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 3.10.2015 20:29

Kyllä taidan kallistua mitsun puoleen kun aika tulee..
Ja tässä tämänpäivän saavutuksia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Ja tämmönen aeb alakerta yhen Korjaamon lavalta bongattua :)
Kuva
Päivän päätös
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 7.11.2015 13:20

Päivää, Eipä ole nyt mitään pitkään aikaan tapahtunut kun löysin töitä niin ollut vähän kiireitä.
On sentään tullut imusarjapuhallettua kun löysin työpaikalta puhallus kopin, nyt vielä purkki VHT wrinkle plussaa niin eiköhän siitä aiva siisti saada :)
Kuva
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 22.11.2015 11:48

Projekti seisoo kun tarvisen siihen hyvät ovet, mutta sentään jotain siihen on taas saatu kohlittua.
Tommoset tuli noudettua viimeviikonloppuna!
Kuva
Kuva
Kuva

Eli jos joltain löytyy hyvät ruosteettomat ovet niin tarjouksia otetaan vastaan!

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

ViestiKirjoittaja porttimies » 4.12.2015 20:12

Kuva
Osia senkun kertyy mitä aina tulee bongailtua netin syövereistä.. :)
Sekä VCDS niin saa itsekkin rukattua omia autoja sekä nollailtua koodeja niin ei aina tarvitse olla maksamassa 25€ :D
Edit.
Myös tommonen mittaristo tuli noudettua ,1.6 gtin :)
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 27.3.2016 17:02

Työt painaa päälle ja ovia ei tunnu mistään löytyvän, aika pahasti näyttää siltä että täksi kesäksi ei tule auto ajokuntoon jollei jostain löydy pikaisesti hyviä ovia!

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja Pellikka » 28.3.2016 9:24

Täytyy muuttaa sen verran ilmoitusta että haet ovia. Ruosteettomia ykkösen ovia ei ole olemassakaan :)

Jos siinä ei muita suuria haasteita oo niin kyllähän siihen kaks ovea parsii vaikka väliaikasesti kuntoon ja etsii parempia sitte.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 28.3.2016 13:11

http://www.werk34.de/index.php/cat/c489 ... tml/page/1
Tuolta vois löytyä ovia tai ainakin korjauspaloja.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 3.4.2016 19:25

Juu ruosteettomia ei löydy, ainahan niissä jotain on.

Tommoset kipasin lauantaina hakemassa
Kuva
Kuva,

Ja tänään pientä korjailun alottelua tuohon toiseen jossa ruoste vaurioita,
Korjauspala toisesta ovesta missä ehjä sisäpuolen alareuna
KuvaKuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
KuvaKuva

Ja tässä vielä kuskin oven alareuna, sille ei juuri muuta tarvi tehdä kun kevyt sooda puhallus samalla kun puhaltaa apparin oven sisäpuolelta pintaruosteet veks.
Kuva
Kuva

Eiköhän nuo kelpaa pidemmäksikin aikaa kun vain rauhassa tuon apparin oven saa niputettua.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 9.4.2016 16:34

Kyllä siittä hyvä tulee vaikka itte sanonki,eikä edes vedelly.
Saumat puhaltelin soodapuhaltimella niin ei kovin lujaa rökeltänytkään.
Pahasti näyttää siltä että saa alata kyselemään maalaria autolle :)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sekä tilasin saksanmaalta 1.5litraa maalia niin saa ruiskutella auton sisältä sillä kun kelit sallii.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 10.4.2016 19:59

Kuva
Tuommoset niistä sai täs viikonloppuna aherrettua, huomenissa parille maalarille kyselyä.. :)

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 10.9.2016 23:04

Pientä päivitystä taas,bensa ja jarru linjat ilmestyny osakseen auton alle ja loput värmeet konttiin.
Kuva
Ei tule tuota banjo hässäkkää :)
Kuva
Kuva
Kuva

On niin pirun kiire töis jotta ei millään kerkiä tai kun kerkiää niin aina aivan puhki :D

pete73
-
Viestit: 2108
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja pete73 » 11.9.2016 0:07

...ei millään kerkiä tai kun kerkiää niin aina aivan puhki :D


Vähän liiankin tuttu tunne...

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20vena Ykkönen, suunnitelmien muutos

ViestiKirjoittaja porttimies » 14.10.2016 17:55

Joo siinähän se, kaikki värmeet alapuolella nipussa, nyt maalarilla..
Kuva

Viitta liehuen maalarille :D

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja porttimies » 18.11.2016 18:56

Pientä välikuvaa..
Kuva
Moottorista apulaitteet purettuna
Kuva
Jakopää purettuna ja moottorin korva tuli töis leikattua.
Kuva
Kuva
Lopuksi vielä hitsuutella nippuun ja maalit niskaan niin aika bueno..
Kuva
H-profoolit ja arp pultit tuli myös US-partsilta, Donan suosittelemat.

Kuva
Kuva

Ahdinkin tilattu pariviikkoa sitten suoraan Donalle ja pakosarja valmistumassa hyvää vauhtia :)

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja Dona » 18.11.2016 19:39

Joskus noissa us-partsin veiveissä on yläpään helat vähän tiukkoja. Muuten noi on ollu aina mitoissaan ja omassakin kestäny +500hv useemman vuoden.
Juu pakosatsi on työnalla ja odotan mielenkiinnolla millaisia lukemia tulevalla föönillä saadaan.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja Pellikka » 19.11.2016 9:11

No paljastakaa nyt se ahin perhana?

Hyvältä näyttää projekti! Sehän ois kesäks ajossa jo.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja porttimies » 19.11.2016 16:30

Kone tuli näin lauantai päivän ratoksi pistettyä osiin.. ehjältä näyttää niinkun pitikin.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Aika hyvin oli päässyt nokistumaan paikat 224tkm aikana :)
Ja Pellikalle paljastuksena että ahdin on Holset x20tw!

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja porttimies » 4.12.2016 14:14

Taas näin viikonloppuna kerkiää päivitellä tännekkin.
Donalle tuli tehtyä reissu viikko sitten haettua vähän palikkaa,kiitokset sinne:)
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Sitten nyt tuli puhalleltua lohko ja sudittua hammeria pintaan, saas nähä pysyykö...
Kuva
Kuva
Ja tommonen tuli ostettua foorumilaiselta, vielä matkalla postissa.
Kuva

Englannista on myös jokunen osa tulossa kun vain kerkiää haalimaan kaikki kasaan,
kylkilistat, takapuskuria, eteen vilkut,etu umpiot sun muuta pikku osaa rutkasti.
Niiden kans pääsee jo pitkälle kasailemaan kun saa auton markille, verhoilun osat vielä puuttuu kun niitä ei saanut samasta paikasta niin täytyy myöhemmin kun saa vähä listaa niin kattella ovi pahvit, kattoverhoilu ja kromi peilit.

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja Dona » 4.12.2016 16:16

Katos katos löysit venakopan. Olin aika varma ettei kotimaasta löydy. Aika harvinainen herkku meinaan.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja samza » 4.12.2016 18:38

Hyvää touhuamista!
Ja nättiä työtä pakosarjakin. Minkälaisia lukemia tuolla ahtimella vois irrota? Aika vähän löytyy googlella asiaa tuosta holsetista..

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja Dona » 5.12.2016 16:11

Ei siitä löydykkään, kun ei se ole Holsetti :D
Tuohan on sekasikiö Volvon td04 föönistä, jossa T20 kompura. Pakopesä on tossa hyvän olonen, mutta vähän näyttäisin snurraa hukkiksen läpän nieluun. Saa portin purkamaan keskialueella ennenkuin pakopaine hoitaa homman.
Voi ylttää 350hv.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen

ViestiKirjoittaja porttimies » 1.2.2017 10:48

Kuva

Kuva

Kuva

Semmosta.

Verhoilut tilauksessa muuta pientä kasausta sillä aikaa..
Kuva

Gti edition takapenkkiä/kankaita olis hakusessa myös jos löytyy, tai sitten ihan mk4 golffin kipillä olevia recaroita takapenkkeineen.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja porttimies » 11.2.2017 15:59

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

hanski
-
Viestit: 1176
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja hanski » 12.2.2017 11:12

tuossa äänieristematossa on kyllä hyvä liimapinta, mietin vaan tuleeko se pysymään tuolla katossa kiinni?

USAgti
-
Viestit: 199
Liittynyt: 13.11.2016 20:56

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja USAgti » 12.2.2017 11:52

Oon ite ainakin kuullut että jotkut äänieristeet irtoisivat pakkasella, kuumailmapuhaltimella kun hiukan kuumentais niin tarttuis paremmin. En tiedä onko jo tehty niin mutta. Liimattava pinta nyt kaiken järjen mukaan ainakin oli puhdas :)

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja porttimies » 12.2.2017 15:54

Ainakin mitä luin ja kyselin parilta tutulta niin pitäisi aika hyvin pysyä kun puhdas pinta mihin laitettu,toki voisi sitä vielä lämmittää kun pystyy.

Pellikka
-
Viestit: 1220
Liittynyt: 19.11.2006 16:26

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja Pellikka » 13.2.2017 7:35

Ainaki itellä on katossa pysynyt vastaavan tyyppinen Silent coat jo pitkään. Nuo on joustavaa butyylia eikä bitumia niin ei voi vanhoihin koppuroihin edes verrata. Melkosen hyvin oli kiinni ku osa piti poistaa lattiasta.

mippo84
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.10.2010 20:17

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja mippo84 » 13.2.2017 8:44

Itellä kans pysy stp black gold mustan g60 kakkiksen konepellin sisäpuolella. Sitä samaa tulee seuraavaankin autoon.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja porttimies » 14.2.2017 10:33

Satuoita soodalla puhaltelin, pesin ja laittelen uudet tiivisteet ja pölysuojat sun muut ilmaus nippelit.
Kuva
Kuva

Tuli todettua jotta taitaas olla parempi suosista että laittaa nämä myiden ja ettii wilwoodit tilalle 256mm niin sopii vielä BBSsät alle..
Eli jos jollain tarvetta 239x20 jarru paketille ja tuon kr tekniikan osille niin yvtä.

Takapenkin kankaat paikannettu täytyy ne viikonloppuna noutaa.
Myös toinen paketti äänieriste mattoa haettu nii saa rullailla loput paikat sillä ja helmojen sisustat saa myös kotelonsuojat viikonloppuna.
Newtoncommercialilta tulossa verhoilua kun kerkeävät tehdä :)

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja porttimies » 27.2.2017 16:50

Pikkuusen tuli osia töissä maalautettua pulverilla.Kuva
Äänieristeet laitettuna loppuun, vähä konetilan puolellekki eksyy.
Kuva
Takapenkin kangasvärkin luovuttajat tuli noudettua Säkylästä.
Kuva

Sitte tuollaanen rakennus sarja valmistu ja kävin noutamas, kyllä taas tietää mitä tekee arkena.. :D
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Maaliis

ViestiKirjoittaja porttimies » 4.3.2017 19:36

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
KuvaKuva
Semmoosta, parit stefat joutuu vielä hakea nokka akseleihin ja yks pakosarjan pinnapultti. Muuten pitäis suurin osa olla kasassa.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 20.4.2017 10:52

Loota puhallettuna.
Kuva
Verhoilu hommia.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Kuva

Starttia vähä siedettävämmän näköiseksi.
Kuva
Tuommonen tuli töistä koijjattua.. saa jotain porailtua edes suoraan.. :D
Kuva

Moottorin valmistelua kiinnitystä varten. Kuva
Pulttikin poikkes kesken ekan kiristys yritysten, täyty käydä kaikki läpi ettei tuu yllätyksiä.
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Uudemman Poikittais mallin jakopään muovi ei sopinutkaan niinku piti, jäi alahelma lyhkäseksi,piti mettästää toinen.
Kuva
Kuva

Kuva
Kuva
Sopiva suojamuovikin löyty suht helposti. Kuva

Sais olla enemmän näitä pyhiä niin tulee jotain aikaseksikin.. :D

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja samza » 20.4.2017 20:10

on nättiä!
odottelen vesi kielellä kokemuksia tuosta ahtimesta 20vt kyljessä. Onko minkälaisia ajatuksia koska ois ajossa?

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja Dona » 20.4.2017 20:19

samza kirjoitti:odottelen vesi kielellä kokemuksia tuosta ahtimesta 20vt kyljessä.


Et oo ainut... Hinta on turbossa kohdallaan ja hyvää Mitsu laatua. Tässä projektissa vielä se hyvä, että tulee käytännössä vakio moottorin kylkeen ja saadaan tärkeään factaa.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 21.4.2017 10:36

samza kirjoitti: Onko minkälaisia ajatuksia koska ois ajossa?

Kyllä se tästä koitan saada jokapäivä vähä tehtyä, koko ajan palikkaa tulossa niin paljon kun lompakko antaa myöden.. :D
Tuos vielä pari kuvaa, Vauhtiksesta lähti joku 3.2kg ja käytin painotuksessa.
Kuva
Kuva

Turbon öljynpaluu laippoja leikkasin töissä pari mutta täytyy tehdä v2 kun tuli liian hempulat ja vaatii isompaa keskireikää..
Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 21.5.2017 20:15

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Semmoosta putken ja downpipen värkkäämistä harjotettu, pitänee käydä leikkaamassa kunnon ''piecut'' paloja vannesahalla jos sais vähä paremmin tuon mutkan taittumaan hammastangon ja vakaajan väliin, myös jousto kohdan laitoin jälkeen kuvanoton.

Sitte johtotehtäviä.. :D Näistä lähdettiin..
Kuva
Kuva

Ja tämmösiä niistä tuli kun suojaukset poistettu sekä ylimääräiset johdot liittimineen
KuvaKuva

Sitten puolasta tilasin ecu boksin jota ei johtosarjan mukana tullut,mutta sain sitä varten vastaavan osanumeron jolla etsiä.

Kuva

Kuva
Kuva

Puolan poika poisti ajoneston samaan rahaan.. :)

Sekä sähkökaasu läppää ja poljinta tuli samalta myyjältä kuin johtosarja, myös kaikki vaadittavien anturien osanumerot antoi, hyvä paketti siis.

Kuva

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 18.6.2017 17:32

Ulkoilutin romua pitkästä aikaa.. :) samalla vähän naputtelin osia paikoilleen
Tuulilasin pitäis vielä löytää jostain,ja takalasille jotain tekohengitystä, on pirun naarmunen, helppo vaihtaa mutta olishan se hieno toi tehdastummennettu..
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Tankin korkkia vähä testailin kiillotella lumppulaikalla, pirun hyvä tuli Kuva

Kuva
Poljin tuli laiteltua, ei se mikää kaunis oo mutta toimii niinku pitää ja oikias kohdassa , hitusen sivusuunnassa ''vinossa'' täytyy kaasulla kääntää suoraan.

Kuva

Liian pitkä syyläri, siitä jollekki mk2 16v, hain motonetistä jo uuden lyhyemmän.
Kuva
Lyhyempi
Kuva
Tuommoonenki tarttuu
Kuva

Vagfinnistä löysin Mk3 vr6 Lucas 54set ,täytyy puhaltaa,maalata ja huoltaa.
Kuva
Downpipeä ja muuta putkistoa tuli hiposteltua näin hyvien kelien kunniaksi.
Kuva

Kuva

Kuva

Demon
-
Viestit: 1393
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja Demon » 20.6.2017 15:52

Tännehän ne satulat tuli :)


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 3.3.2018 16:11

Parempaan päin jo,
Kuva
Kuva
Kuva
johdot saatu niputettua ja todettu toimivaksi..

Ensi savut toimivan kaasupolkimen kera

Kytkinpoljin uudelleen suunniteluun ja letkujen hiposteluja.
Pari nestevuotoa on vielä mutta korjaantuvat kun saan värkit. :)

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja samza » 8.8.2018 12:26

Tämähän taitaa olla jo ajossa? Tuli Jämijärvellä BiFfissä tätä ihasteltua ja jotain tarinoituakin :) Hieno peli on kyllä!
Joko saatu säätöihin jo minkälaisia käppyröitä piirtelitte paperille ;)?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 9.8.2018 0:31

Kyllä tuli käytyä joo, ja leima pari päivää sen jälkeen, 128hv lapuilla! :) oli semmonen pika visiitti kun oli niin pirun kuuma ja meinas olla vähä kytkin poljin ongelmaa, kun lämpenee niin ei aiva täysin vapauta pois vetoa ja meinaa olla ns. Sorsia laatikossa, mahdollisesti korjautuu uudella sylinterillä.

Ande
-
Viestit: 230
Liittynyt: 25.6.2011 21:02

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja Ande » 9.8.2018 9:13

Miulla teki vastaavaa huono kytkinletku. Turpos ku tuli painetta, jopa ajastaa tihku neste läpi asti. Ja ihan uusi ja kytkinletkuna myytyä :D

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja porttimies » 14.8.2018 8:39

Ande kirjoitti:Miulla teki vastaavaa huono kytkinletku. Turpos ku tuli painetta, jopa ajastaa tihku neste läpi asti. Ja ihan uusi ja kytkinletkuna myytyä :D


Laittelin uuden kytkinletkun ja short throw shifteri satsin dieselgeekiltä tulemaan, josko niillä saisi vaihteet toimimaan sulavasti kun kaikki klappi eliminoitu.
Umpioiden lasitkin meni paskaksi ennen kun sain tuhatta kilometriä mittariin, oikeastaan molemmat halkes jo ennen ajoa, halvalla ei saa hyvää joten vanhat orkkis umpiot paikalleen.
High temp silikonia hommata ja ahtimen paluu uuden tiivisteen ja silikonin ja nordlockien kera kiinni niin sekin öljy nokuttelu lakkaisi.
Kuva

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 20VT Ykkönen Enkinee

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 14.8.2018 20:32

Sulla on vissiin 02j aski? Vaihdat siihen siirtäjä torniin kaikki hilut niin sisälle kuin ulos. Etkasta löytyy numerot, on laakeria, stefaa ja muoviholkkeja. Saa laakkoseltakin järki hintaan. Sit myös vaihdekeppi kannattaa tutkailla ettei ole väljää. Ja onhan keppi ja aski kohdistettu oikein?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja porttimies » 15.8.2018 7:25

^^BeBe kirjoitti:Sulla on vissiin 02j aski? Vaihdat siihen siirtäjä torniin kaikki hilut niin sisälle kuin ulos. Etkasta löytyy numerot, on laakeria, stefaa ja muoviholkkeja. Saa laakkoseltakin järki hintaan. Sit myös vaihdekeppi kannattaa tutkailla ettei ole väljää. Ja onhan keppi ja aski kohdistettu oikein?


Sepä se, EGR koodilla.
Keppi/vaijerit on asetettu ohjeiden mukasesti torni lukossa ja 5mm tappi kepin päässä.
Keppiin tulossa kaikenmoisia puslia samassa paketissa tuon lyhentimen kanssa dieselgeekiltä vaikka kyllä aiva timmiltä tavaralta vaikuttaa.
Kuinka sen siirtäjä tornin sopii irrottaa, 2 pulttia ja koko laitos irtoaa? Vai onkon jotain muutaki mitä pitää ottaa huomioon?
Sormet ristissä saa vielä ainaki ensviikon odotella että jääkö tulliin vai ei, eka tilaus jenkeistä.. :)

MXU
-
Viestit: 437
Liittynyt: 2.5.2005 23:04

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja MXU » 16.8.2018 7:56

Omaan projektiin vaihdoin uudemman mallin keppimekaniikan. Ja täytyy kyllä myöntää ettei paluuta vanhaan todellakaan ole.
https://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?f=8&t=157681&start=100
Tuolta löytyy kuvia ja osanumeroita hommaan

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.8.2018 15:51

J laatikoissa on uudempi keppi. Juu ne kaks pulttia siitä päältä vaan pois. Todnäk jotain töhnää välissä joten varovasti kitkuttelee ja koputtelee irti. Vaihde vapaalla tietenkin. Kannattaa tsekata se tornin ala laakerointi laatikon pohjasta. MTS ainakin myy siihen pronssiholkitettua billetti palikkaa. Se kahdella pultilla oleva laippa siellä pohjassa.
Suosittelen hommaanaan toisen askin ja lukon. Esim joku torseni kun kadulla vissiin paljo ajetaan. Sit kun aski on auki niin mittaa syncrot ja vaihtaa tarvittaessa. Sit vaihtaa haarukoiden laakerit kans pronssiholkkeihin. MTS motorsport myy lähes kaikki tarvittavat palikat sinne askin sisään.
Tosin jos voimaa otat reilummin niin seuraavan kokoluokan askia suositellaan.

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja porttimies » 16.8.2018 16:26

^^BeBe kirjoitti:J laatikoissa on uudempi keppi. Juu ne kaks pulttia siitä päältä vaan pois. Todnäk jotain töhnää välissä joten varovasti kitkuttelee ja koputtelee irti. Vaihde vapaalla tietenkin. Kannattaa tsekata se tornin ala laakerointi laatikon pohjasta. MTS ainakin myy siihen pronssiholkitettua billetti palikkaa. Se kahdella pultilla oleva laippa siellä pohjassa.
Suosittelen hommaanaan toisen askin ja lukon. Esim joku torseni kun kadulla vissiin paljo ajetaan. Sit kun aski on auki niin mittaa syncrot ja vaihtaa tarvittaessa. Sit vaihtaa haarukoiden laakerit kans pronssiholkkeihin. MTS motorsport myy lähes kaikki tarvittavat palikat sinne askin sisään.
Tosin jos voimaa otat reilummin niin seuraavan kokoluokan askia suositellaan.


Täytyy pistää loota hakuseen jossain vaiheessa ja laitattaa sinne sitten lukkoa, nyt kiinni oleva on avaamaton ''arpaloota'' 200tkm+ ajetusta golffista.
Missä tehoissa nuo kuoret alkaa antamaan periksi, jostain sellaista kun luin/kuulin että sen takia 3. vaihteet tuppaavat hajota.
Käytän tuon tornin samalla irti kun laitan sigman kiinni, olikos se alalaakeri sen vw logolla olevan lätkän takana?
Kyllä tuolla varmaan niin kauan ajetaan kunnes pärkyää, olishan se 02m loota ollukki kovettu mutta kyllä tuollaki ajelee :)
E: Nyt tekemään rekisterikilven teline eteen että pääsee huomenna ekaa kertaa töihin tuolla ja lauantaina miitittämään sjoelle :D

Dona
-
Viestit: 1687
Liittynyt: 24.7.2003 20:31

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja Dona » 16.8.2018 18:06

02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.8.2018 18:10

Juuri se volkkarin logo. Samalla tulee öljyt vaihdettua ;)
Me kokeiltiin redlineja lisäaineilla ja ilman. Mutta syncro laatikossa todettiin ihan castrollin öljyjen pelaavan parhaiten.

^^BeBe
-
Viestit: 516
Liittynyt: 31.8.2009 22:15

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja ^^BeBe » 16.8.2018 18:15

Dona kirjoitti:02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.

Painoa saa myös pikkurahalla kivasti lisää ;) mutta tässä tuskin kynnyskysymys. Osuuko M askiin vielä samat vetarit? Eli laippojen väli sama?

porttimies
-
Viestit: 156
Liittynyt: 6.2.2012 13:03

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja porttimies » 16.8.2018 19:36

Dona kirjoitti:02a askiin ei kannata upottaa rahaa vaan siirtyä suoraan 02m askiin. Niitä saa jo muutamalla satasella eikä tarvi miettiä kestääkö.

Sepä se, joutuu vain laajalti pistämään ostaa vaihtoon jos sen swappaa jotenka pysytään nyt vielä ainakin tuossa Jiissä.
Painoakin autolle tuli 905kg kun mitattiin katsurilla
Jotenka ei nyt ainakaan lisää tarttisi tulla.
Kyllä öljytkin tuosta olen vaihtanut kertaalleen mutta hyvä ne on uudelleen vaihtaa kun kaikki paska on pitkän seisomisen ajalta lähteny liikkeelle :)

Kuva
Ei mikään kaunis mutta toimiva, täytyy tehdä töissä uusi paranneltu versio laserilla rosterista..

PLe
-
Viestit: 885
Liittynyt: 1.8.2003 12:38

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja PLe » 22.8.2018 23:44

Heitänpä Donalle kyssärin, mistä vehkeistä noita mainitsemia laatikoita löytyy? Eli millä koodillakin niitä voi etsiskellä.

getari16vee
-
Viestit: 186
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja getari16vee » 23.8.2018 8:50

Ainakin omani löysin Seat Leonista 180hp moottorin kyljestä. Eli ainakin löytyy autoista jotka samalta aikakaudelta ~2006 ja vähän tehokkaammalla moottorilla.

AnttiL
-
Viestit: 398
Liittynyt: 23.7.2003 10:56

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja AnttiL » 23.8.2018 10:17

6 vaihteiset poikittais diesel moottorilla olevat. Välityksetkin mukavammat pikku renkaisille.

samza
ffp jäsen
Viestit: 1616
Liittynyt: 29.5.2004 15:40
Viesti:

Re: 20VT Ykkönen Leimattu

ViestiKirjoittaja samza » 23.8.2018 10:33

Vetarit saa noihin 6v konversioihin askarrella itse. Booritus ei satu tietääkseni ja ei varmaan löydy mistään konsernituotteesta joka kävisi ?


Palaa sivulle “Projektiosasto”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 39 vierailijaa